Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

0353608-Mercedes-Benz-CL-500-Designo-1996.jpg

... oud geld van toen. Het komt ooit goed met deze auto.

Dan de C140. Dat wordt ooit een zeer gewilde old- of youngtimer. Bekijk die auto van dichtbij en zie hoe perfect die wagen in elkaar steekt. Alle kleine details brengen het 'dikke uiterlijk' in evenwicht. Wel (en dat geldt voor meer Bruno Sacco creaties) is het zij- en achteraanzicht weer net even wat mooier dan het vooraanzicht.

.... 100 pagina's en ik mocht 'deze taart zelf aansnijden'. Twee jaar onderweg met dit topic. Bijna 130.000 views (wat dat ook mag betekenen) verder en er nog steeds plezier in. Alle lezers en posters; bedankt!

Mooi. Gewoon uit enthousiasme een topicje gestart. Je liefde met zomaar een oude Mercedes delen met anderen. En "zomaar" een Mercedes bleek een model te zijn dat meer harten in vervoering bracht. Inclusief het mijne.

Misschien dat er out there meer mensen met hetzelfde virus besmet zijn?
En die mensen zijn er. Velen zelfs. Dit topic is al 2 jaar springlevend. Onder de bezielende leiding van TS. Ik schreef het al eerder, ik ben hier graag. Mijn felicitaties aan TS voor dit platvorm.

GroteFoto-EEEDKJWE.jpg

Dat we hier nog maar lang onze afwijking mogen delen. Ik neem er eentje op. Proost!

Echt Mercedes ten voeten uit. In zo'n C140 voel je je oppermachtig. Alsof je hinderlijke andere weggebruikers zo even van de weg botst.

Dionysus zei:
Mooi. Gewoon uit enthousiasme een topicje gestart. Je liefde met zomaar een oude Mercedes delen met anderen. En "zomaar" een Mercedes bleek een model te zijn dat meer harten in vervoering bracht. Inclusief het mijne.

Misschien dat er out there meer mensen met hetzelfde virus besmet zijn?
En die mensen zijn er. Velen zelfs. Dit topic is al 2 jaar springlevend. Onder de bezielende leiding van TS. Ik schreef het al eerder, ik ben hier graag. Mijn felicitaties aan TS voor dit platvorm.

GroteFoto-EEEDKJWE.jpg

Dat we hier nog maar lang onze afwijking mogen delen. Ik neem er eentje op. Proost!

Dan doe ik mee.:D Je hebt helemaal gelijk, dit is by far het leukste topic van het forum. Gewoon lekker enthousiast de liefhebberij delen voor een icoon uit de Mercedeshistorie.

Ik had de afgelopen maand erg weinig tijd, maar tussen de bedrijven door probeerde ik iig dit topic te blijven meelezen. Mijn 300 is ook schandelijk verwaarloosd, ik heb er zes weken niet mee gereden. Voor straf startte ze vanavond niet. Ik hoorde enkel een ratelend geluid en dat was het dan. Morgen maar eens aan de lader hangen en zien of ze er dan wel zin in heeft.....

... en bedankt (y)

Gisteren toch besloten om in deze tijd van crises en volgens 'de geleerden' verder economisch onheil, een halletje te huren voor onze W124's (en missschien wat ander mooi spul). Een risico, maar het uitoefenen van de hobby is leuk en anderen genieten (en 'sponsoren' deels) mee.

Gisteren ook weer 's gereden in W140 500SE; wat een fantastische auto is dat toch. Helaas gaan we 'm niet opnemen in onze voorraad (maar wat niet is, kan komen). Ook gereden in een W124 E320. Niet te vergelijken met een W140, maar als je dat toch doet, rijdt de E320 een stuk strakker. De W140 overtuigd door ruimte, stilte, grandeur en domineert het straatbeeld als hij voorbij rijdt. De W124 E320 is veel minder opvallend, maar met 220PK stuurt 'ie buitengewoon prettig. Die zou ik dus wel een tijdje willen rijden.

520d zei:
Mijn 300 is ook schandelijk verwaarloosd, ik heb er zes weken niet mee gereden. Voor straf startte ze vanavond niet. Ik hoorde enkel een ratelend geluid en dat was het dan. Morgen maar eens aan de lader hangen en zien of ze er dan wel zin in heeft.....

... nog steeds vind ik jouw 300CE configuratie de mooist mogelijke; houd 'm svp heel voor de volgende eigenaar :T

Ben het wel met voorgaande posters eens dat de 140 naarmate de tijd vordert hij mooier wordt. (en dan heb ik het nog niet over het rijgenot gehad, want dat is echt des Benz:))
Maar vind nog wel steeds de w124/126 beter in balans dan de w140.

Slechts 119.000km, je kunt nog heel wat afbuffelen met Bisonnetje.

38.jpg

Rosa voor jezelf en Bisonnetje voor er bij. Tjonge. Ik zet de deuren vast op een kier. Daar kan geen Up! tegenUp!

... ik zet de deur wagenwijd open; laat maar komen. Maar ja, helaas gaat alleen de zon 'voor niets' op.

Hoe dan ook, deze W124 is een absolute bisonderheid.

michel1975 zei:
Ben het wel met voorgaande posters eens dat de 140 naarmate de tijd vordert hij mooier wordt. (en dan heb ik het nog niet over het rijgenot gehad, want dat is echt des Benz:))
Maar vind nog wel steeds de w124/126 beter in balans dan de w140.

... heel recent las ik een oud interview met Bruno Sacco; van de W140 zegt hij daar dat hij spijt heeft van de W140 omdat die "4 inches too tall" zou zijn (zo lang is hij zelf nu ook weer niet, dus dat hij hem zelf te hoog vindt snap ik wel...) en van de W126 SEC zegt hij dat hij graag de handvatten van de portieren opnieuw zou ontwerpen.

Dionysus zei:
Mijn opvoeders hielden mij altijd voor: "Het gaat om het innerlijk, het karakter".

Het innerlijk ga je pas waarderen na enkele jaren. Mijn relaties duren nooit langer dan enkele jaren, dan wil je toch niet tegen iets lelijks aankijken?

Gullwing zei:
Dionysus zei:
Mijn opvoeders hielden mij altijd voor: "Het gaat om het innerlijk, het karakter".

Het innerlijk ga je pas waarderen na enkele jaren. Mijn relaties duren nooit langer dan enkele jaren, dan wil je toch niet tegen iets lelijks aankijken?
Klinkt best wel zielig eigenlijk....

... als je bedenkt dat het hier over auto's gaat, is de opmerking zo gek nog niet. Maar dan moet je 'dat' wel bedenken.

Interessant overigens; hoe analyseer en herken je de innerlijke waarde van een automobiel?

ach is gewoon een keuze, mensen worden tegenwoordig vrij eenvoudig 80. Zogenaamd 50 jaar lang helemaal gelukkig naast iemand lopen geloof ik niet zo in. Veel vrienden in NL zijn inmiddels alweer enkele jaren getrouwd, maar echt gelukkig lijken ze geen van allen. Maar misschien wordt het morgen allemaal anders :):T

W124STER zei:
... als je bedenkt dat het hier over auto's gaat, is de opmerking zo gek nog niet. Maar dan moet je 'dat' wel bedenken.

:D

Met auto's is het precies hetzelfde. Ik wilde altijd een porsche, nu nog geen 7500km verder boeit het ding me eigenlijk helemaal niet meer. En rij ik alleen nog in die diesel. Ik beleef er niet zoveel emotie mee. Misschien toch maar een een 12 cilinder italiaan o_O

W124STER zei:
... heel recent las ik een oud interview met Bruno Sacco; van de W140 zegt hij daar dat hij spijt heeft van de W140 omdat die "4 inches too tall" zou zijn (zo lang is hij zelf nu ook weer niet, dus dat hij hem zelf te hoog vindt snap ik wel...) en van de W126 SEC zegt hij dat hij graag de handvatten van de portieren opnieuw zou ontwerpen.

Bij Nijkamp in Vaassen staat een erg mooie W140 500 SEL in de juiste kleurstelling en met de juiste velgen. het plaatje kan ik helaas niet posten, maar als je die auto daar zo ziet staan, is hij wel echt kenmerkend voor de filosofie van Mercedes begin jaren negentig. Wat mij betreft vormt deze auto het overdonderende sluitstuk van de Saccoperiode, al weet ik dat Sacco ook nog betrokken is geweest bij latere modellen.

Qua ontwerp is het een auto met verschillende gezichten. Je zou hem lomp kunnen noemen, en die uitstraling heeft hij ook wel vanuit bepaalde hoeken. Aan de andere kant zie je wat mij betreft echter ook heel duidelijk de elegante lijnen van het ontwerp van de W124 terugkomen in het ontwerp. Zeker de modellen van voor de facelift zijn wat mij betreft erg mooi, juist door de eenvoudige en soms nog wat hoekige belijning.

