A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

Genoeg over de modelbouw, terug naar auto's en de capriolen van Adrie.

Heb zojuist aangemeld voor een bezoek aan de VSK 2012, plan een bezoek op 6 februari. Enige forummers dan aanwezig?

We zijn in Ottawa, ON, Canada. Gisteren geland in Toronto, vloog om 6 .26 uur weg, aankomst 08.40 uur, huurauto gepakt, mocht kiezen;
Jeep Liberty, Jeep Wranglet, Kia Sorento, Hyundau Sante Fe, of mijn keuze een Mitsubishi Outlander, een heuze V6 met AWD, in te schakelen met een draaiknop in de middenconsole.

En, tja, wat een hard plastic op de deuren en dashboard, maar wat ik helemaal niet snap is de afstandbediening, leuk met de knopjes in alu look, maar dan stap je in de auto en moet je draaien aan een knop die uit het dashboard steekt? Tja waar doe je dan de sleutel, valt uiteraard tussen stoel en middenconsole. Verrek, daar zit ook de bediening van de verwarmde stoelen.

Het rijden, ach ik zeg het wel vaker, niets mis mee als je normaal rijd, en dat doe ik dan ook. Verbruik 9.2 ltr / 100 km, is dat slecht, daar ben ik nog niet uit, reed 90% op de CC, 101 km / uur.

Vandaag naar de Porsche dealer al hier, volgens mij worden er zaken gedaan, daarna naar de andere locale luxe dealers. Even wat praatjes maken. Het is zo lekker als handelsreiziger.

Ottawa! Prachtige stad, heb ooit het genoegen gehad 3 nachten te mogen slapen in het Chateau Laurier hotel aan het Rideaukanaal.

(Nog) geen beslissing bij Porsche, klant wil wel, maar moet een commitment naar de concurrent afblazen. Ziet de voordelen, welke kosten besparend zijn en dat moet hem overhalen. Verder een mooie dealer, daarna wat bezoekjes gebracht en er wordt eea geplanned. Goed voor 2013 zeg ik dan. Onderweg naar Laval kwam ik een brouwerij tegen, ook maar eens kijken, www.beaus.ca. Gegevens uitgewisseld en we zullen zien.

In Laval aangekomen rijtje mooie dealer, en grote dealers, vooral de BMW was indrukwekkend, ook omdat men de vloer wil gaan aanpakken, dus gewoon binnenstappen loont, aanvraag zal komen.

Dan de Mitsubishi: Zette de wagen in de achteruit en in de spiegel kwam het camera beeld, erg, erg storend, daar zou ik een auto niet voor kopen...........

@vertemaori: Niet voor mij weggelegd, CAD 349 per nacht...................CAD 100 max voor mij.

@Adje: thanks, werken met mij is nooit saai.

Loop net met een bak koffie de trap op en struikel, koffie op de vloer.............geen schade aan Adrie, gelukkig maar. Morgen naar AUDI Laval, schijnt een dealer te zijn met een vloeroppervlakte van 10.000 m2!!!!, waarvan 3.000 m2 werkplaats en service receptie, lekker warm binnenrijden.

A3-White zei:
@vertmaori: Niet voor mij weggelegd, CAD 349 per nacht...................CAD 100 max voor mij.

Wij zaten er in 1997 tijdens een rondreis waarin extreem luxe als extreem basic onderkomens (ook een cabin in Algonquin National Park). Weet wel dat ik toen fors minder heb betaald dan de normale prijs. Dat dat nu CAD 349 kost... dan zou ik ook iets anders zoeken.

10.000 m2 klinkt goed. Dat zijn nog eens oppervlakken!

We zijn weer terug in St Charles, all in all 5 dagen op stap geweest en geen moment stil gezeten. Voor de komende maanden zal er nog wel een reisje die kant op komen. Canada leeft!, meer bouwkranen dan bij ons, veel condo's worden er gebouwd. Deels Europeaans.

Laatste bezoek was bij de Amsterdam Brewery in Toronto. Lekker, erg lekker.

Bij thuiskomst viel meteen op dat er sneeuw lag, niet al te veel een 10 centimeter. De eerste sneeuwval voor deze winter, tempertuur van -6. Eens lekker op de slee, en wie weet wil zoonlief wel gaan snowboarden. Moet er maar een goed naar kijken.

