A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

Hier in de buurt rijden er ook een paar rond, die Dodges, ik dacht dat het van die gigantische apparaten waren, maar valt reuze mee, beetje formaatjee Camry schat ik.:T
Ik moest zelfs even goed kijken toen ik er achter langs liep, ik dacht he, bekend model (van dit topic dus).

Waar ik trouwens wel jaloers op ben daar in de VS bij jullie zijn de sterrennachten. Ik kijk nu naar buiten en zie een paar zwakke lichtjes (ok, er is cirrus-bewolking, heb ik gezien). Ik ben zelf sterren-fanaat en ben geabonneerd op een Amerikaans astronomie-tijdschrift, Astronomy. Ik ben verbaasd hoe perfect dat gaat. Betalen via internet, en maandelijks komt het blad keurig op tijd aan. Op tijd??? Ik heb zelfs enkele weken juni in huis!! Valt me op wat het formaatverschil in telescopen is vergeleken met Nederland. Ik ga binnenkort een 25 cm aanschaffen. Dat is hier behoorlijk. Een gewone sterrenwacht in Nederland heeft 40 cm in huis. In Amerika is dat blijkbaar gewoon bij de serieuze amateur (waar ik mezelf ook toe reken).

Comm_ed_observing_2_Oct_27_2009_SMALL.jpg

dat bedoel ik dus (met koeling, mooi hoor)

Soloman, heb je ook de prijzen vergeleken van watbje in nl koopt en in de vs. ik vermoed dat er grote verschillen zijn.

Ik hbe niets met sterren dus kan je geen advies geven over de sterrenkijkers.

Vandaag proberen we nog wat plasti dip op de auto te krijgen, thv de achterdeur. Veel last van steenslag en de vorige reparatie komt los, dwz de blankelak laag.

A3-White zei:
Fast, de Avenger valt in het niet bij al het geweld wat er stond. Was lekker drie uurtjes in de buitenlucht, zonnetje, flesje water, en eea bekijken.

De Journey heeft kuren, ditmaal de remblokken achter paasagoerzijde helemaal op, metaal op metaal, bestuurderskant nog 5 mm. Dus nieuwe schijven, blokken, en volgens de garage remklauwen. Dat laatste wordt onder garantie ($50 co pay) vervangen.

Hoop de auto dindsdag weer terug te hebben, want we moeten weer naar NY. Nog geen auto gehuurd, maar eens naar gaan kijken morgen. Ben ook van plan om naar de oude Audi dealer te gaan op 11 th Avenue, schijnt te worden omgebouwd naar een Chrysler dealer. Ook nog even naar Benzl Busch Mercedes Benz.

Wordt een leuke, maar vermoeiende reis.

Straks naar een demolition derby, foto's volgen.

sportieve rijstijl. op 2 wielen de hoek om..:p

Overigens gisteravond naar een demolition derby geweest, niet helemaal uitgezeten, de kinderen werden moe en wilden om 10 uur naar huis....

toch een fototje:
scaled.php

Prachtige belevenis, met max 18 auto's op een rondje zo groot als een ijsbaan. Verschillende klasses, erg leuk, vooral ook de bezoekers, wat een pluimage, en misschien wel hoe wij altijd naar de Amerikaan kijken. Alles erg gemoedelijk.

A3-White zei:
Soloman, heb je ook de prijzen vergeleken van watbje in nl koopt en in de vs. ik vermoed dat er grote verschillen zijn.

Daar weet ik alles van :cry:

Wrijf het nog effe in. Het geld dat ik heb betaald voor de Camry (was toen 4 jaar en nog wat oud), daar zou ik in de VS een nieuwer type voor kunnen krijgen met dezelfde motor en comfort/luxe/accessoires. Ik heb 17 mille (of 16 mille? incl btw, ik weet het niet zo goed meer) betaald voor een tweedehands Camry. Omrekenen: zal ongeveer 20.000 dollar zijn, 2 ruggen erbij en ik had een splinternieuwe 3.5 gehad met alles erop en eraan. (ik heb nu een 2.4 met alles er op een eraan)

Voor 22000 heb je geen nieuwe Camry. Wij hebben 25 mil betaald voor een SE in 2007, zit weinig op, erg weinig.

Op het vliegveld in NY, Laguardia. Was een rustige week, veel gekeken in de BMW dealer op 57th street. Mocht zelf geen tegel vastpakken, de Union zit er boven op, wat een kosten voor niets. Gemiddelde tegelzetter (zonder enig certificaat of opleiding) maakt een $80.000 per jaar.........belachelijk. Veel foto's gemaakt van hoe het niet en wel moet, twee werelden. Durf ze niet te plaatsen........

