Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Gullwing zei:
Bij de ml Diesel betaalde ik 215 euro belasting per jaar, bijtelling en andere onzin ook nog nooit van gehoord, en de is brandstof ook nog wat goedkoper.

En wij blijven maar miljarden storten in de EU wat de zuidelijke landen er vervolgens weer uittrekken. Het wordt dus echt de hoogste tijd voor een splitsing tussen EU-Noord en EU-Zuid.

hehe, maar dat gaat toch nooit gebeuren. Politici willen niets liever dan een leuk eu baantje, die gaan de eu echt niet opheffen

Die 911 van 500e is idd erg gaaf

6aNCZou.jpg

zo ken ik ze uit mijn jeugd, op die lijnen raak je nooit uitgekeken, prachtige auto

Benieuwd hoeveel van de horeca het hier gaat overleven

aCM8khQ.jpg

Op een zondag middag zit t hier altijd stampvol, op t strand, heerlijke verse vis, lekkere wijn etc, Nu 3,4 tafeltjes met mensen die alleen een drankje bestelden en dan weer verder gingen.

Gullwing zei:

Op een zondag middag zit t hier altijd stampvol, op t strand, heerlijke verse vis, lekkere wijn etc, Nu 3,4 tafeltjes met mensen die alleen een drankje bestelden en dan weer verder gingen.

Datzelfde ook in NL.
Niet alleen de horeca zelf maar ook toeleveranciers. Bedrijven van naam en faam die soms al meer dan honderd jaar bestaan en nu amper het hoofd boven water kunnen houden. Het is een verschrikking.

ENTE zei:
Gullwing zei:

Datzelfde ook in NL.
Niet alleen de horeca zelf maar ook toeleveranciers. Bedrijven van naam en faam die soms al meer dan honderd jaar bestaan en nu amper het hoofd boven water kunnen houden. Het is een verschrikking.
Gisteren ook voor het eerst weer uit eten geweest. Max 30 man in je tent binnen ongeacht de grootte van het restaurant. Blijf de regelgeving bizar vinden

Dat zeker. Ook het schrappen van events en kleinere partijen is een groot drama.
Vergeet gemakshalve de boetes ook niet die worden gegeven bij overtredingen. Die zijn niet mals, uitzonderlijk hoog is een betere benaming.
Alles voor het grote geheel, we zouden dat allemaal moeten snappen.

In plaats daarvan zien we terrassen omver worden gelopen door hordes bezorgde mensen die zich ‘ Corona-onaantastbaar‘ lijken te voelen .... ik zie dagelijks letterlijk horeca-ondernemers gek worden.

ENTE zei:
Dat zeker. Ook het schrappen van events en kleinere partijen is een groot drama.
Vergeet gemakshalve de boetes ook niet die worden gegeven bij overtredingen. Die zijn niet mals, uitzonderlijk hoog is een betere benaming.
Alles voor het grote geheel, we zouden dat allemaal moeten snappen.

In plaats daarvan zien we terrassen omver worden gelopen door hordes bezorgde mensen die zich ‘ Corona-onaantastbaar‘ lijken te voelen .... ik zie dagelijks letterlijk horeca-ondernemers gek worden.

Indien het over de protesten gaat....die zijn mij een doorn in het oog. Een grote middelvinger in mijn ogen. Het virus is nog niet weg meen ik.

Het gaat inderdaad om zeer grote groepen mensen. Vaak zijn dat protesten, maar steeds vaker ook andersoortige samenkomsten die allemaal worden toegestaan.

Niet te rijmen met de strenge regelgeving voor o.a. horeca.

Voor alle duidelijkheid: bovenstaande post gaat niet over het recht op demonstratie of überhaupt over racisme.

