Tesla Model Y | Nieuw: L (CN)

Wie wil er nu nog een Tesla...
Wel, ik heb er nog even een Model 2 3 (i5 Touring in bestelling).
Nooit of te nimmer nog een Tesla, niet alleen vanwege Musk, maar ook omdat de wagen lang niet zo goed is als veel mensen je proberen wijs te maken. Ik merk nu al enkele gaten in de lak (aan de wielkast vooraan), na 4.5 jaar en 110 000km. Nog nooit meegemaakt. Mijn collega heeft exact hetzelfde probleem (maar dan nog veel feller).

Laatst bewerkt:
Wel, ik heb er nog even een Model 2 (i5 Touring in bestelling).
Nooit of te nimmer nog een Tesla, niet alleen vanwege Musk, maar ook omdat de wagen lang niet zo goed is als veel mensen je proberen wijs te maken. Ik merk nu al enkele gaten in de lak (aan de wielkast vooraan), na 4.5 jaar en 110 000km. Nog nooit meegemaakt. Mijn collega heeft exact hetzelfde probleem (maar dan nog veel feller).
Ik mag hopen dat je een Model 3 hebt want de 2 is niet op de markt.

Tja, van een Model3 naar een i5 Touring is ook + 30-40K. :rolleyes:
Kun je dus bijna een reserve Model3 kopen.:ROFLMAO:
Toen ik die model 3 bestelde was die nog 62 k€ hoor.
En op een model 3 krijg je geen korting . Op een i5 Touring krijg je die wel.

Ik wou 4.5 jaar geleden een EV, en toen was de keuze beperkt (ik wil absoluut geen SUV). Polestar 2 en i4 waren aangekondigd, maar nog niet beschikbaar toen ik de model 3 bestelde. Model S was veel te duur.

In leaseprijs zijn de verschillen tussen een i5 en een Model 3 AWD trouwens niet zo groot.

De eerste M3tjes waren kwalitatief gewoon een stuk minder, maar gaten in de lak? Kun je eens een foto uploaden, ben benieuwd.

Ik kan alleen voor mijzelf spreken, maar die van mij is na bijna 3 jaar nog zo goed als nieuw, het enige wat mij irriteert is de ruitenwisser.

Serieus overwogen maar niet gekozen. Long range model 3 is waar ik voor gegaan ben.
Het Y product is zo anoniem dat het echt een voorwerp is naar mijn gevoel.

Ben ook wel benieuwd naar de gaten... Die van mij is nu 5.5 jaar, 120 kkm, en, behoudens de interval van de ruitenwissers, mankeert er niets aan.

De eerste auto's uit een serie zijn bij Tesla vaak wat minder, daarna trekt het bij. De Model 3 uit 2019 van mijn broer zat keurig in elkaar en heeft slecht 1 kleine reparatie nodig gehad, hij rijdt nu in een tweede generatie Model 3 en die is ook prima.
Ik zou niet graag een oude Model S of X hebben, dat waren niet bepaald goede auto's.

d778f16cly1i3g2qz4cjaj24mo3h0u0x.webp

Tesla-6-Seater-Model-y-1-1-scaled.webp

Tesla-6-Seater-Model-y-2-scaled.webp

• Tesla Model Y L features three-row, six-seat layout with longer wheelbase and taller profile.
  • Documents reveal 455 hp upgrade over standard Model Y’s 443 hp output.
  • China launch confirmed for fall, U.S. debut expected but not officially announced yet.

Aiaiai. Het toch al niet zo mooie profiel is nu nog meer vernaggeld…

Net als bij bv een Tiguan is de 6/7-zits versie, door zijn extra lengte, wat mooier in balans, vind ik.
Zou een serieuze kandidaat zijn geweest als opvolger van mijn Allspace. Helaas komt ie voor mij nu sowieso te laat.

Terug
Bovenaan