Officieel: Alfa Romeo Giulietta

Dat kan ik niet onderschrijven, van je A3, Pjedroo. Ik heb namelijk nog steeds geen foto's gezien.....

giulietta-fl.jpg

giulietta-fl2.jpg

Plaatjes van het nieuwe interieur. Het lijkt erop dat Alfa de zwakke plekken aanpakt; in kleur bekleedde deuren, navigatiesysteem, stuur.

Bron: AutoEdizione

Ik heb de Alfa Giulietta bij de introductie overwogen. De auto is op de achterbank extreem krap. Dat hield mij tegen. De V40 is in vergelijking met de Alfa Giulietta een MPV: de V40 is ook niet één van de ruimste.

Alfa-Romeo-Giulietta-MY2014-01.jpg

Alfa-Romeo-Giulietta-MY2014-03.jpg

Alfa-Romeo-Giulietta-MY2014-02.jpg

Alfa-Romeo-Giulietta-MY2014-04.jpg

Alfa-Romeo-Giulietta-MY2014-05.jpg

Alfa-Romeo-Giulietta-MY2014-06.jpg

Je moet even goed kijken, maar de Giulietta is toch echt opgefrist door Alfa Romeo. We spotten een nieuwe grille, nieuwe velgen en ook het interieur is opgefrist.

Gelukkig hebben de ontwerpers van Alfa Romeo zich kunnen bedwingen om de Giulietta heel ingrijpend te faceliften, want dat had nog wel eens verkeerd kunnen uitpakken.

Buiten de, beperkte, aanpassingen in het design valt vooral op dat er vanaf nu een Uconnect infotainment systeem geleverd kan worden met een scherm van 5 of 6.5 inch. Ook de rest van het interieur is naar een hoger niveau gebracht en er zijn nieuwe stuurwielen ontworpen.

Onder de motorkap is straks ook een 150 pp/380 Nm sterke 2.0-liter dieselmotor te vinden. Ook lanceert Alfa drie nieuwe kleuren voor de Giulietta: Moonlight Pearl, Anodizzato Blue en Bronze.

Volgende week kunnen we de opgefriste Giulietta voor het eerst bekijken op de IAA en de Europese verkoop start in oktober. Naast de Giulietta zijn ook de 4C en bijgepunte MiTo te zien in Frankfurt.

https://www.autoblog.nl/nieuws/alfa-romeo-giulietta-is-gefacelift-61365

geen facelift maar een lichte update. vind hem altijd nog wel mooi maar heb nooit kunnen wennen een die blije koplampen en kinderachtige achterlichten.

Wat zijn kinderachtige achterlichten? Achterlichten die stampvoeten?

bijzonder zoals mensen op dit forum mijn posts zo belangrijk vinden om er altijd op te reageren. ik voel me gevleid! (y)

Kinderlijk zijn ze inderdaad enigszins. Heel zwierig, meer beetje l'art pout l'art ipv echt functioneel.

Maar al met al is de Guilietta een mooie auto.

Deze 'facelift' heeft de Giulietta veel goeds gedaan. Eindelijk zit er een interieur in dat de auto vanaf de introductie eigenlijk al nodig had. Met name de deurpanelen die nu in kleur van het meubilair zijn uitgevoerd doen een hoop. Alleen het navigatiescherm had van mij nog wat groter gemogen.

Toch laat deze auto weer eens zien hoe achterop de Italiaanse auto-industrie (onder het bewind van Marchionne) is geraakt. Elektronisch geregelde dempers? Nooit van gehoord. Dode hoek beveiliging? Lane departure warning? Inparkeersysteem? Active cruise control? Keyless Entry? Automaat i.c.m. alle motoren? Zo kan ik nog wel even doorgaan. Vind je het gek dat men Alfa niet als volwaardig concurrent ziet van bijv. BMW. Ze kunnen amper VW en Ford bijbenen.

