Ik ben niet zo een politiek ingestlelde persoon, maar was op bezoek bij Mark Rutte. Alles lekker in het Engels een vertaling voor bermbom was te moeilijk, en de verbazing dat wij samenwerken onder de roeper Nato,met grote naties zoals als Belgie, Denemarken en Noorwegen deden mij doen lachen. Zo ook lachte Mark zich verschillende malen naar een nieuwe vraag. Met verbazing te horen dat er na 2014 ieder jaat detig miljoen euro naat Afghanistan wordt overgemaakt zodat ze zelf de politie kunnen opleiden, waarom? Het is de Russen niet gelukt er een strak regiem van te maken dus een strak democratisch regiem zal ook nooit lukken.
Onze Mark beweerde dat er 625000 banen door Nederlands export naar de VS aanwezig zijn. Ik heb hier hele grote twijfels over. Hoeveel mensen werken er in NL?, 5 miljoen?, dat zou betekenen dat voor iedere 8 werkende Nederlanders er ook 1 baan in de VS is. Ik twijfel.
Het serieus nemen van Cybercrime en de bestrijding ervan staat hoog op het lijstje van Rutte. Klinkt interessant om je daar op te richten in Nato verband. Wel werd er even vermeld dat we 70% onder zee niceau liggen en dat de dijken goed moeten worden beschermd. Waar ben je het meest veilig?, ik zou in Almere gaan wonen, omringd door dijken, veel landbouwgrond, en 10000 boten van Duitsers.
De pigs van Europa doen het wat beter, maar als Griekenland eruit stapt dan gaat Spanje mee, en die doen het nu net zo goed, net als Italie. Portugal lijkt het op orde te hebben, maar nog niet alle lades zijn open. Spanje betaald voor een 10 jaar bond 6.4% rente, Nederland 1.79%, waarom willen de nederlanders 3% begrotings tekort?, laat beide iets oplopen, en de zwakken minder raken.
Dan de verkiezingen, ja het zal gaan over het uit Europa stappen en de voorgenomen bezuinigingen voor 2013. Rutte zal meer gaan luisteren, als er stemmers weglopen, dan zal hij het programma aanpassen, want hij wil blijven regeren. Maar dan mij vraag waarom stemmen op het beleid van 2013?, gaat het niet over 2014 en daarna, zijn dan de extra bezuinigingen voor 2013 dan weer van de baan? Het is toch eenmalig?
Rutte vind ijs erg lekker, de vraag was als hij zo blijft bezuinigen en niet investeerd in de economie, ook zijn ijs verdwijnt. Ik kan mij zijn antwoord niet meer herinneren, wel dat het een lach was, dus voor 80% van de bevolking helaas geen toetje meer bij de maaltijd.
Nee, ik ben niet onder de indruk van Meneer Rutte. Het ondernemers klimaat staat zwaar onder druk, veel te zwaar en niet alleen de marktomstandigheden maken jphet moeilijk, nee de overheid bemoeit zich te veel met de ondernemers en zijn personeel.
En op auto gebied, niets:
Enkel dan dat we op het kleine beursje waren geweest, leuk en gezellig.