Teutonia LXV :Geschwindigkeit

ja die bevalt prima, alles en iedereen past erin, en best een mooie auto zowel van binnen en buiten.

@MB300sl wat een fraaie verschijning inderdaad Gewoon nog echt een mooie auto, dat heb je toch 10x liever dan een nieuwe 5? Van eigenaren hoor ik eigenlijk alleen, och, na een tijdje raak je er wel aan gewent. Toch niet dat wat je wilt bij je nieuwe auto.

als ze de 7 dezelfde c stijl hadden gegeven als de e38 was het al een veel mooiere auto

FCvmvCN.jpeg

Met wat aanpassingen is er van de 7 best een mooie auto te maken. Inderdaad de ruitlijn, ander front, en laat de klant weer lekker voor een schuifdak kiezen i.p.v. zo'n belachelijk bioscoopscherm achterin.

• Leuk
Waarderingen: funf
Heb je die test van de Mustang hier op de FP gezien? Meer bpm dan prijs auto, slaat nergens meer op…

Laatst bewerkt:
Ik zag een Subaru Outback (nog altijd de favoriet van opa W212) op die beurs, vanaf € 49k.
In Nederland vanaf € 78,9k.....

Ik had die 530e verkocht omdat ik oa gek werd van het PHEV systeem. Nu dus toch weer een 330e ipv i want.. BPM. Het is gewoon te. zot. voor. woorden tegenwoordig. Idealiter had ik een 3/5 30d gekocht maar die BPM is HELEMAAL achterlijk.

Ja de BMW panodaken kunnen na verloop van tijd wat bijgeluiden geven (wat weer voor een tijdje verholpen is door ze in te vetten), dat zal ook wel een reden zijn dat ze nu alleen nog vaste daken monteren.
Het valt mij alles mee hoor ! Het is echt bij heel warm weer en als je dan over een drempeltje gaat hoor je wat gekraak maar minimaal. Heb VW golf tijdelijk gehad, die was echt drama…

ja die bevalt prima, alles en iedereen past erin, en best een mooie auto zowel van binnen en buiten.

@MB300sl wat een fraaie verschijning inderdaad Gewoon nog echt een mooie auto, dat heb je toch 10x liever dan een nieuwe 5? Van eigenaren hoor ik eigenlijk alleen, och, na een tijdje raak je er wel aan gewent. Toch niet dat wat je wilt bij je nieuwe auto.

als ze de 7 dezelfde c stijl hadden gegeven als de e38 was het al een veel mooiere auto

FCvmvCN.jpeg
Om eerlijk te zijn vind ik de huidige 7 een mooie auto, totdat je de voorkant ziet. Bij ons rijden er twee rond in de buurt. Die immense verlichte grille is echt het toppunt van kitsch en wansmaak. Je vraagt je af wie daar zijn handtekening onder heeft gezet.

• Leuk
Waarderingen: funf
Met wat aanpassingen is er van de 7 best een mooie auto te maken. Inderdaad de ruitlijn, ander front, en laat de klant weer lekker voor een schuifdak kiezen i.p.v. zo'n belachelijk bioscoopscherm achterin.
Ik moet zeggen dat hij begint te wennen. Bij de vijf heb ik dat nog niet. Met name het front vind ik een beetje weekjes ogen.

Wat beviel je niet aan de 530e?

Naast dat het echt een geweldige auto an sich is (de G30), waren er een aantal zaken waar ik gewoon gek van werd.

- kofferbakruimte, past niks in (kinderwagen bijv)
- EV range, 30-40km. Betekent effectief bijna dagelijks laden. Heel irritant
- Met lege batterij de hele tijd switchen tussen ev/benzine
- Als EV gebruik je 20% van de auto
- Als benzine gebruik je 80% van de auto met extra gewicht
- Extra gewicht an sich was merkbaar

Nu zal ik met de 330e er anders mee omgaan en ik kan tegenwoordig ook op werk laden (niet gratis, maar wel genoeg laadpalen). En dat is een touring met de grotere batterij. Dus hopelijk helpt dat wel.

Kofferruimte is inderdaad wel een dingetje bij phev's. Voor mij ook de reden dat ik voor een Estate heb gekozen, dan kun je in elk geval nog de hoogte in mocht dat nodig zijn.
De 330e zal ongeveer het dubbele elektrische bereik hebben? Dat is ook wel lekker.

Een 330e uit 2021 heeft een 12kwh accupakket. In de winter is dat tussen de 35 en de 40 km, 's zomers zal het een stukje hoger zijn, zo'n 50 a 60 km wellicht.
Ik vind hem als 320e fijn rijden. Switchen tussen EV en benzine is op zich niet erg, alleen met koude motor voelt dat natuurlijk niet zo fijn. Toch zal ie er prima tegen kunnen.

Hij is binnen.. was schoon bij vertrek..

Even erin zitten voelt toch wel heerlijk des BMWs!

Vandaag in een e tron 55 gereden. 33kwh over 200km gemiddeld verbruik en heb gewoon rustig gereden! Bizar hoog. Met akoestisch glas wel heerlijk stil op de snelweg.

Laatst bewerkt:
Ja die etron is een notoir onzuinige auto.

Al was mijn verbruik vandaag ook niet echt om naar huis te schrijven ;).

Uiteindelijk 15 l/100 km gemiddeld over 35 km..
IMG-3150.jpg
Ik ben dus niet de enige die zulke foto's maakt :rolleyes:

Ik moet meteen denken aan een tegenovergestelde foto van de E90 328i die we hadden. Zowel verbruik als gemiddelde snelheid waren veel beter.

rz3hli0gjx7wnf_800.jpg

Ja die etron is een notoir onzuinige auto.
Als e-tron 55 rijder moet ik daar toch even op reageren:

Afgelopen jaar hebben we 25.012km gereden met een gemiddeld verbruik van 25,02kW/100km dat is zo'n 21% meer dan de fabrieksopgave.

Als je dat omrekent naar diesel (10kW/liter) kom je op een verbruik van 1 op 40 ,maar dan wel met een tank (accu) van maar 10 liter.

Zeker met de kou van de afgelopen weken komt de 30kw/100km vaak in beeld, zeker bij korte ritten, maar bij langere ritten zakt hij ook wel richting de 25.

Ja hij verbruikt bijna 2x zo veel stroom als een Tesla Model 3, een X5 verbruikt ook meer dan een 3-serie.

Neemt niet weg dat meer range welkom zou zijn, maar voor mijn gebruik voldoet hij prima.

Mooie berekening Audi A6! Hier zie je mooi dat je met een liter fossiele brandstof veel omgeving aan het opwarmen bent. Ik had laatst een ritje van 37,5 Kw/100km, met 150 tegen windkracht 7 in en koud!

Haha, ik had ook een hele bibliotheek vol uit de E46, E38 en E39 tijd met het BC verbruik. Kan mij nog goed herinneren dat de 520d E39 H5 rond de 6,5L/100km zat. De E39 528iA altijd rond de 10L/100km. E38 735i met V8 zat óók altijd rond de 10L/100km. Vond ik destijds erg bijzonder.

(E31 zat steevast op de 1:4,5, maar dat lag ook vast aan mijn rijstijl met die leeftijd)

De eGolf zit de laatste tijd tussen de 17 en 23kwh. Met een EV is dat héél wisselend.. in de zomer zit hij eerder op de 12-15kwh. Schrok wel van de 33kwh van de etron. Ga er zo weer een stuk mee rijden, ben benieuwd waar hij op uitkomt. Staat nu thuis aan de 220v, vol over 36 uur :ROFLMAO:

Panodakje van de G21 werkt niet goed.. gelijk maar die BPS garantie uit DE testen dan maar.

Panodakje van de G21 werkt niet goed.. gelijk maar die BPS garantie uit DE testen dan maar.
Ai, dat is vervelend. Ik heb overigens geen problemen met de garantie. Ik had onlangs 2x dat er een bak water in de kofferbak liep bij het openen van de klep. Kon niet echt een oorzaak vinden, behalve dan dat et rubber tussen de klep en de ruit een beetje slordig leek te zitten en sowieso niet helemaal recht. Binnenkort worden alle rubbers vervangen, onder garantie. Enige wat ik gemerkt heb is dat toen ik zelf aangaf dat et waarschijnlijk et rubber was, de balieman zei dat er wel even een monteur diagnose moest stellen ivm de garantie.
Dik tevreden over Van Poelgeest Naarden. (y)

Whaha ik dacht dat ik de enige gek was die dit wel eens doet ! @Twix @S J 1001 . Vind het toch leuk om andere gekkies dan ook te zien. Leuk zo’n forum :)

@Audi A6 heb je ook helemaal gelijk in , tov ICE is het veel beter. Maar binnen EVs is ‘ie niet zuinig, al vind ik jouw cijfers best prima.

Model3 LR zat ik op 18kwh/100 en Performance 19-20/100 ofzo. Wel toen nog zware voet

De E39 528iA altijd rond de 10L/100km. E38 735i met V8 zat óók altijd rond de 10L/100km. Vond ik destijds erg bijzonder.
Ik zit qua ritten altijd ergens tussen de 9l/100 km of 11l/100 km en dus gemiddeld inderdaad rond de 10l/100 km. Met uitzondering dan van zo’n file rit (Beneluxtunnel was helemaal dicht) als hierboven..

Wel eens hele rit op eco gereden. Los van dat je dan de gasrepons van een Aygo hebt, verbruik halve liter gedaald..

Ik had vanochtend weer 45km als actieradius staan. Paar graden warmer maakt meteen verschil. Moest even heen en weerom Zwolle, stoelverwarming aan en verwarming op ‘low’. Verbruikt duikt dan onder de 20kwh/100 km. Niet heel verkeerd.
Wel een leuke sport om die korte ritten zo efficiënt mogelijk te doen. Rustig optrekken, goed anticiperen en remmen alleen regeneratief op de electromotor.