Vanaf de introductie van de W140 hink ik eigenlijk een beetje op twee gedachten. Zeker, de W126 is wat mij betreft eleganter. Maar toch, de dominantie en technische perfectie van de W140 is toch van een heel andere orde. Kies je voor de klassieke, elegante W126 of toch die overdonderende W140? Ik merk bij mijzelf dat mijn voorkeur al twintig jaar periodiek verandert.

De constante factor blijft voor mij de W124. De MoPfl. 0 en 1 dan wel....:cool:

520d zei:
W124STER zei:

Bij Nijkamp in Vaassen staat een erg mooie W140 500 SEL in de juiste kleurstelling en met de juiste velgen. het plaatje kan ik helaas niet posten, maar als je die auto daar zo ziet staan, is hij wel echt kenmerkend voor de filosofie van Mercedes begin jaren negentig. Wat mij betreft vormt deze auto het overdonderende sluitstuk van de Saccoperiode, al weet ik dat Sacco ook nog betrokken is geweest bij latere modellen.

Qua ontwerp is het een auto met verschillende gezichten. Je zou hem lomp kunnen noemen, en die uitstraling heeft hij ook wel vanuit bepaalde hoeken. Aan de andere kant zie je wat mij betreft echter ook heel duidelijk de elegante lijnen van het ontwerp van de W124 terugkomen in het ontwerp. Zeker de modellen van voor de facelift zijn wat mij betreft erg mooi, juist door de eenvoudige en soms nog wat hoekige belijning.

Vanaf de introductie van de W140 hink ik eigenlijk een beetje op twee gedachten. Zeker, de W126 is wat mij betreft eleganter. Maar toch, de dominantie en technische perfectie van de W140 is toch van een heel andere orde. Kies je voor de klassieke, elegante W126 of toch die overdonderende W140? Ik merk bij mijzelf dat mijn voorkeur al twintig jaar periodiek verandert.

Voor de gewone W140 hink ik ook idd. op 2 gedachtes. De zit, het rijden, het voorkomen. Formidabel echt des Benz. Zeker in de juiste kleuren. De W126 in dit geval de coupé is gewoon mijn all time favourite geweest. Van kinds af aan al. Dat was de auto die boven mijn bed hing. Weliswaar in AMG trim:cool:. Vindt nu toch echt de originele versie de mooiste. Verstand komt met de jaren zullen we maar zeggen:)
Grappig van die handvaten. Is me nooit echt opgevallen maar echt subtiel zijn ze idd. niet.

Voor wat betreft de W124 daar is geen waardige opvolger voor gekomen. Tuurlijk de W210 is en sich best een leuke auto in de juiste configuratie maar geen toekomstige klassieker. Tenminste in mijn ogen niet. Het enige nadeel van de W124 vind ik dat je hem zoveel ziet en dan niet altijd in de meest florissante staat.

michel1975 zei:
De W126 in dit geval de coupé is gewoon mijn all time favourite geweest. Van kinds af aan al. Dat was de auto die boven mijn bed hing. Weliswaar in AMG trim:cool:. Vindt nu toch echt de originele versie de mooiste. Verstand komt met de jaren zullen we maar zeggen:)

Of met verandering van smaak. En hangt 'ie er over 10 jaar weer.;)

Met pijn in m'n hard ga ik afscheid nemen van mijn Mercedes-Benz 260 E. We hebben nu drie auto's voor de deur staan en ruimtegebrek. We willen tevens het dagelijks vervoer van m'n vriendin (een Volvo V40) gaan vervangen voor een Baby Benz en daarom moet de W124 het veld ruimen.

De Mercedes-Benz 260 E komt uit 1989 en heeft ruim 420.000 km op de klok. De kleur van de auto is Astral Silver Metallic (735 U) en hij is voorzien van een keurig, onbeschadigd zwart lederen interieur (261 A). De auto is verder voorzien van de volgende opties:

240 outside temperature indicator
280 steering wheel and gearshift lever in leather trim
404 multiple contour backrest left
412 electric sliding roof with tilting device
420 4-speed automatic transmission
543 sun visor with vanity mirror, illuminated
570 front armrest, folding
593 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane, single-sheet safety
620 exhaust emission control

Hij is tevens voorzien van een Sony autoradio met CD-wisselaar, een nieuwe electrische Hirschmann antenne en een autotelefoon.

