A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

A3-White zei:
@Audi: Niet veel weten het, maar zal het nu maar vertellen, mijn echte naam is adrie de wit en had een weddenschap afgesloten met vrienden dat ik een A3 in wit ging rijden, welke ik uiteraard heb gewonnen.

Heb je toen een huis in Amerika gewonnen? :):):)

A3-White zei:
@Audi: Niet veel weten het, maar zal het nu maar vertellen, mijn echte naam is adrie de wit en had een weddenschap afgesloten met vrienden dat ik een A3 in wit ging rijden, welke ik uiteraard heb gewonnen.

Haha, maar ik vind het wel mooi dat je het ook daadwerkelijk hebt gedaan(y)

@A3-White: jij blij dat je geen Lada Geelhoed bent genoemd..... Al had ik het best wel willen zien dan. Kans groot dat de weddenschap dan wel over een huis in de USA was gegaan:D (Ik vraag mij nu trouwens ook af hoe lang het duurt voor er reacties komen want ik kan me herinneren dat het een bestaande naam is...):rolleyes:

@Fast:probleem met Z is dat het inderdaad de zieke kant is en niet de sterke kant.

Dinsdag wordt de Toyota opgehaald voor vertrek naar Fullerton, CA, op de trailer voor $ 735.00 - toch 1970 mijl / 3150 km. Valt mij erg mee.

Niet slecht, of toch wel?

De twee achterbanden liepen langzaam leeg................TMPS sensoren aan en dus terug naar de garage, allebij lek. Gelukkig was bij aflevering dit lampje ook aan en hebben ze de banden opgepomt. Tweede is dat bij scherp naar rechts sturen en gas geven het erop lijkt dat een aandrijfas geluid maakt. Dus vanochten naar de garage geweest, banden niet op voorraad, zijn besteld voor montage dinsdag / woensdag. Hoop dan ook uitsluitsel over het andere euvel te krijgen. Auto remt goed rechtdoor, bij optrekken niet zijwaards (misshien een proberen zonder ESP).

Wordt wel opgelost denk ik zo. Wel even andere wissers en nummerplaathouders gemonteerd.

Nog geen plaat op deze pagina: Nu wel!
099-1.jpg

Alleen de aanwinst:
103-1.jpg

@A4 - passen in de garage, moet denk ik alleen de fietsen iets anders ophangen en het basketbalbord voorzien van een kussen.

Overigens:
088.jpg

Sprak met de eigenaar: 1100 pk, zelfs rechtuit is gevaarlijk. Zoonlief is aan het sparen.

Ik zie links in de garage ook nog genoeg spullen die weg kunnen. Tip. Onder schouderhoogte gewoon niks aan of voor de garagemuren de eerste 5,5 meter.

Heb ca 60 cm aan weerszijden van de garagedeur wat voor oa de gereedschap kist en twee setjes winterbanden. De bakken aan de muur zijn zo geplaatst dat de deur goed open kan, en ik eenvoudig kan uitstappen. Achteruit erin werkt niet ivm de fietsen die deels boven de motorkap hangen.

Het is 4 maanden per jaar even passen en meten, daarna is alles weer ruimtelijk. Houd je garage wel vrij van de gebruikelijke opslag.

Hallo A3-White,

Ik kwam gisteravond toevallig jouw topic tegen en heb 2 uur lang alles doorgelezen. Geweldig om te lezen wat je allemaal hebt gedaan en opgeofferd om in Amerika aan de slag te gaan. Het gaat je goed zo te zien :)

Leuke auto's heb je al gereden en de auto's die je nu zelf hebt zijn ook erg mooi. Altijd al zwak gehad voor een Avenger, rijdt er bij ons ook 1 in de buurt.
Heel veel succes met alles en ik blijf jouw topic zeker volgen.

Gr. Tim

Leuk om te lezen dat jij vindt dat ik veel heb opgeofferd, eigenlijk is dat ook wel zo. Het ligt er alleen aan hoe je daar mee om gaat, en hoe er met jou als emigrant wordt omgegaan. In mijn omgeving alleen maar positief, dus red ik het hier wel.