Op bijvoorbeeld LinkedIn zie ik dat mensen helemaal los kunnen gaan als je iets constructiefs wilt posten over de kromheid van de regelgeving momenteel.
Bezorgde ondernemers (in alle kleuren, soorten en maten) die hun nering naar de gallemiezen zien gaan en daarover open zijn komen vervolgens in een discussie over discriminatie....:confused:

ENTE zei:
Op bijvoorbeeld LinkedIn zie ik dat mensen helemaal los kunnen gaan als je iets constructiefs wilt posten over de kromheid van de regelgeving momenteel.
Bezorgde ondernemers (in alle kleuren, soorten en maten) die hun nering naar de gallemiezen zien gaan en daarover open zijn komen vervolgens in een discussie over discriminatie....:confused:

Ondernemers worden weer gezien als eendimensionale denkers, enkel bezig met geld. Gemakshalve wordt steeds weer vergeten dat het juist die ondernemers zijn die ook zorgen voor werkgelegenheid en belastingafdrachten. Maar inderdaad: daar kun je beter over zwijgen tegenwoordig. Net als over die BLM-protesten. Als je daar maar iets van kritiek op levert, is het al mis en ben je een racist.

Gelukkig heb ik de M340i nog, als afleiding. Gisteren even via België naar Zeeland gereden, om hem uit te laten. Na een paar maanden afknijpen op 100 op de NL snelwegen is het feestje om gewoon weer eens 125 op de klok te kunnen hebben.:)

ENTE zei:
ik zie dagelijks letterlijk horeca-ondernemers gek worden.

Ik ook. Heb hier al weer een paar dossiers te pakken. Drama. En mijn eigen pand staat inmiddels ook weer leeg. Ondernemer zag het niet meer zitten. Echt sneu. Twee jaar werk, weg...

ENTE zei:
Voor alle duidelijkheid: bovenstaande post gaat niet over het recht op demonstratie of überhaupt over racisme.

Als je geen argumenten meer hebt trek je de racisme kaart. Ik word daar doodmoe van. Ieder leven telt en doorgaans zijn het van die beroeps demonstranten die het debat kapen. Als
Ondernemer ben je in hun ogen. Het kwaad. Maar het feit dat ze daar met behoudt van uitkeringen staan zegt al genoeg. Ze vergeten gemakshalve dat ze door ons daar betaald kunnen staan.

Het is sneu, maar ik ken ook horeca-ondernemers die reserves opgebouw hadden (moet je maar kunnen natuurlijk) en de terugval door corona gelukkig kunnen opvangen. Het zullen er niet heel veel zijn.

Tja, het is ook maar net in elke fase je bedrijf zit. Als jij net een bedrijf hebt overgenomen of bent gestart, ben je zuur. Als je een paar goede jaren hebt gehad en hebt kunnen reserveren, kun je dat geld nu gebruiken om de klap op te vangen. Maar dan ben je het wel kwijt en dan moet je maar zien of je voldoende overhoudt voor nieuwe investeringen.

michel1975 zei:
ENTE zei:

Als je geen argumenten meer hebt trek je de racisme kaart. Ik word daar doodmoe van. Ieder leven telt en doorgaans zijn het van die beroeps demonstranten die het debat kapen. Als
Ondernemer ben je in hun ogen. Het kwaad. Maar het feit dat ze daar met behoudt van uitkeringen staan zegt al genoeg. Ze vergeten gemakshalve dat ze door ons daar betaald kunnen staan.

Dit wordt alleen maar erger zolang burgermeesters de boel niet kunnen stoppen of vertellen dat ze trots zijn op hoe de demonstranten zich gedragen. Maar dit mag want het is voor het goede doel. Tot er een paar tussen lopen die toch het virus dragen...kijk naar de vleesverwerkende industrie. Daar zaten maar weinig mensen met klachten maar toch genoeg besmettingen. Slachterijen sluiten...mensen thuis en dit mag allemaal..

funf zei:
ENTE zei:

Ondernemers worden weer gezien als eendimensionale denkers, enkel bezig met geld. Gemakshalve wordt steeds weer vergeten dat het juist die ondernemers zijn die ook zorgen voor werkgelegenheid en belastingafdrachten. Maar inderdaad: daar kun je beter over zwijgen tegenwoordig. Net als over die BLM-protesten. Als je daar maar iets van kritiek op levert, is het al mis en ben je een racist.

Gelukkig heb ik de M340i nog, als afleiding. Gisteren even via België naar Zeeland gereden, om hem uit te laten. Na een paar maanden afknijpen op 100 op de NL snelwegen is het feestje om gewoon weer eens 125 op de klok te kunnen hebben.:)

Het is over de hele linie sappelen met geld. als je voor 100% van de kosten staat terwijl je 55% draait kan er geen sprake zijn van winst. Met 0,00 omzet weet je je - wellicht - verzekerd van een beetje hulp, maar als je niet gesloten bent dan 'moet je maar creatief zijn' als ondernemer. Ik voorspel een hausse aan faillissementen in de periode okt 2020-maart 2021 van ondernemers die stilletjes doordraaien op halve kracht en daarmee hun eigen vermogen aan het opvreten zijn. Daar wordt niet aan gedacht en die vallen tussen wal en schip. Niet kredietwaardig genoeg, niet coronaproof, voor corona ook al slecht: door het putje er mee. Ik ben benieuwd of al die gemeenten in Nederland de toestroom aan daklozen kunnen verwerken.

@funf: als het straks faillissementen gaat regenen door corona: hoe gaat een curator daar mee om? Is er op dat gebied ruimte voor empathie? Werk je zo'n faillissement op een andere manier af dan voor corona? Of is het gewoon business as usual?

Flieger zei:
500 E zei:
Flat van mijn pa verkocht voor 200k, een maand of drie geleden. Die staat er nu weer op voor 289. Hoepla. Ik ga ook huizen doen denk ik.

Dat is wel een heel groot verschil. Met Corona-angst verkocht destijds of is er in de tussentijd veel aan opgeknapt?

Nee, ik vond 200k al de hoofdprijs. De hele flat is binnenstebuiten gekeerd en er is voor zeker 25k aan verbouwd. Dus ja, ik snap wel een verhoging.

500 E zei:
(..) Ik ben benieuwd of al die gemeenten in Nederland de toestroom aan daklozen kunnen verwerken.

Niet. Dat lukt ze nu al niet met het aanbod aan dak- en thuisloze (jongeren) dat er nu al is..

Maar goed, als het kabinet d'r zijn krijgt met de aanstaande corona wet, dan zit de 1,5 meter afstand er nog minimaal een jaar in. :eek:

Er zijn tegengeluiden te horen/lezen.. maar of dat sterk genoeg is?
https://www.gemeente.nu/coronavirus/kritiek-op-nieuwe-spoedwet-geen-democratische-legitimatie/

Durashift zei:
500 E zei:
(..) Ik ben benieuwd of al die gemeenten in Nederland de toestroom aan daklozen kunnen verwerken.

Niet. Dat lukt ze nu al niet met het aanbod aan dak- en thuisloze (jongeren) dat er nu al is..

Dat is niet zo gek met de huidige huizenprijzen en het aanbod van sociale huurwoningen. Ik heb gelukkig nog iets kunnen vinden en had anders nog wel terug naar mijn ouders kunnen gaan. Maar dat geldt zeker niet voor alle jongeren. En dan heb ik nog een goed salaris. Hoe je dat doet met een baan met minimumloon, geen ouders waar je op terug kunt vallen, en geen kans op een sociale huurwoning vanwege ellenlange rijen weet ik niet.

500 E zei:
@funf: als het straks faillissementen gaat regenen door corona: hoe gaat een curator daar mee om? Is er op dat gebied ruimte voor empathie? Werk je zo'n faillissement op een andere manier af dan voor corona? Of is het gewoon business as usual?

De verhalen die ik nu al tegenkom, zijn schrijnend.

In faillissement kom je grofweg twee soorten mensen tegen. In de eerste groep, gelukkig vallen daar de meesten onder, zitten de welwillende en hardwerkende ondernemers die een zakelijke uitglijder meemaken. De oorzaken daarvoor zijn divers, meestal is het een combinatie van factoren. Die faillissementen wikkelen we af en voor de ondernemers heeft dat meestal geen vervelende gevolgen, bovenop de ellende die ze al hebben. In de tweede groep zitten de zogenaamde chicaneurs. De mensen die het er op aan laten komen en het faillissement gebruiken als een middel om van grote groepen crediteuren af te komen. Ook daarin zijn verschillende variaties denkbaar.

Met deze crisis worden ondernemers overvallen met een terugval in omzet waar je bang van wordt. Je kunt veel incalculeren, maar tegen een crisis van deze omvang valt niet op te ondernemen. Het is nu meer dan ooit, naast inventief zijn, ook een kwestie van geluk hebben en goed in je crediteurenrelaties zitten. Als curator zie ik in de faillissementen die nu worden uitgesproken, natuurlijk ook wel dat eerste de ondernemingen vallen die het al moeilijk hadden om allerlei redenen. COVID-19 is dan het laatste duwtje. Anderzijds zie ik nu ook gezonde bedrijven die te weinig spek op de botten hebben, bijvoorbeeld omdat ze net fors hebben geïnvesteerd. Dan is de oorzaak natuurlijk ook helder.

Voor de curator is de werkwijze in beginsel niet anders, al zal de drempel voor privé-aansprakelijkheid van bestuurders nog wel wat hoger komen te liggen. En terecht, deze crisis kon niemand voorzien. Ik ben met name benieuwd, en dat is voor ondernemers veel belangrijker, hoe banken met dit type dossier omgaan.

500 E zei:
Ik voorspel een hausse aan faillissementen in de periode okt 2020-maart 2021 van ondernemers die stilletjes doordraaien op halve kracht en daarmee hun eigen vermogen aan het opvreten zijn. Daar wordt niet aan gedacht en die vallen tussen wal en schip. Niet kredietwaardig genoeg, niet coronaproof, voor corona ook al slecht: door het putje er mee.

Tja, daarin sta je niet alleen. Maar op medelijden hoef je niet te rekenen. Het algemene beeld is toch dat ondernemers niet zo moeten piepen.

funf zei:
500 E zei:

De verhalen die ik nu al tegenkom, zijn schrijnend.

In faillissement kom je grofweg twee soorten mensen tegen. In de eerste groep, gelukkig vallen daar de meesten onder, zitten de welwillende en hardwerkende ondernemers die een zakelijke uitglijder meemaken. De oorzaken daarvoor zijn divers, meestal is het een combinatie van factoren. Die faillissementen wikkelen we af en voor de ondernemers heeft dat meestal geen vervelende gevolgen, bovenop de ellende die ze al hebben. In de tweede groep zitten de zogenaamde chicaneurs. De mensen die het er op aan laten komen en het faillissement gebruiken als een middel om van grote groepen crediteuren af te komen. Ook daarin zijn verschillende variaties denkbaar.

Met deze crisis worden ondernemers overvallen met een terugval in omzet waar je bang van wordt. Je kunt veel incalculeren, maar tegen een crisis van deze omvang valt niet op te ondernemen. Het is nu meer dan ooit, naast inventief zijn, ook een kwestie van geluk hebben en goed in je crediteurenrelaties zitten. Als curator zie ik in de faillissementen die nu worden uitgesproken, natuurlijk ook wel dat eerste de ondernemingen vallen die het al moeilijk hadden om allerlei redenen. COVID-19 is dan het laatste duwtje. Anderzijds zie ik nu ook gezonde bedrijven die te weinig spek op de botten hebben, bijvoorbeeld omdat ze net fors hebben geïnvesteerd. Dan is de oorzaak natuurlijk ook helder.