Volgens de website van IAA heeft de nieuwe 2.0 JTDM 2 150PK 110gr C0² uitstoot en dus 20% bijtelling. Als deze ook beschikbaar komt als TCT automaat kunnen ze nog wel eens een succes in handen hebben :cool:

https://www.iaa.de/en/visitors/service-plaene-flyer/iaa-map-service/neuheiten/

DonSei zei:
Volgens de website van IAA heeft de nieuwe 2.0 JTDM 2 150PK 110gr C0² uitstoot en dus 20% bijtelling. Als deze ook beschikbaar komt als TCT automaat kunnen ze nog wel eens een succes in handen hebben :cool:

https://www.iaa.de/en/visitors/service-plaene-flyer/iaa-map-service/neuheiten/

Kijk, das interessant!

img50891.JPG

alfa-romeo-al-salone-di-francoforte-2013_9.jpg

alfa-romeo-al-salone-di-francoforte-2013_15.jpg

alfa-romeo-al-salone-di-francoforte-2013_14.jpg

alfa-romeo-al-salone-di-francoforte-2013_18.jpg

alfa-romeo-al-salone-di-francoforte-2013_20.jpg

alfa-romeo-al-salone-di-francoforte-2013_27.jpg

Meer foto's:
https://www.omniauto.it/salone/francoforte2013/stand/1029/alfa-romeo
https://www.autowereld.com/iaa-frankfurt.html

Lancia Lover zei:
Kijk, das interessant!

De marketingmachine bij Alfa Romeo loopt als vanouds lekker, want ik lees niets hiervan in de Nederlandse media. Pfff...
Wat een schitterend interieur trouwens!

De marketingmachine bij Alfa Romeo loopt als vanouds lekker, want ik lees niets hiervan in de Nederlandse media.

dat zegt meer iets over de media dan over de marketingmachine van alfa romeo

Inderdaad, dat interieur heeft net dat extra cachet gekregen dat mijns inziens nodig was, het exterieur is nog prima bijtijds.

Het is inderdaad een goede toevoeging. Die vreemde tuimelschakelaars zijn verdwenen en zo'n schermpje hoort ook eigenlijk in een moderne auto. Eén nadeel: ik heb net een paar maand geleden een nieuwe gekocht...

Heb in de Giulietta gezeten op de IAA en ben erg positief over het interieur. Voorheen was het het allemaal net niet. Met name het feit dat de kleur van de stoelen niet terug kwam in de portieren stoorde mij. Nu doet het interieur veel rijker aan. Alleen het touchscreen navigatiesysteem is nog niet helemaal top. De graphics komen wat goedkoop over, iets dat met name geld voor het systeem dat nu in de Mito zit. Ook is het scherm net wat te klein, vind ik. Zeker in vergelijking met dat van de Golf en 308.

Dit is trouwens het leveringsprogramma in Spanje, inclusief de prijzen:

1.4 TB 105 CV Progression 22.290 €
1.4 TB 120 CV Distinctive 23.790 €
1.4 TB 120 CV Distinctive GLP 25.990 €
1.4 TB 170 CV MultiAir Distinctive 26.490 €
1.4 TB 170 CV MultAir Distinctive TCT 27.290 €
1.7 TBI 235 CV QV 31.590 €
1.6 MJT 105 CV Progression 22.290 €
1.6 MJT 105 CV Distinctive 23.990 €
2.0 MJT 150 CV Distinctive 26.090 €
2.0 MJT 175 CV Distinctive TCT 30.590 €

Nog steeds dus een gat tussen de basismotoren (zowel benzine als diesel) en de motorisering erboven. De sterkste diesel heeft er 5 pk's bij gekregen, en nog steeds alleen maar de TCT voor de sterkere motoren. Daar had Alfa om het af te maken ook nog wel even naar mogen kijken.

is er onderhand al wat bekend over de prijzen in NL van het vernieuwde model en dan met name de 2-liter diesel met 150 pk?
Ik dacht dat die in oktober in de Nederlandse showrooms te zien zou zijn?

