A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

Meeuw, als er geen persoonlijk letsel is dan is er alleen de schuldvraag, en in ons geval van achteren aangereden dus het was simpel. Een telefoontje naar de verz.maatschappij en binnen een uur bij de schadehersteller, ook direct een huurauto. Kosten, helemaal niets.

Met mijn ongelukje van een maand of 4 geleden precies het zelfde, en niets meer van gehoord.

Nu overigens erg slecht weer, met advies om de kelder in te gaan....

Deze ochtend richting de golfbaan, zien we bij een conventie center een groepje jaguars staan, dus besloten om op de terugweg maar eens te gaan kijken. Was de Jauar club noord america, was op de zaterdag al begonnen. Balen totaal gemist, maar goed op de terugweg even lamgs gegaan. Net afgelopen.........wat, nou opde parkeerplaats was een parcours uitgezet en tijden werden gemeten welke als snelste rond was. E type, XJ, XF, wat oude Mark II, en simpel er mee racen op een parkeerplaats, het kan niet gekker. Liefhebbers? Jazeker.

Bij thuiskomst met onze eigen Mark II aan de gang gegaan en wat progressie geboekt,

Een week verder, een bezoek in Seattle, zijn daar wat Mercedes dealers gebouwd, en er staat er een in de startblokken om gebouwd te worden. Als huurauto een Ford Focus, heb maar een mijl of 60 gereden dus kan niet een echt oordeel treffen. Wat mij positief verbaasde was de auto up functie van de ramen. Nog niet eerder op een Focus gehad, en de reden jaren terug om nooit een Focus als leaser te hebben.

De Journey blijft een verbazingswekkende auto. Het was al eerder gebeurt dat plotseling de airco, de radio, ramen niets meer doen. Had een vlucht van drie uur en het bleef mij bezighouden, heb ik iets gevoeld aan de auto wat anders was, wanneer gebeurde het en hoe werd het verholpen. Nou verholpen was de auto aan en uit te zetten. Het gebeurde een keer bij het nemen van een drempel, iets te hard....dus vermoede een breuk in een contact, echter sinds alles uit gaat en na de zekeringen te hebben bekeken op functie, kon dat het niet zijn. Wat mij opviel is dat het contactslot makkelijker functioneerde, eigenlijk als vanouds, dwz voordat er een recall werd doorgevoerd. Dus vandaag terug van het vliegveld tijdens het rijden wat gemord aan de contact sleutel,dwz tijdens het rijden de auto starten ( dat kan in deze auto want starter zal het niet doen omdat de auto in een versnelling staat). En ja, dit was het probleem, en kon het verschillende malen laten doen.

Dus op naar de garage, auto laten staan en het wordt gemaakt, onder garantie.

Overigens nog een tweede oude fiets, in iets betere staat:

f5885b98.jpg

En nog een racefiets ( voor niets gehad), een heuze Puch, dacht dat die alleen brommers verkochten:

8d342937.jpg

Een week verder en dit week einde voor het eerst een negen holes golfbaan uitgeprobeert, viel niet tegen, was eigenlijk best spannend.

Plattegrond van de baan:

https://www.pottawatomiegc.com/The-Course/design.htm

Hole 3 was trickie, over het water, maar niet te ver, regelmatig in de zandbak gestaan, hele baan was toch bijna 3 uur, iets over de drie kilometer gelopen, inclusief achteruit, want tegen en boom komt de bal soms erg hard terug.

Goede belevenis, heb inmiddels via Groupon twee vouchers gekocht voor twee andere banen, een 18 holes, dat zal betekenen een lunch pakketje meenemen. Was het ontspannend, ja erg.

De '58 Jaguar is inmiddels uit elkaar en we zijn de boel klaar aan het maken om naar de spuiter te brengen, frame zal poedercoaten worden denken we zo.

Je wordt nog eens lid van het fiets forum. Wel leuk zo meteen de collectie. Wel in stijl van toen restaureren! Ik weet niet op in 58 ze al met poedercoating werkte.

