Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Die benz van na de facelift in het zilver heeft wel wat. Toch zou ik nu echt niet meer in een dergelijk oude auto gaan rijden. Wellicht als ik nog in nederland zou wonen met die achterlijke bijtellings regelingen.
 
Gullwing zei:
Die benz van na de facelift in het zilver heeft wel wat. Toch zou ik nu echt niet meer in een dergelijk oude auto gaan rijden. Wellicht als ik nog in nederland zou wonen met die achterlijke bijtellings regelingen.
Ach wellicht met een dikke motorisering zou ik het nog in overweging nemen zoals de E50 bij Marco.
 
Gullwing zei:
zo 3/4 van achteren lijkt die benz nog best fris, en die e39 echt ontzettend verouderd. Al zal de kleurstelling er ook wel wat mee te maken hebben.
Dat is voor een groot deel de kleur inderdaad, zilvergrijs staat altijd wel redelijk modern.
Maar zo'n Benz sedan (en inderdaad deze facelift) blijft gewoon goed tonen. Uitvaartonderneming bij ons in de buurt heeft een antracietgrijze, volgens mij van 2002. Als door een ringetje te halen, en ondanks de leeftijd kan ie nog prima door in de functie als volgauto.

Van de voorkant bezien vind ik juist de BMW moderner ogen.

Over uitlaten: vreselijk, die nep-uitlaten. Mijn laatste paar auto's hadden een uitlaat achter de bumper. Prima, hij hoeft echt niet zichtbaar te zijn. Leuk voor een sportief topmodel, verder niet.
 
michel1975 zei:
Gullwing zei:
Die benz van na de facelift in het zilver heeft wel wat. Toch zou ik nu echt niet meer in een dergelijk oude auto gaan rijden. Wellicht als ik nog in nederland zou wonen met die achterlijke bijtellings regelingen.
Ach wellicht met een dikke motorisering zou ik het nog in overweging nemen zoals de E50 bij Marco.

Dat fiscale heeft zijn langste tijd wel gehad. Dan blijven alleen de dikke motoren nog over, qua interessante handel.
 
Dat was overigens ook meteen mijn laatste post hier. Ik heb echt geen zin om de helft van mijn beeldscherm achter reclame te laten wegvallen én bij iedere post een spamcode in te voeren. Maar ik blijf lezen!
 
Ik ben echt nog geen enkel forum tegengekomen dat zo irritant is als deze. De huidige captcha oplossing slaat gewoon echt nergens op.
 
Die code invoeren is al erg genoeg, maar die reclame die tekst blokkeert en zelfs met wegklikken geen oplossing is...nee. Ik sluit me aan bij 500E
 
Geen last op een iPad van reclames.

Wel is die code f#cking irritant. Net al de meeste mensen buiten dit topic. Over een paar weken zijn hier op AW alleen nog een paar Jappo-fappers en francofielen over en een paar VAG fanboys om ze over hun zeik te jagen.
 
Breinstein zei:
Als deze nepuitlaten een overgangsfase definieren, waarom hadden we er in het verleden dan geen moeite mee?
mercedes-benz-e-270-m-02.jpg

BMW_E39_rear_20081216.jpg

Omdat 15 á 20 jaar geleden de trends in de autowereld er iets anders voor stonden. Een auto reed destijds gewoon puur op benzine of diesel en bij hoge uitzondering op LPG. Nu zijn er veel meer verschijningsvormen. Denk aan hybride, plug-in, EV, en in kleine aantallen waterstof. Daarnaast werd de Duitse drie destijds nog meer getekend voor de Europeanen, welke op basis daarvan veel status kregen in Aziatische landen. Nu wordt de Duitse drie steeds meer getekend voor die Aziatische markt, wat dit soort randverschijnselen teweeg brengt. Een Chinees vind dat een dikke zakensedan twee dikke uitlaten moet hebben, vandaar ook dit soort nep uitlaten.
 
voor chrome
https://chrome.google.com/webstore/detail/ublock-origin/cjpalhdlnbpafiamejdnhcphjbkeiagm?hl=en

voor firefox
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/ublock-origin/

ik begrijp dat een site geld moet verdienen, maar beeldvullende reclame verpest het gewoon
weg met die achterlijke reclame
 
Die spamcode is wel storend, voor de rest geen last. FB groepje kan ook, ik zit er sinds deze week ook op.o_O
 
Inderdaad waardeloos die spamcode (n)(n).
Ik snap daar sowieso het nut nooit van, en het meest irritante is dat ze meestal nog slecht leesbaar zijn ook.

