Adinsx: Megane Electric EV60-220 Techno + IV Estate GT205 Update: gesjouwd en genoten

Mooi, nieuwe pagina. Tijd voor de Mégane-ling(en) :)
Een foto van alweer twee weken terug in Brussel. Een medelander vond het plekje in de zijstraat blijkbaar ook interessant en parkeerde zijn eveneens blauwe 308 SW er strak tussen. Ook RN-kenteken, maar toch is subtiel duidelijk wat een luxe kentekenplaat doet, of het gebrek er aan. Althans, vind ik dan ;)

2kEDJzh.jpg

En ja, er komt nog een reclameloze houder op voor de zomer

En het geheel nog even op de foto.
29542095_1608101979257900_7010919288181163628_n.jpg

Morgenavond is het verder de bedoeling de zomerset op de auto te zetten. Zaterdagmiddag wassen, laagje wax en dan op naar de seizoensopening in Kampen. NicoGTR heeft het volgens mij al gedeeld, maar het is de moeite waard ;)

28783072_1127038574105326_1047943100551999951_n.jpg

En wie op tijd is pakt nog even het maart-nummer mee ;)
29683873_1144032975739219_1394687648945143808_o.jpg

Goed. Van het weekend volgen nog wel de wisselfoto's. De Clio staat al weer even op zijn 17" wielen (y).
31WZdKP.jpg

Wel een flitsende poster van de RTC, nou vraag ik me alleen af waarom Detailbenodigdheden een ander lettertype heeft dan rest :confused:

Nico GTR zei:
:rolleyes: Het is hetzelfde lettertype.....maar ik vind het ook wel wat apart staan nu.

Nee, het is een ander lettertype. Misschien een idee om de poster de volgende keer door een (grafisch) ontwerper te laten maken?

Foie Gras zei:
Nico GTR zei:
:rolleyes: Het is hetzelfde lettertype.....maar ik vind het ook wel wat apart staan nu.

Nee, het is een ander lettertype. Misschien een idee om de poster de volgende keer door een (grafisch) ontwerper te laten maken?

Nou vooruit, je hebt gelijk. Het is times new roman in plaats van Myriad pro regular.

Maar nee is geen idee en bedankt voor het compliment!

Doen we het zo Tom! :D

41261669581_f79444e13f_c.jpg

Nou, de grote wisseltruc zit er weer op. Mag er gewoon voor naar Euromaster, maar afspraak maken, wachten, etc geen trek in. Dit keer ook geen zin om met de wielen, welke ik nog thuis had in de schuur, te gaan sjouwen naar ouders om op de brug te wisselen, dus maar even met een krikje, kruissleutel en momentsleutel. Was in een half uurtje gepiept (y)

i2rSFF1.jpg

BOhaGsM.jpg

De zomerset lag al een tijdje flink in de wax, zowel binnen als buitenkant, klaar:
QG1OaFx.jpg

I912mgx.jpg

En de auto had het wel nodig die wissel:
O4f4ad9.jpg

Verder nog even strak gewassen en de neus nog van een waxlaagje voorzien voor de seizoensopening morgen in Kampen waar ik zijdelings bij betrokken ben. Er liggen ruim 140 magazines achter in de Mégane met o.a. een reportage bij het dealerbedrijf. Even wat 'zieltjes winnen' ;)

8vYxALK.jpg

Al met al, hij blinkt weer en wat ziet het er weer lekker uit op de 18". Ook niet onbelangrijk, de Alpin5 (225/45 17) banden hadden best wel moeite met het warmere weer en sportieve rijstijl. De 225/40 R18 Michelin PilotSport4 weten een stuk beter raad met het asfalt ;)

0yL34Rl.jpg

ZheUoJJ.jpg

Voor wie morgen naar Kampen komt. Ben er tussen 12.00 - 14.30 uur.

Toevallig uit wezen eten in Westervoort?? Stond een perfect gepoetste iron bleu GT met R-xxxxx nummer bijna naast de etron bij hugo's

De Wintersets mag een slag groter, maar vind ik wel een erg mooi design. Zomerset erg gaaf, alleen door een opmerking eerder in dit topic stoor ik me toch wel aan het asymmetrische aspect. Waarom moest dat benoemd worden o_O Ze draaien alleen aan de linkerkant van de wagen de goede kant op. Terwijl het zulke mooie velgen zijn :rolleyes:

Ben ook niet echt een fan van de zomervelgen nu ik de auto met de winterset gezien heb.

de winterset zou de huidige zomerset overtreffen indien deze een maatje groter zou zijn

Mooie auto heb je weer! Vooral bezien vanuit de achteruitkijkspiegel van mijn zwarte 9-3 cabrio.
Een waardige opvolger van de witte GT-line. Veel stuurplezier.

Volgens mij heb ik je auto wel zien staat bij de Renault-meeting in Kampen vandaag, stond die vlakbij de gifgroene Clio V6? Ik ben een uurtje bij de meeting geweest, het zag er allemaal erg gezellig en goed verzorgd uit en veel pareltjes stond er tussen, zowel oud als nieuw. Het weer speelde ook wel positief mee. :cool:

Damianw26 zei:
Toevallig uit wezen eten in Westervoort?? Stond een perfect gepoetste iron bleu GT met R-xxxxx nummer bijna naast de etron bij hugo's

Nope. Weet wel, er rijden nu drie Estate GT's in Iron Blue in ons dorp. De een staat 500 meter verderop (SF-kenteken), de ander 600 m de andere kant op met RF-kenteken. Dus het wordt zaak op RN te letten van ReNault :)

F Mitsi zei:
De Wintersets mag een slag groter, maar vind ik wel een erg mooi design. Zomerset erg gaaf, alleen door een opmerking eerder in dit topic stoor ik me toch wel aan het asymmetrische aspect. Waarom moest dat benoemd worden o_O Ze draaien alleen aan de linkerkant van de wagen de goede kant op. Terwijl het zulke mooie velgen zijn :rolleyes:

Haha, ik kan er ook niet meer anders naar kijken o_O
Qua design, mwa. Een maat groter mochten die zeker zijn, maar of ik het design nou zo mooi vind. Dan had ik liever de rechte spaken van de RS een paar jaar terug.

schumi1986 zei:
Ben ook niet echt een fan van de zomervelgen nu ik de auto met de winterset gezien heb.
de winterset zou de huidige zomerset overtreffen indien deze een maatje groter zou zijn

Niet eens, maar snap je wel ;) De zomerwielen zijn qua design misschien net wat te speels, rond?

TwinTop zei:
Mooie auto heb je weer! Vooral bezien vanuit de achteruitkijkspiegel van mijn zwarte 9-3 cabrio.
Een waardige opvolger van de witte GT-line. Veel stuurplezier.

Haha, de wederhelft zei al 'wie is dat dan waar je naar zwaait'. Het is dat de auto nog niet bepaald warm was, anders had ik even gas bij gegeven.
Je 9-3 walmt behoorlijk als je flink accelereert trouwens :)

AlbertsH zei:
Volgens mij heb ik je auto wel zien staat bij de Renault-meeting in Kampen vandaag, stond die vlakbij de gifgroene Clio V6? Ik ben een uurtje bij de meeting geweest, het zag er allemaal erg gezellig en goed verzorgd uit en veel pareltjes stond er tussen, zowel oud als nieuw. Het weer speelde ook wel positief mee. :cool:

Jep, klopt helemaal. Naast een stel Duitse RS'en. Moest zelf ook rond 14.15 weg, dus kon zo rechtdoor het grasveld weer verlaten.
Was je met de RS?

Wat sfeerbeeld:
30414870_1796296667057666_7919275530333978624_n.jpg

30265360_1796296500391016_3356917580668338176_n.jpg

30261140_1796296533724346_3299190720539131904_n.jpg

Was leuk weer even gesproken te hebben Tom! Auto zag er zoals verwacht nog steeds fantastisch uit! Waarbij de AMT's best wel populair waren. ;)

Mooi Nico. Wellicht kan ik volgend jaar weer wat sponsoren vanuit het werk (y).
Zie net ook mooie foto's vanuit de lucht en sta er nog nipt op ;)

30440770_1233253946808784_3003972209258528768_n.jpg

Bijna een maand geleden, tijd voor een kleine update. Geen hele spannende, maar de kilometers schieten aardig op (y).

Van deze:
K5LXS3t.jpg

Naar:
31531347_1642352309166200_4220751291917271040_n.jpg

En over een week is 8.888 aan de beurt. Eens kijken of de wegsituatie dan ook 88 km/u toe laat ;)

Verder nog even getest welke lengte ín de auto past. 305 cm bleek net teveel van het goede.
31206655_1635399679861463_4122581856340383388_n.jpg
31164057_1635399676528130_1389631955692313949_n.jpg

Twijfelde nog even om de balk rechtop door het schuifdak te zetten, maar uiteindelijk maar met geopende achterklep huiswaarts gereden ( 3km ).

