As good as it Getz; Pjötr's Streetwise, Poloneza & een 45

Peter O zei:
@Marc

Thanks Marc! Ik vind het altijd wel leuk om mijn auto of naast dezelfde auto of naast een ouder of nieuwer model te parkeren.

Snap ik. Er zijn veel verschillende Getzys gemaakt. Ik stond vandaag nog klem door een Getz op de parkeerplaats. Had hem heel dicht naast mijn auto gezet. Ik dacht nog; ''echt een Getz rijder!''. :p ;)

In het huidige nummer van de Autoweek is een Hyundai Getz geëxecuteerd. Met 50 km per uur tegen een muur gezet. Conclusie? Alle veiligheidssystemen functioneren na 18 jaar en 270.000 kilometer nog zo goed dat de inzittenden er slechts af zouden komen met lichte verwondingen.

Ook de deuren gingen nog prima open. De Getz is nog steeds een prima auto!

Het betrof een Duits exemplaar dat afgekeurd was op het subframe.

Ik zie hier in de buurt af en toe een grijze Getz met sportieve bumpers, sideskirts en sportvelgen met blauwe accenten. Ziet er best leuk uit! Zal eens een foto maken als ik 'm weer zie.

@ Ency, wat een leuk filmpje met Ant, jammer dat hij nu niet meer Wheeler Dealers doet. Ik vond hem echt heel fijn.

@ Marc, ja Getz-Rijders, die moet je niet tegen je hebben!

@ SVF, leuk! Ik ben benieuwd. Ik zag ook pas een Groendai, een 3deurs met zwarte grille en zwarte wielen, stond ook leuk. Was wel bij een dealer, moest wel meteen aan je denken!

@ Verlichting, bedankt weer voor de tip! Ik heb het vandaag meteen gehaald! Ik haal wel eens vaker de Autoweek, maar dan is het meestal met andere boodschappen. Nu had ik alleen een sixpack en schrok toch ook van de prijs dat ik moest voor de Autoweek. Nouja prima natuurlijk.
mtTcwqQ.jpg

Boeiend artikel, jammer van de Getz, maar goed. Toch best fijn om te weten dat de auto nog (redelijk) veilig is. Het is wellicht geen Mercedes kwaliteit, maar ik voel me nog altijd wel veilig. Ook de deuren voelen stevig aan. (VW had eerder kluisdeuren, de Getz voelt ook zo stevig wel)

Ik heb ook een upgrade:
KRQgiz0.jpg

Een andere trekhaak-dop.

Deze zat op de "nieuwe" auto van mijn kameraad, maar die krijgt in een volgend bericht een klein rolletje.

@Skeep, ja dat moet ook nog inderdaad, door de andere kofferklep zit ie nu anders bevestigd. (Ik laat de voorste maar niet zien, die ook erg niet fraai trouwens)

Het weekend kan blijkbaar niet bij de Automat, en vaak na werk door de weeks denk ik er niet aan. Ja tijdens het eten... Maar goed ooit zeggen we dan maar o_O

Ha nou, zelfs mijn moeder begon al over de platen, nou dan weet je het wel..

Anyhow, afgelopen week was mijn kameraad bij me. De Fryske boy, voor intimi inderdaad, heeft een nieuwe auto. Nu had hij ooit, 8 auto's terug ofzo een topic hier. Na een veilige keuze, inderdaad ik heb een Hyundai aangeraden, was het nu tijd voor een leuke auto.

Na meerdere ritten in onbetrouwbare Engelse troep, was hij best wel om. Een Rover 45 leek hem wel wat. Je snapt het niet, gelukkig een zilveren, want blauwe Rovers zijn immers een ramp! :D

Inderdaad, de dop voor de trekhaak komt hier af!

Na zaterdag gepilst te hebben, zouden we zondag even wat deurpanelen lijmen. Dat deden we maar bij mijn vader, en daarna hebben we plaatjes gemaakt:

Zeker door de kleur, maar mijn vaders auto oogt toch haast sportiever, de saloon is nu echt meer zakelijk zo vind ik.

De verschillende kontjes, mijn vader was trouwens onder de indruk van de kofferbak. Die was bijna "Vento-achtig groot"

Dit is onze interpretatie van de MK2-instructieboekje foto.

En deze is een kopie van de MK1 foto.

Zondag gaan we eindelijk naar een meeting, ter ere van 50 jaar Rover club. Halverwege, nouja eerder op 1/3 pikken we Leon op en gaan pap en ik dus in colonne op pad.

En dan tenslotte misschien nog het aller aller aller tofste nieuws, op 1 juli ga ik naar Oostenrijk.. Ja sommigen zullen al denken, is dan niet..... Inderdaad!

De Fryske Boy heeft tickets via zijn werk gewonnen voor de Formule 1, en dus mag ik mee die kant op, op donderdag heeeeel vroeg die kant op, tent in de auto en dan klappen richting Oostenrijk. Het is nog even bedenken met elke voiture we gaan, stiekem is Gesha wel leuk, weer een land die ik dan kan afvinken waar ie geweest is. Maar dat gaan we nog bespreken

Mooie foto's van de Rovers! De blauwe kleur staat 'm uitzonderlijk goed; om één of andere manier lijken de lijnen van de auto daar heel anders uit de verf te komen, want ik had het idee dat de spoiler op de achterklep wat prominenter aanwezig was :D

Maarreh... echt? Een Hyundai trekhaakdop op een Rover? De horror! Maar goed dat je dat meteen hebt rechtgezet (y):)

Wat een leuk vooruitzicht trouwens, de Formule 1 in Oostenrijk! Je bent het hele weekend daar, begrijp ik dan? Alvast heel veel plezier gewenst :cool:

De platen komen na Oostenrijk. Ik moet nu nog wat teveel regelen.

Maar inderdaad, zoals je aangaf Bleuz, gaan we het hele weekend naar Oostenrijk, nu donderdag al heel vroeg weg. Met de Getz, dus dat wordt een hele rit! Het grootste voordeel is dat de auto na de apk en beurt nog geen 1000 kilometer heeft gereden, plus dat ik een extra 12 volt aansluiting heb, ideaal voor de koelbox.

De tent en al het andere kampeer spul van zolder gehaald, nouja uit de schuur van mijn ouders. De rest van mijn spullen liggen in de vouwwagen en die staat in de stalling.

Nee dit is nog niet de camping, maar in de tuin van mijn ouders.

Morgen nog even klussen, eerder had ik eens mijn radio vervangen, hierdoor was een clipje van de middenconsole verdwenen en trilde de radio erg. Om dit trillen op te lossen toch maar even naar vrienden van de garage geweest, die hadden dit niet op voorraad, maar een dag later wel.

Bij de Hundee garage stond deze vriend:

Ik moet zeggen, waar ik de i10 nog mooi vind, de i20 redelijk, begint de rest van het gamma mij toch wel te verliezen... Gelukkig ga ik nog jaren doen met m'n auto!

Helaas, was door het los van mijn radio wel een klein ongelukje gebeurd, ik heb de kabel van mijn kachel losgetrokken, dus ik heb nu warme en hete lucht, dus dat wordt morgen weer even klussen, want koele lucht is wel erg fijn denk ik :T

Daarna nog even snel naar het goed, helaas was de actie van 5 dvd's voor een euro afgelopen, maar gelukkig kon ik wel even Getz duo-foto maken:

En dat is natuurlijk ook heel waard zeggen we dan maar.

Tot slot nog een leuk iets, van de week kwam ik op FB in een van de spottersgroepen deze foto tegen:
51270624978_67e47243b5_z.jpg

Er leuk om te zien, dit was namelijk mijn eerste auto , en dan hebben we het over 2002 , dus super dat m'n steilheck nog leeft. Hij is niet eens veel veranderd trouwens:
25792102968_b5808aeb8f_c.jpg

De platen komen na Oostenrijk. Ik moet nu nog wat teveel regelen.

Maar inderdaad, zoals je aangaf Bleuz, gaan we het hele weekend naar Oostenrijk, nu donderdag al heel vroeg weg. Met de Getz, dus dat wordt een hele rit! Het grootste voordeel is dat de auto na de apk en beurt nog geen 1000 kilometer heeft gereden, plus dat ik een extra 12 volt aansluiting heb, ideaal voor de koelbox.

De tent en al het andere kampeer spul van zolder gehaald, nouja uit de schuur van mijn ouders. De rest van mijn spullen liggen in de vouwwagen en die staat in de stalling.

Nee dit is nog niet de camping, maar in de tuin van mijn ouders.

Morgen nog even klussen, eerder had ik eens mijn radio vervangen, hierdoor was een clipje van de middenconsole verdwenen en trilde de radio erg. Om dit trillen op te lossen toch maar even naar vrienden van de garage geweest, die hadden dit niet op voorraad, maar een dag later wel.

Bij de Hundee garage stond deze vriend:

Ik moet zeggen, waar ik de i10 nog mooi vind, de i20 redelijk, begint de rest van het gamma mij toch wel te verliezen... Gelukkig ga ik nog jaren doen met m'n auto!

Helaas, was door het los van mijn radio wel een klein ongelukje gebeurd, ik heb de kabel van mijn kachel losgetrokken, dus ik heb nu warme en hete lucht, dus dat wordt morgen weer even klussen, want koele lucht is wel erg fijn denk ik :T

Daarna nog even snel naar het goed, helaas was de actie van 5 dvd's voor een euro afgelopen, maar gelukkig kon ik wel even Getz duo-foto maken:

En dat is natuurlijk ook heel waard zeggen we dan maar.

Tot slot nog een leuk iets, van de week kwam ik op FB in een van de spottersgroepen deze foto tegen:
51270624978_67e47243b5_z.jpg

Er leuk om te zien, dit was namelijk mijn eerste auto , en dan hebben we het over 2002 , dus super dat m'n steilheck nog leeft. Hij is niet eens veel veranderd trouwens:
25792102968_b5808aeb8f_c.jpg

Oh ja er komt nog een bericht over de Rover-meeting. Beloofd, speciaal voor mijn grote vriend in de mooie grote Rovers!:D

Barri zei:
Nieuwe kentekenplaten, daar dacht ik ook meteen aan ja! :)
En een likje verf voor de trekhaak.

