Wat eet de AW-forummer? Een topic om je vingers bij af te likken!

Ik maak er een passie van om de liefde van mijn leven (ok, na mijn vrouw, die is natuurlijk nummer 1), de hamburger, te perfectioneren.
En als ik zover ben, nodig ik jullie allemaal uit om te komen proeven. Dan maak ik er een hamburgerfeest van.

:T

Soloman zei:
Ik maak er een passie van om de liefde van mijn leven (ok, na mijn vrouw, die is natuurlijk nummer 1), de hamburger, te perfectioneren.
En als ik zover ben, nodig ik jullie allemaal uit om te komen proeven. Dan maak ik er een hamburgerfeest van.

:T

(y)

Renaultje zei:
Jullie eten niet meer lekker?

Fantastisch! Afgelopen zaterdagavond wezen wokken bij Ming in Joure, erg lekker.
Zondag broodje Shoarma. (2 zelfs!) Gisteren Pizza Mozzarella
En vanavond (zelfgemaakte) kibbeling van kabeljauwfilet met rode bieten salade en appelmoes!

Edit: Owja... en aardappelpuree! :)

Rode kool-salade met sinaasappel en mosterd, aardappelpartjes uit de oven met rozemarijn en tijm en om het af te maken een heerlijke steak Avignon.
Logisch biologisch en om je vingers bij af te likken.

Morgen weer gezond, ik kon er vandaag niets aan doen, kreeg het aangeboden, tja dan ga ik niet meer thuis in een pot met aardappels staan roeren.

Ach, wat is ongezond? Ik denk dat gebrek aan beweging echt veel schadelijker is. De hele dag op je luie reet.

klopt. Ik merk het als ik een dag (zoals in het weekend) op mijn luie reet heb gezeten. Is niet goed. Als ik door de week veel meer loop, voel ik me stukken beter en fitter. (maar dan eet je ook niet vet)

En zelfs al eet je vet en ongezond, door de beweging verbrandt het wel weer.

Een kilo ijzer weegt evenveel als een kilo veren. Doe je een inspanning van bijvoorbeeld 200 watt bij het fietsen of bij het lopen, het is om het even.

Twingo1 zei:
Een kilo ijzer weegt evenveel als een kilo veren. Doe je een inspanning van bijvoorbeeld 200 watt bij het fietsen of bij het lopen, het is om het even.

Lijkt me beide niet erg lekker eigenlijk...

Vanavond staat Kaiserschmarren op het menu.

Broodje shoarma knoflooksaus met frites
DSCF0951.JPG;jsessionid=3DA82207AE632E2A1F2D704ECE1E72EB

Dit plaatje is van internet geplukt, maar ik heb een shoarmapakket van de Scheurklager. De shoarma gaat extra gekruid en met sambal gemend in de gril. De broodjes in de het broodrooster en de knoflooksaus is van de slager, werkelijk geweldig. De patat komt van de snackbar. herrlich

Morgen bij de lunch

- kippensoep
- tosti ham-kaas
- gekookt eitje
- koffie

What a weekend!

Mmm, lekker! Gelukkig staat er hier ook shoarma op het menu ;)

Zit mij nu aardig vol te eten met Duyvis tijgernootjes sate-curry, nu maar even mee stoppen!

Zo, dat klinkt goed.
Bij de snackbar haal ik altijd patat. Ik heb geen frituur, en de snackbar is hier gelijk om de hoek. Makkelijker kan niet. 2 minuten lopen. Dus waarom zou ik zelf gaan zitten stuntelen terwijl ik prima friet kan halen?

Vanavond restjesavond. Er is van alles en nog wat over, waaronder nog wat shoarma, wat aardappelschijfjes en ik zag nog een kom salade. komt allemaal goed.

Vandaag aten we als voorgerecht groentensoep, als hoofdgerecht rollade, in ketjap roergebakken witlof, brocolli en gebakken aardappelschijfjes met rozemarijn. Als dessert tiramisu.

Pastasalade met uiteraard pasta, tomaat, komkommer, feta en spekjes. Daarbij nog een hamburgertje en stokbroodje, prima bodem gelegd voor de 2e carnavalsavond! Proost!:D

Vrouwlief gaat vanavond eten bij haar zus. Dus het is weer feest hier!
Ga zelf een pizza maken. Pizzabodem gekocht. Nu hou ik niet van tomaat, dus smeer ik de bodem lichtjes in met sambal.
Verder erop: belegen kaas, ham, uien, salami en italiaanse pizzakruiden. Met een beetje verse peper.

Morgen weer koken, moet even wat uitzoeken: ik heb de nieuwe Allerhande hier liggen en een stapel AH receptkaarten (stuk of 100). Dus daar gaan we eens leuk naar kijken.

Vanmorgen een croissant, vanmiddag heb ik tomatensoep op en nu zijn mijn 6 kleinkinderen er en eten we patatten met varkengebraad.
Mijn vrouw kan heerlijk koken!:D

Ik heb het vandaag maar makkelijk gehouden, een kant en klare maaltijd van de Hema! Het liefst kook ik voor mezelf, maar ik had vandaag een kameraad geholpen met zijn (grand)café 'back to normal' te krijgen na een week carnaval! Best zwaar werk, 6 uur lang met wat pauzes, uiteraard!
Morgen lekker uit eten in Breda en overmorgen weer voor mezelf koken!

Zo hee, hoe zal dat er uit gezien hebben, een cafe na een week carnaval.
Prijs mezelf gelukkig dat ik niet katholiek ben. Ik was trouwens verbaasd toen ik maandag mensen op het werk tegenkwam die ook carnaval hadden gevierd. Petje af! Dat zou ik niet kunnen. Ben gewoon lekker in het weekend thuisgebleven, denkend aan al die hossende mensen. Ik heb wel eens een kater gehad (meerdere malen), maar dan kun je nog beter griep hebben, dat valt beter te doen.
Misschien word ik oud.

Soloman zei:
Misschien word ik oud.
Ik hoop het voor je!

Het werk dat ik daar verricht is 'vrijwilligerswerk' en ik had vóór de carnaval al gezegd (en dat zeg ik ieder jaar weer) 'tijdens de carnaval zie je me niet', ik heb namelijk niks met carnaval, komt 'natuurlijk' omdat ik van oorsprong een hagenaar ben. Ik vind het leuk als mensen zo plezier hebben, maar ik hoef niet temidden van die mensen te zijn.
De 'baas' was 22 toen ik hem leerde kennen, hij stond toen als medewerker achter de bar en nu 23 jaar later (zo lang kom ik daar al) als eigenaar van de tent zie je toch dat ook aan hem (logisch en menselijk) de jaren niet ongemerkt voorbij gaan en het is in deze tijd (carnaval dus) hard werken geblazen!

Soloman zei:
Vrouwlief gaat vanavond eten bij haar zus. Dus het is weer feest hier!
Ga zelf een pizza maken. Pizzabodem gekocht. Nu hou ik niet van tomaat, dus smeer ik de bodem lichtjes in met sambal.
Verder erop: belegen kaas, ham, uien, salami en italiaanse pizzakruiden. Met een beetje verse peper.

Vond nog een molentje knoflook in de kast. Over de salami! Boel gaat NU de oven in

Viva l'Italia!!!

Wilson-Ann-Via-Italia-lg.jpg

Zojuist verrukkelijk gedineerd in een gaaf restaurantje hier in de stad. Geweldig lekker.

De kaart was zo leuk (lees: diverse heerlijkheden) dat we geen keuze konden maken uit voorgerechten en desserts en dus maar bij beide gangen de 'proeverij' hebben besteld van alle gerechten. Wat kregen we zoal:

Voorgerecht:
- 2 sushi's
- glaasje pompoensoep met schuim van bosui
- speenvarkenfilet met truffelsalade en krullen oude geitenkaas
- salade met gerookte ribeye en mandarijn vinaigrette

Als hoofdgerecht had ik met appelstroop afgelakte eendenborst en aardappelmousseline.

Dessert:
- vanille panna cotta
- witte chocolademousse
- bitterkoekjesroomijs
- tutti frutti flan met amandelspijs en yoghurt hangop
- ravioli met mango en vanille
- cheese cake

En nog een glaasje dessertwijn. Verrukkelijk.

Terug
Bovenaan