A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

Klinkt als een mooie trip Adrie! Mis je de US ? Of valt dat mee?

Terwijl ik dit schrijf , bedenk ik me ineens 2 dingen.. hoe lang ben je eigenlijk weer in NL, en totaal raar misschien, maar leeft de Ypsilon nog?

Peter, goede vraag. Mist is de VS, nee, wel de vrienden die we daar hebben, maar die zien we waar we kunnen. Zijn reislustige mensen en proberen, als ze in Europa zijn altijd even bij elkaar te komen, al is het maar een dag.

En ja, alweer 5 jaar in NL...............de dagen duren lang, de jaren kort. De Ypsilon, die is ter ziele denk ik zo, zou het kenteken ook niet meer weten.

Overigens is de veiligheidsgordel achter in de CX-5 nu echt ter ziele, rolt niet meer op en zit vast. Laatste beurtje vergeten te melden.

Balen van die gordel, schijnt wel een Mazda kwaaltje te zijn. heb het al vaker gelezen op het forum.
Mooie trip inderdaad naar de USA, ik kan me nog wel herinneren toen je er woonde dat ik er over las in dit topic. Jaren vliegen om. Zelf al best vaak naar de USA geweest voor roadtrips en 20 jaar geleden eens voor 3 maanden. Dat ontbijten in restaurants blijft erg leuk en is typisch Amerikaans.

Vandaag de dealer gebeld; CX5 zeker, yup, bekend probleem. Kenteken en kilometerstand voor de garantie aanvraag. Maandag uitsluitsel, maar lijkt gewoon te worden gehonoreerd…… zou wat wezen.

Heb ik bij mijn Mazda 6 ook gehad. Identiek. Nieuwe besteld en zelf maar gemonteerd. Was een mooi klusje. Mag eigenlijk niet gebeuren.

Zo is het, maar onder garantie na 5.5 jaar is zeer netjes.

Vandaag een proefrit gemaakt in een C300e, subliem voor hoe ik rij, word vervolgd.

Ja, volgende week de Europort, Apeldoorn, Twello, Groningen, Alkmaar, Heete, Nuenen, en denk ook nog België…..Herentals.

Parijs is plezier,

• Leuk
Waarderingen: JL86
Bij de dealer: volledig onder garantie de gordel aan het wisselen, ondanks ruim 5 jaar oud en 322000 km op de teller. Is een veiligheidsissue en daarom garantie.

Zijn we verrast mee.

MX30 zijn in de aanbieding, bijna 20% minder duur.

Zo nog even naar Ahaus, dan toch echt weer naar huis.

Tweedehands is zo'n MX30 wel interessant. Nieuw mag er nog wel meer van af voor ie interessant wordt.

Mooi werk van de Mazda-garage Adrie!

Viel spass in Duitsland, en alvast fijne feestdagen!! Groetjes ook aan Junior!

We zijn weer terug, nog even bij de lokale supermarkt geweest, pombeertjes, erdnusse en harde broodjes, we zijn weer terug in de jaren ‘70.

Schade…….jawel vrouwlief heeft een paaltje geraakt, ondanks dat deze geel was. Gelukkig met haar eigen C1, alleen eea aan oppervlakkige krassen. Krappe ruimte, winkelkarretjes, in- en uitparkerende bewegingen, donker, drukte, tja zeg het maar. Maar eens de poetslap erover en kijken hoe erg het is.

Las 2 reviews hier over de C300e, beide niet enthousiast over het laden……..maar wellicht erger, de dealer organisatie.

Drachten doet alleen onderhoud aan personenwagens toch, verkoopt bedrijfswagens en nu ook Kia.

Mijn kantooe is daar 500 mtr bij vandaan.