Nou Barri, ik heb naar je geluisterd!

Vandaag nog even bezig geweest, als eerste de klemmetjes in de middenconsole, plus een dopje om de radio heen. Nou en het trillen is weg!

51271653157_f8238ca563_c.jpg

Mijn vader ging met de kachel bediening bezig, dat konden we toch neit samen.. dus ik dacht ineens, "laat ik snel de trekhaak doen, ik sta in de schaduw maar het zonnetje komt vrij snel"

51273129879_ea3de665ea_c.jpg

Zo was het, volgens mij was het zelfs bij aankoop niet eens zwart meer.

Via
51271653152_eb400f6465_c.jpg

Volgens mijn vader mocht de bol niet gedaan worden, ik luister dan maar braaf en denk "gelukkig zit daar een mooie dop op"

51273429330_7d92a50030_c.jpg

Naar dit resultaat:
51272399281_068d6f377e_c.jpg

Woensdag nog even een wasstraatje doen, mijn plekje was bezet en ik moest de auto onder de bomen zetten. Omdat ik bang was dat ik hem daar weer moest parkeren, dan is wassen een beetje zonde.

Nog even naar de Decatlon gereden, geen kraakje meer in het dashboard, zelfs niet bij het verkeerslicht. Heel fijn!

Daar knapt ie van op! De bol idd niet doen, want dat schuurt er toch af bij gebruik en geeft dan alleen maar rommel.
Ik herinner me van vroeger nog de glimmende trekhaken!

@ Barri, ah ja ook wel logisch inderdaad, dat schaaft natuurlijk, misschien even weer invetten nog.

@ Mechanix & Barri,

Bedankt, ja het lijkt wel mooier zo he? Ik zat trouwens te kijken, maar zelfs bij aankoop was ie niet mooi zwart meer:

Dat is dan meteen ook wel het grootste leed wat ik de auto aandoe, hij staat altijd in weer en wind buiten. Naast een roestige Colt, naast struiken en soms zelfs onder de bomen. Gezellig met onze gevleugelde vrienden, die niet perse poepen op de auto maar wel eens hun besjes verliezen..

Na Oostenrijk moet ik hem maar eens verwennen met een goede poetsbeurt.

Zo, van die frisse zwarte trekhaak knapt de achterkant goed op (y) Goed voorbereid ook met die koelbox – ik zag al dat het in Oostenrijk ook goed warm is, dan is het toch ontzettend prettig om af te kunnen koelen met een koud drankje :D

Mooi om te zien dat je eerste auto nog in goede staat rondrijdt! Dan heeft 'ie na jou gelukkig ook goede eigenaren gevonden (y)

Bedankt Bleuz, ja ik zag het ook. Het kan ook goed regenen begreep ik , dankzij de vallei ofzo. Gelukkig hebben ze bij de ring stroom en kan de koelbox mee.

Rode Polo is door mijn toenmalige garage-eigenaar teruggekocht, voor zijn zus. Die was gescheiden en zocht een goede betrouwbare auto. Voor niet al te veel. Ik heb 4900 gulden betaald en verkocht voor 2500 euro.

In juni 2003 heb ik de auto ingeruild voor de nieuwe Polo.
51278021100_1bbdaefa37_c.jpg

51277725244_8659909f40_c.jpg

Ik heb nog eens met de nieuwe eigenaar van de "Nieuwe Polo" gepraat . Helaas is de auto in 2010 gesloopt. Ik vond het wel een fijne auto, maar geen rode Polo. Hij roestte ook harder. Na een huur Yaris was rijden zonder stuurbekrachtiging toch best een dingetje.

Mijn oer Polo is sinds 2015 bij deze eigenaar. Sjon, de forummer die into Polo's is, wist me ter vertellen dat de eigenaar de vriendin (of ex) van een clublid is, dus hij is bij een liefhebber. Hij had ook een Coupé in deze uitvoering. Alleen de Ronal velgen zijn ingeruild zie ik.

Mijn oudste en jongste auto's leven dus nog. de andere 2 niet. De jongste daar rij ik nu nog in :D
51277616149_9445c6ab96_c.jpg

En die heeft speciaal voor de F1-trip hele stoere zonneschermen gekregen, om niet alleen de zon een beetje buiten te houden, maar misschien ook de iets minder welwillende gasten met lange vingers.. Natuurlijk had geen enkele winkel meer fraaie zwarte, dus dan maar Ernie & Bert van de Wibra.. Ach ze kleuren mooi bij het blauw.

Merci Marc, ja ik keek een beetje af bij die lange boy met zijn grote Rovers, :D Even met de baas overleggen of ik nog langer op de laptop mag... De muis wordt al aangevallen namelijk.

