Hai,
misschien kan iemand me een beetje wegwijs maken of vertellen waar ik moet letten als ik een auto uit de DB importeer. Ik weet wel de hele mikmak van ausfahrkenteken en dopperkarte, strassenverkehrsamt, fharzeugbrief, kaufvertrag enz, dat weet ik wel..........
Maar nu het volgende, omdat je zo vaak rare dingen hoort, ik heb een BMW op het oog via een Duitse autosite, een mooie uit 2001 323 coupe voll austattung maar die vrouw is tydelyk in Engeland en heeft de auto meegenomen, nu wil ze de auto verkopen, in GB gaat dat een beetje moeilyk omdat het stuur aan de verkeerde kant zit. Vandaar dat ze de auto in DB wil verkopen. Dus de auto staat nog steeds geregistreerd in de DB en alle documentatie is daarbij....ook de TUV en AU/HU zijn geldig. Eén probleem, hoe kryg ik die auto hier, zij had het over, ik citeer;falls sie interesse haben, kann ich dieses fahrzeug zu ihnin schicken und eine 5-tagige inspecktionsfrist arrangieren.....
Prima, schijnbaar wil ze de auto hierheen laten komen, maar als ze dat doet, ik heb nl nog geen bericht terug gehad,hoe gaat het verder met de papierafhandeling hier, want alles staat nog op haar naam, en ik denk niet dat een koopvertrag niet helpt als de auto nog op haar naam staat, en ik by de rdw ben en die zouden zeggen dat de auto als gestolen is opgegeven en ik mn geld kwyt ben. Dus ten alle tyde Moet ie op mijn naam staan om misverstanden te voorkomen.
Naar mijn inziens moet de auto overgeschreven worden in de DB omdat ie ook daar nog geregistreerd staat, misschien is er iemand die mij iets kan vertellen over dit verhaal.