Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Ik meld me ook maar weer eens

Weer een hoop veranderd zie ik,
Funf, alvast gefeliciteerd, dat is wel even wat anders dan een 7
MB 300SL, heerlijk een loods enkel voor wat hobbies :D

en bofkont, wat blijft een z4 van de eerste generatie toch mooi,

Nu weer even in Spanje. Vorig jaar is er een hoop veranderd, mijn vader is overleden (heb hier nog zijn auto zie avatar), bedrijf in spanje verkocht, en permanent verhuisd naar new england. Nu nog ons huis verkopen, maar dat heeft geen haast, we komen hier graag :cool:

ik was nog weer even in Nederland, maar wat is dat land toch verandert sinds ik er niet meer woon. Hoop kleine autootjes of ev, en dat gedram over het klimaat, brr, ik zou er zelf zuur van worden :p

Welcome back Gullwing!
Gecondoleerd met je vader. De auto kan ik niet goed zien, avatar is nog wat wazig (wordt wel aan gewerkt geloof ik).
In welke staat woon je nu?

Thanks,

Het is een rr velar, met een gewone 3 liter diesel, alles zwart, zoals een man van 82 dat zou bestellen

We wonen nu in Bridgeport ,CT , maar ik kan nog niet wennen aan de winterse temperaturen

Ik was er al een tijdje mee bezig en had er een optie op, en vandaag was het prima weer om er een stukje mee te rijden waarna ik de knoop heb doorgehakt. Geen Benz, zelfs geen Teutoon, iets totaal anders (hoewel het destijds wel een concurrent was van de R107), 5,7 liter V8, targa, fraaie belijning, in mooie staat en zichtbaar van een liefhebber geweest. Hij komt uit (jawel Gullwing) Connecticut en momenteel worden er nog wat puntjes op de i gezet, komen er NL kentekenplaatjes op en over een week of 2 kan ik hem ophalen en dan gaan met die donkergroene Corvette C3 Stingray uit 1973!

qZVsgt5.jpg

tkQHLCT.jpg

5ZCeaSl.jpg

Laatst bewerkt:
Wat een gaaf ding
Lijkt niet in de winter te zijn gebruikt, want dan zijn ze wel rot inmiddels.

Zelf zou ik nog wel een keer een c4 Targa willen, zal wel door de a-team komen wat ik als kind altijd keek

Haha daar ga je al. Als je de ruimte eenmaal hebt dan ‘moet’ ie ook vol. Ik kocht ook 3 auto’s erbij in een jaar nadat ik m’n garage opgeleverd kreeg.

Hele fraaie Corvette! Kleur staat m erg goed. Gefeliciteerd! En erg mooie hal ook, ben een beetje jaloers op de extra 2.5m breedte die je hebt. Passen er toch weer 2 extra auto’s bij;)

@funf, mooie aankoop zo’n M4! Moet voor jouw dealer op geen pijl op te trekken zijn wat ze je hierna moeten verkopen. Van 3 naar 7 naar M4, gaat het hele modellen gamma door. Zag gister nog een nieuw model 7 rijden met die verlichte grill, word een beetje wanstaltig.

@Gecondoleerd met je vader. Flinke stap om fulltime in de VS te gaan wonen? Connecticut wel erg mooie plek om te wonen, alleen het klimaat is wel wat extremer. Anyways, enjoy!

Bij mij geen veranderingen. Komende maanden wat mooie trips met de Aston gepland staan (Zweden voor werk offsite, UK voor wat upgrades en onderdelen en Toscane voor een bruiloft). Dus dan ga ik pas echt ermee rijden. Afgelopen winter vooral bezig geweest met beide Mini’s. Overweeg wel 1 Mini en de Lincoln te verkopen, weer wat ruimte maken voor iets anders. Mini Cooper S R53 begint ook wel lekker in waarde te stijgen nu. Heb een bod van 12k op mijn 2006 S Works, vorig jaar gekocht voor 7200. Nog even over nadenken, ze zijn wel erg leuk om te rijden.

@Ibud: thx! Er zit inderdaad niet echt een lijn in en ik durf zelf geen voorspellingen meer te doen. Die gelooft niemand meer…

Bij ons geen veranderingen in het wagenpark voorlopig. Ik kijk nog steeds naar de prijzen van de Ford Bronco, die vind ik echt gaaf.

