Adinsx: Megane Electric EV60-220 Techno + IV Estate GT205 Update: gesjouwd en genoten

Dat laatste is ook mijn gedachte, de buren speelden in dit geval wel een dubieuze rol. Kleutergedoe, pure jaloezie denk ik dan.

vertmaori zei:
Dat laatste is ook mijn gedachte, de buren speelden in dit geval wel een dubieuze rol. Kleutergedoe, pure jaloezie denk ik dan.

Ik heb mog twee slaapplekken over en ze al aangeboden voor een tientje per nacht. "Een tientje maar, ik heb er wel 30 voor over", reageerde een buurvrouw. Ze geven ons groot gelijk.

Scheelt dat een aantal buren ook een caravan hebben, en een deel is op vakantie.

A3-White zei:
Hmm, aardige buurvrouw? boek mij dan maar voor de laatste plek.

:D :T

Al wat updates zien voorbij komen. Airco is in dit weer wel lekker. Al merk ik dat het torretje voorin de Clio deze temperaturen echt 3x niks vind. Niet dat die (langdurig) te warm word....maar vermogen is weg.

En dat is natuurlijk wel fijn aan de turbo in de GT. ;) Deze dan maar wel verlengen?

A3-White zei:
Hmm, aardige buurvrouw? boek mij dan maar voor de laatste plek.

Het is er niet meer van gekomen ;). En vanavond breng ik de hut maar richting zijn stalling. Morgen de Verasol-terrasoverkapping in elkaar zetten en dan is wat extra ruimte achter het huis wel lekker.

@Nico, aan vermogen weinig tot geen gebrek nee. Al moet ik zeggen, die 205 paardjes alweer dermate aan gewend dat het wel weer sneller mag. Wie weet wat de opvolger t.z.t. gaat worden. Maar eerst:

[size=x-large]
12,5 %​
[/size]

Vandaag is het exact zes maanden na het uitzwaaien van de III en verwelkomen van de IV :)
Pcjm6A2l.jpg

En heb ik nog wel eens teruggedacht aan de III? Ehh... Nee. Zelfs het ontbreken van de handige joystickbediening ben ik alweer vergeten. :)
Nog iets waar ik eerder sceptisch over was, is de full-led verlichting versus de meesturende bi-xenon in de III. Ik verwachte er op achteruit te gaan, maar de ledverlichting is toch krachtiger dan ik dacht. Dikke prima dus. Nog beter zou zijn als ze ook meesturend waren, maar dat zit er niet in. ;)

rwIbDsAl.jpg

Met nog 25 km naar huis vanmiddag komt de stand op net iets over de 16.000 te staan.
4vG2biol.jpg

Gemiddeld dus 32k op jaarbasis, met 30k op contract loopt het wel prima. De 2640 vakantiekilometers zitten hier tenslotte ook al in.
En verder valt er bijzonder weinig te melden. Het vakantiestof moet nog uit de auto, niet aan toegekomen en verder bevalt ie gewoon heel erg goed.
Diverse collega's blijven proberen bij de CFO ook een ander merk dan VAG te rijden, maar komen allemaal onverrichter zake terug. Een beetje mazzel heb ik dus wel gehad. Ook dat de III er gewoon uit ging ipv verlengen (wat ik eerst nog probeerde), want de Mégane GT is inmiddels al even niet meer leverbaar / te bestellen. Anders zou over vijf dagen het contract van de III aflopen.

Kortom, we sturen/scheuren nog lekker rond om de andere 87,5% van het contract vol te maken. En dat voelt zeker niet als een straf ;)

Wel een beetje krom dat het jou wel lukt iets anders te rijden, maar de rest niet. Maarja, niks voor jou om je zorgen over te maken :)

Het hangt met wat 'samenloop van omstandigheden' aan elkaar.
Vestigingsdirecteur (daarvoor andere functie) mocht een leaser uitzoeken (vrije merkenkeuze in zijn rol) en wilde persé een Scénic IV (hij reed privé een III), drie anderen moesten ook een nieuwe leaser in dezelfde periode samenstellen/uitzoeken en ik dus ook. Dus vijf auto's werden samengesteld, en bij verschillende partijen aangeboden ipv via Wittebrug waar het gros loopt naar ik begrepen heb. Dat heeft denk ik ook mijn Mégane mogelijk gemaakt, en natuurlijk mijn affiniteit met het merk en rol binnen het bedrijf. De ingeleverde offertes van de Passat, Golf en Leon hebben het niet eens gehaald richting een leasemij. Alleen de Talisman en Mégane zijn berekend, met als uitkomst de Mégane dus.

Was het anders gelopen, dan draaide dit topic om een Leon ST 150 TSI DSG denk ik, of toch de Golf Variant Rline haha.
Nee, helemaal prima zo en de rest. Geregeld komt er een vragen hoe ik het voor elkaar heb gekregen. Ik wens ze allen succes ;).

Ik blijf het altijd bijzonder vinden dat voor directie het opeens wel mogelijk om van sommige policies af te wijken. Niet bepaald de tone at the top die je graag ziet.

Anyway, mooi om te horen dat hij zo goed bevalt, de kilometers gaan ook lekker zo. Hoeveel is je max contract? Ik zag dat bij ons de auto er al bij 120.000km uit moet, best snel. Al kom ik daar persoonlijk niet aan in 4 jaar.

Volgens mij rijdt niemand in de directie een VAG :). Of misschien op een andere vestiging nog iemand. Maar goed, mij best ;).

