Guest
En daar mag vandaag, 8 December, best even bij stil worden gestaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Twingo1 zei:En daar mag vandaag, 8 December, best even bij stil worden gestaan.
Twingo1 zei:C140 S 72 AMG.
Met M120 E72 7055 cm[sup]3[/sup] V12 en 386 kW(525 pk) en 740 Nm.
Auto vind ik (misschien) niet echt mooi, maar wel aantrekkelijk.
W124STER zei:... zum Schluss für heute:
![]()
Dionysus zei:Mooi. Gewoon uit enthousiasme een topicje gestart. Je liefde met zomaar een oude Mercedes delen met anderen. En "zomaar" een Mercedes bleek een model te zijn dat meer harten in vervoering bracht. Inclusief het mijne.
Misschien dat er out there meer mensen met hetzelfde virus besmet zijn?
En die mensen zijn er. Velen zelfs. Dit topic is al 2 jaar springlevend. Onder de bezielende leiding van TS. Ik schreef het al eerder, ik ben hier graag. Mijn felicitaties aan TS voor dit platvorm.
![]()
Dat we hier nog maar lang onze afwijking mogen delen. Ik neem er eentje op. Proost!
Dionysus zei:Ik schreef het al eerder, ik ben hier graag.
520d zei:Mijn 300 is ook schandelijk verwaarloosd, ik heb er zes weken niet mee gereden. Voor straf startte ze vanavond niet. Ik hoorde enkel een ratelend geluid en dat was het dan. Morgen maar eens aan de lader hangen en zien of ze er dan wel zin in heeft.....
michel1975 zei:Ben het wel met voorgaande posters eens dat de 140 naarmate de tijd vordert hij mooier wordt. (en dan heb ik het nog niet over het rijgenot gehad, want dat is echt des Benz)
Maar vind nog wel steeds de w124/126 beter in balans dan de w140.
Dionysus zei:Mijn opvoeders hielden mij altijd voor: "Het gaat om het innerlijk, het karakter".
Klinkt best wel zielig eigenlijk....Gullwing zei:Dionysus zei:Mijn opvoeders hielden mij altijd voor: "Het gaat om het innerlijk, het karakter".
Het innerlijk ga je pas waarderen na enkele jaren. Mijn relaties duren nooit langer dan enkele jaren, dan wil je toch niet tegen iets lelijks aankijken?
W124STER zei:... als je bedenkt dat het hier over auto's gaat, is de opmerking zo gek nog niet. Maar dan moet je 'dat' wel bedenken.
Gullwing zei:Misschien toch maar een een 12 cilinder italiaan![]()
W124STER zei:... heel recent las ik een oud interview met Bruno Sacco; van de W140 zegt hij daar dat hij spijt heeft van de W140 omdat die "4 inches too tall" zou zijn (zo lang is hij zelf nu ook weer niet, dus dat hij hem zelf te hoog vindt snap ik wel...) en van de W126 SEC zegt hij dat hij graag de handvatten van de portieren opnieuw zou ontwerpen.
520d zei:W124STER zei:... heel recent las ik een oud interview met Bruno Sacco; van de W140 zegt hij daar dat hij spijt heeft van de W140 omdat die "4 inches too tall" zou zijn (zo lang is hij zelf nu ook weer niet, dus dat hij hem zelf te hoog vindt snap ik wel...) en van de W126 SEC zegt hij dat hij graag de handvatten van de portieren opnieuw zou ontwerpen.
Bij Nijkamp in Vaassen staat een erg mooie W140 500 SEL in de juiste kleurstelling en met de juiste velgen. het plaatje kan ik helaas niet posten, maar als je die auto daar zo ziet staan, is hij wel echt kenmerkend voor de filosofie van Mercedes begin jaren negentig. Wat mij betreft vormt deze auto het overdonderende sluitstuk van de Saccoperiode, al weet ik dat Sacco ook nog betrokken is geweest bij latere modellen.
Qua ontwerp is het een auto met verschillende gezichten. Je zou hem lomp kunnen noemen, en die uitstraling heeft hij ook wel vanuit bepaalde hoeken. Aan de andere kant zie je wat mij betreft echter ook heel duidelijk de elegante lijnen van het ontwerp van de W124 terugkomen in het ontwerp. Zeker de modellen van voor de facelift zijn wat mij betreft erg mooi, juist door de eenvoudige en soms nog wat hoekige belijning.
