A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

De winterbanden zijn gewisseld, alles is weer schoon, het kopervet heeft het goed gedaan, wielen kwamen mooi los. Weer was prachtig, als je gewent bent aan -15 dan is +15 gewoon warm, dus lekker in het t-shirt. Vandaag de wielen voor de durango naar kantoor brengen, staan daar stukken mooier dan thuis. Geeft weer wat ruimte, en goede reden om de hele garage even weer op orde te maken. Fietsen moeten er ook weer mormaal uitgehaald worden.

Morgen naar Ft Lauderdale, woensdag terug, vroege ochtendvlucht, mag om 4 uur van huis om om 6 uur de vlucht te halen.

We huren ditmaal bij Hertz, eens kijken wat we krijgen.

Het is eigenlijk best wel lekker Nissan Altima, een 4 cilinder en CTV. Moet zeggen als ik deze 2015 vergelijk met voorgaande Altima's dan ben ik best verrast, de CTV werkt lekker, en het loeien zoals bij vele auto's met CTV was er niet. Zal zeker met de isolatie te maken hebben, maar ook dat de motor bij versnellen niet naar de 6000 toeren door knalt.

Klantje is binnen, grote, grote jongen, hebben 270 dealerships door de VS........focus met hun zal liggen op Ford en BMW. We zullen zien wanneer de eerste factuur er uit gaat.

Vanavond weer naar huis, morgen afspraak bij een BMW dealer in Northfield, IL.

De planning voor de geinterresseerden:

03.26 - Las Vegas - werk en plezier, vrouw- en zoonlief vliegen op de 27st naar me toe en blijven daar een wat langer. Even tot rust komen.
04.06 - New Orleans
04.09 - Ft Lauderdale
04.13 - Portland

Word een mooie tijd!

A3-White zei:
Klantje is binnen, grote, grote jongen, hebben 270 dealerships door de VS........focus met hun zal liggen op Ford en BMW. We zullen zien wanneer de eerste factuur er uit gaat.

Natuurlijk, AutoNation!
Had even over het hoofd gezien dat hun hoofdkantoor in Ft. Lauderdale ligt.....
Nou ja, grote jongen...... Ze hebben vorig jaar "maar" 600.000 auto's verkocht :)

Binnenkort zit Adrie nog aan tafel met Warren Buffet, die een paar maanden geleden nog een iets kleiner autobedrijfje heeft overgenomen en van plan is om er nog veel meer aan toe te voegen.

Pluim voor Bart!

Buffet heeft al een paar dealers erbij gekocht, oa in Dallas, waar het nieuwe hoofdkantoor word gevestigd.

Deze ochtend even op de telegraaf gekeken. Was een advertentie op van Eliomotors, even doorklikken en;

https://eliogenuine.eliomotors.com/?utm_campaign=elio-launch&utm_medium=display&utm_source=liveintent&utm_content=us-krt-al-h3-ba-s728

Dat internet is een ongeked medium, ik kan mij niet herinneren wanneer ik op de site van Elio ben geweest, volgens mij nog nooit.

We zijn in Vegas, vloog deze ochtend om 6 uur, via San Francisco. Aangekomen in Las Vegas was al snel duidelijk dat mijn koffer nog in SF stond. Even naar de balie, alles doorgegeven en op pad naar de Pizza Beurs, jawel een show voor enkel en alleen Pizza bakkers. Heb toch zeker een hele pizza naar binnengewerkt, vreemd genoeg stond Heineken er ook met een kleine stand. Zeker Pizza en Bier is lekker, maar je verwacht een gigant als Heineken er gewoon niet.

Vegas zal Vegas niet zijn, en gek, gekker, gekts is er zeker:

BFBBF577-CB99-4FC0-95EE-82CB612FD6F1_zpshnmtdpbr.jpg

De huurauto van deze week: Een heuze 2015 3.6 ltr Charger, met volgens mij een 8 bak.