Lancia Lover zei:
De sterkste diesel heeft er 5 pk's bij gekregen, en nog steeds alleen maar de TCT voor de sterkere motoren. Daar had Alfa om het af te maken ook nog wel even naar mogen kijken.

Het is een dure aangelegenheid om het leveringsprogramma op zo'n technische wijze aan te passen in de nadagen van het model. Ze hadden inderdaad kunnen winnen door een breder gamma te leveren, echter is het uit kostenoogpunt wel begrijpelijk. Zeker gezien de financiële situatie.

P. Klieder zei:
Lancia Lover zei:
De sterkste diesel heeft er 5 pk's bij gekregen, en nog steeds alleen maar de TCT voor de sterkere motoren. Daar had Alfa om het af te maken ook nog wel even naar mogen kijken.

Het is een dure aangelegenheid om het leveringsprogramma op zo'n technische wijze aan te passen in de nadagen van het model. Ze hadden inderdaad kunnen winnen door een breder gamma te leveren, echter is het uit kostenoogpunt wel begrijpelijk. Zeker gezien de financiële situatie.

Maar hoeveel zou het dan extra moeten kosten? De Giulietta is in de basis met maar een benzinemotor leverbaar (1.7 daargelaten). Dus als de 170 pk MA met TCT kan worden uitgerust, zou het toch niet zo moeilijk/duur moeten zijn om ook de andere 1.4's aan te passen?
De 1.7 QV schijnt overigens wel met TCT te komen. Dat is i.i.g. iets...

Die T-Jet's mogen inderdaad weleens vervangen worden door MultiAir's. Hopelijk komt Fiat nog met een driecilinder of kleinere viercilinder tussen de 0.9 TwinAir en 1.4 MultiAir, want laten we eerlijk zijn: die TwinAir is een misser. Ik heb op websites als Auto Edizione al van diverse mensen gehoord dat ze niet kiezen voor een Panda vanwege de TwinAir-motor (en de 1.2 69 is veel te duur). Het is een karakteristiek blokje dat leuk past bij de 500, maar zeker niet bij bijvoorbeeld een 500L. Zie de vergelijkingstest van AutoWeek waarin de 500L Trekking en Nissan Juke 1.6 werden vergeleken. Onzuinig en zeer matige prestaties, hoewel zo'n TwinAir 105 het op papier prima zou moeten kunnen doen in bijvoorbeeld de Giulietta. Een 1.0-1.2 MultiAir zou de T-Jet's overbodig kunnen maken en qua raffinement en theoretische CO[sub]2[/sub]-uitstoot de EcoBoost van Ford kunnen benaderen.

Fotogalerij en Italiaanse prijzen: https://www.omniauto.it/magazine/24503/alfa-romeo-giulietta-restyling-nuove-foto-e-listino-completo

alfa-romeo-giulietta-restyling-_281477.jpg

alfa-romeo-giulietta-restyling-_281478.jpg

alfa-romeo-giulietta-restyling-_281474.jpg

alfa-romeo-giulietta-restyling-_281458.jpg

Test met de Giulietta MY2014: https://www.speedfans.fr/2013/10/23/essai-alfa-romeo-giulietta-my2014-multiair-vraie-evolution/

alfa-giulietta-my2014-tableau-tct.jpg

Verbeterde geluidsisolatie, fijne nieuwe 2.0 150 pk JTDm dieselmotor en verbeterd interieur.

Dat interieur ziet er zo wel echt goed uit inderdaad, hiervoor was het toch wat grauw ten opzichte van de best spannend vormgegeven buitenkant.

[size=medium]Vanafprijs vernieuwde Alfa Romeo Giulietta en MiTo ongewijzigd[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 25 oktober 2013 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Alfa Romeo heeft de vanafprijzen van de Giulietta en MiTo ondanks de vernieuwingen in tact gelaten. Beide geüpdatete modellen staan begin 2014 in de showrooms.

De vanafprijs van de Alfa Romeo MiTo blijft 15.950 euro, terwijl de Giulietta onveranderd verkrijgbaar is vanaf 23.450 euro. Alfa Romeo belooft dat ook de overige prijzen nauwelijks veranderen maar maakt ze nog niet bekend. De prijs van de belangrijkste en enige écht nieuwe uitvoering van de Giulietta, de 2.0 JTDm met 150 pk en 20 procent bijtelling, moeten we je daarom schuldig blijven.

Het assortiment van de Giulietta ziet er nagenoeg hetzelfde uit. Er zijn vijf uitvoeringen – Impression, Progression, Dinstictive, Exclusive en de sportieve versie Quadrifoglio Verde – en zeven motoren, waaronder drie diesels. De vanafprijs geldt voor de Giulietta met 105 pk sterke 1.4 turbomotor. Topmodel is de QV met 235 pk sterke 1.8 turbomotor.

De MiTo heeft eveneens een uitgebreid aanbod motoren, zes stuks in totaal met vermogens uiteenlopend van 78 tot 170 pk. Nieuw is de 105 pk sterke TwinAir-motor, die de versie met 85 pk vervangt. De Mito is op dit moment nog leverbaar met 14 procent bijtelling, maar valt vanaf 1 januari buiten de boot door de strengere CO2-eisen. Het is niet bekend of het merk nog aanpassingen op stapel heeft staan om de CO2-uitstoot van de 1.3 JTDm dieselmotor verder omlaag te brengen.

Zowel de vernieuwde Mito als de Giulietta staan begin 2014 in de showrooms.

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2013/oktober/34676-vanafprijs-vernieuwde-giulietta-en-mito-ongewijzigd

D-C zei:
Die T-Jet's mogen inderdaad weleens vervangen worden door MultiAir's. Hopelijk komt Fiat nog met een driecilinder of kleinere viercilinder tussen de 0.9 TwinAir en 1.4 MultiAir, want laten we eerlijk zijn: die TwinAir is een misser. Ik heb op websites als Auto Edizione al van diverse mensen gehoord dat ze niet kiezen voor een Panda vanwege de TwinAir-motor (en de 1.2 69 is veel te duur). Het is een karakteristiek blokje dat leuk past bij de 500, maar zeker niet bij bijvoorbeeld een 500L. Zie de vergelijkingstest van AutoWeek waarin de 500L Trekking en Nissan Juke 1.6 werden vergeleken. Onzuinig en zeer matige prestaties, hoewel zo'n TwinAir 105 het op papier prima zou moeten kunnen doen in bijvoorbeeld de Giulietta. Een 1.0-1.2 MultiAir zou de T-Jet's overbodig kunnen maken en qua raffinement en theoretische CO[sub]2[/sub]-uitstoot de EcoBoost van Ford kunnen benaderen.

Dit klopt inderdaad. Hoewel de TwinAir in theorie / op papier best aardig klinkt blijkt het in de praktijk mijn inziens erg tegenvallen.
Ik heb gereden met de 500L en de Mito met de 105 PK variant maar het is erg vervelend rijden. Bij het optrekken maakt het blok telkens 5000 toeren en gaat dit gepaard met veel herrie, trillingen en schakelen.
In de 500 met het rijden van korte afstanden is het misschien te verwaarlozen met zodra je veel en langere stukken met je auto rijdt wordt dit erg vervelend. Daarnaast is de uitstoot nog zo hoog dat het geheel nog in de 20% bijtelling categorie valt.

Het probleem daarna is dat de overige varianten (in ieder geval in nederland) zichzelf geheel uit de markt prijzen.
En dat gecombineerd met het toch al matige modellenaanbod van Fiat/Alfa :(

Inmiddels heb ik 4 italiaanse autos gehad en zou ik met alle liefde een nieuwe auto bestellen, maar er is gewoon geen te vinden in het huidige modellenaanbod.

