Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

Hey luitjes,

Bedankt voor jullie leuke reacties.
De foto die Dionysus heeft geplaatst was hoe ik hem aantrof en hoe hij op internet stond.
Nu de roest is bijgewerkt en de velgen gepoten is het wel even een ander gezicht.
Ik was van plan deze foto's hier te plaatsen, maar het lukt me niet echt. Blijkbaar jullie wel.
Dus als jullie tips hebben....

Zeker nu die rubriek er is van de 3 faumous cars. Wat zijn ze en blijven ze mooi.
Zelf kan ik het wel even mondeling toelichten, al zag ik er al 1 bij zitten die ik ook super vindt:
Natuurlijk de 6.3, dan de pagode en de "heckflosse" met verticale km teller.
Alle drie uit dezelfde tijd, maar dat is omdat ik dat qua vormgeving de mooiste mercedessen vind.
Een 500 E of een vette w126 blijven ook mooi, maar het chroomwerk mis ik hier een beetje.
Ach het blijft moeilijk kiezen.....dromen.

Zijn er trouwens hier w124 kombi rijders in de buurt van eindhoven?
Zie er hier maar weinig tot geen rijden.

Roland

Ook mijn Benz top 3 kan niet uitblijven:

1. R107 300 SL:

pic16.jpg

2. W201 190E 2.6:

Mercedes-Benz-W201-picture.jpg

3. W126 560 SEL:

MERCEDESBENZS-Klasse-W126--medium-942_16.jpg

... zou dit de mooiste openingspost zijn van een nieuwe pagina in dit topic? Prachtig, zo'n R107 (y)

W124STER zei:
... kennen we deze auto nog? Toen die voor het eerst in dit topic gepost werd, wilde ik 'm al kopen (was toen een linkje naar een Marktplaatsadvertentie). 520d was me voor en kocht de auto :) .

Maar waar een forum / AW-topic al niet goed voor is; we zijn het niet vergeten, hebben contact gezocht en 520d dacht mee. Volgende week staat deze 300CE in Kraggenburg! 520d bedankt :D

Graag gedaan, ik blijf hem graag volgen. Hij staat mooi gepoetst in de garage, klaar voor zijn trip naar Kraggenburg!(y)

... nu we de winter erbij moeten denken, toch maar een winters plaatje voor "Einen guten Rutsch ins neue Jahr!";

W124%204matic%20-%20100%20Jahre%20Allrad%20_2007_.jpg

Die 400 E al opgemerkt in de hal?
Ongeloveloos heftig geval.

88.jpg

Maar stond deze al niet eerder bij MHS?

Hier dan mijn top 3:
De Gullwing 300SL

[IMG=https://img811.imageshack.us/img811/1130/gullwing.jpg][/IMG]

Uploaded with ImageShack.us

De Pagode

[IMG=https://img585.imageshack.us/img585/7404/mercedesbenzpagode01.jpg][/IMG]

En de W111, hoe kan het ook anders na een W108 te hebben gehad

[IMG=https://img577.imageshack.us/img577/8875/19682520mercedes2520dil.jpg][/IMG]

Ik weet het is een top 3 maar heeeeeeel dicht tegen de top 3 aan zit toch wel deze, en nee ik ben geen dictator:cool:

[IMG=https://img808.imageshack.us/img808/1764/mercedesbenz600pullmanl.jpg][/IMG]

En uiteraard mijn eigen SEC........

W124STER zei:
... mooi, mooi, mooi, mooi (y)
En het ergste is, ik had ook moeiteloos een top 10 kunnen vullen.
Er zijn niet veel merken waar ik dat van kan. Kan vaak individuele modellen wel erg mooi vinden maar zo moeiteloos een top 10 is nog zo simpel niet.

Leuk. Dit topic draagt inmiddels een legendarische naam. Maar de auto in de 1e post van deze pagina draagt niet zijn naam. De R107 werd ontworpen onder leiding van Friedrich Geiger. En zoals hier al terecht opgemerkt, die kon er ook wat van. De R107 behoeft style-technisch geen uitleg.

Wat mij betreft Geigers' hoogtepunt:

dyn004_original_480_360_pjpeg_2576110_27e39fb151841fc39a0dfceaf64cc1f5.jpg

Niet onaardig. Om het eens zo te zeggen.

Heb één keer de kans gehad in een (verlengde) 600 mogen rijden...
Wat een ding!
Er zat een schot tussen de chauffeur en de mensen achterin, waardoor ik totaal geen beenruimte had.
Moet er wel bij zeggen dat ik 2 meter ben (en dat ik in de w124 heel goed pas).
Wat wel indruk maakte waren de ramen van de 600.
Deze werken niet electrisch maar pneumatisch, je hoort ze niet omhoog ofwel omlaag gaan.
Heb je niet dat irritante geluid..... Maar heb je een lek dan heb je een probleem.
Laten het maar niet over hebben wat hij verbruikte, maar dat deed er niet aan toe.
Het was in ieder geval een hele belevenis, ofwel "a once of a lifetime experience".

Roland

... mooie plaatjes en mooie verhalen op deze pagina! Daar kan er wel eentje bij; ik heb 'mijn' 300D Turbo weer terug. Begin 2011 verkocht en nu staat 'ie weer bij ons. Bijna geen kilometer gereden in de tussentijd. Wat blijft het een heerlijke auto om in te rijden. Met 147Pk merk ik het verschil met mijn huidige W124 200D met 75Pk. Nul tot honderd? De 200D doet daar 18,5 seconden over. De 300D Turbo 10,9. Het koppel is ook duidelijk 'iets anders'; 126Nm voor de 200D en 273Nm voor de 300D Turbo. Het verbruik is voor de 200D gunstiger; 1 op 16 tegen 1 op 12 voor de 300D. Maargoed, het weerzien was prettig! :)

Kijk, da's goed nieuws. De melding van de plotselinge verkoop staat me nog helder voor de geest. Iets van "m'n onderkaak van m'n schoot afhalen" luidde mijn reactie destijds. Leuk dat-ie weer in vertrouwde handen is.

IMG_6132%20%28Kopie%29.jpg

Interessante kentekenplaathouder ook...

smarter zei:
Dionysus zei:

Dat was destijds een waardeverhogende optie bij aanschaf, zo is mij verteld...:T
Klopt en bijna te geef met Beko kentekenhouder:)

En nu even serieus. Zou ook graag mijn oude liefde (de W108) weer terug willen hebben maar ik weet niet eens of die uberhaupt nog rijdend is.:confused:

Dionysus zei:
Kijk, da's goed nieuws. De melding van de plotselinge verkoop staat me nog helder voor de geest. Iets van "m'n onderkaak van m'n schoot afhalen" luidde mijn reactie destijds. Leuk dat-ie weer in vertrouwde handen is.

... verkoop had toen te maken met de overstap van een loondienstbetrekking naar het zelfstandig ondernemerschap. Dat laatste bevalt zo goed en heeft dermate resultaat, dat de auto van toen weer is teruggekocht (en met de 300D Turbo nog een aantal andere). "MHS van de kentekenplaathouder" heeft mijn / onze ambitie mede richting gegeven. Dat is absoluut waar.

michel1975 zei:
En nu even serieus. Zou ook graag mijn oude liefde (de W108) weer terug willen hebben maar ik weet niet eens of die uberhaupt nog rijdend is.:confused:

... al serieus gezocht naar de W108 van toen?

... goed gezien (daar komt 'ie vandaan), maar de auto is door MHS aan mij verkocht.

Impala blijft een mooie kleur, wij hebben gisteren nog een 87'er 230E Automaat in die kleur verkocht. Met beige interieur, dat is dan echt een lekkere frisse combinatie.

W124STER zei:
... who know's, maar ik vraag me af wanneer deze auto in prijs gaat dalen; nog steeds te koop en inmiddels met nieuwe koppakking als 't goed is.

Dit is een MoPf II. Was dat dan niet automatisch een E320? En niet een 12V E300? Of geldt die motorverandering niet voor de 4-Matic modellen? Daar ben ik, na het zien van de advertentie, dan toch even benieuwd naar.

Noem me een mierenne-uker.

W124STER zei:
michel1975 zei:

... al serieus gezocht naar de W108 van toen?
Wat is serieus? Helaas is de auto niet (meer)te vinden via de rdw. Maar dit was al vrijwel vanaf het moment dat de auto verkocht was. Kan me niet voorstellen dat de auto meteen verschroot, of als donorauto gebruikt is. Zo slecht was de auto ook weer niet. Maar zou er graag weer 1 terug kopen. Alleen dan heb ik volgende probleem. Waar moet ik hem stallen??

Audi80Coupé zei:
Impala blijft een mooie kleur, wij hebben gisteren nog een 87'er 230E Automaat in die kleur verkocht. Met beige interieur, dat is dan echt een lekkere frisse combinatie.

... zo zijn ze inderdaad erg mooi!

[size=x-small]...edit, kort zinnetje; 'k was toch een woordje vergeten...[/size]

Dionysus zei:
Dit is een MoPf II. Was dat dan niet automatisch een E320? En niet een 12V E300? Of geldt die motorverandering niet voor de 4-Matic modellen? Daar ben ik, na het zien van de advertentie, dan toch even benieuwd naar.

... de E300 4MATIC werd geproduceerd tussen 07-1993 en 04-1995 met dezelfde motor als voor de 300E 4MATIC geproduceerd tussen 09-1989 en 07-1993: de M103 E30 / 103.985 KE.

Dionysus zei:
W124STER zei:
... who know's, maar ik vraag me af wanneer deze auto in prijs gaat dalen; nog steeds te koop en inmiddels met nieuwe koppakking als 't goed is.

De 4-Matic was nog gewoon de E 300, dus dat klopt wel.

Ralf T zei:
Dionysus zei:

De 4-Matic was nog gewoon de E 300, dus dat klopt wel.

Kenners die de geinteresseerde onwetenden op de hoogte stellen van zaken die die onwetenden niet weten. Daaom heten ze ook onwetenden.
Dank.

Blijft natuurlijk de vraag: Waarom geen E320 4-Matic? Wat voor moverende redenen had Das Haus om die oude(?!?) 12 klepper te handhaven in de vierwiel-aangedreven W124's?

Over W124's raak je nooit uitgepraat.

Vanmiddag de 260 E achtergelaten in Kraggenburg. Er staan echt schitterende sterretjes in die hal!

Die hal wordt snel gevuld! Leuke afwisselende vloot W124's. Nu nog een mooie coupe erbij...:cool:

De beste wensen overigens voor allemaal. Dat het maar weer een mooi jaar mag worden met leuke W124-gerelateerde verhalen.

Aan alle connaisseurs, Liebhaber, adepten en iedereen die niet in één van deze categorieën past, maak er een topjaar van!

DSC_1890.jpg

... en ook namens mij aan alle meeschrijvers, -lezers en posters; met dank voor de bijdragen in het afgelopen jaar en de allerbeste wensen voor 2012!

@Dionysus; er is inmiddels een aantal topicschrijvers die hun auto in Kraggenburg hebben geparkeerd; de 14-TZ-SF 500E staat er nog niet (maar wat is 'ie mooi op de plaat gezet!).

@Ralf T: de 260E is het bewijs van de kwaliteit van de W124. Na 420.000km technisch in een puike conditie!
@520d: ik denk dat we het deze week geregeld kunnen krijgen. Dan staat de wat mij betreft mooiste coupe kleurencombinatie in onze hal (en ik weet nog steeds niet of ik 'm dan toch niet op privé zet...)