Fast, ik begrijp dat je me weg wil jagen?

Op autogebied: Nieuw contact slot in de Journey moeten plaatsen, gebeurde namelijk dat tijdens het nemen van een hobbel alle electriek in het interieur uitviel.

A3-White zei:
Fast, ik begrijp dat je me weg wil jagen?

Nee hoor. Ik kom hier alleen nog voor jouw topic, blijft leuk om de avonturen te lezen en de positieve vibe op te pakken, en mijn eigen topic. En hou mijn het A4 topic in de gaten. Je weet wel waar ik in forum land mijn tijd besteedt ;)

Positieve vibe is iets wat mij drijft, en zoals Johan ooit zei, ieder nadeel heeft zijn voordeel.

Wij hebben een nieuwe visum aanvraag gedaan, maar of deze wordt gehonoreerd of niet is onbekend, bij NEE, moeten wij het land uit, en wat we dan doen, geen idee. We zullen zien, waarschijnlijk terug naar Nederland, maar je weet niet wat er op het pad komt. Of misschien toch bij de fabriek gaan werken, ik weet het niet (ook niet wat er mogelijk is), we zullen wel zien, spannend is het wel, of ik er van wakker lig, nee totaal niet.

Heb veel connecties en zal snel wat vinden wat mij leuk lijkt om te doen, iets waar ik wederom mijn stinkende best zal doen, zit eenmaal in het beestje en zal er ook niet meer uitgaan.

Maar, het liefts blijven wij hier in de Verenigde Staten.

We mogen blijven!, tot 10 Augustus 2014!!!

De verhalen zullen blijven komen, deze zondag: https://genevaconcours.net/

Twee weken verder, niet al te druk geweest wel in Atlanta, Charleston (TN), Charlotte, ten tijde van de democratic convention, en wer terug naar Atlanta.

Charleston was leuk, op de bowu bij Wacker, een project, phase 1 met 19 gebouwen, ons gebouwtje was maar deels met tegeltjes, toch 5500 m2. Charlotte, ook, echter $300 per nacht voor enn hotel is mij veels te veel, dus een km of 25 buiten de cityring overnacht. Gewaarschuwd door het weer, dagelijkse verkeer, en wegafzettingen, besloten om 1.5 uur uit te trekken naar de eerste afspraak op 2 km van de conventie. Alles viel mee, dwz er was nauwelijks verkeer, en dus een uur te vroeg bij de eerste afspraak. Aldaar een opdrachtje voor een Land Rover dealership gekregen.

De Avenger heeft een onderhoudsbeurtje gehad mbt de A/C, opnieuw afgevuld, gereinigd, en de afvoer bekeken. De kwaal van de auto is dat deze afvoer dicht kan gaan zitten, en derhalve uitstort in de bijrijders bodemplaat, met een muffe geur als gevolg. Dit was vorig weekeinde. Gisteren de Avenger meegenomen en de TPMS gaf aande de linkerachterband zacht was. Op naar de dealer, en het was duidelijk, een heerlijke schroef in de band, reparatie niet mogelijk dus nieuwe band besteld, $158 voor een Goodyear Eagle GT2. Was niet meteen beschikbaar, dus thuikomerte gemonteerd.

Gisteren een Nederlands stel op bezoek gehad, was gezellig, lange tijd geleden dat ik twee flessen wijn op een avond heb opengemaakt.

Komende week in Chicago, daarna op stap naar Denver en Little Rock en Memphis.

Ik was gisteren nog even in Chicago. Had een vergadering, dus was 's ochtends vertrokken uit Houston en 's avonds was ik weer thuis... was eigenlijk iets te kort, maar goed, volgende keer (waarschijnlijk december) maar iets langer.

Thanks Ketel!, het papiertje nog niet binnen............vrouw en zoonlief wel.

Bandje is weer gerepareerd, $185.00, we zijn er weer blij mee.

Vandaag bij een Porsche dealer geweest, wil flink investeren, de man houd kantoor in de Mercedes Benz dealer om de hoek. Stond een waanzinnige Maybach, nooit echt in het echt gezien. Deze was licht blauw met beige, en terracota leder. Prachtig, prachtig, prachtig.

We zijn in Ft Collins, CO, waar veel, heel veel bier wordt gemaakt, oa New Belgium Brewery en Odell Brewing Co. We rijden een Dodge Caravan, een echte Mini van met plek voor 7 personen. De bus is snel erg snel, maar wat wil je ook met de 3.6 ltr 285 pk sterke V6 in het vooronder.

Gereden van Boulder naar Ft Collins, via de 36 west en dan de 34 weer naar het oosten; adembenemend, wat een natuur, wat een heerlijke weg om te rijden. Miste de Porsche.....

meeuw zei:
Was het niet Boulder Colorado? Daar woont Mindy, van Mork van Ork.

scene in trappenhuis Glen Miller Story .5 x gezien in de bioscoop Google 65000
West side Story? ook 5x bios Ach gut wat is het 30 jaar geleden? Ben nou zo
doof als een gootsteen jammer jammer..

Waar hebben jullie het nou over? Wel eens vaag wat over gehoord, maar kan me het niet herinneren.

Morgenvroeg naar Little Rock, weer wat bekijken, oa een nieuwe Chevrolet dealer, 2000 m2 tegls voor de werkplaats. Over 6 weken installeren. De Posche dealer heeft ook besteld.......moet maarveens gaan kijken voor een andere auto.

Vandaag was overigens werelds, bij een brouwer op bezoek, praten over zijn nieuwbouw, lekker in de spijkerbroek, overhemdje, biertje, praatje, knikken, over hop, malt, wat ik in mijn koelkast heb aan bierm hoeveel water je nog hebt om een liter bier te maken, en nog een biertje proeven, pizzatje erbij. En weggaan met een ja we doen het, tot snel, stuur wat foto's.

Dat is relaxed zaken doen Adrie! Heb je meer in die richting aan handel (industrie, zeg maar) of is dit de eerste buiten de autodealers?

We hebben er meer, onlangs Amsterdam Brewery in Toroto, Canal Park Brewing in Duluth, Fire Stone Brewery ergens in CA, Hop Knot in Phoenix, Mazama Brewing in Washington, en zo nog een aantal.

Als je een beetje leest over bier consumptie dan zie je dat de craft brewers terrein winnen en de grote jongens verliezen.

Was over hop aan het praten, jongens als Heineken gebruiken erg weinig hop in vergelijking tot de gemiddelde craft brewer, en er zijn er die 8 keer zoveel gebruiken. Meer smaak, meer bitter, en zwaarder bier. Ik kan het niet drinken, te bitter, helaas. Het laten rijpen van bier in oude eiken whiskey vaten is ook erg in. Het is een hele interesante wereld, veel voor de employees, een gaf bij een jaar in dienst een nieuwe fiets, de ander een gratis busabonnement.

Je baard laten staan in deze wereld is ook een must..

Ook hier in Memphis rijden we een Dodge minivan, en als je bedenkt dat je bijna 300 pk op de voorwielen hebt dan wil dat best vooruit, mits het wegdek niet glad is. Vandaag dus nat en dan maakt het esp overuren, maar niet overtuigend. Verbaasd ben ik wel over het verbruik, bij 70 mijl per uur (115 km / uur) vermeld de meter 30.6 mijl per gallon, laat er eens 10% verschil zijn, dan nog helemaal niet slecht. Ruim 1 op 11, met automaat, dan denk ik niet slecht en is deze motor zuinig maar ook levendig. De Charger was ook indrukwekkend met het verbruik, de Mustang deed het ook erg goed, welke tegenviel was de Camaro.

Vanavond weer naar Chicago, de basement klaar maken voor de gasten die volgend week einde komen.

Afgelopen week einde op de golf baan geweest, een klein baantje, 1275 yards, 1165 meter, Bartlet Apple Orchard Golf, erg leuk, niet al te moeilijk en twee uurtjes fun voor 10 Euro. 3 ballen kwijtgeraakt, 4 gevonden. Ga het spelletje steeds leuker vinden, gevaarlijke hobby met de functie die ik heb.

Deze week alleen op kantoor de rest is op reis, wel goed om weer eens te zien wat er zo op een dag / week binnenkomt en hoe druk / ad hock je kan zijn. AS maandag begint er en nieuwe persoon, die krijgt het druk zodat de verkoop meer kan verkopen. Heerlijk om de dagen zo door te komen, en ideen op te doen.

Was maandag nog even bij de Porsche dealer.............kan je ook Mercedes opmeten we hebben er vertrouwen in dat je alles in orde maakt. Gaan we doen, niet al te moeilijk. Lijkt erop dat er ook een klein brouwerijtje in Montreal zijn bestelling gaat doen..............Veel kleintjes maken een grote.

Vrijdagmiddag, is vrij voor mij, heerlijk met een vriend (gepensioneerde annestesist) naar de Geneva Golf Club, een prive golfbaan waar lid worden zeer, zeer moeilijk is. Zaterdag komt de familie aan, blijven drie weken, de kelder is netjes en plaats voor allen, met eigen douche, toilet en de grootste TV van het huis. Het weer zal de komende weken rond de 20-23 graden zijn, helemaal goed voor een bezoek aan de stad.

Op auto gebied niets nieuws onder de zon, een unicum de afgelopen 6 weken niet in de garage geweest voor een garantie geval. Is de auto nu ingelopen na 53.000 mijl?

A3-White zei:
Vandaag was overigens werelds, bij een brouwer op bezoek, praten over zijn nieuwbouw, lekker in de spijkerbroek, overhemdje, biertje, praatje, knikken, over hop, malt, wat ik in mijn koelkast heb aan bierm hoeveel water je nog hebt om een liter bier te maken, en nog een biertje proeven, pizzatje erbij. En weggaan met een ja we doen het, tot snel, stuur wat foto's.

Geweldig! Amerikanen zijn overigens erg druk in de biertjes. Zaterdag overigens bij La Trappe geweest om lekker te proefen en rond te kijken.

Trappisten bier is altijd leuk en speciaal zijn er niet veel van. Wij werken nu aan een project genaamd Spencer Brewery, ergens aan de Oostkust, ook een Trappisten bier, met connecties in Belgie. Bier is ook een kleine wereld.

A3-White zei:
Trappisten bier is altijd leuk en speciaal zijn er niet veel van. Wij werken nu aan een project genaamd Spencer Brewery, ergens aan de Oostkust, ook een Trappisten bier, met connecties in Belgie. Bier is ook een kleine wereld.

Trappisten bier mag niet zomaar!

De benaming "trappistenbier" of kortweg "trappist" mag uitsluitend gebruikt worden voor de bieren die voldoen aan volgende criteria:

1. De bieren moeten gebrouwen worden binnen de muren van een trappistenabdij: door de monniken zelf of door hun medewerkers, met respect voor de waarden die de monniken vertegenwoordigen.

2. De bieren moeten voldoen aan een aantal strikte kwaliteitsnormen. Kwaliteit staat boven winstmaximalisatie of uitbreiding van de productie.

3. Opbrengsten zijn bestemd voor het onderhoud van de abdijgemeenschap en worden verder ter beschikking gesteld van caritatieve doeleinden.

bron: https://home.scarlet.be/pedroalco/Wijn___Bier/Bier/Trappist/Trappistenbieren/trappistenbieren.html
Dus zijn er 6 in de hele wereld. ... beetje ons cultureel erfgoed beschermen

Zo, we zijn er weer. Niet al te veel,gebeurt, moet eerdags jnieuwe banden, komen tegen de indicatoren aan en de regen kotm gestaag naar beneden.