Drachten doet alleen onderhoud aan personenwagens toch, verkoopt bedrijfswagens en nu ook Kia.
Klopt, en bij die onderhoudsbeurten hoort ook service. Dat doen ze beter dan in Assen in mijn ervaring. Groningen is natuurlijk het grote verkooppunt voor personenauto's, maar daar heb ik geen ervaring mee.

@A3 White wat voor een bandenspanning heb jij meestal op jouw Radials van de C3? Ik lees veel verschillende adviezen op het internet, zit zelf aan 2.2 bar te denken ofwel 30 PSI.

Wij hebben breed 245 voor en 255 achter op 15” en zitten ook op 2.2 bar.

Vandaag wezen kijken bij een C300e, jaartje oud, 16000 km, erg mooi……inruil CX5 doet Euro10k, die hoeft daarmee niet weg. Eitje leggen……..maar ben geen kip, dus zal even duren.

Handelaarsprijs gekregen voor de Mazda, is niet veel meer, dus die blijft sowieso, word de auto van vrouwlief en zullen hem daarmee prive gaan rijden. Vandaag voor deze aluminium dakrails en dakdragers aangeschaft, dakkoffer kunnen we huren. Met iets meer kofferruimte dan op vakantie. Vanaf 01.01.2025 gaan we beginnen met het rijden op basis van KM vergoeding, zal wel meer zijn dan de 23 cent, want dat kan zeker niet uit.

Nog niet aan de schade op de C1 gewerkt, morgen maar eens doen. Vandaag overigens in de betreffende parkeergarage geweest, en geen enkele paal is volledig geel:), vrouwlief voelt zich goed.

Dus je hebt snel een ei weten te leggen en de c300d gekocht? Leuk!! Mijn buurvrouw heeft vandaag een c400d coupe gekocht. Allemaal taxi in mijn omgeving ineens!

Leuk Adrie! Gefeliciteerd! Hoewel ikzelf niets met een Benz en BMW (sorry buurman) snap ik na ritjes in beide de liefde volledig.

Veel plezier en alvast fijne jaarwisseling. Ik ben wat meer aan het rijden, dus volgend jaar kom ik graag je Benz bekijken! :)

Ik snap het wel, zou een hele mooie keuze zijn ! Ben laatste jaren meer en meer gecharmeerd van de mannen en vrouwen uit Stuttgart en zoek steeds vaker naar C en E klasses. Mooi merk die qua publiek weer wat diverser wordt tov afgelopen 10 jaar

De nieuwe C is absoluut een mooie auto en heeft een fijne aandrijflijn. Voor mij iets te veel scherm en digitalisatie. Als ik je een tip mag geven, probeer toch maar eens een E klasse uit van het voorlaatste model (w/s213 mopf vanaf 2020), dat is voor mij de perfecte auto qua grootte en technologie. Ik heb een C180 (2019, s205 mopf) en een E200 (2023, s213 mopf), en moet zeggen dat de E klasse niet 1 maar 2 stappen er bovenop doet qua comfort, ruimte en technologie en qua (tweedehands) prijs niet zo schokkend veel verschil uit maakt. Ik geloof dat de E ook als 300de en 300e te verkrijgen was.

Grappenmaker, ook een GLC is mij te groot, ik rij niet vaak met een auto vol met spullen.

Overigens volgens tripmeter (GPS tracking), over heel 2023 gereden 86.500 km, en over heel 2024 80.000 km.

Van 01-07-2019 tot 31-12-2022, 42 maanden, reden we 158.000 km, nu de laatste 24 maanden ruim 166.000 km.

Plaatje voor de dakrails, al word alles zwart, even kijken of dit glanzend is of niet, kan zijn dat we dit dan laten spuiten.

54240506545_74d1f6eae9_n.jpg

De Mazda zal ergens dit jaar overgaan naar prive, dan worden er wel eerst nieuwe banden gemonteerd, en wellicht een ander setje velgen. Kan CX5 origineel 19" worden, maar zou ook zo maar de wielen van een CX30 of CX60 worden, 18" / 20" wielen worden. We kijken rustig rond, tijd zat dit jaar.

