Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Heb de vrijheid genomen een datumprikker te maken - ik stel voor om deze in te vullen (link kopieren en plakken) en aan te geven welke zondag je wel of niet kan. De tijden zijn een indicatie en kunnen nog wijzigen. Het is een mooie tool om een inschatting te maken welke dag past, en wat het animo is.
Ingevuld

Heb de vrijheid genomen een datumprikker te maken - ik stel voor om deze in te vullen (link kopieren en plakken) en aan te geven welke zondag je wel of niet kan. De tijden zijn een indicatie en kunnen nog wijzigen. Het is een mooie tool om een inschatting te maken welke dag past, en wat het animo is.
Leuk! Ik ben er bij. Niet ingevuld, kan eigenlijk altijd wel.

Leuke discussie trouwens over liefhebbers en jongeren op de vorige pagina, ik schaar mezelf er ook maar onder (alhoewel... 32 jaar....). Ik rij inmiddels alweer 5 jaar in een E85 Z4, maar zou echt niet weten wat ik hierna zou willen. Of ik moet er weer 20k extra tegenaan gooien. Voorlopig blijf ik lekker rijden, ik heb nu (op de M na) de ultieme versie van de E85 Z4, dus daar heb ik weinig meer te wensen. En gezien de kilometerstand (208k inmiddels) hoef ik ook niet bang te zijn om er mee te rijden.

8biWlDv.jpeg

Over facelifts gesproken. Pre facelift S212 is onderweg naar huize W212. Althans, als alles goed gaat haal ik hem morgen op uit Duitsland. Had eerst dikke plannen met 6 cilinder diesel maar het is een 220 cdi geworden met 7-traps automaat (dus de hendel aan het stuur). Verder niet veel fratsen, Avantgarde, ILS, die stoelen met al die wieltjes aan de zijkant, beetje lager onderstel en mooie vierkante uitlaatjes aan de achterkant. Tenorit Grau.

Goed voor gezorgd, bijna geen gebruikssporen. Gaan we fijn mee door Europa sturen en de lange ritten in Nederland mee doen. Zin in.

Reihensechs, schuifmans, groen velours...ja lekker hoor. (y)

Heel tof, ben er graag bij! Kan het helaas nog niet inplannen, alle weekenden misschien invullen is wat lafjes. Als er een datum favoriet is ga ik m'n best doen die vrij te houden. Neemt mee: Mopf W211.

Deze heeft wel opties.. 2023 maar soit. Adaptive onderstel! Alleen geen B&W spijtig genoeg.

Edit:

Gaaf! 335i handbak met weinig km’s

Laatst bewerkt:
Kom je best wel vaak tegen heb ik het idee. Een knappe youngtimer met weinig km's voor dik geld, maar dan ontbreken er vaak wel (voor mij) essentiële zaken. Geen sportstoelen, goedkope navi variant, halogeen koplampen. En echt essentieel zijn ze natuurlijk niet, maar wél voor dat geld dan.

Ja precies. Geen elektrische stoelverstelling of leder ofzo is nog OK, maar het basis schermpje en handmatige airco is gewoon echt niet meer passend voor zo’n moderne en dure auto.

Voor mij is freude am Fahren óók zometeen in de auto stappen voor 160 km enkele reis en dat te kunnen doen met stoelverwarming , fijne klimaatregeling en m’n eigen muziek :D

Haha, doe dat al zolang ik hier op AW post. Is begonnen toen ooit kentekens werden nagemaakt vanaf AW site.

Denk dat ik sowieso wel herkenbaar ben met deze configuratie. Heb diverse sites bekeken maar nog nooit een hightech silber icm macchiato interieur gezien en dat zonder AMGline… en dan toch bij AMG op de foto :ROFLMAO:

IMG-0950.jpg

Speciaal voor @Rembrandt

IMG-0947.jpg

Is het je eerste Mercedes?

Ja, wel eens een lange reis kriskras door Zuid Afrika in een destijds nieuwe C-Klasse gereden, maar dat is al een poos geleden. Hachelijke situaties beleefd, daardoor voelde het na zo’n reis als m’n eigen auto….

Hier nog een paar plaatjes en dan hou ik op met spammen!

IMG-5059.jpg

Laatst bewerkt:
Goh, voorzichtig teruglurkend op het AW-forum, blijkt deze topicreeks 100 jaar na dato nog steeds te bestaan :eek: Mooie CLA ook, al weet ik niet of ik de combi licht/licht zou hebben gekozen.

• Leuk
Waarderingen: ENTE
Wat was de optielijst ook alweer? Meen dat je het wel ooit gedeeld had. Zie wel schuifmans. Geen distronic.

Ben normaal geen fan van de CLA maar zo zonder AMG pakket, met licht interieur en als station staat er echt een leuke auto.

@StalenSnuitje volgens mij zit ik al 18+ jaar in Teutonia..

• Leuk
@ENTE , mooie CLA. De facelift vind ik niet mooi, maar deze is echt heel mooi.

Hoe rijdt 'ie als 250e? Wij hebben hier de CLA250 gereden en vinden dat 'ie wat te kort kwam.

• Leuk
Wat was de optielijst ook alweer? Meen dat je het wel ooit gedeeld had. Zie wel schuifmans. Geen distronic.

Nou, de hele lijst heb ik nog nooit gepost..
Naar goed Teutoons gebruik daarom nu de hele lijst vanaf de offerte overgenomen:

Mercedes-Benz CLA 250 e Shooting Brake Business Solution Luxury

Hightechzilver metaalkleur
ARTICO macchiatobeige/zwart

Fabrieksopties:

Parkeerpakket met achteruitrijcamera
Parkeerassistent PARKTRONIC
Spiegelpakket
Automatisch dimmende achteruitkijkspiegel
Elektrisch inklapbare buitenspiegels
Luxury Line
Dakhemel stof zwart
Sierdelen in donker carbonlook