Vanaf de introductie van de W140 hink ik eigenlijk een beetje op twee gedachten. Zeker, de W126 is wat mij betreft eleganter. Maar toch, de dominantie en technische perfectie van de W140 is toch van een heel andere orde. Kies je voor de klassieke, elegante W126 of toch die overdonderende W140? Ik merk bij mijzelf dat mijn voorkeur al twintig jaar periodiek verandert.
De constante factor blijft voor mij de W124. De MoPfl. 0 en 1 dan wel....![]()
michel1975 zei:De W126 in dit geval de coupé is gewoon mijn all time favourite geweest. Van kinds af aan al. Dat was de auto die boven mijn bed hing. Weliswaar in AMG trim. Vindt nu toch echt de originele versie de mooiste. Verstand komt met de jaren zullen we maar zeggen
![]()
Ik mag van moeders geen posters van auto's meer boven mijn bed hangenTwingo1 zei:michel1975 zei:De W126 in dit geval de coupé is gewoon mijn all time favourite geweest. Van kinds af aan al. Dat was de auto die boven mijn bed hing. Weliswaar in AMG trim. Vindt nu toch echt de originele versie de mooiste. Verstand komt met de jaren zullen we maar zeggen
![]()
Of met verandering van smaak. En hangt 'ie er over 10 jaar weer.![]()
Ralf T zei:De auto is natuurlijk niet in nieuwstaat. Hij heeft hier en daar wat roestplekjes en ook bromt het cardan wat boven de 140 km/u. Geen schokkende zaken. Voor z'n leeftijd en kilometers vind je niet zo snel zo'n mooi en eerlijk exemplaar. En zeker niet voor de slechts € 1500 die de auto op moet leveren.
520d zei:Kies je voor de klassieke, elegante W126 of toch die overdonderende W140? Ik merk bij mijzelf dat mijn voorkeur al twintig jaar periodiek verandert.
Ralf T zei:De handel geeft gewoon max. € 1000 voor zo'n auto. Maar ja, ga als particulier maar 'ns met € 1500 voor een W124 shoppen. Daarvoor is weinig soeps te vinden, weet ik uit ervaring.
Bij mij overheerst idd hetzelfde gevoel. De 'klassieke' W126 en de Uber benz. En dan daartussen de allemansvriend de 124W124STER zei:520d zei:Kies je voor de klassieke, elegante W126 of toch die overdonderende W140? Ik merk bij mijzelf dat mijn voorkeur al twintig jaar periodiek verandert.
... gevoelsmatig sluiten de W126 en de W140 elkaar uit; ik denk dat er weinig eigenaren zijn die net zo makkelijk een W126 als een W140 zouden aanschaffen. De W126 zet je terug in de tijd. De W140 niet. Qua lijnen is er geen enkele overeenkomst. De W124 (MoPf2) verbindt beide ontwerpen en verraad dat Sacco 'er achter staat'. Maar verder? Ik zou ze allebij willen hebben; de W126 voor 'de tijdreis' en de W140 om te ervaren dat rijden in een kasteel kan (en dat je daarvoor geen dus Bentley Arnage hoeft te kopen).
W124STER zei:... gevoelsmatig sluiten de W126 en de W140 elkaar uit; ik denk dat er weinig eigenaren zijn die net zo makkelijk een W126 als een W140 zouden aanschaffen. De W126 zet je terug in de tijd. De W140 niet. Qua lijnen is er geen enkele overeenkomst. De W124 (MoPf2) verbindt beide ontwerpen en verraad dat Sacco 'er achter staat'. Maar verder? Ik zou ze allebij willen hebben; de W126 voor 'de tijdreis' en de W140 om te ervaren dat rijden in een kasteel kan (en dat je daarvoor geen dus Bentley Arnage hoeft te kopen).
Ralf T zei:Ongetwijfeld![]()
W124STER zei:... gevoelsmatig sluiten de W126 en de W140 elkaar uit; ik denk dat er weinig eigenaren zijn die net zo makkelijk een W126 als een W140 zouden aanschaffen.