Bij dit stukje moest ik gelijk aan je denken "De vele gedaantes van de Talbot Horizon - AutoWeek.nl" https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/de-vele-gedaantes-van-de-talbot-horizon/

@Ency, leuk stukje! Enneeh ik voel me vereerd. :D

@ Sjon, oei ja nu je het zegt. Maar wat is/was het een fijne auto. Ik ben hierdoor altijd wel een VW geworden/gebleven. Een Golf of Polo, ja daar hoeft geen lintje om. Zelfs niet bij nieuwere ;)

Donderdag heel vroeg richting Oostenrijk gegaan, het was een trip van heen en terug van bijna 2500 km. Gesha heeft het zonder morren gedaan. De bergen, autobahn met Stau & Baustelle, bepakt met mijzelf, de Fryske boy en onze kampeer-meuk, maar ook met snelheden van 130-140 (uitschieters naar 150 af en toe) wist de blauwe schicht van de autobahn een gemiddelde van bijna 1.15 gereden. En dat met de radio EN de airco volop aan, oh en een koelbox ook nog.

Ik snap dat geen hond ooit warm wordt van een Getz, en toch na deze trip word ik wel blij van de auto, hij gaat bijna sportief door bochten, jaja. Hij ligt fijn op de weg, zit goed en is zelf ruim. Voorlopig is een andere auto volledig van de baan. Ja een Rover vind ik mooi, maar verder eventueel een modernere i20 of Polo of Punto, maar voorlopig, ga ik hoop ik nog wel wat jaren rijden in misschien de meest saaie auto van het forum.

De auto is wel een kleine held, een SAAB 9-3, een Opel Insignia Caravan kwamen de de berg niet op, maar wij wel.

Het was een leuke trip, ik zal nog een leuk verslagje maken, maar zo stonden we op donderdag op de camping:
51294754106_0dd446970b_c.jpg

Geen hond warm van een Getz... mwah je bent er zelf wel het bewijs dat het niet zo is. Het heeft een eigen soort charme en het kan inderdaad juist extra speciaal voelen als je een grote of moeilijke rit voltooid met een auto die toch meer als stadsauto bekend staat. Het is een beetje het gevoel als bij een oldtimer maar dan toch wel wat betrouwbaarder en comfortabeler... ik noem alleen maar even de airco...
Met onze Citroen C1 heb ik een zelfde band. Ook weleens ingezet voor woon-werk verkeer naar Aken en dat kan prima. 160km/h op de teller voelt dan erg avontuurlijk, dat wel.

Maar goed bezig met de Getz en leuk dat je naar de F1 bent gegaan!

De Getz is een auto die je leert waarderen. Hij pakt je niet meteen. Nee, dat gaat die naar verloop van tijd doen. Omdat het een ongecompliceerde auto is, die het altijd doet, altijd voor je klaar staat en geen rare electonische storingen geeft of noodzakelijke tussentijdse garagebezoeken. Gewoon netjes zijn onderhoud geven en he hebt een automobiele kameraad die zo trouw is als een hond. Die van mij ging er uit op 214.000 en gebruikte toen tussen de beurtjes (eens in 20.000km) net een half litertje olie.

En ondertussen rijdt het niet spannend maar wel heel verdienstelijk. Comfortabel genoeg, prima stuurgedrag, redelijk zuinig. Ik ben nog steeds fan van de Getz. Als ik een beperkt budget zou hebben ging ik er weer zeker voor.

@peter: ik begrijp je trouw aan de Getz helemaal!

Goed voorbereid is het Peter die door de Duitse heuvels glijd. En een echte vent slaapt in een tent.

Kan niet wachten op je verhaal.

A3 White zei:
Goed voorbereid is het Peter die door de Duitse heuvels glijd. En een echte vent slaapt in een tent.

Kan niet wachten op je verhaal.

toch zal dit mijn voorkeur hebben in de Alpenlanden https://topgear.nl/autonieuws/lada-niva-camper-kost-een-prikkie/

@Mechanix, oei sorry ik had je bericht over het hoofd gezien. Ja zo is dat. Ik denk dan ook niet echt "daar gaat mijn imago" :T

@ Engineer, ja eens. De meeste mensen zullen de auto waarderen als een werkpaard. Dat is ie ook, ik moet hem vaker wassen en poetsen ook. Hij staat altijd buiten in weer en wind. Maar ja dat de Yaris Hybrid van de buren ook. En die ziet er eigenlijk minder uit dan Gesha.

Ik ben zelf praktisch ingesteld, wat er niet op zit, mis ik niet. En in zoveel andere auto's rij ik ook niet om echt hebberig te worden. Mijn vader heeft climate-control, ja mooi, maar mijn airco en kachel zijn ook goed. Cruise control zoals op de oude Rover vind ik dan wel mooi, zeker op lange trips. Dat zou ik wel willen. 5deurs vind ik wel een pré. Hiervoor heb ik alleen 3deurs gehad, en dat wil ik niet meer. Dat is echt te onhandig. En Airco, daar wil ik ook niet zonder. Voor de rest, de Hundee zit goed, hoewel na 8 uur wordt je kont wel hard.

Met de Lancia ben ik op de Noordkaap geweest, dat was wel leuk destijds, dat voelde echt ook als een dingetje. Met Gesha ben ik nu in Duistland, België, Frankrijk, Luxemburg, Polen, Letland, Litouwen & Tsjechië geweest. En nu dus ook in Oostenrijk.

@ Tom
ja eens, dat vind of vond ik van heel Hyundai wel. IJzersterk, maar (gevoelsmatig) wat minder arrogant of meer bescheiden dan dat Toyota is. Het is natuurlijk geen sportauto, en natuurlijk zullen er beter sturende auto's zijn, maar zijn rijeigenschappen zijn best goed vind ik.

@Verlichting, jaa eens. Ik vind de Getz fijn, ik kocht hem echt als "auto die nooit wat heeft" en nu bijna 8 jaar verder heb ik een grote band ermee. In het begin had ik wel wat dingetjes, maar eigenlijk een slechte accu en een marter bezorgden voor een smet. Ik zou een Getz of elke Hyundai aanraden.

Ik vind een i20 serie 2 mooi, en dan in het bruin en 5 deurs. Die staat samen met een (Grande) Punto op 1 als vervanger, en eventueel een Polo. Maar soms denk ik wel eens, gewoon nog jaren rijden met de Getz, er is geen reden voor een andere auto. In Riga ging het motormanagement-lampje branden, dus we zochten een Hyundai-dealer, nou Google gaf meteen een hele hoop, maar die keken ook echt met een blik "kom je daarvoor?"

Dat er af en toe wat laswerk is, nouja boeiend, tel ik alle kosten op, dan kan ik nog altijd niet veel goedkoper rijden dan dat ik nu doe.

Hoe gaat het met je Mazda? en met je vrouw? Ook nog vakantie plannen?

@ivo, merci! Ja het was erg leuk. Ook leuk om eens weer een grote trip te doen, met eigen auto. Hij mocht toch vaak thuis blijven de laatste keren.

@Adrie, zo is dat. Hoewel slapen in de vouwwagen toch wel wat fijner is. Ik ben al aan het typen! En plaatjes aan t sorteren!

@ency, jaaa een 4x4/Niva camper is tof, maar een wat denk je van een UAZ, die is ook gaaf. Ik zag dat je een T4 zou willen, dat snap ik volledig, ik heb ooit bijna een T3 gekocht. ik ga m'n ogen voor je open houden voor je!

En dan nu het Formule 1 verhaal.

We gingen met de Hundee, hoewel de Rover 45 misschien iets ruimer en/of comfortabeler is, heeft de Hundee ook veel voordelen. Zoals een 12volt aansluiting achterin, en ook de zittingen kunnen half plat. Gezien de koelbox en mijn lompe luchtbed, is hoogte ook wel fijn. Qua zuinigheid zou het elkaar niet zo veel ontlopen dachten we.

Op woensdag klapte ik mijn laptop dicht, bij mijn ouders de auto inpakken en de spullen daar halen.
Toen nog even met Ayo knuffelen en dan vroeg slapen, wel eerst nog even moed indrinken met de Frsyke boy.

We wouden vroeg weg, dus ik zou mijn wekker zetten. Dat mag ik niet weer doen, want ik zette hem om 4.41, en niet om 3.45. Mooi dom!

51304851161_ae330d5743_c.jpg

En zo gingen we dus iets te laat weg, nouja het zou 12 uur rijden zijn (inclusief stops) dus ook te doen. EN kon ik onderweg al vrij snel genieten van Gerard Ekdom. Best wel maf trouwens, want om 8 uur voelde het al alsof we een hele tijd gereden hadden, en om een uur 15 voelde het haast als dagennnn.
51305858040_7694f3850c_c.jpg

In het rijk was dit vooral het gezicht…
51304103802_956100aab3_c.jpg

Sowieso vind ik rijden in het Rijk niet fijn, lange baustelle’s, seinen, links rijden…. Nou gelukkig viel het seinen mee , waarbij het met vouwwagen/caravan al gebeurde als ik een knipperlicht aandeed. Maar goed, dat is nu eenmaal niet anders.
51305043018_dc81b7e584_c.jpg

Deze Gesha was ons voorbeeld, het moet wel een 1.5 zijn, met 3 stevige mensen in een hemdje, nur links rijdend met minstens 150, en schijt hebben aan de rij dikke Beeee-Emmmm-Weeeeee’s achter hun. Ik wou eigenlijk mijn raampje open doen en loeihard mijn Lil’ Kim CD laten horen, Queen B*tch is dan wel van toepassing, maar ja die lag thuis…

51305043168_b4206e08fb_c.jpg

En toen waren we in Oostenrijk, en ja inderdaad prachtig weer!

51304851886_3f650c3fac_c.jpg

De grens/tol was nogal wazig, de vrachtwagens links en de personenauto’s rechts. Hierdoor werden vooral files gemaakt geloof ik.

51305857700_e5b8c3d412_c.jpg

Plaspauze in Oostenrijk en bestuurderswissel. Kon ik weer mooi kentekens spotten. Maar die wc, nou Martien zou zeggen “mij niet bellen, zooooo viesssssss”

51305043483_3a33d47d5e_c.jpg
[/url]
Gek genoeg, we waren niet de enige met een geel bordje.

51305569334_51128d400f_c.jpg

Eindelijk is Steiermark

51305043598_140607fc2b_c.jpg
[/url]
Bij aankomst moesten we ons eerst registreren, dus corona check. Ik had een vaccin, in juni dus ik was klaar, de Fryske boy had een test. Na onze gegeven te hebben ingevuld mochten we richting camping.