@500E: Heb jij als moderator geen invloed op dergelijke ontwikkelingen?
 
michel1975 zei:
Het wonderlijke is dat ik de e39 bij uitkomen mooier vond dan de w210 maar als ik ze nu tegen over elkaar zet ik de BMW steeds minder begin te vinden en de Benz steeds meer ga waarderen.

Hetzelfde heb ik met de E60 en de W211, destijds vond ik de Bimmer veel moderner en dikker, maar doe mij nu maar de tijdloze Benz.
 
en toch elke keer als ik nog een -nette- e60 zie, kijk ik toch even om.
Wel jammer dat bmw tegenwoordig net als audi is,
 
Uit de serie "Briljante Autoverkoperspraat" vandaag de volgende:

"Wij hebben de auto rechtstreeks van de laatste eigenaar gekocht."

Deed me direct weer denken aan advertenties van een MB-youngtimerspecialist rond 2002-2004 die in elke advertentie steevast vermeldde "auto is van een eerste eigenaar geweest"
 
Gullwing zei:
en toch elke keer als ik nog een -nette- e60 zie, kijk ik toch even om.
Wel jammer dat bmw tegenwoordig net als audi is,

De E60 vind ik juist hopeloos verouderd , met een nette originele E39 kijk ik juist altijd nog even om, veel tijdlozer.
Een W211 is en blijft ook een tijdloze topper.
Uiteraard is dit allemaal puur persoonlijk :D
 
ze zijn allemaal hopeloos verouderd, maar het model van de e60 kan ik wel waarderen. Beetje als mid 2000 art.

$_57.jpg
 
Die E60 doet me weinig. Ik was er destijds ook eigenlijk snel klaar mee, terwijl de E39 en E38 mij veel langer goed bevielen.
 
How Does a BMW Sports Sedan Double in Value Over 16 Years?

A 2002 BMW M5 is coming to auction with a high estimate of $180,000. Yes, a sedan from the early 2000s.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-08-16/how-does-a-bmw-sports-sedan-double-in-value-over-16-years

:eek:
 
“But now, it’s sort of like a contest to see how low a mileage car you can have.”

Die lage km-standen zijn inderdaad enorm gehypt. Een youngtimer van 15 jaar oud met 40.000 km op de teller is zomaar 2x zo duur als eentje met 80.000 km op de teller. Terwijl eentje met 80.000 km net is ingereden en feitelijk in veel betere staat kan zijn (zeker als die met weinig km's 1x per 6 jaar een beurtje kreeg :))

Mooi voorbeeld: https://auto-timon.nl/occasions-kopen/17538257-bmw-5-serie-e39-540i-lifestyle-executive-aut-5-als-nieuw-bijtellingsvriendelijk

Ongetwijfeld het geld waard en ongetwijfeld een goede koop. Maar eentje met 80.000 km kan in net zo'n goede staat zijn. Maar die zal vanwege de hype bijna per definitie goedkoper moeten zijn :T
 
Dat, en sommige slijtage zit hem vaak ook in de leeftijd, bij een auto van 25 jaar zijn de onderstel rubbers aan hun eind of dat ding nu 1 of 2 ton gereden heeft. Rubbers en pakkingen worden oud door leeftijd, bij een auto die stilstaat gaat het misschien nog wel harder.
 
BofkontSLK350 zei:
Met een adblocker heb je idd nergens last van qua banners, en die captcha is volgens mij iets tijdelijks.

Die hinderlijke reclames hebben mij weten te overtuigen om een addblocker te installeren. Die spambeveiliging is ook hinderlijk en hoop dat het iets tijdelijks is.
 
