Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Ik zag vandaag een Maserati Indy uit 1971:

Verder zag ik nog een Toyota Cressida stationwagen uit de jaren 80. Ik kon geen foto maken, maar de auto reed met zelfgemaakte kentekenplaten, en reed een industrieterrein op waar ook een RDW keuringsstation zit, dus het betrof wellicht een eendagskenteken, dus ik liep even het industrieterrein op. Toen ik bij het keuringsstation langsliep trof ik de auto daar echter niet aan, dus helaas ook toen geen foto. Hij leek op deze, ook qua kleur.

Laatst bewerkt:
Lelijke auto in een lelijke configuratie:
9hkbR6c.jpeg

Geen (jong-) klassiekers deze keer, maar een nagelnieuwe zeldzaamheid. Helaas lastig om goeie foto's te maken, veel ander blik hinderlijk in de weg en slechte lichtomstandigheden, maar wilde 'm toch hier delen.

Lotus Emeya,
december '24 in NL ingeschreven,
eerste tenaamsteling januari 2025
2580kg rijklaar
2480kg leeg
3100kg max. toelaatbaar
Een echte typische lichtgewicht Lotus dus ;)

Da's het nadeel van een stalen klapdak, dat neemt meer ruimte in. En bij een kleine auto is dat soms zoveel dat de achterklep langer wordt dan de motorkap. Maar ja, op dat moment wilde iedereen zo'n stalen dak...

Lelijke auto in een lelijke configuratie:
9hkbR6c.jpeg
Volgens de RDW staan er 705 op Nederlands kenteken (waarvan 11 met een exportindicator, dus die tellen eigenlijk niet mee). Dat is veel meer dan ik had verwacht, afgaand op hoe vaak je dit model in het wild tegenkomt.

Da's het nadeel van een stalen klapdak, dat neemt meer ruimte in. En bij een kleine auto is dat soms zoveel dat de achterklep langer wordt dan de motorkap. Maar ja, op dat moment wilde iedereen zo'n stalen dak...
Meestal wordt de kont niet alleen langer maar ook dikker/hoger. Dat verpest vaak de hele lijn imho. Zie bijv. de Peugeot 306 CC, Ford Focus CC en de Lexus IS 250C. De BMW heeft het nmm het beste voor elkaar met de e93. En dat is dan ook de cabrio die ik zelf rijd. Die gestroomlijnde kont was daarbij heel belangrijk :love:

Strak exemplaar! Een prefacelift, vind ik de mooiste 944. Beetje jammer van de te nieuwe velgen en de verlaging.

ZzSDMUU.jpg

RK6YHbZ.jpg

In tijden niet zo'n nette Xantia gezien. Smetteloos exemplaar
yCsrJY9.jpg

cy0pZYs.jpg

lDBeBx3.jpg

qRyGXN2.jpg

d5DeVyE.jpg

DfmB48a.jpg

xpDmgQQ.jpg

NYZCEyi.jpg

iMWus65.jpg

JumFjTg.jpg
Mee eens t.a.v. velgen en verlaging.

Blijf overigens de 968 by far de mooiste vinden. Ben weer op zoek naar 1 maar probeer maar een mooi betaalbaar exemplaar te vinden als de paarse die ik had. Prijzen zijn ineens in een half jaar met 5k omhoog gegaan lijkt het wel.

Wil geen automaat en geen cabrio.

Leuke Mercedes! Dit model S-klasse is inderdaad mooi en het kleurtje staat hem ook goed.

1986-96 Mercedes-Benz 814D
Tot camper vertimmerde brandweerauto's zie ik vaker maar ze zijn zelden zo groot en zo nieuw.

1979 Bedford
Deze Bedford lijkt nog goed gebruikt te worden. Bonuspunten voor de strepen.

2002 Renault Mégane Scenic RX4
Ik moest even goed nadenken wanneer ik voor het laatst een RX4 gezien had, dat was zeker een paar maanden geleden.

Ik kwam vandaag best veel tegen, maar niets dat er echt uit sprong. Als ik een hoogtepunt zou moeten kiezen zou het wel deze Volkswagen Passat uit 1987 zijn:

De rest chronologisch: de oudste is een opvallend uitgedoste GMC C10 uit 1965:

Een Fiat 500 fotografeer ik meestal niet, maar deze vond ik wel leuk genoeg voor een foto. Deze is uit 1970:

Een Volvo 144 uit 1971:

Ook een Citroën DS fotografeer ik meestal niet, maar in dit kleurtje kan je er niet omheen. Deze is uit 1972:

Hetzelfde geldt voor Kevers, maar deze Volkswagen Kever uit 1973 viel op, door zijn kleur, ontbrekende bumper voor, en enorme uitlaat achter:

Verder zag ik deze Chevrolet Chevelle Malibu uit 1974:

