A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

Honda cruise control knopjes zitten op de rechter spaak van het stuur. Als het goed is drie knopjes. Eentje om hem te activeren, daarnaast een knop voor snelheid instellen en daarnaaat een cancel knop.
insight-inter.jpg

Dank U, maar dat knopje zit dus niet op mijn huurauto. Ben wel benieuwd of er dan nog verschil zit in de bpm / subsidie of niet. Denk wel dat de auto zuiniger zal zijn met CC.

Zit overigens wel een ECO knop in en een sportstand voor de bak, is toch een gedachte op twee richtingen.

Nou, vanochtend naar Schiphol gereden, was glad en dan rijdt men nog als gekken, bumperkleven, veel veranderen van rijstrook. Nee, in Nederland rijden is mijn ding niet meer. Tot een jaar geleden reed ik ook altijd te hard, trotseerde ik de sneeuw want ik had winterbanden, maar aan bumperkleven deed ik nooit mee.

Nee, lekker 4.9 ltr / 100 km rijden, dat is mijn ding.

O ja, is wel goedkope ruitensproeier antivries, want het befriest simpelweg. Als je dan 10 minuten stilstaat werkt het weer. Toch een belangrijk puntje om over te klagen, evenals over dat er niets staat vermeld omtrend de winterbanden eis in Duitsland.

En wat kwam ik ook nog tegen:
https://www.autoweek.nl/occasion.php?make=Audi&model=A3&transmissionid=2&colour=wit&miles=0&dealertypeid=o&dealertypeid=g&dealertypeid=f&dealertypeid=p&page=0&sort=18&pagesize=20&position=8&total=17&id=3968L&cache=no

A3-White zei:
https://www.autoweek.nl/occasion.php?make=Audi&model=A3&transmissionid=2&colour=wit&miles=0&dealertypeid=o&dealertypeid=g&dealertypeid=f&dealertypeid=p&page=0&sort=18&pagesize=20&position=8&total=17&id=3968L&cache=no

Haha, grappig! Hij heeft ook aardig door gereden aan de km-stand te zien.

Wat ik me af vraag, als je nu zo in Nederland bent en hier rond loopt.
Wil je dan eigenlijk wel terug? Of zou je het liefst weg blijven?

A3-White zei:
Dank U, maar dat knopje zit dus niet op mijn huurauto. Ben wel benieuwd of er dan nog verschil zit in de bpm / subsidie of niet. Denk wel dat de auto zuiniger zal zijn met CC.

Zit overigens wel een ECO knop in en een sportstand voor de bak, is toch een gedachte op twee richtingen.

Nou, vanochtend naar Schiphol gereden, was glad en dan rijdt men nog als gekken, bumperkleven, veel veranderen van rijstrook. Nee, in Nederland rijden is mijn ding niet meer. Tot een jaar geleden reed ik ook altijd te hard, trotseerde ik de sneeuw want ik had winterbanden, maar aan bumperkleven deed ik nooit mee.

Nee, lekker 4.9 ltr / 100 km rijden, dat is mijn ding.

O ja, is wel goedkope ruitensproeier antivries, want het befriest simpelweg. Als je dan 10 minuten stilstaat werkt het weer. Toch een belangrijk puntje om over te klagen, evenals over dat er niets staat vermeld omtrend de winterbanden eis in Duitsland.

Die ruitenvloeistof kwam dan vast niet uit Groningen ;)
Ik vind het verkeer in NYC/NJ anders ook niet "vriendelijk", maar dat komt waarschijnlijk om dat ik het niet gewend was.
Verder werkt dat Keep Your Lane als een dolle natuurlijk, maar eigenlijk alleen bij 3 stroken (of meer).

Nee, ik ga het liefst weer terug, heb het daar erg naar de zin en waar ik woon (en werk) is men erg vriendelijk. Veel (meer) respect alom, ik heb dat hier niet zo. Dat de deur van de Hema niet voor je wordt opengehouden door de persoon voor je. Laatst zij mijn vrouw overigens wel, lijkt wel als we op de camping in Friesland zijn. Wordt het dan toch mijn wens een boerderij in Gaasterland?

Zelfs met twee banen werkt keep your lane, maar het snelheids verschil is hier zo groot, misschien wel meer door de sneeuw. Ben zelf niet in NY geweest maar wel in Chicago, en daar kan je het verkeer in de binnenstad vergelijken (qua drukte) met Amsterdam/Rotterdam. Het voordeel van Chicago is dat dat er eigenlijk geen fietsen zijn.

Over de witte A3: was geleased op 165.000 km voor 33 maanden, als je er dan 130.000 rijd dan doe je je werk goed? Of is dat wat te cru gezegd?