Phaeton W12 zei:
“But now, it’s sort of like a contest to see how low a mileage car you can have.”

Die lage km-standen zijn inderdaad enorm gehypt. Een youngtimer van 15 jaar oud met 40.000 km op de teller is zomaar 2x zo duur als eentje met 80.000 km op de teller. Terwijl eentje met 80.000 km net is ingereden en feitelijk in veel betere staat kan zijn (zeker als die met weinig km's 1x per 6 jaar een beurtje kreeg :))

Mooi voorbeeld: https://auto-timon.nl/occasions-kopen/17538257-bmw-5-serie-e39-540i-lifestyle-executive-aut-5-als-nieuw-bijtellingsvriendelijk

Ongetwijfeld het geld waard en ongetwijfeld een goede koop. Maar eentje met 80.000 km kan in net zo'n goede staat zijn. Maar die zal vanwege de hype bijna per definitie goedkoper moeten zijn :T

Daar zit wel wat in. Bij Timon staat nota bene het alternatief klaar: een 740i met 93K op de klok voor 12 mille. Veel mooier!
 
Mooie 740 inderdaad, die oude bakken moet je wel een concoursstaat houden. Ik zag enkele dagen geleden nog één ongewassen met enkele krassen en een deukje. Dan is het ineens een hele oude rammelbak.
 
Phaeton W12 zei:
Uit de serie "Briljante Autoverkoperspraat" vandaag de volgende:

"Wij hebben de auto rechtstreeks van de laatste eigenaar gekocht."

Deed me direct weer denken aan advertenties van een MB-youngtimerspecialist rond 2002-2004 die in elke advertentie steevast vermeldde "auto is van een eerste eigenaar geweest"

Toevallig weer een advertentie gespot, deze keer van een Z4:

https://www.blauwendaal.nl/occasion...vi_Leer_PDC_1e_eigenaar__NL_auto/2004/33PPLP/

Deze origineel Nederlandse auto is van de 1e eigenaar geweest!
 
Phaeton W12 zei:
Phaeton W12 zei:
Uit de serie "Briljante Autoverkoperspraat" vandaag de volgende:

"Wij hebben de auto rechtstreeks van de laatste eigenaar gekocht."

Deed me direct weer denken aan advertenties van een MB-youngtimerspecialist rond 2002-2004 die in elke advertentie steevast vermeldde "auto is van een eerste eigenaar geweest"

Toevallig weer een advertentie gespot, deze keer van een Z4:

https://www.blauwendaal.nl/occasion...vi_Leer_PDC_1e_eigenaar__NL_auto/2004/33PPLP/

Deze origineel Nederlandse auto is van de 1e eigenaar geweest!

Puike auto, maar zoiets 'zou ik' met automaat nemen, heerlijk rijden over 's heren wegen.
 
Die heerlijke Z4 staat al een tijdje te koop, en als ik hem zo weer zie gaat het direct kriebelen :D

Beste Speedtouch,

Ik heb een tijdje deze auto gereden met automaat, is absoluut fijn, maar deze Z4 komt pas echt tot zijn recht met een handbak.
Mocht ik weer een E85 gaan rijden zal dat absoluut een handbak zijn.
Ik heb te vaak gehad met een leuk pot sturen dat de automaat de storende factor was, op of afschakelen wanneer je het net niet wil, en te langzaam.
De wagen is gewoon te goed/sportief voor deze oudere automaat.
 
Breinstein zei:
BofkontSLK350 zei:
Met een adblocker heb je idd nergens last van qua banners, en die captcha is volgens mij iets tijdelijks.

Die hinderlijke reclames hebben mij weten te overtuigen om een addblocker te installeren. Die spambeveiliging is ook hinderlijk en hoop dat het iets tijdelijks is.
Ze hebben het inmiddels opgepakt want op het werk heb ik die hinderlijke Google adds niet meer. De catcha heeft alleen niet zo heel erg gewerkt gezien de vele kredietaanbiedingen vanuit India:)
 
michel1975 zei:
De catcha heeft alleen niet zo heel erg gewerkt gezien de vele kredietaanbiedingen vanuit India:)

Ik heb er wel mijn voordeel mee gedaan. Ik heb een mooie financiering gekregen voor de aanschaf van een extra set velgen voor de 1-serie (y)
 
Phaeton W12 zei:
michel1975 zei:
De catcha heeft alleen niet zo heel erg gewerkt gezien de vele kredietaanbiedingen vanuit India:)

Ik heb er wel mijn voordeel mee gedaan. Ik heb een mooie financiering gekregen voor de aanschaf van een extra set velgen voor de 1-serie (y)
Namen ze bij BMW wel roepies aan dan? Ik ben nog naar Duiven gereden voor een lease auto met onbeperkte kilometers. Maar ze deden de deur niet eens open.
 
michel1975 zei:
Breinstein zei:
BofkontSLK350 zei:
Met een adblocker heb je idd nergens last van qua banners, en die captcha is volgens mij iets tijdelijks.

Die hinderlijke reclames hebben mij weten te overtuigen om een addblocker te installeren. Die spambeveiliging is ook hinderlijk en hoop dat het iets tijdelijks is.
Ze hebben het inmiddels opgepakt want op het werk heb ik die hinderlijke Google adds niet meer. De catcha heeft alleen niet zo heel erg gewerkt gezien de vele kredietaanbiedingen vanuit India:)

Die skyscraper staat er nu keurig naast(y)
 
W212 zei:
Geen idee of ze bij BMW wel 'echt' zijn, maar ik vind zo'n nieuwe 520d met 2 vierkante uitlaten ook geen gezicht. Ik waardeerde het bij BMW juist altijd dat je aan de uitlaat kon zien wat er onder de kap lag. Tegenwoordig rijdt elke 520i met M550 uitlaten rond.
.

Smaak is persoonlijk, maar die hoekige eindstukken is voor mij een reden om geen M pakket te nemen. Bij de gewone en Luxury line 4 cilinders 2 beschaafde rondje pijpjes, die ook beide echt en verbonden zijn. Vanaf 6-pitter en zwaarder standaard trapezium vorming... mocht ik de mogelijkheid hebben een 540i te kunnen/mogen/willen bestellen zou ik hemel en aarde bewegen om ipv die hoekige stukken de bumper en uitlaat van de 4 pitter eronder te laten schroeven.
Dat gezegd hebbende, 2 van die schuin afgesneden pijpjes aan een kant is mijn voorkeur, heb nu een aan elke kant, lijkt wel een kruiwagen...:T
 
En nog even nahaken op het thema E39 / E60. Zoals hierboven al geschreven mits bijgehouden en ‘smaakvolle combi, van kleur, interieur en velgen kunnen oudere ontwerpen zeker nog mee. Een E39 is dan duidelijk de oudere auto, overigens heeft de eigenaar van de camping in Frankrijk waar we staan een waanzinnig mooie E39 530d Touring in donkergrijs met M-pakket, en shadowline.
Omdat de auto in kwestie tot in de punten verzorgd is, is het ook een mooie auto. Stel ie dezelfde auto voor met net niet lekker passende niet-originele velgen en een imitatie M bumper... gelijk mis.
Als ik mag kiezen overigen, dan altijd een E60. Die Bangle heeft een prachtig design neergezet. Hoewel bij de 7 sterker zichtbaar, een duidelijk statement. En op de een of andere manier tijdlozer dan een E39.
 
Huidige 5 of E zijn mooie auto's, maar geen prachtige auto's.
Als ik een nieuwe auto moet opnoemen die ik echt prachtig vind, dan eh, moet ik daar even over nadenken. Ik zou het 123 niet weten.
 
speedtouch zei:
Ach kom nou, de Porsche 911 toch?;)

:)

hm,
Porsche 991 Targa, (donkerblauw, rood leer).
Bugatti Chiron
rolls royce ghost, ja daar zie ik mezelf inmiddels al best mee rijden
Mercedes CLS, al ben ik nog niet geheel overtuigd

ik begin sommige mclarens ook mooi te vinden, maar ze hebben zoveel modellen dat ik het model niet eens weet. De ferrari gtc4 kan ik ook wel waarderen, net als de nieuwe Cadillac CT6.
 
Gullwing zei:
Huidige 5 of E zijn mooie auto's, maar geen prachtige auto's.

Is het niet eigenlijk altijd zo geweest? Toen de W124 uitkwam vond ik dat ook geen prachtige auto, moest er zelfs erg aan wennen en vond een E34 eigenlijk veel mooier. Maar door de afwerking en kwaliteiten ben ik de W124 steeds meer gaan waarderen en er zelfs groot fan van geworden. Ook de E60 moest ik erg aan wennen, maar door z’n uitgesproken design en vernieuwende techniek trok hij mij erg aan. De E39 was in het begin net een grotere E36, was weinig bijzonders aan. Alleen bij de F10/11 was ik gelijk in het begin overtuigd, vooral omdat die zoveel mooier (en beter afgewerkt) was dan z’n voorganger, en hij lag veel beter op het netvlies dan de W212 Benz.

Bij de huidige 5 en E heb ik lang getwijfeld welke ik zou nemen. De 5 iets minder mooi dan z’n voorganger, de E juist mooier geworden. Beide zijn mooie auto’s, maar niet gelijk een wauw-gevoel. Uiteindelijk geven details dan de doorslag, voor mij vooral het interieur wat ik van de E mooier en strakker vind dan van de G30. En ik ben er tot nu toe heel tevreden mee, fijne comfortabele en mooi afgewerkte auto auto die mij toch wel weer een stuk W124 gevoel geeft.

FLfpNnm.jpg


Maar hoe dan ook zijn de 5 en de E allebei nog steeds de toppers in hun segment.
 
Het is inderdaad al generaties lang een kwestie van persoonlijke smaak. En die verandert ook met de jaren, denk ik.

De W124 was voor mij het summum, wat een goed ontwerp is dat nog altijd. De W210 vond ik echt een schokkend lelijke opvolger, de W211 was al weer wat beter. Des ondanks ben ik toen wel afgehaakt. De huidige E is een keurige auto, eigenlijk de eerste E die ik serieus als nieuwe overwogen heb. Ik haakte echter af op de afwerking en de oubollige uitstraling. Dat laatste is overigens nog wel wat bij te poetsen met een AMG-pakket, die E van BENZine ziet er gewoon goed uit.

De E34 is voor mij nooit echt echt bijzonder geworden, al waardeer ik het model inmiddels wel meer. De E39 vond ik in zijn jaren eigenlijk de logische opvolger van de W124, er zat een fantastisch afgewerkt interieur in. De E60 vond ik eigenlijk een tegenvaller. Bij mij compenseerde de uitgebreide uitrusting veel, maar de echte klik met die auto ontbrak. De F10/F11 vond en vind ik nog steeds top. Gewoon helemaal goed. De G30/G31 is wat mij betreft een keurige auto, net als de huidige E. Je moet hem wel wat opfluffen met sensetac op het dash en nappa in het interieur, maar dan staat er wat mij betreft een waardig opvolger van de F10/F11.

Conclusie: een slechte keus maak je nooit. Het zijn allebei toppers, zoals BENZine ook al schrijft.
 
Zo is het. En leuk als je het een beetje kunt afwisselen, zoals BENZine doet. Hij kan nu na jaren in een 5-serie eens genieten van een E. Lekker toch?
 
funf zei:
Zo is het. En leuk als je het een beetje kunt afwisselen, zoals BENZine doet. Hij kan nu na jaren in een 5-serie eens genieten van een E. Lekker toch?
Ik heb dan ook zelf niets met fanboys. Ik ben wel Mercedes minded maar dat wil niet zeggen dat er hier geen BMW voor de deur kan staan. Integendeel. Ik heb weinig met de e46 maar een e46 M3 daarentegen. Graag.
 
Terug
Bovenaan