Plaatjes volgen.

Het is hier nu erg koud, een graad of -14, dus de kachel lekker aan, exhter doet de passagierzijde neit veel. Erg koude lucht, bestuurderszijde is OK. Ben inmiddels achter het probleem, tenminste theoretisch. Deze zomer stond de auto op een parkeerplaats met de volle zon op het dashboardkastje. Daar zaten 2 cola blikjes in, die jawel, ontploften. De luchttoevoer, om de blikjes te koelem, stond open, en denk dat deels de cola hierin is gelopen. Kleppen in de leisingen zullen wel vastzitte. Hoop dat ik er bij kan komen.......we zullen zien.

Morgen naar het consulaat om met de AFM te gaan ontbijten......ja,ja, Adrie kreeg een uitnodiging. Maar hopen dat het maar niet sneeuwen, verwachting is tussen de 2 en 5 inch.

Nou, we hebben er niet naar gekeken, sleeen is een stuk leuker. Zaterdag avond ook naar een leuke kroeg geweest, de buurman speelde daar in een band, voor zijn plezier, werd betaald in bier en applaus, erg leuke avond.

Ben nu in Denver, rij een Chevy Malibu, volgens mij een 4 cilinder, zit niet al te veel fut in maar is heerlijk stil en het interieur is licht en best attractief. Geen auto up voor de ramen, dat vondt ik nou een gemis.

Auot gehuurd van maandag ochtend 10.30 uur tot donderdag middag 3.30 uur: totale kosten ex brandstof: $105.89!! Kijk dat zijn nog eens prijzen. Brandstof is hier overigens ook erg goedkoop, $ 2.90 per gallon.

A3-White zei:
Nou, we hebben er niet naar gekeken, sleeen is een stuk leuker. Zaterdag avond ook naar een leuke kroeg geweest, de buurman speelde daar in een band, voor zijn plezier, werd betaald in bier en applaus, erg leuke avond.

HIj kreeg hopelijk niet teveel betaald ;)

Het einde heb ik niet meegemaakt, lag lekker op tijd in bed.

Nog een week en dan reis ik naar Nederland. Komende week dus erg veel te doen, gisteren en vandaag toch weer drie opdrachten gescoord, 2 daarvan in Canada, beide Porsche, de een neemt een grijze vloer de ander Porsche geel (voor de geinteresseerden dezelfde kleur als in Groningen en Amsterdam).

Nog niets gedaan aan de Journey, het is weer warmer dus de kachel niet echt nodig (mijn kant werk overigens, dus niet een heel groot probleem). De Avenger, ach die doet het eigenlijk altijd en hoor geen rare geluiden anders dan de radio met Mexicaanse muziek.

Saaie week...........niets gebeurt. Morgen op het vliegtuig naar Amsterdam. Maandag in Utrecht op de VSK daarna nog even naar Amsterdam de Porsche dealer bezoeken.

We zijn in Nederland. We hebben een huurauto, een echte Opel Astra, volgens mij een 1.4 met automaat. Niets mis mee, tenminste nog niet, geen rare dingen aan de auto.

Wat valt op:
- Geen ijskrabber
- Geen matten
- Geen ruitensproeier vloeistof, of toch wel: Jazeker, maar helemaal bevroren.....................denk dat men alles met water heeft gevuld. Heb een mail gestuurd, zou mij benieuwen wat de reactie is. Met soms wat opspattend water, de ondergaande zon in het voorruit en dan de ruitenwisser aan is ronduit gevraarlijk.

Morgen naar Utrecht, aan het einde van de dag in Amsterdam.

Die benzine prijzen zag ik inderdaad, nogmaals duurder dan in de zomer, kan toch niet?

Meeuw, lijkt mij allemaal een probleem van de vehuurder.

We zijn weer terug in Chicago. Was een lange drukke week. 1100 km gereden in een Opel Astra 1.4 automaat. Kan niet tippen aan een Golf dsg. Op de snelweg bij 120 km/uur schakeld de bak simple terug naar de 5 en blijft er in staan, niet logisch, handmatig in de 6 en het gaat goed. Ook is de a-stijl veel te dik. Een persoon met obesitas zie je niet evens staan.