Als huurauto een C200 met 2.4 en 4 bak automaat, kom je goed de stad mee door en op de snelweg lekker zuinig.

De Journey staat nog steeds bij de garage, duurt een dag of 4 voordat de remklauw er is, tenminste ik hoop dat het er is. Service kan beter, vooral omdat ik zo ongeduldig ben.

Niet alleen in de US of A FASt.
Moest in eerste instantie een dikke 2 maanden wachten op de vervangende achteras van de GT (kon uiteindelijk in een week na een hoop stennis)

Maar White, had toch wel verwacht dat zoonlief dit ff zelf voor je zou fiksen.
Is toch al bijna een volleerd monteur :)

@fast : auto is nog niet klaar, maandag pas. Onderdeel komt maandag ochtend aan. Is natuurlijk wel van het zotte datbjemop een remklauw 9 dagen moet wachten.

@red: nee, dat doet zoonlief mog niet.

@blue moon: nick name is overigens een lekker biertje hier. Union is een moeilijk verhaal en kunnen heel moeilijk zijn. Ook al ben je "lid" van de union (je hoeft er maar van een lid te zijn) kan het nog zijn dat je locale union mensen moet inhuren. Dit is overigens voor het roulatie systeem, dat iedereen min of meer even veel werkt.

@ speedt: monteur is 11 jaar, en erg handig, maar nog niet dit klusje

Kosten zijn overigens bekend, blokken, schijven, en remolie verbersen:$560.00, remklauwen onder ganrantie.

Hey blue moon, gezien je nickname, ben je amateur-astronoom?:T
(zoals ik)

voor de niet-astronomen: blue moon is de tweede volle maan van twee volle manen binnen een maand.

Soloman zei:
Hey blue moon, gezien je nickname, ben je amateur-astronoom?:T
(zoals ik)

voor de niet-astronomen: blue moon is de tweede volle maan van twee volle manen binnen een maand.

Song written by Rodgers en Hart. Goeie ouwe tijd.

Nee, mijn nickname heeft met mijn achternaam te maken.
Over de unions: ik heb in het verleden wel met Britten gewerkt, en in het VK zijn de unions ook erg machtig.
Daar was het op grote nieuwbouwprojecten of bij scheepswerven zo dat ieder zijn eigen functie/baantje had en daar absoluut niet van af moest wijken.
Een lasser mocht alleen lassen, en niet ook even de pijpfitters helpen als die het druk hadden en er even geen laswerk is.

Daarom zijn er nog zoveel scheepswerven in het VK, not. Union is achterhaald, en als ik zie hoe ze dit project hebben verknald, totaal geen kennis aanwezig. Stelletje blasskaken met een machtig inkomen.

Ja jongens, dat kan toch niet, de remklauw is nog steeds niet beschikbaar, maar moet wel naar St Louis, MO, is 280 mijl heen en ook weer terug. Heb een auto nodig, dus de dealer heeft er een geregeld:

3c07a6d8.jpg

Wordt de hele weg lekker open rijden. Feest, Feest, Feest.

En het lijstje wordt langer met de gereden auto's, dwz auto's waarin toch meer dan 500 km in is gereden, en een aardig een oordeel over te vellen is;
Kia Sorento,
Huyndai SantaFe / Accent
Dodge Charger / Journey / Caliber / Avenger
Chrysler Sebring Convertible / C200 (vorige week in NY)
Nissan Sentra
Ford Mustang / Mustang Convertible / Taurus / Fusion / Focus
Chevy Impala / Aveo / Sonic / Camaro / Camaro Convertible / Malibu
Volkswagen Jetta /Tiguan
Toyota Camry
Buick Lacerne
Mitsubishi Forester

Wat waren de uitschieters: de Accent met wel een Ipod aansluiten en geen electrische ramen en de Camaro Convertible, wat een heerlijke versnellingsbak en geluid in de parkeergarage.

Maar morgen dus 560 mijl rijden in de Mustang........

Oef, das vervelend Adrie! Ik zou eens horen of de dealer die remklauw niet een week of 3 kan uitstellen...

De Mustang is de deur weer uit, lekker wagentje, 28 mijl per gallon, bij een snelheid van 70 mijl per uur. Toch bijna 1 op 12 met 305 pk.

Tja, en dan denk je exclusief te rijden..........vergeet het maar: voor mij een rode, volgens mij iets van 2006, achter mij een oranje, denk 2011:

e353cce9.jpg

De Journey is terug, nog niet helemaal klaar, de linker remzadel is er nog niet, zal toch eerdaags gedaan moeten worden want er staan wat tripjes op de planning.

