A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

Ik ben al wezen shoppen…..dagje knutselen en dan maar eens zien wat het word.

De wieldoppen blijven er op in het zwart…….moet wel alle 4 de velgen bijwerken, daar zit altijd schade op.

Gisteren nog een sleutelhanger voor het kaartje, en voetensteun in aluminium, pedalen waren al aangeschaft. Ik zoek nog iets om de kofferbak te organizen,

Het kaartje heb je eigenlijk helemaal niet nodig. Als ik het 15 keer gebruikt heb in de afgelopen 2.5 jaar is het veel geweest! Wel altijd als back-up bij in het geval er iets met de telefoon gebeurd, maar verder amper nodig.

Leuk vooruitzicht! Qua Tesla, ik vraag me af of mevrouw A3 wel aan rijden toekomt Adrie!

Lekker ook van de Clio zeg!

Trouwens, met een beetje mazzel (of juist niet) ben ik op Hoornsterzwaag weer makkelijk te herkennen, ik loop dan weer met krukken. Misschien anders van te voren even nummers uitwisselen? Dat ging jaren terug ook niet helemaal goed he? In Eelde.
Dat vraagt wel om foto's natuurlijk!
Ik wou dat ook net typen! Maar eens inderdaad!

Hemelvaartsdag toch? Ik zet het in de agenda, ik ben niet zo van een hele dag op pad met de C3, maar dan zettten we hem lekker op de parkeerplaats

Pjotr, ik denk er over na.

Dat die Tesla zo "kaal" is geleverd is voor de aftermarket handel wel fenomenaal. Je kan het zo gek niet bedenken en je kan het kopen. Soort van Honda CRX, Golf GTI, de nieuwe "Petjes" auto, de boxer met wiebelend hoofd, de toiletrol houder. Het is verslavend............en dan denkt mijn vrouw dat ik de hele avond aan het werk ben op de computer:)

Deze ochtend lekker vroeg op pad, want de vroege vogels eten de wormen. Krijg ik om 06.36 uur een telefoontje van AW'er "Uw Buurman": Hallo, ja, kijk even voor je: Jawel de knipperlichten van een gepasseerde BMW. Heerlijk even bijgepraat en elkaar een heerlijke dag toegewenst. Dat een BMW rijder een Mazda rijdt spot is wel een mooi compliment.

Zo richting huis en dan de koffer maar eens inpakken voor het 5 daagse Bologna-tripje, en dan Dinsdag de Tesla ophalen. Missen wel het Corvette aftrap seizoen dit weekeinde in Wezep, het is niet anders.

De C1 is vandaag achtergelaten bij de dorpsgarage, vrouwlief heeft de CX5 tot haar beschikking de komende dagen.

De eerste leveringen voor de Tesla zijn inmiddels binnen, toch ook maar een laaddruppel besteld voor de keren dat ook een Teslacharger niet te bereiken is.

Laatst bewerkt:
Ja, ik heb ook in zo een burgergerecht verorberd.

We zijn in Bologna, en rijden een Seat, toch wel mooi, even de Bluetooth laten werken en je hebt alles van de telefoon werkend. Navigatie in de auto is eigenlijk niet nodig.

Wireless Android Auto is één van de beste uitvindingen op het gebied van infotainment. Werkt prima en on in huurauto's zit je altijd goed.

En jawel, Bologna is prachtig, wat vooral opvalt is het leven op de straten, geen sirene gehoord, de charcuterie, de pasta’s, de mortadella.

Imola meer dan goed, maar niet te vergelijken met Zandvoort, wel allemaal racefans, uiteraard Italiaans, nog even met Papa van Soelen gesproken, trotse vader, gelukkig geen schade.

Vandaag naar Marranello geweest, kort bezoek bij het Ferrari Museum, altijd leuk en voldoende kans om te rijden, kost we wat……dus, bewaren voor later.

De C1 is op 16-04 bij de locale garagist afgeleverd, leuke is dat de Tesla op dezelfde dag is goedgekeurd.

Dinsdag word de Tesla opgehaald, direct 160 km naar huis, aardig ritje voor vrouwlief. Daarna, denk eerst maar eens kijken of de thuislader werkt.

Laatst bewerkt:
Welke heb je?
Een Easee, met equalizer, deze zou dan op de dag alleen de zonnestroom pakken.

De Tesla is inmiddels in ons bezit, de eerste 160 km zijn afgelegd, helemaal naar tevredenheid van vrouwlief. Wennen, zeker de richtingaanwijzer, knippert deze nu altijd en wanneer stopt deze? 150 Wkm, lekker voor een “oud” beestje.

Komende weken maar eens wat meer op onderzoek gaan naar hoe alles werkt. Telefoons er ook maar eens aan koppelen, en ook de bestuurdersinstellingen. Het zal allemaal simpel zijn, maar zo is het nog niet.

Net even wat eten gehaald, Tesla mee:), op de CC naar de rotonde en snelheid neemt af, zat een bij ons te plakken, dotje kWtjes, en meer dan ruimte, veel te leuk.

Laatst bewerkt:
Vannacht software gedownload met nieuwste update, vanochtend laten installeren. So far, so good, ik weet nog niet wat prettiger is, of de sleutelkaart, of telefoon, eerst maar eens alles activeren.

Oh, plaatjes volgen

De 350k Km is aangeraakt..........

54471186681_27063071ba_o.jpg

De lader werkt:

54471389509_87055008af_o.jpg

De eerste modificatie:
54471457578_b72b8a0527_o.jpg

is toch weer 1.4 kW extra accu inhoud.
54471548045_7ded274262_o.jpg

Even andere gasveren voor de achterklep, gaat nu lekker open zonder aan te raken:
54471429249_c792bdfe31_o.jpg

Het is een mooi ding, hele goede kleur vind ik. Staat echt goed. Veel veilige kilometers gewenst voor je vrouw (en ik neem aan Junior af en toe ook?).

Fair enough, maar tegelijkertijd, wat is er mooier dan in je studententijd lekker toeren met wat vrienden en vriendinnen?

Vanavond even de Tesla uitgelaten op zoek naar de Tulpenvelden, rijd toch wel lekker, anders dan de Mazda, wel meer rijgeluiden. Zitten nu rond een 150 wh/km.
Morgen laden op 100% zon, eens even inschakelen, vind ik wel leuk.

Laatst bewerkt:
Laden van alleen gebruik overtollig zonne-energie werkt, zo gaat de direct gebruik lekker omhoog, moeten we wel meer gaan rijden:), of een tweede EV erbij, huh. Deze week veel op pad met de CX5, we gaan de 2.500 km wel redden, volgende week zal het ook wel doorgaan. Het is even niet anders, hoop wel 1 dag de Tesla mee te nemen voor een lange rit, lijkt me meer dan leuk.

Pedaaltjes zijn inmiddels vervangen, isolatie frunk aangebracht, andere gasveren. Op de lijst staat nog isolatie wielkuipen, spatlappen, en PPF bij de achterschermen. Word het toch nog een comfortabele auto.

Mooi dat de M3 goed bevalt! Maar zo te lezen is het niet zo dat je nu niet meer graag de Mazda pakt. Allebei hun eigen kwaliteiten dus.

Kristian. De Mazda is vooral het werkpaard, is voor de KM stand meer dan netjes, en altijd op tijd zijn onderhoud want een betrouwbare auto is voor mijn werk gewoon nodig.

De Corvette is voor het extra stukje plezier, vooral open rijden, en de mechanische klappen van schakelen.

Weer terug uit Frankfurt, toch blijft de Mazda een goede comfortabele auto. Inmiddels ruim 353k Km, alweer 30k Km dit jaar, lees in 4 maanden, minder rijden wordt het niet…..

Deze week nog even naar Brunssum, volgende week sowieso naar Kortrijk.

Dit week einde met de Tesla naar de polder, eerste lange rit.

De C3 staat al weer even stil, de laatste 3 week eindes niet in de gelegenheid geweest.

De Clio, hoor er niets over, zal het wel doen.

Jawel : meer dan 700 km op een tank benzine in de Mazda tijdens ritje Brunssum en nog wat extra Km-ters, nog niet eerder gelukt.