Contract staat op vier jaar en dus 120.000 km in mijn geval. Al zie ik hier dat auto's vaak nog een jaar erbij krijgen bij weinig kilometers. Kan t.z.t. maar zo vijf jaar worden. Ik meen dat Leaseplan 160.000 hanteert bij benzine?

adinsx zei:
Volgens mij rijdt niemand in de directie een VAG :). Of misschien op een andere vestiging nog iemand. Maar goed, mij best ;).

Contract staat op vier jaar en dus 120.000 km in mijn geval. Al zie ik hier dat auto's vaak nog een jaar erbij krijgen bij weinig kilometers. Kan t.z.t. maar zo vijf jaar worden. Ik meen dat Leaseplan 160.000 hanteert bij benzine?

Hier kon directie ook opeens Outlander en Tesla rijden onder het excuus dat het hybride / elektrisch was. Maar dan wel met de kanttekening dat overig personeel ook die vrijheid krijgt als erom gevraagd wordt. Bij ons rijden er echter slechts 20 auto's ofzo, dus zoveel wisslingen vinden er niet plaats.

Volgens mij is dat maar net wat je werkgever heeft afgesproken met leasemij of wat in de leaseregeling staat. Hier worden auto's gecalculeerd tegen 4 jaar en 40k km per jaar in de medewerker tool, maar wordt het contract afgesloten obv werkelijke inschatting. De leaseregeling zegt vervolgens dat het contract met de medewerker 4 jaar of max 120.000 km is. Niet erg consistent allemaal dus ;)

Was hier ook. Calculatie altijd bij vier jaar en 40k/km zodat het voor iedereen gelijk is. Daarna wordt het ingesteld op daadwerkelijke inschatting.
Nu moest ik meteen al km/jaar doorgeven en werd daarmee gerekend. Met 30k/jaar valt het dan altijd wat beter uit dan 40k/jaar. Deze GT had ik in ieder geval onder de oude leaseregeling niet makkelijk voor elkaar gekregen. Was ook een gevalletje A- of B-label auto volgens mij (toen nog beursgenoteerde uitgever), de GT is een D-label auto.

Van het weekend overigens een 3x3 Alu veranda geplaatst. Was een flinke klus, ondanks dat veel zaken (zij- en tussenliggers) wel op maat zijn. I.v.m. een glasdak ipv polycarbonaat echter een ligger extra en dus veel inkortwerk van afwerklijsten. Niettemin, hij staat op nog twee keer een zelfbouwspie na. Komt ná de hitte van aankomende week wel.

gWsN7VOl.jpg

3KkCNV6l.jpg

qxHydwGl.jpg

adinsx zei:
Was hier ook. Calculatie altijd bij vier jaar en 40k/km zodat het voor iedereen gelijk is. Daarna wordt het ingesteld op daadwerkelijke inschatting.
Nu moest ik meteen al km/jaar doorgeven en werd daarmee gerekend. Met 30k/jaar valt het dan altijd wat beter uit dan 40k/jaar. Deze GT had ik in ieder geval onder de oude leaseregeling niet makkelijk voor elkaar gekregen. Was ook een gevalletje A- of B-label auto volgens mij (toen nog beursgenoteerde uitgever), de GT is een D-label auto.

Van het weekend overigens een 3x3 Alu veranda geplaatst. Was een flinke klus, ondanks dat veel zaken (zij- en tussenliggers) wel op maat zijn. I.v.m. een glasdak ipv polycarbonaat echter een ligger extra en dus veel inkortwerk van afwerklijsten. Niettemin, hij staat op nog twee keer een zelfbouwspie na. Komt ná de hitte van aankomende week wel.

gWsN7VOl.jpg

3KkCNV6l.jpg

qxHydwGl.jpg

Mooie veranda! Wij zitten ook aan veranda te denken achter onze garage, maar zal het niet zelf kunnen/willen doen (heb simpelweg die skills niet).

Staat zoektocht naar nieuw huis op laag pitje? Nu je investeert in huidige woning.

Jep, zoektocht nieuw huis staat even stil. Onlangs kwam nog wel dit huis te koop in mijn oude dorp. Voldoet aardig aan onze wensen moet ik zeggen, past ook mooi binnen budget. Maar gezien de oudste dochter vanaf 20 augustus naar de basisschool gaat en de wederhelft in het dorp werkt (en met fiets kan met mooi weer), blijven we toch maar hier (15 km verderop) wonen.

Bouwtekeningen liggen nog altijd klaar en binnen nu en vier jaar komen er weer kavels beschikbaar schijnt. Dus dan nu huidige huis maar even naar de zin maken. Grootste bottleneck vinden we vooral de leefruimte beneden en de tuin. Als de tuin 2x zo diep was (nu maar 8 meter), dan zou het al een stuk prettiger zijn. Daar zijn we ook mee bezig met alle buren en de gemeente. Of we de parkeerplaatsen naar de andere kant kunnen verplaatsen, zodat alle tuinen 9 meter dieper kunnen worden. Maar daar zit nog een heel proces aan van wijzigen van regels, een achterbuurman (bestaand huis) die een bepaalde groenstrook om zijn perceel heeft bedongen voor hier een nieuwe wijk werd neergezet, etc.

Kortom: Komende jaren zitten we hier nog even, tenzij er écht iets moois in dit dorp te koop komt. Lastigste bij bestaande woningen is vaak dat het boven zoveel krapper is. We hebben drie volledige lagen en nog een vliering. Dat vind je niet snel terug.

