Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

Wel mooi om te zien dat er in dit topic ondanks smaakverschillen wel respectvol met elkaar omgegaan kan worden.
Dus wat mij betreft is dit topic een lang leven beschoren:D

Post 5.001 verdient een 500E

33.jpg

Michel1975 zei:
Wel mooi om te zien dat er in dit topic ondanks smaakverschillen wel respectvol met elkaar omgegaan kan worden.
Dus wat mij betreft is dit topic een lang leven beschoren

Ere wie ere toekomt...............................(y)

Blijft een tijdloze schoonheid zo'n 500E. Economisch totaal niet verantwoord en inmiddels qua power overal voorbij gestreefd maar wat is die begerenswaardig.

michel1975 zei:
Economisch totaal niet verantwoord

Als dat de enige overweging in Nederland was geweest, dan waren er maar twee auto's op de Nederlandse wegen te vinden: de Dacia Logan voor de mensen met kinderen en de Toyota Aygo voor diegene zonder kleine opvretertjes.

En had dit topic niet bestaan.

Dionysus zei:
michel1975 zei:
Economisch totaal niet verantwoord

Als dat de enige overweging in Nederland was geweest, dan waren er maar twee auto's op de Nederlandse wegen te vinden: de Dacia Logan voor de mensen met kinderen en de Toyota Aygo voor diegene zonder kleine opvretertjes.

En had dit topic niet bestaan.
Een beetje zoals mijn wagenpark eruit ziet. De Bluemtion om vooral maar niet teveel te hoeven te betalen en erg groen bezig te zijn. De Mazda vanweg zijn oerdegelijke imago voor de buitenwereld en vooral voor mijn vrouw hufterproof. En de Benz om de voorgaande argumenten compleet van tafel te vegen. Gewoon omdat ik het zo'n mooie auto vind.

Een Bluemotion, een Mazda en een 500 SEC. Een duidelijker mix van "hoofd" en "hart" kom je niet snel tegen.

En met een fantastisch resultaat. Het "hart" heeft een 500 SEC op de oprijlaan bezorgd.
Voor een beetje joie de vivre heb je toch echt het "hart" nodig.

Icebrain zei:
Post 5.001 verdient een 500E

... wat een auto! Zaterdag op de koffie in Castricum. Deze auto bekijken, maar vooral Bisonbraun. Nooit live gezien, dus dat moet een keer.

michel1975 zei:
En de Benz om de voorgaande argumenten compleet van tafel te vegen. Gewoon omdat ik het zo'n mooie auto vind.

... goede slotregel voor iedereen die iemand moet uitleggen waarom hij een oude Benz rijdt. Onthouden voor 'de moeilijke momenten'.

... we hebben deze auto niet ingekocht; hij staat gewoon te koop, want hij past best goed in het rijtje. De prijs is ook 'iets anders' en niet helemaal vergelijkbaar met de E420. Dus ja, jouw E420 had er ook best bij mogen staan (maar dan had je 'm niet zo snel zelf moeten verkopen :) )

... uniek! Niet te geloven dat iemand dit bij elkaar heeft gezocht (of aan heeft gedurfd). Op z'n minst 'een opmerkelijke keuze'. Ben benieuwd wie de eerste eigenaresse (ja toch?) was.

Als ik hem zo zie staan zeg ik doe maar. Als ik hem destijds nieuw had gekocht was het niet eens in me opgekomen en had ik ongetwijfeld voor een 'veilige' kleur gekozen. Zo zie je maar wat een beetje lef en/of out of the box denken op kan leveren.
Ik zeg... Doen!!!!!!:)

michel1975 zei:
Als ik hem zo zie staan zeg ik doe maar. Als ik hem destijds nieuw had gekocht was het niet eens in me opgekomen en had ik ongetwijfeld voor een 'veilige' kleur gekozen. Zo zie je maar wat een beetje lef en/of out of the box denken op kan leveren.

Lichte interieurkleuren ik vind het geweldig, een MB of Audi danwel BMW zet maar neer, maar met kinderen blijft het alleen bij dromen en kies ik veilig zwart of lichtgrijs ik blijf dan poetsen en boenen om de vegen weg te krijgen op de bekleding.....................:D

Icebrain zei:
michel1975 zei:

Lichte interieurkleuren ik vind het geweldig, een MB of Audi danwel BMW zet maar neer, maar met kinderen blijft het alleen bij dromen en kies ik veilig zwart of lichtgrijs ik blijf dan poetsen en boenen om de vegen weg te krijgen op de bekleding.....................:D
Met leer valt dat wel mee maar zo'n combi was destijds nooit bij me opgekomen. Alleen de blauwe waas van spijkerbroeken voorkom je niet bij dit soort kleuren weet ik uit ervaring na aanschaf van een creme lederen bankstel ( nee geen kamp interieur alhoewel Tabbert en Benz anders doen vermoeden:) )

smarteres vindt Beryll een schitterende kleur, maakt de C124 een stuk lichter verteerbaar en zelfs hoogst acceptabel. Ze was alleen wel erg benieuwd of de prijs van dit specifieke exemplaar niet per ongeluk in Indiase Roepies was i.p.v. Euro's. Kortom, nog een lange weg te gaan, maar wel een mooi kleurtje erbij op de lijst met mogelijkheden.

michel1975 zei:
de blauwe waas van spijkerbroeken voorkom je niet bij dit soort kleuren

... eigenlijk bijna niet mooi te houden; dan is leer nog relatief goed schoon te houden, maar veel crèmekleurige stoelbekleding verraad zelf bijna het merk spijkerbroek van de vorige eigenaar...

smarter zei:
smarteres vindt Beryll een schitterende kleur, maakt de C124 een stuk lichter verteerbaar en zelfs hoogst acceptabel.

... die kleur kost inderdaad de nodige Euro's; da's minder licht verteerbaar

IMG_8252%252520%252528Kopie%252529.JPG

... gisteren de sleutels van de hal gekregen; echt vol is het er nog niet, maar daar wordt aan gewerkt. Het is toch wel heel leuk om na jaren van hobbyistisch bezig te zijn, het nu wat professioneler aan te pakken.

Een nieuwe hal! Veel succes en plezier gewenst. Hou je de ontwikkelingen bij op je website? Dan heb ik nog meer redenen om daar frequent even langs te surfen.

W124STER zei:
smarter zei:
smarteres vindt Beryll een schitterende kleur, maakt de C124 een stuk lichter verteerbaar en zelfs hoogst acceptabel.

Vandaag de auto's gezien; Bison Braun en Beryll; het zijn beide auto's waar je als liefhebber 'blij van wordt'. Bison Braun in een staat die we van MHS gewend zijn en ja, de E320 CE is apart, heel apart. Mooi ook. Die kan een verzameling in (en is 'live' overigens mooier dan virtueel).

Al met al een leuk dagje; nu onze eigen hal vullen (en ja, informatie daarover houd ik bij, maar niet al teveel via dit forum; dat is en blijft hobbymatig :))

W124STER zei:
W124STER zei:
smarter zei:

Vandaag de auto's gezien; Bison Braun en Beryll; het zijn beide auto's waar je als liefhebber 'blij van wordt'. Bison Braun in een staat die we van MHS gewend zijn en ja, de E320 CE is apart, heel apart. Mooi ook. Die kan een verzameling in (en is 'live' overigens mooier dan virtueel).

Al met al een leuk dagje; nu onze eigen hal vullen (en ja, informatie daarover houd ik bij, maar niet al teveel via dit forum; dat is en blijft hobbymatig :))
Ben evengoed wel benieuwd naar de inhoud van die hal tzt. :)

Halvulling?
Een 320 E in een heerlijke kleurstelling. Met 64.000 km's net ingereden.

big_7263083-3.jpg

Heerlijk interieur ook.

big_7263083-2.jpg

Op te halen in Zwitserland voor 5,6K

Zo'n kleur fleurt een willekeurige polder als de Nooroostpolder behoorlijk op. En schittert, mits juist belicht, in zomaar een hal helemaal de pan uit.

Het is dat ik er nu noch de tijd, noch de gelgenheid, noch het geld klaar heb liggen maar ik was morgen rustig in de auto gestapt om naar Zwitserland te rijden. Wat een plaatje. Ff te vroeg anders had het een leuke vervanger voor de 626 kunnen zijn.
Als die hier leuk staat dan misstaat zo'n hal in de Flevopolder ook niet ;)

... de E320 zou zomaar kunnen, maar de 'E60' niet. Het is ook geen E60 (had 'm al eerder gezien, het is 'een gewone' 500E). Origineel en onverprutst; dat is waarmee de hal wordt gevuld. Je moet goed zoeken om die tegen een scherpe prijs te vinden. Maar als gezegd, de E320 is (mits 'live' net zo goed als de foto's en het verhaal) welkom. De kleurencombinatie is wat mij betreft top.

Ik heb geen mercedes, ik ben geen fan van de hedendaagse mercedessen....maar de oudere modellen in de originele trim...geweldig...

