Fiat Grande Panda

Best een leuk ding om te zien zo. :)
fiat-grande-panda-la-prima-11-kw-44-kwh-nieuw-model-navigatie-climate-control-camera-dakrails-st.jpg

fiat-grande-panda-la-prima-11-kw-44-kwh-nieuw-model-navigatie-climate-control-camera-dakrails-st.jpg

Laatst bewerkt:
Ik zou dat echt als allerlaatste kleur kiezen. Wat flets en saai zeg.

Dan is dit toch honderd keer leuker...
fiat-grande-panda-2024.webp

Nee, dat argument vind ik sowieso een rare. Waarom zou andersom een saaie/mindere kleur na verloop van tijd wel leuk worden?

Grijs is saai, dat bruin vind ik apart. Niet zo flashy als dat geel, maar daarom niet minder mooi. Mijn mening, maar ik begrijp je volkomen als je zegt dat jij dat geel verkiest.

Inmiddels (2 weken geleden) een proefrit gemaakt met de elektrische uitvoering en toevallig afgelopen zaterdag met een 600e.

Huidige situatie: Fiat Punto (2015) met 2 volwassenen en baby (1.95, 1.85) bijrijder stoel is onbruikbaar met maxi cosi type baby/kinderstoel, wel bruikbaar met "vaste" draaibare baby/kinderstoel.

Fiat Grande Panda E
  • Rijd fijn
  • Wel kleine ramen (beetje moderne auto probleem)
  • Achteruitrijcamera heeft geen meedraaiende uitslag
  • Geen "footwell" achter, zelfde probleem als de EC3(Aircross) volwassenen zitten qua hoofdruimte wel goed maar kleermakerszit
  • "Vaste" draaibare baby/kinderstoel kan achterbijrijder en zelfs achter bestuurder.
  • Relatief ondiepe maar wel hoge bagageruimte
Fiat 600e
  • Rijd fijner, stiller en zit nog iets beter
  • Grotere ramen
  • Achteruitrijcamera heeft meedraaiende uitslag
  • Wel een "footwell" dus volwassenen zitten achterin iets beter (1.95 niet lekker met hoofd)
  • "Vaste" draaibare baby/kinderstoel bijrijder (1.85) zit strak met knieën tegen dashboard, niet comfortabel.
  • Relatief diepe maar lage bagageruimte
Enigszins verbaasd want waar is die 17cm dan in gaan zitten is de vraag? En wat onzettend jammer van de "footwell" want dat gaat op termijn natuurlijk parten spelen met een kind in de groei.

Beide klinken dan niet echt als de juiste keuze in jouw situatie. Zit je vast aan Fiat of heb je ook alternatieven?
Absoluut niet, er staat op een proefrit met de Leapmotor B10 op de planning. Maar we vonden beide Fiat's wel een leuk uiterlijk hebben een interieur. Maar mogelijk komt voor voor de zoektocht zelf nog een seperaat topic.

Zag deze twee exemplaren van de Fiat Grande Panda bij de Stellantis-dealer in Ieper staan.

Mooi vind ik 'm niet, wel leuk op zich, maar zo harmonieus en modern of een hebbeding als de nieuwe generatie Renaults (4, 5) is het ook niet wat mij betreft.

Dat geel-met-een-vleugje-gifgroen staat de Panda het best, die rode met witte stalen velgen komt niet uit de verf.

Mooi vind ik 'm niet, wel leuk op zich, maar zo harmonieus en modern of een hebbeding als de nieuwe generatie Renaults (4, 5) is het ook niet wat mij betreft.
Vind ik ook, het grappige/leuke gaat er snel vanaf. En dan blijft een middelmatig stellantis product over. Benieuwd naar de verkopen in een jaar of 2

En ik in Wervik nog denken "hé dat was Rutger toch niet?" toen ik in de drukte op het terrein iemand tegenkwam die verdacht veel op jou leek. Je was het dus echt! :ROFLMAO:
Haha ja dat kan kloppen, ik was er met mijn vader. Een klein weekje kamperen bij Ieper en uiteraard is het evenement bij Wervik bezocht. Echt een tof, groot en een beetje rommelig evenement. De 'meest ontopic' auto die er was, was natuurlijk deze Panda.