Haast hebben is sowieso nooit handig met huizen ;)

Wel een stuk normalere prijzen daar gelukkig, dat scheelt al een hoop! (y)

Relatief gezien een stuk minder dan hier in Randstad. Ben ook in die ongeving aan kijken voor een 2 onder 1 kap. Scheelt kleine 150.000 met regio Leiden.

Prijzen zijn hier ook zeker gestegen. Dat huis wat nu voor 320k te koop staat is in 2015 voor 265k verkocht.
Huidige dorp is iets duurder (dichterbij Arnhem), maar t.o.v. het westen nog een stuk beter te doen ;)

Onlangs nog samen met collega's verwonderd over deze 'studio' in Amsterdam. Twee ton voor welgeteld 17 m^2 woonoppervlak. Dat gaat toch nergens over?
https://www.funda.nl/koop/amsterdam/appartement-40715250-prinsengracht-1079-l/

Ga je overigens verder de Achterhoek in, of omhoog richting Assen dan wordt het alleen maar leuker qua 'wat krijg je voor je geld'. Of je er wil wonen, tja...

In Eindhoven is het bij woningen tot 500K bieden vanaf de vraagprijs. Ongekend, hoe verhit het hier is. In Utrechtse Heuvelrug schijnen ook stevige prijzen gerekend te worden. Ik heb daar binnenkort iets te verhuren, ben benieuwd wat de makelaar me adviseert.

Het is ook niet meer 'leuk' ja voor een ouder echtpaar wat hun afgeloste woning nu verkoopt. Starters, zelfs doorstromers kunnen niets, je kan niet sparen of in inkomen stijgen wat de huizen nu jaarlijks stijgen. Door vermogensbelasting e.d. gaan mensen met wat meer vermogen gewoon steeds meer in de onderkant van de woningmarkt huizen en appartementen opkopen en gelijk doorverhuren. De huur is directe winst want de onderkant van de markt krijgt de minste klappen bij een eventuele tweede crisis. En zo krijg je een opwaards cirkeltje.

Mooie overkapping! (y)

Huizenmarkt blijft interessant om te volgen.
Zit zelf pas sinds een paar jaar in nieuwbouw dus hoef voorlopig niet weg maar hou het wel allemaal goed in de gaten.
Heb me wel weer ingeschreven voor nieuwbouwproject hier om de hoek, puur interesse en je weet maar nooit.

Ik ben wel tevreden met mijn studiootje voor 314 per maand. :p 25 m2 op 2 km van Eindhoven centrum. (y)

Maar 2 ton voor 17 zou ik ook niet snel betalen. Das bijna net zo klein als mijn oude kamer. o_O

adinsx zei:
Ga je overigens verder de Achterhoek in, of omhoog richting Assen dan wordt het alleen maar leuker qua 'wat krijg je voor je geld'. Of je er wil wonen, tja...

Inderdaad, dat moet je maar willen, wij zijn juist vanuit de Achterhoek, bij Doetinchem, weer terugverhuisd richting Arnhem. Hebben in maart gekocht en dat was nog te doen. Als ik nu kijk op funda is iets gelijkwaardigs (jaren 20 a 30) vrijstaand met eigen oprit, ruime tuin en garage nauwelijks te vinden.

Mooie overkapping!

Mooie overkapping!, ook wij kijken naar een huis, regio Groningen, ook maar weinig te koop en wat we te koop is is snel weg......

Zo, tijd voor een beetje stof afblazen. M.b.t. de huizenmarkt, ja die blijft bizar. Een tussenwoning in ons blok kwam twee weken terug te koop. Op de twee open-deur-middagen was het stervens druk. Daarna kon men tot afgelopen maandag een bod doen per brief. Ik sprak een potentiële nieuwe buurman, en hij wilde koste wat het kost het huis hebben. Liep zelfs op de tweede middag al met het meetlint in de woning rond. :)
Vraagprijs was 209k, maar de verkoopwaarde gaat daar denk ik flink overheen. Goed voor ons natuurlijk, maar ja, iets wat je terug koopt is ook duurder geworden.

De overkapping/veranda is inmiddels helemaal af incl. de 'spie'. Toch maar aan beide kanten gezet voor minder wind/regen inslag.
38817755_220223495322230_3877382091259772928_n.jpg

Verder is de Clio éindelijk de 30.000 km voorbij, na 4,5 jaar mocht dat ook wel een keer. ;) De wederhelft is tevens nog erg blij met de ruimte van de B-segment station ook al gaat er geen kinderwagen e.d. meer mee. Nee, ze wil de auto gerust nog jaren houden ipv een Captur of Zoe. We zullen zien hoe dat uitpakt, de automaat van de Mégane kan ze namelijk ook heel erg waarderen.

Door naar Meggie, bijna 18.000 op de teller. Ik merk wel na de vakantie dat er iets meer beweging in de carrosserie zit bij bijvoorbeeld een steile drempel wat schuin afrijden. Ook heb ik het idee dat de deurrubbers bij de B-stijl net wat minder goed op elkaar aansluiten dan het geval was.
Nu moet ik toch nog een afspraak maken bij de dealer voor het vervangen van de rubbers onder de dakrails (linksvoor is die er 'onderuit gedreven' door de warmte). Dus dan meld ik dat meteen even. De combinatie motor + EDC + 4Control blijft een genot. In de avond op sportstand via een creatieve route huiswaarts is domweg genieten.

Vanmorgen op kantoor spotte ik een Iron Blue GTline, iets wat misschien wel ook mijn lot had kunnen zijn (met TCe165) als de GT niet mocht. Kon het niet laten ernaast te parkeren en foto te maken. :)
Zoek de verschillen ;)
0LHqUobl.jpg

En nog zomaar een foto, gemaakt voor de fotowedstrijd hier op het forum. Al was het meer een 'hey, dat is een leuke locatie, even een foto maken'-moment. ;)
MxupBjPl.jpg

Tot slot is het even wennen nu de oudste aan de basisschool is begonnen, staan er nog wat tripjes op de planning met volgende week de wereldpremière van de EQC in Stockholm en... vieren we volgend jaar de vijfde trouwdag inclusief kids en schoonouders (als dank voor het oppassen) op Curaçao - Lions Dive Beach Resort. Wel weer iets om naar uit te kijken moet ik zeggen. (y).
37136929_321586721722239_1965510350434467840_n.jpg

Ik volg je topic al een tijdje, jij hebt mij enkele maanden geleden ook mede geholpen met de keuze voor mijn eigen Mégane (2015) in dit topic.
Je hebt een erg fraaie Mégane, en ik meen zelfs die een tijdje terug eens gespot te hebben... een blauwe Mégane met RN in het kenteken, zei jij niet ergens dat er daar maar 1 van was? Maar dan was je uit de buurt, 's ochtends vroeg in de Alblasserwaard...

Ik moest mijn eigen Mégane gisteren voor APK en smeerbeurtje naar de dealer, en ik zou in eerste instantie een Twizy als leenauto krijgen maar uiteindelijk, vanwege de snelwegnoodzaak, is dat geüpgrade naar een Mégane IV. Voor mij dus de eerste kilometers in een nieuw type Mégane.
Overigens een dikke pluim voor de service van Stam Nieuwegein hierin. Ik heb aangegeven de Twizy toch wat moeilijk te vinden i.v.m. de lage maximumsnelheid, het snelwegverbruik en de open zijkanten i.c.m. de regenverwachting, en de upgrade kostte me niets.

Nou heb ik natuurlijk maar 1 dagje en twee niet zulke lange ritten met de IV gemaakt, maar toch vielen me een paar dingen op aan de Mégane IV.
Hij is uiterlijk veel meer bij de tijd, het R-link is erg mooi en de ruimte op de achterbank is ook toegenomen. Fraaie en goed zittende stoelen. En wat mij raar genoeg opviel, was dat de terugklikschakelaar (of hoe heet dat ding) van de richtingaanwijzer nu niet meer klikt bij het verdraaien van het stuur, maar stil is.

Maar ik had toch een minder kwaliteitsgevoel bij het interieur. Het dash lijkt van een veel harder soort kunststof te zijn, dat me meer deed denken aan de Dacia Logan MCV waar ik in proef heb gereden dan aan de Mégane III.
En ik miste een toerenteller, die zal wel ergens verstopt zitten als instelling of zo? Wel erg leuk dat je de klokkenwinkel in meerdere kleuren kunt zetten, en bijna absurd dat je het volume van de knipperlichttikjes kunt aanpassen.

Ook raar: mijn leenexemplaar (een huurauto van Alphabet) had geen parkeersensoren achter. Een curieuze besparing voor een huurauto, aangezien de meeste bereiders waarschijnlijk de auto niet zo goed kennen en daarom meer kans maken op een inschattingsfout. Het zal wel een budgetuitvoering geweest zijn denk ik?

Maar wat ik het meeste miste was de automaat. Als je dat eenmaal gewend bent, valt dat met de hand roeren in de bak toch wat tegen :T
Dus samenvattend, ik weet nog niet of in de toekomst de IV voor mij dé opvolger is, ben nu veel te content met de III. En vanwege een wisseling van baan met daarbijbehorend een verdubbeling van de hoeveelheid woonwerkverkeerkilometers ben ik nog meer blij met de keuze om toch de dCi te nemen ipv de TCe. En deze zomer met de vouwwagen in de heuvels en bergen geen centje pijn. Lange autobahn-helling? Gas erop en het ding sprint, ondanks de volle belading en aanhanger erachter, vlot van 80 naar 110 voor een inhaalactie. Lekker hoor.

Ik blijf je topic met plezier volgen, nog veel mooi km gewenst.

@Beryllium
Zo, dat is een lange reactie (y). Even in stukjes een reply

Beryllium zei:
Ik volg je topic al een tijdje, jij hebt mij enkele maanden geleden ook mede geholpen met de keuze voor mijn eigen Mégane (2015) in dit topic.
Je hebt een erg fraaie Mégane, en ik meen zelfs die een tijdje terug eens gespot te hebben... een blauwe Mégane met RN in het kenteken, zei jij niet ergens dat er daar maar 1 van was? Maar dan was je uit de buurt, 's ochtends vroeg in de Alblasserwaard...

Herinner me nog je topic inderdaad over de gezinsauto. Mooi dat die bevalt lees ik verderop in je reactie. (y).
En als je de 1.5 dCi nog wat wil aansporen is een chipkuurtje van Fastchip aan te bevelen hoor. Rijden er best veel mee.

M.b.t. gespot, Iron Blue is denk ik de meest gekozen kleur op een GT, maar ook populair op de GTline. Ik zou eigenlijk even de RDW-database in moeten duiken hoeveel GT Estate's er nu op kenteken staan in Nederland. Ik was inderdaad de enige met RN op het kenteken met een GT. GTlines zijn er denk ik wel.
Overigens ben ik niet in de richting van Alblasserdam geweest de laatste tijd. Eigenlijk na de vakantie niet verder dan Apeldoorn gister.
Volgende week Schiphol op de planning. Het meest rij ik in de omgeving Arnhem / Doetinchem.

