Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
o ja, jullie hebben natuurlijk nog die fijne bpm heffing![]()
Echt een aanrader om heen te gaan https://maps.app.goo.gl/NHn66qvK223mG3iHA.Mooi daar bij die Gebrüder Stehling.![]()
![]()
![]()
nieuwe pioneer SXT-C10PS, met bluetooth, dab en usb , wat een mooi ding, ook met dat oude logo. En de kleuren zijn aan te passen.
Dit kan ik dezelfde categorie als dat skecht gespoten zwarte stukje plastic tussen de nieren van een BMW-grille. Doet echt afbreuk aan de kwaliteitsbeleving.
past een normaal (achteraf geplaatst) schuifdak nog wel? Ik heb gewoon liever een ouderwetse schuifmans dan aan panodak
wat gaaf! Dit zie ik wel zitten voor de w124.![]()
nieuwe pioneer SXT-C10PS, met bluetooth, dab en usb , wat een mooi ding, ook met dat oude logo. En de kleuren zijn aan te passen.
Persoonlijk vind ik het "premium" juist ook in het stukje keuze zitten. Alle auto's hetzelfde uitrusten scheelt gewoon een hoop geld en daar zien we de Duitsers de laatste jaren (helaas) ook steeds meer naar toe verschuiven. Voor sommigen was geen panoramadak of juist een schuifdak ipv een panoramadak een heel bewuste keuze.
Even zo met optiepakketten waar het feitelijk neerkomt op alles of niets. Vroeger had je optielijsten van meerdere pagina's en kon je elke optie individueel wel of niet aanvinken. (Om te besparen daar waar je wilde, maar ook om tot de configuratie te komen die jou het meest aansprak)
De huidige ontwikkeling naar volledig glazen daken die niet meer open kunnen vind ik zelf ook jammer. Maar het lijkt allemaal in de centen achter de komma te zitten tegenwoordig.![]()
Dat zou ook goed kunnen. Ik ben niet zo goed op de hoogte hoe dat werkt. Moet een fabrikant voor elke combinatie van opties de auto dan laten "keuren" ? Of mag er voor elke optie een bepaalde plus of min aan uitstoot genoteerd worden?Elke specifieke configuratie krijgt tegenwoordig ook zijn eigen specifieke CO2 uitstoot. Dat zal ook wel een reden zijn.
Bij Mercedes-Benz zitten tegenwoordig veel opties achter het AMG-pakket, dat vroeger vooral bestond uit een sportiever uiterlijk met wat opvallendere bumpers. Tegenwoordig is het het hoogste uitrustingsniveau. Als je liefhebber bent van een wat klassiekere look en niet zit te wachten op al te veel uiterlijk vertoon, kun je bepaalde opties simpelweg niet krijgen.
Moderator
Volgens mij is het dat tweede, maar het is wel lastig als je vooraf de uitstoot en dus de prijs van een configuratie niet weet.Dat zou ook goed kunnen. Ik ben niet zo goed op de hoogte hoe dat werkt. Moet een fabrikant voor elke combinatie van opties de auto dan laten "keuren" ? Of mag er voor elke optie een bepaalde plus of min aan uitstoot genoteerd worden?
In dat eerste geval lijkt het me niet meer te doen voor fabrikanten inderdaad. Het tweede, tja het geeft misschien wat extra gerommel met de prijzen edg, maar daar moet toch een Excel script oid op los te laten zijn?
Bij de nieuwe CLA kan je überhaupt geen schuifmans meer bestellen. Alleen een vast glazen dak. Ook al zo treurig.
Vond dat altijd zo bijzonder aan de -vreselijke hekel aan dat woord maar daar komt ie- ‘premium’ merken dat je sowieso altijd kon kiezen voor een schuifmans. Die tijd is dus echt geweest.
Tegenwoordig zit ie standaard in de Bigster Launch Edition, haha!
Ja waarom is dat eigenlijk veranderd? Gevoelsmatig qua constructie gevoeliger voor ellende omdat er simpelweg meer kracht op staat.Een echt schuifdak -zo eentje die onder het dak schuift- is al jaren niet meer leverbaar. Wel de korte glazen daken die over het dak schuiven.
En toch ben ik benieuwd of het echt zóveel marge scheelt. Volumes zijn bij BMW elk jaar weer omhoog gegaan dus in de regel op de oude voet doorgaan (qua mogelijkheden en daarmee complexiteit) zou enkel voor schaal voordeel zorgen.Zo is bij BMW een M pakket op de 5 niet meer te bestellen ivm chromeline. En omgekeerd kan je het zwarte hemeltje niet meer optioneel bestellen op een niet m-pakket uitvoering. Nou ja - het is wat het is. Om met Bob te spreken; The times they are a-changing…
Hier sla je de spijker op de kop. Elke afwijking gaat ten koste van de efficiëntie.Wellicht zit de winst niet direct in het financiële verschil, maar in de efficiency van veel en vaak hetzelfde kunnen maken. Inderdaad zou je kunnen argumenteren dat een paar liter blauwe lak net zoveel kost als zwart oid. Echter… het aanpassen van de lakstraat per kleur is een verlies in tijd, efficiëntie en daarmee kosten. Iedereen die iets produceert weet dat alles wat afwijkt van standaard of vast bepaalde optiepakketten onder de streep duurder is en de flow verstoort.
Ik denk dat het ook een verandering van de tijd is. Als bijvoorbeeld BMW zou doorgaan op dezelfde voet zullen ze op termijn ten onder gaan. De vraag verandert en ik denk dat veel mensen juist niet die al die opties willen gaan. BMW is succesvol omdat ze een zorgvuldig opgebouwde naam heel vakkundig uitmelken.@DagDromer nee daar ben ik mij van bewust, dat dat de marge impact is. Ik doel meer erop hoeveel marge zou dat nou echt schelen dat je een business model wat jarenlang dus wél werkt opeens op de schop gooit. Dat ook wetende dat het business model gewoon werkte en je volumes alleen maar omhoog zijn gegaan dus in de basis enkel marge optimalisatie van nature al zou hebben omdat je schaalvoordelen creëert. Of zijn de marge doelstellingen gewoon een stuk scherper geworden![]()
L&K heb je niet in Nederland. Dus zul je wel een Business als basis moeten nemen.Nou… een Business opbouwen naar L&K zou de auto zo’n 4000 euro duurder maken qua fiscale waarde. Dynamic chassis, head up, ergo comfort, canton speakers en uitgebreid rij-assistent pakket zijn uit m’n hoofd de verschillen.