A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

Haha super goed bezig :)(y)
Wat een bijzonder mooie wagen zo van de zijkant ook , ziet er ook bijzonder netjes uit kwa lakwerk zo op het eerste oog.
 
Zoonlief staat weer klaar met de poetsspullen, heb hem het "bofkonten" verhaal verteld, moest erg lachen.

De auto is netjes, zeker de buitenzijde, zitten wel wat druipers van blanks lak op de deur, niet echt in het zicht, kijken wat we er mee kunnen doen.

Wel willen we er een "clear bra" op de voorzijde, Gewoon om de steenslag wat meer weerstand te bieden.

Onder de stoel kwamen we wel wat aardigs tegen

58402A3F-B677-41AB-96C6-035202B8621A_zpsparwyabd.jpg


De vloerbekleding is wat uitgedroogd, maar eens goed naar kijken deze winter.

1DB749A8-2611-4FED-8275-03BAA6295C56_zpswzrhotvt.jpg


Rubber op de deuren en raamstijl zijn aan vervanging toe, Dan ook de roest daar aanpakken. De rest van de body is glas fiber.
 
@magi, bijzondere foto's?, ben me van geen creatifiteit bewust.

@ravvi, misschien een goede reden om Chicago aan te doen?

Vandaag was een heerlijke dag, in de ochtend naar een auto show, in de middag de auto gewassen en de voorzijde aangepakt met klei en was. Ook onder de motorkap gekocht naar het motor nummer, uiteindelijk gevonden, een mooie verrassing:

EB65E474-1562-4BA1-99B6-76707608AC21_zpsblpjgs5u.jpg


Zoom zoom

5589A25E-C0BA-475E-B123-451548DE1A1C_zps7gzazodi.png


Motor nummer komt overeen met chassis nummer; Een matching number car, is een pluspunt.

Auto lekt wel drie soorten olie, daar moet even naar gekeken worden. Hebben Een garage op het oog, doen veel voor camaro's en corvette's en zitten Een paar km verderop, maandag maar even naar toe on te praten.

Hebben ook een dyno staan, kan leuk zijn.
 
Junior vind het detailen mooi werk, werks systematisch, heeft de voorschermen bumper en motorkap gedaan, en al helemaal als de buurman komt en zegt die lak is zo glad als de benen van zijn eerste vriendinnetje.

Ik doe wat kleine mechanische zaken en probeer de auto te gaan snappen. Gisteren een ontdekking, er zit een lampje onder motorkap en als de open gaat dan licht deze op. Beetje de koelkast deur effect, dacht ik. Zat geen lampje in dus ik probeerde dat even simpel aan Junior uit te leggen. Spanning zoeker erop, goede massa en jawel de power is er. Toen zei ik let op nu gaat hij uit, dus drukte op de schakelaar onder de motorkap, lampje bleef aan..........na 10 minuten zoeken geen oplossing. Het WWW op en dan leer je over een mercury switch. Junior was inmiddels aan zijn huiswerk bezig en ik vroeg of hij wist wat een mercury switch was, o pap dat heb ik op school bij chemistry gehad, mercury geleid stroom..................

Simpel werkt het dat als het de motorkap omhoog gaat het contact word gemaakt.

Vanochtend de deur naar de garage open en daar stond de Corvette, we hebben nog een nickname nodig. Die van vrouwlief heet Thriller, de Durango The Hauler.
 
Eerste kleine order gemaakt: voorste flexibele slang luchtinlaat, rubber om brandstofvulpijp, geleiders t-top in A-frame, ruitenwisserbladen, en clear coat protectie voorzijde achterwiel.
 
Wow! (y) Zo'n C3 heb ik zelf altijd de gaafste Corvette gevonden. Leuk projectje om samen met je zoon verder te perfectioneren en lekker van te genieten. Veel plezier ermee!
 
A3-White zei:
Vanochtend de deur naar de garage open en daar stond de Corvette, we hebben nog een nickname nodig. Die van vrouwlief heet Thriller, de Durango The Hauler.

Ik zou zeggen: The Racer. Of The Chaser. Of gewoon Vettie.
 