Beryllium zei:
Ik moest mijn eigen Mégane gisteren voor APK en smeerbeurtje naar de dealer, en ik zou in eerste instantie een Twizy als leenauto krijgen maar uiteindelijk, vanwege de snelwegnoodzaak, is dat geüpgrade naar een Mégane IV. Voor mij dus de eerste kilometers in een nieuw type Mégane.
Overigens een dikke pluim voor de service van Stam Nieuwegein hierin. Ik heb aangegeven de Twizy toch wat moeilijk te vinden i.v.m. de lage maximumsnelheid, het snelwegverbruik en de open zijkanten i.c.m. de regenverwachting, en de upgrade kostte me niets.

Bijzonder zeg dat ze een Twizy in gedachten hadden voor je. Leuk natuurlijk, maar niet als het een gewone werkdag is. En op de snelweg is het ook niet wat lijkt me. Maar, prima opgelost dus.

Beryllium zei:
Nou heb ik natuurlijk maar 1 dagje en twee niet zulke lange ritten met de IV gemaakt, maar toch vielen me een paar dingen op aan de Mégane IV.
Hij is uiterlijk veel meer bij de tijd, het R-link is erg mooi en de ruimte op de achterbank is ook toegenomen. Fraaie en goed zittende stoelen. En wat mij raar genoeg opviel, was dat de terugklikschakelaar (of hoe heet dat ding) van de richtingaanwijzer nu niet meer klikt bij het verdraaien van het stuur, maar stil is.

Klopt, het is allemaal iets meer sollide. De deur ploft ook meer dicht dan bij de III.

Beryllium zei:
Maar ik had toch een minder kwaliteitsgevoel bij het interieur. Het dash lijkt van een veel harder soort kunststof te zijn, dat me meer deed denken aan de Dacia Logan MCV waar ik in proef heb gereden dan aan de Mégane III.
En ik miste een toerenteller, die zal wel ergens verstopt zitten als instelling of zo? Wel erg leuk dat je de klokkenwinkel in meerdere kleuren kunt zetten, en bijna absurd dat je het volume van de knipperlichttikjes kunt aanpassen.

Hm, ja dat is me dan weer niet opgevallen bij mijn GT. Dashboard is best zacht qua materialen. Wel heeft Renault er tegenwoordig een handje van om hardere plastics te gebruiken rond kniehoogte. Iets wat bij de Talisman bijvoorbeeld veel kritiek heeft opgeleverd en daarop hebben ze die interieurdelen nu ook meer soft gemaakt.
De toerenteller zit inderdaad verstopt in een van de vier weergaves. Ik rij altijd met de digitale snelheid in het midden (beetje dubbelop want op het Head-up-display zie ik die ook) en daaromheen de toerenteller. Zo dus:
x6n0MQem.jpg

Een analoge snelheidsmeter kan ook (en dan geen toeren zichtbaar), maar ik ben zo gewend aan de digitale weergave. Enige leuke aan de analoge op het display is het wijzertje omhoog zien vliegen bij sportief optrekken.

Beryllium zei:
Ook raar: mijn leenexemplaar (een huurauto van Alphabet) had geen parkeersensoren achter. Een curieuze besparing voor een huurauto, aangezien de meeste bereiders waarschijnlijk de auto niet zo goed kennen en daarom meer kans maken op een inschattingsfout. Het zal wel een budgetuitvoering geweest zijn denk ik?

Dat verklaart denk ik ook de harde materialen van het dashboard.

Beryllium zei:
Maar wat ik het meeste miste was de automaat. Als je dat eenmaal gewend bent, valt dat met de hand roeren in de bak toch wat tegen :T
Dus samenvattend, ik weet nog niet of in de toekomst de IV voor mij dé opvolger is, ben nu veel te content met de III. En vanwege een wisseling van baan met daarbijbehorend een verdubbeling van de hoeveelheid woonwerkverkeerkilometers ben ik nog meer blij met de keuze om toch de dCi te nemen ipv de TCe. En deze zomer met de vouwwagen in de heuvels en bergen geen centje pijn. Lange autobahn-helling? Gas erop en het ding sprint, ondanks de volle belading en aanhanger erachter, vlot van 80 naar 110 voor een inhaalactie. Lekker hoor.

Oh, de automaat is absoluut heerlijk en ook ik ben er enorm aan gewend. En extra prettig zijn de schakelflippers om meer lol te hebben op de Sportstand. Ik denk wel dat de automaat me juist goed bevalt omdat er ook vermogen genoeg is. I.c.m. de TCe130 zo ik denk ik liever schakelen. Maar goed, dat is gevoel.

Beryllium zei:
Ik blijf je topic met plezier volgen, nog veel mooi km gewenst.

Dank, en we gaan nog zeker meer dan 100.000 km genieten. ;)

Alles bijeen zal ik wel echt een crisisuitvoering mee gekregen hebben, denk ik! Ik vond het al typisch dat dat kunststof zo hard er uit zag (leek echt meer op de genoemde Dacia dan mijn eigen, oudere, Mégane), maar er zat ook echt geen toerentellerfunctie op, ik kon alleen de kleuren van de klok aanpassen (en naast de klok de radio-info of digitale snelheid laten zien).

Nou ja, maakt niet uit.

Ik heb geen schakelflippers bij de mijne, maar eerlijk gezegd heb ik hem ook bijna nooit in M staan. Alleen met de vouwwagen en in Tirol, waar we nogal wat stijgen en dalen hebben gehad, zette ik hem in M om ofwel hogere toeren bergop te houden of juist af te remmen op de motor met afdalen.

Helaas heb ik een (tot nu toe lichte) vorm van reuma die zich vooral in mijn linkervoet uit, en mede daarom geef ik sinds een paar jaar de voorkeur aan automaat rijden. Maar als ik bijvoorbeeld in de Clio III van mijn echtgenote rijd, met handbak, gaat dat ook best, want dat TCe-motortje is daar zeer geschikt voor.
Overigens vind ik de Mégane III ook duidelijk een klasse hoger dan de Clio III.

Tjonge dit topic ligt al weer even stil. Niet gek, want dit is de drukste periode van het jaar op het werk. Zal na deze week even een langere update maken, maar in het kort:
Dit is een hectische maar leuke week, want we draaien ons kennisevenement in Hardenberg t/m donderdag. Wie in de buurt is, kom gerust langs.
Ook leuk, het wagenpark tijdelijk uitgebreidt naar 805 pk :)

KcoffM8l.jpg

Vorige week vrijdag op een keyless 'Gone in 20 seconds' evenement in contact gekomen en zo de Stelvio Q weten te reserveren voor deze week. Man oh man, de Giulia Q was ontzettend gaaf, maar dit benadert het toch zeker ook. Die hoge zit kan ik niet aan wennen, maar de sound is nóg beter dankzij andere software. Bizar...

https://www.youtube.com/watch?v=dCO2cWp3HMI

De auto schittert naast een Leaf op het event, met dank aan Kien in Arnhem. (y).
AMT_0544-1024x683.jpg

Nog even terugkomen op het keyless-event. In het andere topic over keyless al iets geplaatst, maar Relay Attack is wel een dingetje aan het worden. Een VAG is met twee seconden open en gestart terwijl de sleutel binnen ligt. Ook mijn Mégane is vlot open, maar... hij startte niet. Sinds 2018 past Renault een andere frequentie toe dan het openen/sluiten van de deuren. Is de Mégane dus veilig? Nee, dat niet want het boevengilde is allang op pad met versterkers die een breder spectrum pakken. Twee korte video's:

VAG. Het was nu even zoeken naar de antenne, maar duistere types weten exact waar ze zitten natuurlijk.
https://www.youtube.com/watch?v=nSzXVBbaj1M

Mijn Mégane -> Open binnen 2 seconden, maar hij startte niet. (y)

https://www.youtube.com/watch?v=K5LCw_qazbY

Binnenkort staat het inbouwen van een Klasse 3 alarm op de planning inclusief hellingsensor. Moet alleen nog beslissen of ik dat in de Mégane laat bouwen. Je beperkt namelijk het gemak van keyless iets, en... het is een leaseauto. De Clio is sowieso vatbaar voor openen én starten op dezelfde frequentie, dus wellicht laat ik het in de Clio inbouwen. Komt nog.

Meer nieuws? Ja, ik ga VW rijden. In april, tien dagen. Na een lange zoektocht voor een huurauto op Curaçao uitkomen bij een 7-zits Tiguan.
Nog meer nieuws? Eh, nee. Dochters groeien goed, werk loopt lekker door, wederhelft is nog altijd herstellende van de buikoperatie in januari, maar wel weer 100% aan het werk. En, de huizenplannen staan in de ijskast.

Wie in de buurt is, kom gerust langs.
Ik woon er! ;)
Maar ben je er vanavond? En kun je gewoon binnenlopen en daar registreren, of moet je kaarten kopen?

En die Stelvio is echt gaaf: kleur, uitvoering, geluid...(y) niet echt binnen de lijntjes geparkeerd op het evenement :p

Sanoma zei:
Wie in de buurt is, kom gerust langs.
Ik woon er! ;)
Maar ben je er vanavond? En kun je gewoon binnenlopen en daar registreren, of moet je kaarten kopen?

En die Stelvio is echt gaaf: kleur, uitvoering, geluid...(y) niet echt binnen de lijntjes geparkeerd op het evenement :p

Toegang is gratis. Je kan je registreren via de links aan de rechterzijde van deze pagina als Gast van AMT. Alleen wel een kvk nummer nodig (google) of PB even je voor en achternaam dan zet ik je op de gastenlijst.

Ik ben er vandaag tot 23:00 en morgen weer van 15-22h. Morgenavond gaat de Stelvio Q ook lekker mee naar huis zodra die tussen de stands door kan ;)

Toegang is gratis. Je kan je registreren via de links aan de rechterzijde van deze pagina als Gast van AMT. Alleen wel een kvk nummer nodig (google) of PB even je voor en achternaam dan zet ik je op de gastenlijst.
Ik heb even 1 van mijn werkgevers BV's gebruikt. Verder alles blanco of '1234' ingevuld en het is gelukt.

Kijk even of ik het ga redden vanavond, maar anders kom ik nog even aanwaaien. AMT stand?

Ja, tot morgen. (y)

Had vandaag willen gaan, maar ja....was weer eens druk. Clio maar weer eens de sporen geven. Of toch een auto van de zaak mee....hmmmm. :T

Leuk je gister gesproken te hebben Sanoma! En veel leesplezier natuurlijk. Overigens, gisteravond bleek de accu van de Stelvio Q nog maar 5,5 volt te hebben (hij wilde niet meer starten) met vele storingen van allerlei systemen tot gevolg. Gelukkig, de Wegenwacht staat er ook dus de Italiaan was weer snel 'wakker'. Alleen nog even de foutcodes resetten vandaag met fabrieksapparatuur anders wordt het lastig naar huis gaan met de Q vanavond. :)

@Nico
Tot vanavond (y)

Dat was het zeker Tom! En leuk dat ik de Stelvio nog even mocht bewonderen; ben wel onder de indruk van het 'nieuwe' Alfa. Nu nog de stoelen op mijn postuur aanpassen ;)
Aah, je hebt 'm niet aan een druppellader staan? Dan gaat het wel rap met zo'n dag waarin iedereen erin en eruit stapt en aan de knopjes zit haha!

