A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

Het zal volgende week wel worden gerepareerd, en anders de week erop wel. De auto rijd, en ben erg druk met van alles en nog wat.

Nu dus in een hotel met waterpark en actionhall. Veel fun, vooral de go-karts. Zijn electrisch aangedreven, en bij een opstopping met een druk op de knop staat alles stil. Tevens kan je het vermogen voor de karts aanpassen, simpel wat meer stroom vrijgeven via een central computer. Overigens is de druk op de knop gewoon via een portofoon geschakeld. Uiteindelijk allemaal erg veilig, geen uitlaatgassen en geen geluid van een 2 takt brommer. Het zwemparadijs is netjes, simpel gebouwt, en geen baantjes zwemmenbad. Kosten per dag voor beide $33.00 per persoon weinig geld voor fun van 11 tot 10! Moest dnken aan Hennie van de Most, wie kent hem niet.

Ook nog een zakelijke afspraak gehad, oprijlaan van 800 mtr, gravel, eenrichting, maar op een mooie locatie. Zal kijken of ik er een google view van kan vinden.

Schade is bepaald: $ 1830.00

Nu wachten op de verzekering van de tegenpartij.

Van de week vond zoonlief in een antiek winkel een oud olievat uit 1920, wou het hebben als een troffee op zijn slaapkamer, kon mij er wel in vinden.

9233225_1m.jpg

Nog niet veel gebeurt enkel dat het werk erg druk is. Verkopen van de auto 's in de VS gaat als een raket, zo ook onze tegeltjes.

Het leuke is nu ook aan een bedrijf welke grondstoffen maakt voor solarpanelen. Niet ons grootste project, maar wel zeer interessant, vooral omdat je geen idee hebt in wat voor een omgeving dit wordt toegepast.

De Journey staat er nog bij zoals afgelopen zaterdag middag. Wel nieuws, de tegenpartij heeft aansprakelijkheid op zich genomen, wil ook de auto zien en een schade rapport opmaken, dat staat voor 01.30 uur in de planning. Daarna hoop ik de auto weg te brengen om eind volgende week weer klaar te zijn. We zullen zien.

Trip geboekt naar: maandag en dinsdag Kansas, donderdag en vrijdag Seattle, de week erop naar Florida ( Tampa - Ft Lauderdale)

Tuningkit voor de Avenger besteld, wijziging van de inspuiting en nog een, moet meer vermogen bij laag toeren opleveren, ik hoop dat dit as week end geinstalleerd kan worden.

Auto wordt morgen weggebracht voor reparatie. We zullen zien wat we gaan rijden, $21.00 per dag mag ik spenderen, de rest is voor rekening Adrie.

Wat grappig hoe dat daar dan weer net even anders gaat dan hier.
Leuk om je verhalen te lezen (y)

Lelijke hap uit de band trouwens!

Het is een drama, we kregen een 2013 Mustang V6 als ruil voor de Journey;
f0c3d981.jpg

Zoonlief kon het niet aanzien, vol met hard water spots, dus poetsen die huurauto :)

8b80962c.jpg

9e87b3e2.jpg

941aeb3f.jpg

92ef55f5.jpg

Wat een drama, vrouwlief gaat vanavond uit met vriendinnen en de Mustang wil ze mee, heerlijk wat een brutaal smoeltje, of is het een icon doet!

Jammer van de schade :cry: maar wordt netjes geregeld.

En met zo'n vervangende auto is er ook nog klein gelukje bij een ongeluk :) Vrouw er mee op pad... ai, zo noemen het een babemagnet, zou dat ook werken bij omgekeerde sexe-verdeling :confused: Wel bijzondere achterlichten! En netjes van White jr. dat hij meteen poetsdoek ter hand neemt. Super (y)

Auto is een speeltje, esp grijpt hard in, erg hard en bijna oncontroleerbaar. Verbruik zit nu op 25 mpg, niet slecht voor 300 pk.

Er zit een barcode op drie ramen, beetje wereld persoon weet dat het een rental is. Vrouwlief vindt het vermogen maar niets, en de aandacht valt erg mee, is een dood normale auto hier in het verkeer.

Achterlichten ;
Check out this video on YouTube:

https://www.youtube.com/watch?v=55XXIgRMK9k&feature=youtube_gdata_player

Nu op het vliegveld om naar Kansas te vliegen, weet niet wat voor een huurauto ik dit maal krijg voorgeschoteld, maar zeker dat de Mustang niet overtroffen word.

Zoonlief heeft de overhand. Rij nu in een Tiguen met 2.0 TSI, niet slecht maarbhoor het motortje niet draaien, erg saai.....