Laatst bewerkt:
De rails zijn gemonteerd, leuk klusje, past perfect, al mag de instructie iets duidelijker:

54261787861_62560137bf_n.jpg

54262009008_6152e8e1b6_n.jpg

54262021644_3c782f748c_n.jpg

54261787866_f32a3b8060_n.jpg

Moet zeggen, het zwart pruimt goed bij de zwarte achterspoiler, voor mij optisch beter dan in een aluminium uitvoering.

Nog geen witte rook voor een andere auto, komt wel.

Inmiddels 330k km, blijft doorgaan en ook de komende week weer voldoende in de agenda, sowieso rondje IJsselmeer op maandag.

Afgelopen weer even met buurman van een lunch genoten, kwam mooi uit en altijd goed!

De nieuwe auto, komt wel, geen haast,

De C1 is nog niet bij de hersteller geweest.

Privé wat onverwachte gebeurtenissen en vrijdag vernomen dat de slachtoffers in Düsseldorf zakelijke bekenden zijn, en dat zet je ook weer aan het denken.

Kan me voorstellen dat zo'n crash van bekenden je voer geeft om over na te denken. Zeker met de kilometrages die jij maakt.

Dat is wel heftig! Sterkte ermee, nooit fijn om zoiets mee te maken ongeacht hoe dichtbij of hoever je ervan staat!

Heel veel sterkte Adrie! Het is altijd lastig dit soort dingen. Verlies is altijd lastig, ziekte (al dan neit kort ziektebed) geeft voor mijn goevel net wat makkelijker een soort van afsluiting ofzo (dit komt op papier er beroerd uit, maar ik denk dat je me wel een beetje snapt)

Beurtje voor de Mazda in de agenda laten zetten voor 28 maart, o.a. olie en remvloeistof wissel bij ca 342k km. Het gaat weer snel…… bakolie hoeft niet vervangen te worden, denk er wel aan om in delen te verversen, de koppelomvormer en bak zijn gekoppeld of iets dergelijks, daar gaat tezamen een 10 ltr in.

Vorige week met de 21 graden kriebelde het om de C3 aan te zwengelen……..

De C1 is nog niet bij de schadehersteller geweest, zal we ergens in de komende weken gebeuren.

De rust komt ook langzaam op gang.

We hebben ook de zorgen voor een Peugeot 208, een met een 1.0 motor, 45.000 km uit het jaar 2016, 2-STG-50. Nu hoor ik van de nieuwe berijder de schrikbare geluiden van de kosten voor vervangen van de distributie. Ja, de natte riem, maar als ik op kenteken kijk en de onderdelen erbij zoek dan is het of een riem met 118/133 tanden of een ketting……dat zou toch met de huidige data direct inzichtelijk mogen zijn?

Laatst bewerkt:
998 is Toyota, ligt in onze C1, 999 is riem in de olie, echter probleem zit grotendeels bij de 1.2, wel allebij Pure Tech.

CX5 laat wat meer problemen zien in de software, veel nieuwe opstart, denk update nodig, of toch "ritmeter" en "ottocast" welke iets in de war sturen.

Vandaag, lees zaterdag oliepijl gecontroleerd, mocht iets bij, de bij aflevering geleverde liter is nu op, en dat na 338k km.

En, het leukste, vakantie naar Bologna, paasweekend, inclusief dagje world endurance championship op Imola…….

Uitnodiging gehad om in Hoogkerk de nieuwe model Y te gaan rijden op 8 maart. Ik denk er over na, blijft een aantrekkelijke auto.

Laatst bewerkt:
Onder de Lancia hadden we ook Hankook, prima banden vond ik . Maar hoe ze bij veel rijden enzo zijn, dat weet ik dan weer niet.

Mooi vooruitzicht, die paasvakantie!

Terug
Bovenaan