Hi
Afgelopen vrijdag was ik bij de Alfa dealer in Heerlen even aan t kijken en ik vroeg wanneer de Giulietta in Nederland zou komen. Dat zou pas einde juni zijn, maar er was toevallig dit weekend in presentatie in Oss, maar helaas je moest er van te voren al voor ingeschreven zijn.
Thuis gekomen toch even rondgebeld met andere dealers en het adres los gekregen waar de presentatie zou zijn. Niet bij een dealer maar in een oud klooster in Haren (bij Oss). Op zaterdag toch maar op goed geluk er naar toe gereden. We kwamen zo rond 15u in 't dorp aan en nergens verwijzingen te zien dat er een presentatie zou zijn. Na wat zoeken kwamen in een klein straatje op de oprijlaan van het klooster. De parkeerplaatsen waren helemaal leeg en ik begon erg te twijfelen tot ik een MiTo met grote stickers van een Alfa dealer zag staan. Rondje gelopen en daar zag ik door de ramen de contouren van de Giulietta.
Er was helemaal niemand, slechts 1 vertegenwoordiger van de dealer die me zonder vragen naar inschrijving of iets naar binnen liet en me de gelegenheid gaf wat foto's te maken. De meeste foto's staan hier:
Alfa Giulietta. Heb ze niet bewerkt of bijgesneden, nog geen tijd voor gehad dit weekend.
Wat vond ik van de auto? De neus is iets te lief vind ik, hoewel na een half uurtje er om heen draaien hij wel beter beviel dan meteen bij binnenkomst. Het interieur vind ik erg mooi, net als bij de 159 die ik lang heb gereden. De kont is erg mooi en dan zelfs meer nog de eeeeeuh heupen die wat breder zijn dan bijv de 147 en me erg doen denken aan de lijnen van de 159. Erg mooi.
Wat me tegenviel is de ruimte op de achterbank. Ik vraag me af of er 3 kinderen zonder problemen een lange rit in kunnen maken (vakanties). De 159 leek daar toch iets breder, hoewel volgens de specs het verschil minder dan 10cm is.
Over t algemeen vond ik de auto erg mooi, maar hij pakte me niet zoals de 159 dat destijds deed. Daar had ik een gevoel van: "Moet hebben". Hier twijfel ik toch nog wel erg over.
Jammer trouwens van de opstelling was dat er erg veel spiegeling was van schermen die naast de auto stonden wat het fotograferen een stuk lastiger maakte.
De rest dus op:
Alfa Giulietta