A3-White zei:
Nee, ik ga het liefst weer terug, heb het daar erg naar de zin en waar ik woon (en werk) is men erg vriendelijk. Veel (meer) respect alom, ik heb dat hier niet zo. Dat de deur van de Hema niet voor je wordt opengehouden door de persoon voor je. Laatst zij mijn vrouw overigens wel, lijkt wel als we op de camping in Friesland zijn. Wordt het dan toch mijn wens een boerderij in Gaasterland?

Tsja, hier hetzelfde. Een gebrek aan omgangsvormen lijkt het wel. Gisteren nog een mooi voorval met een verkoopster. We geven 2 truitjes en ze slaat er drie aan. Blijkt dat ze een ander, niet door ons uitgekozen, truitje had aangeslagen. En raad eens wat ze zegt: "Ja hallo, waarom gééf je dat dan als je het niet wilt." o_O Probeer ik het nog met de gok dat het truitje er misschien al lag, snauwt ze terug "Nou laat nou maar."

Het verkeer valt me op het moment nog wel mee, maar dat zal wel door de sneeuw komen. Wel vind ik het verkeer in Texas veel relaxter.

Dealer in Almere? Dat moet Freeroad Almere zijn geweest, de vader van een vriend van mij is daar eigenaar.
Philip van der Meer, zegt dat je wat?

Inderdaad Freeroad. Nee de eigenaar ken ik niet. Spiegels (volgens mijn artikelen bestand - export only) zijn hier euro 80 incl. btw, bij mijn in de prijslijst $ 60.00 alleen niet te bestellen in de USA.

Ik heb het wel vaker geschregen, beter duur dan niet te koop. Nog even een nachtje over slapen, en de RDW eis eens doorlezen omtrend niet inklapbare spiegels op een import auto.

Even een off-topic vraagje. Ga begin januari naar Miami :). Zou graag een Mustang Convertible huren. Ben 21 jaar en heb 3 jaar mijn rijbewijs. Ik acht de klans klein heb Budget (lijkt de enige) al een mail gestuurt en zal er van week even achteraan bellen. White maak ik kans?

Waarom niet, als je maar betaald.

In de VS mag je autorijden als je 16 jaar bent.......................

Ik weet niet of je op het vliegveld direct met de huurauto op pad gaat of in de buurt van je verblijf. Daar is het veelal minder kostbaar. Bedrijven als Dollar maar ook via Hotwire.com kan je goed en goedkoop huren. Hotwire heeft een zeer grote selectie want deze hebben contracten met Hertz, Avis, etc. etc.

Ik wens je veel succes, en zie de foto's wel in het topic/

INSIGHT: houd het goed, 1500 km, lekker zuinig, vrouwlief vindt het ook wel wat. Zoonlief vroeg wat voor motor erin zat. Nadat ik vertelde over een benzine en electromotor was hij erg onder de indruk. Verder alles met hem doorgenomen tot de slotvraag: Pap, is dit een V6? Eh, Nee. Dan is het niks voor ons Pap. Heerlijk om zo afvallers te genereren.

A3-White zei:
Verder alles met hem doorgenomen tot de slotvraag: Pap, is dit een V6? Eh, Nee. Dan is het niks voor ons Pap. Heerlijk om zo afvallers te genereren.

:D
Kijk, die jongen krijgt een echt goede opvoeding en scholing. Doe je goed (y)

A3-White zei:

Ik heb gisteren dat groene spul van Texaco erin gegooid. Ruikt naar kauwgomballen. En laat een waas op je ruiten achter. 10 euro voor 5 liter. (n)

A3-White zei:

Die hebben we een tijd niet gezien!

Ptr zei:
A3-White zei:
Verder alles met hem doorgenomen tot de slotvraag: Pap, is dit een V6? Eh, Nee. Dan is het niks voor ons Pap. Heerlijk om zo afvallers te genereren.

:D
Kijk, die jongen krijgt een echt goede opvoeding en scholing. Doe je goed (y)

Volledig geintegreerd! Heel goed. Valt nog mee dat hij geen V8 wil...

Nee, niet in de VS maar hier wel.

Ben blij om weer terug te gaan naar de VS, nog twee nachtjes. Kan niet wachten............

leuk je gesproken te hebben White (y)
RS3... niet voor mij weggelegd. en misschien moet je White Junior alvast beetje laten (af-)wennen: https://www.autoweek.nl/autonieuws/15688/Dikke-Cadillac-met-viercilinder-turbomotor :)

Alles voor de kijkcijfers.

Tja, de Insight: hij is er niet meer, of wat het een zij. Te zacht van karakter, maar geen gat in de hand. Wat moet je er nou van denken?

Helaas geen foto's gemaakt.

Ja, al eerder gemeld hier in het topic, maar kreeg vandaag een PM van ThaHype. Hij heeft zijn handtekening gezet voor de aankoop van de witte A3.

Heb hem het verhaal van mijn beleving gegeven, ook de naam van de persoon welke er na mij in heeft gereden. Hoop dat de ThaHype er met veel plezier in zal rijden.

Blij verast met de PB, heb het nog niet gehoord hier op het forum dat je zo wordt gevonden.

Tja zakelijk, wat zal ik zeggen:
Acura Gaithersburg MD - Opdracht,
American Service Center, Arlington VA - Opdracht
Tisher BMW, Silver Spring - Opdracht
3 palletjes naar Toronto - Opdracht

Nog een 3 tal voor beslissing deze week, wordt een mooi jaar als het zo doorgaat!

Reisje naar Vegas geboekt - einde maart de BMW NAC. Heb er zin in!

Zo weer 8 dagen verder en zal maar weer eens een update geven.

De nieuwe Dodges voor 2011 zijn gearriveerd bij de dealer, de Avenger, Journey en Durango zijn beschikbaar. Nu met de introductie van de Durango heeft de locale dealer de gehele showroom leeg gehaald, op de Durango na, tafels met stoelen er in, aan iedere stoel een balon, en de klanten vermaakt met simpele een op een gesprekken. Nooit eerder gezien op deze manier, maar wel lef hebben om maar een auto binnen te hebben en de rest (met -10 graden) buiten. Dom of brilliant, ik weet het niet maar een idee is het zeker.

Maandag vrij, ga naar www.volocars.com, foto's volgen. Heb er zin in.

Ja, dan de Journey: Lampje motorstoring ging aan, geen probleem software update en klaar. Ja, werkte voor 2 dagen en lampje weer aan. Dus, terug en compressie gemeten, cilinder 4 is laag, vermoeden dat een klep blijft hangen door kool opbouw (zien we dat ook niet bij de TSI van VW - is deze V6 dan net zo modern?). Reparatie wordt nu uitgevoerd, hopelijk zijn de onderdelen er maandag en kan ik dinsdag / woensdag weer rijden. We zullen zien, allemaal garantie werk.

Paar kleine opdrachtjes, maar ook een leuke: Mercedes Benz in Calgary, prachtig 920 m2 werkplaats. Verder nog een kleine BMW (2x), Hyundai, en een wijnmaker. Ook de eerste Cadillac, ja er veranderd wat, doet me goed, niet voor niets energie ingestoken.

Tja de Journey, maak me geen zorgen komt allemaal goed, moet ook wel want de 23 vertrek ik met de auto naar Bettonville (AR), ritje van een 800 mijl heen................

@meeuw, dat valt wel mee, meer richting the 75/80 per uur.

De Journey viel niet te spoelen om de carbon aanslag weg te halen. Kop moet eraf, woensdag weer klaar.

Zag bij de Ketel dat er een LED kuur was gedaan. Nou in de Avenger was het deels LED, nu ook in de zonnekleppen.

2c2df7ed.jpg

Gisteren volocars.com bezocht, gaaf, leuk, en er is ook nog veel te koop;
0cf02ae3.jpg

4763bc3c.jpg

b4e8f3fe.jpg

943ffeec.jpg

9e7010f6.jpg

Kon het niet laten:
35e8a67c.jpg

Mijn wens voor $ 72.950.00:
c7dc4c67.jpg

Lekker zo'n 'Cuda, maar die '69 Camaro erachter mag er ook wel zijn.
Leuke foto's!(y)

Klopt Foebar:

Starting with a new, improved design, stainless steel chassis, we use a combination of new old stock (NOS), original equipment manufacturer (OEM) and our line of reproduction parts to create a DeLorean car to your specification. Whether you go "stock" or upgrade to one of our performance engine and suspension packages, other modern amenities including HD and satellite radios, iPod® interfaces, satelllite navigation, and Bluetooth™ connectivity are also available.

Niet zo lang geleden was het op de radio hier in Texas. In principe waren er zoveel onderdelen over, dat ze ze net zo goed in elkaar konden zetten.

Ja, zo een Delorean is leuk. Zelf kijk ik op dit moment naar een Porsche. Wil dit echt als hobby auto hebben voor mijzelf en mijn zoon, een echt "doen" kereltje. Kan niet stil zitten, en werkt met zijn handen.

Denk aan een 924 / 944 / 968 - en zal deze voor het einde van het jaar hebben aangeschaft. Welk model, turbo of niet, automaat of niet, cabrio of niet, dat is allemaal onbekend. Orienteren, heerlijk.

Overigens is de Journey klaar: een nieuwe cilinderkop met 12 nieuwe kleppen, oude nokkenassen en injectoren en een waslijst aan kleine onderdelen vervangen. Alles garantie, we zullen zien hoe hij het uithoud de komende reis.

Opdrachten: Kleine BMW in Eugene OR, Bettonville (AR), een Mercedes Dealer in VA, een Toyota in Apex NC (2200 m2 werkplaats!!!!!!!). Mij hoor je niet klagen, we zijn op de goede weg, nu nog de afslag vinden naar de goudmijn of blauwe oceaan.

@meeuw, dat valt wel mee, meer richting the 75/80 per uur.
da's zo'n 120km per uur.

Stel dat je in Amerika even op het gas gaat, en laten we zeggen, met een gangetje van 100Mph gaat rijden.
Heb je dan meteen sirenes en het hele circus achter je aan of val je dan gewoon niet op?

ben er altijd heel erg benieuwd naar hoe dat werkt in de us of a

Net als in NL moet je oppassen op de politie. Ze doen niet echt aan radar camera's maar staan veelal in de middenberm. Als je 10 mijl te hard rijdt, dat maakt niet uit. Daarboven wordt je staande gehouden en controleren ze alles. Dit is mij inmiddels twee keer overkomen, een derde keer en je bent je rijbewijs voor een tijd kwijt, tevens wordt je verzekerings premie daarop aangepast. Heeft op zich wel wat, want met hard rijden loop je ook een hoger risico. Moeten ze misschien ook in NL gaan invoeren naast de bekeuringen.

Tevens mag je dan een cursus "snelheid" gaan doen opgelegd door de rechter wat 40 uur achter de PC zitten inhoud. Helaas gaat dit niet sneller ondanks dat je het antwoord snel geeft.

In NL maakte ik mij nooit zorgen, bekeuring betalen en klaar.

Ik kan me alleen maar bij je aansluiten. Toch vind ik de politie hier wel vriendeljk. Vorige week ben ik aangehouden en aan de kant gezet voor het te hard rijden in een 'schoolzone', maar kwam er met een waarschuwing vanaf. Deze waarschuwing komt ook niet in mijn dossier.

Pas reed ik met een vriend mee, die ongeveer 80 reed waar 60 is toegestaan, en ook hij kreeg alleen een waarschuwing. De politie is hier wel erg zichtbaar en houden al met al veel mensen staande.

Hee Bentonville, Arkansas. Dat is waar het hoofdkantoor van de Wal-Mart ligt!

Ga je de vloeren van alle Wal-Marts van tegeltjes voorzien? Dan hoef je voorlopig geen nieuwe opdrachten meer aan te nemen :LOL:

@Twix, als je je netjes gedraagd krijg je niet snel een bekeuring of je moet met een auto van out of state rijden.

@Bart, wist niet dat Walmart daar zat, maar heb inmiddels wat lijntjes uitgegooid. Hebben daar een sneeuwstorm gehad vannacht, dus niet iedereen is op kantoor. We zullen zien, wat documentatie en monsters afgeven kan geen kwaad en zullen we doen.

Maar, ik lees geen reactie over mijn Porsche wens, is dat goedkeur of afkeur?

Je moet toch ook een leek zijn als ik lees wat er allemaal vernieuwd moest
worden aan die Journey. De volgende auto zou ik toch maar eens laten keuren
door een erkende instantie ..

Flop, opmerking van drie keer niets. Welke instantie ziet dat er een uitlaat klep niet helemaal dicht gaat. Was dit also toen de auto nieuw werd geleverd? Dit is vervangen onder garantie, overigens 100.000 mijl! Ga me niet vertellen dat Mercedes, de uber taxi, nog nooit iets onder garantie heeft vervangen.

Waarom overigens een auto met fabrieksgarantie nog een door derden laten keuren?

Over de Porsche, an sich een goed plan, als zou ik zelf liever gaan voor een 911, een wat oudere...

Wil er niet al te veel aan uitgeven, en zelf het knutselen gaan doen. Kijk over verschillende sites, waaronder craigslist. Stond een advertentie van 3 stuks 924 voor $2500!! - Daar zou je toch een goede van moeten kunnen maken. Maar waar stal ik er drie?

Wat ik wel veel zie in de auto's die worden aangeboden is dat het dashbord scheuren heeft. Inmiddels de Porsche club bekeken, en ga maar een lid worden.

We zijn terug, hele reis geweest;
Begin: St. Charles, IL
1e stop: Bentonville, AR
2e stop: Tulsa, OK
3e stop: Wichita, KS
4e stop: Springfield, MO
5e stop: Kansas City, MO
6e stop: St Louis, MO
Eind: St Charles, IL

Totaal 2300 mijl, gemiddeld 19.8 mijl per gallon : Totaal 3680 km, gemiddeld 1 op 8.4.

Ja, dan valt er veel meer op in de auto, welke dus meer een "van" is dan een suv. Erg comfortabel, en zag zelfs verlichting bij de voeten. Ook valt op dat de cruise control goed werkt, alleen bij berg op eerst deels afzakt 3-4 mijl/uur en dan er een schepje bovenop doet. Het is niet de meest geraffineerde motor/automaat combinatie, schakeld af en toe vreemd, maar als ik simpel naar de kosten van de auto kijk in vergelijking tot andere merken, dan is het een zeer goede aanbieding.

Tja, in die 2300 mijl veel gezien, waaronder veel antiekwinkels en auto handelaren in "oude" autos:
https://www.countryclassiccars.com/
Erg mooi om een 40 tal auto's te zien staan in de sneeuw achter elkaar op een talut van de snelweg.

ja, Fast, benzine kost hier op het ogenblik $3.15 per gallon / is euro 0.62 per liter. Reed met de hybride 1 op 20.4. Een beetje rekenen en dan zijn de benzine kosten voor de Journey lager dan voor de hybride.

Red, ja die Porsche spookt door mijn hoofd. Was bij een dealer vrijdag middag, www.isringhausen.com, een project welke wij helaas hebben verloren, maar ben het resultaat gaan bekijken en was onder de indruk. De eigenaar aldaar had een 944 te koop, staat niet meer bij hem als zodanig, maar zou mij wat foto's sturen. Schijnt een nette auto te zijn, maar dat zegt iedere autoverkoper.

Meeuw, de gewoontes van de amerikaan daar is niet veel mis mee, en ik ga het ook steeds meer begrijpen. Ook hier zijn nog gehele bevolkingsgroepen die zonder auto leven, en hun eigen "pas op voor ons" verkeersbord hebben:
BGYSIGN.gif

Ook voor de het kind met beperkt gezichtsvermogen is er een bord;
Blind-Child-Area-Sign-K-5223.gif

Tja, als je lekker rustig rijdt dan ga je dat ook zien.

Dat is dan 'super'? Voor 'regular' betalen we hier $ 2.85 / gallon. Ik heb vorige week een 08 Expedition gekocht en die gaat denk ik op 16 mijl per gallon uitkomen (ongeveer 1:7)...

Twix,
Betaalde hier in St Charles, IL $3.219 en in Elk Grove, MO $ 2.859 - zijn toch aardige verschillen.

Dus toch een auto erbij gekocht, nette wagen en een stuk groter en zwaarder dan de Journey van ons.

Dat zijn inderdaad grote verschillen. Gelukkig zitten wij aan de goedkope kant van de prijs ;)

De Expedition is inderdaad een stuk groter en zwaarder. Volgens mij weegt hij zo'n 2650 kg... ik heb er nu zo'n 1000 mijl mee gereden en het is echt een genot. Het is er eentje in Limited-uitvoering, op navigatie na zit alles erop en aan, waarbij de 'power lift gate' toch wel een van de gaafste opties is.

Al nieuws van het 944-front? Ik ben zelf even klaar met auto's kopen hier. Ik vind de 'car buying experience' ronduit tegenvallen. Komt ook door een andere insteek. Wij zien meer het totaalplaatje, terwijl de meeste Amerikanen kijken naar het maandbedrag.

ik denk dat arie niet met z'n kop er bovenuit steekt.
(die zien we nooit meer..... turruggg .:p

3c0f2999.jpg

720219c4.jpg

3093b5c0.jpg

Zonnetje scheen heerlijk, alle buren waren vrij en met hun allen heerlijk een gesprek aangeknoopt. Wat relaxed, niemand ging naar zijn werk, hadden er geen zin in om 3 uur in de auto te zitten voor een ritje van 30 km. De Nederlander zou dat wel doen, want men wil zo graag werken (en klagen over dat het zo slecht is op de weg). Blijf lekker thuis als er slecht weer wordt voorspeld, je werk is toch nooit af. Ik kreeg een uitnodiging om bij de buren vanavond te komen eten, zo lekker spontaan. Vrouwlief bakt nu een cake om mee te nemen, heerlijke boerencake van honig.

Terug
Bovenaan