A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

Een plaat kan geen kwaad!

B0204D7D-DAF3-4D73-982C-FD9489487719_zpsf1z58mow.jpg

Steeds als ik je topic-titel lees dan moet ik denken aan een Citroën C3 en dan zie ik de foto's en denk ik: "Ooow ja, het ging om een Corvette C3." :p

Goh en dan is je zoon nu 16 A3?

Want dan zie je toch dat het hele in de USA zijnde toch wel zijn invloed heeft ook als je er als Nederlander gaat wonen. Hij lijkt ouder dan ik mezelf herinner als 16-jarige.

@Nico, nog een maandje en hij is 16, weet niet of enkel het in Amerika zijn van invloed is. De knapheid van de moeder en het goddelijke lichaam van de vader moet je niet vergeten.

Nog wel een klein dilemma: we willen nieuwe gordels in de C3 gaan plaatsen, maar zullen we voor origineel Oester Wit of 12 in een dozijn zwart?

A3-White zei:
@Nico, nog een maandje en hij is 16, weet niet of enkel het in Amerika zijn van invloed is. De knapheid van de moeder en het goddelijke lichaam van de vader moet je niet vergeten.

Die ken ik beide niet. :p Maar ja.....dat zou best kunnen. :D

Update : Remzadel links achter lekte, nieuwe geplaats en het zal nu goed moeten zijn. Snelheidsmeter word ook wel opgelost, kabel gaat van de bak naar de cruise control, en vandaar naar de snelheidsmeter, zal allemaal wel goed komen, morgen weer ophalen en dan moet het goed zijn tot April 2017.

Wel wat meer gekocht, oa missende lampfittingen, een afdekplaat onder de ruitenwissers tegen vallend blad, en twee ventilatie roosters voor in het dashboard - dat gaan we bij elkaar sprokkelen.

Week end van 20 november is er een American Muscle car en Corvette show bij ons in de buurt, ben er een keer eerder geweest, stonden ook wat met 2e hands onderdelen, kijk er al naar uit.

Nu ben ik ineens wel erg benieuwd naar de moeder :T
Maar uiteraard altijd voor het origineel gaan, domme vraag natuurlijk :)

Vanmiddag even wezen kijken en uit leg gekregen. Remzadel rechts ook vervangen, linker zijde zat er op, op de binnenzijde achterband waren duidelijk de sporen te zien van de olielekkage. Beetje zoals je verf op een lp laat vallen en het toerental omhoog gaat word de verf naar buiten geslingerd.

Snelheidskabel is gemonteerd, texten kan pas als de remzade rechts is gemonteed.

Norgen in de middag de auto ophalen.

De komende week hebben we een 15 tal collega's uit Duitsland over, 10 jarig bestaan van de toko alhier, word een week met veel entertainment, klanten en leveranciers, kijk er naar uit!!

Doosje met onderdelen is er ook.

Nico GTR zei:

Want dan zie je toch dat het hele in de USA zijnde toch wel zijn invloed heeft ook als je er als Nederlander gaat wonen. Hij lijkt ouder dan ik mezelf herinner als 16-jarige.

Dit valt mij ook altijd op ja. Ik herinner mij meer als een puisterige puber toen ik 15/16 was :p

@A3 Mooie C3! Leuk cadeau voor je zoon!

Zevens zei:
Nico GTR zei:

Dit valt mij ook altijd op ja. Ik herinner mij meer als een puisterige puber toen ik 15/16 was :p

@A3 Mooie C3! Leuk cadeau voor je zoon!

Grootste verschil wat ik zie is dat ik met m'n 16 op mijn veel te dure van mijn zuurverdiende spaargeld gekochte scooter rond aan het rijden was en dat de zoon van A3-white in een C3 rond rijd :p

Zoonlief mag niet werken, heeft geen SSC nummer..........maar heeft wel de attitude om te werken. Doet niet aan sport, rookt niet, drinkt niet (mag hier pas op je 21ste!! - vind ik prachtig), en houd van gereedschap, en helemaal om het te gebruiken - de auto heeft werk nodig, en we zijn niet bang om te slijpen, boren, electrische aanpassingen, dat lukt vrij eenvudig. De auto is dus een project, een project voor jaren plezier, en niet alleen voor hem maar ook voor ons beiden.

Bofkont, dat klopt, de tijd die we samen doorbrengen is onbetaalbaar. En vrouwlief, die zal straks ook af en toe rondrijden met Junior, en op date night met mij.

Dat is leuk, "Date Night", iets wat veel bijna ieder Amerikaans stel doen, ook al ben je 30 jaar getrouwd.

Hier in huize bofkont is de vrouw wat minder gecharmeerd van de auto helaas, cabrio rijden was al helemaal haar ding niet :(

Gisteren de eerste regenbui op de auto, er zit een dak op dus niets mis......moet ie alleen niet lekken. Maar eens naar gaan kijken deze winter.