De X5 staat weer bij de dealer. Zo blijft de kilometerstand lekker laag :unsure:

Die Corvette is echt super. Door het A-tram ben ik ook erg gecharmeerd van de C4, naar ik vind ze toch erg krap.

Gecondoleerd Gullwing.
En dankjewel voor je compliment.

Zo dan MB300SL, deze had ik zeer zeker niet zien aankomen.
Bijzonder gaaf!

Prachtige Stingray MB300SL! Mooie vreemde eend in de bijt, in de loods straks.
Gecondoleerd Gullwing.

Inmiddels de eerste kilometers in de E46 gemaakt. Wat is dat toch een fijne motor, die M54. Verder al een enorme "to do" lijst, valt toch altijd weer wat tegen als ie daadwerkelijk in bezit is.

Nope, bmw 8.
Vandaag even een kort rondje met een 840 4 deur van een vriend gereden, en dat is toch wel een gaaf ding. Veel mooier dan een 7

De Alpina is iconisch, en die 7 is van de laatste echt mooie generatie. Bij de facelift is de neus uit verhouding, en aan de nieuwe 7 kan ik nog steeds niet wennen.

• Leuk
Waarderingen: funf
Ik vind het nogal wat, zoveel geld steken in een auto in die staat met zo'n kilometerstand.
Ik snap dat je een auto wil opknappen en bewaren, maar deze.

Het ligt er meestal aan welk verhaal erachter zit. Hier in het dorp heeft iemand een W124 300d turbo als vergane glorie (met veel roest en 6,5 ton op de klok) gekocht en naar nieuwstaat gerstaureerd, maar die auto was destijd van zijn vader geeeest. Dat is dan wel bijzonder, en geld speelt dan een ondergeschikte rol. Heeft ook nog een artikel over in AW gestaan.

Dan nog vind ik het geen reden om een afgeschreven auto te restaureren ondanks dat hij van je vader is geweest, hij is nou ook weer geen hele bijzondere auto. Emoties en auto's gaan slecht samen.
Ik heb het verhaal destijds gelezen.

Daar kan je prima over oordelen. Dit is gewoon geld stoppen in een bodemloze put en dat geld zie je nooit meer terug. Auto's zijn de slechtste investering die je kan doen.
Emotionele waarden hechten aan een auto omdat hij van je vader is geweest is het domste wat je kan doen.
Ik respecteer hun keuze en vind het knap dat ze het gedaan hebben, maar begrijpen zal ik het nooit.

De man heeft een Autorestauratiebedrijf dus hiermee kan hij laten zien wat hij kan, goede promotie. Hier, dat is je rationele verklaring. Verder heeft een auto al snel te maken met emotie en je moet niet alles willen rationaliseren. Maakt je leven een stuk leuker. Wat rijd je zelf eigenlijk?

Ik rij zelf in een Mini. Maar al heb je een restauratiebedrijf dan nog moet je een wrak niet opknappen maar een wrak laten, je laat zien wat je kan door auto's op te knappen die de moeite waard zijn. Emoties zijn ook helemaal niet verkeerd maar dat zeg ik ook niet. Mijn auto geeft mij plezier als ik er in rij, ondanks dat het maar een Cooper is. Emotionele waarde moet je er niet aanhechten.

Die Alpina is geweldig! Ik zie dat er voor tweedehands Alpina's nog grof geld betaald wordt. Waren ze ook echt heel veel duurder, of zijn ze echt waardevast er?

@Ibud: ik zit ook met een schuin oog naar Mini's te kijken. Of een eerste serie cabrio of zo'n Cooper S. Die laatste dan wel in dat lichtblauw. Staan er een paar online, leuk spul!

Die Alpina is geweldig! Ik zie dat er voor tweedehands Alpina's nog grof geld betaald wordt. Waren ze ook echt heel veel duurder, of zijn ze echt waardevast er?

@Ibud: ik zit ook met een schuin oog naar Mini's te kijken. Of een eerste serie cabrio of zo'n Cooper S. Die laatste dan wel in dat lichtblauw. Staan er een paar online, leuk spul!
Alpina’s zijn nieuw nog wel een slagje duurder dan een M. Bovendien worden er minder van gebouwd, dat maakt ze ook exclusiever. Ik ben benieuwd naar het verschil.