Bedankt voor het leesvoer; dit weekend eens lekker doorheen bladeren (y)

Hardenberg is niet zover, helaas veel te druk deze week om 's avonds heen en weer te rijden anders was ik ook wel even komen buurten.

Ik zag al diverse dingen voorbij komen wat daar te doen is. Ik had er graag even langs willen gaan bij diverse bedrijven willen kijken. immers is het voor mij niet heel ver rijden, maar door drukte komt het er helaas niet van.

@Sanoma
Door de technische artikelen heen gekomen? ;)

@B-real, @AsconaGT, volgend jaar 15-16-17 oktober een nieuwe kans. Of natuurlijk 12-13-14 februari in Gorinchem ;).

@Ascona, komende week of volgende week gewoon aan het werk? Moet nog even een afspraak in Hengelo (Munsterhuis) inplannen, daar werk je om de hoek toch?

Nog even wat foto's van afgelopen week. Vier deadlines, een evenement met lange dagen, dat hakte er wel even in. Vrijdag dus vrij gehad om wat achterstallig werk thuis klaar te maken, de Stelvio terug te brengen, etc.

Autoliefde delen met oudste dochter en buurjongen, altijd leuk:
qcMqnnDl.jpg

Na nog wat blokjes om (video/geluid volgt nog) moest de Stelvio toch echt terug:
zffgJa2l.jpg

Meer autonieuws? Morgen worden de rubbers onder de dakdragers van de Mégane vervangen. Linksvoor is het rubber enorm uitgezet met de warmte, en dat ziet er niet uit. Verder weinig nieuws, ja over 300 km staat de 22.222 op de teller.

Verder voor de klusliefhebbers: Met de nieuwbouwplannen in de ijskast blijft het ruimtegebrek. De woonkamer gaan we niet groter maken, maar met al het speelgoed (fietsjes, stepjes, tractor, etc. etc.) van de kinderen staat het kleine schuurtje vol. Tijd voor een kopie naast het huis. In het kort:
Betonbanden (10x20x100) in beton gestort, 30x30 tegels ingestraat, eerder op de kop getikte deur/kozijn waterpas gezet, leiding door de fundering voor stroom, en grasmat er weer in gesneden. Daarna de Gamma leeggekocht qua houtwerk en volgend weekend daarmee het raamwerk maken, rabatdelen erop, dak er op en we hebben wat extra opslagruimte. Huidige 3x2 schuurtje waar de veranda ook aan vast zit kan ik dan weer inrichten voor mezelf qua werkbank, gereedschappen, autospullen, etc. etc.

PzXppXum.jpg
n6sPFOym.jpg

e1S08Nzm.jpg
8rDH3HDm.jpg

En zondag was qualitytime, doe mij maar meer van die mooie zondagen ;)

4FEJFO7m.jpg
Hl1F9TXm.jpg

Edit:

Hierover nog geen besluit genomen overigens. In de Mégane of Clio ermee?
Binnenkort staat het inbouwen van een Klasse 3 alarm op de planning inclusief hellingsensor. Moet alleen nog beslissen of ik dat in de Mégane laat bouwen. Je beperkt namelijk het gemak van keyless iets, en... het is een leaseauto. De Clio is sowieso vatbaar voor openen én starten op dezelfde frequentie, dus wellicht laat ik het in de Clio inbouwen. Komt nog.

. Je beperkt namelijk het gemak van keyless iets

Het gemak van keyless entry is juist dat je gewoon naar je auto kan lopen, de auto automatisch van het slot gaat en je zo weg kan rijden. Die gebruiksvriendelijkheid inperken voor de 0,001% kans dat je auto gejat wordt zou niet mijn keuze zijn. Zo populair zijn Megane en Clio toch ook niet bij het dievengilde?

Volgens het onlangs verschenen rapport van STAVC zijn er 207 Renault's gestolen in het eerste half jaar van 2018. (Nummer 6 van automerken na Toyota, VW, Peugeot, BMW en Mercedes. In 2017 tweede zelfs)

100 Clio's, 37 Captur's en 20 Mégane's. Wel zijn er al een aantal in ons dorp via Relay Attack (aldus het politiebericht) weggenomen, ook gewoon een standaard Captur TCe120. Vermoedelijk voor de onderdelen (Initiale Paris uitvoering met leer)

De RS'en zijn wel populair. Wat ik zoal langs zie komen zijn er nu ruim 30 RS'en gejat. Via Relay Attack? Kan, want ze hebben allemaal standaard keyless. Maar in die details voorziet het voertuigdiefstal-rapport nog niet.
Nee, de Clio zullen ze niet komen ophalen, de Mégane wellicht wat sneller maar de kans is inderdaad niet groot. Ja de wielen zijn wellicht interessant. Geen slotbouten meer (Leaseplan vond het doorschuiven van de III naar de IV niet nodig) op de auto.
Met een Klasse 3 alarm natuurlijk wel lekker om spullen ín de auto enigszins te beschermen, maar als ze iets willen hebben, dan pakken ze het toch wel.

Compleet gemist die stelvio qv, pfoe wat een ding! Vrijdag nog even een witte bekeken en ingezeten, maar ja das wat anders dan ermee rijden ;) En wat betreft dat alarm, waarom zou je het in een lease wagen inbouwen? Ik heb ook geen alarm ondanks dat de up regelmatig wordt gejat, wel andere diefstalpreventie wat effectiever is. Uiteindelijk als ze hem echt willen hebben, nemen ze hem wel mee. Je kan het alleen minder interessant maken. Een afsluitbaar metalen blik om de sleutel in te leggen is al een slim begin.

We hadden wel een blokkie om kunnen doen inderdaad ;)

Een afsluitbaar metalen blik om de sleutel in te leggen is al een slim begin.

Daar liggen beide sleutels al in inderdaad, alleen onderweg heb je daar weinig aan. Overigens ter info, de alarminbouw is voor een reportage van mijn werk en de leverancier heeft een systeem beschikbaar gesteld. Aan mij (in samenspraak met ze) om te bekijken of we het in de Mégane of Clio zetten. Denk dat het de Clio gaat worden.

Scheelt in iedergeval al wanneer hij bij huis geparkeerd staat, grootste gedeelte van de dag :T Als het alarm in principe dus gratis is, tja waarom dan twijfelen, de Clio is jouw eigendom dus ik zou het wel weten.

Arena in mini mini miniatuur dan met 3x2 ;)

Nee mis het schakelen niet, maar de flippers vind ik wel een musthave. Vanavond in sportstand eens echt de sporen gegeven (tot schuifgrens van de PilotSport4) en dan is het snel heen en weer flipperen tussen de versnellingen geweldig. 9,5L/100 ging ook naar 11,5L/100 op de boordcomputer maar dat trekken we deze week met een lange rit wel weer recht.

Samengevat: een (snelle) automaat is genieten, zeker icm een gretige motor. Nee dat handschakelen mis ik echt oprecht niet meer. Je kunt je nu zoveel meer bezighouden met de situatie op de weg ( standje neutraal / automatisch) dan wel genieten (standje sport / manueel)

Die Stelvio QV :eek: :eek:

Ik heb de Guilia QV gereden en een "normale" Stelvio, fantastische auto's en rijden ook echt heerlijk. De Stelvio heb ik toen een hele dag bij me gehad samen met mijn pa en het was echt een heerlijke reisauto met wonderbaarlijk goede wegligging. (y)

Ik vond de Giulia Q (is geen QV meer tegenwoordig ;) ) misschien wel prettiger rijden omdat je dan veel met het sportauto-gevoel hebt. Je zit lager.
De Stelvio is een prachtige auto, zit prima maar ik heb wel 10x geprobeerd of de stoel echt niet lager kan. Blijft vreemd, zo hoog zitten met 510 pk onder de rechter voet. Niettemin, ook dat wende. Zelfs die 510 pk. Waar ik eerst nog vrij voorzichtig gas gaf, was het later die week gewoon 'hop op het gas'.

Nog even wat korte video's van de 'sound'. Komt wellicht niet helemaal goed over, maar het is echt (zoals Autoblog ook al eens opmerkte) een geweldig geluid wat ze er uit krijgen:

https://www.youtube.com/watch?v=WJKA0nzOXxE

https://www.youtube.com/watch?v=-zHjTmeoHDM

https://www.youtube.com/watch?v=PpjlYbbnf68

https://www.youtube.com/watch?v=48t-QIRiQIk

Tot slot, vanmorgen de Mégane (ongewassen) bij de huisdealer achtergelaten.
n9NUAPDl.jpg

Waarom? Al sinds juli liggen nieuwe rubbers klaar voor onder de dakdragers. Linksvoor is dit rubber/schuim er onderuit gekomen met de warmte van de zomer.
zjhkxcvl.jpg

Garantiedingetje dus, en met herfstweer in aantocht wel handig om te laten vervangen. Nee, het lekt nergens, maar wegsnijden vonden we allemaal niet de beste oplossing.

En vanaf de dealer lekker analoog naar kantoor met de Scénic I phase2 van pa.
PvegG57l.jpg

Tjonge, in een week tijd van 510 pk SUV, naar 205 pk Mégane, naar 140 pk Scénic. Lijkt bijna op de RS230 naar Kangoo overgang. Wie herinnert zich die nog? :)

Nee, het sturen gaat zwaar, schakelen hakerig en het stuur staat vlak. Dat m'n moeder (60+) er nog mee kan rijden. Er staan al wel lange tijd een Kadjar als wens op de lijst, maar pa wil geen downsizer en met de TCe165 zijn ze lastig te vinden.

Tot slot, deze prachtige Iron Bleu Captur S-Edition stond ook bij de huisdealer.
hPPhdPNl.jpg

De S-Edition is in NL niet leverbaar, maar heeft de nieuwe 1.3 TCe150 onder de kap, en dat in een Captur. Dat komt werkelijk goed van zijn plek (8,2 s naar de 100, een seconde langzamer dan mijn Mégane mede vanwege handbak). Wederhelft weet het wel: Laat maar een prijsopgave maken. :)
56Go2H1m.png

Binnenkort maar eens een balletje opgooien dus :). Kans van slagen? Mwa, de wederhelft gaat schrikken van wat erbij moet.
En het financiële plaatje klopt natuurlijk ook niet. De Clio staat tenslotte ook stof te happen / duur te zijn met 5500 km per jaar.
Aan de andere kant, voor wat nieuws ben ik altijd wel te porren :T

Terug
Bovenaan