Voor de curator is de werkwijze in beginsel niet anders, al zal de drempel voor privé-aansprakelijkheid van bestuurders nog wel wat hoger komen te liggen. En terecht, deze crisis kon niemand voorzien. Ik ben met name benieuwd, en dat is voor ondernemers veel belangrijker, hoe banken met dit type dossier omgaan.
Ik ben (nog) in de gelukkige omstandigheid dat wij doordraaien en de omzetten op peil blijven. In het begin van de Corona crisis heb ik wel begrotingen gemaakt van wat er zou gebeuren als de vraag volledig wegvalt. Dankzij een goed jaar hadden wij wel wat reserve. Komt ook bij dat de bank in ons geval heel pro actief heeft gewerkt. Ik heb het kantoor in 2018 overgenomen en hiervoor is een zakelijk krediet gesloten. Vanuit de winst kunnen wij de rente en aflossing prima betalen, ook nu nog. De betalingen zijn wel een half jaar opgeschort. Dat heeft er voor gezorgd dat wij behoorlijk wat lucht hebben. Ik voorzie overigens in de nabije toekomst dat er wel een omzetdaling komt. De opschortingen hadden we nu nog niet nodig maar ik kan me voorstellen dat het straks wel enige verlichting geeft. De NOW regeling zal dan ook niet meer van toepassing zijn. Ik hoop dat we op het eigen kracht kunnen volhouden maar dit had voor ons ook niet een jaar eerder moeten komen. Dan weet ik niet of ik er zo relaxt bij had gezeten.

funf zei:
Tja, het is ook maar net in elke fase je bedrijf zit. Als jij net een bedrijf hebt overgenomen of bent gestart, ben je zuur. Als je een paar goede jaren hebt gehad en hebt kunnen reserveren, kun je dat geld nu gebruiken om de klap op te vangen. Maar dan ben je het wel kwijt en dan moet je maar zien of je voldoende overhoudt voor nieuwe investeringen.
Dat dus. Dit had geen jaar eerder moeten zijn in combinatie met vraaguitval. Ik lees wel eens mensen die dan zeggen ja maar als je als bedrijf dit niet op kan vangen dan had je je zaken niet voor elkaar. Ik denk dat er niet heel veel bedrijven zomaar een half jaar loonkosten en bedrijfskosten op de plank hebben liggen. Mensen beseffen niet wat de kosten zijn voor een bedrijf. Er gaat hier per maand zo'n €40.000 aan kosten uit. Die zul je toch eerst moeten verdienen voor je kan bufferen.

michel1975 zei:
Ik lees wel eens mensen die dan zeggen ja maar als je als bedrijf dit niet op kan vangen dan had je je zaken niet voor elkaar. Ik denk dat er niet heel veel bedrijven zomaar een half jaar loonkosten en bedrijfskosten op de plank hebben liggen. Mensen beseffen niet wat de kosten zijn voor een bedrijf. Er gaat hier per maand zo'n €40.000 aan kosten uit. Die zul je toch eerst moeten verdienen voor je kan bufferen.

Veel mensen hebben inderdaad geen benul en roepen maar wat.

Fijn dat bij jou de bank ook een beetje meedenkt. Daar zit mijn grootste zorg nu. Wat gaan banken doen als het moeilijk wordt?

Banken zijn inderdaad zeer bepalend voor de economie, zodra die de hakken in het zand zetten is het snel foute boel. En je hoort het om je heen nu al gebeuren... “Uw bedrijf is horeca-gerelateerd? Dan krijgt u van ons geen hypotheek op uw nieuwe woning”

Het is een moeilijke discussie. Booking.com heeft enorm goed gedraaid en meld zich voor steun. Belachelijk! roepen veel mensen. Ik snap wel waarom die reactie er is, maar wel wat snel getrokken. Hoewel ze veel verdiend hebben, hebben ze ook aandeelhouders die de toko bij wijze van spreken leegtrekken voor hun dividend. Dat is nu Corona er is niet zo slim gebleken. Geval is dus dat booking ondanks zware winsten toch ook een probleem heeft. (volgens mij deels opgelost nu).

Mag je dan roeptoeteren dat het schandalig is of trek je de conclusie achteraf gezien hadden ze (dus ook de aandeelhouders!) het beter anders kunnen doen.
Overigens ben geen bepleiter van booking en hoe ze hun zaakjes regelen om veel te verdienen, maar dit staat los van Corona.

Het hebben van een sterke lobby is erg van belang in deze tijd.

Ik heb op een ander auto gerelateerd forum ook even mee gedaan met de discussie hieromtrent, maar daar ben ik vrij snel afgehaakt. Dat draaide heel snel uit op een discussie tussen ondernemers en mensen in loondienst, waarvan een aantal van de laatste categorie het schandalig vond dat ondernemers direct om geld vroegen, half maart. Ik heb nog aangegeven dat juist de ondernemers zich, voor hun personeel en leveranciers en dus hun voortbestaan, moeten voorbereiden op het ergste en dus vraag je meteen steun aan. Want niemand wist toen hoe het zou gaan verlopen. Maar tegen dovemansoren. Ik heb ook nog geprobeerd uit te leggen dat er ook branches zijn waar er gewoon niet al te wilde marges gedraaid worden en waar dus voor een bepaalde omzet, flink wat kosten gemaakt moeten worden. Maar goed, had je maar reserves op moeten bouwen.

Het zal allemaal wel. Ik heb vorig jaar flink wat afgelost en ook geïnvesteerd. Met de wijsheid van nu, had dat niet gemoeten. En ik zit inderdaad in een branche waar 40% omzetverlies (dat was een aantal weken lang bij mij het geval) er best wel in dreunt. Ik ben dan ook wel blij met de NOW. Was ook erg snel geregeld allemaal. Ik ben het wel eens met 500E. De klappen gaan in het najaar vallen. Met uitstel en steun kom je voor nu een heel eind, maar dat houdt straks allemaal op en het is de vraag wat er dan nog over is van de omzet van voor Corona en hoe snel je in kan halen. Onzekere tijden.

Dat is ook wat ik bedoel, onbegrip door onwetenheid heerst op dit moment. En daarnaast nog de types die niet capabel zijn om na te denken en liever maar wat roepen en dan lekker hun toeslagen etc. innen.

Ik maak dan ook wel weer mooie dingen mee. Opdrachtgevers die bellen om te vragen hoe het gaat en of ze me moeten helpen. "We willen ook na Corona zaken met je doen". Medewerkers die bij mij aan het bureau komen en aangeven dat ze wel wat spaargeld hebben en wel een paar maanden kunnen missen. Allemaal niet nodig geweest, maar ben blij met de relaties die ik heb.

Dat zijn wel lichtpuntjes in deze tijden, W212. Figuren op het internet heb ik weinig mee, vanaf de zijlijn vanalles roepen is makkelijk maar is doorgaans vooral een teken van compleet gebrek aan intellect of inlevingsvermogen.

Zelf werk ik bij een tech start-up en hoewel ik in het begin wel even m'n hart vasthield, blijkt gelukkig dat in onze hoek juist kansen zijn ontstaan. Daarbij is alles digitaal en online, dus als het hele team thuis zit heeft dat maar een marginaal effect op de productiviteit. Vele anderen hebben echter minder geluk, en als dan je funding opdroogt sta je wel mooi (op straat) te kijken. Hele team naar huis en al je momentum weg.

Trouwens, random weetje tussendoor: het ruitenwisser mechanisme op een Koenigsegg komt rechtstreeks van een W124. Christian von Koenigsegg moet een enorme perfectionist zijn, maar bij de W124 ruitenwisser was simpelweg niks meer te verbeteren.
Koenigsegg+Agera+%231+Front.jpg

:cool:

Even een ander stuur, pookknop en even naar de spuiter voor de plastic delen, en duizend euro verder heb je ineens wel een nette auto.

Maar bijzonder dekt momenteel wel de lading.:)

Zo gisteravond ongezien telefonisch met bemiddeling van Marco, waarvoor dank, een Golf 1.4 TSI met 22.000 km gekocht voor mijn ex. Dan kan ze van mijn auto in ieder geval geen zwijnenstal meer maken: Ga denk zometeen nog even een topic aanmaken hier om mensen te vragen of ik er wel verstandig aan gedaan heb om een TSI te kopen. :)

michel1975 zei:

Zo gisteravond ongezien telefonisch met bemiddeling van Marco, waarvoor dank, een Golf 1.4 TSI met 22.000 km gekocht voor mijn ex. Dan kan ze van mijn auto in ieder geval geen zwijnenstal meer maken:). Ga denk zometeen nog even een topic aanmaken hier om mensen te vragen of ik er wel verstandig aan gedaan heb om een TSI te kopen. :)

Ik vermoed zo maar dat je beter een Yaris hybride had kunnen kopen.

W212 zei:
michel1975 zei:

Zo gisteravond ongezien telefonisch met bemiddeling van Marco, waarvoor dank, een Golf 1.4 TSI met 22.000 km gekocht voor mijn ex. Dan kan ze van mijn auto in ieder geval geen zwijnenstal meer maken:). Ga denk zometeen nog even een topic aanmaken hier om mensen te vragen of ik er wel verstandig aan gedaan heb om een TSI te kopen. :)

Ik vermoed zo maar dat je beter een Yaris hybride had kunnen kopen.
Geen Jazz?

Misschien ook meteen een tuning topic openen. Vragen of het loont om een ongeblazen 80pk TSI te chippen:)

michel1975 zei:

Zo gisteravond ongezien telefonisch met bemiddeling van Marco, waarvoor dank, een Golf 1.4 TSI met 22.000 km gekocht voor mijn ex. Dan kan ze van mijn auto in ieder geval geen zwijnenstal meer maken: Ga denk zometeen nog even een topic aanmaken hier om mensen te vragen of ik er wel verstandig aan gedaan heb om een TSI te kopen. :)

Scheiden is nooit leuk maar jij hebt echt een hekel aan jouw ex. Er zijn grenzen.

michel1975 zei:
Misschien ook meteen een tuning topic openen. Vragen of het loont om een ongeblazen 80pk TSI te chippen:)

Ongeblazen VW blok kan moeilijk T(urbocharged)SI zijn ;)

Maar proberen is altijd leuk :)

KadettRT zei:
michel1975 zei:

Ongeblazen VW blok kan moeilijk T(urbocharged)SI zijn ;)

Maar proberen is altijd leuk :)
Jammer er is er 1 wakker :)

Dus zo erg haat ik mijn ex ook weer niet. Het is inderdaad het ouderwetse 1.4 16v blok. Leek me in haar geval veiliger dan een met een rammelende ketting. Nagelneu, ban een oud mannetje geweest:)

media-09DDA02A-6AEF-4058-B91A-CCC85959A6D2.591cf816-c078-4841-a46d-76858a35e1b2.jpg

https://themarket.co.uk/listings/bmw/528i-h5-hartge/3fc8e261-da81-4a45-b6c8-790d79f9f3b6?status=live (Leuke site!)

Die striping ook, heerlijk :D

michel1975 zei:

Golf 7?
Gewoon een hele fijne auto. De CL500 ingeleverd bij Marco?

Eh nee geen interesse, eerst deze week ons huis verkopen en het andere stevig renoveren. 2 uurtjes Funda en 3 dagen bezichtigingen vol. Dus dat komt wel goed.

Heel bijzonder ding! 1998 Mercedes-Benz SL600 RENNtech SL74
En wat een specs 575pk 600nm koppel.
Ben beslist geen fan van aangepaste auto's, maar dit is toch wel heel netjes gedaan.
https://bringatrailer.com/listing/1998-mercedes-benz-sl600-15/

Hier verder weinig nieuws, gelukkig gezond en bijna 5 weken vakantie erop zitten.
Heel veel getoerd met de E85, ook vandaag weer kleine 200km door Friesland.
Gaat met de dag beter rijden lijkt het wel mijn wagentje, snort heerlijk op de V power.
Vers gerestaureerd origineel setje style 103 eronder gezet afgelopen week, dus dat ook weer mooi.

funf zei:
michel1975 zei:
Nagelneu, van een oud mannetje geweest:)

Je ex?:T
Die ook:)

Aras zei:
michel1975 zei:

Golf 7?
Gewoon een hele fijne auto. De CL500 ingeleverd bij Marco?

Eh nee geen interesse, eerst deze week ons huis verkopen en het andere stevig renoveren. 2 uurtjes Funda en 3 dagen bezichtigingen vol. Dus dat komt wel goed.
Nee CL staat hier nog. Dus als je je huis goed verkoopt. Je kent het blok. Voelt als thuiskomen.:)

Terug
Bovenaan