De auto is zeer goed onderhouden en voorzien van een uitgebreide onderhoudshistorie (helaas niet helemaal volledig) en geldig NAP-certificaat.
De eerste eigenaar heeft ruim 4 ton met de 260 E gereden. De Benz is na mijn aankoop in september 2010 (bij 410.000 km) voorzien van een nieuw luchtfilter, nieuwe bougies en daarnaast is ook de motor-, versnellingsbak- en cardanolie ververst (incl. nieuwe filters). Op 15 augustus 2011 is de auto bij Wensink in Harderwijk (Mercedes-Benz Classic Center) voorzien van een nieuwe APK en 4 nieuwe banden.

De auto is natuurlijk niet in nieuwstaat. Hij heeft hier en daar wat roestplekjes en ook bromt het cardan wat boven de 140 km/u. Geen schokkende zaken. Voor z'n leeftijd en kilometers vind je niet zo snel zo'n mooi en eerlijk exemplaar. En zeker niet voor de slechts € 1500 die de auto op moet leveren.

Ik heb de auto (nog) niet op Marktplaats staan, want ik hoop eigenlijk dat iemand hier deze heerlijke W124 van me wil overnemen. Foto's van de auto kan je hier vinden:

https://www.dropbox.com/gallery/17781600/1/1989%20Mercedes-Benz%20260%20E?h=1374d0

Als je interesse hebt, kan je mij een email sturen op ralf@ralft.com. De auto staat in Ermelo.

Twingo1 zei:
michel1975 zei:
De W126 in dit geval de coupé is gewoon mijn all time favourite geweest. Van kinds af aan al. Dat was de auto die boven mijn bed hing. Weliswaar in AMG trim:cool:. Vindt nu toch echt de originele versie de mooiste. Verstand komt met de jaren zullen we maar zeggen:)

Of met verandering van smaak. En hangt 'ie er over 10 jaar weer.;)
Ik mag van moeders geen posters van auto's meer boven mijn bed hangen:)

De witte Matchbox SEC in AMG trim ligt nog wel in mijn nachtkastje:cool:

Ralf T zei:
De auto is natuurlijk niet in nieuwstaat. Hij heeft hier en daar wat roestplekjes en ook bromt het cardan wat boven de 140 km/u. Geen schokkende zaken. Voor z'n leeftijd en kilometers vind je niet zo snel zo'n mooi en eerlijk exemplaar. En zeker niet voor de slechts € 1500 die de auto op moet leveren.

... wel interessant, deze 'nieuwe gebeurtenis in dit topic'. We hebben het nog niet eerder gehad; een van de medeschrijvers die zijn auto te koop aanbiedt. Dat biedt ook aanknopingspunten voor een leuke discussie; want, wat vinden de lezers de auto waard? Hij staat er prachtig bij, mooie foto's, prachtig interieur, degelijke staat van onderhoud, 420.000km op de klok en dat voor €1500,00. Is de auto dat waard voor een particulier? De handel zal het er denk ik niet voor geven, maar zou een liefhebber er wel voor gaan? Persoonlijk zou ik toch opzien tegen de kilometerstand; een 260 kan wel wat hebben, maar toch. Wie gaat deze auto kopen?

Wat mij opvalt is hoe ongelofelijk mooi het leer er nog uit ziet. Puur afgaande op de foto's zou ik die 1500 euro er dus wel voor over hebben. Het is dat ik geen auto nodig heb..

De handel geeft gewoon max. € 1000 voor zo'n auto. Maar ja, ga als particulier maar 'ns met € 1500 voor een W124 shoppen. Daarvoor is weinig soeps te vinden, weet ik uit ervaring.

520d zei:
Kies je voor de klassieke, elegante W126 of toch die overdonderende W140? Ik merk bij mijzelf dat mijn voorkeur al twintig jaar periodiek verandert.

... gevoelsmatig sluiten de W126 en de W140 elkaar uit; ik denk dat er weinig eigenaren zijn die net zo makkelijk een W126 als een W140 zouden aanschaffen. De W126 zet je terug in de tijd. De W140 niet. Qua lijnen is er geen enkele overeenkomst. De W124 (MoPf2) verbindt beide ontwerpen en verraad dat Sacco 'er achter staat'. Maar verder? Ik zou ze allebij willen hebben; de W126 voor 'de tijdreis' en de W140 om te ervaren dat rijden in een kasteel kan (en dat je daarvoor geen dus Bentley Arnage hoeft te kopen).

Ralf T zei:
De handel geeft gewoon max. € 1000 voor zo'n auto. Maar ja, ga als particulier maar 'ns met € 1500 voor een W124 shoppen. Daarvoor is weinig soeps te vinden, weet ik uit ervaring.