[size=medium]Alfa Romeo maakt motorenaanbod Mito en Giulietta weer compleet[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 21 februari 2014 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Alfa Romeo heeft onlangs de Mito en Giulietta vernieuwd en vult nu het assortiment aan met al dan niet nieuwe motorversies. De Giulietta krijgt een 175 pk sterke topdiesel, de Mito is (weer) te bestellen met 1.4 MultiAir-motor met TCT-automaat.

Alfa Romeo komt met extra motorversies van de Mito en Giulietta. Bij de meest recente vernieuwingsronde heeft Alfa Romeo al een aantal wijzigingen en vernieuwingen doorgevoerd in het assortiment motoren en nu maakt het merk het aanbod weer compleet.

Terug in de prijslijst is de Mito met 140 pk sterke 1.4 MultiAir benzinemotor. Deze krachtbron is altijd gekoppeld aan een zestraps TCT-automaat met dubbele koppeling, die voor prima prestaties zorgt in de compacte Mito. Het 0 tot 100 km/u-sprintje is gebeurd in slechts 8,1 seconden. De Mito 1.4 MultiAir TCT is er in een luxe Distinctive-uitvoering en kost 24.250 euro.

Bij de Giulietta is de sterkste diesel weer terug. Het blok heeft er 5 pk bijgekregen waarmee het totaal op 175 komt. Het koppel bedraagt 350 Nm en staat bij 1.750 tpm gereed. De 2.0 JTDM wordt standaard geleverd met zestraps TCT-automaat. De Giulietta accelereert in 7,8 seconden van 0 naar 100 km/u en bereikt een topsnelheid van 219 km/u. De CO2-uitstoot van 116 g/km levert helaas geen 20 procent bijtelling op, maar mocht je daar naar op zoek zijn dan kan je kiezen voor de 2.0 JTDM met 150 pk.

De prijzen van de sterkste diesel-Giulietta zijn al bekend en net als de Mito 1.4 MultiAir TCT is hij per direct te bestellen. De Giulietta 175 pk JTDM is er in twee uitvoeringen, de Distinctive kost 33.450 euro, de Exclusive wisselt voor 35.450 euro van eigenaar.

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2014/februari/35557-alfa-romeo-maakt-motorenaanbod-mito-en-giulietta-weer-compleet

Blijft mooi zo n giulietta. Interieur en met name stoelen zijn flink verbeterd in het 2014 model tov 2012 model!

[size=medium]QV-modellen Alfa Romeo Mito en Giulietta vernieuwd[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 27 februari 2014 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Alfa Romeo kondigt de vernieuwde Quadrifoglio Verde-uitvoeringen van de Mito en Giulietta aan. Het belangrijkste nieuws is dat de snelle uitvoeringen voortaan standaard zijn uitgerust met zestraps TCT-automaat.

Na de vernieuwde Mito en Giulietta volgen natuurlijk ook nieuwe versies van de QV. QV staat voor Quadrifoglio Verde, wat 'klavertje vier' in het Italiaans betekent. Belangrijkste vernieuwing: beide modellen wisselen hun handbak in voor een TCT-automaat.

Giulietta QV
De 1,8 liter turbomotor in de Giulietta QV is nu hetzelfde blok als in de 4C ligt. Dat betekent dat de motor nu van aluminium is gemaakt en dat er diverse aanpassingen zijn gedaan aan de in- en uitlaat van de motor. Voor het vermogen maakt het niet zoveel uit, de QV krijgt er 5 pk bij, waardoor er in totaal 240 pk beschikbaar is. Het koppel bedraagt 340 Nm, waarvan 80 procent bij 1.800 tpm klaar staat. De vernieuwde QV accelereert in 6,6 seconden van 0 naar 100 km/u, 0,2 seconden sneller dan het uitgaande model. Alfa belooft dat de motor een mooier, sportiever geluid maakt dan voorheen.