In Juni weer naar Texel, uitnodiging gehad voor opening van Tesselaar. Hen er nu al zin in, en met de Tesla, wordt nog wat met laden, of toch niet.

Laatst bewerkt:
Apk, bougies, riemen en we zijn weer onderweg, 355.234 km stond er vandaag op de CX-5.

DeTesla deed het goed, uiteraard, het is een gebleken goede auto. Je kan vinden van Tesla wat je vind, het was de bewierrookte linkse grachtengordel auto, en dat kan niet in eens anders zijn. Gisteren voor de rest even bij een Tesla snellader wezen laden, heerlijk simpel. De TanqYou NFC is nog even wennen, supporten wel veel laders.

Binnenkort een keer Klokje Rond?
Ik heb al eens een bericht gestuurd en een afwijzing gehad. Waarom, er waren voldoende aanmeldingen. Maar als men iets zoekt wat jong is en geen diesel en niet Europees dan zou deze CX-5 gewoon op draven.

Wellicht dat er bij 400k km wel interesse is ,dat zal medio December zijn.

Ik heb al eens een bericht gestuurd en een afwijzing gehad. Waarom, er waren voldoende aanmeldingen. Maar als men iets zoekt wat jong is en geen diesel en niet Europees dan zou deze CX-5 gewoon op draven.

Wellicht dat er bij 400k km wel interesse is ,dat zal medio December zijn.
Bijzondere reactie van AW. Als ze genoeg hebben sluit je dan toch gewoon achteraan in de rij ipv iemand af te wijzen? Lijkt me voor moderne begrippen inderdaad een beresterke auto, zo’n CX-5. Als ik het goed heb kondigden andere merken aan te stoppen met dieselmotoren, en ging Mazda nog even door met zelfs een nieuw blok.

Ik heb er een e-mail aan gewaagd, wie weet krijgen we een bericht terug.

Update: bericht gehad, het is naar de redacteur, we wachten af. De laatste Mazda in deze rubriek was in september '24, een heuze Demio. Nog geen enkele CX, dus niet de 5 en niet de 3, ook niet de 30, en de 60, dat zal nog wel wat jaartjes duren. Wie weet, word wel tijd, de CX-5 is toch de topper onder de caravantrekkers.

Dan de Tesla, voor de leuk de interieurfilters vervangen. Die YouTube filmpjes zijn zo goed, dus dat doe je wel even. Paneeltjes er af, stekkertjes los en dan…. op de rug onder het dashboard liggen en dan nog niets kunnen zien, of je überhaupt al deze positie kan aannemen, gelukkig maar eens in de twee jaar. Het is dus wel gelukt, en niets gebroken, niet in de auto of lichamelijk.

Het is vermakelijk, en daarmee leuk.

Laatst bewerkt:
Inmiddels met de CX5 over de 360 k km heen, geen centje pijn, het rijd gewoon goed, een pakezel, alles gaat er in, stukken RVS gezette profielen, hoeklijnen tot 3 mtr lengte (vraag niet hoe), stukje karton er onder om toch nog iets te beschermen.

De 3 doet het goed, heb er zelf ook plezier van, de versnelling is fenomenaal, verbruik liggen we niet wakker van.

Laden was een dingetje, na iedere rit aan de lader, tenminste dat wilde vrouwlief, het is haar auto, nu doet ze haar ding, en als er minder dan 150 km gereden kan worden gaat de laadkabel er op.

De 3 fase lader werkt, maar ik heb geen 3 fase omvormer, en daarmee kunnen we niet enkel overschot laden. Nu nadenkend over toch voor een 3 fase omvormer gaan of niet…..6 maanden per jaar hebben we een overschot, maar in die maanden is de stroomprijs (als het salderen echt stopt) ook onder het gemiddelde, en dan hebben we het nog niet over de stroom van de windmolens.

Wel 215 kW geladen en dat voor een 1500 km, we rijden met dit “oude” modelletje rond de 150 w/km.

De Corvette is weer heerlijk bereden, komende week eens naar de garage brengen voor de APK.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan