A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

Red is dan op vakantie, dus zien dit jaar zal het niet worden, het ging goed met hem. Even mobiele nummers uitgewisseld en de whatsapp opgezet. Ook eea gehoord over zijn nieuwe BMW, word een mooi verhaal, en geloof mij, hij ligt totaal niet wakker van wanneer de auto uiteindelijk wordt geleverd al is het eind 2016. Dan was er nog ene GT86 rijder aldaar, nou dat beestje is ook al een paar jaartjes oud en zal vervangen worden voor ...................

Heb inmiddels een hotel in Amsterdam geboekt op de Marnixkade en ook in Antwerpen, gaan we toch nog wat leuks doen dan enkel en alleen de familie en vrienden tour.

Red is dan op vakantie, dus zien dit jaar zal het niet worden, het ging goed met hem. Even mobiele nummers uitgewisseld en de whatsapp opgezet. Ook eea gehoord over zijn nieuwe BMW, word een mooi verhaal, en geloof mij, hij ligt totaal niet wakker van wanneer de auto uiteindelijk wordt geleverd al is het eind 2016. Dan was er nog ene GT86 rijder aldaar, nou dat beestje is ook al een paar jaartjes oud en zal vervangen worden voor ...................

Heb inmiddels een hotel in Amsterdam geboekt op de Marnixkade en ook in Antwerpen (Grote Markt), gaan we toch nog wat leuks doen dan enkel en alleen de familie en vrienden tour.

Uiteraard staat een bezoek bij Donkervoort op de planning, is altijd leuk, en gastvrij.

Week-end was goed, de Avenger voor een olieverversing, zoonlief heeft de hele auto gekleid, en in de was gezet. De Durango, daar ging het motorlampje van branden, naar de garage en het bleek dat de oliedruk meter het had begeven, nieuwe erin en klaar. Mooi onder garantie. Auto gaat vrijdag naar de garage, komt er trekhaak op, om een fietsenrek er op te kunnen plaatsen. Heb gekeken voor een unit die op de klep kan maar dit gaat niet lukken omdat de bovenzijde vande achterklep / spoiler van kuntststof is.

Ijdens ee vakantie zal ook het asfalt van de openbare weg naar de garage worden vervangen, huis worden geschilderd en nog wat zaakjes,

We zijn in Nederland en rijden een B-Max, erg luxe uitvoering, incl navigatie en inklapbare spiegels. Hoe rijd het, nou het is geen strepentrekker.

Het weer is lekker,

Nederland, het is gezellig, mooi weer en relatief rustig. Appartement op de Manixkade was perfect, ruim, alles erop en eraan. Gaan we zeker nog een keer doen. De hop-on rondvaartboten is ook een uitkomst. Maar dan het parkeren, even goed zoeken, en P1 voor het centraal station, Euro 25 per dag, een koopje!!! Onbeperkt in en uitrijden, enkel van te voren regelen. Ik kan het iedereen aanraden.

En de auto, de B-max, lekker wagentje, zuinig, niets mis mee, enkel waarom heet het b-max als er geen b-stijl is?

Nog twee daagjes en we zijn weer in de VS, kijk er naar uit om die kant weer op te gaan. Het ritje Harlingen, Emmen, Osnabruck, Lelystad, Antwerpen, Maastricht, Antwerpen, Lelystad is goed bevallen in de B-max. Leuke auto, denk gemiddeld 1 op 16, niet harder dan 120 op de teller gereden, ook eea in de stad.

Kan niet wachten om weer in de Durango te rijden, trekhaak zal erop zitten, tijd voor een fietsendrager!, en nieuwe fietsen.

Leuk te lezen A3 White.

Kun je me eens uitleggen wat er speciaal is aan jullie tegels?

Weer heerlijk een paar honderd mijl in de Durango, verbruik is niets mis mee, 1:11.5.

1F42E4C8-FDC4-45B5-B431-37D29C6F263B_zpsy0rlhfy8.jpg

Het fietsenrek, plaats voor 4 fietsen.

34B080E2-FC4C-4241-9C48-456C8AD65ABD_zps8rqbhas6.jpg

F621D601-E0FA-4CB3-9879-B8B5FDB6B482_zpspq9tvk3x.jpg

3364C42D-0B57-4924-AF3E-53418FD22F91_zps8owjia2n.jpg

Stukje rond gereden met twee fietsen erop en moet zeggen dat de fietsen er strak op blijven hangen. Montage van het rek "in", jawel, er zit een 2" vierkant gat, de trekhaak, gaat snel, bout er in vast zetten en klaar. De fietsen op het rek plaatsen gaat net zo snel.

Gekocht bij de lokale fietsenboer, eigenlijk probeer ik alles in het dorp te kopen. Heb de "internet" prijs laten zien en gevraagd wat er mogelijk was, hij kwam in de buurt,

A3-White zei:
Maar dan het parkeren, even goed zoeken, en P1 voor het centraal station, Euro 25 per dag, een koopje!!! Onbeperkt in en uitrijden, enkel van te voren regelen. Ik kan het iedereen aanraden.
Ik mag toch hopen dat dit ironisch bedoeld is ?
€25 voor een dagje parkeren kan ik niet normaal vinden, ik weet dat als je niet uitkijkt je ook het dubbele betaalt in Amsterdam (maximaal dagtarief bij de bijenkorf bijvoorbeeld).
Maar voor de meeste lijkt mij een P+R terrein toch aantrekkelijker qua prijs.

@Blue, eigenlijk niet, je weet dat parkeren in de grote steden aan de prijs is, ook in Maastricht (Vrijthof) was het Euro 22 per dag, Antwerpen was met Euro 17.50 (Groenplaats) dan iets minder. Het is voor mij een balans tussen aan de ene kant de kosten, de andere kant het gemak. Als jet het terugrekent minder dan een Euro uur, en dat is goedkoop.

De trekhaak is inmiddels gebruikt, palletje met tegels over een afstand van 300 km van de ene naar de andere brouwerij. Ging allemaal vrij eenvoudig, verbruik wel wat omhoog, maar dat is logisch.

Komende week naar Minneapolis, en waarschijnlijk ook naar St Louis, veel KM, heb er zin in.

Overigens gisteren een nieuwe Naviagatie aangeschaft, een Garmin 2689LMT, mooi maar eens uitproberen:

https://buy.garmin.com/en-US/US/on-the-road/automotive/2014-line/nuvi-2689lmt/prod138361.html

A3-White zei:
De trekhaak is inmiddels gebruikt, palletje met tegels over een afstand van 300 km van de ene naar de andere brouwerij. Ging allemaal vrij eenvoudig, verbruik wel wat omhoog, maar dat is logisch.

Komende week naar Minneapolis, en waarschijnlijk ook naar St Louis, veel KM, heb er zin in.

Overigens gisteren een nieuwe Naviagatie aangeschaft, een Garmin 2689LMT, mooi maar eens uitproberen:

https://buy.garmin.com/en-US/US/on-the-road/automotive/2014-line/nuvi-2689lmt/prod138361.html

Heb ik ook ooit gedaan met de Passat. Het kraakte en piepte met 2,5 ton achter de auto vanuit het midden van NL :D

A3-White zei:
Weer heerlijk een paar honderd mijl in de Durango, verbruik is niets mis mee, 1:11.5.

1F42E4C8-FDC4-45B5-B431-37D29C6F263B_zpsy0rlhfy8.jpg

Wauw!
Zowel met de gehuurde Suburban (V8) als Acadia (V6) kwam ik niet boven de 19MPG.
Nu moet ik wel zeggen dat op de snelweg (50-60mp/h) de Suburban op de board computer wel tot zo'n 23MPG kwam (viercilindermodus en enkel achterwielaangedreven). Ik vond dat voor de Suburban al niet gek, maar de de Durango is qua auto zeer vergelijkbaar; knap resultaat dus (en dat terwijl die Dodge wat ouder is dan de Chevrolet).

@speed, Het gevoel moet goed zijn, en dat was het. Een van de manner was CEO van een zonnebrillen bedrijf, onder piloten zeer gewild, en niet Ray Ban.

@Fast, gelukkig was het naar -5 NAP, anders was het niet gelukt.

@Magi, deze week was het iets minder, 25 mpg, veel in Minneapolis gereden.

En de navigatie......waarom heb ik deze niet eerder gekocht, spraakherkenning werk to subliem, zelfs met mijn accent, mooi grout scherm, af en toe komt er op de snelweg bij een afslag een foto in het scherm welke aangeeft welke baan je moet nemen, mooi apparaat, kan het iedereen aanraden, beter dan met je mobiel.

Volgende week Denver, word weer goed.

We zijn terug, veel gereden, even heen en weer naar Toronto, daar eea bezocht ova HQ Honda, gaan weer wat tegeltjes kopen voor de werkplaats. Ook voor het nieuwe HQ Porsche onderkomen eea besproken, word mooi!

Maar ook even bij Bells Brewing langsgeweest, gaan weer uitbreiden, nogmaals een order van hun, maakt me blij. Er was ook een heer van het Siebel Instituut, erg interessant, komt wel wat meer uit. Brouwerijen in Amerika is een van de mooiste mark ten waarin je kan werken, onderling zijn deze craftbrewers vrienden, gunnen elkaar het beste, helpen elkaar waar nodig, drinken elkaars bier. Ben het nog nooit zo tegengekomen.

Volgende week naar Een tweetal brouwerijen in Chicago, een daarvan heeft zijn bier bij de Jumbo in Nederland in de schappen......woensdag naar Atlanta, vrijdag weer thuis. Het gaan weer los.

O, Mercedes krijgt weer een nieuwe dealership in Houston: werkplaats 6500 m2.........de Duitse drie bouwen de mooiste dealerships, alles voor customer satisfaction, waanzinnig.

En de Durango, we zitten over de 35.000 mijl, heb garantie verlengt naar 60 maanden, onbeperkt kilometers, kosten $1.040.-- / $100 eigenlijk risico,

A3-White zei:
.de Duitse drie bouwen de mooiste dealerships, alles voor customer satisfaction, waanzinnig.

Een overleden kennis van me zou zeggen 'show off', oftewel imponeren, die show off is imiddels al lang overgewaaid naar Europa overigens.
Mag jij daar ook offertes uitbrengen op die werkplaats van 6500 m2?

@speed, alle dealers lijken op elkaar, wereldwijd een design. In Nederland heb ik nog niet gezien dat als je bij de dealer komt voor onderhoud dat je de auto binnen, of minsters onder een afdak parkeert, alle BMW dealers in de VS moeten dit voor 2017 hebben, evenals nieuwe vloeren in de showrooms.

En de Mercedes, die is in opdracht........levering April 2016,

Dat overdekt parkeren zien we hier nog niet veel (misschien bij een Ferrari dealer?), lijkt me een goed idee.
Prima dat je die opdracht al binnen hebt, 'still going strong' dus!;)

Net even gekeken naar de afgelegde kilometers: 2600 afgelopen week, geen centje pijn, gemiddeld 1:10.5, dan zag ik, niets mis mee.

A3-White zei:
Net even gekeken naar de afgelegde kilometers: 2600 afgelopen week, geen centje pijn, gemiddeld 1:10.5, dan zag ik, niets mis mee.

Mijn cabrio is zuiniger, ondanks snelheden boven 55 mph en gemengde ritten!

Meeuw, niet alles in de VS is 55 mijl, grotendeels snelwegen is 70 mph, waar ik altijd een 5-8 mijl bovenzit. In en om Chicago is het meeste 55 mph, maar als je dat aanhoud ben je een gevaar op de weg.

We zijn weer thuis, en we redden, jawel, for $15.00 per day extra een heerlijke gele Camaro, 2015, 28.000 mijl op de teller. Het overzicht rondom de auto is erg slecht, maar het plezier maakt het dubbel en dwars waard.

Atlanta was goed, zitten twee belangrijke architecten, doen veel voor AutoNation, welke voor de komende 18 maanden ca. $750 m gaan investeren in de dealers.

Komende weken niet op reis.....

Anders heeft het geen nut om die kant op te gaan.

De Journey, ja, die hebben we nog. Rijd erg weinig kilometers, dus de accu heeft het zwaar en heeft de geest gegeven. Nieuwe accu, oliewissel en............tuurlijk de remmerij, het was weer aan de beurt. Nu dacht ik dat het minder dan een jaar geleden was, blijkt toch al weer twee jaar geleden en 18.000 mijl voorop, dus nieuwe blokken en de schijven afdraaien, achterop nieuwe schijven en blokken, die hebben het 50.000 mijl uitgehoduen, toch weer $ 600.00. Dan moet de auto het weer doen voor de komende twee jaar.

Volgende week een leuke week, beurs in Chicago, komen wat mensen over uit het hele land en Europa.

De week erop naar St Louis, een dag of 2-3, bezoeken plannen het mooiste wat er is.

A3-White zei:
@speed, alle dealers lijken op elkaar, wereldwijd een design. In Nederland heb ik nog niet gezien dat als je bij de dealer komt voor onderhoud dat je de auto binnen, of minsters onder een afdak parkeert, alle BMW dealers in de VS moeten dit voor 2017 hebben, (..),

Ekris in Utrecht, daar parkeer je in de garage onder het gebouw.. 'Moet' je weer naar boven lopen voor de receptie.. en vaak weer naar beneden voor de vervangende auto..

Weet niet of dat zo klantvriendelijk is.. maar je auto staat wél droog als het regent. ;)

Durashift zei:
A3-White zei:
@speed, alle dealers lijken op elkaar, wereldwijd een design. In Nederland heb ik nog niet gezien dat als je bij de dealer komt voor onderhoud dat je de auto binnen, of minsters onder een afdak parkeert, alle BMW dealers in de VS moeten dit voor 2017 hebben, (..),

Ekris in Utrecht, daar parkeer je in de garage onder het gebouw.. 'Moet' je weer naar boven lopen voor de receptie.. en vaak weer naar beneden voor de vervangende auto..

Weet niet of dat zo klantvriendelijk is.. maar je auto staat wél droog als het regent. ;)

Nieuwe pand van BMW Amsterdam is ook zo gebouwd. Alsof je een parkeergarage in rijdt.
https://www.miesarchitectuur.nl/portfolio-werken/bmw-mini-retail-outlet/

Begin dit jaar een repo gemaakt, erg, erg gaaf en goed doordacht allemaal.

Voorbeeldje:

7BFFAEAE-21CE-413B-B1AE-1CABEFC59729_zpsmhdcs4tj.jpg

Naar binnen rijden, auto aan de CanBus, bespreken wat er gedaan moet worden, naar de wachtruimte, lekker het wifi op, auto word gewassen, en weer weg. Verschillende dealers hebben zelfs meeting rooms beschikbaar om daar te werken, een vergadering te houden, te trouwen, etc etc.

Het kan niet gekker, of toch.......

Kennen ze daar al wel het fenomeen 'lady's night'?

Hier organiseren dealers speciale 'vrouwen' avonden bij introducties van een 'doelgroep model'.

Ik zie op bovenstaande foto alleen niet zo gauw een passeer-mogelijkheid.. als er vier auto's aan de werkeilanden gekoppeld staan en de middelste is klaar om te 'wassen'...;)

nog niet van ladies night gehoord, wat je hier lokt is de financierings mogelijkheid, niets bijtellling, bij het ontbijt bespreek je met moerders ik wel wel een andere auto en in de middag rij je er in.

Die Service Drives kunnen redelijk groot zijn, ben nou bezig met een nieuwe MB dealer in Edmond, OK, alleen de drive is 600 m2, twee baans, geen stations in het midden, een meter of 10 breed, 60 mtr lang, waar in de MB dealer in St George UT het doet met 180m2, ook nieuwbouw, een rijbaan.

Hoe men dit planned veschilt per dealer, de ervaring, de logistics, locatie, grootte van het stuk land. Zo is er een dealer group die als zijn bruggen onder een hoek van ca 75 graden zet om in en uitrij schades te beperken. 90% van de dealers hebben vaste rij-richtingen in de garage.

In de service word het verdient, is er continue klanten contact, het moet daar simpelweg spik en span zijn.

Vandaag een oliewissel voor de Durango, weer 2500 mijl in de laatste 3 weken gereden.