FDA8B1C2-17BF-414B-9DFD-D3534144D016_zpshxkfqj6o.jpg

Deze auto staat op mijn lijstje.........

En de koffer, heb om 3.30 gebeld en men vertelde dat de koffer inmiddels onderweg was, met aankomst 4.03. Het is nu 6.37 en koffer is net in het hotel afgeleverd, de bellboy is onderweg. Mooi opgelost, en na het telefoontje dmv een e-mail met mogelijkheid van het tracken van de chauffeur kunnen zien waar de koffer is. Prachtig die techniek,

Mooi dat je de koffer terugkrijgt, zo lijkt de overlast wel mee te vallen.
Die Dodge, dat moet haast wel dezelfde motor zijn als die in de T&C lag waar ik mee reed. Het geluid viel me nogal tegen, erg rauw voor een V6.
Trouwens, dat rare paars-achtige ding is volgens mij een Ford F-650?

der Magistrat zei:

F-series zijn pick-ups, alhoewel de F-650 hier al onder de vrachtwagens zou vallen:

Ford-F-650-729x486-60193842e400b520.jpg

Dit is een verlengde Excursion, een SUV die al net een tandje groter is dan de immense (voor NL-begrippen) Expedition.

@der magistraat: Ik zou het niet eens overlast willen noemen, het heeft mijn dagelijkse taken niet beinvloed, miste alleen mijn zwembroek en slippers om even aan het zwembad te liggen. Toen maar de emails georganiseerd. Het kan gebeuren, en het is perfect opgelost. Weet nu wel dat bij een volgendde trip de zmembroek en slippers in de handbagage komen.

Het is vrijdag, het is Las Vegas, het is 25 graden, vrouw- en zoonlief vliegen vanavond ook hier naar toe, het word een mooi week einde hier. Meer eerst naar Gaudin Porsche Las Vegas en BMW Henderson, die gaan beide vandaag bestellen, 6 containertjes met tegels, bij elkaar een 3.000 m2.

Sfeer plaatje op 8000 ft hoogte, Mt Charleston

4E8B156B-86AD-430B-9D61-F272BD229493_zpsaheemsm2.jpg

Filmpje.......leuk omdat het kan

Toch nog even wat over de Charger, een heerlijk sutrende auto, en stukken comfortabeler dan de Altima. Ja, de 6 cylinder werkt daar goed in mee, maar vooral de afrolgeluiden zijn minimaal, dat zal zeker komen door de Michelins. Vandaag, lees zondag, naar de valley of Fire, en van daaruit naar de Hooverdam. Wordt een mooie rit. Weer is prachtig, de fontijnen bij het Ballagio doen het, zoonlief was onder de indruk van alle luxe.

Road trip - Valley of Fire - kan het iedereen aanraden, $10 entree voor werkelijk een prachtig natuurverschijnsel, moet je gezien hebben als je in LV bent.

3CEE733A-9F95-4490-BDE6-28B71E156BF7_zpsawpfdhza.jpg

Wie vraagt....is toch prachtig om bij de Wynn's in een RR taxi te stappen. Uiteraard ook in de Ferrari showroom en garage geweest, altijd mooi. Zoonlief was helemaal blij.

D043C187-C645-41EE-9C55-F65DC90D5BB1_zps41bc72hz.jpg

Carroll Shelby Museum - mooi, Klein maar fijn, leuke presentatie, staan prachtige wagens opgesteld, en vooral veel merchandise te koop in de gift shop.

E9986D12-3B67-412A-B058-FF9917E1D1D7_zpseejxqjqu.jpg

Het weer;

3669E2D5-346A-4533-8FA5-88C687C262BB_zpsbaz880iq.jpg

Bart81 zei:
der Magistrat zei:

F-series zijn pick-ups, alhoewel de F-650 hier al onder de vrachtwagens zou vallen:

https://i.auto-bild.de/ir_img/5/0/8/0/9/2/Ford-F-650-729x486-60193842e400b520.jpg

Dit is een verlengde Excursion, een SUV die al net een tandje groter is dan de immense (voor NL-begrippen) Expedition.