Vrouwlief was een paar dagen op stap geweest met de Aveneger, was tevreden, al kwam de auto niet te vlotje van de starttblokken in de rgen,....yep dat kleine beetje extra vermogen bij de lage toerentallen diet dit dus. Moest er wel om lachen.

Dit week einde in Chicago geweest, geslapen aan de magnificant mile, leuk, gegeten op 300 mtr hoogte,cnadeel: als het bewolkt is zie je niets.

Volgende week weer naar Seattle, deze week hoop ik nog naar St Louis te gaan, even goed kijken naar de planning, heb ook nog familie over welke zaterdag weer terug gaan. Morgen, dinsdag, is zoonlief jarig, wordt 12 jaar, zat afgelopen zaterdag voor het eerst in een Lamborghini Performante, prachtig toch.

And this was another marvelous episode in "The adventures of the White-family" ! :)

Goed White, van harte nog met junior M. Laat hem lekker genieten van het mooie speelgoed en het opgroeien, dan geniet jij als vader ook! Top (y)

Het verhaal erbij is misschien wel leuker, JR weet dat je er normaal niet in kan zitten, maar had er wel zin in. Dus ik zei dan moetje maar vragen. OK pap, ik doe het, hij kijkt even rond, loopt naar mij toe en zegt, hey pap, zie je die man die dat broodje eet, die ga ik het vragen die zot zo te genieten en eet met een glimlach. Dus loopt erop af, sir, may i ask you a question? En de deuren gingen open, mocht zelfs nog kiezen in welke auto.

Verder weinig nieuws, alhoewel dat bij de Avenger de ruitenwisers soms rechtop blijven staan. Of het mechanisme, of het relais denk ik zo. Morgen maar eens naar kijken.

Ook morgen de familie weer op het vliegtuig terug zetten, een transporteur ophalen voor een bliksem bezoek, en dan zondagmiddag de golfbaan op.

Dat is inderdaad veel dan. Ik heb zelf 20" Pirrelli en dat zit rond dezelfde prijs volgens mij.

Vandaag met de Avenger voor een emissie controle op pad. Wel leuk, je kan online zien hoe lang de wachttijd is:

https://www.epa.state.il.us/air/vim/queue-cameras.html

Kan dat in Illinois alleen in bepaalde stations? In Texas kan vrijwel elk bedrijf de jaarlijkse inspectie doen. Ik ga zelf altijd bij Kwik Kar, ben je voor nog geen 50 dollar klaar.

Klaar met de emissie test, kosten..............jawel, geen kosten. Autorijden is zo lekker in de VS. Nu de jaarlijkse wegenbelasting betalen, $ 99.00 en we kunnen weer een jaartje rijden.

We zijn in Lynnwood, WA, klusje gedaan gisteren en voel het, ben ook niet meer de jongste.

We rijden een Chevrolet Captiva, niet al te veel mee gerede, iets van 120 mijl sinds vrijdag. Vrij complete auto, bank kan mooi plat, sirius radio, automaat werkt lekker. Niks mis mee eigenlijk. Is een auto van Hertz, lijkt mij dat zei auto's aanbieden die wat luxer zijn dan de low budget verhuurders. Ophalen was nieuw, een telefoonpaal waarbij je via skype, inclusief video, contact heb met een medewerker, toch persoonlijk, maar flexibel inzetten van personeel, toch slim. Uiteraard ook live bedienden aanwezig.

Dinsdag weer naar huise, dan naar Middleton, wi, een uurtje of twee rijden, vervolgd door de week van 5 november naar Toronto, op bezoek bij Dr. oetker, wie kent ze niet. Deze heren bestelden donderdag 9000 m2 tegeltjes.....lekkerrrrrrr (98 tegelstjes per m2, stuk voor stuk met de hand gelegd!)

Terug
Bovenaan