Omgebouwd in 1993 naar E 60 AMG. Tuurlijk. En voor 14.500,- zeker? Met die stand komt 64.500,- eens eerst. Geen mens verkoopt een auto die minimaal een halve ton waard is voor 14,5 mille.

500 E zei:
Omgebouwd in 1993 naar E 60 AMG. Tuurlijk. En voor 14.500,- zeker? Met die stand komt 64.500,- eens eerst. Geen mens verkoopt een auto die minimaal een halve ton waard is voor 14,5 mille.

??????

... en toch geloof ik 't niet; er zijn teveel details die uitsluiten dat dit een E60 is. Maar als, dan... toch maar even kijken? Ik niet, maar ik ben benieuwd naar het verhaal van degene die het aandurft om even te gaan kijken. Als het een E60 is, hoeft hij / zij een tijdje niet meer te werken. Van de winst kun je dan lekker een paar maanden met vakantie.

Mr.Ruben zei:
Ik heb geen mercedes, ik ben geen fan van de hedendaagse mercedessen....maar de oudere modellen in de originele trim...geweldig...

... dan toch maar 's een proberen; volgens velen de moeite waard :)

W124STER zei:
... gisteren de sleutels van de hal gekregen; echt vol is het er nog niet, maar daar wordt aan gewerkt. Het is toch wel heel leuk om na jaren van hobbyistisch bezig te zijn, het nu wat professioneler aan te pakken.

Gefeliciteerd met je hal en goede zaken gewenst.

Ik moest wel even kijken of mijn eigen auto nog voor de deur stond.
400om.jpg

:D

Origineel moet 'ie voldoen aan;

1. Lak 009 (dit is zilvergrijs en geen noem het 'blauwzwart')
2. Leer 286 / 287 / 288
3. Hout 731 (wortelnotenhout) / 732 (Vogelaugen Ahorn)
4. Wielen 658 16” 8-gaats / 957 AMG met boutjes/moertjes design (meerdere delen)

Wat is niet origineel;
1. Einddemper achter
2. Verbanddoos
3. Boekjes van een 500 E er bij, maar geen bijlage van de E60
4. Velgen

De prijs wijkt wel erg af van wat nu gangbaar is voor een E60 (en hij staat al langer te koop)

't Zijn de kleine dingen die het doen; het totale plaatje maakt me niet eens nieuwsgierig om te gaan kijken.

Hallo W124 fans,

Na mijn avontuur van 5 jaar met een W123 230TE, heb ik begin dit jaar gekozen voor een W124.
Gezien mijn kleine budget, heb ik gekozen voor een W124 met wat kilometers.
Maar omdat ze meestal dan pas zijn ingereden, durfde ik dat risico wel te nemen.
Ik ben in het verleden opgegroeid met de ster. Mijn vader was tig jaar vertegenwoordiger bij Mercedes.
Dus dan kom je er niet onderuit. Al had ik daar totaal geen problemen mee.
Ik zou niet meer weten in hoeveel types, ik in gezeten en zelf in gereden heb, van 190D tot 500SEL
Met andere woorden, ik was bevoorrecht.

Maar ben je eenmaal zelf vader, dan geeft dat een bepaalde nostalgie om ook een mercedes te hebben.
Daar ben ik mee begonnen met de 230TE van '84. Heel veel plezier mee gehad totdat ik motoproblemen kreeg en ik het vertrouwen kwijt was.
Mijn vrouw vindt de oude nog steeds het mooiste, (ben ik qua oldtimer uitstraling mee eens) maar ik mocht eronder kruipen als er iets loos was.
Dus tijd voor iets anders....

Geen belastingvrije maar juist 1 van de laatste types.
Waarom? die hebben veel accesiores en zijn compleet uitontwikkeld.
En de prijs, want eentje met wat km's en niet belasting vrij (onzin) scheelt een hoop.

Toen kwam ik deze E220T tegen.
Niet echt een plaatje, maar wel de hele historie bekend, pas 2 eigenaren gehad en gewoon een eerlijk originele auto, niet aan geprutst.
Afneembare trekhaak vanaf fabriek en de originele radio (die heb ik vervangen) en de CD wisselaar zaten nog ingebouwd.
Wat mij opviel dat hij weinig gebruikerschade had en dat alles na een flinke poetsbeurt en nog behoorlijk netjes uitzag.
De grootste kosten die ik gehad heb tot nu toe zijn de veerbollen vervangen(zelf met iemand gedaan) en de roest aangepakt,
Dit is professioneel gespoten. En natuurlijk de velgen, want die maken de auto, die zijn gepoedercoat.
Helaas geen wiswassertjes op deze maar dat zie je ook bijna niet op de 4 cilinders.
En ja natuurlijk een 6 cilinder was ook heel bruut geweest maar ook bruut voor mijn pinpas bij de tank.
Enige droom is leer ofwel een derde bankje. Dat krijg als je 3 kids hebt.
Misschien leuk om eens te volgen hoe het een W124 afgaat met enige kilometers...