Jullie hebben beiden gelijk. De basis van dit apparaat was een F650 (kijk maar eens naar de lijn van de wielkasten voor). De achterkant is inderdaad van de Excursion (die helaas ook niet meer wordt gemaakt). De Excursion was inderdaad een immense suv, op basis van de F250. Wij noemen ze de 'schoolbus'.

Twix zei:
De achterkant is inderdaad van de Excursion (die helaas ook niet meer wordt gemaakt). De Excursion was inderdaad een immense suv, op basis van de F250. Wij noemen ze de 'schoolbus'.

Ik geloof dat de Excursion zelfs voor Amerikaanse begrippen wat uit de kluiten gewassen was toch?

èrcé zei:
Twix zei:
De achterkant is inderdaad van de Excursion (die helaas ook niet meer wordt gemaakt). De Excursion was inderdaad een immense suv, op basis van de F250. Wij noemen ze de 'schoolbus'.

Ik geloof dat de Excursion zelfs voor Amerikaanse begrippen wat uit de kluiten gewassen was toch?

Ja, absoluut. Toch blijft het in mijn ogen een gaaf apparaat.

Bart81 zei:
der Magistrat zei:

Ik weet wat een F-650 is, ik vind de voorkant (wielkasten/motorkap e.d.) veel meer daarmee overeenkomen dan met een Excursion?
Edit: O, dag Twix. Fijn dat we beiden gelijk hebben. :)

der Magistrat zei:
Ik weet wat een F-650 is, ik vind de voorkant (wielkasten/motorkap e.d.) veel meer daarmee overeenkomen dan met een Excursion?

Ow, haha. Ik had nog niet eens naar die voorkant gekeken, nu zie ik het pas! Lijkt me idd een F-650 in de basis, met een verlengde Excursion-carrosserie erop.

@Twix, heb jij niet een Excursion gehad? Of was dat Nltomba? Ik meen me te herinneren dat één van de Nederlandse Amerikanen hier op het forum zo'n ding een tijdje heeft gehad.

We zijn weer terug in Chicago, wakker geworden met een plensbui en het alarm voor thunderstorm warnings ging aan. Altijd spannend, niets erg gebeurt, geen schade aan de bomen.

Dan stap je in de Durango en dan rijd dat toch weer anders dan de Charger, allebij erg comfortabel, de Charger, met zijn 8 bak, is wel een stuk zuiniger.

Morgen een vrije dag, maandag naar New Orleans.

We zijn in New Orleans...........en rijden een Nissan Maxima met 3.5 ltr V6. Een kleine 150 mijl gereden, ging allemaal lekker. Is een van 2014, 40.000 mijl op de teller. Rijd dit beter dan de Charger van vorige week, Nee, zeker niet. De CVT doet zijn werk echt lekker, gemaakt voor het comfort, waarbij de bak van de Charger versnellingen heeft, is voor mij meer beleving. Doet me ook weer denken aan de keuze in 2005 tussen een A-klasse en een Golf met DSG.

New Orleans is leuk, zit op de hoek van Bourbon Street en Canal St., leuk hotel. Het Southern accent is zo anders, daar moet je echt aan wennen. Morgen avond terug naar Chicago, maandag richting Portland, OR. Je komt zo nog eens ergens.

Bart81 zei:
der Magistrat zei:

Ow, haha. Ik had nog niet eens naar die voorkant gekeken, nu zie ik het pas! Lijkt me idd een F-650 in de basis, met een verlengde Excursion-carrosserie erop.

@Twix, heb jij niet een Excursion gehad? Of was dat Nltomba? Ik meen me te herinneren dat één van de Nederlandse Amerikanen hier op het forum zo'n ding een tijdje heeft gehad.