51306111615_6e5bf2beff_c.jpg

Hierna moest je je melden bij de ingang, daar werd je gewezen op je plek. Onze tent stond dan om 18uur klaar en konden we bier drinken

51305823269_aac50ed7e9_c.jpg

De camping, daaronder was camping 2 .

51305105946_7a5f39fff6_c.jpg

Ons plek, mega scheef op de berg, dus we luisterden naar de buren en plaatsten onze tent zo. Dat was mega dom bleek later. De volgende dag de tent een gedraaid, heel wat beter voor de nachtrust.

51306111480_011f522562_c.jpg

Het uitzicht vanaf de camping.
51306111400_44bedb64bd_c.jpg

Wij hadden bandjes van de camping, en qua corona, maar ook de auto moest er aan geloven. Zodat we veilig de camping op en af kunnen.

51305105781_6793348bd6_c.jpg

Onze straat, heel bizar alles is of oranje of voor max… EN dan niet eens iedereen kwam uit ons land.

Dit was deel 1 van de avonturen….

Bedankt Rob! (y) Het was inderdaad een erg bijzondere ervaring vond ik!

Na een verschrikkelijke nacht, de tent stond zo scheef dat ik letterlijk mijn bed uit gleed, als eerste gingen we de tent maar draaien, in de hoop dat dit beter zou zijn.

51304431212_b3e4f2240d_c.jpg

Dus dit zou de opstelling worden voor de komende dagen.

51305105881_914f94db5b_c.jpg

Hier is duidelijk te zien hoe scheef de boel is.

We gingen als eerste richting de supermarkt, dit was ongeveer 5 a 10 minuten rijden. Je verwacht het niet, maar alles was er dus oranje. We besloten ook maar meteen na het boodschappen doen om te tanken.
51305048448_8131447c35_c.jpg

1,289, wat een verschil met onze prijzen!

Daarna moest Leon getest worden, dat kon mooi op de camping, je moest dan een slot boeken. Dat ging niet helemaal lekker, want als je een tijd had geboekt, hield dit niet in dat je dan ook getest werd. Daar bleek ruim 2 uur wachten(!) bij opgeteld moeten worden. Heel ellendig dus
51307231105_27ae8b7a61_c.jpg

Nou ik heb toen maar de tijd nuttig besteed om even te spotten op de camping, en onze goodiebag te halen.
51307232780_aeac6f4f32_c.jpg

51305482592_a4bc3b2663_c.jpg

Inmiddels was er ook al een camera-helikopter aan de slag.

Eindelijk rond 15uur konden we richting de baan, kijken naar de vrije training:
51306225051_a055d4b1a9_c.jpg

Vanaf de tent was het denk ik 10 minuten lopen, bij de ingang moest je je test of vaccinatiebewijs laten zien en dan krijg je een bandje met een QR-code. Die moest elke dag gescand worden.
Bij de vrije training was het al aardig druk, met inderdaad alleen Max-fans.

51306418913_fde71802cf_c.jpg

De teams

51307232825_6b7c6cd14c_c.jpg

De bekende stier.

Je hebt vaste stoelen, maar gezien dat niet zo druk nog was, besloten we de tribune nu even te laten voor wat was. Dus eerst maar via het hek kijken EN zo wat foto’s maken.
51305481912_3b18236748_c.jpg

De baan werd klaar gemaakt voor de training.

En daar zijn ze dan:
51306225166_b9bee2c2d2_c.jpg

51306419228_8d4c0c775b_c.jpg

Elke keer als Max voorbij kwam, was het feest.

51305484602_24f613de60_c.jpg

Daarna toch nog maar even op de tribune gekeken:
51306229551_d8c933568e_c.jpg

51305486437_eaac49e72d_c.jpg

Een oranje-file!

51306423433_bd82e84fce_c.jpg

Tegen een uur of 17 was het afgelopen, omdat het mega-warm zou worden de volgend dag, besloten we niet meteen naar de camping te lopen maar via het dorp, om daar iets van een koeltas te kopen. Want het zou ruim 30 graden worden, en dan is koud bier wel fijn.

51306231031_a4dc4e2cdf_c.jpg

Dat lopen was nog een heel stuk, (niet het meest beste idee), maar we kwam wel langs het vliegveld.

51305048193_14baf727be_c.jpg

Deze Lada maakte veel goed natuurlijk!, voor 1250 te koop. En op LPG….

51306950569_ac36998c98_c.jpg

Leuke plaatjes zo in Oostenrijk.

51306951934_62e0e7e175_c.jpg

Je kon ook tenten huren, ziet er wel erg knus en gezellig uit zo vonden wij.

51306232201_0a721339e8_c.jpg

Ik heb voorgesteld om mijn rent te ruilen hiertegen, maar dat weigerde de eigenaar…

51307239745_6ba120e61e_c.jpg

Na het eten enzo was het tijd voor rummikub. Want hoewel het meer een veld is dan een camping, hoort dat natuurlijk wel erbij.

