Alfa Romeo Giulia (952)

7f466496-0abf-4328-9a60-d70a41c08288.jpg

Deze foto suggereert meer een sportwagon à la 156 dan een 159 station...

Reid Bigland (hoofd AR/Maserati) heeft de komst van een Giulia Sportwagon bevestigd.
https://www.autoedizione.nl/bigland-belooft-alfa-romeo-giulia-sportwagon-en-andere-modellen/

Edit: Hm, AutoEdizione is altijd zo enthousiast met hun berichtgeving. Dit is hun bron en ik haal de stelligheid van AE er niet uit.

In de vergelijkende testen doet de Giulia het wel goed hoor! Weliswaar nog niet tussen de gevestigde orde zoals de traditionele achterwielaandrijvers uit Duitsland, maar wel verfijnder als een Jaguar bijvoorbeeld.

En dat vind ik toch knap van Alfa na zo'n lange afwezigheid van een echte achterwielaandrijver, om dan op deze manier terug te komen.

jdfy66wb6kvd.jpg

Wat ziet het er toch ongelooflijk stom uit met die kentekenplaat zo half half erop geplakt. De hele neus is in 1x verpest. Alfa designers moeten daar toch maar eens rekening mee gaan houden, zoals elke designer.

De designers bij Alfa zijn net een soort beeldhouwers, zij sculpturen een stuk kunst op wielen. Dan wordt er echt niet rekening met iets lelijks als een kentekenplaat wat er nog voor op de auto moet komen. ;)

Gullwing zei:
Wat ziet het er toch ongelooflijk stom uit met die kentekenplaat zo half half erop geplakt. De hele neus is in 1x verpest. Alfa designers moeten daar toch maar eens rekening mee gaan houden, zoals elke designer.

Ik zou het liever willen omdraaien. Alle landen moeten overstappen op Italiaanse platen, zoals op de foto van straatos is te zien. Of beter nog, zoals in delen van de VS, helemaal geen plaat aan de voorkant.

Waar de kentekenplaat ook zit, het blijft een plaatje van een auto en ook inmiddels met hele goede testreviews, hoop dat deze Giulia voor Alfa zeer succesvol mag worden.

Gullwing zei:

Alfa designers houden rekening met de historie en styling cues van het merk. Alfa's hadden in de jaren dertig van de vorige eeuw al de onder bumperniveau doorgetrokken grille en ook toen al werd de kentekenplaat ernaast geplaatst. Zolang er geen wettelijke plicht is om de kentekenplaat centraal te positioneren, moeten ze het lekker zo blijven doen...

Ik kwam er vanmiddag 1 tegen, best een auto met uitstraling!; ik gun het Alfa dat ze in die klasse een beetje voet aan de grond krijgen.

Mooi ook in wit:

alfa-giulia-webd-0102.jpg

Leuke test van de diesel: https://www.autocar.co.uk/car-review/alfa-romeo/giulia/first-drives/2016-alfa-romeo-giulia-22d-180-super-review

Wat een schitterende combinatie met de donkere (prachtige) velgen zilveren lak en rode interieur, perfect. Prachtige wagen en hopelijk gaan we de Alfa vaak zien, is weer eens wat anders op de wegen. Zag onlangs een drie serie in M-sport uitvoering in de speciale blauw metallic M-sport lak en ook een rood interieur, zeer gewaagd maar ook schitterend.

Zot ziet de Giulia er uit op standaard wielen met deksels. Ik vraag me alleen af of deze 16" of 17" zijn.

124079148-large.jpg

124079123-large.jpg

124079153-large.jpg

Verkeerde kleur en verkeerde wielen. Maar dan nog oogt ie wel goed. Helaas heb ik van de dealer geen update meer gehad over de komst van de benzinemotoren. Heb nu een offerte liggen van een 330e.. En die is ook wel erg fijn hoor. Zeker met M pakket!

Oh, dat is wel minder flitsend van een QV. Maar aan de andere kant, zet je er een 3-serie naast in een behouden kleur, en op wielen die wieldoppen hebben, heb je ook een heel ander beeld.

Ik persoonlijk zou een iets meer flitsende kleur kiezen, maar goed dat is persoonlijk natuurlijk.

ik kwam deze tegen, en er rijdt hier nog één rond. Ik vind hem prachtig, hoewel deze misschien wel erg zwart is.

De juiste band/velg combinatie en wagenhoogte is bepalend voor uitstraling. Een Giulia is een erg goed rijdende auto die er goed uitziet mits met de juiste wielen en wagenhoogte.

Grigio Lipari, een fantastische kleur:
https://i162.photobucket.com/albums/t249/dadospammail/13320343_470338646495555_4122239217248154574_o_zpsginl4zpm.jpg

Ja, heel fraai inderdaad. Ik heb onlangs gereden met een 180pk diesel handbak. Heel goed rijdende en met name zeer goed sturende auto. Alleen schakel je je wezenloos met zo'n diesel door beperkte toerenband, dat zou ik zelf niet meer willen voor een zakelijke auto. Ik ga nog wel keertje met automaatversie rijden.

Ik vind de Giulia die Straatos laat zien echt geweldig! Zonder de protserige tig inch velgen, bescheiden maar stijlvol. Bruin leer erin, en gaan. De focus ligt zo veel meer op het design van de auto.

Het exemplaar van Peter (leuk dat je 'm gezien hebt, ik heb 'm nog niet goed kunnen vastleggen) is meer stealth dan stijl. Wel een heel grauwe bedoening, en de prachtige lijnen van de auto verdwijnen dan ook volledig.

Een auto met lullige velgen is als een leuke vrouw op platte schoenen. Pumps of laarzen met hoge hakken doen veel.....dan maar iets minder beschaafd!

Van de week de eerste live op de weg gezien, wat een prachtige wagen, ondanks de zeer saaie leasebakken blauw metallic kleurstelling. De auto oogt in het echt beter dan op de foto met name ook de achterzijde oogt stoer en echt fraai, ook erg breed. De auto "schreeuwt" wel om 18"of beter de schitterende 19" velgen (of is het 20"?) zoals op bovenstaande foto's.

FH126560 zei:
Een auto met lullige velgen is als een leuke vrouw op platte schoenen. Pumps of laarzen met hoge hakken doen veel.....dan maar iets minder beschaafd!

Kennelijk heeft jouw vrouw deze opsmuk nodig om door jou gewaardeerd te worden. ;)

LOL

Maar wat nou als er een bloedmooie vrouw, met wereldwijde faam, voor jouw neus staat, dan wijs je haar toch ook niet af (buiten jouw huwelijkse voorwaarden) omdat ze praktisch schoeisel draagt?

Meestal weten zulke mooie vrouwen zich ook naar de omstandigheden passend te kleden. Maar stel, een mooie vrouw ziet er truttig gekleed uit, dan is het toch niet mijn type.

Ik vind die zwarte met die 17" wielen ook niet verkeerd. Ik zie veel zwarte te koop staan op internet. Foute kleur m.i. Veel van het design wordt dan één grote blob waarin geen detail valt te onderscheiden.

@ Straatos

Idd, heb al een donkerblauw metallic Giulia gezien op de weg en dan valt veel van het ontwerp volledig weg door de donkere kleurstelling. Op Duitse websites van tweedehands auto's staan een aantal witte uitvoeringen te koop en dat staat meteen een stuk heftiger, vlgs mij is de rood metallic (introductiekleur van het topmodel) de beste keuze, zeker met mooie grijze velgen.

Mooie auto hoor. Ik vind 17" persoonlijk groot genoeg voor deze auto. Geldt ook voor de BMW3 trouwens, al is 18" wel net mooier. Groter dan dat wordt snel ordinair.
Overigens bijzonder hoe dat snel veranderd lijkt, op een ontwerp van 15 jaar terug (m'n Jaguar X type) is 17" al vrij groot om te zien.

Voor de geinteresseerden: ik heb de review van m'n Giulia in Rosso Imola geupdate met foto's. Goed gewassen en met het zonnetje er op naar mijn idee een prachtige kleur die de vormtaal mooi laat uitkomen. Maar beoordeel vooral zelf.

Was nog even op de vorige bladzijde aan het kijken en dan zag ik een Giulia op wieldoppen: Een Alfa op doppen? Dan kan echt niet. Net zoals de Fiat groep nooit de twinair had moeten stoppen in de Mito? Een Alfa is sportiviteit. Daar hoort een potente vier of zes cilinder in en die hoort of het nu een Mito, een Giulietta of een Giulia is, lichtmetalen velgen onder van een mooi design!

Een viercilinder in een Alfa Romeo? Dat kan echt niet! Daar hoort een potente zescilinder in, of het nu een MiTo, Giulietta of Giulia is.

Heeft er iemand (online) foto's van een Giulia in Alfa Rosso? Als ik erop google krijg ik voornamelijk de Competizione kleur te zien, maar ik ben benieuwd hoe die er in de pastellak uitziet.

Zie de review van NeroEtna : daar staan mooie foto's van zijn Giulia in Rosso Monza (heet blijkbaar nu Rosso Imola volgens de info in zijn review).

Niseko zei:
Zie de review van NeroEtna : daar staan mooie foto's van zijn Giulia in Rosso Monza (heet blijkbaar nu Rosso Imola volgens de info in zijn review).

Thx, maar dat is meer donkere mettalic kleur. Ik doel op de non metallic kleur.

Zag vandaag een witte rijden met 18" Veloce velgen, echt hele mooie auto.

Het is zeker een hele auto, maar echt mooi kan ik 'm in het wit niet noemen. Deze zag ik vorige week nog. De velgen kan ik dan wel weer waarderen.

30991541913_7f387917f7_c.jpg

Dat zijn dus de Veloce velgen. Vandaag wederom een witte gezien, ditmaal een schoon exemplaar, ik vind 'm dan toch te koelkastwit zeg maar. Mooi is altijd rood, maar ik zou een rood interieur willen, dus dan moet je geen Rosso kiezen.

FH126560 zei:
Dat zijn dus de Veloce velgen. Vandaag wederom een witte gezien, ditmaal een schoon exemplaar, ik vind 'm dan toch te koelkastwit zeg maar. Mooi is altijd rood, maar ik zou een rood interieur willen, dus dan moet je geen Rosso kiezen.

Donkerblauw en rood interieur blijft een van de klassieke maar een van mijn favoriete combinaties. (y)

Nico GTR zei:
FH126560 zei:

Donkerblauw en rood interieur blijft een van de klassieke maar een van mijn favoriete combinaties. (y)

Donkerblauw en bruin interieur ken ik wel. Maar om eerlijk te zijn kan ik me niet herinneren ooit een blauwe (klassieke) auto met rood interieur te hebben gezien...

Terug
Bovenaan