Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Mooie CLA ook, al weet ik niet of ik de combi licht/licht zou hebben gekozen.

Haha, die opmerking heb ik nu paar keer opgevangen. In het echt is dat zilver meer blauw. De combi blauw-crème ga ik heel goed op.
Ik had ooit een witte auto met knalrood leer. Ook zo’n hate-ik-of-love-it geval. Als het even kan probeer ik van het interieur altijd iets bijzonders te maken.

@ENTE , mooie CLA. De facelift vind ik niet mooi, maar deze is echt heel mooi.

Hoe rijdt 'ie als 250e? Wij hebben hier de CLA250 gereden en vinden dat 'ie wat te kort kwam.
Hij is vlot, door de elektroboost krijgt ie wat punch. Ik ben nog aan het inrijden -moet tot 1500km liefst wat kalm aan doen- maar voel wel de potentie.

In 6,9 sec naar 100 km/h is een prima score voor een hybride. Ook merk je dat je -ook als de batterij ogenschijnlijk leeg is- toch vlot bent.

De 250 is op papier nog vlotter en bovendien een 2 liter i.p.v. een 1.3….je mist wellicht de instant punch van de electromotor.
Of misschien is mijn referentiekader anders;) (dat denk ik wel als ik al dat Amerikaanse geweld voorbij zie komen in jouw postings, haha)

Laatst bewerkt:
Torsie-as?

Staan een hoop zaken dubbel in het lijstje.....
Haha, precies. Viel mij ook al op. Toch 100% kopie van de offerte. Ik zal ‘m even nalopen en aanpassen met enkel de highlights…

Hebben alleen niet de radio en speakers overgezet van m’n vorige auto en ik mis de kokosmatten

De 250 is op papier nog vlotter en bovendien een 2 liter i.p.v. een 1.3….je mist wellicht de instant punch van de electromotor.
Of misschien is mijn referentiekader anders;) (dat denk ik wel als ik al dat Amerikaanse geweld voorbij zie komen in jouw postings, haha)
Ik denk inderdaad dat die instant punch mistte. En onze verwachtingen waren misschien te hoog gespannen.
Qua referentiekader zal het wel meevallen denk ik.

Wat was de optielijst ook alweer? Meen dat je het wel ooit gedeeld had. Zie wel schuifmans. Geen distronic.

Ben normaal geen fan van de CLA maar zo zonder AMG pakket, met licht interieur en als station staat er echt een leuke auto.

@StalenSnuitje volgens mij zit ik al 18+ jaar in Teutonia..
Volgens mij ben ik al ongeveer zo lang niet meer op het forum geweest :ROFLMAO: Vast in mijn E46 Touring tijd wel eens actief deelgenomen, maar ik herinner me vooral nog verhalen over 500E youngtimers en rode A6-en :p

Hier tegenwoordig trouwens een G21 op de oprit. @ENTE ook met licht (Vernasca Oyster) interieur maar dan meer contrast met de lak ;)
691643bb1326c.jpg

Laatst bewerkt:

Ow.. maar met gele DRL ben je ook herkenbaarder. Dimlicht ook geel, neem ik aan?

Gelukkig wel een kentekenplaat met de huidige sidecode..

Ik zie dat de weg op de brug weer open is. (y)

De nieuwe CLA doet het ook al wel aardig, volgens mij. Heb er nu al een paar gespot, zat van de week achter een CLA250+.. toch wel leuk design van de verlichting units.

Ow.. maar met gele DRL ben je ook herkenbaarder. Dimlicht ook geel, neem ik aan?

Gelukkig wel een kentekenplaat met de huidige sidecode..

Ik zie dat de weg op de brug weer open is. (y)

Niets is wat het lijkt op deze foto @Durashift :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

-Dit is een andere brug dan die jij bedoelt
-Gele DRL is een geintje….zijn de alarmlichten die ik op precies goeie moment heb gefotografeerd.
-Kentekenplaat is van een oude meester

Volgens mij ben ik al ongeveer zo lang niet meer op het forum geweest :ROFLMAO: Vast in mijn E46 Touring tijd wel eens actief deelgenomen, maar ik herinner me vooral nog verhalen over 500E youngtimers en rode A6-en :p

Hier tegenwoordig trouwens een G21 op de oprit. @ENTE ook met licht (Vernasca Oyster) interieur maar dan meer contrast met de lak ;)
691643bb1326c.jpg
Vwb 500E en youngtimers is er niets veranderd. Hij gaat de brandweerrode S zelfs weer op stal zetten voor een 500E. (S212 dat dan weer wel) Wordt wel een beetje het bedrijfsvoertuig bij Werk2

Ik snap @S J 1001 wel. Hij bevalt me zo goed dat ik er nog even mee blijf doorrijden voor die op de site komt. Meer heb je niet nodig. Ruimte te over, heerlijk blok. Zeker geen stumper. Het is alleen geen S.