Hij is weer weg.......motortje moet je horen. Een mijl of 80 in gereden, en niet onder de indruk of toch wel: met 4 man in de auto, automaat in S, voet op de rem, volgas, lees 3000 rom en weg rijden, ja hoor piepende bandjes. Trekt niet volledig door naat het rode gebied, zelfde motor als de GTI.....die hoef ik dan niet.

Zo terug uit Seattle, we reden een jawel, Hyundau Accent, volgens mij uit 2010, erg kaal, zelfs geen electrische ramen, centrale deurvergrendeling of afstandbediening, nee alle deuren zelf dichtdoen. Jaren 80 specificatie, of toch niet?, want wel een USB en een ipod aansluiting. Foto van gemaakt, en zal deze nog plaatsen, kabeltje vergeten.

Volgens mij kan de Journey morgen worden opgehaald, tenminste bericht gehad dat ik moest bellen. Toch zonde dat de Mustang dan weg gaat, maar wie weet, volgende week naar Florida, eens kijken wat we dan gaan rijden. Stiekem hoop ik op een Kia Optima.......of de Hyundai Sonata, maar als de optie er is voor een Cabrio, tja dan maar wachten.

We hebben de Journey opgehaald. Ziet er weer pico bello uit. Wel behelpen met 235 pk.............als je uit de Mustang stapt.

Verder niets gedaan, ja PSV zien winnen van AZ........lekker toch.

Weet niet of het nieuws in Nederland is dat er hier een jongen door een honkbal in zijn nek is geraakt en hierdoor is overleden, helaas een klasgenoot van de tuner welke wat werk aan de Avenger heeft gedaan. De tune die voor vandaag stond gepland ging derhalve niet door, begrijpelijk, ook hier al lijkt voor veel mensen dat vriendschap hier oppervlakkig is. Nee, voor deze hele familie zal veel worden gedaan.

Helemaal goed! Ja, de keuze was of een Corolla of voor $30.00 per dag extra een Camaro Convertible in Wit, Grijs, of Oranje, nou dat was een makkelijke keuze: Oranje.

Een V6, RS model, dikke wielen, Heads Up Display, "flippers" (lijkt erop de flipper geeft enkel aan waar de schakelaar zit om te schakelen), lekker Boston geluidssetje, en 24 mijl per gallon. Is niet zo geraffineerd als de Mustang, maar deze auto is ook van begin 2012, dat scheeld toch. Zit veel schade aan de auto, vooral op de deuren, interieur had ook schoner gemogen, vooral de bekerhouders en de knoppen, maar even wat glassex kopen om de boel schoon te maken. Slechte beurt van Budget.

De eerste 150 mijl zijn gereden, waarvan 120 mijl open. Nu in Gainesville, dan in de loop van de ochtend naar Orlando.

Meer foto's volgen........

hé , wat rot is het leven toch ....hahahaha....

jemig wat gaaf allemaal zeg die wagens...leuk hoor !..
is daar de Yaris hybride al op de markt of moet die ook nog komen?
Ik heb er eentje besteld...en komt op zijn vroegst begin juli binnen...:(

Ja, ik heb het slecht hier, 30 graden, zon, wind, en geen dak op de auto.

HUD:
ff04be0b.jpg

1732f303.jpg

En voor de grapjassen, mijn kin is van het zelfde formaat als April 2011, toen ik in een Sebring Convertible rond reed. Ondanks de upgrade, en zelfde postuur.

Over de auto: De "flipper" aan het stuur werken stukken beter dan de pook in de Mustang met de knopjes. Erg leuk rijden, mooi geluid, en verslavend. Vandaag een 150 mijl gereden wederom 120 mijl open. Daar koop je zo een auto toch voor...........

Zo vandaag weer wat wezen rijden, erg leuk allemaal, verbruik is bij open rijden ca. 10% ongunstiger.

Vandaag over de A1 van West Palm Beach naar Delray Beach geflaneerd, nou niets te flaneren, de Porsches, Maseratti's en een verdwaalde RR maakten de blits. Nog twee dagen genieten, gaat goedkomen denk k zo.

De volgende reis is ook geplanned naar Atlanta.

Aangeschaft:

Linkje werkt niet meer, helaas dan de omschrijving: replica vintage side panel 1955 Ferrari.

Iets zoals deze:
https://www.ebay.com/itm/Replica-vintage-Ferrari-Grand-Prix-race-Car-Hood-Panel-sign-art-/320887954344?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4ab6699ba8

Als cadootje voor zoonlief voor het tiener maken van zijn slaapkamer.

Er is weinig gebeurt hier, erg druk op het werk, rij weer in de Journey.

De aanwinst:
9cb113fb.jpg

5ed3780a.jpg

Die voor zoonlief zien er iets anders uit, is dan ook voor zijn verjaardag, hij wordt 12.

Volgende week naar San Diego, geen huurauto, de medewerker uit LA komt ook met de Camry, blijft toch vreemd 270 pk op de voorwielen zonder traction control.

Dan een weekje thuis, om vervolgens naar Atlanta te gaan. Wat leuke afspraken geplanned, komt helemaal goed.

Voor de auto verneem ik dat als je de behuizing van gasklep direct op de massa aansluit er een beter gas respons is en verbeterd stationair lopen. Dit zou kunnen komen omdat er statische electriciteit wordt opgebouwd in het inlaatkanaal, wat bij deze autos van kunststof is. We gaan het proberen dit week einde.

Dank U, verjaardag is nog ver weg, maar kon het niet laten. Wordt komende week op kantoor afgeleverd.

Zoonlief had vorige week een setje golfclubs gewonnen op school, gesponsord door een een locale golfschool hier. Heeft de swing erin, maar mist de bal nog een beetje. Hebben hem inmiddels opgegeven voor een week training door de locale park district gegeven (https://www.pottawatomiegc.com/). Dit is in Juni, echter kan niet wachten tot lekker slaan, en beter goed aanleren dan afleren, dus gisteren een les geboekt, ja ook ik ga mee, en ga het spelletje ook proberen te spelen. Heb inmiddels voldoende airmiles om mijn golf clubs gratis mee te laten komen, zal dan wel moeilijk worden met de huurautos, een golftas en koffer past denk ik niet in de kofferbak van een cabrio.

@A3-W:
Golfen is voor gepensioneerden hier in Holland:T

270 pk op een Camry? Dat is volgens mij vragen om problemen. Is dat die 3.5 liter? Ik weet dat ik met mijn 160 pk geen rare capriolen uit moet halen (bochtenwerk en zo), daar is dat ding gewoon niet voor bedoeld. Ik denk dat Toyota destijds een foute beslissing nam om de Camry te laten concurreren met de BMW 5-serie. Die auto's kun je onmogelijk met elkaar vergelijken. Ik heb wel eens in een 535i gereden, die leg je zonder problemen schuin in de bocht. Hoef je bij een Camry niet te proberen, dan lig je met de hele kleiberg in de sloot.:T

Soloman, de Camry koste nieuw in 07 $22000, dus vooral niet gebouwd om te concurreren met genoemde 5 serie, maar meer met de Malibu, Charger, Accord. En is inderdaad een hopeloze combinatie, wazige besturing, maar recht uit erg, erg, erg snel en op de CC lekker zuinig.

Meeuw, volgens mij heeft Soloman geen tijd om te golven, je moet tenslotte wel een paar baantjes tegenwoordig hebben om rond te komen.

Zo weer een week voorbij. Lekker druk geweest, een van mijn beste beursen ook, 10m2, bezetting van 3 man, en constant bezig geweest met potentiele klanten, het was bijna nummertjes trekken. Ook veel bestaande klanten gesproken, allemaal tevreden, heerlijk. Meteen voor volgend jaar besproken, tja niet wachten maardoen.

Edit 05.05.2012: Ben weer in Chicago, even een plaatje van woensdag avond:
a930b65a.jpg

Een week verder. Is er wat gebeurt?, niet al te veel:

- vanochtend van 10 tot 12 wezen kano varen. Erg leuk, was door het parkdistrict hier georganiseerd, heerlijk op het water met een paar roeispanen en een aluminium kano.
- toen van 12 tot 1 golfles, erg leerzaam, van vasthouden, gewichtsverdeling, en vooral je schouders bewegen.
- van 1 tot 4 naar de locale autoshow, er waren een auto of 50 in verschillende klassses. Mooiste was de lamborghini diablo kitcar op basis van de Pontiac. Geen foto's genomen, dat niet, wel weer een kleine "beker" voor welke wederom de initiator was.

Een week weer vorbij, dit keer in Atlanta, was goed, erg goed, vooral vor teambuilding met een locale installateur.

Voor het week-end weer druk:
- zaterdag eerst golfen, dan een verjaardag en dan bij Minister Rutte op bezoek
https://www.thechicagocouncil.org/files/Event/FY_12_Events/05_May_2012/Dutch_Prime_Minister.aspx

- zondag eerst naarbeen autoshow, en dan naar ee pianoconcert van de buur kinderen.

Zo, is Rutte naar Amerika gevlucht?
Daar gaan ze allemaal heen als het niet wil lukken.:T
(oh, sorry, gaat niet over jou hoor)

Soloman zei:

over tegels hoor ik m niet meer :p

@Flop: tegels gaan erg goed:
Producent van polysilicon: 55.000 sq ft, Sterling BMW VA, 28.000 sq ft, Thompson BMW, 22.000 sq ft, MINI Louisville 12.000 sq ft, Revolver Brewing, 4000 sq ft, MINI Motor City, 10.000 sq ft, Golden Road Brewing, 7.000 sq ft, en deze komen zo in mij op..........

Rutte was een week of twee geleden in NY met een vriend, deze keer voor the NATO top, en doet meteen een goede daad om onze stemmen te krijgen. Mijn vraag zal zijn: Waarom zou ik terug moeten gaan naar NL, wat heeft de NL overheid mij te bieden?

Soloman zei:

Daarom blijft ie ook nog hier;) Vraag me idd af waarom Samsom daar nog niet zit...

Ik ben niet zo een politiek ingestlelde persoon, maar was op bezoek bij Mark Rutte. Alles lekker in het Engels een vertaling voor bermbom was te moeilijk, en de verbazing dat wij samenwerken onder de roeper Nato,met grote naties zoals als Belgie, Denemarken en Noorwegen deden mij doen lachen. Zo ook lachte Mark zich verschillende malen naar een nieuwe vraag. Met verbazing te horen dat er na 2014 ieder jaat detig miljoen euro naat Afghanistan wordt overgemaakt zodat ze zelf de politie kunnen opleiden, waarom? Het is de Russen niet gelukt er een strak regiem van te maken dus een strak democratisch regiem zal ook nooit lukken.

Onze Mark beweerde dat er 625000 banen door Nederlands export naar de VS aanwezig zijn. Ik heb hier hele grote twijfels over. Hoeveel mensen werken er in NL?, 5 miljoen?, dat zou betekenen dat voor iedere 8 werkende Nederlanders er ook 1 baan in de VS is. Ik twijfel.

Het serieus nemen van Cybercrime en de bestrijding ervan staat hoog op het lijstje van Rutte. Klinkt interessant om je daar op te richten in Nato verband. Wel werd er even vermeld dat we 70% onder zee niceau liggen en dat de dijken goed moeten worden beschermd. Waar ben je het meest veilig?, ik zou in Almere gaan wonen, omringd door dijken, veel landbouwgrond, en 10000 boten van Duitsers.

De pigs van Europa doen het wat beter, maar als Griekenland eruit stapt dan gaat Spanje mee, en die doen het nu net zo goed, net als Italie. Portugal lijkt het op orde te hebben, maar nog niet alle lades zijn open. Spanje betaald voor een 10 jaar bond 6.4% rente, Nederland 1.79%, waarom willen de nederlanders 3% begrotings tekort?, laat beide iets oplopen, en de zwakken minder raken.

Dan de verkiezingen, ja het zal gaan over het uit Europa stappen en de voorgenomen bezuinigingen voor 2013. Rutte zal meer gaan luisteren, als er stemmers weglopen, dan zal hij het programma aanpassen, want hij wil blijven regeren. Maar dan mij vraag waarom stemmen op het beleid van 2013?, gaat het niet over 2014 en daarna, zijn dan de extra bezuinigingen voor 2013 dan weer van de baan? Het is toch eenmalig?

Rutte vind ijs erg lekker, de vraag was als hij zo blijft bezuinigen en niet investeerd in de economie, ook zijn ijs verdwijnt. Ik kan mij zijn antwoord niet meer herinneren, wel dat het een lach was, dus voor 80% van de bevolking helaas geen toetje meer bij de maaltijd.

Nee, ik ben niet onder de indruk van Meneer Rutte. Het ondernemers klimaat staat zwaar onder druk, veel te zwaar en niet alleen de marktomstandigheden maken jphet moeilijk, nee de overheid bemoeit zich te veel met de ondernemers en zijn personeel.

En op auto gebied, niets:
d1f338b9.jpg

Enkel dan dat we op het kleine beursje waren geweest, leuk en gezellig.

Fast, de Avenger valt in het niet bij al het geweld wat er stond. Was lekker drie uurtjes in de buitenlucht, zonnetje, flesje water, en eea bekijken.

De Journey heeft kuren, ditmaal de remblokken achter paasagoerzijde helemaal op, metaal op metaal, bestuurderskant nog 5 mm. Dus nieuwe schijven, blokken, en volgens de garage remklauwen. Dat laatste wordt onder garantie ($50 co pay) vervangen.

Hoop de auto dindsdag weer terug te hebben, want we moeten weer naar NY. Nog geen auto gehuurd, maar eens naar gaan kijken morgen. Ben ook van plan om naar de oude Audi dealer te gaan op 11 th Avenue, schijnt te worden omgebouwd naar een Chrysler dealer. Ook nog even naar Benzl Busch Mercedes Benz.

Wordt een leuke, maar vermoeiende reis.

Straks naar een demolition derby, foto's volgen.

Terug
Bovenaan