Nee, ik heb nog nooit een Excursion gehad. Ik zou er ook geen kopen, omdat het interieur al zo hopeloos ouderwets is. Anders... wie weet.

Terug uit Portland, OR, een hele reis, een hele andere stad, beetje Denver, outdoor, hippies. Youngsters, refurbished oude warehouses naar lofts,restaurants, erg fraai, maar geen luxe. Veel zwervers, vreemd voor een stad waar het klimaat niet het hele jaar prachtig is.

We reden , jawel, een GMC Acadia, geen idee wat voor motorisering, best fijn, mooie bekleding. Nep leer, op de deurpanelen en dashboard. Mooie stiksels, kon me wel plezieren. Maar toch, geen auto up windows, maar wel een afstandbediening op de achterklep. Wat mij overigens veel tegenvalt is dat de afstandsbediening en de sleutel apparte units zijn, vele Fords, Nisssans, en nu dus ook deze GMC heeft het, dat kan toch mooier en makkelijker.

En zakelijk, het was een beurs voor brouwerijen, een grote groep van tattoos, baarden,, lang haar en geen enkelijke stropdas, pak, wel een verdwaalde pantalon. Ik kan iedereen 10 Barrel Brewing company aanraden, prachtige locatie, garage deuren als ramen, goed bier, fantastisch eten.

We zijn in West Palm Beach en rijden een Mustand 2015. Verslag volgt, als ik er tijd voor heb, vanochtend aangekomen, morgenvroeg om 7 uur weer terug.

Na ruim 3 jaar weer eens terug op dit forum. En gelijk 'gepakt' door het draadje van A3-White. Beetje alsof ik mee ben op road trip door de USA.

Mooi om te lezen dat je het je daar zo goed gaat!

De voorzijde, kleurtje is erg mooi.

3FB814F4-7650-418D-9EC8-5075E4B4EE78_zpskbwof79q.jpg

De achterzijde

D136633F-D69E-4F0D-A2E6-0623F553027C_zpsglckh3ao.jpg

En is deze beter dan de 2014; Ja, simpel omdat er wel een burn-out mee gedaan kan worden (vermogen bij 2014 modellen was niet aanwezig bij 3000 rpm), de auto heeft flippers aan het stuur en niet de + en - functie op de pook. Maar, het echt mooie is de verlichting die onder uit de spiegels komt;

89BA0C9B-97C6-4C4F-B5E1-19777EE74919_zpsqnfnipbx.jpg

We zijn weer thuis, tot 12 mei, lekker.

Overigens, na wat onderzoek (zoonlief had gevraagd of het een 6 of 4 cylinder was) ging het om een heuze 4 cilinder, niet minder prettig dan de 6 cilinder. Nu we dat weten zal een vergelijkend model deze zomer wel worden gehuurd om een beetje plezier te maken.

Verder geen nieuws anders dan dat slapen in je eigen bed wel het lekkkerste is.

Mr. Pringle zei:
Na ruim 3 jaar weer eens terug op dit forum. En gelijk 'gepakt' door het draadje van A3-White. Beetje alsof ik mee ben op road trip door de USA.

Mooi om te lezen dat je het je daar zo goed gaat!

Haha, hier precies hetzelfde. Gave bak die Mustang!

En zo was ik dinsdag in West Palm Beach, een round table meeting, zat daar ene Matt aan de tafel. Aardige gast, schat hem in op 30 jaren jong, kreeg onlangs een joekel van een vlieg op zijn voorruit en kreeg deze niet schoon omdat het water in het ruitensproeierreservoir op een gegeven moment leeg was. Stoppen bij een tankstation, schoonmaken met de hand en nog 45 minuten rijden naar de plaats van bestemming. De tijd doden, en zo is US Patent 9.000.000 geboren: nooit meer je reservoir bijvullen met water.

Googlen even en schrijf wat je denk: us patent 9 million wiper fluid

Ik kan natuurlijk ook de website vermelden.......Het is niet al te moeilijk.