... en dat is helemaal waar; iedereen weet te vertellen dat het allemaal veel goedkoper kan (qua inkoop), maar vindt maar 's een goede. De auto's die ik tot nu 'voor weinig' weet te vinden, worden voor een aanzienlijk bedrag aan Euro's klaar gemaakt voor de verkoop. Een goede mag wat kosten en voor een goede geldt dat de marges 'dun' zijn. De mazzeltjes daargelaten; want als je veel tijd besteedt aan het zoeken, vind je ook wel eens wat goeds 'voor weinig'. Maar dat is wel een 'speld<>hooiberg journey'.

W124STER zei:
520d zei:
Kies je voor de klassieke, elegante W126 of toch die overdonderende W140? Ik merk bij mijzelf dat mijn voorkeur al twintig jaar periodiek verandert.

... gevoelsmatig sluiten de W126 en de W140 elkaar uit; ik denk dat er weinig eigenaren zijn die net zo makkelijk een W126 als een W140 zouden aanschaffen. De W126 zet je terug in de tijd. De W140 niet. Qua lijnen is er geen enkele overeenkomst. De W124 (MoPf2) verbindt beide ontwerpen en verraad dat Sacco 'er achter staat'. Maar verder? Ik zou ze allebij willen hebben; de W126 voor 'de tijdreis' en de W140 om te ervaren dat rijden in een kasteel kan (en dat je daarvoor geen dus Bentley Arnage hoeft te kopen).
Bij mij overheerst idd hetzelfde gevoel. De 'klassieke' W126 en de Uber benz. En dan daartussen de allemansvriend de 124 :D

W124STER zei:

Ik zou ze ook best allebei willen hebben, met name omdat ik merk dat ik bij beide auto's toch wel "gevoel" heb. Plaatsgebrek laat echter bij mij maar één extra auto toe.

Bij de coupéversies ben ik er snel uit. De C140 is het voor mij nog steeds niet, terwijl de C126 juist nog altijd de top vertegenwoordigt. Die 500 SEC bij 500 E zou ik zo de showroom uit willen rijden. Ik heb de centjes alleen even niet paraat voor dat machtig mooie exemplaar....

Tja, en wat is inderdaad een goede prijs voor die 260 E? Zie voor € 1.500,- maar eens een goede W124 te vinden. Bij deze kun je iig een aardige inschatting maken van de technische conditie, bovendien lijkt het een mooi onderhouden en verzorgd exemplaar.

Aan de andere kant zul je toch een keer moeten investeren in roestbehandeling en vervanging van allerlei onderdelen die met die kilometerstand de geest een keer gaan geven. Dat loopt toch altijd weer in de papieren, met als gevolg dat je op termijn misschien toch weer meer geld uitgeeft dan je eigenlijk wilde.

Des ondanks geloof ik dat er een liefhebber moet zijn die voor dat luttele bedrag bereid is de 260 te adopteren. Succes met de verkoop!

E.r zit toch een aardige discrepantie tussen het gejubel over deze automobielen
en de werkelijke waarde. Mijn Tomos is dus nog meer waard..:p

W124STER zei:
... gevoelsmatig sluiten de W126 en de W140 elkaar uit; ik denk dat er weinig eigenaren zijn die net zo makkelijk een W126 als een W140 zouden aanschaffen.

Toch zullen W126 rijders begin jaren 90 als opvolger een W140 hebben gekocht.

De mens zoekt vooruitgang. Als je als W126-adept jaren in een, ik noem maar wat, 20 jaar oude W126 420 SE hebt gereden, dan gaat er toch eens iets kriebelen. Dan ben je benieuwd naar iets anders. Iets nog beters.

En uiteindelijk ga je eens rijden in een W140.

Wauw. Ondanks het uiterlijk.

Wauw.

En eigenlijk is-ie toch best wel erg Benz. Misschien nog wel meer Benz dan "m'n huidige 420".

De W140 is voor mij nog altijd een droom-Benz. Hij heeft dat heerlijke over-the-top uiterlijk waarmee 'ie ontzag uitstraalt. Geen enkele S heeft dat daarna nog in die mate kunnen evenaren. Veel mensen vinden 'm lelijk, maar eigenlijk is 'ie gewoon mooi op z'n eigen manier. De absolute topklasse uit de tijd dat topklasse ook nog een bijpassend uiterlijk had.

Terug
Bovenaan