Maar goed, tja de Journey is vandaag naar de garage gebracht. Dealer wilde geen nieuwe banden geven omdat hij meende dat ik zelf lek heb gereden. Na wat heen en weer en vanaf mijn zijde aangetoond dat ik de auto ophaalde met brandende TMPS lampje, en dat dit door de verkoper is verholpen, werd de desbetreffende erbij gehaald. Nieuwe banden nu op kosten van hun. Ook wordt de aandrijving nagekeken. Het maakt bij sturen (links en rechts) gewoon lawaai, maar je voelt het niet in het stuur, dus wat het nu is...............ik weet het niet. Remmen is ook geen probleem, allemaal netjes zonder lawaai en rechtuit.

Heb gezegd dat ik de auto pas op haal als deze klaar is. We wachten af. Ga nu met de fiets naar het werk, de zon schijnt en het is niet al te ver, dus bbest gezond. Zal eerdaags een foto van dit feit plaatsen.

Ik hoor de Yanks al roepen "That crazy dude is riding a g*dd*mn bike. Without a motor! Ah well, he's Dutch" ;)

Leuk om al je verhalen te lezen White en ik weet zeker dat iedereen je het succes enorm gunt (y)

Ja Fast, op een fiets noemen ze je hier een dwaas, helemaal met fietstassen en zonder versnellingen, een heuze Batavus oma fiets in mat zwart. De buurman, opgegroeid in down town Chicago - 40 jaar oud, zei dat het een trendy fiets was die op 1 plaats in Chicago zelfs word verkocht. Moet alleen volgens hem nog een drager op de voorvork plaatsen. Die had ik al gekocht maar vrouwlief heeft deze in NL laten liggen.

@Corza: Succes is er maar nog lang niet genoeg, we willen meer meer meer.

Wel leuk was gisteren een aanvraag voor een nieuw te bouwen dealerbedrijf in Beverly Hills: Mclaren,.................Die gaan we alvast noteren voor een bezoek en testritje - wil toch kijken of dat meer plezier geeft dan een Camaro.

Vandaag twee opdrachtjes, een Mini in de buurt van Phillidelphia en een BMW in Vista (CA). Grappige is dat ze beide even groot zijn.

Ook bericht over de auto: schijnt een motorsteun te zijn die niet helemaal OK is. Wordt vervangen, hoop dat de auto zaterdag klaar is.

O ja, zat maar een sleutel bij: nieuwe moet ik betalen, dealer: $160,00 ex inleren / ebay $ 29.00 ex inleren. Inmiddels besteld. Waar dit prijsverschil vandaan komt weet het niet, maar zou best wel eens kunnen zijn dat dit opgekochte voorraad is van dealers die de deuren hebben moeten sluiten.

nog van harte white met de jeepjourney :)
excuus voor vertraging... ik volg het continu met veel plezier, maar ben vaak te druk om te reageren. we plussen 10% waar concullega's 30% in de min gaan, me happy dus maar het gaat uiteraard niet vanzelf :rolleyes: de + wens ik jou ook toe (y)
als je naar NL komt om fietsrekje op te halen, geef ff belletje...?... :p

de jeugd hier in nederland gaat massaal naar school op een opoefiets zonder bagagedrager
en verlichting vinden ze ook niiet nodig. Eeen zg stationfiets (die je bij het station zet) ziet er
nog veel erger uit. Vrouwen fietsen met een groot plastickrat voorop maar meisjes versieren
de boel met een slinger kunstbloemetjes. Het kettingslot kost meer dan die hele ouwe fiets
je bent er met die auto toch nog aardig ingestonken. valt me een beetje tegen van je.

A3-White zei:
Ja Fast, op een fiets noemen ze je hier een dwaas,

Nog wel. San Diego schijnt een ware fietsstad te zijn.. !

A3-White zei:
Wel leuk was gisteren een aanvraag voor een nieuw te bouwen dealerbedrijf in Beverly Hills: Mclaren,.................Die gaan we alvast noteren voor een bezoek en testritje - wil toch kijken of dat meer plezier geeft dan een Camaro.

Stap je gewoon binnen en vraag je om de sleutels?

Inderdaad is dit een leuk topic om te volgen.

@Ketel : van 21-12 to 28-12 in Lelystad / NL

@Flop: Ik weet het van de fietsen in NL, heb er 40 jaar gewoont en deels gewerkt. Ingestonken?, ben ik het niet mee eens dus verschillen we van mening. Alles wordt opgelost, ook al kost het wat tijd en het weer is lekker om op de fiets te gaan. Zie de eekhoorntjes en konijntjes, de tuinsproeiers, de krant op de oprit, de rennende mensen en de schoolbus. Voor mij een lekker begin.