Verder nog een onaangenaam geintje afgelopen dinsdag, maar het was een keer te verwachten. Na ruim 85.000 km en bijna 3 jaar de 'pech' door na het inhalen van een voorligger provinciaal niet vergenoeg terug te zakken in snelheid. Gecombineerd met oom agent op de motor met een lasergun (van achter gelaserd) resulteert dat in 34 te hard na correctie. o_O
31682519_1643351339066297_4013595707742093312_n.jpg

En ja, dat kost geld (in afwachting van post), maar het meest baal ik van dat 'kruisje' dat er nu twee jaar blijft staan. Kortom, beter opletten in vervolg op de snelheid, want ja, het gaat gewoon gemakkelijk te snel. Daarnaast is de auto stiller dan de III dus valt het ook minder op. Achja...

Clio draait zijn (weinige) kilometers verder. Onderhoudsbeurtje zelf gedaan en de kosten aan onderdelen waren 58,-.
Op naar half juni, dan gaat de caravan weer uit de stalling en kan iets later het sleuren over 1300 km beginnen naar een zonnige bestemming. Heel benieuwd hoe dat met de GT gaat zijn. Meer vermogen (+75 pk, +75 Nm), iets zwaarder (1505 rijklaar vs 1340), dus volgens mij moet het een lekkere combinatie worden. (y)
Enige issue nog: Hoe krijg ik deze dvd-afspeler-montagebeugels, aan de sportstoelen van de GT (lees, geïntegreerde hoofdsteunen). Tips? Die zijn welkom ;)

urDMKrl.jpg
5zUIdmZ.jpg

Hmm... dat klinkt eigenlijk best wel als een goede oplossing. Fraai boeit even niet, kids die zich 18 uur vermaken met zo nu en dan even een nieuw filmpje (elk uur een klein cadeautje om uit te pakken, soms een dvd) is prettig ;).

Even gezocht, maar dit zou de oplossing kunnen zijn, alleen dan de elastieken band horizontaal ipv verticaal.
https://nl.aliexpress.com/item/TFY-Universal-Car-Headrest-Mount-Holder-with-Angle-Adjustable-Holding-Clamp-for-Swivel-Screen-Portable-DVD/32711618464.html

HTB1whvuRFXXXXb8XXXXq6xXFXXXl.jpg

(y)

Adinsx zei:
(...) de 'pech' door na het inhalen van een voorligger provinciaal niet vergenoeg terug te zakken in snelheid. (...)
Ja, dat is ook een manier om te zeggen dat je gewoon veel te hard reed. Met 'niet ver genoeg terug te zakken' geef je aan dat je nog (veel) harder reed dan 80+34? Nogal onverantwoord eerlijk gezegd.

Wat houdt zo'n kruisje in? Mag je dan twee jaar lang geen vergelijkbare overtreding begaan o.i.d.?

Hoho, niet meteen oordelen zonder een locatie. Ik reed ongemerkt te hard ja. Normaal doe ik daar (hier om exact te zijn) 100@80. Nu gemeten 118, en ja dat is te hard, maar niet onverantwoord om 20.00 uur zonder verkeer op de weg.

Maar goed, het mag niet, en daarvoor hebben ze straffen. Prima gesprek ook gehad met de agent. Hij vond de wekelijks opvallende controles met de radarauto daar ook weinig nut hebben, en begrijpt ook dat de weg sneller rijden prima toe laat, maar zei (ik citeer): "Het is natuurlijk wel handig om even op de grens met grotere consequenties te letten." Doe ik normaal redelijk (100@80), maar nu dus niet.

Geregistreerde boete
30 of meer te hard proviniaal / 40 of meer te hard op de snelweg (maar minder dan 50 te hard) betekent geen Mulder-boete meer, maar een Strafbeschikking via de officier van justitie. Hij/zij bekijkt of je een verleden hebt qua geregistreerde snelheidsovertredingen en kan de straf aanpassen.
Mijn laatste boete was juni 2015 voor 12 km/u te hard, niet geregistreerd. En, 85.000 km boetevrij rondgestuurd ;)

Goed, zo'n registratie / kruisje blijft twee jaar staan (ze kijken twee jaar terug). Een collega heeft twee keer 31 te hard genoteerd vorig jaar. 1x lasergun (hij was op de motor), en 1x op een hele vreemde plek waar 80 ineens 50 werd. 06.00 in de morgen. Maar goed, die tweede 30+ mocht hij dus voor op gesprek komen bij de Officier en uitleggen waarom hij zijn rijbewijs wilde houden. Uiteindelijk geschikt voor € 600,-. Kortom, ja, de gevolgen van nog een keer 30+ of 40+ kunnen groot zijn.
Daarom baal ik ook. Ik hou van een beetje vlot doorrijden. Midden in de nacht op de snelweg waar je 120 mag zet ik gerust de cruise op een hogere snelheid. Toch zonde als je daar dan gepakt wordt.

