Officieel: Alfa Romeo Giulietta

JPeG zei:
De Guilletta (en andere Alfa-modellen) worden die ook buiten Europa verkocht?

Ik weet niet of de Guilletta buiten Europa verkocht gaat worden, maar lijkt me wel logisch aangezien Alfa Romeo ook in bijv. Australië te koop is.

Vind hem in het rood ook het meest uit de verf komen, toch ben ik erg benieuwd naar een grijze of antraciet versie met die zwarte velgen. Lijkt me ook een mooie optie.

Nu ik die foto's zo zie dan vond ik hem in het echt veel indrukwekkender (Geneve). Hij oogt niet echt dik op foto's.

Maar oke op 17 juni kunnen we hem alive aanschouwen. Ik twijfel erg tussen een Golf VI GTI en een Giulietta QV. Beide hebben hun eigen charmes en pluspunten.........

wordt spannend ;-)

Hi

Afgelopen vrijdag was ik bij de Alfa dealer in Heerlen even aan t kijken en ik vroeg wanneer de Giulietta in Nederland zou komen. Dat zou pas einde juni zijn, maar er was toevallig dit weekend in presentatie in Oss, maar helaas je moest er van te voren al voor ingeschreven zijn.

Thuis gekomen toch even rondgebeld met andere dealers en het adres los gekregen waar de presentatie zou zijn. Niet bij een dealer maar in een oud klooster in Haren (bij Oss). Op zaterdag toch maar op goed geluk er naar toe gereden. We kwamen zo rond 15u in 't dorp aan en nergens verwijzingen te zien dat er een presentatie zou zijn. Na wat zoeken kwamen in een klein straatje op de oprijlaan van het klooster. De parkeerplaatsen waren helemaal leeg en ik begon erg te twijfelen tot ik een MiTo met grote stickers van een Alfa dealer zag staan. Rondje gelopen en daar zag ik door de ramen de contouren van de Giulietta.

Er was helemaal niemand, slechts 1 vertegenwoordiger van de dealer die me zonder vragen naar inschrijving of iets naar binnen liet en me de gelegenheid gaf wat foto's te maken. De meeste foto's staan hier: Alfa Giulietta. Heb ze niet bewerkt of bijgesneden, nog geen tijd voor gehad dit weekend.

Wat vond ik van de auto? De neus is iets te lief vind ik, hoewel na een half uurtje er om heen draaien hij wel beter beviel dan meteen bij binnenkomst. Het interieur vind ik erg mooi, net als bij de 159 die ik lang heb gereden. De kont is erg mooi en dan zelfs meer nog de eeeeeuh heupen die wat breder zijn dan bijv de 147 en me erg doen denken aan de lijnen van de 159. Erg mooi.

Wat me tegenviel is de ruimte op de achterbank. Ik vraag me af of er 3 kinderen zonder problemen een lange rit in kunnen maken (vakanties). De 159 leek daar toch iets breder, hoewel volgens de specs het verschil minder dan 10cm is.

Over t algemeen vond ik de auto erg mooi, maar hij pakte me niet zoals de 159 dat destijds deed. Daar had ik een gevoel van: "Moet hebben". Hier twijfel ik toch nog wel erg over.

Jammer trouwens van de opstelling was dat er erg veel spiegeling was van schermen die naast de auto stonden wat het fotograferen een stuk lastiger maakte.
4629588168_46004287df.jpg

De rest dus op: Alfa Giulietta

Grappig zeg dat je hem op die manier al gezien hebt. Neusje heeft veel van de Mito inderdaad en die vind ik ook wat te lief ogen. Toch vind ik dit best een fraaie neus.
Jammer trouwens dat je de auto niet van de zijkant gefotografeerd hebt. Krijg niet echt een goed beeld van de auto. Interieur is wel mooi op de foto gezet. Die pedalen zijn gaaf!

