D.E.N.N.I.S. zei:
Er zit helemaal geen kern van waarheid in, het is gewoon slap gezeur. Ik heb veel ervaring met VW dealers en ik heb ze nog nooit als arrogant ervaren.
Ook met de betrouwbaarheid heb ik alleen maar goede ervaringen.
Nou ben jij ook een mening als een feit aan het verkondigen. Wij hebben er inmiddels diverse wél als zeer arrogant ervaren, onder andere door problemen te ontkennen, onder de mat te vegen, maar er wel de rekening voor te presenteren, door onjuiste informatie te verschaffen en door voortdurend van het kastje naar de muur te sturen. Nou ging dat ook alleen maar om auto's van tussen de 30.000 en 40.000 euro, dus misschien is dat niet duur genoeg, maar je krijgt er wel een zuur gevoel bij. Drie keer bij een probleem te horen gekregen dat we er de eerste mee waren, terwijl een beetje googlen op fora vele reacties opleverde. Eén keer een defect aangemerkt dat de dealer tot 3 keer toe niet kon vinden, tot die auto net uit de garantie was. Kwam er wel een coulanceregeling van 1000 euro voor de kapotte turbo. En een versnellingsbak die zo massaal kapot bleek te gaan, dat er niet eens aan een revisiebak te komen was, die hebben we zelf bij een bedrijf moeten gaan halen in de kofferbak van een andere auto.
En betrouwbaarheid moet je me echt de bek niet meer over openbreken. De meest betrouwbare kilometers die gemaakt zijn, waren op de platte bak van het sleepbedrijf. Op die momenten wist je ten minste zeker dat hij aan zou komen, de rest van de tijd was dat maar afwachten. Versnellingsbakken, tweemassavliegwiel, koppeling (niet tegelijktijd, 4 keer peperduur), cilinderkop, koelsysteem, airco, 3 boordcomputers incl startonderbreking, airbagcomputer, verstuivers, aanzuigklep in de luchtpijp, turbo, trekhaak (!) en de lak binnen en buiten (spontaan afbladderen). En dat was nog maar één auto, binnen 7 jaar. Benieuwd wat jouw defintie van "betrouwbaar" dan is. En als dit een op zichzelf staand feit zou zijn, is het nog tot daar aan toen, maar er zijn inmiddels al heel wat van die verhalen. Kan ieder merk overkomen, maar het overkomt VW wel bovengemiddeld vaak. Er zit dus wel een kern van waarheid in, en om 16000 euro aan niet gepland onderhoud in 8 jaar nou als "slap gezeur"af te doen, vind ik een beetje vreemd.