Samengevat: Niet piepen, risico zat er in en dus betalen. Alleen dat kruisje baal ik het meeste van ;)

Edit: uiteraard staat alles op de dashcam dus t.z.t. deel ik het wel.

Ach als het die 80 wegen langs Lathum, Zevenaar etc zijn, daar rijdt niemand 80, logisch ook met heel ver zicht vooruit en bijna zonder afslagen :T

adinsx zei:
Geregistreerde boete
30 of meer te hard proviniaal / 40 of meer te hard op de snelweg (maar minder dan 50 te hard) betekent geen Mulder-boete meer, maar een Strafbeschikking via de officier van justitie. Hij/zij bekijkt of je een verleden hebt (in mijn geval juni 2015, 12 te hard) en kan de straf aanpassen.
Zo'n registratie / kruisje blijft twee jaar staan (ze kijken twee jaar terug).

Is het niet zo dat in het geval dat de OvJ kijkt naa je verleden, ze alleen kijken naar grovere verkeersovertredingen en niet naar alle kleintjes?

Ja klopt, ze kijken alleen naar eerder geregistreerden. Mulderboetes worden nooit geregistreerd. Die 12 te hard is niet geregistreerd, dus niet bekend bij ze. Staat er wat krom nu ;)

Carfanatic zei:
BCk9FIRm.jpg

En dan klitteband op de achterkant van de dvdmonitor. Maar ja, niet echt echt fraai.

Nog even wat verder gezocht en na wat zoekwerk het merk van de dvd-schermen en daarmee de importeur in NL gevonden.
Na een belletje was het al snel duidelijk. "We hebben speciale bandjes voor Volvo-rijders die ook dit soort stoelen vaak hebben. Stuur maar even je adresgegevens en het exacte type, dan stuur ik de bandjes op als service. Wellicht past het zo ook bij jouw auto."

AV-1900-Strap-500.jpg

Kijk, dat ziet er best als een mogelijke oplossing uit. (y)

ja een boete is altijd pijnlijk, maar goed, regels zijn regels en vind het goed dat ze controleren, ook al denk je als je er zelf 1 krijgt wel anders over :)

adinsx zei:
Hoho, niet meteen oordelen zonder een locatie. Ik reed ongemerkt te hard ja. Normaal doe ik daar (hier om exact te zijn) 100@80. Nu gemeten 118, en ja dat is te hard, maar niet onverantwoord om 20.00 uur zonder verkeer op de weg.

Ik zie een kruising die niet al te overzichtelijk is (want een huis op de hoek)...

Gewoon ergens in de showroom in een of ander godverlaten boerengat...

33063247_10214673763465100_3565841454418886656_n.jpg

33044189_10214673763385098_8962769149503733760_n.jpg

Weliswaar heel slechte foto's, maar ik vond ze wel leuk voor jou ;)

Ik denk Hey, het topic is actief, zelf gespot, een van de ex-vierwielers of wat anders aan de hand...
Ik zie het al, ik mag gaan raden in welk boeren gehucht die gave Clio III RS203 Jaune Sirius en Mégane III RS275 Trophy Jaune Sirius staan? ;)

Doe ik morgen even ;).

Ontopic: weinig nieuws onder de zon. Ja de 10.000 km duurt nog een ruime week. Verder nog geen post van de OvJ, Megane probleemloos en vooral erg druk én aan het aftellen richting vakantie en dus sleurhut tijd :)

Phoe, stof dwarrelt alweer neer hier. ;)

Vrij hectische periode altijd op het werk met deadlines, evenementen, en natuurlijk aankomende zomervakanties. Niettemin, een update.
Om met het slechte nieuws te beginnen, de OvJ was me niet vergeten en kreeg de strafbeschikking dan ook binnen. Wat die onoplettendheid van 34 te hard kost? 342,- inclusief de administratiekosten. Jammer geld, vooral balen van de twee jaar 'registratie', en verder gewoon lekker doortuffen én opletten.