Een van de hendels had een drukknop en een knop met menu erop vermeld, weet niet wat je er mee kan doen, want er gebeurde niets.

Geen aanrader vanaf mijn zijnde.

Geen last meer van je rug, A3?

Hier een linkje naar een video van Autonews.com over de discussie die in de USA woedt tussen dealers en fabrikanten over het voldoen aan "factory regulations" net name de vloeren. Een concurrent van je komt ook dik in beeld, volgende keer moet jij maar met je hoofd op TV (-:

autonews.com

Gaat trouwens wel met name over showroomvloeren, volgens mij zit jij meer in de werkplaatsvloeren, toch? Ach, het is toch interessant.

Dank je Bart. Deze firma, Autostone is onze grootste medespeler en heeft onlangs een verkoper bij ons weggeplukt, zij doen ook de showroom, wij alleen de werkplaats. Mooie van een goede tegevloer is dat het inderdaad 20 jaar en langer mee gaat.

Men moet het niet te dramatisch stellen, er is bij veel merken voldoende keuze mogelijkheid, watbde prijzen zeer competatief houd. Als leverancier moet je alles uit de kast halen, en dat is erg leuk.

Het is vrijdag, vanmiddag naar de Chicago Autoshow geweest met zoonlief. Was leuk, erg leuk en wat mij ook deze keer weer verbaasde wss het grote aantal families, en drukker dan de voorgaande twee edities, en wetende dat de Amerikaan gewoon op de zaterdagochtend zegt, he laten we een auto kopen en 3 uurtjes later thuis is met zijn aanwinst een goede indicatie voor dit jaar.

Dit was wel het leukste (door de straten van london rijden in een Mini Coupe Convertible, moest rennen om in te stappen)
https://ictv.vmbctv.com/player/chicagoland.php?file=https://s3.amazonaws.com/cms-videoim-cooper2/VR_Video_45_2012_1_17_15_14_13.764_2012.3766673193313.flv&h=158.8&s=0.742&v=0.792&wh=0.2&ws=0&wv=0.3&min=0&max=0.12

Er is dus van alles te doen, door de stad een rondje rijden, in de hallen kleine circuitjes voor tereinrijden, maar ook de vele standjes waar je even een foto kan schieten van jou in een auto. Een klimwal, je eigen button maken bij Chevrolet, te veel om op te noemen.

Bezienswaardigheden, voldoende, oa de Chevy Spark, de Buick Verano, de Lexus GS - erg mooi - de BMW F30, de Ford "mondeo"', 2013 Mustang, de Dodge Dart, standjes van 3000 m2 voor de grote jongens. Veel product presentaties, erg goed en enthousiast door de mensen gebracht, ja dan is zelfs een Camry nog "spannend".

Was een leuke dag, bijna gemist, het lampje van engine check ging weer aan, morgen maar eens naar de garage. Zal mij benieuwen wat het nu weer is, gelukkig nog onder garantie.

Fijn week end iedereen, morgen lekker druk.

Zaterdag ochtend, auto naar de garage, handtekening zetten, de eerste $99 voor de diagnose zijn voor kosten berijder. Na een 45 minuten het woord, waarschijnlijk cylinder 4 welke problemen geeft, laat dit nou de zelfde cylinder zijn als een jaar geleden. Bougies zijn verwisseld met een andere cylinder zo ook wat andere onderdelen. Probleem is niet opgelost. Onderdelen worden besteld, woensdag worden ze geplaatst (kan niet eerder heb de auto nodig ivm reis naar Canada).

Met poeslief was niet alles goed, was aan het overgeven sinds woensdag, ging niet over, dus vandaag naar de dierenarts. Onderzoek, spuitje, rontgenfotos, bloedafname, relaxing spuitje, dieet eten, en 1.5 uur verder de rekening: $ 474.90. Alles voor het beestje...........................................

Het hebben van een auto is in de US goedkoper dan een poes. Maar begrijpelijik , je krijgt een band met zo'n beestje.

Met de kat gaat het niet beter, is nu aan de medicijnen maar blijft overgeven, je raakt toch gehecht aan zo een beestje.

Zoals wel vaker weer op reis, nogmaals Canada. Toronto, maandag ochtend vroeg op pad, 04.45 in de auto naar het vliegveld, allemaal zo makkelijk als je maar geduld hebt, en dat gaat me goed af. Eenmaal in Toronto naar de Herz balie, kon weer kiezen: ditmaal een hyundai Excel Sedan met 60000 km op de teller en automaat. 385 km in gereden, en eigenlijk niet een vervelende auto, of hetbmoet zijn dat er geen interieurverlichting in zit. Kofferbak redelijk groot, slappecboden boven het reservewiel, maar stukken groter dan een Lexus CT200, daar past echt niets in. Viel me tegen toen ik bij Northwestlexus.com was en de blauwe sport bekeek.

Het verbruik, 33 liter, kijk en dat valt dan echt tegen, evenals de benzine prijs alhier.

Wel een klein succes, de eerste Porsche dealer in Canada heeft besteld. Ruim een jaar bezig en met refrenties van BMW, Mercedes Benz, Audi, Mini, Toyoto, Subaru, Ford en Porsche is een mooi lijstje en maakt het een stuk makkelijker voor de komende jaren. Er staan nog geen luxe jappanners in het rijtje, gaat zeker komen, afspraak met Honda (Acura) en Toyota (Lexus) zijn gemaakt, en wat is niet beter omdat door de klanten te laten organiseren. Canada leeft!

En verder, morgen de Journey naar de garage, probeer een huurauto te halen, wel een Charger of Challenger heb een geaprek in de middag bij een dodge dealer vandaar.

Nog een uurtje op het vliegveld, de tijd doden met dit bericht.

De Journey staat in de garage, heb een huurauto: Dodge Charger 3.6 ltr / V6 - modeljaar 2012. Uitgebreide review, met foto's volgen.

Veel zullen het niet geloven maar dit is werkelijk een zeer fijn rijdende auto. Met 285 pk komt de auto goed van zijn plaats, is er altijd voldoende vermogen beschikbaar en de automaat, 5 bak, doet zijn werk keurig, geen hakerige schakelmomenten. Gewoon een erg fraaie auto.

In de afgelopen drie dagen ca. 400 mijl gereden, snelweg, b-wegen, beetje in de stad, beetje spelen in de sneeuw, en een verbruik van 1 op 12.5. Kijk daar wordt ik blij van, en is niet veel slechter dan de Hyundai Excel van de eerste twee dagen van de week.

Wat reageerd de motor lekker op het gas, schakeld terug wanneer nodig, en alleen bij nat weer voel je de ESP ingruipen. Wat ook uitnodigd om dat uit te zetten, ja, dan krijg je een auto die kwispeld met zijn staart, goed controleerbaar. Lekker een burn-out, o zo leuk, tja dan heb je toch een "hybride".

Het interieur is ruim, erg ruim, materialen, dashboard en deurpanelen erg mooi, schakelaars in de deuren en dashboard zijn simpelweg netjes. Prettif was het 4.3" touchscreen waarmee je oa de radio, Ipod aansluiting, instellingen lampen bij verlaten auto en nog veel meer kan instellen. Ook kan je het scherm uitzetten, goed over nagedacht, welke dief heeft hier wat aan? Stuur is overigens ook voorzien van veel knoppen, aan de bovenzijde 8 stuks, onderzijde 2 met kantel funties, helaas geen flippers om te schakelen.

Wat viel op, de handel aan het stuur voor de ruitenwissers, volgens mij nog echt van Mercedes.

Een joekel van een auto, een agressief uiterlijk, en het mooiste: de zwarte hemelbekleding.

Helaas door de fun in en met de auto, geen foto's genomen........

Ik weet het plaatje zegtt meer dan het rijden. Maar even googlen en we zien er veel.

Maandag naar New York, donderdag weer terug. Ditmaal een chrysler voyager type.

We zijn weer terug uit NY, ook nog even in Ft Washington en Devon (Pensylvania) geweest, vandaag als afsluiting in Hempstead (NY). Hier staat een nieuw service center van Mercedes, ergens richting de 50 bruggen! Enorm, ik zal wat foto's hier plaatsen, de klant kan zien wat er aan de auto wordt gedaan, live camera's, je weet waarom je $140 per uur betaald.

Als auto een Chevy Malibu, wederom, heerlijke auto, zal morgens eens uitrekenen hoe zuinig deze 4 cilinder was.

