A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

Fijn dat je weer goede lampen hebt! Ik denk nog steeds dat er iets open is geweest bij die schadeboer, of een afvoer dicht is gegaan. Als je niks ziet, dan is er geen schade aan. Maakt niks meer uit, jij hebt weer goede lampen!!

Benieuwd naar die banden voor de 'vette!

Vandaag de bandjes op de Corvette, van zwart naar zwart met witte letters, ook iets breder van 225 naar 245 voor en 255 achter. Heerlijk bij de locale bandenfitter die niet alleen auto's doet:

53853942683_09c6610ca6_n.jpg

Kwamen nog wel deze tekst en uitleg tegen, maar wat het is......

53854115230_881f09d7ce_n.jpg

53853942698_54203da795_n.jpg

Even poetsen met water:

53853942713_309b356106_n.jpg

Nog geen rondje kunnen rijden, te nat / vies op de weg.

Mooie banden voor de Corvette Adrie!

Fijn dat de Mazda lampen weer zijn zoals ze moeten zijn! Heeft ie de hoosbuien van vrijdag met vlag en wimpel doorstaan?

Gisteren een heerlijk rondje met de C3, nieuwe banden geven de auto veel meer rust. Wegligging is veranderd……ben er blij mee.

Vrijdag de Mazda voor een beurtje, zal wat kosten.

Oh dat staat veel mooier inderdaad die witte letters! :) Grappig die tekst op de velg alleen zou ik zo niet kunnen ontcijferen wat het is.

Gisteren een heerlijk rondje met de C3, nieuwe banden geven de auto veel meer rust. Wegligging is veranderd……ben er blij mee.

Vrijdag de Mazda voor een beurtje, zal wat kosten.
Mooi van of nee voor de C3!

Spannend voor de Mazda, mocht het nu echt een rib uit je lijf zijn, dan kom je dit weekend maar een boterham halen! ;) Ik slinger de broodmachine aan!

Gekheid natuurlijk, hopelijk valt het mee. Is de lekkage in de lampen nu weg?

Beurtje gekregen, alles wat gedaan moest worden is uitgevoerd, rekening word opgestuurd; zal we even schrikken zijn. Uitlaatsierstuk zat wat scheef / los, hebben ze ook even echt gezet. Niet om gevraagd, maar men ziet her en fixed het. Auto is gewoon weer goed, uitgezwaaid en tot eind oktober, zal er wel 320k km op de teller staan. Dan staat wel de warmtewisselaar van de AC te doen, die is slechter aan het worden.

Kosten lopen nu wat op, maar dat mag ook met bijna 300k km op de teller.

Net de factuur binnen voor de koplampen: Euro 1.025.— incl btw, 75% coulance,

En toen, er kwam net een CX60 binnen, verse import uit Denemarken, wit exclusive line, met het driver pack, ‘23 met 21k km, Ja, ik weet het, er zijn er met problemen, maar hebben deze alle modificaties gehad…..prijs was niet slecht…..even overleggen.

6m3 container is neergezet, verbouwing thuis kan beginnen.

Laatst bewerkt:
Holy crap 75% coulance en dan nog dik een rooitje... niet normaal meer. Benieuwd naar de witte, of je dat rond kunt krijgen. Mooi ding!

Mazda onderdelen zijn misschien nog wel duurder als van BMW als ik dit zo lees CX-60 is een mooie upgrade, met een goede dealer, garantie en updates die al zijn uitgevoerd zou ik het aandurven. Ben ook benieuwd of de blauwe plaats gaat maken voor een hele dikke witte.

De blauwe blijft sowieso, een andere auto zal er zakelijk bij komen, en opgevoerd worden in een ander bv-tje.

Of een koplamp nu euro 1500 of 2000 kost, het is enorm veel geld, van het zotte als je het mij vraagt.

2e hands zou je niet veel goedkoper uit zijn, met het risico van doet ie het of doet ie het niet, en voor hoe lang.

Corvette vandaag voorzien van nieuwe olie en filter, even onder de auto door gewandeld en geen roest te vinden. Wel de plek waar de bodem af en toe werd geraakt, dat is een beugel (aftermarket) onder het differentieel door. Op de kale plekken even aantippen, en weer mooi. Stuurpomp is altijd een lekkage probleem, vervangen kan, maar zal wederom gaan lekken, dan maar 1 keer per jaar iets bijvullen.

