A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

Bij mij kan je wel een financiering afsluiten, dan doe ik de bestelling en laat het leveren bij jou op de stoep.

Ik kwam vandaag een oude bekende tegen:
imag0057u.jpg

Moest in een flits een foto nemen omdat het stoplicht groen was en we dus niet rustig stil stonden.
Foto is dus een beetje wazig, maar het kenteken was 86-ZD-FH

Leuk, is een nieuwe berijder. Had mij onlangs hier ook op het forum een PM gemailed. Als ik naar de auto kijk dan blijft het een mooie auto ook als is deze van begin 2008.

Vandaag de winterbanden vervangen voor het zomersetje. Meteen een hele andere auto. Ook nog even boel uitzuigen, matjes uitwisselen, winterbanden netjes opruimen.

Deze week weinig gebeurt, of toch, Palo Alto, CA - De Nieuwe McLaren dealer krijgt onze vloer in de werkplaats. Over een maand of drie zal ik wel foto's plaatsen. Komende week naar New York, maandag in Manhatten een bouwonderneming bezoeken, bezoekadres: 2 World Financial Center, dinsdag in Southampton - Long Island (Mercedes dealer welke onze vloer reeds een aantal jaren heeft). Woensdag naar Delhi, donderdag avond weer in Chicago. Tja je moet wat.

Overigens: Vandaag voor een oliewissel gegaan: kreeg van de week een aanbieding in the bus van de dealer: 4 olie wissels, inclusief filter: $ 39.95!!!

Weer een week verder en in New York geweest. Toch een heel ander volk dan de mensheid in Chicago. Heb ik in Chicago een keer een toeter gehad voor vermeend foutief weggedrag in New York iedere 14 minuten. Redelijk wat in de file gestaan.

Tja New York, bezoek 2 financial tower; tegen over ground zero, erg gek om daar te zijn, was een uur te vroeg, dus even wachten in de lobby, broodje eten en gekeken naar de bouwwerkzaamheden. Vreemd en zat er wel met een gek gevoel. Sprak met een locale bewoner. Hoe zat hij hier? Ja, dan hoor je dat men blij is dat er weer word gebouwd, het gaat verder. Meest vreselijke vondt hij de dagen na het instorten, de stand was ondraaglijk. Wel vreemd dat veel mensen niet weten wat er wordt gebouwd. Er hangt ook geen affiche of billboard.

Bezoek was erg goed. Luister en huiver, een renovatie bij een dealer kosten: $ 35 miljoen! Dealer krijgt per dag 150 auto's binnen te reparatie, 5 verdiepingen. Ik ging bij de buren parkeren, uurtje $18.00!!

En verder, leuke opdracht 3000 m2 voor een Lexus / Mercedes Benz dealer in Wichita, KS, en 1600 m2 voor een Mercedes Benz dealer in Sacramento. Dealers doen het goed!

Lijkt wel weer aardig goed te gaan. Volgens mij ben je op het juiste moment de plas overgevaren met een goed product.

Dan mis je nog een belangrijk punt in je conclusie.

Als je kijkt naar de dealers dan investeren ze allemaal, Chevrolet, Cadillac, Ford, let op Hyundai en Kia die komen er echt aan. Er is voor ons veel werk.

Ford of Manhattan :confused: Oud verkoopdirecteur daarvan is Nederlander. Heb hem een aantal keren gesproken op de NL-borrel in NYC. Misschien zie ik hem op Qday feest 30-4 wel weer :) Doen onvoorstelbaar aantal auto's per jaar, alleen al taxi's en politie 1.500 per maand (!). Dat is dan nieuw-leveringen, maar stel je inderdaad die hele vloot in de werkplaats maar voor. Impressive (y)

Ketel, nee is niet Ford. Heb wel contacten binnen Ford, maar zijn niet zo minnend naar ons toe.

Om te weten: Grootste Toyota dealer in de VS (Longo / Penske) verkoopt ca 38.000 Toyota , 12.000 Lexus and 5.000 Scion's nieuw per jaar!!!!

In opdracht; BMW of Macon, GA, 10.000 sq ft plezier voor een lange tijd.

A3-White zei:
let op Hyundai en Kia die komen er echt aan. Er is voor ons veel werk.

Klopt helemaal, ik denk dat de impact door velen onderschat wordt. Kijk maar naar de Hyundai Xi20 of de I40! Aan de andere kant komen de prijzen ook op 'Europees nivo'.:)

ja, dat moet ook wel want de gemiddelde dealer heeft hier een netto marge voor belasting van rond de 3%, Hyundai en Kia halen de 2% nog niet eens, dus dealers zijn niet helemaal tevreden.

De Optima is een pracht van een auto en is een stuk mooier dat de Hyundai Sonata.

A3-White zei:
ja, dat moet ook wel want de gemiddelde dealer heeft hier een netto marge voor belasting van rond de 3%, Hyundai en Kia halen de 2% nog niet eens, dus dealers zijn niet helemaal tevreden.

De Optima is een pracht van een auto en is een stuk mooier dat de Hyundai Sonata.

De Sonata is echt verleden tijd en een schril contrast met de Optima! Ik denk verder dat de kwaliteit op VAG of BMW of Mercedes nivo is, maar dat is alleen maar mijn mening. It's all in the name zei ooit iemand, was het Shakespeare?

Zo kreeg deze ochtend een telefoontje van een locale Lexus dealer. Heeft onze tegel nu een jaar of twee en is niet helemaal blij met de reiniging. Tja, dan zit er maar een ding op en dat is er heen rijden en zelf schoonmaken.

Dus op naar de dealer, aldaar aangekomen en de heer des huizes opgezocht en de werkplaats en service drive in, 5500 m2 tegel. Ja, de vloer was niet schoon en ik zou ook niet tevreden zijn. Navraag leerde dat ze het schoonmaken uitbesteden, twee zambonies, een ontvetter, een zeepleverancier en een persoon (met Pools accent) welke de hele dag aanwezig is voor de schoonmaak. Eerst maar eens vragen hoe men schoonmaakt: simpel net als men het ijs in Thialf weer netje maakt. Tja, en dat is nou net het probleem. Je koffie kopje met opgedroogde resten krijg je ook niet schoon in die ene seconde dat de vloer nat is.

Dus, met een sterk verdunde ontvetter (1:60) de vloer inspuiten en lekker een kwartiertje in laten weken. Daarna met de vacuumzuiger over de vloer en men was onder de indruk. Niet alles is weg, maar als je dit twee weekjes een keer per dag doet, daarna de verdunning op 1:100 dan kan de dame en de zeepleverancier er uit.

Ben er over drie weken weer en weet zeker dat men tevreden is, besparen dan toch snel een $40.000 per jaar!

Zo, Spring Break, veel Amerikanen gaan dan op inderdaad vakantie. Wij niet, blijven hier in en om het huis. Zoonlief heeft erg zijn best gedaan op school en betrap hem erop dat Engels de boven toon gaat voeren, heerlijk. Grote vooruitgangen geboekt op zowel kennis, en de sociale aspecten in het leven. Niet dat hij asociaal was in tegendeel, maar positiviteit voert de boventoon. Heeft het erg naar de zin op school en praat vol trots en met respect over een lerares die hij vorig jaar 2 x in de week had en dit jaar niet meer op school was (ook hier wordt bezuinigd) als invalster kwam opdagen. Hij weet dat zij hem enorm heeft geholpen, en vertelde de "ontmoeting" met een glimlach. Hij gaf haar zelfs een hug, heerlijk, super lerares!

Voor het harde werken is hij beloond met een goed rapport, doet altijd zijn huiswerk, hoef er niet achter aan te zitten, erg gedisiplineerd (denk dat hij dat van zijn moeder heeft). Dus gisteren middag iets eerder naar huis. Hij wilde altijd al een auto met afstand bediening (en ik ook). Dus op naar de winkel, veel is muk (toys r us, walmart, target), maar bij Hobby Town USA keken we onze ogen uit. Ik weet hoe hij wil knutselen, van autos houd, en veel ontwerpen van auto's maakt. Tekent schaalmodellen van 1/64 naar 1/18 en het lijkt erop, ik kan zelfs zeggen welk model het is. Nog wel 2D, maar 3D zal hopelijk snel volgen. Maar goed ik dwaal af. Uiteindelijk een Traxxas modelauto gekocht, met electromotor, 2wd, top snelheid 35 mph.

3605_splash_o.jpg

Dat het een meer proffesionele auto is is duidelijk, er is veel aan te verstellen, en een heel pakket met performance onderdelen te koop. Leuk, zie een tweede werkplaats / garage al ontstaan. Kan ook het vermogen instellen op max 50%, een trainingsstand. Zoonlief wil dat eerst proberen. Verstandig, zal hij ook wel van zijn moeder hebben.

Nou we gaan racen, foto's van de schade volgen.

Mooi Speelgoed voor mannen ;)

Top dat je zoon zo lekker zijn draai heeft gevonden.
Jammer dat zijn auto smaak nog wat achterblijft, maar blijf hopen dat dat ook nog goed komt en hij de letters B M & W ook gaat waarderen :rolleyes::cool::)

Goed bezig die jongen. Maar z'n vader is ook een noeste arbeider. Ik merk wel veel taalfoutjes in je berichten. Ook aan het ver-amerikaniseren ;) En nu mooi foto's van het raggen met het model.

A6-Red zei:
Jammer dat zijn auto smaak nog wat achterblijft, maar blijf hopen dat dat ook nog goed komt en hij de letters B M & W ook gaat waarderen :rolleyes::cool::)

Het is maar de vraag wie zijn smaak achterblijft. :p

@Red: Kom hier wekelijks bij BMW dealers over de vloer. Voor mijn nieuwe "werkgever" heb ik eens gekeken naar het motoren aanbod in oa BMW's. Er is hier geen enkele 4 cylinder te koop, minimaal de 3.0 V6 zelfs in de 1 serie. In Europa kwak je op de M3 een start-stop systeem en aan deze kant van de plas doe je niets voor het milieu. Ik snap dat niet, voor MB, Lexus en Infinti overigens hetzelfde. In het nieuws lees je hier ook dat BMW met drie cilinder twin turbo's komt, maar voor wie en welk model?

@Fast, ja mijn NL gaat ook achteruit. Heb er moeite mee, en moet er goed over na denken.

Overigens eerste schade al gehad, rechter voorwiel bungelde eraan. Even onderdelen gescoord en rijden maar weer. Vogels schrikken zich rond, hahahaha. Vanavond verse kip op de BBQ.

Paar dagen verder en beurs in Las Vegas is achter de rug. De BMW National Aftersales Conference. Ben er niet heen gegaan, kreeg geen accoord van zoonlief..................

Wel een aanvraag van Caterpillar, erg interessant. Gaan een soort van 3D theater maken waarbij klanten een machine in het echt te zien krijgen, dan een film in het theater. Nog een beetje nieuw, weet er nog niet alles van maar gaat zeker gebeuren.

Vrijdag vriend uit NL op bezoek, soort van Ketel bezoek. Komt dus vrijdag aan en vertrekt zondag weer. Kijk er naar uit, en wat bier gekocht, zoals Corona, Goose Islang, Blue Moon, Modelo Negro en Coors Light. Helaas speelt het NL team geen voetbal, maar misschien kunnen we hier de NL topper even bekijken. Tja de vriend is geen automan, dus proefrijden in een Camaro hoef ik niet te regelen.

Modelauto rijdt nog, verder geen schade, maar de buurman keek raar op dat zoonlief hem inhaalde toen hij aankwam rijden in zijn "coole" TT. Wel een grotere bumper geplaatst en een motorbeschermer besteld. O ja, ook een setje andere achterwielen voor op het strand.

Morgen komt er een leverancier op bezoek, neemt ontbijt mee. Nou houd hij van wijn en is Italiaan en ik alleen van wijn. Koop altijd twee dezelfde flessen wijn en als er een niet lekker is dan geef ik fles twee kado. Dus de Rosso di Montalcino (2007) Collemattoni is voor Keith, lekker Italiaans:). Heeft overigens zijn rechterhand met vingers zo groot als tenen, hoe en waarom weet ik nog niet. Misschien morgen wat meer info daarover.

Vakantie ook geboekt, Myrtle Beach SC begin Juni.

Black, Heb het niet gevraagd. Wel een opdracht gegeven. Even op wikipedia gekeken en heb weer meer kennis. Dank je!

Verder heerlijk week einde gehad, zonnetje scheen op zaterdag dus Chicago bezocht;
51fdd661.jpg

Ook de Avenger nog even aangeraakt:
49067dc1.jpg

Verder inderdaad wat bier gedronken, lekker wezen eten en goede gesprekken.

En wat heeft de Avenger aangeraakt :)

Chicago van een afstandje lijkt het wel of zie wolkenkrabbers over elkaar heen hebben gebouwd. Lijkt me in stad geen spatje zon. Of valt dat mee?

Weer was lekker, ook het zonnetje, hier onder aan de John Hancock:
f429a851.jpg

En voor GoldCoast:
d21bc15c.jpg

Lekker rijtje, Lambo, Porsche, vrij plekje (stond een Ferrari) en Bentley.

Ander grilletje op de Avenger........niet meer en niet minder.

Het is weer zaterdag dus even een update.

Tja, met de Avenger is niet veel aan de hand, start wanneer het moet. Volgens mij deze week maar een mijl of 15 mee gereden. De Journey, tja ook niet veel mee aan de hand, wel wat tripjes gedaan, maar ook niet om me zorgen om te maken.

Wat wel leuk is dat Fiat de eerste bestelling bij ons heeft gedaan, althans een dealer. Niet groot, maar was goed genoeg om een van de containers op te vullen en de voorraad te reduceren tot 0 van wat we hier hebben. Dat is lekker, want iedere productie run levert een andere kleur op, nuance verschillen. Ben druk in de weer met een brouwerij project op een leuk eiland hier in de buurt. Moet er maar snel eens heen, zie het al voor me, op het strand met een Silver Key Light.

Volgende week is er hier een beurs, AMI - American Meat Industry en ga daar twee dagen naar toe. Afspraak met een persoon van de NL ambassade gemaakt, voor een kop koffie.

De zaterdag begint, weinig te doen, heerlijk.

O, de "speel" auto is nog steeds heel, al wel een nieuw setje rubber voor in het zand, een andere voorbumper en een motor beschermframe gemonteerd. Blijft leuk.

Het is weer zaterdag dus ave een update.

Nog iets gebeurt: NEE, rustig weekje, wat gebeld, vluchtje geboekt naar Florida, afspraakjes gemaakt en een boze klant. Vandaag afscheid genomen van de persoon. Als er alleen maar negatief wordt gereageerd dan is "goodwill" meinerzeids verkeerd besteed.

@carfanatic: Tja, ik kan maar beter simpel gaan schrijven, maar was nooit een ster met taal en heb nooit gestudeerd. Ben een simpele kerel die op verzoek van derden naar de VS is vertrokken.

@Red, ja ik hoop dat hij daar meer tevreden zal zijn.

@Flop, lache?

@A4-Black, hoe was de verjaardag?

ik denk dat ik dat, t of dt pas de laatste 10 jaar een beetje door heb
Om de ergste miskleunen te vermijden heb ik lesmateriaal engels
1950 centrale leerschool Werkspoor Amsterdam onde de pc en dan
nog tik ik trent . Op scooterforum is de kennis v/d nederlandse taal
erbarmelijk. (nickchanging ipv schuilnaam verwisselen had ik ook
even niet door :rolleyes:

A3-White zei:
@Leee, kom er nogmaals achter dat ik niet heb gestudeerd. Kan je je opmerking uitleggen?

Leee is niet verder gekomen dan je allereerste post uit 2007 in dit draadje (en wist genoeg)

Nou White, ik zou maar eens wat afspraken gaan plannen in Cali!

[size=x-large]California comeback
As auto sales revive, dealers spend big money on stores[/size]

LOS ANGELES -- Dealership groups are making a big push to renovate stores and build new ones in the Los Angeles area as sales in California bounce back from the recession.

Millions are being poured into showrooms and service operations, mainly for upscale and high-volume franchises in economically vibrant areas. Dealers say they are going ahead with projects that were put on the back burner during the slump.

California was among the states hit hardest by the auto collapse of 2008 and 2009. Sales soared in the state amid booming real estate values from 2004 to 2007, when nearly 40 percent of vehicle buyers in California used home equity loans to make car purchases. But sales plunged when real estate values and credit crashed in 2008.

Registrations dipped 46 percent to 1.2 million from 2005 to 2010, according to the California New Car Dealers Association. In the same period, new-vehicle sales in the United States dropped 32 percent.

Last year California registrations rose 13 percent, while sales nationwide rose 11 percent. Now there's a flurry of action among big dealership groups. For example:

-- AutoNation, No. 1 on Automotive News' list of the top 125 U.S. dealership groups, spent nearly $26 million last year on six dealership renovation projects in the Los Angeles area. The projects are complete or near completion.

-- Keyes Automotive Group of Van Nuys, No. 19 on the Automotive News list, plans to build dealerships this year for its Cadillac, Chevrolet and Mercedes-Benz franchises. It also will move its Hyundai franchise into a 4-year-old former Acura store.

-- Sullivan Automotive Group, No. 33 on the list, has four major projects planned for this year in greater Los Angeles, totaling about $30 million.

Since 2007, about 340 new-car dealerships have gone out of business in California, says Peter Welch, president of the California New Car Dealers Association. He says dealerships that survived are able to take advantage of lower real estate and construction costs.

"The sophisticated and well capitalized dealers understand that we will be going back to 1.8-, 1.9-, 2-million-unit volume years again soon," he said. "If you've got the capital, it's a wonderful time to buy a new facility or update or remodel in anticipation for what we think will be a return to more normal volume years."

Three of AutoNation's projects are along a strip of Pacific Coast Highway in the affluent South Bay region of Los Angeles County. One is an $11.3 million facility built for Mercedes-Benz of South Bay. It opened in November and was designed to meet Mercedes-Benz's strict Autohaus dealership design standards.

The store is situated where Power Ford South Bay once stood. AutoNation moved the Ford store a quarter of a mile down the road into a vacated Jaguar dealership and spent $1.8 million on renovations.

In July, AutoNation expects to complete a $4 million renovation of the old Mercedes facility to house South Bay Infiniti.

AutoNation also spent $1.8 million to renovate a former Pontiac-Buick-GMC facility to house a new Fiat franchise. An Audi dealership in posh Newport Beach got a $2.4 million renovation, and a Land Rover store in the coastal town of Redondo Beach got a $4.5 million renovation and expansion.

In addition to its six recent L.A. projects, AutoNation has eight more California renovations, relocations and expansions booked for 2011.

The investment is part of a broader push to improve stores in AutoNation's western region, which includes California, Arizona, Nevada and Washington. About half of the group's roughly 70 western region dealerships will have improvements completed between now and Jan. 1, said Bill Berman, president of the group's western region.

"We really maximized the opportunity for every store we changed," Berman said.

AutoNation expects overall retail sales in California to grow 10 to 15 percent this year. But the state is not out of the woods economically. Unemployment tops 12 percent, and Gov. Jerry Brown and the legislature are fighting a budget deficit of about $25 billion.

Howard Keyes, president of Keyes Automotive Group, says sales at his stores are up 30 percent from last year, but he's still cautious.

"Right now I'm convinced [a recovery] is under way," he said. "However, something could happen in June and send us right back where we were. Before this all happened, everybody thought it was going to last forever."

Bron: Automotive News

Succes met de verkopen, ik hoef als tipgever maar 0,5% provisie over je omzet ;)

Bart, dank je. Volgende week ben ik in Florida voor een bezoek aan Autonation................we zullen zien. Keyes is bezig op dit moment met een MB dealer, werkplaats en service drive is 3800 m2!!! Penske / Longo is bezig met een renovatie van de gevel van de grootste Toyota dealer van het land.

Onlangs vanuit Sacramento een opdracht voor een MB dealer. Ook van Bayer en van Abita Brewery een opdracht.

Enige nadeel is nu de koers, prijzen moeten omhoog...............

Ik ben aan de Twitter. Stuur PM om mij te volgen. Gaat gaaf worden, prive, werk, foto's. Net de applicatie voor de BB gedownload. Fast bedankt!

Veel gelezen, heb er zin in.

Gisteren een crash van de Vaio. IT persoon kon er niets meer mee. Zelfs terug op de fabrieksinstellingen werkte niet. Dus...........drie opties / doelen. Bij derden ter reparatie aanbieden, een nieuwe of beide. Voor de laatste gekozen. Mede omdat dit mijn enige computer is voor en op het werk.

Een simpele laptop gekocht, Toshiba:
Toshiba - Satellite Laptop / Intel® Celeron® Processor / 15.6" Display / 3GB Memory / 250GB Hard Drive - Black
Model: C655-S5132 ($380.00) Maar ja nog geen outlook, dus ook gekocht (wat een prijs!! $199.00 voor de software...)

Wordt nu geinstalleerd, en gegevens van de oude PC (back up dagelijks) zal er ook direct op komen, dus kan gewoon op werken vanaf vanmiddag. Tijdens de installatie vrijdag viel de stroom in de stad deels uit, tja dan kom je ook niet op het netwerk. Alles ging dus mis, en ben op tijd gestopt met werken. Dus geen goede vrijdag.

Laptop weggebracht voor reparatie: $199.00!!, en waarschijnlijk vandaag of morgen (zondag is hier altijd alles open weer klaar). Maar ja, kan de gok niet nemen om zonder laptop op reis te gaan. Als de laptop weer OK is neem ik de nieuwe van de zaak over.

Verder bij een toekomstige MINI dealer geweest. Tegels werden geinstalleerd...........op zich netjes maar tegels hadden 90 graden gedraait moeten liggen voor een beter / netter resultaat. Tja, net als in Nederland mag iedereen zich tegelzetter noemen.

Het is pasen, ook hier, maar gewoon maandag weer naar het werk, lees naar Tampa (FL), lekker warm en besloten om mijzelf op een Cabrio te trakteren, mits redelijk geprijsd. Foto's en verslag volgen! Erg druk veel afspraken en veel rijden, heb er zin in.

Ik ben niet zo snel jaloers, maar dat ben ik nu wel. Heb altijd gedroomd van Amerika. Weg uit dit kikkerlandje dat niets heeft te bieden. Lekkere grote auto kopen. A3? Man waar heb je het over, de auto's hier zijn in elkaar gedrukt omdat we op elkaar wonen. Gewoon lekker groot, uitgerekt, dat iedereen lekker met zijn benen gestrekt vooruit kan zitten zonder iets te raken (dat kan mijn Camry nog niet eens, de kadett van de USA en hier schijnt het een bak te zijn, daar is het niks). En dan die ruimte, oh heerlijk!!!!!!!!
Die stomme bossen in Nederland kunnen me gestolen worden. Zo gelukkig als jij wil ik er ook uit zien!!!:)

Ze vertellen je natuurlijk niet alles .Er zegt ook wel eens iemand :'tegels? nee bedank'!.

arie bombarie je neus staat krom
een dubbeltje sigaren
een halluffie weerom

google zal het ook wel kennen

Flop, dat zeggen ze hier dus niet, ze spreken geen Nederlands...............Uiteraard wil niet iedereen tegels, zouden we niet eens in de productie aankunnen. En nu met de koers ben ik er ook niet zeker van dat alles wat we willen gaat lukken, maar als je er niet aan begint...........

Maar kijk, hier begint de afgunst. Wees trots op wat je bereikt en iedereen mag het weten.

Heb er nog een voor je: "If your memories are bigger than your dreams then you're headed for the grave"

De Sebring is weer afgeleverd, 80% open gereden, heerlijk maar veel herrie. Verbruik 1:12, vindt het netjes.

Terug
Bovenaan