Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Ik was pas bij een oude Duitse klant en die heeft een blauwe cabrio en een blauwe coupe, beide met karo interieur
 
Wat dat betreft kunnen we elkaar de hand geven.

Ik kijk al heel lang naar het aanbod S212. De 330e is een uitstekende auto, gaat ook niet weg, maar voor lange ritten (vakanties o.a.) is het een waardeloos ding. Veel te kleine tank en ik ga in de praktijk niet laden op vakanties. Nu zou je kunnen zeggen: "dat is maar een paar keer per jaar, waar maak je je druk om". Dat is ook zo, maar ik wil me juist op die dagen niet ergeren. Ik heb dat enigszins onderschat. Voor mijn woon-werk is de 330e echter helemaal top. Een S212 voor de lange ritten en de vakanties zou ideaal zijn. Denk ook wel aan een F11 zo nu en dan, maar de S212 blijft trekken. Denk zelfs dat het een diesel wordt met circa 25k km per jaar kan dat volgens mij wel en de diesels zijn denk ik ook nog wat betrouwbaarder.

@Volkswagen Ik heb iets van 200.000 km in een Passat B8 (de laatste versie van die serie) gereden. Een tdi met 200 pk. Dat was echt wel een fijne auto. Niks extra's en wat saai uiteraard, maar wel een hele fijne diesel én vilt in de portiervakken, om maar eens wat te noemen. Hij lustte wel wat olie. Maar dat was uiteraard binnen de marge. :rolleyes:
Herkenbaar. Voor 90% van ritten is het een fijn ding en heel zuinig. Had hem afgelopen week bijna ingeruild op een X3 20i. Ideaal voor vakanties en lekker ruim, maar rijdt minder soepel en zuipt ook een stuk meer. Toch nog maar niet gedaan.
 
Heb van de zomer zo een x3 20i gereden. Vond het een astmatische bedoeling met die motor. Benieuwd hoe een 30i is. 40i ook gereden, dat is.. hoe een motor hoort te voelen.
 
Hij is fabrieksnieuwer dan menig wagen van Rikkert:ROFLMAO:
Ik kwam toevallig op de socials dat filmpje tegen waar hij werd staande gehouden door agent op de PC Hooft omdat hij op de stoep stond.

Echt afgrijselijk tenenkrommend uit de hoogte tegen een agent. Ik heb respect voor hem als ondernemer maar dan stopt het. Als je als mens zo in het leven staat, brrr. Even off topic ;)
 
Ik was laatst bij het museum van Wüst en de auto die mij het meeste trok was… de E cabrio.
Die is mooi hè. M’n vader kocht die in zn midlife crisis periode , donkerblauwe met grijs leder. Echt prachtige auto. Dood en doodzonde dat ‘ie m heeft weggedaan. Ik was helaas nog veel te jong om ‘m over te nemen
 
Die is mooi hè. M’n vader kocht die in zn midlife crisis periode , donkerblauwe met grijs leder. Echt prachtige auto. Dood en doodzonde dat ‘ie m heeft weggedaan. Ik was helaas nog veel te jong om ‘m over te nemen
We hebben er inmiddels 3 gehad afgelopen jaar. Er is er nu weer 1 onderweg. Vooral met de 300CE24 ben ik altijd erg content. De eerste die we uit Finland hadden gehaald was gewoon nieuw. Een 100 punten auto. Op de velgen na dan. 99 dus. Maar die ene punt was makkelijk op te lossen.
 
Ik heb ooit in een 30i gereden. Vlot, maar niet overtuigend. Bij accelereren merk je dat het een 4-cylinder is die minder mooi loopt dan een 6-cylinder.
Precies de reden waarom ik de 530i destijds inruilde op de M340i. Het stoorde me teveel. Bij de X3 heb ik er niet zo’n last van, dat is als 30e eigenlijk een heel fijne auto. Maar ik kijk toch uit naar de nieuwe…
 
N4Igxg9gdgZglgcxALlAQynAtmgLnaAZxQG0BdAGnDSwFMAnNFUOAExRFoA9cBaAGwgB3XvVpp6A2jFwgqEAA74izEADcJcDLOQhWtQgGtcikAF8zVWlDVx60OlB0t2ugPJpCcYvKUEoxKgWVPyIABb4UEioIGwcACIAggCaciCKygHMwSAK9qwArmDOsa4gAJzlAEwALACsVWkZ-oGgkAVO9ACeAMIQ+hwAcgAyaVj9tPzJ4vQoVQAMVQBsvpmBJCDzAAp1afMAqgBCaQCMwwAapwAqjVS15QDMJ2n3TwD6AFIAHC9bHy9XY53fYACReADUamkHocHtCQUCQA9hlCqA9wc8qDV4nCsQBxLZpOpfABaRJB8SJVyuRPOAGk0ktDoilgBRW4gJYAMXmjK5+0ZACVKVQAOyJUZirmokCi5I-KhfcppL4ASQFVHK4P+mpJrLShy2AFk0qyjRyuVdcSAuSTeVQ8Sc8WlVQB1a0fVke4Yc4Z4q7xQWSkBGgDKmJAWxOyqoAEUTjqQLGPhzY4KY0nwdbY-K0uCrhmST0QGQLJYQIRaLhIghWiAYBB6DgdCAAFYKWhIKi4RgBBQSaw6GBofiVixAA

N4Igxg9gdgZglgcxALlAQynAtmgLnaAZxQG0BdAGnDSwFMAnNFUOAExRFoA9cBaAC0T9e9Wmnq8ANrRi4QVCAAd8RZiABu4uBjnIQrWoQDWuJSAC+5qrSjq49aHSi6W7PQHk0hOMQXKCUMSollSSQvhQSKggbBwAIgCCAJryIEoqgcwhIIoOrACuYC4xbiAAnGUATAAsAKyVqekBQaCQ+c70AJ4AwhAGHAByADKpWH20kkli9CiVAAyVAGx+GUEkIHMACrWpcwCqAEKpAIxDABonACoNVDVlAMzHqXePAPoAUgAcz5vvz5dHW57AASzwAatVUvcDvcocDASB7kNIVR7mCnlRqnFYZiAOKbVK1T4ALUJwLihMul0JZwA0qlFgcEYsAKI3ECLABicwZnL2DIAShSqAB2BIjUWclEgEVJb5UT5lVKfACS-KoZTBfw1xJZqQOmwAsqkWYb2ZzLjiQJziTyqLjjrjUiqAOpW94s91DdlDXGXOICiUgQ0AZQxIE2xyVVAAisdtSAY+92TGBdHE2CrTG5akwZd08TuiAyJYrCBCLRcBEEC0QDAIPQcLoQAArRS0JBUXCMQKKcQ2XQwNCSCuWIA

N4Igxg9gdgZglgcxALlAQynAtmgLnaAZxQG0BdAGnDSwFMAnNFUOAExRDilwFoZ7ovVmkIALAEYQ09dlQgAHfEWYgAbtLgZcHVrUIBrXApABfE1VpRVcAVDrcVbDgHkRcYnMUEoxVGaoANoii+FBIqJzsyCAAIgCCAJognko+zP4g8gKsAK5g2hFO0QCcxQBMACwArGXJIAqpvqCQOdz0AJ4AwhC6HAByADJ1WD20AQm00ihlAAxlAGwp3r4kIDMAClV1MwCqAEJ1AIwDABpHACq1VJXFAMyHdTf3APoAUgAcj+uvj+cH1zsABKPABqFTqtz2twhgP+IFuA3BVFuIIeVAqMWh6IA4us6lV3gAtfGAmL487nfEnADSdXmezh8wAolcQPMAGIzOnsnZ0gBKZKoAHY4kNheykSAhQlPlR3sU6u8AJK8qjFEE-NWEpl1PbrACydSZ+tZ7POWJA7MJXKo2MO2LqSoA6hbXkzXQNWQNsecYnyxSB9QBlNEgdaHBVUACKh01ICjr1ZUb5kfjIItUZldRB51ThM6IDIZnMIEItFwoQQTRAMAg9BwBRAACt5LQkFRcIwfPJpJYCjA0AEy2YgA


Geïnspireerd door het artikel over de nieuwe turbo S, maar weer eens de configurator aan geslingerd.

Wat een machine… voor €400k rijklaar. Toch maar eerdaags een staatslot kopen

 
Precies de reden waarom ik de 530i destijds inruilde op de M340i. Het stoorde me teveel. Bij de X3 heb ik er niet zo’n last van, dat is als 30e eigenlijk een heel fijne auto. Maar ik kijk toch uit naar de nieuwe…
Komt de M5 nou ter vervanging van de X3 of van de M4 cabrio?
 
Van allebei. Ik ruil twee auto’s in en koop er één terug. Mijn vrouw rijdt inmiddels in een lease-auto van haar werk, dus feitelijk ga ik nu besparen.;)
 
En dan straks wel iets erbij waarvan het dak open kan? Een Z4 M40i lijkt mij voor jou wel een ideale bij-auto...;)

Ben je eigenlijk van plan om ook te gaan stekkeren met de M5? Of trakteer je jezelf elke rit op het brullende geluid van de V8?
 
  • Leuk
Waarderingen: funf
Die is mooi hè. M’n vader kocht die in zn midlife crisis periode , donkerblauwe met grijs leder. Echt prachtige auto. Dood en doodzonde dat ‘ie m heeft weggedaan. Ik was helaas nog veel te jong om ‘m over te nemen
We hebben er inmiddels 3 gehad afgelopen jaar. Er is er nu weer 1 onderweg. Vooral met de 300CE24 ben ik altijd erg content. De eerste die we uit Finland hadden gehaald was gewoon nieuw. Een 100 punten auto. Op de velgen na dan. 99 dus. Maar die ene punt was makkelijk op te lossen.

Heb van het weekend ook maar even gereden in de auto's van ons wagenpark.

Begonnen met de Infiniti.
+ Die V6 rijdt zo soepel, maakt zo lekker toeren en ondanks het hoogtoerige karakter (7500rpm) geen gemis aan koppel
+ Voor een grote SUV nog lekker 'agile'
+ Het geluid van die V6 & kokers in de achterbumper
- Leeftijd merk je wel aan de kleine dingen - infotainment, werking acc

Daarna de CLK320 voor een rondje meegenomen. Zondag scheen de zon in de middag, dus de kap mocht ook even open.
+ Gevoel van rust en dat heerlijke jaren '00 Benz gevoel
+ Rustige karakter van de 3.2 v6, power zat maar afgesteld om te cruisen
+ Open dak
- Oudere cabrio, geen wokkel maar je merkt wel dat het een cabrio is aan het chassis

Vervolgens de 300E. Laatste ritje van het jaar, staat nu weer weggestald.
+ Wat een rust en comfort
+ Zit heerlijk
+ Ruimte voor, achter en in de kofferbak is bizar goed
+ Wat een kwaliteit van binnen
- Roest weg

Elke keer als ik achter mijn laptop zit te redeneren, rationaliseren, configureren denk ik - die W124 moet ik maar weg doen. Maar elke keer als ik er in rijd word ik gewoon echt blij. Een 300E Cabrio, misschien is dat wel automobiele perfectie voor mij.

(Oh wacht, de golf is er ook nog. Ja, dat is een golf.)
 


Heel gaaf
 
ook leuk, maar persoonlijk vind ik de e46 mooier.
ik weet nog dat ik in mn studentenkamertje voor het eerst de fotos van de e90 zag, en was toen toch echt wel wat teleurgesteld. En dan met name in de station, de sedan ging nog, de coupe is gewoon mooi. Maar na de e46, die ik persoonlijk prachtig vond, -en als student nieuw had :cool: - vond ik hem tegenvallen
 
E46 of E90.... moeilijk. Ik heb een E46 gehad in Nederland en Twixin reed een E90 en daarna E93. Ik denk dat ik voor een E93 zou gaan, toch wel, ondanks dat de E46 prachtig was.
Ik vond de grille die met de motorkap mee ging echt wel het einde.

Van de E46 wel de pre-facelift en van de E90 de facelift graag. En de E90 met het koepeltje op het dashboard.
 
E46 of E90.... moeilijk. Ik heb een E46 gehad in Nederland en Twixin reed een E90 en daarna E93. Ik denk dat ik voor een E93 zou gaan, toch wel, ondanks dat de E46 prachtig was.
Ik vond de grille die met de motorkap mee ging echt wel het einde.

Van de E46 wel de pre-facelift en van de E90 de facelift graag. En de E90 met het koepeltje op het dashboard.
En dan wel graag de M ;)

Tijdloze schoonheid evenals de e39. Dat waren de dagen.
 
Ik verbaas me vaak over hoe klein de E46 eigenlijk is. Hier op de oprit staat ie naast de G21 en dat verschil is echt enorm. Voor dagelijks gebruik zou ik denk ik wel voor de E90 kiezen, toch wat volwassener. Maar de E46 is natuurlijk mooier, zeker het dashboard ook vooral in het donker. Vergelijkbaar met de E39. Inderdaad, dát waren de dagen.
 
ook leuk, maar persoonlijk vind ik de e46 mooier.
ik weet nog dat ik in mn studentenkamertje voor het eerst de fotos van de e90 zag, en was toen toch echt wel wat teleurgesteld. En dan met name in de station, de sedan ging nog, de coupe is gewoon mooi. Maar na de e46, die ik persoonlijk prachtig vond, -en als student nieuw had :cool: - vond ik hem tegenvallen
Dat had ik toen ook. Toen de E90 geïntroduceerd werd had ik een E46, en ik vond de E90 een enorme teleurstelling. Vooral de "Nissan-Primera"-achterlichten en het minimalistische interieur vond ik een afknapper. De opvolger van mijn E46 werd dus geen nieuwe E90, maar een E61 Jahreswagen.

De facelift heeft de E90 wel heel goed gedaan, ineens stond er een veel mooiere auto.
 
Zag toevallig vanochtend dat Eventuri een nieuwe Carbon inlaat heeft ontwikkeld en gelanceerd voor de E46 M3. Mooi dat die nog steeds zo op handen en voeten wordt gedragen.

LCI E90 vind ik ook echt een zeer knappe auto. Pre LCI niet, maar ik vind bijna geen enkele BMW pre LCI mooier tov een LCI
 
LCI E90 vind ik ook echt een zeer knappe auto. Pre LCI niet, maar ik vind bijna geen enkele BMW pre LCI mooier tov een LCI
Vind ik ook, bijna altijd gaan ze er flink op vooruit. Behalve dan de huidige 1- en 2-Serie, daar zijn ze bij de LCI enorm uit de bocht gevlogen. En ook de X5 LCI vind ik minder geslaagd, maar dan vooral het vernieuwde dashboard wat flink uit de toon valt bij de rest van het interieur.
 
Laatst bewerkt:
De pre-facelift E46 vind ik ook echt geweldig. Heb slechts een simpele 1.9 4 cilinder gehad en een LCI 320d maar dat waren tijden. De E90 is wel echt een stuk moderner, zeker een LCI. Dus die rode station bij autohan. Ik vind het wel wat.
 
Daarom vind ik de E46 en E90 ook een beetje moeilijk te vergelijken, zo jaren later. Ik had ook slechts een E46 318i, terwijl de E90 een 328i was. Dat scheelt een hoop.
 
al heeft het interieur wat aandachtpunten, bekleding die los laat en het dashboardkastje lijkt ook niet helemaal fris. Dat pak je toch aan als je zoiets verkoopt?
Die loslatende bekleding was echt een kwaaltje in die tijd... zijn die panelen nog nieuw leverbaar of wordt het restaureren? Lukt ook niet altijd mooi ivm de achterliggende schuimlaag. Eerst maar eens verkopen lijkt me logisch. Niet echt een mooie auto in die kleur en leeftijdsperikelen.
 
Wat moet je ook met zo'n soort auto? Echt rijden ga je niet doen met zo'n lage kilometerstand en het is nou ook niet de leukste specificatie om mee te rijden. Leuk garage-ornament maar meer niet.
 
Echt rijden ga je niet doen met zo'n lage kilometerstand
Dat heb ik ook met die autos van sommige youngtimer handelaren, een vrij normale r129 met +/-15k km voor 50-70k, daarmee gaan rijden en de prijs zakt enorm in. Leuk voor een verzameling, niet om mee te rijden
 
To LCI or not to LCI.... Goed onderwerp om als auto-autisten een beste avond te debatteren. De E90 en E60 zijn voor mij een nobrainer. De E46 is naar mijn smaak als VFL beter in balans als ontwerp. Bij de G11is de VFL de subtielere en elegantere auto, maar de LCI in mijn ogen (mits goed samengesteld...) de one to have en tijdlozer. Smaken verschillen. En om de avond compleet te maken kunnen we ook Mercedes meenemen. Ideetje voor een treffen? Ervan uitgaande dat we qua technologie met zn allen net zo conservatief zijn als met auto's hebben we dan een zaaltje nodig met oprolscherm nodig en een beamer. Daarop een knullige powerpoint met vergelijk foto;s. Buffetje met schnitzels erbij en gaan met die handel :)
 
O ja de G11 is er ook nog één met een spraakmakende LCI. Maar eens, hoewel ik flink moest wennen aan die enorme grill is het achteraf wel de versie die je moet hebben. De pré-LCI was met z'n kleinere grill dus eigenlijk té subtiel voor een topklasser. Aan de achterkant is de LCI met z'n strakkere achterlichten sowieso de mooiere auto.
 
O ja de G11 is er ook nog één met een spraakmakende LCI. Maar eens, hoewel ik flink moest wennen aan die enorme grill is het achteraf wel de versie die je moet hebben. De pré-LCI was met z'n kleinere grill dus eigenlijk té subtiel voor een topklasser. Aan de achterkant is de LCI met z'n strakkere achterlichten sowieso de mooiere auto.
G11 is LCI echt heel heel fraai qua looks. Je ziet direct klasse verschil, ook ik moest wennen aan die neus maar het staat m waanzinnig. Wat je zegt de pre LCI is net een 5 serie eigenlijk.

Speaking of which.. Net als de G3x LCI ook zeer geslaagd vind ik. Alleen interieur schijn je wel al de stap terug te voelen tov pre LCI. Geen idee, zelf alleen in LCI versies gezeten en daar voel ik wel verschil tov mijn F11
 
G2X LCI vind ik echt enorme downgrade t.o.v. pre-LCI. Interieur is goedkoper afgewerkt en dashboard met opgeplakte scherm vind ik persoonlijk niet om aan te gluren. Als M-Sport zijn de bumpers er ook op vooruit gegaan, veel te te druk/agressief.
 
Net als wanneer is de touring mooier dan de sedan. Ik begin alvast voor de vijf serie :D
  • E34 =touring
  • E39 = sedan
  • E60 =sedan
  • F1X = Touring
  • G3x = touring
5-serie
E34 = sedan
E39 = sedan
E60 = sedan
F1x = Touring
G3x = Touring

3-serie
E36 = Touring
E46 = Touring
E9x = Touring
F3x = Touring
G2x = Touring
 
5 serie (ex G60/G61 dan liever een kia)
sedan

3 serie
sedan

:ROFLMAO:

alhoewel ik destijds tweemaal een e46 touring had, en die veel mooier vond dan de sedan. Vind ik nu een sedan gewoon mooier dan een besteller
 
To LCI or not to LCI.... Goed onderwerp om als auto-autisten een beste avond te debatteren. De E90 en E60 zijn voor mij een nobrainer. De E46 is naar mijn smaak als VFL beter in balans als ontwerp. Bij de G11is de VFL de subtielere en elegantere auto, maar de LCI in mijn ogen (mits goed samengesteld...) de one to have en tijdlozer. Smaken verschillen. En om de avond compleet te maken kunnen we ook Mercedes meenemen. Ideetje voor een treffen? Ervan uitgaande dat we qua technologie met zn allen net zo conservatief zijn als met auto's hebben we dan een zaaltje nodig met oprolscherm nodig en een beamer. Daarop een knullige powerpoint met vergelijk foto;s. Buffetje met schnitzels erbij en gaan met die handel :)

Ik zeg doen, in q1 een dagje organiseren. Heb zelf geen bedrijfsruimte meer maar er zal vast iemand zijn hier die dit kan faciliteren qua locatie?
 
5-serie
E34 = sedan
E39 = sedan
E60 = sedan
F1x = Touring
G3x = Touring

3-serie
E36 = Touring
E46 = Touring
E9x = Touring
F3x = Touring
G2x = Touring

3 - serie
E30 - VFL 2 deurs sedan
E36 - sedan
E46 - VFL sedan
E9x - LCI sedan
F3x - Touring met M pakket & zwarte lijsten
G3x - VFL sedan met M pakket

5 - serie
E34 - touring
E39 - sedan, VFL als geen M / LCI als wel M
E6x - touring als niet M, met max 17'' wielen en chrome / sedan als M - iig altijd LCI
F1x - sedan LCI niet M, bv luxury line oid
G3x - sedan als luxury line bij VFL, M bij LCI
 
Ik zeg doen, in q1 een dagje organiseren. Heb zelf geen bedrijfsruimte meer maar er zal vast iemand zijn hier die dit kan faciliteren qua locatie?
Avondje of zondagje banden trappen en slap over Teutonen lullen kan altijd in Amstelveen. Beamer en schnitzeltje wordt wat lastig.
 
Ik zeg doen, in q1 een dagje organiseren. Heb zelf geen bedrijfsruimte meer maar er zal vast iemand zijn hier die dit kan faciliteren qua locatie?
Is te doen toch? Ik heb zeker wel ruimte, is echter niet ideaal. De voordeur van mijn kantoor/loods is 31,92m van de Duitse grens (heb via google maps gemeten :rolleyes:) niet echt centraal dus - als er iemand anders een centraler plekje heeft is dat mooi. Wie staan open voor een Teutonen-Treffen in Q1 ?
 
Is te doen toch? Ik heb zeker wel ruimte, is echter niet ideaal. De voordeur van mijn kantoor/loods is 31,92m van de Duitse grens (heb via google maps gemeten :rolleyes:) niet echt centraal dus - als er iemand anders een centraler plekje heeft is dat mooi. Wie staan open voor een Teutonen-Treffen in Q1 ?
Amstelveen is best centraal toch? Op de zondag hebben we daar meer dan voldoende parkeerruimte.

www.werk2.nl

Ruimte zat en goeie koffie.



 
Laatst bewerkt:

Heb de vrijheid genomen een datumprikker te maken - ik stel voor om deze in te vullen (link kopieren en plakken) en aan te geven welke zondag je wel of niet kan. De tijden zijn een indicatie en kunnen nog wijzigen. Het is een mooie tool om een inschatting te maken welke dag past, en wat het animo is.
 
Terug
Bovenaan