Met de kilometers blijven we in de buurt van de 30k/jaar, twee weken terug 'mislukte' de enenfoto, maar het was close ;)
x6n0MQel.jpg

Verder staat 19 juni, volgende week dinsdag dus, de controlebeurt op het programma. Zou pas bij 15.000 km moeten, maar omdat de zomervakantie inclusief 1500 kg sleuthut er aan komt ga ik wat eerder. De dealer heeft ter voorbereiding al enkele punten gekregen waar even naar gekeken moet worden. Dat varieert van nieuwe software op de EDC (blijft soms net te lang in de 3e of 4e hangen), tot het motorkapslot wat strakker afstellen want er zit wat teveel beweging op de motorkap vind ik bij snelwegtempo met een voorligger.
Ook blijf ik maar max 39L kunnen tanken, ook na wat langer doorrijden met een brandend reservelampje. Niet handig natuurlijk straks richting Kroatië.

Een minivakantie laatst al gedaan. Op donderdagavond besloten om vrijdag t/m zondag het mooie weer te vieren op Texel. Auto volgepakt, en hup via de boot naar de luxe ingerichte tent op een camping.
XBNCoHtl.jpg

Niet geheel toevallig ook de camping waar m'n ouders ook een week verbleven. In Frankrijk was het namelijk slechter weer dan in Nederland. :)
AeFTQcDl.jpg

Verder nog een akelig dingetje, vogelpoep...
oZT4Syvl.jpg

Heeft er hooguit twee uur opgezeten, maar die zachte lak van tegenwoordig... Ingebeten dus:
sONGEjsl.jpg

Handmatig gepolijst en het is minder, maar nog niet helemaal weg. Op een later moment dus nog eens met een rotary doen.
9JPPlo8l.jpg

De zachte lak is sowieso irritant aan het worden, want ondanks dat ik hem keurig was met twee emmers etc. worden al langzaam swirls zichtbaar.
Wellicht was dat op de witte III ook al wel het geval, maar daar zag je het niet op ;)
Niettemin, het haalt het rijplezier zeker niet weg.
XLCbE3Rl.jpg

Al met al, op naar de zomervakantie. Met 75pk en 75Nm meer moet die caravan de bulten over trekken weer een stukje gemakkelijker gaan.
Voor die tijd nog wel de nodige drukte op het werk én prive want de jongste dochter wordt binnenkort alweer twee, en dat vieren we een dag na een driedaags diagnose-evenement. Lekkere planning :)

De Clio
Daar kan ik kort over zijn, de 30.000 km staat nog altijd niet op de teller :).
Onderhoudsbeurtje zelf gedaan, en met 60,- aan onderdelen was de Clio weer voorzien van een nieuw oliefilter en verse olie.
Luchtfilter, interieurfilter zijn de vorige keer (lees 6.000 km geleden) al gedaan.
Wel was het tijd voor aircoservice, en met de 35% Euromasterkortingsactie kwam dat mooi uit.
YEslwbcl.jpg

De Clio kan er dus weer de nodige tijd tegenaan. In vier jaar slechts 58 gram verlies, wat erg meevalt.
f4lnn98l.jpg

De meeste aircosystemen verliezen 10% per jaar.
Plannen om in 2019 naar een Zoe dan wel Captur te gaan (geen stationruimte meer nodig), zijn er wel maar op de achtergrond.

Gezinsuitbreiding!
Nog even zijdelings. Nee, geen menselijke uitbreiding. Twee kids hebben we het druk zat mee, we zijn bijna uit de luiers en bovendien. Drie maakt het passen en meten in de auto ook gedoe. Nee, blijft lekker op twee.
Nee, ook geen auto erbij. Natuurlijk de ideeën en wensen blijven er altijd. Van een circuitauto tot leuke cabrio, maar tijdtechnisch niet handig.
Wat dan wel?

Het is te stil in huis, en de kinderen vinden het ook maar niets. Geen huisdier. Alweer een dikke twee maanden terug de kat (Gizmo) in laten slapen vanwege acuut nierfalen. Drie dagen infuus mocht ook niet helpen, dus dan is het niet anders. En hoewel we zeiden, dit jaar geen kat, blijft het wel een beetje een gemis. En als de juffrouw van de peuteropvang een nest met jonge katjes heeft en de oudste dochter vrolijk komt vragen of wij er ook een mogen. Tja...

Na de zomervakantie weer wat leven in huis met 'Skip' (ik kreeg een auto naam als: Megan, Clio, Duster, Cooper, etc. er echt niet door) die dan 13 weken is.
ocUcjLMl.jpg

Zo, ik ben weer bij. ;)

Terug
Bovenaan