Veel zullen het niet geloven maar dit is werkelijk een zeer fijn rijdende auto. Met 285 pk komt de auto goed van zijn plaats, is er altijd voldoende vermogen beschikbaar en de automaat, 5 bak, doet zijn werk keurig, geen hakerige schakelmomenten. Gewoon een erg fraaie auto.
In de afgelopen drie dagen ca. 400 mijl gereden, snelweg, b-wegen, beetje in de stad, beetje spelen in de sneeuw, en een verbruik van 1 op 12.5. Kijk daar wordt ik blij van, en is niet veel slechter dan de Hyundai Excel van de eerste twee dagen van de week.
Wat reageerd de motor lekker op het gas, schakeld terug wanneer nodig, en alleen bij nat weer voel je de ESP ingruipen. Wat ook uitnodigd om dat uit te zetten, ja, dan krijg je een auto die kwispeld met zijn staart, goed controleerbaar. Lekker een burn-out, o zo leuk, tja dan heb je toch een "hybride".
Het interieur is ruim, erg ruim, materialen, dashboard en deurpanelen erg mooi, schakelaars in de deuren en dashboard zijn simpelweg netjes. Prettif was het 4.3" touchscreen waarmee je oa de radio, Ipod aansluiting, instellingen lampen bij verlaten auto en nog veel meer kan instellen. Ook kan je het scherm uitzetten, goed over nagedacht, welke dief heeft hier wat aan? Stuur is overigens ook voorzien van veel knoppen, aan de bovenzijde 8 stuks, onderzijde 2 met kantel funties, helaas geen flippers om te schakelen.
Wat viel op, de handel aan het stuur voor de ruitenwissers, volgens mij nog echt van Mercedes.
Een joekel van een auto, een agressief uiterlijk, en het mooiste: de zwarte hemelbekleding.
Helaas door de fun in en met de auto, geen foto's genomen........