53896897972_5a4c46a434_n.jpg

Laatst bewerkt:
Lekker, gezonde corvette! En van die stuurpomp, gelijk heb je. Gewoon flaconnetje ATF in de kofferbak houden.

Zo... even de tijd genomen om dit topic weer door te lezen. Liep een beetje achter. Bizar hoeveel water in de koplampen kwam, niet normaal meer. En beetje condens denk je dan...

De 'vette staat er weer mooi bij met de nieuwe banden.

Het is gelukt: 300k Km in de Mazda CX-5, en nog steeds een heerlijke auto. Het onderhoud van eerder deze maand is goed geweest, de nieuwe schijven en blokken hebben alle trillingen weg gehaald bij stevig remmen.

53955226531_6e99306439_n.jpg

En nu, ik twijfel erg, veel van de dagen kan ik gewoon electrisch rijden, echter met 100 km/uur, maar ik veel al te snel, dat kost nu iets meer benzine, en vooral in Belgie, ook eea aan boetes. Nederland is me daar nog aardig goed gezint bij. Een CX-60 staat mij ook wel aan, alleen een stuk groter, en met beperkte vol electrisch rijden gaat het verbruik toch over die van de CX-5 heen. Tesla heeft weer mooie aanbiedingen, alleen niet voor de long range..........dat is wel het minste wat er nodig is.

Ik begin nog meer van de CX-5 te houden, ja er komen weer kosten aan, maar ik weet wat ik aan de auto heb. Eind van dit jaar veranderd er iets met de vergoeding vanuit de werkgever, wellicht dat deze dan zegt het word tijd voor wat anders, en dan worden de kaarten geschud.

Maar tot nu toe doet de Mazda zijn werk gewoon lekker. Op naar 400k Km, of nog iets hoger..................

Afgelopen week-end was ik in Praag, erg mooie stad, kan het iedereen aanraden. Veel activiteiten, waaronder toch wel de leukste: rijden in een Skoda............., een oude, toen was geluk nog heel gewoon.

53983350218_18c526982b_n.jpg

53982215077_9221838b1c_n.jpg

53983416029_661511a26b_n.jpg

53983416379_6d6e5c7714_n.jpg

En ja, de auto's zijn in prive bezit, rijden er wellicht niet dagelijks mee. Auto's reden, de een wat beter dan de ander. Het was heet, erg heet, en veel verkeer, oververhitte motor, en toch wel iets meer olieverbruik resulteerde. Niet alle auto's haalden de eindstreep. En ja, hoe open je de motorkap.............

53983536775_2387306d69_n.jpg

@A3 White ik volg je al een tijdje hier, altijd interessant om te lezen! Nu heb ik net zelf een Vette C3 gekocht in Amerika ;). Vraagje, waar koop jij meestal jouw onderdelen?

@A3 White ik volg je al een tijdje hier, altijd interessant om te lezen! Nu heb ik net zelf een Vette C3 gekocht in Amerika ;). Vraagje, waar koop jij meestal jouw onderdelen?
Ik heb ook een C3, een heel goed Corvette adres voor onderdelen en/of onderhoud is André Boer in Wezep.

@MB 300SL bedankt voor de tip, maar ik woon in Zwitserland! Beetje ver voor onderhoud ;). Ik dacht meer aan waar je meestal zelf onderdelen koopt. Zie wel veel websites in Amerika maar als jullie betere ervaringen hebben dan hoor ik het graag.

Corvette Central / Zip Corvette, vroeger had je nog Rick's Vet, helaas geen opvolging. In NL kan je nog eens AJ Speedshop proberen,

Als jouw auto nog in de VS is zou ik de onderdelen die je nodig denkt te hebben in de auto laten leggen. Beetje geluk geen import kosten hiervoor...........onderdelen door verkopende partij bij de auto geleverd.

• Leuk
Waarderingen: JL86
Bedankt voor de tip, hij staat nog in de VS inderdaad maar al wel bij de haven in New York, dus "that ship has sailed"... In het begin zal ik alleen een paar optische dingen in het interieur willen veranderen, maar verder moet hij technische in orde zijn. Fingers crossed :)

Uit welk jaar komt die van jou, en lekker plaatje posten mag altijd.

De CX-5 staat op 306k km, eerdaags de all seasons er op zetten. De zomerbanden zijn aan vervanging toe, ik denk aan een nieuw setje LM, er staat e.a. te koop op MP.

Verbouwing hier gaat de goede kant op, afgelopen week een PU gietvloer er in, ben je gauw een week mee bezig incl drogen. Morgen weer verder, nog een week met iedere dag busjes voor de deur. Dan nog eea aan schilderlweri. Tot nu toe best tevreden.

Het is een ‘81 C3, met wat performance upgrades onder de motorkap. Verder in principe wel origineel alleen wel opnieuw gespoten, zit nog goed in de nieuwe lak.

IMG-4845.jpg

Ha Adrie,

Mooi dat de CX-5 zo door gaat! EN lekkere huisupdates! Langzaam na mijn blessure komt rijden weer in beeld, Misschien is het een keer leuk om (al dan niet met Roverboy Marc) jouw Corvette te komen bekijken.

Ik dacht trouwens dat ik op jouw Praag foto;s had gereageerd, maar neit dus . sorry, maar wat tof! Die modellen vind ik oprecht de mooiste Skoda's gemaakt. (ik ben natuurlijk als Oostblok-fan iemand met een roze bril he?) En Praag is ook een mooie stad vind ik!

Groetjes aan junior!

@jl, ziet er lekker uit!! Dakjes zijn van gla bij jou?, zou ik graag willen hebben echter niet meer te vinden.

@Peter, altijd welkom, kies wel een mooi week end uit dan is er nog mee te rijden. De Skoda’s waren top!!!

• Leuk
Waarderingen: JL86
Bij grote facelifts zie je vaak dat het design van een auto niet meer zo goed klopt als het model zoals ie ooit ontworpen is. De C3 is 14 jaar in productie geweest en heeft meerdere grote facelifts gehad, waarbij het heel knap is hoe de latere exemplaren even goed kloppen als die van de eerste generaties. Die van mij is van ‘73 en oogt door de andere achterkant met meer chroom klassieker dan de ‘81er hierboven, die er juist weer sportiever en bruter uitziet. Maar welk bouwjaar C3 ook, ze smoelen eigenlijk allemaal even goed.

mcLBwUP.jpeg

@A3 White thanks! Ja klopt met glazendakjes. Ik heb wel een paar kleine dingen in het interieur die hoog op het prio lijstje staan. Ze hebben iets van gelamineerd hout op de middenconsole geplakt, ziet er verschrikkelijk uit, dus dat ga ik eraf halen (hopelijk is de console dan nog in goede staat, anders vervangen) en het stuur is ook een vreemde hout kleur die niet matched, dus die ga ik ook vervangen voor een zwarte.
@MB 300SL die van jou is ook wel om door een ringetje te halen! Ik vind dit een van de mooiste versies van de C3 en de groene kleur staat hem heel erg goed!

Ik zie een antenne omhoog staan, die van ons werkt niet, er zit ook geen radio in, die heb ik al een jaar of 5-6 liggen.............motortje bromt te lekker om er een radio in te hebben.

De chromen bumpers zijn waanzinnig, maar is ook direct een hele andere prijsklasse. Vermogen overigen ook, denk dat die van ons (ook enkele upgrades) een 230-240 pk heeft. Er is ook eea met de overbrenging gedaan, 35 mijl op de teller, is 50 echte mijlen.......dus 80 km per uur.

Bij mij zit er een retro Corvette radio in maar die staat nooit aan. Meestal rij ik zonder muziek (aan het geluid van de V8 heb je eigenlijk wel genoeg), maar af en toe leg ik de JBL speaker achterin, uiteraard met spotify playlist USA rock jaren ‘70 erop :cool:

Vrijdag tochbwat meer water op de weg, en de banden hadden daar toch wat moeite mee. Rustig naar huis, even de locale garage gebeld en nog even voor het wel einde de velgen met de all seasons er op laten zetten.

Verbouwing gaat de laatste week in, op de top dagen stonden er 5-6 busjes voor de deur. Morgen ook zo een dag, bouwfirma, kitter, schilder, installateur en de stuccadoor voor de keuken. O, kledingkast word ook nog geleverd en eea aan raambekleding. Oh, mag zelf ook nog werken. Budget is aardig op orde gebleven,

Ja, slechte banden is killing! Verstandige stap, A3! Mooi dat thuis bijna klaar is, je nieuwe nieuwe huis op de vertrouwde plek

We gaan naar 311k km met de Mazda, veiligheidsgordel rechtsachter rolt niet meer lekker, zal wel vol met stof zitten, word ook maar mondjesmaat gebruikt.

