Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Herkenbaar. Voor 90% van ritten is het een fijn ding en heel zuinig. Had hem afgelopen week bijna ingeruild op een X3 20i. Ideaal voor vakanties en lekker ruim, maar rijdt minder soepel en zuipt ook een stuk meer. Toch nog maar niet gedaan.Wat dat betreft kunnen we elkaar de hand geven.
Ik kijk al heel lang naar het aanbod S212. De 330e is een uitstekende auto, gaat ook niet weg, maar voor lange ritten (vakanties o.a.) is het een waardeloos ding. Veel te kleine tank en ik ga in de praktijk niet laden op vakanties. Nu zou je kunnen zeggen: "dat is maar een paar keer per jaar, waar maak je je druk om". Dat is ook zo, maar ik wil me juist op die dagen niet ergeren. Ik heb dat enigszins onderschat. Voor mijn woon-werk is de 330e echter helemaal top. Een S212 voor de lange ritten en de vakanties zou ideaal zijn. Denk ook wel aan een F11 zo nu en dan, maar de S212 blijft trekken. Denk zelfs dat het een diesel wordt met circa 25k km per jaar kan dat volgens mij wel en de diesels zijn denk ik ook nog wat betrouwbaarder.
@Volkswagen Ik heb iets van 200.000 km in een Passat B8 (de laatste versie van die serie) gereden. Een tdi met 200 pk. Dat was echt wel een fijne auto. Niks extra's en wat saai uiteraard, maar wel een hele fijne diesel én vilt in de portiervakken, om maar eens wat te noemen. Hij lustte wel wat olie. Maar dat was uiteraard binnen de marge.![]()
Ik kwam toevallig op de socials dat filmpje tegen waar hij werd staande gehouden door agent op de PC Hooft omdat hij op de stoep stond.Hij is fabrieksnieuwer dan menig wagen van Rikkert![]()
Die is mooi hè. M’n vader kocht die in zn midlife crisis periode , donkerblauwe met grijs leder. Echt prachtige auto. Dood en doodzonde dat ‘ie m heeft weggedaan. Ik was helaas nog veel te jong om ‘m over te nemenIk was laatst bij het museum van Wüst en de auto die mij het meeste trok was… de E cabrio.
We hebben er inmiddels 3 gehad afgelopen jaar. Er is er nu weer 1 onderweg. Vooral met de 300CE24 ben ik altijd erg content. De eerste die we uit Finland hadden gehaald was gewoon nieuw. Een 100 punten auto. Op de velgen na dan. 99 dus. Maar die ene punt was makkelijk op te lossen.Die is mooi hè. M’n vader kocht die in zn midlife crisis periode , donkerblauwe met grijs leder. Echt prachtige auto. Dood en doodzonde dat ‘ie m heeft weggedaan. Ik was helaas nog veel te jong om ‘m over te nemen
Ik heb ooit in een 30i gereden. Vlot, maar niet overtuigend. Bij accelereren merk je dat het een 4-cylinder is die minder mooi loopt dan een 6-cylinder.Heb van de zomer zo een x3 20i gereden. Vond het een astmatische bedoeling met die motor. Benieuwd hoe een 30i is. 40i ook gereden, dat is.. hoe een motor hoort te voelen.
Precies de reden waarom ik de 530i destijds inruilde op de M340i. Het stoorde me teveel. Bij de X3 heb ik er niet zo’n last van, dat is als 30e eigenlijk een heel fijne auto. Maar ik kijk toch uit naar de nieuwe…Ik heb ooit in een 30i gereden. Vlot, maar niet overtuigend. Bij accelereren merk je dat het een 4-cylinder is die minder mooi loopt dan een 6-cylinder.
Komt de M5 nou ter vervanging van de X3 of van de M4 cabrio?Precies de reden waarom ik de 530i destijds inruilde op de M340i. Het stoorde me teveel. Bij de X3 heb ik er niet zo’n last van, dat is als 30e eigenlijk een heel fijne auto. Maar ik kijk toch uit naar de nieuwe…
Die is mooi hè. M’n vader kocht die in zn midlife crisis periode , donkerblauwe met grijs leder. Echt prachtige auto. Dood en doodzonde dat ‘ie m heeft weggedaan. Ik was helaas nog veel te jong om ‘m over te nemen
We hebben er inmiddels 3 gehad afgelopen jaar. Er is er nu weer 1 onderweg. Vooral met de 300CE24 ben ik altijd erg content. De eerste die we uit Finland hadden gehaald was gewoon nieuw. Een 100 punten auto. Op de velgen na dan. 99 dus. Maar die ene punt was makkelijk op te lossen.
En dan wel graag de ME46 of E90.... moeilijk. Ik heb een E46 gehad in Nederland en Twixin reed een E90 en daarna E93. Ik denk dat ik voor een E93 zou gaan, toch wel, ondanks dat de E46 prachtig was.
Ik vond de grille die met de motorkap mee ging echt wel het einde.
Van de E46 wel de pre-facelift en van de E90 de facelift graag. En de E90 met het koepeltje op het dashboard.
Dat had ik toen ook. Toen de E90 geïntroduceerd werd had ik een E46, en ik vond de E90 een enorme teleurstelling. Vooral de "Nissan-Primera"-achterlichten en het minimalistische interieur vond ik een afknapper. De opvolger van mijn E46 werd dus geen nieuwe E90, maar een E61 Jahreswagen.ook leuk, maar persoonlijk vind ik de e46 mooier.
ik weet nog dat ik in mn studentenkamertje voor het eerst de fotos van de e90 zag, en was toen toch echt wel wat teleurgesteld. En dan met name in de station, de sedan ging nog, de coupe is gewoon mooi. Maar na de e46, die ik persoonlijk prachtig vond, -en als student nieuw had- vond ik hem tegenvallen
Vind ik ook, bijna altijd gaan ze er flink op vooruit. Behalve dan de huidige 1- en 2-Serie, daar zijn ze bij de LCI enorm uit de bocht gevlogen. En ook de X5 LCI vind ik minder geslaagd, maar dan vooral het vernieuwde dashboard wat flink uit de toon valt bij de rest van het interieur.LCI E90 vind ik ook echt een zeer knappe auto. Pre LCI niet, maar ik vind bijna geen enkele BMW pre LCI mooier tov een LCI
E46 ging er nu niet echt op vooruit bij de facelift...LCI E90 vind ik ook echt een zeer knappe auto. Pre LCI niet, maar ik vind bijna geen enkele BMW pre LCI mooier tov een LCI
Die loslatende bekleding was echt een kwaaltje in die tijd... zijn die panelen nog nieuw leverbaar of wordt het restaureren? Lukt ook niet altijd mooi ivm de achterliggende schuimlaag. Eerst maar eens verkopen lijkt me logisch. Niet echt een mooie auto in die kleur en leeftijdsperikelen.al heeft het interieur wat aandachtpunten, bekleding die los laat en het dashboardkastje lijkt ook niet helemaal fris. Dat pak je toch aan als je zoiets verkoopt?
Dat heb ik ook met die autos van sommige youngtimer handelaren, een vrij normale r129 met +/-15k km voor 50-70k, daarmee gaan rijden en de prijs zakt enorm in. Leuk voor een verzameling, niet om mee te rijdenEcht rijden ga je niet doen met zo'n lage kilometerstand
het dashboard bij de facelift van de w203, van die lelijke halve maantjes naar normale klokkenn kunnen we ook Mercedes meenemen![]()
Ik zei ook bijnaE46 ging er nu niet echt op vooruit bij de facelift...
Net als wanneer is de touring mooier dan de sedan. Ik begin alvast voor de vijf serieTo LCI or not to LCI.... Goed onderwerp om als auto-autisten een beste avond te debatteren
G11 is LCI echt heel heel fraai qua looks. Je ziet direct klasse verschil, ook ik moest wennen aan die neus maar het staat m waanzinnig. Wat je zegt de pre LCI is net een 5 serie eigenlijk.O ja de G11 is er ook nog één met een spraakmakende LCI. Maar eens, hoewel ik flink moest wennen aan die enorme grill is het achteraf wel de versie die je moet hebben. De pré-LCI was met z'n kleinere grill dus eigenlijk té subtiel voor een topklasser. Aan de achterkant is de LCI met z'n strakkere achterlichten sowieso de mooiere auto.
5-serieNet als wanneer is de touring mooier dan de sedan. Ik begin alvast voor de vijf serie
- E34 =touring
- E39 = sedan
- E60 =sedan
- F1X = Touring
- G3x = touring
To LCI or not to LCI.... Goed onderwerp om als auto-autisten een beste avond te debatteren. De E90 en E60 zijn voor mij een nobrainer. De E46 is naar mijn smaak als VFL beter in balans als ontwerp. Bij de G11is de VFL de subtielere en elegantere auto, maar de LCI in mijn ogen (mits goed samengesteld...) de one to have en tijdlozer. Smaken verschillen. En om de avond compleet te maken kunnen we ook Mercedes meenemen. Ideetje voor een treffen? Ervan uitgaande dat we qua technologie met zn allen net zo conservatief zijn als met auto's hebben we dan een zaaltje nodig met oprolscherm nodig en een beamer. Daarop een knullige powerpoint met vergelijk foto;s. Buffetje met schnitzels erbij en gaan met die handel![]()
5-serie
E34 = sedan
E39 = sedan
E60 = sedan
F1x = Touring
G3x = Touring
3-serie
E36 = Touring
E46 = Touring
E9x = Touring
F3x = Touring
G2x = Touring
Avondje of zondagje banden trappen en slap over Teutonen lullen kan altijd in Amstelveen. Beamer en schnitzeltje wordt wat lastig.Ik zeg doen, in q1 een dagje organiseren. Heb zelf geen bedrijfsruimte meer maar er zal vast iemand zijn hier die dit kan faciliteren qua locatie?
Is te doen toch? Ik heb zeker wel ruimte, is echter niet ideaal. De voordeur van mijn kantoor/loods is 31,92m van de Duitse grens (heb via google maps gemetenIk zeg doen, in q1 een dagje organiseren. Heb zelf geen bedrijfsruimte meer maar er zal vast iemand zijn hier die dit kan faciliteren qua locatie?
Amstelveen is best centraal toch? Op de zondag hebben we daar meer dan voldoende parkeerruimte.Is te doen toch? Ik heb zeker wel ruimte, is echter niet ideaal. De voordeur van mijn kantoor/loods is 31,92m van de Duitse grens (heb via google maps gemeten) niet echt centraal dus - als er iemand anders een centraler plekje heeft is dat mooi. Wie staan open voor een Teutonen-Treffen in Q1 ?
ik hou me er maar buitenals er iemand anders een centraler plekje heeft is dat mooi.