@Davidoff: ben een keer in San Diego geweest maar heb er eigenlijk niets van gezien. Weet wel dat je van daar uit met de trein naar Mexico kan, en dat er een of ander oud Engels passagierschip in de haven ligt als hotel.

Ben al op veel plaatsen geweest, maar nog weinig gezien. Dit jaar staat er niet meer veel op de planning, dus zal hier in de omgeving meer gaan bekijken.

Allemaal een goed week einde.

Vandaag bij www.nickeychicago.net geweest, vlak naast de deur, vinden vele de Camaro een onding en nutteloos, doet men hier al het mogelijke om er zoveel mogelijk vermogen uit te krijgen. Stage III : 700 pk, op de wielen. Standaard motorkappen worden hier vervangen, en zoonlief zag er al een om op zijn slaapkamer te hangen: kosten $ 400.- donker blauw, witte striping

We zijn gewoon naar binnen gelopen en een hele rondleiding door het bedrijf gekregen. Stonden ook vele oldtimers opgesteld, welke komende week in het dorp hier onder de veiling hamer gaan. Totaal 1000 stuks!, is toch wat en zal er zelf ook een kijkje nemen, maar niets kopen.

De Journey is terug, voor een ander forumlid even een foto genomen van de bagage ruimte:
001-6.jpg

En dat met de achterbank in de achterste positie.

De veilinglijst:
https://www.mecum.com/auctions/consignment_list.cfm?AUCTION_ID=CH1010&consignDay=All

Staat een verdwaalde BMW, Porsche, VW bij, verder ook wat fietsen en lichtbakken.

Zal er wel een paar keer voorbij rijden en alles aanschouwen en de benodigde foto's maken.

Voor de liefhebber mooi US spul

- Golf V R32 (vrij uniek volgens mij in de US)
- Isetta 300
- Isetta 600 > oer MPV
- VW T181 Thing
Verder leuke:
- Beetle's
- 911's
- 356

En iets heel leuks op vrijdag !

Ik ga er zaterdag heen, twee foto toestellen mee. Op de een of andere manier vind ik de Amerikaanse auto's een stuk aantrekkelijker. Weet niet waardoor het komt, maar denk doordat Audi hier relatief goedkoop is tov van Nederland. Daardoor meer naar het te besteden bedrag gekeken en wat kan je ervoor krijgen ben gaan kijken. Zowel voor de Avenger als de Journey ben ik onder mijn budget gaan zitten en heb veel auto terug, omdat deze qua prijs 2ehands zeer schappelijk is.

De oude Mopars met dikke V8 die rijden hier dagelijks rond, een zonnestraaltje en ze zijn buiten, zal wel aan de buurt liggen waar ik woon. Overigens schuift er ook regelmatig een Ferrari, Lambo en RR door de buurt, heb nog niet het lef gehad om te kijken waar deze mensen wonen.

Ik wordt nu wel bang dat bij terugkomst in NL ik Dacia ga rijden..................of wint mijn anti Frankrijk mentaliteit.

Allemaal goede werkweek, weet niet of ik online kom, drukke tijd, bah.

Succes met het ploeteren deze week. En oiok wat Duits spul op de plaat zetten voor ons hier.

Dacia :confused:

Update voor Fast:

- Isetta 600 > oer MPV - verkocht voor $ 17.500
- VW T181 Thing - verkocht voor $ 3.450

Je kan de veiling live op de website bekijken! Erg leuk, erg snel.

Ga zaterdag zelf even kijken, zal ik gaan zwaaien naar jullie???

Fast: Beter duur, dan niet te koop is mijn motto.

Kleine update:
004.jpg

Voor Fast :
Isetta 300 : hoogste bod $ 25.500!!
R32 : $ 21.000
Blauwe Beetle - met dakdrager : $ 9.750
VW Bus : hoogste bod $ 16.000

McBurnie : $ 10.000

Voor E500:
S500 - 2002 - $ 8.000
SL Cabrio : 1981 - $ 3.800

Zo we zijn een aantal weken verder en uiteraard moest er ook getankt worden:

Daar gaan we: 18.6 gallon / 250 mijl - durf het bijna niet op te schrijven maar minder dan 1:6!!! let wel allemaal stadsverkeer en erg korte ritjes 2-3 km. Gelukkig is de benzine hier niet al te duur (ca. Euro 0.58 per liter) maar schrik daar toch flink van. Wagentje weegt wel 4229 lbs / 1920 kg leeg, maar is toch een hele berg.