305 pk, dan was het de 6-cylinder neem ik aan?
Ik had hem vorig jaar oktober als rental car (westelijke staten), ruim 2800 mijl gereden, waarvan zeker de helft dakloos. Heerlijk! Was overigens mj 2011, dus met de vlakke achterlichten. Heb er toen ook heel veel gezien. Het verbruik niet echt gemeten, maar zo'n 400 mijl op een tank lukte vrij aardig. Jammer was wel dat er geen cruise control op zat (de I-10 vanuit California naar Phoenix was wel cruisecontrol waardig ..., zo saai). Voor het kortere bochtenwerk vond ik hem wel wat zoekerig, maar de rental had er dan ook 17 duims eronder liggen.

DSCN2164.jpg

Maar even zacht zeggen: te koop vanaf $22000!!!

het is geen sportauto, gewoon een coole auto, verwacht er niet te veel van, motor en bak werken goed samen. ESP grijpt vreselijk in.

Ja de schade is weer gemaakt, een week of 5 geleden al. Ziet er netjes uit, maar zie wel iets van kleurverschil, maar ach het is maar een auto.

Linker remzadel vandaag binnen gekomen, maar morgen geen tijd om de auto weg te brengen, moet helaas naar de voetbal wedstrijd kijken. Wel leuk, een Nederlander en 8 Duitsers.

Verder niet al te veel nieuws, enkel dan dat het al een paar dagen rond de dertig graden is, het zwembad is open, de BBQ het weer doet, en dat het bier koud staat.

Geen reisje op de planning, alhoewel, misschien even naar Iowa City, Linconl (NE), en terug via Kansas. Er is werk aan de winkel, en een mooi ritje van een 1000 mijl, wie weet neem ik de schoonvader weer mee, want die komen as vrijdag aan. We zullen zien.

De koers staat goed, lekker minder duur inkopen, en mijn hemel wat zijn de energie kosten weer gestegen.

Nog een dag en ik heb vakantie, op weg naar Holland, MI.

Maar eerst naar de Bloomington Gold autoshow, bij mij in het dorm, 700 Corvettes!!!! Foto's volgen.

https://bloomingtongold.com/

Zeker lekker vakantie, de afgelopen weken al een graad of 30 hier, erg lekker, begin eerder met werken en kom eerder thuis, lekker nog even naar het zwembad, de bbq aan en blussen met een biertje.

Dat bier is hier een interessante business, een beetje Belgie, met heel veel merken en smalen, waarbij hoe meer hop hoe beter, wat mij beteft dus niet, erg bitter. Gisteren in Holland bij new holland brewing geweest, erg lekker, hoop nog op een tourtje in de fabriek. Overal worden brouwerijen uit de groningen gestampt, erg veel kleine, micro breweries, ook enkele grote. NC is nu de place to be.

Nog wel de schijven en blokken vervangen aan de voorzijde van de auto, deels onder garantie. Auto reed lekker, 25 mpg, met 5 personen en bagage in de auto, met 70 mijl per uur. Was een lekker ritje, vandaag naar het strand, jawel een heus zandstrand met duinen, zandvoort maar dan de variant alhier.

We zijn terug van een weekje vakantie, en jawel een heerlijk broodje kroket gehad in Holland, MI, even google op Nelis en je zal zien: Lekker copietje.

Auto helemaal goed, niets mis mee straks even uitzuigen, het is nut te warm. Bij thuiskomst bleek dat de tuin was heringedeeld, ja, wij wonen in een community en die regelen dat. Dus nieuw stukje gras wat moest worden bewaterd, dus slang op de aansluiting en aan................lekkage, een gesprongen leiding, tussen de buitenwand en gipsplaten. BALEN!!!, kraan weer dicht en zo ook was het gat in de leiding. Dus wat gaten hakken van binnenuit, maar leiding zit vreemd en min of meer onmogelijk gemonteerd. Dus maandag verder kijken. Verlengslang gehaald en op de slang in de garage aangesloten. Het werkt allemaal perfect.

Maar ook bij een local antique shop 2 gasoline lampen aangeschaft, gemaakt in de periode 1910-1915 in Chicago, merk Pitner, zit nog werk aan om ze werkend te krijgen , leuk project! Zit veel techniek in voor een lamp uit die periode.

2277ff2f.jpg

En waarom gekocht, oud en gemaakt in Chicago, genummerd vanaf de fabriek.

Maandag weer aan het werk, heb er zin in!

Niet alleen auto's maar ook de historie van Chicago's oude fabrieken met industrie wekt tegenwoordig mijn interesse.

Dit is mijn eerste fiets, uit 1958, een Schwinn Jaguar type II, morgen ophalen:

52c0181f.jpg

03f3bb5b.jpg

814ad100.jpg

b0fc2876.jpg

Nog in zijn geheel origineel.