Wel een setje gasveren gekocht om de motorkap makkelijkerbte openen, ondanks aluminium kap, toch best zwaar voor zoonlief, dus nu kan hij de vloeistoffen mooi controleren als ik weg ben.

Gasveren gemomteerd, totale kosten $150, incl installeren. Ziet er strak uit, beugels in het zwart en ook de popnagels. Zal van het weekeinde eens foto's plaatsen.

De Journey moet toch echt naar de garage, schakelen is nou niet plezierig, maar ja de tijd, heb veel te doen, te druk met te veel. Donderdag sollicitatie gesprekken, nieuwe medewerkster uitzoeken, in totaal komen er er 8 op bezoek, de eerste om 9 uur de laatste om 5 uur. Wat vast staat dat het een vrouw dient te worden. Hopelijk geeft dit mij meer tijd om te doen waar ik goed in ben, het meeste oplever en wat ik leuk vind. Dan heb ikmmijn wereldbaan weer terug.

En verder, koffers pakken zondag de 18 op weg naar Las vegas, de BMW National Aftersales Conference bezoeken, zeer exclusief, iets wat ik niet mag missen.

Overigens kreeg ik onlangs een mailtje van Red, heeft de BMW goed de sporen gegeven, maar ook dat een dame zijn kontje van te dichtbij heeft bekeken. Schade, waarbij ook de achteras mocht worden vervangen.

Blijft leuk om te volgen (y) Helaas valt de NYC autoshow niet in het Koninginnedagweekend.

Balen voor Red, dat is dan flinke klapper geweest als achteras eraan is gegaan...

Heb je al wat selectie criteria

Ben benieuwd naar wat BMW van stal haalt voor het congress. Laat ons het weten.

Heb de plattegrond, zie dat de F30 daar prominent aanwezig is Mini en RR staan er ook. Zeker ook de M135i zal wat plaatjes .

Vandaag naar Lexus Chicago, werken aan iets nieuws, wordt leuk om te zien.

Wat is er aan de hand? Mag volgende week ook op reis, Nashville / Chattanooga, ik word er een beetje MUR van.

ketelapper zei:
Balen voor Red, dat is dan flinke klapper geweest als achteras eraan is gegaan...

Klap was redelijk, zichtbare schade aan de GT miniem, Peug van Blinde Blondie Total Loss, zelf wat lichte nekklachten die gelukkig snel over waren du geen nare gevolgen. Achteras was niet op dat moment naar de knoppen maar heeft achteraf een tik gekregen waardoor er eea in het dif kapot is gegaan. Tijdens slip-cursus kwam dit naar voren en later na strakke rotonde was het einde oefening. eea afgebroken waardoor de aandrijving uitviel.

BMW wel heel netjes opgelost, hadden dit niet eerder meegemaakt en vermoeden dat de oorzaak de aanrijding was maar weten dat niet zeker.
Alles op kosten van BMW gemaakt, vervangend vervoer idem voor rekening BMW, dat noemik nog eens service. Heb dit heel eerlijk gezegd bij Audi nooit zo meegemaakt. Indertijd dikke problemen met de voorganger van Red maar nooit service van het nivo van BMW gekregen.

@White

KALM AAN HE !!!!
Denk dat je nu zet zo fase meemaakt als wij het afgelopen jaar, crisis ???? waar dan ????

Succes en hou je haaks (y)

PS: RED IS VERKOCHT (althans volgens de RDW site)

We zijn in Chattanooga, uiteraard naar de Volkswagen fabriek gereden, erg groot, en zo goed als af, men bouwt nu de Volkswagen Daycare center, ook leuk, apparte parkeerplaatsen voor zwangere vrouwen, carpool en motoren. Naar binnen gewandeld en gekeken of er een tour mogelijk is door de fabriek. Is mogelijk echter alleen op afspraak, mail gestuurd naar tours@vw.com en nu is het wachten. Heb er niet al te veel hoop op omdat ik morgenvroeg weer vertrek en deze middag vol bezet ben.

Even op bezoek geweest hier bij de locale Audi-VW dealer, verkoopt flink wat autos, en zit te springen om Passat TDI's - 4-5 maanden levertijd! Daar wacht een Amerikaan niet op. Hadden twee weken geleden een enorme hagelbui, schade aan de auto's $ 280.000!!!, helaas maar deels vergoedt door de verzekering. Wat bleek ook de fabriek had problemen, meer dan 900 auto's met schade. Je denkt VW je hebt wat geleerd van de schade een paar jaar geleden in Bremen, en dat is ook zo, echter het "netten" dak was nog niet klaar.