Mis wel een spinner, na het ophalen en thuis komst was deze weg, route twee maal gereden, garage gebelt, zij hebben de test route gereden, niet gevonden.

Vandaag de radio er uitgehaald en het aflegbakje erin gezet, niet perfect, gat was Een stuk te groot, ook de slede van de radio paste niet perfect, maar we zijn blij met get resultaat.

6937F60D-928A-4B20-8867-D5E25A31BEB3_zpscr5maffb.jpg

Gaaf hoor. Ik ben wel weg van de plastic C3 modellen. Wel de echte emissie motoren met weinig vermogen. Ben zelf voor een C4 gegaan maar die C3 komt er ook nog.

En met de C4 doen wij vaak date night. Met of zonder dak erop. Aanrader.

De week zit er op, drie dagen feest, 15 Duitse collega's over, totaal een 45 man. Alles tot in de puntjes geregeld, met als toetje een ritje in Cor voor de directie en de personen met wie we dagelijks werken, they owe us something!!

Vanmiddag nog even gereden, de kick down gevonden, misschien iets te veel voor junior...

Life is good!!

A3-White zei:
Een plaat kan geen kwaad!

B0204D7D-DAF3-4D73-982C-FD9489487719_zpsf1z58mow.jpg

Ja Adrie, kleine jongens worden groot. Is die kleine vent op 2.09 hier niet die van jou? :) :

Liep toen al achter z'n vader aan als het om auto's ging.

Prachtig!!, het is Hier nu 641 in de ochtend en even bekeken met zoonlief.

Dit weekend wat meer foto's van de Vette,

204AD0F5-4124-4E9B-949E-922012ACD4FC_zpsa9ldor2v.jpg

Edit : Ben aan het kijken voor een lock-up voor de voor remmen, maakt het mogelijk om vrij eenvoudig een burn out te doen.......Ook een pging gedaan om de garage to contacten waar de auto zijn laatste oliewissel heeft gehad, helaas is deze zaak gesloten voor onbepaalde tijd. Zonde, maar niets aan te doen.

Edit : Er lijkt een "performer" intake geplaatst te zijn, geen artikel nummer te vinden, zal er al wel een aantal jaren zo zijn. Word nog een gezoek om het juiste artikel nummer te vinden en de achterliggende grond.

Ahhh, eindelijk echte foto's :D.

Wát een fijn ding zeg, pfoeh. Heerlijke uitvoering zo, die rode bies maakt het wel af hoor! Genieten.

Vandaag was heerlijk, vrouw Bofkont houd niet van open rijden, die van mij vandaag ook niet, de C3 is dan een uitkomst!

013BBC85-419D-4589-BACE-B5BC4CB3DB90_zpszfjkrigx.jpg

Blijft een mooie auto. En wat klinkt zo'n ding lekker. Vlakbij mijn loods woont iemand met een donkerrode c3 ( en een Chevrolet corsicao_O ). Hoor m regelmatig voorbij gorgelen.

Blijft leuk die Amerikaanse bakken. Hoop er komende zomer in 4 weken vakantie weer heel wat te zien van het leuke soort. Huren van een musclecar zit er niet in: passen met goed fatsoen geen 3 mensen met bagage voor 4 weken in. Vrees dat ik een SUV-achtig iets moet gaan huren in Phoenix AZ om daarna 5000km te gaan rijden.

Prachtige foto's van een geweldige bolide! De C3 is niet m'n favoriete generatie Corvette moet ik bekennen, maar als ik die foto's zo bekijk dan vraag ik me bijna af waarom niet... Grootste plus van dit exemplaar vind ik de kleur (komt de vorm mooi in uit) en de bescheiden velgen. Meestal zie je ze met enorme rally-velgen. Ongetwijfeld tijdscorrect, maar ik vind er niets aan. Juist deze normale wielen staan er prachtig onder en laat het schreeuwerige over aan de auto zelf, in plaats van aan alleen de wielen. (y)

@Vertmaori - er zijn verschiillende heerlijke reisauto's - zelf ben ik een voorstander van een Charger, deze rijden absoluut heerlijk, grote kofferbak (al zullen drie grote Samsonites niet gaan), en anders een Nissian Altima, is dan geen V6 maar wel relaxed. Op SUV gebied zou ik de Journey laten staan, al het andere is best goed, een Nissan Rogue of Ford Escape / Edge zijn best goed te rijden.

5.000 km is nogal wat, wat staat er op de planning als ik het mag vragen?

@Rob, gisteren waren we op een kleine autoshow, stonden 5 exemplaren, drie maal rood, eenmaal beige, en een barnfind. Allemaal standaard, dat lijkt toch een beetje wat men doet met een C3. De sidepipes vind ik wel wat, maar de vrouw en zoon zijn het er niet mee eens.

@uwbuurman, zal eens een videotje schieten met wat geluid. Uitlaat is niet meer standaard, zit een 3" pijp onder met aan weesrzijde een demper, rustig bij touren.

@Bofkont, is het het overwegen waard? Een mooie Corvette voor jou?

A3-White zei:
@Rob, gisteren waren we op een kleine autoshow, stonden 5 exemplaren, drie maal rood, eenmaal beige, en een barnfind. Allemaal standaard, dat lijkt toch een beetje wat men doet met een C3. De sidepipes vind ik wel wat, maar de vrouw en zoon zijn het er niet mee eens.

Luisteren naar ze! Ik vind het ook niets. Hij is echt helemaal goed zo. (y)

A3-White zei:

Sidepipes maken zo'n auto eigenlijk wel echt af, zonde dat het niet standaard is geleverd

@Rob, @Lycan - de meningen zijn verdeeld, hinken op twee benen, het is een V8, misschien een standaard, andere met sidepipe?

Eigenlijk is de auto wel af, eerst alle rubbers vervangen van de deuren, en t-top, dan de middenconsole, dan het hele interieur, niet zo snel asl bofkont, zal wel een jaartje of 2-3 duren. Genieten is het nu vooral. Vrijdag is er de Homecoming parade, zoonlief zal als member van de autoclub de Corvette gaan rijden. Zaterdag Homecoming party, helaas mag hij nog niet alleen rijden, anders had hij mooi vervoer om de dame in kwestie op te halen.

A3-White zei:
@Vertmaori - er zijn verschiillende heerlijke reisauto's - zelf ben ik een voorstander van een Charger, deze rijden absoluut heerlijk, grote kofferbak (al zullen drie grote Samsonites niet gaan), en anders een Nissian Altima, is dan geen V6 maar wel relaxed. Op SUV gebied zou ik de Journey laten staan, al het andere is best goed, een Nissan Rogue of Ford Escape / Edge zijn best goed te rijden.

5.000 km is nogal wat, wat staat er op de planning als ik het mag vragen?

Afgelopen voorjaar in Florida een Journey V6 gereden, viel mee, 4 cilinder is niks. Huur bij Hertz met leuke korting via het bedrijf van mijn vrouw.

Onze trip gaat eerst naar NY, na 4 dagen door naar Phoenix AZ, daar huurauto oppikken en via Sedona, Flagstaff wat NP (Zion, Bryce, Grand Canyon) bezoeken, Vegas, Death Valley etc. Via de Tiogapas (Yosemite) richting SF, dan highway 1 af langs LA om in San Diego te eindigen. Daar woonde mijn vrouw kleine 30 jaar terug. Dan van LA vlucht naar Boston MA, 3 dagen daar en dan naar huis.

Mooie van Hertz is dat ze vaak auto's leveren met wat meer opties dan andere verhuurbedrijven, en met jouw km-trage kan je dat best gebruiken.

Mooie reis in het vooruitzicht!

Lampje bandenspanning laag ging gisteren aan, werd ook kouder dus moest denken aan beetje lucht er in en klaar, helaas een spijker. Nu had Ik nog 4 nieuwe banden liggen,

882BEE57-D373-43F3-8138-88FBF7CFCD65_zpsseicopdi.jpg

Allemaal weer gefixed, ook de Journey, die is even "thuis", de Avenger had zijn twee-jaarlijkse emissie test, allemaal goed.

8E1BCDDC-ADF3-4B5F-B99C-AA48D707D78D_zpsuq2qdxkt.jpg

Beste A3 White,

Ik een corvette, hmmmm
Het C5 model als cabrio vind ik prachtig!!! en zou binnen mijn budget mogelijk zijn wellicht.
Maar dan het interieur, dat vind ik echt een afknapper, daar hadden ze echt meer aandacht aan moeten besteden.
Nee sorry, het is geen optie.

Vandaag weer wat gereden, snelheidsmeter is interessant, large snelheid geeft deze te weinig aan, op hogete snelheid te veel, geen idee hoe we dit kunnen oplossen.

Gisterenavond was de avond van zoonlief, met de auto naar een party op school. De blits in de Corvette, Een en al Mooi! Lampen doen het maar geven wat weinig licht, na wat onderzoek erachter gekomen dat vervangen makkelijk is, echter is het lamp en glas als een geheel, model H5006 en H5001. Maar eens op zoek naar iets wat meer licht geeft.

Vreemd, vanmiddag even gereden naar een schadeherstelbedrijf, zitten wat blanke lak druipers op de deur, hopen deze te kunnen verwijderen, maar toen...........voorspatbord laat een naad zien, was er nooit, nu wel. Best vervelend al zeg ik het zelf, lijkt op een stress crack, te veel warmte en een mooie strakke streep. We zullen zien hoe het zich houd, morgen maar eens een plaatje schieten.

Terug
Bovenaan