Officieel: Alfa Romeo Giulietta

Pjedroo zei:
De Guilletta heeft ook overduidelijk dikke velgen nodig.

Zeer oneens. Dat maakt Italiaans-chic onmiddellijk, hmmm, moet ik verder gaan? Nette, ingetogen velgen maken wat mij betreft de auto af.
 
Tsja dat mag je vinden maar ik vind die blauwe met dikke wielen veel mooier ogen dan die zwarte met kleinere.
 
Voor de liefhebbers de mooiste kleur : Antracite !

(deze kleur in de versie 1750 TB1 QV + rood leer + panorama zonnedak etc. besteld en binnenkort onder de kont)

20hlq8p.jpg

15dswv4.jpg


1zcll4k.jpg

686iy0.jpg
 
Vorige week IRL een Guiletta gezien op de ring van leeuwarden. Een witte met reclame. Fraaie auto hoor en ik zag meteen dat het eentje was. Eigenlijk is hij nog vrij onopvallend, het lijkt net of ken je de auto al uit het straatbeeld.
 
Vorige week zaterdag heb ik een proefrit met deze auto mogen maken in benzine uitvoering met 120 pk. Ik vond het een zeer prettig rijdende auto, duidelijk een stap vooruit ten opzichte van de 147 (die ik privé heb). Afwerking is ook met sprongen vooruit gegaan, al viel de harde kunststof onderkant van het dashboard me toch wel tegen. DNA systeem is erg leuk, van N naar D leverde een duidelijk andere gasrespons op, maar ik ben helaas vergeten om op een kronkelige binnenweg ook even het verschil in onderstel- en stuurgevoel te proberen. In de D stand was dat overigens prima in orde. De 120 pk benzinemotor is wat mij betreft ook ruim voldoende om vlot in het verkeer mee te kunnen komen.

Wat ik wel wat tegen vond vallen was de versnellingsbak. Sowieso zit er een joekel van een knop op de pook, die mij in ieder geval niet lekker in de hand lag. Daarnaast kreeg ik hem in de meeste gevallen pas bij poging 2 goed in de eerste versnelling. Wellicht dat dat beter wordt met de tijd, hopelijk is het exemplarisch, maar ik vond het niet passen bij een sportieve auto.

Wat wel te verwachten was, maar ook altijd weer even tegenvalt: dit is een compacte middenklasser en in die klasse ook zeker niet de ruimste. De kofferbak was naar mijn gevoel eigenlijk nauwelijks tot niet groter dan die van de 147. Op de achterbank heb je wel iets meer ruimte voor de benen dan in de 147, maar ook daar houdt het niet over. De portiervakken zijn behoorlijk minimaal en er waren verder ook heel weinig opbervakjes bij de voorstoelen, wat ik voor een moderne auto flink vind tegenvallen. Kortom: stijl gaat hier duidelijk boven functie...

Al met al: een prachtige auto (als je hem op de foto's niet mooi vind, moet je hem zeker nog even in het echt gaan bekijken: de foto's doen hem niet altijd recht) die lekker rijdt, maar ook een paar aandachtpunten heeft. Hoewel ik echt met een enorme glimlach deze auto heb gereden, acht ik de kans klein dat ik hem uiteindelijk ook neem. De dealer verwoorde het goed: het is nogal een verschil of je een Golf voor de deur hebt staan of deze. Maar er zijn meer concurrenten naast de Golf en daarbij zijn er een paar die los van het uiterlijk toch echt beter scoren dan de Giullietta.
 
Duidelijk verhaal Bat. Wat beschouw jij dan als serieuze concurrenten naast een Golf die beter scoren dan een Guiletta?
 
Gisteravond ook even een stukje gereden met de 170 pk benzine en 105 pk diesel. In beide auto's heb ik tien tot vijftien minuten gereden, dus niet heel uitgebreid (reden om nog een keer een uitgebreide proefrit te maken dus;)). Het eerste wat inderdaad opvalt, is dat de auto in het echt mooier is dan op de foto's. Echt opvallend is hij niet, maar hij is duidelijk herkenbaar als Alfa en er is meer werk gemaakt van het design dan de meeste merken doen in deze klasse. Van binnen vind ik hem nog mooier, de vormgeving is rustig en tijdloos. Alleen die tuimelschakelaars vind ik een beetje op het randje.