Jullie stonden toch niet op de camping in Kemmel? Daar kampeerde ik zaterdag op zondag (en zondag van daar af naar Wervik gefietst en weer terug) en als dat ook nog dezelfde was zou het helemaal een grap zijn als ik je daar niet gezien had.:D
Een gaaf evenement inderdaad, ik was er vorig jaar ook.
Vanaf nu maar weer helemaal on-topic. ;)

Lijkt nog steeds wel een geinig model, eerst maar eens een paar keer goed in het echt op de weg zien.

Ik vind hem op de laatste foto's wel erg hoog op de wielen staan, een verlagingsset van 4cm zou hem goed staan denk ik.

Hij had van mij veel soberder gemogen. Zo'n shiny lak begrijp ik ook niet helemaal. De basisvorm met die zwarte kappen boven de wielen doet denken aan de oude 4x4. Om er dan pastelkleurtjes of neon kleuren op te gooien klopt voor mij niet helemaal. Wellicht is die wel leuk zonder alle logo's, in mat groen en witte of zwarte stalen velgen.

Hij had van mij veel soberder gemogen. Zo'n shiny lak begrijp ik ook niet helemaal. De basisvorm met die zwarte kappen boven de wielen doet denken aan de oude 4x4. Om er dan pastelkleurtjes of neon kleuren op te gooien klopt voor mij niet helemaal. Wellicht is die wel leuk zonder alle logo's, in mat groen en witte of zwarte stalen velgen.
Maar wie kent die oude panda dan nog? Die mensen zijn allemaal ruim de 40 gepasseerd, en zijn toch niet meer de doelgroep voor zo'n goedkoop instap wagentje? De gemiddelde twintiger wil gewoon een hip wagentje met snel infotainment lijkt mij

Maar wie kent die oude panda dan nog? Die mensen zijn allemaal ruim de 40 gepasseerd, en zijn toch niet meer de doelgroep voor zo'n goedkoop instap wagentje? De gemiddelde twintiger wil gewoon een hip wagentje met snel infotainment lijkt mij
De combi van hip en dan die grote zwarte plastic wielkastranden is voor mij wat vreemd. Maar je hebt gelijk, ik ben niet meer de doelgroep dus waarschijnlijk vinden de jongeren het wél fantastisch en daar gaat het om.

Iedereen die in Italië komt ziet ze nog overal en nergens, geitenpaadje halverwege de berg? Grote kans om een oude Panda tegen te komen.

Buiten dat is het absoluut geen goedkoop instapwagentje meer. En ik gok dat de twintigers van vandaag niet snel omkijken naar Fiat Grande Panda.

Ik denk eerlijk gezegd dat het niet zo'n verkooptopper wordt als de oude Panda, doordat nieuwe auto's ook steeds duurder worden.

Verkoop komt op gang.
Er werken 2.000 man aan de GP in de Servische fabriek, maar er zijn er nog 800 nodig.
Dus zoekt iemand nog een leuke job ... $663 p/m. (*)

Je wordt ingewerkt samen met Marokkanen en ... Nepalezen! ;)
Althans, geruchten melden dat die wordt gehunt.

(*) moet dus een gerucht zijn. Stellantis zakt anders wel heel diep als ze dat zouden betalen aan hardwerkende medewerkers, ver ver van huis ...

Laatst bewerkt:
Dat blijkt bij Nederlandse reders op de grote vaart standaard te zijn, dat er salaris betaald wordt gerelateerd aan de levensstandaard van het land van herkomst.

Dat blijkt bij Nederlandse reders op de grote vaart standaard te zijn, dat er salaris betaald wordt gerelateerd aan de levensstandaard van het land van herkomst.

Je praat goed wat STLA doet?
Of omdat anderen het ook doen?

€500 p/m = €6.000 p/j is voor een doorsnee Nepalees ver bovengemiddeld.
Maar hij/zij heeft in Servie hogere kosten voor levensonderhoud EN is voor een jaar van huis.

400 Nepalezen per jaar €4.000 meer is €1,6 mio. Peanuts.
Er zijn AWers die dat met hun webcare activiteiten in hun uppie binnenharken.

Terug
Bovenaan