Nog nieuws: Mercedes Benz Silver Spring (MD), Mercedes Benz Betonville (AR), MINI Monmouth in opdracht, en een aantal die er aan zitten te komen waaronder een 2 x BMW, Subaru en een Toyota allen in Canada! ben ik toch niet voor niets naar de watervallen geweest.

Morgen staat mijn vader op de stoep, komt voor een lange twee weken op bezoek. Uiteraard een en ander geplanned en kijk er naar uit.

Daar gaan we: 18.6 gallon / 250 mijl - durf het bijna niet op te schrijven maar minder dan 1:6!!! let wel allemaal stadsverkeer en erg korte ritjes 2-3 km. Gelukkig is de benzine hier niet al te duur (ca. Euro 0.58 per liter) maar schrik daar toch flink van. Wagentje weegt wel 4229 lbs / 1920 kg leeg, maar is toch een hele berg.

Naja, beter dan bijv. 1:10/11 rijden en 1,50 de liter betalen :(

@S-RS : meeste in het vliegtuig en huurauto. Alleen als er project in de buurt zijn, 700 mijl radius dan pak ik de auto. Op het moment is het rustig hier, wel bezig met twee Infiniti's / een Acura / en twee BMW projecten in een straal van 80 mijl. O ja, ook een McLaren.

A3-White zei:

Dat valt inderdaad tegen zeg! Ik heb net even de bonnetjes van anderhalve maand verzameld en kwam uit op een gemiddelde van 14.6 MPG / 1:6,2. En dat is voor een Tahoe met V8.

Is wel 100% in de stad, dus geen lange afstanden. Heb zojuist een afspraak za 3 uurtjes sturen hier vandaan gemaakt en zal dit resultaat ook eens bekijken. Ik laat het jullie weten volgende week.

Presentatie vandaag voor BMW was erg goed. Uitnodiging ontvangen voor een presentatie bij de mensen op het regionale hoofdkantoor voor een uitgebreide presentatie. Ben blij.

Hopelijk wordt AUDI ook nog wat, ben wat wezen klagen maar zien wat het wordt. Minder dan niets kan toch niet.

Succes ermee!

Bij mij was het wel voornamelijk snelweg... overigens gaf de bc 17.5 MPG aan, gemiddeld. Waar dat vandaan komt weet ik niet.

Net voor ongeveer 25 euro de Mini volgegooid: 11.1 gallon voor 268 mijl. Ik kom dus uit op 1:10.3. Ik had dat wel zuiniger verwacht... of misschien nodigt 'ie teveel uit. Ik moet zeggen dat we wel opvallen met een gele Mini tussen de pick ups :D

Gisteren met een autoverkoper staan praten die vol trots stond te vertellen dat de Tahoe (die hij aan me wou slijten) zo zuinig zou zijn doordat hij op 4 cilinders kan rijden. En jawel, ook op 85% ethanol. Ik heb hem vriendelijk verteld dat het in de praktijk allemaal wel meevalt. En die E85 is bij ons in de buurt niet verkrijgbaar...

Op Ethanol gaat je vermogen met 15% achteruit en zo ook het verbruik. De Avenger die wij hebben kan ook op E85 maar dat doen wij ook niet.

Bij wie heb je de MINI gekoch, dealer?

ik ben benieuwd wat die Kia picanto heeft verbruikt in die 380 km die we
er nu mee gereden hebben. de benzine staat nu op 1.50 euro dus een stukje
cruesen voor de kat z'n viool daar gaat de lol wel van af. Voor de forummers
hier in kikkerland moet het een goed bericht zijn dat het nieuw kabinet de
max. snelheid op 130kn/uur gaat zetten. Zeg Arie schrijf eens wat over het
gewone leven langs de interstate. file's tankstations ,wegenwacht etc. Op tv
zie ik wel eens zeer hardhandig optreden van de politie langs de weg. gr. j.

A3-White zei:
Bij wie heb je de MINI gekoch, dealer?

Bij BMW of Houston North. Fijne zaak, had er meteen een prettig gevoel. Wilde sowieso bij een BMW- of MINI-dealer kopen.

Nu gaan we langzaam op zoek naar een mooie SUV. Iets van Tahoe / Suburban of Expedition (EL). Heb ook met een halfoog gekeken naar de Chrysler Aspen, puur omdat de prijzen ervan net wat gunstiger liggen, maar toch kan het me niet helemaal bekoren.