Bedankt voor je verslagje in ieder geval. Duurt niet lang meer voor we deze bella op de NL wegen zien.

Gabrie zei:
Hi

Afgelopen vrijdag was ik bij de Alfa dealer in Heerlen even aan t kijken en ik vroeg wanneer de Giulietta in Nederland zou komen. Dat zou pas einde juni zijn, maar er was toevallig dit weekend in presentatie in Oss, maar helaas je moest er van te voren al voor ingeschreven zijn.

Thuis gekomen toch even rondgebeld met andere dealers en het adres los gekregen waar de presentatie zou zijn. Niet bij een dealer maar in een oud klooster in Haren (bij Oss). Op zaterdag toch maar op goed geluk er naar toe gereden. We kwamen zo rond 15u in 't dorp aan en nergens verwijzingen te zien dat er een presentatie zou zijn. Na wat zoeken kwamen in een klein straatje op de oprijlaan van het klooster. De parkeerplaatsen waren helemaal leeg en ik begon erg te twijfelen tot ik een MiTo met grote stickers van een Alfa dealer zag staan. Rondje gelopen en daar zag ik door de ramen de contouren van de Giulietta.

Er was helemaal niemand, slechts 1 vertegenwoordiger van de dealer die me zonder vragen naar inschrijving of iets naar binnen liet en me de gelegenheid gaf wat foto's te maken. De meeste foto's staan hier: Alfa Giulietta. Heb ze niet bewerkt of bijgesneden, nog geen tijd voor gehad dit weekend.

Wat vond ik van de auto? De neus is iets te lief vind ik, hoewel na een half uurtje er om heen draaien hij wel beter beviel dan meteen bij binnenkomst. Het interieur vind ik erg mooi, net als bij de 159 die ik lang heb gereden. De kont is erg mooi en dan zelfs meer nog de eeeeeuh heupen die wat breder zijn dan bijv de 147 en me erg doen denken aan de lijnen van de 159. Erg mooi.

Wat me tegenviel is de ruimte op de achterbank. Ik vraag me af of er 3 kinderen zonder problemen een lange rit in kunnen maken (vakanties). De 159 leek daar toch iets breder, hoewel volgens de specs het verschil minder dan 10cm is.

Over t algemeen vond ik de auto erg mooi, maar hij pakte me niet zoals de 159 dat destijds deed. Daar had ik een gevoel van: "Moet hebben". Hier twijfel ik toch nog wel erg over.

Jammer trouwens van de opstelling was dat er erg veel spiegeling was van schermen die naast de auto stonden wat het fotograferen een stuk lastiger maakte.
4629588168_46004287df.jpg

De rest dus op: Alfa Giulietta

Aan een paar andere foto's op je Flickr account te zien ben je in je vrije tijd artiest???? ;-)

Vanwege die pinkpop foto's? Volgens mij gewoon een bezoekje aan PP. Speaking of which! Nog 3 nachtjes slapen en ik ben er ook weer te vinden :D

Afijn, we gaan offtopic.

rickm zei:
Aan een paar andere foto's op je Flickr account te zien ben je in je vrije tijd artiest???? ;-)

LOL nee, was bezoekje parijs als je die bedoelt.

Pjedroo zei:
Grappig zeg dat je hem op die manier al gezien hebt. Neusje heeft veel van de Mito inderdaad en die vind ik ook wat te lief ogen. Toch vind ik dit best een fraaie neus.
Jammer trouwens dat je de auto niet van de zijkant gefotografeerd hebt. Krijg niet echt een goed beeld van de auto. Interieur is wel mooi op de foto gezet. Die pedalen zijn gaaf!

Bedankt voor je verslagje in ieder geval. Duurt niet lang meer voor we deze bella op de NL wegen zien.

Nu je het zegt, idd... geen zij kant foto's. Even telefoon gechecked en daar wel nog een paar foto's gevonden. Heb ze toegevoegd in de vorige set. En hier nog eens:

Set op: Complete set

4642099321_d62cd33f91.jpg

en
4642711976_2e480d3f5d.jpg

Hey thanks! Die 2de foto is een fraai model. Aluminium spiegels hoeven van mij niet en die deurgrepen mogen ook wel in 1 kleur.

Model op foto 1 lijkt weer wat anders..komt misschien door velgen? Anders als in minder mooi.

Donkerblauw is in ieder geval wel een mooie kleur voor de Giulietta. Met die dikkere velgen op de tweede foto lijkt hij inderdaad mooier, maar dat is bij bijna elke auto zo. Ik ben nog steeds erg benieuwd hoe hij is als je hem een paar keer in het echt hebt zien rijden.

In het donkerblauw werd de Giullietta in de Autovisie als 'onthutsend anoniem' beschreven.

Ik vind de Giulietta geweldig mooi!

Komen er ook nog andere carosserie varianten naast de 3 en de 5 deurs? Of is b.v. een Sportwagen te veel concurentie met de 159 Sportwagen (en dus met de Gulia Sportwagen)? Een CC variant zou natuurlijk extreem super zijn.

Alfa & Seat geintje om die deurgrepen achter steeds weg te werken waardoor mensen denken dat het een 3 deurs is.

Maaruuuh..wisten jullie dat het rood bij alfa op is (productieproblemen met de lak)? M'n collega had een rode Mito besteld maar werd 3 weken geleden gebeld dat rood niet meer leverbaar is. Als je kijkt op alfa site dan is in de configurator g*d gloeiende Alfa rood niet te selecteren. Een alfa hoort in het rood te zijn!!

Uit pure ellende heeft hij nu een blauwe mito besteld. :(

Er zijn momenteel weer 2 rode tinten te bestellen op de Giulietta, rood metallic (zelfde als Fiat Bravo) en, eindelijk, rosso competizione!

Ik heb met de Giulietta gereden, in NL op Nederlands kenteken, een heerlijke auto! Een witte 1.4 MultiAir turbo met 170 pk in Distinctive-jasje.

alfa_giulietta_2.jpg

De test:
no_reclame.gif

... even de forumregels naslaan op het maken van reclame, Carlo.

Yellow Cab
Autoweek-moderator

Waar maakt hij reclame voor dan? Ik wil die test gewoon lezen!

@YellowCab: excuses, niet zo bedoeld en inderdaad puur voor anderen om de test te lezen...

Nou mooi maar waar kan ik die test lezen? PM me anders even als dat hier niet mag..

Thanks Carlo! Leuke review man. Mooie foto's ook! Kan wel duidelijk lezen dat je niet geheel objectief bent maar vooruit ;)

ps: jammer AW dat hij dit niet mag posten want daar kunnen jullie nog wat van leren. Schrijven met passie en een vleugje humor heet dat..

Ontopic:
Het lijkt toch wel een toppertje te worden hoor. Nog weinig negatieve dingen over gelezen. Meestal oordeel ik pas wanneer ik er zelf in gezeten en gereden heb dus laat ik dat nu ook doen want ik ben niet zo snel onder de indruk. Gisteren voor het eerst zelf in een Scirocco gereden. Een auto die ik destijds op m'n shortlist had maar na er gisteren in gereden heb toch wel tegenvalt. Hij rijdt wel super (vooral de 2.0 TFSI) maar qua looks en feel vond ik de auto echt beduidend minder dan m'n A3.

We zullen het zien met deze Alfa!