Rijden is geweldig met de Giulietta, de besturing is echt super en hij kleeft aan de weg, zonder oncomfortabel te zijn, er knap gedaan. De stoelen zitten ook erg prettig vind ik. Met de 170 pk versie komt het onderstel beter uit de verf dan de 105 pk diesel, wat me trouwens wel een fijne diesel lijkt. Ook opvallend, is dat de 170 pk niet heel snel aanvoelt, maar het wel degelijk is als je op de teller kijkt, het gaat gauw harder dan je denkt. Als je het DNA systeem gebruikt, verneem je wel degelijk verschil (alleen N en D geprobeerd), maar meer dan een leuke gadget vind ik het niet. Je laat het in de eerste week even zien aan je buren en familie en na twee week ofzo staat dat ding altijd in dezelfde stand. Daarvoor zijn de verschillen dan weer te klein.

Echt vergelijk met concurrenten heb ik niet (hooguit met mijn huidige 147), maar voor mij is de binnenruimte meer dan genoeg. Heb ook niet echt gekeken hoe het achterin zit, maar op het oog leek het wel voldoende. Kofferruimte is ook wel genoeg denk ik, er kunnen in ieder geval wel een paar kratjes bier in:) De afwerking is ook goed, maar dat vond ik ook al van mijn 146 en 147. Dat onderwerp wordt naar mijn idee altijd wat overdreven. Alle auto's zitten tegenwoordig goed in elkaar en zijn mooi afgewerkt, de verschillen onderling zijn vrijwel nihil.

Voor een objectief oordeel zou je ook auto's van concurrenten moeten rijden, maar ik vind de Giulietta een auto die mij gewoon erg aanspreekt (erg subjectief inderdaad en wellicht ben ik als Alfaliefhebber nogal bevooroordeeld). Hij rijdt geweldig en ziet er onderscheidend genoeg uit zonder opvallend te zijn. En in denk dat dat de twee grootste pluspunten zijn van deze Alfa. Zelf zou ik hem nu niet gaan kopen, daar is hij me gewoon te duur voor. Een 170 pk met leuke velgen enzo gaat zo richting de 30000 euri en dat heb ik nu niet voor een nieuwe auto over (afschrijving!). Heb je dat wel te besteden of je mag van je baas in deze klasse een auto uitzoeken, dan zou ik het wel weten!

Fotos-0172.jpg
 
Ik ben een enorme Alfafan en rijd naar volle tevredenheid nu driekwart jaar 147. Met wellicht een lease-auto in het vooruitzicht ben ik toch weer eens gaan kijken bij de dealer naar de Giulietta. En ik moet zeggen dat hij/zij me behoorlijk tegenvalt. Net als de 159 is het gewoon geen echte Alfa meer, maar een Bravo in vermomming. Het ontwerp vind ik ok, alhoewel iets van een Mito aan de dikke kant.

Maar vooral de details zijn schokkend verkeerd. Het begint al met de deurklink die wel alu oogt, maar het niet zoals in de 147 en 156 is. Gewoon plastic net als de pookknop. Het hele dash is bijna Fiat met een iets andere look. Net als het stuur dat zo uit de Bravo komt. Echt allemaal missers van formaat. Ik vind het treurig dat Alfa na al die jaren niet weet wat ze bijvoorbeeld bij Audi en Ford wel door hebben. Dat de beleving van een auto te maken heeft met afwerking. Want hij zal best ok rijden; op deze manier is het een mooie meid in Wibrakleren.

Als dit de make or break auto voor Alfa moet worden, houd ik mijn hart vast...
 
@Ollie;

Heb je wel goed gekeken/gevoeld? Die deurgrepen, ik neem aan dat je exterieur bedoeld? Die zijn toch echt van aluminium en die pookknop is toch ook echt van aluminium hoor! En ach wat betreft dat plastic bij het interieur...neem je toch gewoon sport pack 2 ben je al een hoop plastic kwijt ;) Maar eerlijk is eerlijk ben het met je eens dat het niet meer zo is als in 147 & 156!
 
Leuke impressie! Thanks. Weinig verrassende conclusies van een Alfa liefhebber :) Ollie zijn reactie verbaasd me wel een beetje. Dacht juist dat het interieur een pluspunt is?! Het klopt wel wat hij zegt over beleving want ik hoor zo vaak mensen negatieve dingen over Audi zeggen maar ik rij er elke dag 3 tot 4 uur in maar het is gewoon echt allemaal top. Dat is wel een belangrijk punt naast design.

Moet de Guiletta nog altijd zelf bekijken dus ga er nog niet over oordelen.
 
@156 V6, weet je dat zeker? Ik vond de deurklinken - indeed exterieur - echt heel plastic voelen. Echt niet zo mooi stevig als die van mijn 147 die je elke keer gewoon voor je lol vastpakt. Als het alu is, dan wel heel dun.

@Pjedroo. Niks mis met Audi. Hooguit de prijs. Maar ze geven gewoon de rest les hoe het moet. Beleving is misschien wel 80 procent van de lol van een leuke auto kopen. Als je puur rationeel zou kopen, reed iedereen in Tata Nano. Het is helaas dat ze het overal beginnen te snappen. Zelfs bij een merk als Hyundai, maar dat Alfa gewoon een opgeleukt Fiat interieur gebruikt. Zal wellicht ook te maken hebben met de financiële positie van Alfa, helaas...

Ik vind het echt heel jammer. Alfa's horen auto's te zijn die je een speciaal gevoel geven. En dat doet de 159 al niet meer. Is geloof ik een prima auto, maar hij heeft niet meer die uitstraling van 'ik ben een stuk mooier dan de rest.' Als dit het is voor de komende jaren. Maar goed, moet niet te veel somberen.
 
Pjedroo zei:
Duidelijk verhaal Bat. Wat beschouw jij dan als serieuze concurrenten naast een Golf die beter scoren dan een Guiletta?

Wat dacht je hiervan?

Afb0140.jpg


Prachtige auto de Alfa !!!

15dswv4.jpg


Ze hebben wel wat van elkaar...
 
@Hans
Ik weet het wel hoor, de vraag was meer richting hem ;) De Astra is ook zeker wel een concurrent al heb ik persoonlijk meer met een Alfa. We kunnen wel 4 of 5 auto's bedenken die op elkaar lijken. Begint echt op te vallen:
Fiat-Bravo-4-lg.jpg


gelukkig heeft een auto nog altijd meerdere aanzichten en ik heb de Guiletta laatst gezien en dat doet mij toch veel meer dan de Astra. Is verder een prima auto maar het is niet mijn ding. Opel moet wat aan de neus doen.

@Ollie
De 159 vind ik nog altijd één van de fraaiste Alfa's ooit.. vooral een dikke Sportwagon kan mijn hoofd nog altijd laten draaien ;)
159sportwagon-111.jpg
 
@Pjedroo.... De 159 is geen lelijke auto, maar ik vind het geen echte Alfa. Het is een opgeblazen 156; een auto die ik wel echt prachtig vond. De 159 is te groot, te dik en niet mooi genoeg gedetailleerd om een echte Alfa te zijn. Desondanks wil ik er bij gebrek aan beter best eentje hebben. :) Dat is weer de makken van een Alfist. Uiteindelijk ga je toch weer voor de bijl...
 
De 159 is wat mij betreft ook een hele mooie Alfa zowel van binnen als van buiten..... Heb echter 2 ex-collega's ( toevallig ook 2 x Ex Vectra GTS ) die nooit meer voor de 159 of welk ander Alfa-product zullen kiezen..Toch ? Wim en Maarten ??
 
Ollie01 zei:
@Pjedroo.... De 159 is geen lelijke auto, maar ik vind het geen echte Alfa. Het is een opgeblazen 156; een auto die ik wel echt prachtig vond. De 159 is te groot, te dik en niet mooi genoeg gedetailleerd om een echte Alfa te zijn. Desondanks wil ik er bij gebrek aan beter best eentje hebben. :) Dat is weer de makken van een Alfist. Uiteindelijk ga je toch weer voor de bijl...

Tsja... maar zo gaat dat bij veel merken. Elk type wordt een maatje groter om met de eisen van de klanten mee te kunnen. Mensen worden langer, gezinnen worden groter, dat vind ik eerlijk gezegd geen bezwaar voor welke auto dan ook. Het is ook een beetje bij audi zo. De B5 was super, de B6 werd ook gewaardeerd maar de B7 kreeg weer veel kritiek vanwege de neus. Maar mocht ik nu voor de keuze staan dan zou ik een dikke B7 S-Line niet weigeren ;)

@Hans
Lees toch ook veel berichten over de 159 als betrouwbaarste Alfa tot nu toe. Zegt misschien ook veel over de voorgangers ;)
 
Pjedroo zei:
@Hans
Lees toch ook veel berichten over de 159 als betrouwbaarste Alfa tot nu toe. Zegt misschien ook veel over de voorgangers ;)

Ja, zou best kunnen beide collega's waren overtuigd van de Alfa... het eerste pechgeval kwam bij de eerste auto al binnen 5.000 km 1.9 JTDS ( ? )
terwijl ik destijds met mijn vectra 1.9 CDTI ( zelfde motor ) probleemloos kilometers maakte.

De andere collega was juist de vectra 2.2 Diesel ( kapotte turbo ) helemaal zat. Kwam van de regen in de drup. Zijn Alfa ( ook 1.9 diesel ) liet hem naar 15.000 km ( meerdere malen ) in de steek.

Eén van hen rijdt nu Insignia 2.0 160 pk diesel. De ander heeft weer ( toch ) een 159 bestelt met, geloof ik, de 2.4 liter diesel..
 
@Pjedroo. Misschien heb ik het niet goed uitgelegd. Mijn grootste probleem met de 159 is niet dat ik hem op zich niet te groot vind. Hoewel zo'n 1500 kg wel een erg zware bak is... Maar ik vind vooral dat Alfa stylistisch te makkelijk te werk is gegaan. Je neemt een 156 doet er 10 procent bij en voila een nieuw model. Alfa's moeten hartstoppend mooi en steeds weer verrassend nieuw design hebben. Dat is één van de sterke eigenschappen van het merk. En juist dat laten ze afgelopen jaren liggen. Geldt ook voor de Spider en de Brera. Grappige auto's, maar te middelmaat om een logo met kruis en slag te dragen.

Bovendien vind ik dat juist Alfa in deze tijd voorop zou moeten lopen met auto's die weer lichter worden. Veel vermogen uit een relatief kleine motor in een compacte carrosserie. Dat was het Alfa DNA van na de oorlog. Blijf daar dan trouw aan ipv een steeds dikkere bak voor de lease te bouwen. Onderscheiden doe je in eigenheid. Niet door een slap aftreksel van een ander merk te gaan bouwen. Volgens mij zie je het bewijs in de 156 en 147 die beiden prima verkochten en allebei echt aparte auto's waren. Waarom anders is die gekke 147 zo lang op de markt geweest?

@Opelman.... Tsja verhalen over onbetrouwbaarheid neem ik met een flinke korrel zout. Ik heb zelf nu een jaar een 147 met inmiddels 136 k op de teller en nooit problemen. Weet van mijn Alfaspecialist dat 330 k met jtd ook voorkomt zonder veel gedoe. Je kan een keer pech hebben met een auto. Grosso modo zijn er volgens mij geen echt slechte auto's meer. En als je least, maakt het toch niks uit. Een telefoontje en je middenkadermobiel wordt opgehaald.
 
Ollie01 zei:
@Opelman.... Tsja verhalen over onbetrouwbaarheid neem ik met een flinke korrel zout. Ik heb zelf nu een jaar een 147 met inmiddels 136 k op de teller en nooit problemen. Weet van mijn Alfaspecialist dat 330 k met jtd ook voorkomt zonder veel gedoe. Je kan een keer pech hebben met een auto. Grosso modo zijn er volgens mij geen echt slechte auto's meer. En als je least, maakt het toch niks uit. Een telefoontje en je middenkadermobiel wordt opgehaald.

Opelman.:rolleyes:.. je hebt wel een beetje gelijk...:D

De vooroordelen die gelden t.a.v. Opel ( imago , suf ) gelden net zo hard voor Alfa ( mooi en onbetrouwbaar )

Toch zijn mijn verhalen gebaseerd op de dingen die ik heb ervaren. Weet nog heel goed hoe enthousiast mijn ex-collega overstapte van Vectra 2.2 diesel GTS naar zijn 159 Alfa diesel en na 2 weken al vol frustratie aan mijn bureau stond ( we hadden auto's in eigen beheer , geen lease )

De andere collega was best behoorlijk gefrustreerd over de vectra, keek uit naar de 159, had de eerste 15.000km hele goede ervaringen... en rijdt nu weer Insignia. Volgens de laatste berichten volledig tevreden en enthousiast...

De ervaringen die ik heb met Alfa zijn qua betrouwbaarheid / kosten niet al te goed
De ervaringen die ik heb met Opel zijn qua betrouwbaarheid / kosten veel beter

De ervaringen die ik heb met gebruikerstevredenheid zijn bij opel en Alfa zo'n beetje gelijk zolang de werkgever maar betaald...

De ervaring die ik heb met VAG producten die ik heb* zijn overwegend negatief qua kosten en qua tevredenheid

* steeds, nadrukkelijk, als wagenparkbeheerder !!
 
@Opelman... Blijf je gewoon zo noemen :) Maar grappig genoeg is de 159 gebouwd op volgens mij een GM-platform. Hetzelfde dus als de Vectra. Een gruwel voor een Alfist, maar het is niet anders. De reputatie van de 159 is - toegeven - wellicht daardoor heel erg goed. Volgens mijn Alfaspecialist een heel ander verhaal dan de 156/147. De bouwkwaliteit is ook duidelijk merkbaar beter. Maar goed, pech kan je hebben...

In dat kader ben ik het je met je eens over VAG. Ik heb een Leon gehad van het vorige type. 58k op de teller toen ik hem overnam na een jaar van een collega en daarna alleen maar ellende. Eerst chronische lekkage die pas na 20 keer bij de dealer was opgelost en daarna een bak die moest worden gewisseld. Tamelijk treurig als de reputatie van super kwaliteit hebt.
 
Ollie01 zei:
@Opelman... Blijf je gewoon zo noemen :) Maar grappig genoeg is de 159 gebouwd op volgens mij een GM-platform. Hetzelfde dus als de Vectra. .

Hier twijfel ik.. volgens mij zijn de platforms niet identiek, de meeste motoren wel. En blijf me maar Opelman noemen, prima, heb 700.000 kilometers ervaring met dit merk ( privé ) en die zijn overwegend positief geweest.

Zakelijk ( als wagenparkbeheerder ) alleen negatieve ervaringen met de 2.2 diesel Opel-modellen ( Vectra, kapotte turbo's en slechte ondersteuning van de dealers ) en over het algemeen altijd dure ervaringen met Audi- en VW. Betrouwbaarheid ( tot 2008 loopt mijn ervaring ) OK maar tegen beduidend hogere kosten dan Opel of andere merken.

We hadden destijds nog 2x Alfa 159 Op verzoek ... drama !( zie hierboven ) 1x Saab 9-3 2.2 diesel ook veel problemen mee 8 x VW tranporter ( Prima ) en 6 x Opel Vivaro ( ook prima maar minder goed dan VW Transporter ) en later 4 x Astra H 1.7 diesel ( Prima , maar minder ervaren door bestuurder, in de trend van ik wil wat spannender rijden , kwalitatief ok ook na 150.000 km ) De Astra Rijders reden daarvoor met Zafira / Vectra 2.0 diesel overwegend ook zonder problemen, wel olieverbruik .. )
 
De bodemplaat van de Vectra en 159 zijn in de basis hetzelfde (hoe wil je anders verklaren dat de wielbasis op de millimeter na gelijk is), maar Alfa heeft wel de nodige aanpassingen gedaan. De benzinemotoren van de 159 komen van GM en de 1.8 MPI is geloof ik gewoon rechtstreeks overgenomen van Opel. Maar Opel heeft dan weer veel gebruik gemaakt/maakt gebruik van de diesels van Alfa/Fiat. Verder is de 159 een prachtkar om te zien (en waarschijnlijk ook om te rijden), maar tot de 1750 TBI en 2.0 JTD waren er niet echt moderne motoren leverbaar, is de auto redelijk zwaar en is de ruimte, vooral achterin, schandalig krap voor deze klasse.

En iedereen kent wel mensen met bepaalde ervaringen met bepaalde merken, maar soms zit het ook tussen de oren: gebeurt er wat met een Alfa, is het meteen "zie je wel!", heb je een keer wat met een VW ofzo, is het van "ach, kan gebeuren".

Overigens hoop ik dat Fiat die tweecilinder Turbo met 105 pk ook in de Giulietta gaat leveren. Op deze manier heb je een goedkopere basismotor, die erg schoon en zuinig is, geheel volgens de moderne tijd. Ik denk dat je juist met dat soort innovaties kunt scoren tegenwoordig. Aangezien de verschillen tussen de auto's steeds kleiner worden, worden dingen als design, imago en milieuvriendelijke technische hoogstandjes steeds belangrijker. En vergeet ook marketing niet, VW weet daar bijvoorbeeld heel slim gebruik van te maken. Fiat/Alfa helaas niet. Wellicht wordt de Giulietta dan de eerste compacte middenklasser die belastingvrij te rijden is?
 
Quadrifoglio Verde zei:
Nou ja, de eerste normale auto in deze klasse die je belastingvrij kunt rijden dan...

met een 105pk turbo motor ga je nooit de 14% bijtelling halen..
 
Ik denk dat een 2 cilinder "minder normaal" rijdt dan zo'n soepele Prius.
 
De Opel Insignia (concept car) is samen met de 159 gebouwd op het GM/Fiat Premium Platform. De vorige Vectra ook, alleen die staat op een ander platform binnen de platforms.
 
Wauw wat een mooie wagen :eek: maar waarom zijn er nergens meer plaatjes van deze uitvoering met ongespoten voorspoiler en deur...... Staat wel erg goed (y)

Alfa-Romeo-Giulietta-Hatchback-Benzine-Blauw-001--6233544-Medium.jpg
 
Gerrit 306 zei:
Wauw wat een mooie wagen :eek: maar waarom zijn er nergens meer plaatjes van deze uitvoering met ongespoten voorspoiler en deur...... Staat wel erg goed (y)

Alfa-Romeo-Giulietta-Hatchback-Benzine-Blauw-001--6233544-Medium.jpg

In deze kleur wel, maar in het wit bijvoorbeeld is het wat minder. Lijkt mij.
 
*ARGH*..jongens en meisjes! Ik heb (helaas) echt een vreselijke ontdekking gedaan. Tot nu toe staan hier alleen maar foto's bij daglicht maar wat zag ik vorige week op 1 dag twee keer? Ik reed 's ochtends vroeg over de A6 richting Almere en zag in de verte een paar hele gekke contouren van ledlampen. Het leken wel twee getekende lollies die in spiegelbeeld stonden. Ik dacht serieus "Heb je weer zo'n gek die zelf met ledjes een soort audi imitatie wil doen, haha wat een sukkel".. maar toen ik dichterbij kwam bleek het hier om een OEM oplossing te gaan op een, jawel, Alfa Guilietta!!!

Ik kon het niet geloven dat ook Alfa in deze akelige trend mee gegaan is. Ondanks mijn liefde voor Audi zijn er maar weinig led ontwerpen die mij kunnen bekoren maar ik zie nu veel meer merken die het imiteren en deze van Alfa slaan wat mij betreft de spijker volledig mis.

Dit vind ik nog mooi:
DSC01014.jpg


Maar dit ? :cry: in pikke nacht is het nog een ander gezicht..
Alfa-Romeo-Giulietta-leaked-02.jpg

6a00d83451c7dc69e20133eccf4781970b-pi


Weet niet of anderen mijn mening delen maar ik vind het echt een afknapper op een auto die ik hoog heb zitten. Ik kon eigenlijk geen missers ontdekken tot nu ...

JAMMERRRRR !! :(
 
gearhead zei:
Het is Italiaans dus dan is het design Pjedroo!!!!!

Design ..bekijk het ff. Pure wansmaak! Waarom is het bij Audi met die kringellampen van de A4 bijvoorbeeld dan geen design? Dan is het ineens saaie duitse meuk..bekijk het ff, Alfa heeft in mijn beleving een grote designfout gemaakt met deze lampen.
o---- -----o
Maak dan zoiets
<> <>

of hou je bij je huisstijl en doe zoals de Mito (die zijn wel ok)
o o

Serieus, bekijk het eens in pikke donker en zeg dan nog eens dat het mooi is. Is het gewoon niet VIND IK.
 
StalenSnuitje zei:
Ik reed 's ochtends vroeg over de A6 richting Almere
Doe je dat vaker? Dan komen we elkaar misschien nog wel eens tegen ;)

Dat onderste plaatje oogt inderdaad wat vreemd...

Jazekers, vrijwel elke ochtend :) Ben rond 7:00 vaak bij Lelygat en rij in een zwarte A3. Als je het kontje wil herkennen moet je hier op letten. Zo horen mooie lampen te zijn :)

Back-trees.jpg
 
Ah, dan rij je net een half uurtje voor me uit ;) Terugweg? Ik knor rond half 5 weg uit Almere-City ;)

Herkenbaar kontje, ik heb er ooit pas één dezelfde gezien:
P1060563.JPG
 
Ik rond half 4 weg uit Amersfoort dus dan ben ik je ook weer voor :)

Vergelijk je nou mijn A3 kont met een Peugot 306?? :D
 
Jup, pas maar op anders hap ik je op de afrit net zo hard als die E46-rijder gisteren :p Mij snijden op de uitvoegstrook en een dikke straal gas geven en dan teruggepakt worden in de afrit :p De schaamte droop van z'n gezicht :)
 
Pjedroo zei:
Duidelijk verhaal Bat. Wat beschouw jij dan als serieuze concurrenten naast een Golf die beter scoren dan een Guiletta?
Excuus voor het rijkelijk late antwoord...

De concurrentie voor mij kwam van de Renault Megane en de Skoda Octavia Combi. Die laatste heb ik op dezelfde dag gereden als de Alfa, met 1.2 TSI en DSG. Hoewel het lang zo sportief niet was, kreeg ik er wel veel meer het gevoel dat dat een hele fijne alledaagse reiscompagnon zou zijn, iets wat ik simpelweg minder had met de Alfa (en dan mede door die versnellingsbak). Als dan vervolgens een rekensom leert dat het ook nog eens aanzienlijk zou schelen per maand, kan het hart nog zo schreeuwen, het verstand heeft ook zijn zegje.

Met betrekking tot de achterlichten: overdag vond ik ze nog wel mooi, na de proefrit reed ik stomtoevallig een groot stuk mee achter de volgende die de auto mee kreeg en ik kon het wel waarderen. Maar nu ik ze ook zo nu en dan in het donker tegen kom, heb ik ook mijn twijfels. Met name het missende stukje tussen het rondje en het staartje van de "9" en de duidelijk onderscheiden ledjes vind ik net niet mooi, te iel, een an sich leuk idee dat halfbakken is uitgevoerd. Het was strakker geweest als ze dat inderdaad a la de A3 die hieboven staat hadden gedaan. Dat vind ik inderdaad 1 van de mooiste lichtdesigns van de laatste jaren: superstrak en toch elegant.
 
Ik vind die LED lampjes ook niet mooi, op de Maserati 3200GT vond ik ze al niet mooi en nu nog steeds niet. Het is soms net een rijdende kerstboom, wat is er mis met gewone lampen? "Helaas" is dit mode geworden de laatste jaren en kun je er niet meer omheen.
 
Terug
Bovenaan