Vorige week was een rustige, beurs in Chicago, en iets gedaan wat ik al lang niet meer had gedaan: het openbaar vervoer, en wel de trein. Ging een stuk relaxter dan met de auto, en ook nog eens een uurtje sneller.............

Gisteren naar St Louis, MO gereden, een bierbrouwer bezocht, was vorige week nog groots in het nieuws, vandaag weer terug gereden, was weer prettig.

We zijn inmiddels de 37.000 mijl gepasseerd, zeer tevreden over de auto, alles werkt nog. Moet nog wel een update komen voor de dynamo, wat en hoe weet ik niet precies maar moet gedaan worden.

A3-White zei:
Vorige week was een rustige, beurs in Chicago, en iets gedaan wat ik al lang niet meer had gedaan: het openbaar vervoer, en wel de trein. Ging een stuk relaxter dan met de auto, en ook nog eens een uurtje sneller.............

Dan zou ik dat maar vaker overwegen, die trein. En je ziet meer (denk ik dan).

Zo maar een vraag:

Hier is het volkswagen schandaal met die diesels redelijk hot in het nieuws. Hoe is dat aan de andere kant van het water? Is het daar ook hot, of vind niemand een diesel auto boeiend!?

Uiteraard is VW is in het nieuws, wie is de winnaar? Toyota, de Prius verslaat in zijn eentje het diesel marketing geweld hoofdzakelijk door VW betaald. Vele jaren van werken voor niets, de diesel zal nooit aanslaan in de VS, ondanks dat verschillende "nieuwkomers" het zullen gaan proberen.

Van de 17 miljoen nieuwe auto's voor 2015 zijn er welgeteld 140.000 voorzien van een diesel, ca. 100.000 van VW.

Zoonlief is eerdaags jarig, en je weet het met die tieners, ze groeien als kool, ook deze, ondanks dat er door hem nog nooit een hamburger is gegeten. Zaterdag was het ons wekelijks fiets rondje en dit keer moest ik het afleggen de heuvels op normaal rij ik voorop. Had nu voldoende tijd om te zien hoe het mannetje fietst, en eigenlijk is de fiets van zoonlief is aan vervanging toe, simpelweg eruit gegroeid.

Dus op de terugweg even langs de fietsenwinkel, een Giant / Liv winkel, geen enkel ander merk, best interessant. We kennen de mensen aldaar dus eea bekeken en gereden. Tijdens de testrit van zoonlief de boel meteen rondgemaakt, al was het inruilen niet echt iets voor hun. Advies was om dit via locale ebay / craigslist te doen. Dus gisteren maar eens een goede buur gevraagd, geen interesse............vanochtend op kantoor de eerste met kinderen maar eens aangeschoten............verkocht mits hij de fiets meteen kon meenemen. Fietsenwinkel maar eens gebeld om te horen wanneer de nieuwe fiets beschikbaar is, morgenvroeg, morgen middag ophalen nadat deze is nagelopen, banden zijn opgepomt, zadel op hoogte etc. Zoonlief was van harte welkom om daarmee te helpen, dus dat is mooi.

De fiets is uiteindelijk een 2016 Giant ATX 27.5 in zwart blauw. Iedereen blij, ook de lokale middenstand.

Das een mooi fietsje.

Hoe vindt hij de lengte van het frame? Ik vind persoonlijk dat Giant te korte frames maakt, en daarom ben ik meer van Cube dat zijn langere frames wat ik lekkerder vindt zitten en rijden.

Helemaal blij, stom versteld dat de fiets zo snel was verkocht, ik zei deels jouw werk, goed onderhouden, schoongemaakt na ieder modderbad, en doe het ook met de nieuwe.

Ik rij zelf een specialized, een oud beestje, zelfs geen verende voorvork, maar niet stuk te krijgen. Wie weet komt er nog een andere in de kore de weken, eerst even wachten op een nieuw klokje, een Tissot, zou morgen moeten verschijnen.

Ik heb mijn fietsje bij de lokale Walmart gekocht. Een echte Mongoose... kostte geen drol en rijdt best, uh, goed. Ik bedenk me dat ik binnenkort weer eens moet gaan mountainbiken.

Terug
Bovenaan