Uiteraard zijn er ook de nodige uiterlijke aanpassingen, een verbeterd (Brembo) remsysteem en natuurlijk een sportonderstel. De Launch Edition, waarvan slechts 500 stuks worden gebouwd, voegt koolstofvezel verfraaiingen toe aan de QV. De vernieuwde QV verschijnt in het voorjaar bij de dealer, de prijs is nog niet bekend.

262443-alfa-romeo-mito-qv-en-giulietta-qv-800x533.jpg

262444-alfa-romeo-giulietta-qv-800x533.jpg

262445-alfa-romeo-giulietta-qv-800x533.jpg

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2014/februari/35624-qv-modellen-alfa-romeo-mito-en-giulietta-vernieuwd

Giulietta QV update live @ Autosalon van Genève:

alfa-romeo-al-salone-di-ginevra-2014_10.jpg

alfa-romeo-al-salone-di-ginevra-2014_8.jpg

alfa-romeo-al-salone-di-ginevra-2014_16.jpg

alfa-romeo-al-salone-di-ginevra-2014_14.jpg

alfa-romeo-al-salone-di-ginevra-2014_17.jpg

Meer foto's:
https://motorshow.carview.yahoo.co.jp/geneva-motorshow/external/1145/
https://www.omniauto.it/salone/ginevra2014/stand/1072/alfa-romeo

[size=medium]Nieuwe diesels Alfa Romeo Giulietta[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 16 juni 2015 • Tekst: Ellen Kole[/size]

Alfa Romeo introduceert twee nieuwe dieselmotoren voor de Giulietta. Dit model is daardoor nu met 20 procent bijtelling te bestellen.

De Alfa Romeo Giulietta was tot nu toe te bestellen met de tweeliter JTDm-dieselmotor van 175 pk en TCT-automaat. Dat kan nog steeds, er is echter meer keus. Twee nieuwe dieseluitvoeringen bieden de optie de Giulietta met 20 procent bijtelling te bestellen.

Het Italiaanse merk heeft de 1,6 liter JTDm-krachtbron 15 pk extra gegeven (120 pk in totaal) en tegelijk schoner gemaakt. De CO2-uitstoot komt nu uit op 99 g/km. Met deze motor is de Giulietta leverbaar in Sprint- en Exclusive-uitrustingsniveau.

Dezelfde niveaus zijn te bestellen in combinatie met de nieuwe 2,0 liter JTDm-motor die 150 pk kan produceren. De emissie van dit model is eveneens verlaagd, naar 105 g/km CO2. Ook deze Giulietta kan dus zakelijk met 20 procent bijtelling worden gereden.

Standaard is de Giulietta met bovengenoemde Euro6-motoren voorzien van onder andere 17 inch wielen, parkeersensoren achter, cruise control en audiobediening op het stuurwiel. De tweeliter-versies komen met dubbele uitlaat.

Prijzen Alfa Romeo Giulietta Euro6-diesels
1.6 JTDm 120 pk Sprint 28.450 euro
1.6 JTDm 120 pk Exclusive 30.450 euro
2.0 JTDm 150 pk Sprint 30.750 euro
2.0 JTDm 150 pk Exclusive 32.750 euro

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2015/juni/38768-nieuwe-diesels-alfa-romeo-giulietta

In ieder geval niet de kant die de impressie op wees... Het is maar een beperkte facelift:

2uy13ex.jpg

n2fklk.jpg

v83m9h.jpg

2hrmi5d.png

9bk4nq.png

Bron: https://www.autopareri.com/forums/topic/59000-alfa-romeo-giulietta-facelift-spy?page=132

Al het chroom is van de auto. Niet meer in de scuidetto en op de zijkant... Vind het al met al wel een geslaagde facelift. Moet slechts nog 2 jaartjes mee, dus dat is nog overbrugbaar.
Goed om te zien dat de QV dan ook iets van herkenning krijgt in het front d.m.v. de rode lijn op de onderbumper. Wel jammer is dat de typebenaming naar rechts is gegaan.