Wat een mooi avontuur!(y) Lijkt me heel gaaf om een keer de F1 in het echt meegemaakt te hebben. En die Getz blijft maar gaan, mooi man.

Zo te zien hadden jullie een goede tijd! Leuk om mee te maken, zo'n F1 weekend. Ik ben geen frequente circuitbezoeker, heel lang geleden ben ik bij een wedstrijd op circuit Zolder geweest met een vriend, waarvan ik me vooral de enorme bak herrie van de Corvettes en Vipers (het was een GT-klassement) herinner. Maakten die F1-auto's nog een hoop herrie? En wie van de vier (Bert, Ernie, Fryske B en jij) won met Rummikub?

Peter O zei:

Ik vind de foto erg mooi, maar mijn eerste associatie was eigenlijk een tentenkamp voor vluchtelingen. Nou ja, de omstandigheden zijn totaal verschillend, maar in beide gevallen gaat het natuurlijk om een (eenvoudig) dak boven het hoofd voor mensen.

Mooie foto's van de Drèentse & Fryske Rover ook trouwens! De kleur van je heits Rover (ik ga helemaal jargon praten) is wel mooier, afwijkender, maar zo op de foto's vind ik de zilvergrijze Rover ook erg mooi.

mooie trip en gelukkig heeft max ook nog gewonnen.

Ja een t4 is nog best wel mooi oud geworden ,maar wat vragen ze een geld voor al die oude campers, voor nu maar even 1 gehuurd, waar de hond ook in mag, want dat is ook een uitdaging, de meeste willen dat terecht niet.

Mooi reisverslag Peter! Ondanks het slechte weer en het lange wachten klinkt het wel als een geweldig mooi weekend :D Die hele stroom mensen langs het circuit deden me meteen denken aan de vrije trainingen die ik een paar jaar achter elkaar in Spa heb bijgewoond. Wát een mensenmassa, ontzettend indrukwekkend! Het was toen alleen lang niet zo oranje als bij jou, haha.

RiyEFUZ.jpg

Heeft Ayo het je vergeven, dat je een paar dagen weg was geweest? :p

Oei, wat een hoop reacties, en ik besef nu ineens dat ik het slot van de F1 ook nog niet heb gemaakt.. "Un catastroph" zou een wijs man gillen.

Mach1 zei:
Wat een gave trip! (y)
Ja! Ik vond het ook erg leuk, heel bijzonder ook! Super sfeer ook.

Mechanix zei:
Wat een mooi avontuur!(y) Lijkt me heel gaaf om een keer de F1 in het echt meegemaakt te hebben. En die Getz blijft maar gaan, mooi man.
Thanks, ik ben ook eens bij voetbal geweest, oh ja 2x, ook een keer bij Groningen (de 3e klasse van mijn ex-zwager telt niet mee natuurlijk), maar die sfeer was totaal anders, hier was iedereen vrienden leek wel.

Ja en de Getz mag weer aan de bak, sinds vorige week mag ik weer naar kantoor, dus dat wordt weer elke dag rijden. 100 op de snelweg is wel ideaal, raampje open, muziekje aan. 30 minuten later thuis en ik ben de werkdag weer helemaal kwijt. Dan is een auto toch prettiger dan de trein.

Barri zei:
Dat is een beste trip! Leuk verslag!
Thanks Barri, een dikke 2200 kilometer gereden, dat is misschien wel meer dan het hele anderhalf jaar, wat 2 jaar voor deze trip. Enneh thanks! (y)

Rutger DC zei:
Zo te zien hadden jullie een goede tijd! Leuk om mee te maken, zo'n F1 weekend. Ik ben geen frequente circuitbezoeker, heel lang geleden ben ik bij een wedstrijd op circuit Zolder geweest met een vriend, waarvan ik me vooral de enorme bak herrie van de Corvettes en Vipers (het was een GT-klassement) herinner. Maakten die F1-auto's ncog een hoop herrie? En wie van de vier (Bert, Ernie, Fryske B en jij) won met Rummikub?

Peter O zei:

Ik vind de foto erg mooi, maar mijn eerste associatie was eigenlijk een tentenkamp voor vluchtelingen. Nou ja, de omstandigheden zijn totaal verschillend, maar in beide gevallen gaat het natuurlijk om een (eenvoudig) dak boven het hoofd voor mensen.

Mooie foto's van de Drèentse & Fryske Rover ook trouwens! De kleur van je heits Rover (ik ga helemaal jargon praten) is wel mooier, afwijkender, maar zo op de foto's vind ik de zilvergrijze Rover ook erg mooi.

Ik ben ook wel eens op de TT geweest, de F1 hoor je wel, maar Corvette en Co maken volgens mij meer geluid. Nu vond ik in mijn ogen ook dat de Formule 1 het minste lawaai gaf

Moet je luistereennnnn, ja dat is precies de gedachte die wij hadden. Er waren ook houten huisjes, daar had je helemaal een beetje een kamp gevoel.. Op de gewone camping was het gevoel niet zo.