@Smarter, inderdaad, maar bovenal genieten de komende maanden en in de winter eea aanpakken mbt de waterdichtheid van de a-frame / deuren. T-top is goed,

@ravvie, ik wacht af,

@Cirkel, dat zijn iedeeen, personalized nummerbord is ook in gedachten: GR8VETT / LEKRVET / CORFATT / MYFIRST
 
A3-White zei:
@Cirkel, dat zijn iedeeen, personalized nummerbord is ook in gedachten: GR8VETT / LEKRVET / CORFATT / MYFIRST

Oh ik wist niet dat er een gepersonaliseerd kenteken op moet. Dan zou ik meteen voor de hele familie LEKKER1, LEKKER2 en LEKKER3 bestellen. Niemand die daar weet wat het betekent, ze zullen denken dat het jullie familienaam is of zo, en jaloers zijn dat die serie nog helemaal vrij was.
 
Dus vandaag de grote dag, auto naar de garage:

Mooi in het zonnetje,

804DC01A-7935-4453-8EBC-272FBC30645A_zpsycukar5g.jpg



Wachtend op: Jawel, de auto wilde niet starten, draaide wel mooi rond maar sloeg niet aan.

F2660E3C-6E84-4933-B144-A984C7BC82A5_zps977hcnmg.jpg


Komt helemaal goed, heb er vertrouwen in.
 
De motor start weer, dat is een goed teken, kabeltje op de verdelerkap zat niet helemaal lekker. Verder zal men een opsomming doen van onderhoud welke gedaan zouden kunnen worden. Dat is dan mooi, denk dat ik zelf ook wel eea kan doen, zolang ik maar niet onder de auto hoef te liggen.

Mijn gedachten gaan nu uit naar Roland, de nuchtere Fries hier op het forum, die in zijn garage in brug heeft / of eigenlijk op de brug een dak heeft gebouwd, werkelijk prachtig. Hoop dat het hem goed gaat.
 
Hmmm..kan mezelf wel voor m'n kop slaan...sinds jou topic titel is veranderd in C3 voor de deur, dacht ik wie gaat er nu een citroen c3 in de USA rijden, en nam niet eens de moeite om in dit topic te komen kijken....

Uiteindelijk de stap gezet en zie ik tot mijn grote verbazing dat het om een CORVETTE C3 gaat..het mooiste model ooit gemaakt!
 
@Bofkont, aardige kreukelzone ter compensatie van geen airbag

@Wouter, ervaringsdeskundige?

@Schumi, Citroen word hier niet geleverd, alhoewel ik wel afgelopen week einde zowel een DS als een 2CV zag staan, beide in onberispelijk staat. Eens kijken of we plaatjes van zijn.
 
Niet met de C3, wel met zijn opvolger. Maar het idee is min of meer hetzelfde en bestaat voor een groot deel uit die dikke V8 (y)
 
Een hele tijd terug eens ergens een artikel gelezen (in de Top Gear meen ik) dat de 2cv best een gewild autootje is in de USA.

Nooit aan gedacht eigenlijk dat daar geen citroens geleverd worden, ook geen peugeot dan neem ik aan?

Tijdens mijn verblijf in USA is mij dat ook niet opgevallen eigenlijk, maar er rijd daar zoveel moois rond dat je deze merken ook niet mist.
 
Zo, terug van de garage, de auto gaat er een nachtje slapen, misschien wel twee, pakkingen oliepan motor en autmaat, kleppendeksel pakkingen, paar leidingen tbv oliekoeler, en dat was her eigenlijk wel.

Ben er blij mee
 
Dat valt mee dan.
Als jij niet onder de corvette wil liggen stuur je junior toch? Leert hij ook goed sleutelen.

Wist niet dat de 2cv ook verkocht was in de VS, van de DS wist ik het wel.
Moderne auto's importeren (jonger dan 35 jaar dacht ik) die niet in de VS geleverd zijn mogen dacht ik niet, probeer je het toch gaan ze in de shredder, al last ik vorige week een heel verhaal over een BMW 1 serie die waarschijnlijk als inboedel de VS ingekomen was.
 