Ik ben me bewust van het feit dat ik voor onderstaande vraag een nieuw topic moet openen (en heb dat ook al gedaan) maar de nood is hoog dus vandaar dat ik ook dit topic even gebruik:

"Helaas kwam ik er vandaag bij de pomp achter dat de tankklepvergrendeling van mijn Mercedes 190 vergrendelt bleef (ook al waren de portieren open).

Daar sta je dan met je mooie gedrag; 150 Km voor de boeg, voor 50 KM aan brandstof in de tank en een tankklep die vergrendeld is en vooral blijft.

Nou weet ik bijna zeker dat je deze klep kunt openen vanuit de kofferbak (noodoplossing). Ik heb al gekeken en zie de vulpijp met wat slangetjes erom heen zitten maar weet werkelijk niet wat te doen."

Bij voorbaat dank het de beste wensen voor 2012

W124STER zei:
... en ook namens mij aan alle meeschrijvers, -lezers en posters; met dank voor de bijdragen in het afgelopen jaar en de allerbeste wensen voor 2012!

@Dionysus; er is inmiddels een aantal topicschrijvers die hun auto in Kraggenburg hebben geparkeerd; de 14-TZ-SF 500E staat er nog niet (maar wat is 'ie mooi op de plaat gezet!).
Dit schreeuwt uiteraard om foto's:)

In ieder geval allemaal de beste wensen voor 2012.

Diegene die verantwoordelijk is voor het op een werkelijk fantastische wijze van vastleggen van die 500 E is Luuk van Kaathoven. En de foto is gemaakt bij het publiceren van dit artikel. Op het inmiddels terziele zijnde weblog youngtimerblog.nl van Snipe.

De 500 E was destijds wel in eigendom van MHS. En zonder diens toestemming konden de foto's dus nooit zijn gemaakt. Ik weet echter niet of hij voor deze foto's ook de poeplap heeft getrokken.

Maar m'n schoonmoeder op een schuytvlot, wat een prachtige plaat. Die dus in zijn geheel zonder enige inmenging van mijn kant gemaakt is. Dat dat even duidelijk is.

W124STER zei:
@520d: ik denk dat we het deze week geregeld kunnen krijgen. Dan staat de wat mij betreft mooiste coupe kleurencombinatie in onze hal (en ik weet nog steeds niet of ik 'm dan toch niet op privé zet...)

Dat kan ik me voorstellen. Het gaat mij wel aan het hart dat hij vertrekt. Ik kijk er dagelijks even naar en bedenk me dan steeds weer wat een mooi ding het toch is. Voor mij is het nu echter goed om hem te laten gaan, mede omdat ik zakelijk wat veranderingen voor de boeg heb die ook weer geld kosten. Maar er komt een vervanger, dat is zeker. Ik mik op 2013, hopelijk als beloning aan mezelf voor hard werken in 2012....:)

Dionysus zei:
Diegene die verantwoordelijk is voor het op een werkelijk fantastische wijze van vastleggen van die 500 E is Luuk van Kaathoven. En de foto is gemaakt bij het publiceren van dit artikel. Op het inmiddels terziele zijnde weblog youngtimerblog.nl van Snipe.

De 500 E was destijds wel in eigendom van MHS. En zonder diens toestemming konden de foto's dus nooit zijn gemaakt. Ik weet echter niet of hij voor deze foto's ook de poeplap heeft getrokken.

Maar m'n schoonmoeder op een schuytvlot, wat een prachtige plaat. Die dus in zijn geheel zonder enige inmenging van mijn kant gemaakt is. Dat dat even duidelijk is.

Volstrekt duidelijk. En wat een schoonheid is het. Zowel de foto als de auto. Postermateriaal.

Terug
Bovenaan