Tot zover bevalt hij helemaal, heerlijk stil en luxe. Ik noem het ook niet rijden maar glijden in een W124.
Maar nu genoeg gekletst hier volgen wat fotokes.....

https://www.flickr.com/photos/54129002@N06/6551211679/in/photostream/

Roland

Wat een herkenbaar verhaal weer; er zijn zoveel mensen die vanuit de ervaring die bij 'toen' hoort, ook nu weer een W124 willen hebben. Leuk om te lezen! En ja de auto; ik vind 'm mooi! Gefeliciteerd en natuurlijk heel veel fijne en veilige kilometers gewenst in deze 220. Een absoluut ondergewaardeerde auto in Nederland. Dat geldt ook voor de 230E uit de eerste serie met 136PK, maar zeker voor deze multi-klepper uit de laatste serie. Met 150PK kom je prima vooruit, voor een 4 cilinder vind ik 'm bijzonder soepel en dat alles tegen redelijke kosten. Goede keus!

... ik stond net voor het bericht van Roland op het punt om mijn top-3 Benzen voor in mijn eigen garage te posten. Het is een regelmatig terugkerende vraag welke auto's ik zelf zou willen hebben.

Dit zijn ze:

Favoriet%25252011.JPG

W186 300 Adenauer Cabriolet 1953

Favoriet%2525202.JPG

W111 1969

Favoriet%2525203.JPG

W124 400E 1993

IMG_7985.JPG

A124 Cabriolet 1992 hoort er natuurlijk ook bij, maar ja het is een top-3

... post gerust jouw top 3 :)

... kennen we deze auto nog? Toen die voor het eerst in dit topic gepost werd, wilde ik 'm al kopen (was toen een linkje naar een Marktplaatsadvertentie). 520d was me voor en kocht de auto :) .

Maar waar een forum / AW-topic al niet goed voor is; we zijn het niet vergeten, hebben contact gezocht en 520d dacht mee. Volgende week staat deze 300CE in Kraggenburg! 520d bedankt :D

W124STER zei:
... ik stond net voor het bericht van Roland op het punt om mijn top-3 Benzen voor in mijn eigen garage te posten. Het is een regelmatig terugkerende vraag welke auto's ik zelf zou willen hebben.

Dit zijn ze:
W186 300 Adenauer Cabriolet 1953
W111 1969
W124 400E 1993

A124 Cabriolet 1992 hoort er natuurlijk ook bij, maar ja het is een top-3

... post gerust jouw top 3 :)

Lijstjes! Altijd leuk.

823mz.jpg

De 6.3.

GroteFoto-3BR3UJSP.jpg

De 6.9. (op Interclassics 2011)

c12_0603_13z+mercedes_benz_500e+side_view.jpg

De 500 E.

Waarom? Het zijn Mercedessen. Geen AMG's, geen Maybachen, gewoon Mercedessen. En morgen ziet mijn lijstje er weer heel anders uit.
Iemand een 2.5-16 Evo I?

Dionysus zei:
"gewoon Mercedessen. En morgen ziet mijn lijstje er weer heel anders uit".

... de 6.3, de 6.9, de 500 E. Heel gewoon..? En ja, lijstjes, die zijn verouderd als je ze post. Niets zo veranderlijk als je mening over wat mooi is en wat niet. Wat je wilt en wat niet. Gelukkig maar.

Het laat zien hoeveel Mercedessen heel erg speciaal zijn. Wat prachtig die oude mastodonten.

Trouwens gefeliciteerd met je hal, ik zou maar al te graag willen dat ik een klein loodsje had.

Even een fantasietje delen: op zomaar een doordeweekse dag in 2011 (2012?) in Duitsland met een 6.3 de linkerbaan domineren richting Karslruhe. De verbaasde blik vanuit een willekeurige Insignia, de middelvinger uit een Peugeot 5008, een niet oplettende bestuurster van een 116d, de frustratie van de A4 TDI besturende account manager die-niet-ingehaald-wenst-te-worden.

40 jaar oud, ster op de neus en nog steeds de baas.

Gewoon een Benz. Bepalend.

Terug
Bovenaan