Gaspedaalproblemen bij Alfa Romeo Giulietta 11-06-2010 11:02

Het Duitse tijdschrift Autobild zegt op een technisch mankement bij de Alfa Romeo Giulietta gestuit te zijn tijdens een vergelijkingstest met de Audi A3 Sportback en de BMW 1-Serie. Het gaspedaal van de Giulietta zou namelijk vast kunnen komen te zitten tussen het tapijt en het plaatje waar het pedaal bij volledig intrappen op rust. Het pedaal zou bij hard trappen naar links kunnen verschuiven.
De topman van Alfa Romeo, Harald Wester, reageerde geschokt op de constatering van Autobild en belooft direct actie te ondernemen. Hij gaf aan dat de Giulietta bij de ontwikkeling miljoenen testkilometers onder de meest extreme omstandigheden heeft afgelegd, maar dat dit probleem bij de testauto’s nooit is opgetreden. Bij alle Giulietta’s wordt het gladde plastic plaatje vervangen door een ruwe variant, wat het schuiven bij hard intrappen onmogelijk maakt. Er is overigens geen sprake van een terugroepactie omdat de Giulietta nog niet bij klanten is afgeleverd. Wester voegt er aan toe dat voor de zekerheid ook de andere modellen van het merk op het euvel onderzocht worden.

Carlo_Abarth zei:
alfa_giulietta_2.jpg

/quote]

De woorden indrukwekkend, design, wow!!, klasse zijn wel de laatste 4 die bij me opkomen bij deze foto. Ik zie een hoge, schele, kunst-omdat-het-moet-auto met een of andere asymetrische gele vlek.

Ach ja hoor krijgen we weer dat gezeur over die kentekenplaat, die hadden we toch wel gehad dacht ik zo!!! Die discussie kan je dan bij ieder model van Alfa Romeo wel voeren!!! Gaat het nou om de auto of om de kentekenplaat positionering?

De discussie is idd al vaak geweest, en kan je blijven voeren. Het heeft ook geen zin meer, want iedereen weet dat Alfa dit nou eenmaal doet. Ik vind het ook erg storend. En het ziet er ook niet uit.

Ik kan er goed mee leven. Heb er totaal geen last van dat mn kentekenplaat niet in het midden zit, dus totaal niet storend. Ik kan modellen aanwijzen waarbij het kenteken veel lelijker geplaatst is. (Zowat alle modellen met een SFG en dan vooral de R8 en Outlander). Daarbij heeft het ook geen zin meer om er over te beginnen dat Volkswagen doodsaaie modellen maakt, want dat doet VW nou eenmaal. Zo hebben wel meer merken een discussie die al eens is geweest en die je kunt blijven voeren. Is niet Alfa-specifiek.

Shady zei:
De discussie is idd al vaak geweest, en kan je blijven voeren. Het heeft ook geen zin meer, want iedereen weet dat Alfa dit nou eenmaal doet. Ik vind het ook erg storend. En het ziet er ook niet uit.

De ontwerp is zo dat er geen kentekenplaat midden op de voorfront kan zitten. Dat maakt toch niks uit?? Het beter dan dan die Duitse auto's. Alfa is een auto met karakter.(y)

Ik vind het wel wat uitmaken, dan maak je zo'n ontwerp en dat laat je het verpesten door een kentekenplaat...

@ nack; is ook niet specifiek, klopt.

Shady zei:
Ik vind het wel wat uitmaken, dan maak je zo'n ontwerp en dat laat je het verpesten door een kentekenplaat...

@ nack; is ook niet specifiek, klopt.

Op zich is een kentekenplaat niet mooi, dus op een Passat ziet er ook niet uit. Want het is een ontsierlijke ding, kentekenplaat.;)

He he, als het aan mij ligt hoeft die kenteken plaat ook niet. Maar je snapt mijn punt.

Shady zei:
He he, als het aan mij ligt hoeft die kenteken plaat ook niet. Maar je snapt mijn punt.

Ik snap je punt. Maar ik stoor me niet aan dat hij niet middenop zit bij Alfa. Ik ben wel weer er aan gewend. Zou er geen oplossing zijn om met deze frontpartij een kentekenplaat in het midden te zetten??:rolleyes:

Ik zou het niet weten, neem aan dat Alfa daar zelf ook wel naar gekeken heeft. Maar dat dit qua design het mooiste was, en de plaatsing van het kenteken bijzaak.

gearhead zei:
De woorden indrukwekkend, design, wow!!, klasse zijn wel de laatste 4 die bij me opkomen bij deze foto. Ik zie een hoge, schele, kunst-omdat-het-moet-auto met een of andere asymetrische gele vlek.

Ben jij überhaupt wel eens een keer positief:rolleyes:

Gearhead zou je de link in een privé berichtje naar me kunnen sturen.

ik neem dat dat wel mag

Vandaag de Giulietta kunnen "proeven" bij de dealer. Mooie auto! In grijs vind ik 'm helemaal niet zo anoniem overkomen.
Behoort zeker tot mijn favorieten in het C-segment.

Hieronder een paar foto's van Spa Italia. Ik vind het echt een mooie auto. Toch blijft de neus inderdaad wel wennen, maar het hangt ook een beetje van de hoek af hoe je hem bekijkt. Het is zeker niet lelijk en past goed bij de rest van de auto. Ook opvallend dat (op de QV na) de Giulietta wel een verlagingssetje kan gebruiken en dat 18 inch wielen niet eens echt dik ogen.

P1040281.jpg

P1040228.jpg

P1040226.jpg

P1040201.jpg

P1040029.jpg

P1030920.jpg

P1040244.jpg

P1040004.jpg

Damn zeg! Betrapte me op een beetje kwijl uit m'n mond bij het zien van deze foto's :p Dit is echt een mooie uitvoering.

Waar kan ik hem zo bestellen? Alleen die aluminium spiegelkappen mogen eraf:
P1040226.jpg

Zo'n zwart dakje maakt hem helemaal af. Vervelende is dat ik weet dat ik hier naar een exemplaar zit te kijken van ruim boven de 40.000,- ben ik bang :(

@Pjedroo; zou zeggen kom morgen lekker naar de introductie van de Giulietta bij de dealer, de QV is er vanaf 32.950 dus als je m dan zo wil....kan dat maar zo rond die prijs worden! ;)

Hey lady! Geen tijd gehad. Ga binnenkort wel eens bij een dealer kijken als hij in de showroom staat. Jij bent wel geweest dus?

@ Pjedroo;

Tuurlijk, ben de hele dag van de partij geweest, totdat ik er bijna bij neer viel hahahha. Heb eigenlijk alleen maar goede reacties ontvangen, o.a. dat ie zoveel mooier is in het echt dan op de foto! Was een erg geslaagde dag en het was ontzettend druk, dus...zou snel even kijken als ik jou was ;)

Ok, werk je bij Alfa ofzo? Een alfa moet je ook in het echt zien en in rijden eigenlijk. Ik ben laatst ook aangenaam verrast door een MiTo. Had altijd wat een negatief beeld bij die auto tot mijn collega vorige week kwam aanrijden in zijn mito S&S Centario 1.4 multiair. Lekker compleet autootje met een behoorlijk hitsige 1.4 Turbo. Blok is echt pittig in die sportieve stand van DNA. Ook mooie materialen aan de binnenkant met her en der wat te glimmend plastic maar vooruit. Echt een auto waar je een smile van krijgt. Helaas constateerde ik wel een minpunt wat ik 10 jaar geleden al ervaarde in de Alfa 33 van m'n buurjongen: ik heb slechts maar 43 (voor een man) maar ik blijf vaak met mijn voet achter de rem haken als ik het gas lift. Ze zitten net wat te dicht bij elkaar die pedalen. Even wennen misschien ..

We gaan binnenkort eens kijken!

De eersten staan te koop:
Alfa-Romeo-Giulietta-Hatchback-Benzine-Grijs-001--6644671-Medium.jpg

Alfa-Romeo-Giulietta-Hatchback-Benzine-Grijs-002--6644666-Medium.jpg

Alfa-Romeo-Giulietta-Hatchback-Benzine-Grijs-003--6644665-Medium.jpg

Alfa-Romeo-Giulietta-Hatchback-Benzine-Grijs-004--6644664-Medium.jpg

Dit zal wel een populaire leasekleur worden.

Alfa-Romeo-Giulietta-Hatchback-Diesel-Wit-001--6749692-Medium.jpg

Alfa-Romeo-Giulietta-Hatchback-Diesel-Wit-002--6749693-Medium.jpg

Alfa-Romeo-Giulietta-Hatchback-Diesel-Wit-004--6749690-Medium.jpg

Alfa-Romeo-Giulietta-Hatchback-Diesel-Zwart-001--6749695-Medium.jpg

Alfa-Romeo-Giulietta-Hatchback-Diesel-Zwart-003--6749700-Medium.jpg

Alfa-Romeo-Giulietta-Hatchback-Diesel-Zwart-008--6749707-Medium.jpg

Zwart maakt hem toch wat anoniemer. De Guilletta heeft ook overduidelijk dikke velgen nodig.

Mooi kleurtje! En de wielen doen het hem
Alfa-Romeo-Giulietta-Hatchback-Benzine-Blauw-001--6233544-Medium.jpg

Alfa-Romeo-Giulietta-Hatchback-Benzine-Blauw-002--6264318-Medium.jpg

Nog geen rode te bekennen :(

Pjedroo zei:
Nog geen rode te bekennen :(

https://www.autotrack.nl/direct-uit-voorraad-leverbaar/alfa_romeo/giulietta/90000226121
Deze wel, zijn wel foto's die geschoten zijn door Alfa Romeo maar hij wordt wel te koop aangeboden.

Wat is dit toch een fantastisch mooie auto, kijk eens naar dat lijnenspel, de snelle en toch schone MuliAir motor met 170 pk en een A-label en dus 20% bijtelling! Zij draagt de kleur Alfa Rosso Mettalizzato waarin ze het best tot haar recht komt, verwacht in juli 2010. Graag tot ziens bij Autobedrijf Tiems en Nijboer Emmeloord

EDIT: wacht, deze heb je waarschijnlijk al gezien op Autotrader (die donkergrijze staat daar ook) :T voor de rest niks gevonden.
Maar zo'n dikke donkergrijze 1.4 turbo sport met aluminium spiegels ziet er dikker uit dan Alfa Rosso Mettalizzato, vind ik. Of natuurlijk die donkerblauwe met die zwarte velgen, is helemaal een klasse apart (y) .

Alfa romeo site is op het moment trouwens hartstikke dood https://www.alfaromeo.nl/nl/CMSNL/homepage/pages/home.aspx?outputXml=true&CustomResponse=WebCrawler

Alleen kleurnummer 106 zal te bestellen zijn op de Giulietta, vraag me even niet naar de exacte naam, maar dat is volgens mij niet deze mooie kleur rood die je op die foto zag...helaas!!! Heb nog gekeken of ik het kon vinden op de Alfa Romeo site, maar daar was niet op te komen, zijn vast die kleurnummers aan het aanpassen ;).

@Pjedroo; nee ik werk niet bij Alfa Romeo, ben alleen beetje Alfa Romeo gek, beetje maar hoor ;).

@Scheurijzer
Hmm..die ene rode had ik wel gezien maar dat zijn van die te mooie promotie foto's. Is vast een beetje mee gephotoshopt ;) Wat ik persoonlijk niet zo mooi vind is de zilveren handgreep, deze mag van mij in de carosseriekleur. Er mag best wat aluminium op maar dat vind ik weer net wat te.

Even ter correctie, die kleur rood Alfa Rosso Metallizzato is wel te bestellen en naar mijn weten zijn die handgrepen alleen maar in dat aluminium en niet in carosseriekleur.

Terug
Bovenaan