Voor wat betreft Audi, die gaan ook in de VS bouwen, VW heeft inmiddels een stuk land gekocht grenzend aan de VW fabriek. Zal mij benieuwen welk model, een echte A4, of toch een met US specs/uiterlijk zoals de Passat.

We rijden dit keer in een Chevy Sonic, beter bekent als de Aveo, 6 versnellingen automaat, en volgens mij een 1.8 ltr motor. 31 mijl de gallon gereden, met 70% snelweg (70 mijl per uur) en 30% in de stad, 1 op 14 netjes lijkt mij dat. Rijd lekker, niet super strak, wat bergweggetjes gereden in Lookout Mountain (GA), en op zich lekker maar niet top, maar dat moet je ook niet verwachten van een auto in dit segment.

Zo we zijn weer terug uit Las Vegas, altijd weer leuk om te zien, iets te drinken, iets te gokken, en altijd te laat in het bedje. Kwam dan ook moe weer terug.

Op de woensdag ochtend het idee gehad om naar de Hoover dam te gaan, helaas kwam Obama daar dus maar gekozen om naar de Red Rock Canyon te rijden. Erg mooi, een aanrader voor iedereen die ook iets van de natuur buiten Las Vegas wil zien. De planning voor Vegas was goed, Spring Break seizoen............erg gelachen en gefeest, leukste is toch wel de piano bar in NY NY.

Beurs was erg goed, wat zijn de dealers toch aan het investeren.

Komende week naar Minnesota, Eua Clair, een waterpark, met carts, lasergames, en wat al niet meer. Heerlijk 4 dagen zonder werk (ik hoop dat ik het volhoud).

Op autogebied een mijl of 45 gereden in een Ford Taurus (grote auto!!) en een Ford Fusion. Beide hadden de speciale buitenspiegels zoals al eerder hier in het topic vermeld, toch wel handig.

Mooi week verslag weer. Zag dat ik vorige week heb gemist. Audi zal vast een specifiek model worden. Maar Amerikanen aan de diesel?

Nou gisteren was het bingo. Een aanrijding, een dame reed in de linker flank van de auto. Ik reed rechtdoor, en met het opdraaien op de weg door de "tegenstander" kwam de aanraking tot stand. Het ging allemaal langzaam, kon nog deels uitwijken, geen gewonden.

De foto's:
7453e9e2.jpg

51f87763.jpg

a2900807.jpg

98cbab2c.jpg

43f271fe.jpg

a754a421.jpg

Politie gebeld, rapport opgemaakt, en de verzekering gebeld. Na mijn eerste aanrijding (1989) nu de tweede.

Ziet er naar uit dat het voorscherm, deurpaneel moet worden vervangen, de rest is schuren en spuiten. Schat het in op $1500.00

We zullen zien.

Klopt, lig er ook niet wakker van. Voor het regelen heb ik een assistente...............heerlijk makkelijk.

Eerst morgen op pad naar www.metropolisresort.com , vier dagen met de familie, gezellig.

De gasveren:
22d4f65a.jpg

2d5b8d74.jpg

16de3ee0.jpg

Schade band en velg
be06a514.jpg

Helemaal vergeten, ga zo naar een ijshokey game, wie er speeld, geen idee, de eerste keer, zal vooral op de entertainment factor letten.

Zonde White :cry:

Weet het is maar blik maar toch.....
Jij hebt dan het geluk van zo'n PA, ik moet het weer zelf gaan regelen want wat jij kan kan ik ook :T , heb ook weer schade aan de GT.

Heb je niet toevallig meteen nekklachten.....claimpje ?!?!?

Ja, Red, een PA voor $ 15.00 per uur, heerlijk al het werk wat er uit mijn handen wordt genomen.

Vrijdag komt de schade expert, we zullen wel horen wat de persoon te vertellen heeft.

Toen ik onlangs in de VS was heb ik ook een aantal hockeygames bijgewoond. De eerste 20 minuten geen idee waar ik naar keek, maar de sfeer was top. :)

Terug
Bovenaan