Zo moeilijk is Googlen toch niet, Twix? :T Een systeem dat regenwater omzet in ruitensproeiervloeistof zodat je deze nooit meer handmatig bij hoeft te vullen. Top idee, lijkt me. (y)

Klein bakje.. wat te doen als het een dag lang stortregent en het bakje vol is.. stroomt het dan over in de motorruimte?

https://www.wiperfill.com/product.php

Verder klopt de commercial ook niet.. beetje fout.. kerel moet niet doen of 'hij rijdt'.. en daarbij.. om te sproeien moet overduidelijk de knop aan de zijkant van de bedieningshendel ingedrukt worden en NIET de hendel een tandje omhoog zetten.. :(

Maar ja.. zo'n bewegende hendel maakt het wel duidelijker dát er wat gebeurt in de film.. zal de gedachte wel zijn...:rolleyes:

En zo was het maandag, lekker naar huis om de lunch met vrouwlief te nuttigen. Gas erop, en vergeten de knipperilicht aan te doen om rechtsaf te slaan. Zie links de agent staan in zijn Surburban, en kja ik word gevolgd. Na 500 mtr aan de kant gezet, de agent komt naar me toe gelopen en ik bied mijn excuses aan voor het niet gebruiken van mijn knipperlicht.

Geen probleem zei de man, je sticker op het nummerbord is niet up to date.............dien je ieder jaar te doen, en je krijgt hiervoor een brief. Zeg tegen de man, sorry dit is een auto van de zaak, en alhoewel ik hiervoor verantwoordelijk ben is het niet iets wat ik mij herinner te hebben ontvangen laat staan gedaan. Nog steeds geen probleem, rijbewijs en verzekerings papieren dan maar........ehm.......zit in mijn wallet en die is op kantoor,............OK zegt de agent, heb je iets waar je naam op staat.....tuurlijk BS Cards............ehm sorry zit in mijn wallet. Nodig de agent uit om mee te gaan naar kantoor, kop koffie en hij krijgt alle papieren die hij wil, niet nodig....OK. Erg vriendelijk allemaal, de man schreef wat op ging terug naar de auto, en een minuut of 5 later terug met een glimlach, Adrie, hier zijn twee waarschuwingingen, neem je papieren gewoon mee, ook als het kleine ritjes zijn, regel je sticker, maak het netjes.

Dat was mijn maandag, weer een aanhouding, en wederom geen bekeuring.

A3-White zei:
Dat was mijn maandag, weer een aanhouding, en wederom geen bekeuring.

Ik grossier ondertussen ook in waarschuwingen. Alleen in november had ik geen geluk meer. Ik reed toen ook iets te opvallend te hard...

Beleefd blijven helpt een hoop. En ik denk het niet hebben van een radardetector ook...

Zo, de sticker is geplaatst, dus aanhoudingen zullen alleen op basis van snelheid en negeren stopbord zijn............dat is makkelijk te voorkomen. Zo direct met de accountant lunchen, serieuse man, dus ik zal hoofdzakelijk van het eten genieten.

En verder, wel de hele week min of meer op kantoor, nog wel even naar een brouwerij in aanbouw geweest, Dovetail Brewing, leuk project, maar zal een uitdaging worden om gerealiseerd te worden. Gaan wel iets leuk doen, open secondary fermentation. Dat is nogal een gok, maar heeft zeker zijn charmes en aroma's. Toen ik aankwam rijden dacht ik al, hier zit nog een brouwerij en inderdaad 100 mtr verderop zit Begyle. Je vraagt je af hoe dit allemaal goed kan gaan. Was op de 28ste bij een live internet broadcast waar een 100 tal brouwers aanwezig waren. Het ging over start-ups, wat moet je doen, maar wat moet je vooral niet doen. Niet veel zien de angst, en investeerders staan in de rij.

