Tja, kon weer op reis, dit maal naar Dallas, vandaar naar Philadelphia en weer terug naar Chicago.
Iets te ver reizen met de auto dus met de vlieger, voor $660 met United, goed voor de miles. En ja, ook weer de keuze gehad met de huurauto's. De Chevy HHR is een leuke auto, knus, en relatief kleine voorruit. Heb geen idee wat voor een motor erin zat, of hoe zuinig ik heb gereden. Vond het niet spannend, interessant of comfortabel. Of toch wel, er was stoelverwarming en lederen bekleding. 100 mijl erin gereden, dus een echt oordeel heb ik niet, maar de remmerij was goed, en automaat was simpel en lekker op de motor afgestemd.
Tja, dan de Cherokee. Had geen idee wat ik had gehuurd, een SUV dat wel, maar verwachte een Santa Fe of Rav4. Toen daar de Jeep stond was ik dan ook verrast. Helemaal omdat de binnenverlichting om de een of andere reden niet uitging. Uiteindelijk gelukt, en het "probleem" heeft zich niet meer voorgedaan, dus de eerste 65 mijl in het donker gereden. Is toch altijd even wennen, en zo ook in deze. De volgende ochtend wat glooiende wegen bereden, en moet zeggen dat motor en automaat (ondanks 4 verzetten) vele malen beter zijn dan in de Journey. Pedaal goed intrappen en motor gaat echt leven. Zeer comfortabel, heerlijke hoge zit (erg hoog lijkt het wel), en een giga kofferruimte.
Was er wat mis met de auto, nou eigenlijk vielen mij twee dingen op. De belettering bij de pook is relatief groot, overdag zwart en als het donker is groen, dwz fluorecerende letters, dus niet in te stellen met je binnenverlichting. Twee maal toe bleef mijn pantalon achter de handrem hangen, niets stuk maar heb er in de Journey geen last.
Verbruik viel mij erg mee, 20 mijl per gallon (1:8.5), 75% snelweg overig B-wegen en stad en dat is best aardig.
Overigens was dit de Laredo, de instapper, en was verrast met het lederen stuurwiel, pook en deurpanelen. Verder geen rammeltje of niets. Heb er een 480 mijl in gereden, en moet zeggen voor de $34000 die hij hier kost een prachtige wagen.
Verder zijn de nieuwe spiegels zijn binnen en zal deze morgen installeren. De hele week gewerkt, en ook vandaag (zaterdag).
Opdrachten: ja, ook weer de MINI in Tinley Park, 650 m2 grijze tegels en ook BMW of Beverly Hills, 1500 m2 wat leuk is dat dit enkel de hal is waar de auto's worden afgeleverd voor onderhoud.
MINI is toch wel een mooi merk, iedere dealer is weer anders, en de beleving van het merk is echt. Wat dealers al niet doen, kleine impressie:
MINI of Plano (nog niet open, maar wel een mooi plafond):
MINI of Monmouth (open en wat een grote showroom in vergelijking tot de werkplaats - vier bruggen):
De eerste MINI dealer die ik hier zie met lichte kleur tegels in de showroom en een zwart plafond: