Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
vertmaori zei:Dat laatste is ook mijn gedachte, de buren speelden in dit geval wel een dubieuze rol. Kleutergedoe, pure jaloezie denk ik dan.
A3-White zei:Hmm, aardige buurvrouw? boek mij dan maar voor de laatste plek.
A3-White zei:Hmm, aardige buurvrouw? boek mij dan maar voor de laatste plek.
adinsx zei:Volgens mij rijdt niemand in de directie een VAG. Of misschien op een andere vestiging nog iemand. Maar goed, mij best
.
Contract staat op vier jaar en dus 120.000 km in mijn geval. Al zie ik hier dat auto's vaak nog een jaar erbij krijgen bij weinig kilometers. Kan t.z.t. maar zo vijf jaar worden. Ik meen dat Leaseplan 160.000 hanteert bij benzine?
adinsx zei:Was hier ook. Calculatie altijd bij vier jaar en 40k/km zodat het voor iedereen gelijk is. Daarna wordt het ingesteld op daadwerkelijke inschatting.
Nu moest ik meteen al km/jaar doorgeven en werd daarmee gerekend. Met 30k/jaar valt het dan altijd wat beter uit dan 40k/jaar. Deze GT had ik in ieder geval onder de oude leaseregeling niet makkelijk voor elkaar gekregen. Was ook een gevalletje A- of B-label auto volgens mij (toen nog beursgenoteerde uitgever), de GT is een D-label auto.
Van het weekend overigens een 3x3 Alu veranda geplaatst. Was een flinke klus, ondanks dat veel zaken (zij- en tussenliggers) wel op maat zijn. I.v.m. een glasdak ipv polycarbonaat echter een ligger extra en dus veel inkortwerk van afwerklijsten. Niettemin, hij staat op nog twee keer een zelfbouwspie na. Komt ná de hitte van aankomende week wel.
![]()
![]()
![]()
adinsx zei:Ga je overigens verder de Achterhoek in, of omhoog richting Assen dan wordt het alleen maar leuker qua 'wat krijg je voor je geld'. Of je er wil wonen, tja...
Beryllium zei:Ik volg je topic al een tijdje, jij hebt mij enkele maanden geleden ook mede geholpen met de keuze voor mijn eigen Mégane (2015) in dit topic.
Je hebt een erg fraaie Mégane, en ik meen zelfs die een tijdje terug eens gespot te hebben... een blauwe Mégane met RN in het kenteken, zei jij niet ergens dat er daar maar 1 van was? Maar dan was je uit de buurt, 's ochtends vroeg in de Alblasserwaard...
Beryllium zei:Ik moest mijn eigen Mégane gisteren voor APK en smeerbeurtje naar de dealer, en ik zou in eerste instantie een Twizy als leenauto krijgen maar uiteindelijk, vanwege de snelwegnoodzaak, is dat geüpgrade naar een Mégane IV. Voor mij dus de eerste kilometers in een nieuw type Mégane.
Overigens een dikke pluim voor de service van Stam Nieuwegein hierin. Ik heb aangegeven de Twizy toch wat moeilijk te vinden i.v.m. de lage maximumsnelheid, het snelwegverbruik en de open zijkanten i.c.m. de regenverwachting, en de upgrade kostte me niets.
Beryllium zei:Nou heb ik natuurlijk maar 1 dagje en twee niet zulke lange ritten met de IV gemaakt, maar toch vielen me een paar dingen op aan de Mégane IV.
Hij is uiterlijk veel meer bij de tijd, het R-link is erg mooi en de ruimte op de achterbank is ook toegenomen. Fraaie en goed zittende stoelen. En wat mij raar genoeg opviel, was dat de terugklikschakelaar (of hoe heet dat ding) van de richtingaanwijzer nu niet meer klikt bij het verdraaien van het stuur, maar stil is.
Beryllium zei:Maar ik had toch een minder kwaliteitsgevoel bij het interieur. Het dash lijkt van een veel harder soort kunststof te zijn, dat me meer deed denken aan de Dacia Logan MCV waar ik in proef heb gereden dan aan de Mégane III.
En ik miste een toerenteller, die zal wel ergens verstopt zitten als instelling of zo? Wel erg leuk dat je de klokkenwinkel in meerdere kleuren kunt zetten, en bijna absurd dat je het volume van de knipperlichttikjes kunt aanpassen.
Beryllium zei:Ook raar: mijn leenexemplaar (een huurauto van Alphabet) had geen parkeersensoren achter. Een curieuze besparing voor een huurauto, aangezien de meeste bereiders waarschijnlijk de auto niet zo goed kennen en daarom meer kans maken op een inschattingsfout. Het zal wel een budgetuitvoering geweest zijn denk ik?
Beryllium zei:Maar wat ik het meeste miste was de automaat. Als je dat eenmaal gewend bent, valt dat met de hand roeren in de bak toch wat tegen :T
Dus samenvattend, ik weet nog niet of in de toekomst de IV voor mij dé opvolger is, ben nu veel te content met de III. En vanwege een wisseling van baan met daarbijbehorend een verdubbeling van de hoeveelheid woonwerkverkeerkilometers ben ik nog meer blij met de keuze om toch de dCi te nemen ipv de TCe. En deze zomer met de vouwwagen in de heuvels en bergen geen centje pijn. Lange autobahn-helling? Gas erop en het ding sprint, ondanks de volle belading en aanhanger erachter, vlot van 80 naar 110 voor een inhaalactie. Lekker hoor.
Beryllium zei:Ik blijf je topic met plezier volgen, nog veel mooi km gewenst.
Ik woon er!Wie in de buurt is, kom gerust langs.
Sanoma zei:Ik woon er!Wie in de buurt is, kom gerust langs.![]()
Maar ben je er vanavond? En kun je gewoon binnenlopen en daar registreren, of moet je kaarten kopen?
En die Stelvio is echt gaaf: kleur, uitvoering, geluid...niet echt binnen de lijntjes geparkeerd op het evenement
![]()
Ik heb even 1 van mijn werkgevers BV's gebruikt. Verder alles blanco of '1234' ingevuld en het is gelukt.Toegang is gratis. Je kan je registreren via de links aan de rechterzijde van deze pagina als Gast van AMT. Alleen wel een kvk nummer nodig (google) of PB even je voor en achternaam dan zet ik je op de gastenlijst.
Binnenkort staat het inbouwen van een Klasse 3 alarm op de planning inclusief hellingsensor. Moet alleen nog beslissen of ik dat in de Mégane laat bouwen. Je beperkt namelijk het gemak van keyless iets, en... het is een leaseauto. De Clio is sowieso vatbaar voor openen én starten op dezelfde frequentie, dus wellicht laat ik het in de Clio inbouwen. Komt nog.
. Je beperkt namelijk het gemak van keyless iets
Een afsluitbaar metalen blik om de sleutel in te leggen is al een slim begin.