Maandag naar Richmond, VA - wordt ook een brouwerij neergezet, iets groter, naam is Stone Brewing. Besluit is genomen, details bespreken en dan Dinsdag middag naar Vancouver, BC. Daar mondelinge opdracht gehad voor een Audi en een VW, lunch met de klant, en ook hier de puntjes op de I. we gaan nog even lang bij Pattison Autogroup,hebben inmiddels drie stores met onze tegels, en Vrijdag weer terug naar Chicago.

Morgen een klein feestje, denk een mannetje of 30 bij Costa Ricaanse? vrienden. Wordt gezellig en kijk al uit naar de Cafe Rica.....zondag vroeg op.

Ben niet in de wieg gelegd voor uitvinden

us patent 9 million wiper fluid

Maar wat als je in Vegas woont. Moet je dat kreng toch nog vullen omdat het niet regent maar wel stikt van de insecten (aanname)

Vorige week in de Jeep Cherokee gereden, viel niet tegen, een Mustang is een stuk leuker. Canada is niet doorgegaan, vlucht geannuleerd, mijn schuld, maar niets aan te doen. Deze week in Boston geweest, een kleine Hyundai gereden, rijd allemaal best. We zullen zien wat Boston brengt, het is een uitdaging.

Afgelopen dagen in Wisonsin geweest, prachtig in het voorjaar. 5 mijl voor aankomst staande gehouden, deze keer een bekeuring, $200,50, te hard rijden. Niets aan te doen, we zullen vandaag betalen, het mooie was dat de cherrif voor mij reed, en goed op de hoogte was van mijn snelheid. Haalde hem in, reed nog steeds te snel, maar niet veel sneller dan het max. Direct de lampen aan, en heb netjes naar de berm gestuurd. Alles afgehandeld en na .8 mijl de Copenhaver rd opgerden in Stanley, WI. Klant woont aan het einde van de weg, mooi optrekje, zou het zo willen ruilen.

Volgende week Miami, kan een klappertje worden

Miami is niets geworden, alleen reparatie, niet onze tegel, dus voor niets heen gegeaan. Gisteren naar Dallas, laat aangekomen, afspraak bezocht, en nu weer thuis:

De Challenger; fun, more then fun! Spiegels staan wat meer naar achteren, en dat rijd toch iets anders, wel fun, standaard model, tegen de 300 pk, mooie automaat, lekker dashboard, niets mis mee. Een stuk groter dan de Mustang of Camaro.

ED0AFBE7-9DD8-4C90-95F7-B4CCCEE9EE9E_zps7gal3q6a.jpg

A8E965C6-1F63-4F54-A2B3-9E566256BE7E_zpsloii5fzc.jpg

Voor dit week einde een Camaro; lekker open. Net opgehaald, komende dagen lekker in toeren.

49125649-8611-4801-967F-80737764878F_zpsyfqnzrhd.jpg

Zeker, en plezierig was het zeker, ook zoonlief die op een gravelroad aan het spelen was. Met vrouwlief ging het ook allemaal goed, de wind door de haren, dakje open en plezier voor 10.

Vanmiddag weer terug, maar eerst naar Westmont, de locale Porsche dealer schijnt daar een 918 te hebben staan. We zullen zien,

Geen 918 bij de dealer, ergens rond the 26ste, worden ingevlogen vanuit de fabriek, niets per boot voor dit model.

Wel geboekt om naar NL te gaan van 3 tot 22 juli, en als ik het schema zo eens bekijk zal het een mooie roadtrip worden, iets anders dan de zakelijke reisjes, maar stil zitten absoluut niet. Nu dacht ik aan een Saab, dus met een mail aan ene heer De Boer hier op AW kan dat misschien lukken. Daar wachten we niet op dus dit keer bij Hertz een auto geboekt, wat het word geen idee. Komt helemaal goed, heb er zin in.

A6-Red - waarschijnlijk op Juli 17 in Easterwood, kom wel even langs voor een bakkie.

Terug
Bovenaan