Hoe bevalt jouw M4 Funf? Eindelijk beter weer dus de kap kan nu ook open, dat zal genieten zijn met die brullende 6 in lijn.

gaaf gebakje :cool:

Nee dit soort geldverslindende projecten zijn niet te begrijpen en je kan het ook niet goed praten, wat je probeert te doen.
waarom zou je het willen goedpraten? bijna 2 duizend euro uitgeven als ik met mijn vrouw bij een sterren restaurant ga eten met een goede fles wijn slaat welgeteld ook nergens op, maar wel leuk.

Leuk! Ik adviseer een 2004-2006 Cooper S dus een facelift R53. Die is net wat beter als de pre-facelift, heeft leukere opties en ziet er wat beter uit (dashboard en lampunits). Dan zit je ook goed qua waardestijging potentieel. Een echt goede facelift R53 met niet teveel km's lijken al aardig te stijgen. Mijn Cooper S Works bijvoorbeeld kocht ik begin 2022 voor €7200 maar een goede Works lijkt inmiddels 12-13k op te brengen, ik heb ook een bod van 12k gekregen erop. Leuke opties die je eigenlijk wel wilt hebben is Chili pack (climate control, xenon, sportstuur etc.), chrono pack (extra meters en snelheidsmeter achter het stuur), Harman Kardon (ziet er ook beter uit in het interieur) en nice to have's zijn zwarte hemel, de Recaro sportstoelen en andere JCW opties. Cabrio zou ik zelf niet zo snel kiezen, minder mooi, minder sportief en lijkt minder geliefd. Als je een keer vragen hebt of iets dan pm me vooral! Heb er nu 2 uit elkaar gehaald en opgeknapt dus weet er inmiddels best wel wat van.

waarom zou je het willen goedpraten? bijna 2 duizend euro uitgeven als ik met mijn vrouw bij een sterren restaurant ga eten met een goede fles wijn slaat welgeteld ook nergens op, maar wel leuk.
Dat ik natuurlijk een gigantisch dom vergelijk, ook in een sterrenrestaurant lukt het je niet om voor zoveel te eten en krijg je er nog wat voor terug. Nu zit je nog steeds met een auto die totaal niet meer waard is en zeker niet de 15k die je er minstens in hebt gestopt.

Dank voor de info Ibud! De snelheidsmeter achter het stuur vind ik juist wat minder leuk, al zijn die kleine tellertjes in het midden dan wel weer grappig. Als ie maar geen scherm in die klok heeft.
Ik laat het je weten als ik wat serieuzer ga kijken!

Frits: sja, wat moet je dan met je geld? Rationeel gezien zijn er heel veel zaken waar je het niet aan moet uitgeven, maar dat is juist het mooie: niet alles hoeft rationeel te verantwoorden zijn. Ik keek deze week een aflevering van CarSOS waar een Porsche 356C het onderwerp was. Het redden totaal niet meer waard, toch werd het gedaan. Die auto is het rationeel gezien niet waard, maar de eigenaar wil er voor miljoenen nog geen afstand meer van doen. Emotie hangt ook een prijskaartje aan en die is heel individueel en soms inderdaad erg hoog.

Geld uitgeven aan een oldtimer een auto waar je plezier van hebt, waar mee je naar autobeurzen/shows kan gaan, een auto waar je trots op kan zijn dat je hem weer opgeknapt hebt, een auto waar andere complimenten over geven, maar niet in een oude Mercedes die op de sloop hoort en waar je niet eens de stad mee in kan omdat je Euro 0 hebt.

Waar je je geld aan uitgeeft is toch niet echt relevant? Dat is toch vrijheid van keuze? In een schilderij, een lekker wijntje, een oude auto, echtgenote, minnares, sport of een mix van deze zaken, het maakt toch niet uit om je geluk te zoeken?

Waar je je geld aan uitgeeft is toch niet echt relevant? Dat is toch vrijheid van keuze? In een schilderij, een lekker wijntje, een oude auto, echtgenote, minnares, sport of een mix van deze zaken, het maakt toch niet uit om je geluk te zoeken?
Zeg ik dat ergens? Nee dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat ik het niet begrijp en jullie kunnen allerlei argumenten aanvoeren, ik ga het daardoor niet opeens wel begrijpen.
Het is tegenwoordig blijkbaar voor vele moeilijk te begrijpen dat er mensen zijn met een andere mening.

Terug
Bovenaan