@Sketcher, dat is een goede optie, zal het hem eens vragen. Hij was onder de indruk van de "oudere" monteur die hem eea uitlegde over de staat van de auto. En die 2CV, ik heb er een foto van, een heuze 2CV6

@Speed, we hebben een lang week end voor de boeg, heerlijk toeren, en wie weet een show meepakken.

https://www.oldgoldcruisers.com/
 
Fantastische kar voor je zoon! Prachtige kleur voor een Corvette, die jaren lang ook in de VS niet echt populair en dus betaalbaar was, maar langzamerhand niet alleen in de VS maar ook hier steeds meer liefhebbers begint te vinden...Voor dit type zijn zilvergrijs en wit naar mijn mening de mooiste kleuren, die er bovendien ook vaak nog het beste uitzien na al die jaren, omdat de fellere kleuren (geel, rood en helblauw) vaak meer geleden hebben van vooral de zon....Daarnaast ook nog een prachtige projectauto voor junior om de komende jaren te upgraden/verbeteren, zonder dat (mits verstandig gekozen) het geïnvesteerde bedrag verloren is; eerder zelfs het tegenovergestelde....al met al dus een geweldige combinatie van emotie en verstand:D

Ik kan me wel voorstellen hoe je zoon zich gaat voelen, mijn tweede auto was, na een half jaar Mini gereden te hebben een Cadillac Seville, die ik daarna op een Buick Riviera heb ingeruild.....
Na al die jaren (ong. 30 :cry:) zijn die V8 blokken nog steeds niet uit mijn geheugen verdwenen.....(y)
 
Gaaf ding, als kind vond ik het net een Batmobiel, en dat vind ik, mede door de neus en motorkap eigenlijk nog steeds :T
 
We hadden hier ook naar zo'n Corvette gekeken, ik durf het nog niet aan zo'n oude auto. Ik denk dat ik de tijd er niet voor zal hebben die de auto nodig heeft. Maar wat een plaatje! En "numbers matching"... goed gedaan!!
 
Mooi project, A3!

Een C3 is altijd mooi, maar niks gaat boven eentje van voor '74, dat jaar is het ontwerp gemoderniseerd en is het er voor mij persoonlijk niet echt beter op geworden.

Een '68 427, blue on blue met rally velgen is nog steeds een van mijn all time favorites:
1968-chevy-corvette-427-400hp-tri-power-loadedlike-newcustom-blue-on-blue-4.JPG
 
@majorom, reken maar dat zoonlief blij is, dit week end Wat meer plaatjes, word leuk.

@lvdm, wij hebben drie daily drivers en deze C3, we willen deze goed hebben zodat er 8 maanden per jaar in gereden kan worden. Denk zelf over een jaar of 2-3 kleine restauratie van het chassis.

@wesley, zeker dat een '74 mooier is, die zou Ik niet als daily driver aan zoonlief meegeven. In groen is hij Dan nog mooier,

Nog Een paar uurtjes en dan halen we auto weer op.

Drie dagen week einde, Labor Day
 
A3-White zei:
@wesley, zeker dat een '74 mooier is, die zou Ik niet als daily driver aan zoonlief meegeven. In groen is hij Dan nog mooier,

Nog Een paar uurtjes en dan halen we auto weer op.

Drie dagen week einde, Labor Day

Ik denk dat Junior niks te klagen heeft met deze bolide. Straks lekker rustig met het zonnetje op zijn bol en de dakpaneeltjes achterin rondcruisen, wat wil zo'n jongen nog meer. (y)

Geniet van je lange weekend!
 
Het eendje:

224767BC-DEA9-4CB3-9781-1A470C51D8DF_zpsir21ariv.jpg


De DS

CB8531F1-5F5D-49A2-8F29-DC0DFFCEE84C_zpscxk1qaey.jpg


Toch wel erg Mooi;

1DF3FA57-9FEB-4A4B-AC09-5FFDCC990EAE_zpsusllfdyf.jpg


De eerste paar onderdelen:

C0958B49-6CEA-46E4-BAA8-33F469351CF7_zpsoj7s2oyd.jpg


En Cor?, wel, een nieuwe stuurbekrachtiger, die lekte, een paar leidingen en een mooie indicatie van de algehele staat. Conclusie: een harde auto, mechanisch 95% in orde, we zijn tevreden.

Morgen maar eens wat meer plaatjes schieten.
 
Oe, schitterende DS!! Wel gaaf om zoiets te rijden in de USA.

Ook mooi om te lezen dat je steeds meer in Engels/Amerikaans denkt, Adri. In de laatste paar berichten begin je zinnen met "wel", waar well hoort in Engels en nou in Nederlands.;)
 
Gisteren heerlijk door Junior rondgereden, ren klein uurtje, daarna eerst de nieuwe wissera erop, lampje onder de motorkap, voor de zekerheid een schakelaar geplaatst, en toen was het tijd voor het rubber om de vulpijp van de tank.

