Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Mercedes-Benz 602 D 35 Hymer Camper '80
3R1pT0C.jpeg

Citroën Dyane '71
XaMB41n.jpeg

Het is duidelijk dat het oude en bijzondere spul weer buiten komt, heel gaaf zo'n grote Nissan/Datsun Cedric. :)

In een "achterstandswijk" valt ook altijd wel wat te zien. Eerst deze op het oog nette en originele Toyota Corolla van maart 1985.
1000021991-edited.jpg

1000021993-edited.jpg

En iets verderop deze wat minder originele, maar nog steeds leuke Opel Corsa, ook met een kenteken van maart 1985. Let ook op het hangslot door de velg. :D
1000021994-edited.jpg

1000021996-edited.jpg

Ik zag ook nog een vroege Peugeot 205 met KZ-..-.. rijden, maar helaas geen foto van kunnen maken.

Laatst bewerkt:
Poah das pas een bak als eerste auto! Tof dat de jeugd nog om zulke oude beestjes geeft. Wel goed gespaard die jongen, want ook vandaag de dag zijn die nog een goede duit waard. (y)

Ik denk dat dit een TX22 is, in West-Duitsland omgebouwd bij de firma Tropic maar wel goedgekeurd door Toyota.
Wanneer ik zoek op de Toyota (Celica?) TX22 lijkt die er wel veel op inderdaad :). Ben vooral benieuwd of je hem nog kan afdekken, want zo lijkt het niet.
Verder geen badges op de auto gevonden en hoewel ik nog wel even verder wilde aanschouwen, vond mijn wederhelft dat het tijd was om verder te rijden. Dit zal vast worden herkend door jullie:ROFLMAO:

Wanneer ik zoek op de Toyota (Celica?) TX22 lijkt die er wel veel op inderdaad :). Ben vooral benieuwd of je hem nog kan afdekken, want zo lijkt het niet.
Verder geen badges op de auto gevonden en hoewel ik nog wel even verder wilde aanschouwen, vond mijn wederhelft dat het tijd was om verder te rijden. Dit zal vast worden herkend door jullie:ROFLMAO:

Ik kwam deze tegen op Google die lijkt er zo sprekend op dat het bijna dezelfde auto zou kunnen zijn. (in een andere tijd onder een ander baasje)
Die heeft wel een inzetstuk om het dak af te sluiten.

14963435056_368cc59dd7_b.jpg

Ik kwam deze tegen op Google die lijkt er zo sprekend op dat het bijna dezelfde auto zou kunnen zijn. (in een andere tijd onder een ander baasje)
Die heeft wel een inzetstuk om het dak af te sluiten.

14963435056_368cc59dd7_b.jpg
Die vond ik ook inderdaad! Zou zelfs kunnen dat het dezelfde is, want ik zit hier net over de grens en er zijn hier veel Duitsers. Lijkt een Duits kenteken? Mijn foto is genomen in Doubice.

Ik meende dat er misschien een inzetstuk zou zijn, maar ik zag aan de voorzijde geen aansluiting daarvoor. Aan de achterzijde was er wel een soort gootje, maar het moet toch degelijk vastgemaakt lijkt mij...

Koningsdag in ons dorp bracht ook Italianen op de been, met een voor Nederland bijzondere auto, een DR 3.0 SUV. Deze auto's kunnen een verbrandingsmotor hebben of op lpg rijden. In Italië op de markt vanaf €18.400... en ziet er best wel okay uit.

5CFdDGo.jpeg

d9HIuje.jpeg

Die vond ik ook inderdaad! Zou zelfs kunnen dat het dezelfde is, want ik zit hier net over de grens en er zijn hier veel Duitsers. Lijkt een Duits kenteken? Mijn foto is genomen in Doubice.

Ik meende dat er misschien een inzetstuk zou zijn, maar ik zag aan de voorzijde geen aansluiting daarvoor. Aan de achterzijde was er wel een soort gootje, maar het moet toch degelijk vastgemaakt lijkt mij...
Die van Google staat op Duits kenteken inderdaad. Op die van jou kan ik geen kenteken lezen (valt buiten beeld), en ik had de aanname dat die in Tsjechië dan op Tsjechisch kenteken zou staan, maar dat hoeft natuurlijk niet. Begrijp ik dan dat dat ook een Duitse was? Zou zomaar kunnen dat het dezelfde is, lijkt sprekend.

@Geuzert
Die is wel krek hetzelfde inderdaad, zelfs de mistlampen zijn identiek. Dat moet gewoon dezelfde auto zijn, zelfs al zou hij nu een Tsjechisch kenteken hebben!

Die Starion is gaaf, hier in het dorp rijdt er ook nog een rond.

Hier oa wat spotjes vanuit de huiskamer, de Alfa club reed langs.

DM-90-26 by CitroenAZU, on Flickr
DL-13-75 by CitroenAZU, on Flickr
DZ-75-13 by CitroenAZU, on Flickr
DZ-56-77 by CitroenAZU, on Flickr
AE-39-26 by CitroenAZU, on Flickr
DL-82-07 by CitroenAZU, on Flickr
DH-10-62 by CitroenAZU, on Flickr
PM-22-41 by CitroenAZU, on Flickr
DH-08-80 by CitroenAZU, on Flickr
46-MK-17 by CitroenAZU, on Flickr
DZ-98-24 by CitroenAZU, on Flickr
SH-41-GB by CitroenAZU, on Flickr
DR-97-28 by CitroenAZU, on Flickr
99-BJ-FZ by CitroenAZU, on Flickr
69-LX-LK by CitroenAZU, on Flickr
49-LH-LB by CitroenAZU, on Flickr
KZ-991-J by CitroenAZU, on Flickr
VV-67-ZS by CitroenAZU, on Flickr
AL-09-79 by CitroenAZU, on Flickr
45-NTJ-2 by CitroenAZU, on Flickr

Zag hier net een zwarte Lotus Eletre staan, aan een laadpaal op de P in Duitsland. Wat een gigantisch apparaat! Ik vind hem niet zo mooi, zeker niet in het zwart...

Spots van de afgelopen tijd, deel 1:

Een bekende uit de buurt, maar niet eerder op de foto kunnen zetten. Mooie auto op de velgen na.

300ZX in Amerikaanse uitvoering

Renault Express, misschien wel stiekem met een GT Turbo-blokje onder de kap?

Nieuw in Nederland geleverde Chevrolet S-10 uit 1996

Late D-Kadett

Daf 33 als tuinornament

Kadett sedan met volgens de kentekengegevens meer dan 200 pk...

Mégane Scénic van 1998

Citroën Ami 6 Break uit 1969, te koop

En een iets jonger broertje met werk

D-Kadett Caravan in originele staat. De Admiral heb ik eerder al verschillende keren op de foto gezet.

Deel 2:

Ze zijn nog niet allemaal naar Afrika.

Waar zou hij dan zo mee beladen zijn?

Een fraaie Opel Rekord uit 1975 die ik al een tijd geleden voor het eerst spotte bij deze garagebox maar nu eindelijk op de foto kon (en mocht) zetten.

BX Cannes met een heckblende uit de accessoireswinkel.

VW 1600 Variant uit 1967 in concoursstaat- zie nu de Hankook-banden pas - hele mooie staat.

Fiat Cinquecento Sporting uit het verre Italië.

Avantime die wat verwaarloosd lijkt door die lekke band.

Leuke Renault 6 bij hetzelfde adres als die Ami'tjes hierboven.

Het kenteken is niet te checken maar dit lijkt toch een Lancia Thema die omgebadged is naar het origineel. De grille is nog steeds die van de Lancia.

Chevrolet Caprice met zoals gebruikelijk een veel nieuwere carrosserie dan het bouwjaar dat het kenteken aangeeft (1978).

Leuk Mercedes-campertje.

Laatst bewerkt:
Deel 3:

Peugeot J5 uit 1982 dus een heel vroeg exemplaar.

Ford Taunus uit 1979. Ik zou hem met gele platen leuker gevonden hebben.

Mitsubishi Lancer uit 1992. Zo'n achterlicht zal ondertussen wel lastig te vinden zijn.

Triumph Herald 13/60 uit 1968

Een vroeg Mirakels Maatje.

Hyundai Pony uit 1994. Kan zomaar dezelfde zijn als het exemplaar dat al in 2016 in "In het wild" op de frontpage van deze site figureerde.

Leuk Transit-campertje

BMW E34 518i Touring met een Carbage run-verleden.

BMW 1502 waaraan binnenkort wel wat laswerk uitgevoerd zal moeten worden.

Mitsubishi Colt 1.6 GLi uit 1996. De velgen staan hem best goed.

Uit Italië hiernaartoe gereisde Fiat Talento. Ik vraag me af hoe zo'n ding bij een beetje wind op de weg te houden is en hoe het überhaupt de Alpen over komt...

Deel 4 en slot:

Citroën ZX, met enige moeite door een hek heen gefotografeerd.

Een vrij vroege BMW E23, nog met carburateurmotor.

W126 waarop het roestspook aardig vat heeft gekregen.

Volvo 460 uit 1990 in een soort camouflagekleur.

Peugeot 504 die volgens kenteken uit 1972 is, maar dat niet kan zijn vanwege de nog ontbrekende ventilatieroosters in de C-stijlen.

Applaus voor deze Pool.

Bij een autobedrijf maar te bijzonder om hier niet te delen: een nieuw in Nederland geleverde Chevrolet Uplander. Wel totaal verrot aan de onderkant helaas.

Leuke en erg nette Peugeot 205 Green uit 1988.

Wie importeert er nou zoiets? Geely LC uit 2010.

Op het oog in nieuwstaat verkerende VW Polo Fun van toch alweer 21 jaar oud.

Een Opel Frontera Sport van het laatste jaar dat ze hier verkocht zijn.

Nieuwe kentekenplaat erop, wielen bijwerken en hij zou voor een nieuwe door kunnen. Onberispelijk
BmhQQK9.jpg

JR5gepd.jpg

Deze viel enorm op, dus blijkbaar is de facelift ook aan het verdwijnen
QBFAK49.jpg

J27k5G6.jpg

2FRu1gJ.jpg

'M' 520i met een 3.5 en 198 kW?
YlDuJFE.jpg

ZGHArED.jpg

Portofino van 2019 met een openstaande terugroepactie
Im67ClO.jpg

OxFWJJ2.jpg

Deze Land-Cruiser had ik nog niet gezien. Stoer ding
lAsXURO.jpg

hLTpazW.jpg

Laatst bewerkt:
Nieuwe kentekenplaat erop, wielen bijwerken en hij zou voor een nieuwe door kunnen. Onberispelijk
BmhQQK9.jpg

JR5gepd.jpg

Deze viel enorm op, dus blijkbaar is de facelift ook aan het verdwijnen
QBFAK49.jpg

J27k5G6.jpg

2FRu1gJ.jpg

'M' 520i met een 3.5 en 198 kW?
YlDuJFE.jpg

ZGHArED.jpg

Portofino van 2019 met een openstaande terugroepactie
Im67ClO.jpg

OxFWJJ2.jpg

Deze Land-Cruiser had ik nog niet gezien. Stoer ding
lAsXURO.jpg

hLTpazW.jpg
Leuke spots! De Panda Young was destijds een (speciale maar) kale uitvoering voor een scherpe prijs. Bijzonder dat deze een open dak heeft.

Een Daf met DF kenteken. Foto's van februari

iD7gajy.jpeg

2clg7ZQ.jpeg

Om de hoek van de Daf stond deze Opel Kadett
Wp6rfgC.jpeg

HItplpu.jpeg

Alpina BMW, de laatste uit februari
leVNx9n.jpeg

hRalC8o.jpeg

Maart: Toyota Corolla
nNvqLQE.jpeg

UncbBPG.jpeg

Citroen BX GTI 4WD
BIc3y0u.jpeg

eQGWVcy.jpeg

Een Simca Aronde
X2fStmA.jpeg

xYUjOZH.jpeg

De laatste uit maart, een Austin. Op dezelfde locatie als de Peugeot pickup van vorig jaar.
ofuObjn.jpeg

P8FxWsW.jpeg

April: Mazda 626
m1NSTLw.jpeg

Helaas een slechte foto
m0aPlu5.jpeg

En de laatste, vandaag gespot:
Een Toyota Celica ST
JvxVNQL.jpeg

CpRft9k.jpeg

Terug
Bovenaan