Flop: Uiteraard staan er hier files, wordt er aan de weg gewerkt (onlangs nog een 6 weken lange staking van het personeel), zijn er veel tankstations, wordt er grotendeels aan de pomp afgerekent, maar wat een groot verschil is is de koffie.

Ja simpel koffie, voor een een dollar heb je een 0.3 liter koffie, een cappuchino kost direct een dollar of 4, zit natuurlijk meer arbeid in. Heeft de ene McD wel Capu, de ander niet. Iced coffee is ook helemaal in. Bij de 7eleven heb je een rij met 8 soorten, smaakjes die je kan toevoegen, maar voor mij simpel Columbian black, en dan kom ik de ochtend door. Samen met een banaantje (chiquita) en croissant $ 3.82.

Twix: Maar je rijdt toch al in een Tahoe? PS als je weer eens bij de dealer bent kan je kijken wat voor een vloer ze daar hebben in de werkplaats? Tegels (rood 4x8" / 100x200), of iets anders?

nou ik weet 't 380 km 25 liter. 1 op 15 en een beetje.
staat volgens mij niet in de advertenties ( betreft die Picanto)

A3-White zei:
Twix: Maar je rijdt toch al in een Tahoe? PS als je weer eens bij de dealer bent kan je kijken wat voor een vloer ze daar hebben in de werkplaats? Tegels (rood 4x8" / 100x200), of iets anders?

Die Tahoe is een tijdelijke auto (ik zou hem best willen houden ;) ). Daarom ben ik nu op zoek naar iets vergelijkbaars. In eerste instantie een pick up, toen een Avalanche (iets minder pick up, iets meer SUV), maar we hebben besloten meteen te kopen wat we willen: een 'full size SUV'... de keuze voor pick up / Ave zou alleen maar gemaakt worden omdat de prijzen wat gunstiger liggen.

Ik zal volgende keer eens kijken wat er ligt. Als ik er nog terugkom. Ze zitten in Houston North en ik woon in het zuiden en er zit ook een goede dealer in het zuiden van Houston. Die zitten er nog maar net. Moet ik alvast visitekaartjes van je achterlaten?

@ Flop: 't Is net wat Adrie zegt, veel tankstations. Ik woon buiten de grote stad en de snelweg is hier vrij rustig. Wanneer ik 's ochtends naar het werk rijd, rijd ik de snelweg op en zet de cruise control op 70 mph (max. snelheid is 65 hier) en na een kwartier haal ik hem er af wanneer ik de afslag neem. Dat zegt genoeg? Dit komt ook door iets anders waar de VS verschilt met Nederland: de maximum snelheid geldt in principe voor alles en iedereen. Dus wanneer je 60 rijdt komen de vrachtwagen gewoon links voorbij zetten.
Iets waar ik zelf erg aan moe(s)t wennen is rechts afslaan bij rood licht.

@Twix: Ik ben nu even terug in Nederland, en ik moest de eerste dag erg wennen aan het niet rechtsaf mogen slaan op rood…op een gegeven moment zei m'n passagier er iets van toen ik de stopstreep al driekwart was gepasseerd, zo'n automatisme is het ondertussen geworden. Waar zit je trouwens ongeveer in Houston? Ik zat in Georgetown, TX (20 mi ten noorden van ATX) en heb familie wonen in Sugar Land.

Zo'n Avalanche is trouwens een fijne auto, qua rijgedrag net een Suburban. Beiden zijn vrij groot, bij de Avalanche vond ik de open bak alleen wel handig…smijt je zo een fiets in.

Verbruikscijfers:

100% stad: 18.6 gallon / 250 mijl : 1: 5.75
60% stad: 15.7 gallon / 260 mijl : 1: 7.04
80% snelweg / binnenwegen: 18.8 gallon / 400 mijl : 1: 9.05

Comfort:
Na gisteren ca. 380 mijl te hebben gereden stapte ik zonder enig euvel uit de auto. Rijdt rustig, comfortabel. Aandrijving is niet een van de verfijnste, je voelt af en toe een schok. Navigitie werkt goed, en verwerkt wijziging van route snel. Baal er wel van dat ik deze niet kan bedienen terwijl je rijdt, maar snap dit volledig mbt de veiligheid.

Rijd dit beter dan de Toyota op de lange afstand, Ja, qua comfort, Nee, qua kosten.

Terug
Bovenaan