Klep verwijderd, sleutels gepakt voor de dop, helaas geen enkele paste, dus terug naar de garage, konden Er ook weinig mee dus oude eigenaar gebelt, die excuseerde zich, maar was niet in de buurt. We hebben hier een Lang week-end en de beste man was een uurtje of 4 sturen Hier vandaan. Dan kan je gaan uitboren, een schroevendraaier er in slaap, de auto stil laten staan (tanken was nodig) of.....je zoekt een handig mannetje. De locksmith, eenmaal daar eea uitgelegd, gereedschap werd gepakt, en binnen 30 seconden was de het open. Kosten, niets omdat het zaterdag is.

FC0029A3-5314-4F14-890F-463988A9E344_zps7xioiu3e.jpg


73001D34-F11E-4DB8-BDBB-4FF3591F3835_zpsozclroxc.jpg


Er is nog wel Wat meer mis, zo is de speedometer niet juist met de snelheid, wijkt een 50% af, en rammelt het dashboard op Een slechte weg. Ook de klok doet het niet dus gisterenavond hier mee aan de slag gegaan.

85AFDA71-04C5-42D5-986A-248D700A4469_zpsxpzv8yel.jpg


De flexibele printplaat is stuk bij de aansluiting met de klok, nu heb ik ook de klok direct op 12v aangesloten maar dat gaf ook geen resultaat. Mijn buurman is een handelaar in flipperkasten, die kan ik dus mooi eens vragen voor een oplossing. Je kan alles nog nieuw kopen, maar dat is wel erg makkelijk. Het rammelen zijn we ook ook op het spoor, er mist een seal tussen de console en de klokkenwinkel. Die Gaan we zelf maken van een stuk rubber.
 
De klokkenwinkel ging met een schroefje vast, de rest 3 stuks waren afgebroken, met de dremel bezig geweest, en alle vier vervangen, de plexiglas afdekking was hopelijk de oorzaak van het rammelen, deze klem gezet met wat rubber, genoeg flex on schokken op te vangen. De radio is een wirwar aan kabels, 9 Stuks zijn eenvoudig uit te pluizen, de rest volgt snel

5C25FEBF-FD1D-4092-9ED9-59ACD78E5776_zps9lizej5i.jpg


4C47F54D-0032-40A0-BD5E-459C4020C7AC_zps4anxqu0y.jpg
 
Dat soort kleine klusje ervaar ik altijd als het meest bevredigend. Lekker wat prutsen en rommelen en dan, eenmaal klaar, kan je erg genieten van de resultaten.(y)
 
@adje, dat doet mij inderdaad plezier.

@uwbuurman, zijn ook overzichtelijk, gelukkig hebben we een locale huis thuis en keuken winkel on de hoek, stuk beter dan naar de locale gamma. Verleidelijke is dat er regelmatig gereedschap in mandje ligt.

@bofkont, dat dacht ik ook.

Ben nu op zoek naar een afdekplaat voor de radio, of Een bakje die in een din formaat past. Niet zo makkelijk hier.
 
Het is veel te leuk om te touren!

A82F2AB0-51B6-4795-B45B-53BA08BBD482_zpssesefyqg.jpg


In gevallen van nood een originele krik

7994F300-74E2-4EF8-99E6-A4BF42B28BBA_zpsvsgqjant.jpg


Olielampje ging wel aan en de druk was erg hoog, dat is vreemd, olielevel gecontroleerd, beetje bijgevuld, en Dan denk je....nee hoor zelfde symptonen, Wat dan, even met de hand onder de meter draadjes aandrukken en het was weer goed.

Te makkelijk!!
 
Toen ik de topictitel zag, dacht ik: een C3, so what, het rijdt hier vol Citroens...
En plots bedacht ik: maar die A3white woont toch in Amerika...
Dus een C3 is geen C3 maar een...
Meteen topic opengeklikt.
Wat een plaatje!!!
Veel plezier ermee!!!
 
Vanochtend all rubbers voor de deuren en A en B stijl gekocht inclusief bevestigingsmateriaal, even een uitgave maar dan word het weer netjes.

Ook de printplaat maar gekocht, de oude gaan we maar mee prutsen. De radio, eind jaren 80 model met casette, hebben we verwijderd, in dit din gat komt nu een bakje, zijn redelijk standaard.

Auto staat wel bij de garage, de KM teller wijkt te veel af, waarschijnlijk de kabel, klusje voor de specialist.

Komend week-einde weer wat rijden, heb er al zin in ook al ben ik maar de passagier.
 
Terug
Bovenaan