Ja, wat goeedddd dat je trouwens EIN-Deeeeehee-LUK jargon praat, en dat na dagen in opleiding bij Ayo, rites in een Gesha. Wees blij dat je niet Erins moet praten, das niet te typen! :D

Auto encyclopedie zei:
mooie trip en gelukkig heeft max ook nog gewonnen.

Ja een t4 is nog best wel mooi oud geworden ,maar wat vragen ze een geld voor al die oude campers, voor nu maar even 1 gehuurd, waar de hond ook in mag, want dat is ook een uitdaging, de meeste willen dat terecht niet.

Bedankt Ency, jaa nou ik kijk met een schuin oog naar een opvolger voor mijn combicamp, zelfs vouwcaravans, gewone caravans zijn bizar geprijsd. Mijn ouders hun caravan is uit 1994, die hebben ze sinds die een half jaar oud is, pas zag ik dat er eentje was die voor 5k wegging, en die was uit 95, heel bizar. Ik heb m'n vader verboden om 'm te verkopen trouwens. Op papier weegt ie beladen 900 kg, de Getz mag 1000 trekken. Ik ben wel bang dat ik dan een iets sterkere en zwaardere auto moet kopen, caravan en Getz, ik weet niet.

Marc 827 3500 zei:
Hele gave foto reportage weer!! Kan niet eens kiezen haha.
Thanks mate! :D

BleuZ NL zei:
Mooi reisverslag Peter! Ondanks het slechte weer en het lange wachten klinkt het wel als een geweldig mooi weekend :D Die hele stroom mensen langs het circuit deden me meteen denken aan de vrije trainingen die ik een paar jaar achter elkaar in Spa heb bijgewoond. Wát een mensenmassa, ontzettend indrukwekkend! Het was toen alleen lang niet zo oranje als bij jou, haha.

Heeft Ayo het je vergeven, dat je een paar dagen weg was geweest? :p

Ja man, alles was slecht qua weer onderweg, maar daar was het prachtig! Ik vind het een bijzondere ervaring. Nu was het echt bijna 70% Nederlands, de rest was 28% Max-fan. Hele toffe ervaring.

Ayo vond het leuk hoor, die ging logeren bij mijn ouders (heit en meid, volgens intimi, kuch Rutger) dan vindt ze het leuk, blijft ze in huis en is er oppas, nou "mij niet bellen". Ze ligt dan echt boos op de kast en komt daar de vakantie niet vanaf, en dan moet ik bij thuiskomst maar wijntjes drinken (Ayo likt (lege) wijnglazen uit) . Ik had al eens gezegd dat ze de Assense Garfield is.

Klassiekerrijder zei:
Gaaf verslag, super om F1 een keer mee te maken!
Bedankt! Er is nog meer hoor! ;) Straks maar eens even in de digitale pen klimmen!

Peter O zei:
Ik ben ook wel eens op de TT geweest, de F1 hoor je wel, maar Corvette en Co maken volgens mij meer geluid. Nu vond ik in mijn ogen ook dat de Formule 1 het minste lawaai gaf

Moet je luistereennnnn, ja dat is precies de gedachte die wij hadden. Er waren ook houten huisjes, daar had je helemaal een beetje een kamp gevoel.. Op de gewone camping was het gevoel niet zo.

Wel fijn dat je dan kunt kijken zonder dat je trommelvliezen trillen.

Peter O zei:
Ja, wat goeedddd dat je trouwens EIN-Deeeeehee-LUK jargon praat, en dat na dagen in opleiding bij Ayo, rites in een Gesha. Wees blij dat je niet Erins moet praten, das niet te typen! :D

Peter O zei:
heit en meid, volgens intimi, kuch Rutger

Ja, zo goed is mijn Drents dus, je vader noem je heit, dan zal je moeder wel meid zijn. :D Ik zou je moeder nooit zo durven noemen hoor, dat woord heeft verkeerde associaties. Babushka dan maar?

Wist je dat er volgens de gegevens van kenteken.tv nog 19.484 Getzen geregistreerd staan? Kun je nagaan met wat voor gelukzaligheid mijn hart werd vervuld toen ik twee Getzen bij elkaar op een parkeerterrein zag. Ongekend. Echt uniek. Once in a lifetime.

PJM6PSm.jpg

Peter O zei:
Ja man, alles was slecht qua weer onderweg, maar daar was het prachtig! Ik vind het een bijzondere ervaring. Nu was het echt bijna 70% Nederlands, de rest was 28% Max-fan. Hele toffe ervaring.

Ayo vond het leuk hoor, die ging logeren bij mijn ouders (heit en meid, volgens intimi, kuch Rutger) dan vindt ze het leuk, blijft ze in huis en is er oppas, nou "mij niet bellen". Ze ligt dan echt boos op de kast en komt daar de vakantie niet vanaf, en dan moet ik bij thuiskomst maar wijntjes drinken (Ayo likt (lege) wijnglazen uit) . Ik had al eens gezegd dat ze de Assense Garfield is.

Haha, heerlijk hoe eigenzinnig katten kunnen zijn :D Aah, jij zit in de buurt van Assen? Ik ben toevallig dit weekend bij een vriendin in Groningen op bezoek, volgende keer als ik in de buurt ben laat ik van me horen :D

Terug
Bovenaan