Ja, dat is best wel knap, hij heeft ten opzichte van een EV ook nog een versnellingsbak die rond moet draaien en voor wat extra weerstand zorgt.
M'n Tesla heeft 2 reductiebakken met differentieel (moet af en toe ook nieuwe olie + filters in)....

Ik zit qua ritten altijd ergens tussen de 9l/100 km of 11l/100 km en dus gemiddeld inderdaad rond de 10l/100 km. Met uitzondering dan van zo’n file rit (Beneluxtunnel was helemaal dicht) als hierboven..

Wel eens hele rit op eco gereden. Los van dat je dan de gasrepons van een Aygo hebt, verbruik halve liter gedaald..

Groter, zwaarder, meer vermogen en toch net zo zuinig. Worden ze toch efficiënter.

de etron deed vandaag 28kwh, paar graden warmer buiten. Gemiddeld dus zo een 30% meer dan de egolf met 60% meer gewicht. De fx37 voelt aan als een golf gti vergeleken met die etron. Hele gave bak zo een etron, maar niet mijn ding.

Bij de GL zie ik ook meestal 16/100 in het display. Dat deed de Phaeton beter die reed rustig keurig 1 op 10. Volgende week een e500 212 ophalen als tijdelijke gezinsauto. Ik gok ook 1 op 8/9.

Vandeweek met de 5 GT Turbo ff stukkie binnendoor. Is ouderwets dus je moet zelf rekenen aan de pomp maar zal ook niet zuinig geweest zijn.

Gisteren de E300e opgehaald, en er nu zo’n 300km mee gereden. Beetje wennen nog aan de bediening, was wel wat huiverig voor alles via het scherm en bijna geen knoppen meer, maar alles werkt wel weer zo logisch en doordacht dat ik er wel aan kan wennen.

Maar dan het rijden, wat een comfort! Met luchtvering echt op S-Klasse niveau, overteft mijn W213 die ook luchtvering had. En ook stiller dan de W213, sowieso elektrisch maar als de motor bijspringt dan hoor je dat amper en merk je het vaak alleen aan de toerenteller.
Alles is ook prachtig afgewerkt, je hebt echt het gevoel dat je met een topklasse limo onderweg bent. In testen werd vaak gezegd dat de W214 de S-klasse eigenlijk overbodig maakt, dat lijkt inderdaad wel te kloppen. Tot nu toe dus meer dan tevreden met deze nieuwe E.

Laatst bewerkt:
Ergens volgend jaar willen we de X5 inruilen op iets nieuwers en langzaamaan zijn we onze shortlist aan het maken. Vorige jaar op de Houston Auto Show hebben we de Kia Carnival gezien en die heeft ook een tijdje op de shortlist gestaan. Maar... ondertussen is hij er ook weer af. Daar zal Twixin niet gelukkig mee worden. Een iets te verstandige auto.

Op onze shortlist staan nu de volgende modellen:
  • Porsche Macan
  • Rivian R2
  • Volkswagen ID.Buzz
  • Lexus GX550
  • Mercedes GLE
De laatste heb ik erop gezet. Twixin ziet deze niet zo zitten. Vanuit een X5 is dit meer van hetzelfde. Dit weekend gaan we weer naar de Houston Auto Show, misschien komt er nog wat nieuws op de lijst.

Wat vind je van de XM van BMW? Ik ben er laatst eens in gaan zitten, toch wel iets bijzonders hoor.

Geen telluride? Prima auto.

Xm is idd een fijne auto maar ik kan me voorstellen dat sommigen het wat over the top vinden

In de US lijkt het mij wel een vette wagen hoor. Ik twijfel er over hier in NL, maar ik begin de auto toch wel steeds meer te waarderen.

Ergens volgend jaar willen we de X5 inruilen op iets nieuwers en langzaamaan zijn we onze shortlist aan het maken. Vorige jaar op de Houston Auto Show hebben we de Kia Carnival gezien en die heeft ook een tijdje op de shortlist gestaan. Maar... ondertussen is hij er ook weer af. Daar zal Twixin niet gelukkig mee worden. Een iets te verstandige auto.

Op onze shortlist staan nu de volgende modellen:
  • Porsche Macan
  • Rivian R2
  • Volkswagen ID.Buzz
  • Lexus GX550
  • Mercedes GLE
De laatste heb ik erop gezet. Twixin ziet deze niet zo zitten. Vanuit een X5 is dit meer van hetzelfde. Dit weekend gaan we weer naar de Houston Auto Show, misschien komt er nog wat nieuws op de lijst.

Gezien je in de US zit zou iets met "Denali" in de naam bij mij wel op de lijst staan.

Macan is eerder GLC formaat? En de VW ID.Transporter is weer een.. bus?

Terug
Bovenaan