Niets schokkends, maar dat is maar goed ook. De Giulietta blijft prachtig.

ccafwq10.jpg

alfa-romeo-giulietta-restyle-e3.jpg

alfa-romeo-giulietta-restyle-e1.jpg

Bron: https://www.largus.fr/geneve/lalfa-romeo-giulietta-restylee-revelee-avant-le-salon-de-geneve-7408387.html

10000210.jpg

Bron: https://worldscoop.forumpro.fr/t6009p135-2016-alfa-romeo-giulietta-restylee

Net als bij de V40 onveranderd plaatwerk en bumpers zo te zien.

Die rode lijntjes en de zwarte accenten bij de sterkte versie vind ik niks. Ook vind ik de grille iets te grof. En inderdaad: waar is al het chrome gebleven? Nee, ik vind 'm er niet echt knapper op geworden.
Ik had een iets stoerder front verwacht, met brede koplampen zoals de Giulia.

Inderdaad, toffe kleur! Best nog een fraai interieur ook.
Hebben alle Alfa's het nieuwe logo eigenlijk? Het lijkt er wel op.

Dat kleurtje op het dash is wel erg lekker! (y)
edit: ik zie bovenaan de pagina dat ze dat in 2013 al hadden. Ik heb er nog nooit zo eentje gezien.

[size=medium]Alfa Romeo schaaft Giulietta voor laatste keer bij[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 26 februari 2019 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Alfa Romeo schaaft de Giulietta nog een keer bij. Voor de laatste keer, want volgend jaar wordt de auto opgevolgd door een SUV.

Alfa Romeo rekt de levensduur van de Giulietta nog even op. Voor modeljaar 2019 presenteert het merk een nieuwe kleur: Visconti Green. Ook zijn er nieuwe wieldesigns en nieuwe optiepakketten, waarmee de Giulietta is aan te kleden met bijvoorbeeld gele accenten of koolstofvezel elementen.

Alfa Romeo heeft de motoren aangepast om aan de strengste emissie-eisen te kunnen voldoen. Dat wil zeggen: een deel van de motoren. Het aanbod in Nederland is eerder al gereduceerd tot de 170 pk 1.4 MultiAir en de 240 pk 1.8 TBi, maar die motorversies keren niet terug. Het vernieuwde aanbod bestaat uit de 1.4 turbomotor met 120 pk en een 1.6 MultiJet dieselkrachtbron met hetzelfde aantal pk’s. Van de dieselmotor is nog niet duidelijk of die naar Nederland komt.

De Giulietta 2019 wordt in ons land leverbaar in twee uitvoeringen: Super en Sport. Die laatste is aangekleed met onder andere sideskirts, hoogglans zwarte accenten, koplampen met koolstofvezel-look behuizing en een sportinterieur.

De prijzen van de Giulietta worden binnenkort bekend gemaakt.

alfa-romeo-giulietta-modeljaar-2019-300755-800.jpg

alfa-romeo-giulietta-modeljaar-2019-300756-800.jpg

alfa-romeo-giulietta-modeljaar-2019-300754-800.jpg

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2019/februari/46158-alfa-romeo-schaaft-giulietta-voor-laatste-keer-bij

Nog steeds erg fraai en de mooiste Alfa wat mij betreft. Maar ja, techniek uit het jaar kruik en buitenkant en binnenkant vrijwel ongewijzigd sinds de introductie...

Voor de laatste keer, want volgend jaar wordt de auto opgevolgd door een SUV.

En dat wordt dan een soort gekrompen Stelvio, zeker:(

Overigens vind ik de Giulietta er nog steeds niet verouderd uitzien. Deze modeljaarswijziging is ook prima.

Terug
Bovenaan