Heb na bijna een jaar mijn set zwarte AMG velgen kunnen omruilen tegen een multicolor AMG set. Vind het uiteindelijk toch net wat fraaier en meer passen bij de auto.

Foto’s plaatsen lukt mij nog steeds niet goed, er is wat veranderd bij Imgur of AW maar ben er nog niet achter wat en wat ik verkeerd doe…

Laatst bewerkt:
Prachtige Benz.
Ondanks dat ik erg tevreden ben met mijn Mazda, vind ik het toch een beetje jammer dat de Benz (ik had een 300e met deze zelfde velgen en kleur gevonden) niet gelukt is.

(auto was weg voordat de leasemij een calculatie kon maken :()

Nu ik het plaatje toevoeg lijken die van jou een maatje groter.

Laatst bewerkt:
Ondanks dat ik erg tevreden ben met mijn Mazda, vind ik het toch een beetje jammer dat de Benz (ik had een 300e met deze zelfde velgen en kleur gevonden) niet gelukt is.

Je moet wat te dromen overhouden voor de volgende leaser ouwe kunstschilder ;)
Plus, dan zijn er waarschijnlijk wat het huis uit en past alles er beter in!

Mooie velgen @MB 300SL staat ‘m echt veel netter. Wat kan een auto toch stijlgevoelig zijn voor dit soort aanpassingen

Ik heb nu echter wel een probleempje met de banden. Ik had Michelin Primacy MO, nu zitten er bijna nieuwe Pirelli PZ4 MO onder (dus ook Mercedes Only), maar in bochten bij grotere stuuruitslag glijden de banden enorm weg. Het zou een dingetje kunnen zijn met grotere wielen in combinatie met lagere temperaturen, maar met de Michelins had ik dat dus niet. Wellicht is de Pirelli dan toch wat stugger?
De verkoper denkt goed mee en wil de banden eventueel omwisselen zodat mijn Michelins er weer onder komen. Het is helaas niet bij mij in de buurt, maar denk toch maar dat ik dat doe. Ik weet dan wel meteen dat ik er bij toekomstige vervangingen Michelin onder wil, dan maar geen experimenten met andere merken....

Ik heb nu echter wel een probleempje met de banden. Ik had Michelin Primacy MO, nu zitten er bijna nieuwe Pirelli PZ4 MO onder (dus ook Mercedes Only), maar in bochten bij grotere stuuruitslag glijden de banden enorm weg. Het zou een dingetje kunnen zijn met grotere wielen in combinatie met lagere temperaturen, maar met de Michelins had ik dat dus niet. Wellicht is de Pirelli dan toch wat stugger?
De verkoper denkt goed mee en wil de banden eventueel omwisselen zodat mijn Michelins er weer onder komen. Het is helaas niet bij mij in de buurt, maar denk toch maar dat ik dat doe. Ik weet dan wel meteen dat ik er bij toekomstige vervangingen Michelin onder wil, dan maar geen experimenten met andere merken....
Fijn dat er meegedacht wordt. Zou mijn keus ook zijn geweest ondanks de afstand.

Heb vooral in de regen met pirelli wat mindere ervaringen. Michelins zijn voor mij het beste. Zit ook onder de golf.

Het is toch echt combinatie auto/band wat het ‘m doet. Bij sommige auto’s werkt het ene beter dan het andere.
Ik had bij m’n vorige auto eerst Michelin en daarna Hankook. Daar baalde ik van want onder een Franse bolide horen m.i. Michelins.
Was later blij verrast door de eigenschappen van Hankook.
Bij m’n nieuwe zitten er meteen winterbanden op, Hankook’s ….puur toeval :ROFLMAO:

Ik heb Continental onder de Golf, dat bevalt me erg goed. De Bridgestones waren wat oud denk ik, want die hobbelden wat bij scherp sturen. Net wat MB300SL nu ook ervaart.
Maar de Focus had ik op Falken gezet, dat was een goede en betaalbare band toen.

Was later blij verrast door de eigenschappen van Hankook.
Ik heb nu ook Hankook als zomerbanden en die bevallen ook goed. Had vanochtend wel iets van gripverlies in flauwe bocht die ik elke dag rijd. Het was koud (2 graden) en nat, maar toch.. Dit heb ik nog niet met de Michelin’s gehad.

• Leuk
Waarderingen: funf
Hele mooie combinatie zo, met deze wielen! Echt een verbetering. En de banden kunnen per auto idd het verschil wel maken, de fijnproever merkt het meteen!

Mooie wielen onder de E (y) Ik heb zelf Falken banden, en onder de 1-serie zitten ze nu al ruim 7 jaar en nog steeds niet versleten :oops:. Bij flinke regen nog geen gripverlies.

Gisteren kreeg ik bericht dat de 5 in aantocht is. Ze gaan december dus halen, wat me toch verraste. En ja, wat dan te doen met een winterset? Gedachte is nu om de Hankook banden toch om te ruilen voor Pirelli winterbanden (op de velgen waar hij mee geleverd wordt) en voor de zomer te gaan voor Michelins op een nog uit te kiezen set. Ik ben blijven hangen bij Edelweiss, waar Joe Achilles voor zijn auto wel een heel mooi setje vandaan heeft gehaald. Ik ga er nog even over denken, maar dit zou het wel eens kunnen worden.

Verder heb ik best veel rondgekeken om te zien of ik nog verdere aanpassingen kon vinden waar ik enthousiast van word. Tot op heden nog niet echt iets spannends gevonden. Ik blijf weg van al die spoilers en zo, verlagen zie ik bij deze ook niet zitten. Misschien de einddempers nog een keertje vervangen, dat kan tegenwoordig gewoon via de dealer.

Ik heb er wel weer zin in. Het zal me benieuwen hoe hij gaat bevallen. De reviews zijn niet onverdeeld positief en ik snap veel van de commentaren best. Aan de andere kant blijft het wel een heel bijzondere auto met een geweldige motor. We gaan het beleven…

Mooi dat ie er nu eindelijk aankomt Funf, het wachten heeft je ook vast wel lang genoeg geduurd. Heel benieuwd naar de auto en naar jouw ervaringen ermee!

• Leuk
Het staat hem geweldig, die set. De kleur is ook super. En ja, Michelin. Jouw ervaringen deden me wel weer beseffen dat de juiste banden onder je auto essentieel zijn.

IMG-9541.jpg
Vandaag zijn mijn banden gewisseld, Pirelli’s eraf en mijn eigen Michelins erop. Wat een verschil, het probleem doet zich niet meer voor en bovendien weet ik nu dat de Michelins echt een stuk stiller zijn. De enige juiste band dus onder een E-Klasse, daar ben ik nu wel achter.
Nice, welke Michelin’s heb je eronder liggen?

Maar als die aan de paal hangt is er niks aan de hand toch? Kan je m misschien zelfs gewoon via granny lader aan 220 hangen denk ik voor die korte piek voor het voorverwarmen.

Ik heb nog een ‘ouderwetse’ standkachel , verbruikt iets van 0.2l /u ofzo dus prima te overzien. Nadeel van een standkachel is wel dat die maar op 1 stand kan: standje sauna.

Overigens hier in het westen nog geen bevroren ruiten. Voordeel van de zee

Ja thuis, maar zeker niet overal en dan nog ga ik niet overal zoeken naar een paal. Met een full ev gaat dit echt wel beter.

(Even hier om kristian zijn topic niet om zeep te helpen met mijn anti-Phev geneuzel)

IMG-5193.jpg

Dat MO komt zo vaak voorbij de laatste postings… :ROFLMAO:

Had eigenlijk nog nooit gezien dat er speciale merk codering op een band zat bij ‘niet-exoten”. Zojuist even gekeken en warempel; ook op de mijne zitten MO Hankooks.

De tijd dat ze willekeurig banden -mits de goeie maat- onder je auto konden tjoepen is dus voorbij?!

Gisteren kreeg ik bericht dat de 5 in aantocht is. Ze gaan december dus halen, wat me toch verraste. En ja, wat dan te doen met een winterset? Gedachte is nu om de Hankook banden toch om te ruilen voor Pirelli winterbanden (op de velgen waar hij mee geleverd wordt) en voor de zomer te gaan voor Michelins op een nog uit te kiezen set. Ik ben blijven hangen bij Edelweiss, waar Joe Achilles voor zijn auto wel een heel mooi setje vandaan heeft gehaald. Ik ga er nog even over denken, maar dit zou het wel eens kunnen worden.

Verder heb ik best veel rondgekeken om te zien of ik nog verdere aanpassingen kon vinden waar ik enthousiast van word. Tot op heden nog niet echt iets spannends gevonden. Ik blijf weg van al die spoilers en zo, verlagen zie ik bij deze ook niet zitten. Misschien de einddempers nog een keertje vervangen, dat kan tegenwoordig gewoon via de dealer.

Ik heb er wel weer zin in. Het zal me benieuwen hoe hij gaat bevallen. De reviews zijn niet onverdeeld positief en ik snap veel van de commentaren best. Aan de andere kant blijft het wel een heel bijzondere auto met een geweldige motor. We gaan het beleven…

Het lange wachten is een opgave hè…:)

Ik zag laatst in de serie ‘keek op de week” van John van de Rijt aanpassingen aan een nieuwe M5. Akra, andere luchtinlaat en skirts, spoilers, wielen en de hele rimram. Hij klonk wel een stuk beter daarna…

• Leuk
Terug
Bovenaan