Frits79
Asfaltkampioen
Model Y problemen
kwalijke zaak. Koop je een auto kan je er niet mee in Schotland rijden
kwalijke zaak. Koop je een auto kan je er niet mee in Schotland rijden
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De eerste Model 3 facelift met afgeplakte kont is al gesignaleerd, dus waarschijnlijk komt deze balk ook naar de Model 3. Dus jouw aanname zou best een kern van waarheid kunnen hebben, waardoor de balk ook makkelijk op de 3 te plaatsen is.Sowieso lijkt het alsof ze eerst de 3 facelift-achterlampen wilden doen en uiteindelijk toch maar een balk. De rest is gewoon zwart gemaakt.
Ik volg Ryan Shaw een beetje.Heb nog geen foto's gezien. Heb je een link?
Als Stellantis daar nou eens een electrische revival van zou maken....!het blijft toch de fiat multipla van de ev's
Ik in ieder geval niet meer. Maar ook omdat ik mij mateloos erger aan de software in mijn Tesla (phantom braking, adaptive cruise control die mijn ingestelde snelheid ongevraagd zowel naar boven als onder wijzigt), en de service: Tesla leverde me mijn nieuwe wagen zonder keuringsattest (heb een trekhaak, en die moet in België gekeurd worden bij ingebruikname). Mijn tesla store deed dat niet, en heeft me zelfs niet aangegeven dat ze dat niet hadden gedaan. Ben na meer dan een maand door een collega op de hoogte gebracht van dit euvel.Flinke kostenbesparing dus. Het Musk-effect zal ook wel z'n impact gaan hebben. Wie wil er nu nog een Tesla...
Heb je last van phantom breaking? Is er bij mij al lang uit met software updates, alleen in het begin (2.5 jr geleden) een keertje gehad.Ik in ieder geval niet meer. Maar ook omdat ik mij mateloos erger aan de software in mijn Tesla (phantom braking, adaptive cruise control die mijn ingestelde snelheid ongevraagd zowel naar boven als onder wijzigt), en de service: Tesla leverde me mijn nieuwe wagen zonder keuringsattest (heb een trekhaak, en die moet in België gekeurd worden bij ingebruikname). Mijn tesla store deed dat niet, en heeft me zelfs niet aangegeven dat ze dat niet hadden gedaan. Ben na meer dan een maand door een collega op de hoogte gebracht van dit euvel.
Voor mij echt nooit meer een Tesla.
Dan valt VAG ook af. Vergelijkbare software issues.Ik in ieder geval niet meer. Maar ook omdat ik mij mateloos erger aan de software in mijn Tesla (phantom braking, adaptive cruise control die mijn ingestelde snelheid ongevraagd zowel naar boven als onder wijzigt)
Zowat iedereen die ik ken die met een Tesla rijdt klaagt er steen en been over. Zelfs Björn Nyland, die zichzelf lang TeslaBjorn noemde, heeft er een rant over geblogdHeb je last van phantom breaking? Is er bij mij al lang uit met software updates, alleen in het begin (2.5 jr geleden) een keertje gehad.
Neen, die instellingen heb ik correct ingesteldDe adaptieve cruise control (en zijn reageren, snelheid veranderingen etc.) kun je gewoon zelf instellen he in het menu. Wellicht eens daar kijken![]()
Of nog een beter:Mbt trekhaak is dat zeker niet netjes idd.
Ik heb al enkele keren gereden met de ID.3 van mijn vrouw (modeljaar 2024), met de nieuwe software, en terwijl die ook nog niet perfect is,kan ik daar mee leven.Dan valt VAG ook af. Vergelijkbare software issues.
Ook daar trekhaken niet te gebruiken omdat ze niet juist aangemeld kunnen worden.
Veel merken hebben moeite om de moderne software ontwikkelingen bij te benen. En eerlijk gezegd denk ik dat Tesla daar dan nog positief bovenuitsteekt.
Spijtig om te horen ik herken mij daar helemaal niet in. Hoeveel mensen ken je dan met een Tesla? Want het klinkt alsof het er duizenden zijnZowat iedereen die ik ken die met een Tesla rijdt klaagt er steen en been over. Zelfs Björn Nyland, die zichzelf lang TeslaBjorn noemde, heeft er een rant over geblogd
Rijhulpsystemen (en dan zeker op de autosnelweg) van BMW en VW zijn op dit moment een pak beter dan dat van Tesla; ga eens een testrit maken met een i5 of een ID.7
Neen, die instellingen heb ik correct ingesteld
Nog een puntje : het feit dat een Tesla alleen op camerabeelden werkt. Iedere keer dat er mist is kan je de autopilot niet gebruiken, en je ziet geen snelheid voor je.
Of nog een beter:
- foutmelding op vakantie in Zuid-Frankrijk dat ik niet meer kan snelladen en alleen AC laden mogelijk is, lokale service centers reageren niet en weigeren mijn vragen voor een herstelling.
- mijn wagen geraakt niet door keuring, lichten dienen afgesteld te worden, ik voer een afspraak in via da app, heb de keuze om ranger bij mij thuis langs te komen, Tesla belt de dag voor de afspraak af, dat kan alleen in service center, ze geven toe dat dat een een bug is in het systeem, maar de eerste afspraak is over twee weken, wanneer mijn wagen al 10 dagen geen geldig keuringsbewijs meer heeft, maar texto de medewerker, is dat "mijn probleem".
Nooit, nooit, nooit meer een Tesla voor mij.
In mijn kennissenkring stapt zowat iedereen over op een ander merk, op één persoon na.
Die foutmelding "geen DC laden mogelijk" geeft aan dat er een hardware switch defect is, dat ga je met twee knoppen op het stuur niet wegwerken.Foutmeldingen ook nog niet gehad, maar als dat gebeurd kun je het systeem resetten hè. Kwestie van twee knoppen op het stuur tegelijk in drukken en dan reset het systeem zich.
Heb je die reset geprobeerd of is het een aanname dat het defect is?Die foutmelding "geen DC laden mogelijk" geeft aan dat er een hardware switch defect is, dat ga je met twee knoppen op het stuur niet wegwerken.
Heb je die reset geprobeerd of is het een aanname dat het defect is?
Ik heb het zelfde, Wellicht leuk voor een topic!Ik vind het bij de meeste auto’s mooier als de kentekenplaat op de kofferbak/klep zit en niet in de bumper, idem hier.
Moderator
Moderator
De Multipla was bijzonder. Het design klopte maar was anders dan anders. Hier bij de Model Y lijken de verhoudingen gewoon niet te kloppen en dat maakt 'm lelijk. Een Multipla is niet lelijk.yup. blijft een fiat multipla, misschien zelfs nog lelijker
Natuurlijk, hij was heel speciaal en had ook goede kwaliteitenk. Een Multipla is niet lelijk.
Uberhaupt Tesla’s zonder velgschadeZiet er leuk uit, maar ik ken ook geen Model Y zonder velgschades![]()
Cool!![]()
Zojuist gespot op de N261 nabij Tilburg, de nieuwe Y op Nederlands kenteken.
Oei, ik vond de achterkant er nogal plat, detailloos en simpel uit zien. Dacht dat valt wel mee met een plaat erop en die zit er nu dus onder. Nee, geen upgrade ten opzichte van de huidige.![]()
Zojuist gespot op de N261 nabij Tilburg, de nieuwe Y op Nederlands kenteken.