Achter een hek, dus slecht en maar deels in beeld, een Opel Ascona uit 1974, en daarachter nog een Audi 100 zonder kenteken:

Een Jeep Wagoneer uit 1980 (als dat tenminste echt het jaartal is; bij Wagoneers lijkt dat wel de uitzondering in plaats van de regel):

Een Mercedes-Benz 207 D busje uit 1981:

Een Mercedes-Benz 300 SD uit 1982:

Een fraaie BMW 520i uit 1989:

Nog een BMW uit 1989, een 325i Cabriolet:

Een Toyota Starlet uit 1989 waar duidelijk goed voor gezorgd wordt:

Een Volvo 340 uit 1990:

En een Volvo 480 DE uit 1995:

Tot slot nog 2 herspots: een roestige Daf 44 uit 1974 en een Renault 5 TL uit 1985.

Laatst bewerkt:
Vorige week zaterdag zag ik net op tijd deze gave cabrio!

In Amsterdam stond deze leuke Passat:

In het drukke verkeer van Amsterdam terug naar Haarlem zag ik deze Saab:

En in Haarlem zag ik deze leuke Ford die ik wel al eens eerder heb gespot. Desondanks te leuk om niet te delen...

Een heuse Kappa Turbo in Heemstede:

Twee dagen later, in dezelfde straat, deze Mercedes:

Verscholen in Haarlem stond deze Mehari:

Een strakke Baur:

In mijn vorige bericht heb ik deze Chevy ook al geplaatst maar ik vond het leuk dat in de achtergrond de Grote of Sint-Bavokerk van Haarlem te zien is. :')

In Zandvoort zag ik deze Porsche:

Als laatste, deze BMW, die ik een extra foto gun op deze pagina:

Pfoh die rode BMW 6 serie!!

Die Alfa uit het rijtje van CitroenAzu zal wel snel langs de kant gezet worden vanwege zn kenteken. Blauwe platen mag al niet, maar die streepjes anders zitten gaat echt over de grens.

Bij die Golf is alle was uit de achterklep gelopen. En daarna vies geworden denk ik, want dat ziet er normaliter niet zo zwart uit.

Mooie spots weer!! (y)

Ik was laatst in Overijssel, waar ik dit brute beest zag staan: oorspronkelijk was dit een Peugeot 205 GTI uit 1987, maar nu ligt er zowel voorin als achterin een 2.1 turbodiesel van een Citroën XM, wat 'm met 4.2 liter en ruim 300 pk een enorm beest maakt voor de moddercross. :cool:

Een Volvo 244 GL uit 1979.

Een US-spec Mercedes 300D uit 1977.

Een Fiat Panda uit 1997.

Heeft deze Amazon jaaaaren in een showroom gestaan, of heeft de RDW in 1977 iets verkeerds genoteerd tijdens een import of kwijtraking van de papieren?

Een Eend uit 1985 met een gegalvaniseerde koets.

Een Citroën BX uit 1993.

Een Mercedes 300 SE uit 1986.

Een Mercedes 230 CE uit 1982.

Een Chevrolet Camaro uit 1975.

Een Saab 900 Turbo uit 1983.

Een Volkswagen Karmann Ghia uit 1968.

Voordat Mercedes de term 300D uitvond, heette dit model 240D 3.0, uit 1974.

Een Toyota Land Cruiser uit 1984.

Een Citroën DS uit 1973.

Een Triumph TR4 uit 1963.

Een Citroën Dyane uit 1983.

En een Nissan 300ZX 2+2 uit 1985.

Dat weet ik, als kentekenfreak. ;-) Ik heb er zelf zo een gehad (de NV-99-LG).

Maar bij dit exemplaar is er niks bekend voor 1977, terwijl de Amazon gebouwd is tot en met 1970.

Heeft deze Amazon jaaaaren in een showroom gestaan, of heeft de RDW in 1977 iets verkeerds genoteerd tijdens een import of kwijtraking van de papieren?
Ik vermoed foutje bij import, zaken als cilinderinhoud, aantal deuren, zitplaatsen etc is allemaal niet geregistreerd. Dat die info mist heb ik nog nooit bij een na-oorlogse ONK gezien.

• Leuk
Waarderingen: XBXG
De Alfetta in de post van citroenAZU, prachtig, mede door dat kenteken natuurlijk, wat heerlijk dat er nog kentekenplaat drukkers zijn die meedenken naar de klant toe, en niet volgens de regeltjes gaan (y)

De dikke passat variant met de Z op het kenteken is een diesel met een mega km stand die overigens te koop staat.

De eigenaar bepaalt zelf wel welke regeltjes hij/zij zich aan wil houden. Of dat nu een mentaliteit is die we in het verkeer willen zien?

De kentekenplaatleverancier zal trouwens vast aan de koper hebben gemeld dat hij er niet de openbare weg mee op mag.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan