A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

Ze kent mij een beetje, dus heeft inmiddels het cakeblik aangepast:
fcacfdbd.jpg

Dank je, de sneeuw op de wegen is inmiddels weg, aan de kant van de weg ligt nog een laag van een centimeter of 80. Ik vindt het knap hoe men dit logistiek voor elkaar heeft.

Denk dat er verschillende oorzaken zijn:
- de amerikaan blijft thuis bij een weerswaarschuwing, en probeert niet naar het werk te gaan.
- er is gewoon een daadwerkelijk plan
- men bewaterd de weg met pekelzout voordat het gaan sneeuwen en er is geen tekort aan zout.
- alle hoveniers hebben een contract in de winter met verenigingen van huiseigenaren en winkelcentra om tegen een vergoeding de wegen schoon te maken.

Het weer : -25 op het moment, strak blauwe lucht, en een briesje.

Nog even wat anders:
Zoonlief komt terug van school en gaat op schoolreisje naar Springfield, IL - de hoofdstad van Illinois. 's Ochtends om 6 uur weg en 's avondg\s om 9 uur weer thuis. Kosten $ 30.00 per persoon. Per kind dient ook een ouder mee te gaan, dus ook voor mijn vrouw een leuk uitstapje. Klinkt allemaal mooi, maar het kan nog mooier Ook hier zijn er minder bedeelden, en dus kan je ook doen aan sponsoring. Je betaald voor je eigen deel met een check en de sponsoring met het andere deel. Mocht er geen gebruik worden gemaakt van de sponsoring krijg je de check weer terug.

Ik weet nog van onze zoon in NL dat sommige kinderen niet mee op schoolreisje mochten omdat de ouders niet betaalden. Wat is het eigenlijk simpel om een sponsoring te doen.

Je ziet hier ook veel meer dat er geld wordt ingezameld voor de minderbedeelden. Komt enerzijds natuurlijk doordat het sociale vangnet minder is, maar het zorgt wel voor veel meer eigen initiatief.

Hier in Texas is iedereen in spanning en wacht op de sneeuw die vannacht moet gaan vallen. Ik ben benieuwd wat het gaat worden. De meeste scholen stopten vandaag vervroegd om het slechte weer voor te zijn. Maar dat was misschien wel wat prematuur.
Maar goed, misschien worden we morgen wakker in een witte wereld.

A.s. zondag vlieg ik naar de woestijn van Arizona... het zal mij benieuwen.

Bij ons is het schoolreisje gewoon onderdeel van de schoolbijdrage en geen aparte afrekening waar door de een wel en ander niet. De schoolbijdrage kan over gepraat worden. Volgens mij is het beter als de scholen altijd één pakket bieden en van daaruit de sponsoring benaderen. Verschil maken op die leeftijd is (n) Dan maar een goedkoper en vaak ook leuker alternatief. Lekker improviseren is vaak leuker dan een duur reisje.

Zo wordt bij ons de laagste groepen niet op school uitnodigingen voor verjaardagsfesstjes uitgedeeld in de klas. Kids van 5 snappen niet dat er een grens is en je keuzes moet maken.

Twix, Je verlaat Dallas ten tijde van de superbowl? Fijne reis, ben benieuwd waar je zit, ik heb onlangs een vier uur durende Jeep tocht gedaan, erg leuk.

Ik ben kom maandag avond aan in Dallas en vertrek dinsdag avond richting Philli en dan donderdag avond weer terug in Chicago.

Heb deze middag een afspraak bij een nieuwe MINI dealer, als het goed is wordt dat een opdracht en over een week of 6 afleveren. Oude Saab dealer, net als in Plano (TX) - vlak bij Twix - overigens.

Nu woon ik niet in Dallas, dus dat komt goed uit ;) Plano is dan ook niet zo gek dichtbij.

Maar ach, werk gaat voor het meisje zullen we maar zeggen. Ben ook benieuwd waar ik zit, zag gisteren mijn vlucht voorbij komen en ik geloof dat daar ook een hotelboeking bij zat...

Is wel lekker om te weten dat je kleding moet meenemen voor de komende dagen.

Deze ochtend starte vrouwlief de auto, en warempel hij deed het. 200 meter verder, bij de bushalte de auto uit gezet, 3 minuten wachten (tot de bus weg was), auto weer starten: niets.............Kreeg een belletje en ben naar haar toe gereden, multimeter mee, en meten. 6 volt op de polen echt een gevalletje van een stukke accu (3 jaar oud en op dit moment -15). Jumpers erop gezet, en auto starten, gelukt op naar de dealer om de accu te vervangen.

Ja, ik weet het kan je ook zelf doen, maar deze zit dus voor de voorwielen onder de koplamp gemonteerd, dus ook je wiel eraf, binnenspatbord en dan de beugels en polen los. In de zomer geen probleem maar met dit weer en een koude garage vloer niet mijn ding.

Zal de kosten hier vermelden.

Ketel, staat hier ook een harde wind, gevoelstemperatuur is rond the -25!!!!, binnen drie minuten kan je bevriesingsverschijnselen hebben, meestal neus en wangen eerst. Ik geef vrouwlief groot gelijk!

De stoep naar de bushalte is ook nog behoorlijk glad voordat je het weet breek je je enkel.................en daar weet jij alles van af.

OK White, 1-0 voor Ms. White :)

En wow, maar liefst $8 VAT dan o_O Op $204 is dat 4%. Is salestax in jouw staat echt zo laag?

Sorry rekening was 215.49 (117+12+74.95+1.13 (shop supplies)) en $10.41 sales tax (enkel over onderdelen, dus 8%)

Tja, waarom BTW over loon?

Ik heb geen idee Meeuw, zat er vanaf origineel in, en auto is geproduceerd in juli 2007 (modeljaar 2008) - 80.000 km, en vooral het laatste jaar veel kleine stukjes. Weet niet of het koude weer ook invloed heeft.

Het weer is hier best meegevallen, in ieder geval geen sneeuw. Het had wel flink geijzeld en er zat een flinke laag ijs over de hele auto, maar na 10 minuutjes was alles ontdooid en kon ik gaan rijden. Alleen de bruggen waren spekglad, maar daar was een laagje zand over gestrooid en daardoor nog steeds goed begaanbaar.

In Houston zelf was het wel een zootje. De schade viel echter mee doordat veel mensen gewoon thuisblijven. Het viel me ook op dat UPS ook niet meer reed.

Overigens is de MINI dealer in Tinley Park een opdracht geworden. Moet zo snel mogelijk open ivm de FIAT dealer die daar ook komt. Zeer interessante ontwikkeling.

Avenger in de sneeuw;
8ab78d3e.jpg

Ja, er is nieuws:

huurauto; Dinsdag : Chevy HHR
huurauto: Woensdag : Jeep Cherokee Laredo 2011 - met de 3.6 ltr v6 pentastar............rijverslag volgt.

Tja, kon weer op reis, dit maal naar Dallas, vandaar naar Philadelphia en weer terug naar Chicago.

Iets te ver reizen met de auto dus met de vlieger, voor $660 met United, goed voor de miles. En ja, ook weer de keuze gehad met de huurauto's. De Chevy HHR is een leuke auto, knus, en relatief kleine voorruit. Heb geen idee wat voor een motor erin zat, of hoe zuinig ik heb gereden. Vond het niet spannend, interessant of comfortabel. Of toch wel, er was stoelverwarming en lederen bekleding. 100 mijl erin gereden, dus een echt oordeel heb ik niet, maar de remmerij was goed, en automaat was simpel en lekker op de motor afgestemd.

Tja, dan de Cherokee. Had geen idee wat ik had gehuurd, een SUV dat wel, maar verwachte een Santa Fe of Rav4. Toen daar de Jeep stond was ik dan ook verrast. Helemaal omdat de binnenverlichting om de een of andere reden niet uitging. Uiteindelijk gelukt, en het "probleem" heeft zich niet meer voorgedaan, dus de eerste 65 mijl in het donker gereden. Is toch altijd even wennen, en zo ook in deze. De volgende ochtend wat glooiende wegen bereden, en moet zeggen dat motor en automaat (ondanks 4 verzetten) vele malen beter zijn dan in de Journey. Pedaal goed intrappen en motor gaat echt leven. Zeer comfortabel, heerlijke hoge zit (erg hoog lijkt het wel), en een giga kofferruimte.

Was er wat mis met de auto, nou eigenlijk vielen mij twee dingen op. De belettering bij de pook is relatief groot, overdag zwart en als het donker is groen, dwz fluorecerende letters, dus niet in te stellen met je binnenverlichting. Twee maal toe bleef mijn pantalon achter de handrem hangen, niets stuk maar heb er in de Journey geen last.

Verbruik viel mij erg mee, 20 mijl per gallon (1:8.5), 75% snelweg overig B-wegen en stad en dat is best aardig.

Overigens was dit de Laredo, de instapper, en was verrast met het lederen stuurwiel, pook en deurpanelen. Verder geen rammeltje of niets. Heb er een 480 mijl in gereden, en moet zeggen voor de $34000 die hij hier kost een prachtige wagen.

Verder zijn de nieuwe spiegels zijn binnen en zal deze morgen installeren. De hele week gewerkt, en ook vandaag (zaterdag).

Opdrachten: ja, ook weer de MINI in Tinley Park, 650 m2 grijze tegels en ook BMW of Beverly Hills, 1500 m2 wat leuk is dat dit enkel de hal is waar de auto's worden afgeleverd voor onderhoud.

MINI is toch wel een mooi merk, iedere dealer is weer anders, en de beleving van het merk is echt. Wat dealers al niet doen, kleine impressie:
MINI of Plano (nog niet open, maar wel een mooi plafond):
18cb62a8.jpg

MINI of Monmouth (open en wat een grote showroom in vergelijking tot de werkplaats - vier bruggen):
5277e367.jpg

7d4f11e2.jpg

De eerste MINI dealer die ik hier zie met lichte kleur tegels in de showroom en een zwart plafond:
270a20ee.jpg

Ja, ik heb het al eerder ergens gezegd, BMW doet dat goed met Mini. Ze hebben er gewoon hun jongerenmerk van gemaakt.

Ik ben zelf weer terug uit Arizona. Was op zich wel een leuk tripje, maar had niet in de gaten dat de zon mijn gezicht van een goed krokant laagje had voorzien :cool:
Onze huurauto was een Buick Enclave, best een nette auto, maar vond het zeer tegenvallen dat je de inmiddels zeer bekende GM-onderdelen overal weer terugziet. De climate control, de radio, het stuur, etc, allemaal onderdelen die 1 op 1 uit onder andere de Tahoe en Sierra komen. Het rijdt verder wel erg lekker.

Morgen naar de Chicago Auto Show.

Zijn er nog wensen mbt foto's van modellen?

[melodie aan]"Herinnnerd u zich deze nog"[melodie uit]
032-1.jpg

White zei:
Zijn er nog wensen mbt foto's van modellen?

Ja, een mooie zwartharige met lange benen en een Aziatische spreken me wel aan. Een roodharige mag ook altijd. Als ze maar vrolijk kijken :p

Zo, ben op de beurs geweest, geslaagde middag / avond. Ook eea aan foto's gemaakt, maar helaas het "red" probleem is hier opgetreden.

We zijn de week weer door gekomen, wel wat hoofdpijn gehad, goed last van gehad, en is nog niet helemaal weg. Denk dat het komt doordat in een van mijn oren ik de zee hoor. Dus zal wel verstopt zitten, wel vaker last van, even uitspuiten en klaar. Dus vandaag, lees vrijdag ochtend gebeld. Moet hier op afspraak, geen probleem echter was al vol op vrijdag. Hmmmmmm, zegt de lieftallige receptioniste, morgen (lees zaterdag) kunt U wel langs komen. Op mijn vraag hoelaat zei ze dat er om 07.45 nog plaats was. Maar Ja tegen gezegd, en heb de wekker gezet.

Zakelijk: Erg leuk, een containertje tegels naar Puerto Rico (ca. 700 m2) en 1000 m2 naar een BMW dealer in Langley Canada.

De Avenger: strut bar gekocht, nu standaard op de 3.6 V6, was wel leuk, is dus niet te vinden in een onderdelen boek. Chrysler (Detroit) zegt simpel zit er niet op. Dus foto gemaakt van de situatie, en verrek, toch bericht. Voor het bedrag van $ 28.08 geleverd en al.

De Journey ; recall, iets met de passagiersgordel. Morgen om 09.00 uur een afspraak. We zullen zien.

Overig nieuws: Ja, maar daar over meer! Doe net zo geheimzinnig als Adje met zijn / haar nieuwe baan.

Spuiter?, schade is nog niet gerepareerd, wel al de kosten betaald gekregen.

Verder nog nieuws: niet veel, wel vandaag op een British Car meet and Swap, een Toyshow en raceexpo geweest. Allemaal in een straal van 10 mijl.

Zoonlief kocht wat modelautos (Hotwheels, Johnny Lightning, Matchbox, schaal 1;64) en was onder de indruk van sommige modellen die voor $ 300 te koop staan (uiteraard in de verpakking).

AS week einde weer een beurs op autogebied, allemaal erg leuk, maar ook wel veel. Echt een autoland, heerlijk.

Ah, sorry gevalletjje alzheimer light. Was schoon, zit aan de andere zijde, kreeg het advies om veel water te drinken (dat heb ik nog nooit gedaan), dus we zullen horenn wat het word.

De week is nog niet helemaal om maar ik moet maar even weer wat vermelden. Op autogebied, waarom niet.

De week begon lekker met een tweede opdracht hier uit Chicago voor weer een MINI, 500 m2, maar ook een in Exton, PA, totaal 1300 m2. De eerste tegels voor Cadillac zijn aangekomen op bestemming dus hoop over een paar weken die kant op te rijden voor wat foto's.

Net een reisje geboekt naar NY (03.14 tot 03.17), voor de eerste keer naar Manhattan, wordt een interessante reis! Heb afspraken van Delhi to Southampton en alles wat er tussen zit. Veel rijden, weinig zien denk ik zo.

Stroom voorziening in garages is hier (althans in mijn dorp) door de regelgeving erg beperkt. Heb twee aansluitingen, te weten in de brandwerende wand tussen garage en woongedeelte en een in het plafond tbv de motor van de garagedeur. Gelukkig wel dubbel, echter veel te weinig en verlengsnoer wat ik had was kort en meer voor de woonkamer dan voor de garage.

Dus, op naar de bouwmarkt en rondgekeken en de aanwinst meegenomen en opgehangen aan plafond. Niet meer zelf oprollen, heerlijk, en dat voor $34.00:
fa2cc44d.jpg

Helemaal vergeten maar de tandwiel en wormwiel van electrische motor voor de deur waren versleten. Wat telefoontjes later een afspraak gemaakt voor reparatieL: kosten $160.00, ook maar gevraagd voor een nieuw $400.00m inclusief installatie. Laatste optie gekozen, reeds gemonteerd en erg blij, geluidsniveau is nihil en geruisloos in vergelijking tot de oude. Voordeel is dat ik nu vroeger naar het werk kan zonder de familie wakker te maken, heerlijk.

Ben ik blij met 6 wcd in de garage en 2 op de iorit. Maar dit is een mooie oplossing. Met name de juiste plek blijft het meest lastige.

Hmmmm hoeveel T20's zal ik nodig hebben. Iig heb ik 8 units zoals jij hebt toegepast + de make-up en hoofd binnenverlichting. Maar dat zijn anderen.

A3-White zei:
Overig nieuws: Ja, maar daar over meer! Doe net zo geheimzinnig als Adje met zijn / haar nieuwe baan.

Wie wat waar? :T
Ik zoek wel op 'adinsx' maar niet op 'adje' :)

Ontopic:
Ziet er weer goed uit allemaal (y)

Fast; dan heb je er 8 nodig. Maar de T20 past niet direct je moet eea buigen en verstellen. De verdikking van het lampje verhinderd dat deze helemaal in de fitting geplaatst kan worden. Daarom zaten ze bij Ketel aan de keukentafel. Ik heb deze verdikking met de dremel van het lampje afgehaald. Past dan ook.

Adinxs: Jij / vriendin was toch bezig met een nieuwe baan? Dank u voor het compliment, ben er ook blij mee.

Klopt idd 8 stuks zijn 4 sets van 2 stuks. Maar er zitten ook nog 4 T10's in de leesspots en verder 4 C5W 37 mm voor de make-up verlichting.

Maar misschien moet ik eens hard denken om bij de eerste 4 setjes te beginnen. :)

Terug
Bovenaan