Ah, er valt weer wat te updaten hier.
@AsconaGT, Zeker hele fijne banden. En met de zomer in aantocht plakt het telkens weer beter. Menig op- en afrit kunnen dus weer op flink sportief tempo gepakt worden. Tot frustratie van een sportief rijdende Q3 quattro vanmorgen
@CorZa, Inderdaad, erg jammer als er door onkunde (of pech) schade wordt veroorzaakt. Had het op de zomerset van de III. En Euromaster D'chem ontkende glashard, ook nadat ik foto's liet zien van schadevrije wielen voor het afgeven ervan.
M.b.t. de bandenslijtage: Dat is dus vooral een uitlijnprobleem en inmiddels is de auto opnieuw uitgelijnd. De remmen, tja. De Mégane weegt wel even 1505 kg rijklaar, i.c.m. veel korte (en sportieve) stukken slijt het wat harder. De remblokken voor halen denk ik de zomervakantie wel, al 'grommen' ze nog steeds bij flink afremmen vanaf hoge snelheid.
De suïcidale duif veroorzaakte alleen een los klepje van het sleepoog en zilvergrijs stripje wat losgekomen was. Geen krasjes. Wel ontdekte ik na dit Koningsdagweekend dat iemand op een parkeerplaats wat minder heeft opgelet met het winkelkarretje

:
Gelukkig oppervlakkig dus weg te polijsten

.
Nog een kleine update, dinsdag na Pasen de auto bij de dealer neergezet voor het uitlijnen:
Als leenauto (het is tenslotte fabrieksgarantie) een facelift Captur mee:
[/url]
In de middag natuurlijk weer terug. En zo'n Captur rijdt toch best prima. Al is de TCe90, net als in de Clio, genoeg maar mag het wel wat meer.
Nu was de reis naar Curaçao wel wat prijzig (je kan er een Captur voor kopen

), dus dit jaar komt er zeker geen vervanger voor de Clio IV, maar in 2020...
https://www.blekkink.nl/auto/occasion-2018-renault-captur-sedition-150-edc-automaat-alcantara-aalten-nl/34275975/
Bij terugkomst viel de Mégane natuurlijk lekker op. Al dacht ik even dat ze er ook een stekker aan hadden gezet
Goed. Vanmorgen kwam de 36.000 km langs op de klok en toeren we lekker door

.
Ander nieuws? Ja, want er komt een Talisman Estate TCe200 Intens! Nouja, zaterdag ga ik mee bij de tweede keer kijken / proefrijden ergens in Nederland bij een hele dik uitgeruste Talisman Estate voor mijn broer(tje). Gezien daar gezinsuitbreiding aan zit te komen na de zomer moet er een gezinsauto komen. En hij heeft zijn focus gelegd op de Talisman Estate. Ziet er érg goed uit, dus als het goed is komt dat zaterdag in orde en dan zal ik er wat meer over delen.
En verder, de vakantietrip naar Curaçao was natuurlijk heerlijk. Kinderen genoten, opa en oma (als bedankje voor 4 jaar geregeld oppassen) hebben uitermate genoten, en wij natuurlijk ook. De huurauto was een Tiguan met derde zitrij, voorzien van TSI 150 en DSG. Wel een goedkope uitvoering (zelfs zonder navi, maar wel grote mediadisplay), maar wat reed dat toch ook geweldig. Stukje kwaliteit en beleving hebben ze goed voor elkaar. Kost wel wat zo'n huurauto, maar ach
Een paar sfeerplaatjes van de tiendaagse trip:
Prachtig 6 persoons appartement op het Lions Dive resort, waar we in 2010 ook verbleven:
De bekende plek in Willemstad:
Sheta Boka:
Quarantaine huis nabij Jan Thiel:
En tevens heel veel gesnorkeld:
De dames vermaakten zich ook prima