Jazeker en de 1968 Beetle moet er ook nog komen, waarom 1968.............tja, wie mij goed inschat.....

Deze week naar Duluth, MN geweest, met de auto, moest 8 doosjes tegels afleveren voor een brewpub,erg mooie locatie aan lake superior. Op de bouw afspraken gemaakt met potentiele klaten, werkt altijd perfect.

Totaal bijna 900 mijl gereden, 24 mijl per gallon, be daar best tevreden over. Gisteren 400 mijl op een tank zonder te stoppen, CC op 75 en drie keer geremd, links inhalen, rechts inhalen, wel zo makkelijk.

Straks naar de de go-kart baan in Sycamore, we zullen zien.

Nou, ik geloof dat zelfs de Mini dat op het moment niet haalt. Gelukkig zijn de benzineprijzen weer wat gezakt.

Maandag ochtend naar Milwaukee gereden, onderweg het loopvlak van een vrachtwagenband vol op de bumper gekregen. Dat is schrikken, erg schrikken, uitwijken was deels mogelijk, dus gelukkig enkel de umper aan de bestuurderskant geraakt. Schade valt heel erg mee, en komt iet boven mijn eigen risico uit.

Ben in dubio met wat te doen. Foto's volgen na een kleibeurtje.

A3-White zei:
Porsche Amsterdam, Groningen, Audi Gouda, Pon Leusden hebben het door, nu de rest nog.

Was nog wat door je topic aan het klikken en las dit. Audi/Porsche Leeuwarden heeft inmiddels ook een super mooie en nette werkplaats (even als de rest van het pand)

27.jpg

In die zwarte kasten zat al het gereedschap. Kon nergens ook maar een schroefje of verdwaalde sleutel vinden.
21.jpg

Wouter, dat ziet er over een half jaar niet meer zo uit, neem dat maar van mij aan. Persoonlijk heb ik niets met epoxy / kunststof vloeren in werkplaatsen, is mooi voor vandaag maar niet meer dan dat. Drie keer een schroevendraaier op de vloer en het vocht komt onder vloer met alle problemen van dien. Mijn inziens een verkeerde investering.

Deze Audi dealer (Rochester Hills, MI) is inmiddels 10 jaar oud, vloertje verdient enkel een schoonmaakbeurt verder in nieuwe conditie:

55e80c88.jpg

Dit is de vloer nieuw (AUDI Tampa, FL)

32be3227.jpg

Vandaag een paar regensruppels, heerlijk, vrouwlief had een stukje kunst gezien een Degas, dancer looking at her right foot. Ik heb er geen verstand van, maar het staat in huis. Terug van de winkel in de straat stond een racefiets, aan de kant van de weg, deze mensen waren de garage aan het opruimen. Gevraagd wat men met de fiets gong doen, o neem maar mee. Dus in de kofferbak en schoongemaakt, twee nieuwe bandjes en het glimt:

3e24f880.jpg

704079c6.jpg

26f21bc9.jpg

Weet niet precies wat het is, maar denk een jaartje of 15 oud, in zeer zeer goede staat, banden waren compleet uitgedroogd, volledig profiel.

Edit; Het frame is gebouwd in Japan, waarschijnlijk maart 1986, maar kan ook mei van dat jaar zijn, en is geassembleerd op de 356 dag van 1986. Leuk omdat uit het serie nummer te kunnen halen.

De andere Schwinn, is gemaakt tussen 04.23 en 04.30 in 1957, een jaartje ouder dan verwacht, maar wel model 1958..........

Ben er blij, tenminste zoonlief, nog een jaartje en hij kan ermee naar school.

Zo vandaag een bericht van onze medewerker in CA, I got rear ended:

45772b02.jpg

3c259e79.jpg

2a2e2116.jpg

Gelukkig was de tegenpartij verzekerd. Auto staat inmiddels bij de schade hersteller, huurauto in het bezit. Wel lekker, scheeld veel KM want een ritje naar Salt Lake City stond in de agenda.

Heb ze in de VS niet meer wat ze daar het "no-claim"-systeem noemen? (dus anders dan hier)

Dat betekent dat als auto's een aanrijding hebben er geen gezeur is over de schuldvraag mits beide auto's zijn verzekerd. Ik heb dat vroeger eens gehad. Bij uitparkeren/draaien bleek de neus van mijn Ford Ltd Country Squire wat langer te zijn dan verwacht en beschadigde ik een ernaast geparkeerde Golf. Toen ik de eigenaar daarvan had gevonden hoefde ik alleen maar het nummer van mijn verzekering te geven en heb er verder nooit meer wat van gehoord. Dus ook geen systeem van no-claim kortingen.

Terug
Bovenaan