De C1 doet het altijd gewoon een lekker kek karretje. De C3 al een week of 4 niet gereden, word weer eens tijd, zonnetje schijnt vandaag dus wie weet. Zou het laatste ritje van het jaar kunnen zijn.

Verbouwing is klaar, na 6 weken waarvan 8 dagen buitenshuis verbleven zijn we content met het resultaat. Goed voor de komende 20 jaar, totaal een 65 m2 voorzien van nieuwe PU gietvloer, een 100m2 stuc en dito schilderwerk, 30 m2 tegelwerk, en 2 afvalcontainers.

Gisteren de C1 voor de keuring, uurtje later goedgekeurd, en voorzien van een nieuwe multiriem. Is gewoon een super kek goed karretje gebleken de afgelopen 4 jaar.

29-11 gaat de Mazda voor onderhoud, zal niet veel mis mee zijn.

Ai, deze week drie dagen in een 320 diesel gereden, eentje uit ‘24 met 1000 km op de teller. Echt een reisauto….gewoon heel erg goed.

Mazda heeft vorig jaar op mijn CX-3 de achtergordels al heel ruim buiten de garantieperiode kosteloos vervangen (via zoekfunctie vind je het topic wel). Rolden niet of random op en dat is een terecht afkeurpunt in BE.
Ik zou het toch eens wat nader bekijken als ik jou was, geintje van ca. 1.000€ vertelde de garage me.

Ha, nooit een BMW, zei je ooit haha. Toch fijn spul, he?
Ja, buurman, de stilte, het koppel, en zuinig. Twee dingetjes, ik ben meer van de hoge zit, en gordel vastklikken was wat verstopt, maar het was er een met rechts stuur, dus ongewone handeling, en zou zo maar eens goed kunnen zijn in een NL wagen

Vandaag zaterdag de 26ste even op pad geweest met de C3, was redelijke vochtig, dakjes zaten er nog niet in. Het is herfst, en temperatuur koelt flink af, de laatste rondje van het kaar en de garage in en lekker afgedekt.

54094891918_9c36a226fd_n.jpg
[/url]

54094977934_f7d2ea3773_n.jpg
[/url]

Laatst bewerkt:
De 318.000 aangetikt vandaag, beurtje stond voor de 29ste, echter dan zitten we in Chicago, 4 daags tripje, deels werk deels de vrienden bezoeken aldaar. Dus nu de 22ste, krijg een leenauto mee, maar de lokale Kia dealer wil een EV6 meegeven om eens in te rijden. Ik dacht eerst aan een EV9..............toch wel de Escalade voor Europa, gewoon veel te groot en past niet bij me. 500 km op een lading zou toch wel lekker zijn. We kunnen in '25 nog volledig salderen, en daarmee ook geen haast om voor EV te gaan.

Midden december een aantal dagen naar Parijs, en dan wie weet met de kerst nog naar Luxemburg. Er denkt er hier een in huis aan om daar voor zijn masters te gaan, en ja, waarom niet.

Tot volgend jaar C3!

Mooie tripjes in het vooruitzicht Adrie! Ga je ook nog in Eelde kijken? De EV9 is mooi vind ik, wel groot inderdaad ja. Mijn fysio heeft een groene, staat wel erg mooi vind ik. Een EV6 vind ik lelijk, maar schijnt wel erg fijn te zijn. Bekende van me heeft er ook 1.

Peter, ik zie komend week einde is Eelde, heb in de avond een etentje in Dokkum, Diablo de dag zou het moeten lukken.

Gisteren had ik even wat tijd over, en bij de BMW dealer in Lelystad geweest. I4, 320e, 320d, kosten allemaal hetzelfde. Tenminste, een Euro 60-65k, en dan heb je een hele mooie auto. Zal een lease auto worden, geen bijtelling, word alleen zakelijk gebruikt.

Wat is nu de wijsheid, ik rij 70-80.000 km per jaar, heb 21 zonnepanelen. Kan alsnog echt wil 1-2 dagen in de week max 75 km rijden.

De CX-5 blijft, en zou voor de 700 km ritjes op 1 dag gebruikt kunnen worden. 1 x per twee weken in de avonduren 160 km terug naar huis en dan rijden we niet 100km/uur.

Weer een gesprek verder, eerste optie zal electrisch zijn en dan word het een Tesla Y, tweede optie, welke denk ik beter is zal een plug-in hybride zijn, ogen gaan nu naar een C300e.

Terug
Bovenaan