Zadelsnuiver - '21 Tesla M3 Dual Motor. Welkom '17 e-Golf! Op zoek naar wielen voor de Golf

Zadelsnuiver zei:
opel omega zei:
Smilespergallon zei:
Maxton design is wel kwaliteit hoor, alleen het probleem van de sideskirts is dat je deze met zelftappers in de dorpels moet monteren. Zelf geen voorstander van gaten in je metaal te boren. Als daar steeds vocht en pekel tussen komt dan gaat dat zeker wel rotten op den duur.

Carrosseriekit kan ook prima hoor.

Goede tips, allebei bedankt! Hier moet ik wel echt ff wat meer over inlezen want ik heb absoluut geen behoefte aan gaten in m'n dorpels, met al dat rotweer hier in Finland is dat vragen om problemen. Wat voor carrosseriekit zouden jullie aanbevelen?

Ik zou eens moeten navragen bij de garage. Ik had van die plastic dorpels die ik op de Omega wilde en ook niet geschroefd wilde (origineel met clipjes die breken enz). Uiteindelijk dus met kit erop gekomen. Blijft prachtig zitten. Spoiler zit er op de zelfde manier op bij de MV6

Pietzoveel zei:
Misschien hier te vinden?
https://www.kitcentrum.nl/overige/carrosseriekit-c:480/

Super! Dank je voor de link, ik zal eens gaan rondneuzen :)

opel omega zei:
Ik zou eens moeten navragen bij de garage. Ik had van die plastic dorpels die ik op de Omega wilde en ook niet geschroefd wilde (origineel met clipjes die breken enz). Uiteindelijk dus met kit erop gekomen. Blijft prachtig zitten. Spoiler zit er op de zelfde manier op bij de MV6

Mocht je de mogelijkheid hebben om na te vragen zou ik dat zeer zeker waarderen, maar geen man overboord als het niet lukt natuurlijk. In elk geval alvast bedankt (y)

Hey dit topic ligt ook al weer even stil, zoveel is er ook niet te melden natuurlijk. Een poosje geleden had ik het over zwarte logo's, die zitten ondertussen op de auto! Het zijn eigenlijk stickers die over de originele logo's heenplakt en ze staan best goed vind ik. De bodykit die ik had besteld is wat vertraagd en eigenlijk denk ik dat ik die bestelling ga annuleren want ik weet nu al dat ik geen zin heb om gaten in m'n Tesla te boren.

Wat wel leuk is, is dat de Tesla vanaf morgen in Nederland te spotten is! Ik verwacht morgenmiddag bij Groningen de grens over te steken en dan zo richting de Zuidwest hoek. Ik dacht nog een heel verslag te schrijven over hoe het is om lange afstanden te rijden met een Tesla maar eigenlijk is het een koud kunstje; je stippelt je route uit, je kijkt waar je onderweg kan superchargen en terwijl je aan het laden bent pak je een bak koffie en ga je weer verder. Het enige nadeel dat ik tot nu toe heb ondervonden is dat we bij de boot wat langer moesten wachten omdat alle Teslas als laatste aan boord moesten, zal vast iets met de brandveiligheid te maken hebben :)

Superchargen is leuk, geen gehannes met pasjes of apps, gewoon inpluggen en gaan, het bedrag wordt automatisch van je rekening afgeschreven. Lekker snel ook, van 25% naar 100% ging sneller dan dat wij onze lunch op hadden gegeten (y)

20220607-230644.jpg

Dus.. mocht je de komende dagen een witte Model 3 tegenkomen met Finse kentekenplaten schroom dan niet om even te zwaaien! ;)

Hey, leuk om ook hier weer even bij te lezen, en grappig dat je even in NL bent. Zit zelf in omgeving Utrecht dus ik zal je ws niet spotten denk ik :p
Jammer, anders had ik wel even een drag race met je willen doen in de Paseo. :T :p

En idd met die superchargers zie je maar dat een benzine auto inmiddels echt niet veel meer onderdoet kwa "gemak" wanneer het op lange afstanden rijden aan komt.

En we zijn weer terug in Finland! Nederland was leuk, fijn om alle vrienden en familie weer te hebben gezien (y)
Gisteren aangekomen en prompt was er iemand die naar de Prius wilde komen kijken. We hadden deze vlak voor de vakantie online gezet omdat mijn vrouw graag ook volledig EV wilt gaan rijden. Enfin, nog geen uur nadat we goed en wel thuis waren was de Prius verkocht en zijn we nu zoetjesaan aan het kijken wat er voor in de plaats moet komen. Het voelt wel een beetje rot want we hebben bijna 8 jaar ontzettend veel plezier gehad van de Prius maar nu gaat 'ie in elk geval weer naar een nieuwe goede baas; de kopers kwamen met een witte model 3 :D

@Jay Doubleyou, dat is zeker een kanshebber, maar mijn vrouw is niet overtuigd dat die achterdeuren erg praktisch zullen zijn. Aan de andere kant overwegen we een e-Up!, een 500e of misschien nog een Leaf. De Smart Forfour is ook leuk maar wel echt een heel magere range, vooral in de winter.

@Speedtouch, niet aan gedacht! De Tesla was van hem en de Prius is nu voor haar, en hij was erg tevreden met zijn model 3 dus ik denk niet dat het een erg vruchtbaar idee zou zijn :D

@Uwbuurman, haha ja dat zou wel mooi zijn! Maar we houden het budget bescheiden, ik denk dat we rond de 20k willen blijven. Over een paar jaar mag mijn vrouw de Model 3 hebben wanneer ik m'n Cybertruck heb ;) dus voor nu even geen tweede dure auto erbij.

Wij hebben dus een Citigo IV, de elektrische dus. Echt een fijn ding! Range heb ik op z'n laagst op 160km gezien, bij een temperatuur die bij jullie wat vaker voorkomt denk ik.
In de zomer wil ie wel eens over de 300km aangeven.

Zadelsnuiver zei:
@Jay Doubleyou, dat is zeker een kanshebber, maar mijn vrouw is niet overtuigd dat die achterdeuren erg praktisch zullen zijn. Aan de andere kant overwegen we een e-Up!, een 500e of misschien nog een Leaf. De Smart Forfour is ook leuk maar wel echt een heel magere range, vooral in de winter.

@Speedtouch, niet aan gedacht! De Tesla was van hem en de Prius is nu voor haar, en hij was erg tevreden met zijn model 3 dus ik denk niet dat het een erg vruchtbaar idee zou zijn :D

@Uwbuurman, haha ja dat zou wel mooi zijn! Maar we houden het budget bescheiden, ik denk dat we rond de 20k willen blijven. Over een paar jaar mag mijn vrouw de Model 3 hebben wanneer ik m'n Cybertruck heb ;) dus voor nu even geen tweede dure auto erbij.

Neeeeee geen Cybertruck! Jij moet heel rap eens wat Italiaans gaan rijden.
Voor 20K heb je genoeg leuke auto's!

@Barri, dat is wel een erg goede range, had ik eigenlijk niet verwacht! Is de E-up! enigszins vergelijkbaar? Hier in de buurt staat er een uit 2017 dacht ik, zitten daar nog verschillen in want de Citigo IV kwam pas in 2020 dacht ik?

@Moreno, haha ja je hebt zeker gelijk, helaas is de spoeling hier wel wat dun op het vlak van Italiaanse EV's. Een 500e is echter wel een hebbeding, een goede deal zeggen we vast geen nee tegen ;)

500e de nieuwe of de oude? Want die oude is echt enkel een tweede auto voor mensen met een eigen laadplaats.

Wel compleet gemist dat je in de lage landen was. Haha

Zadelsnuiver zei:
@Barri, dat is wel een erg goede range, had ik eigenlijk niet verwacht! Is de E-up! enigszins vergelijkbaar? Hier in de buurt staat er een uit 2017 dacht ik, zitten daar nog verschillen in want de Citigo IV kwam pas in 2020 dacht ik?
Ja, vanaf 2020 is de nieuwe generatie, die er dus ook als Seat en Skoda is. De oudere modellen hebben aanzienlijk minder range. Ik weet niet precies hoe groot het accupakket van de eerste generatie is, maar die van ons is 37kWh, net als de eGolf.

@Nico, ik geloof dat het nieuwere model ruim boven de 20k zit voor een jong gebruikte, dus wat dat betreft buiten budget. Maar zoals je zegt; het is echt een tweede auto en ik heb thuis natuurlijk de Tesla wall connector dus het oude model zou in principe moeten volstaan. Het is echter wel echt een ontzettend klein ding en liever hebben we gewoon 4/5 deuren.

Ik was nog van plan om hier en daar een berichtje te sturen om wat af te spreken, maar ondanks dat het vakantie was had ik al een vrij volle agenda, dus is het er deze keer helaas niet van gekomen. Volgende keer!

@Barri, duidelijk! Ik geloof dat het oude Model het met zo'n 18 kWh moet rooien, geen vetpot dus. De goedkoopste 37 kWh e-Up!/Citigo iV die ik kon vinden begonnen rond de 23k dus ook weer net buiten budget.

Voor de beeldvorming; deze auto gaat voornamelijk gebruikt worden om de kinderen naar school te brengen en voor de woon/werk kilometers van mijn vrouw. Ze werkt zo'n 3 dagen per week en ik dacht zo'n 15km enkele reis. Ik verwacht dat er niet meer dan 150 km per week mee wordt gereden.

Zadelsnuiver zei:
@Jay Doubleyou, dat is zeker een kanshebber, maar mijn vrouw is niet overtuigd dat die achterdeuren erg praktisch zullen zijn. Aan de andere kant overwegen we een e-Up!, een 500e of misschien nog een Leaf.

De 500e heb ik nog niet geprobeerd, de i3 wel. De i3 lijkt me praktischer om achterin te stappen dan de 500, afgaand op de foto’s. Leaf is dan misschien een betere optie, maar weet niet wat die qua range doet.

Ik heb de i3 een poosje te logeren gehad, en moet zeggen dat ik er blij verrast door was. De manier van handelen, rijden en ook de auto zelf die gewoon heel BMW aanvoelde. En als je het over duurzaamheid hebt, dat is die i3 echt wel geniaal gebouwd, in tegenstelling tot geelektrificeerde reguliere auto's en zelfs "normale" elektrische auto's als leaf en kona. De materialen, mate van recyclebaarheid en toch het gebruiksgemak, ook met de achterdeurtjes... Echt leuk!

Zo'n i3 vind ik ook erg leuk! De oudste exemplaren hebben een vrij beperkte range, maar dat maakt voor jullie gebruik dus niet zoveel uit.

@Nico, Zoë is wellicht nog een optie, maar moest je daar de batterij niet van leasen ofzo?

@JW, mijn vrouw is vooral bang dat de deuren tegen elkaar klappen wanneer de kinderen niet voorzichtig zijn met in/uitstappen enzo. Vanuit dat opzicht is de 500e wel veiliger zeg maar. Mijn logica is dat 2 onpraktische achterdeuren nog altijd beter zijn dan geen achterdeuren maarja, probeer dat maar aan één vrouw uit te leggen ;)

@uwbuurman, ik heb inderdaad al vaker gehoord dat de i3 verrassend goed rijdt zoals je van een BMW mag verwachten. Ik hoop op z'n minst wel een proefrit te organiseren voordat we 'm helemaal afschrijven.

@Barri, in principe zou zo'n 100km range wel volstaan, maar als daar in de winter opeens nog maar 50 of 60 km van over blijven dan beperkt dat wel de dagelijkse inzetbaarheid natuurlijk.

Ik kom er overigens nu pas achter dat de "oude" 500e nooit in Europa geleverd is, dat ze allemaal uit Amerika komen en het gevolg is dat ze je zelfs bij de plaatselijke FIAT dealer niet kunnen of willen helpen mocht er een probleem met de auto zijn. Als dit echt zo is dan valt de FIAT al af vrees ik.

Dat kan, je hebt ze ook met koopaccu. Hangt ff af van welke precieze generatie je hebt en wat de voorgaande eigenaren ooit hebben gekozen.

i3 overigens rijd inderdaad heel erg goed. Grip is ongekend en hij is niet zo zwaar dus lekker wendbaar doordat het zwaartepunt natuurlijk laag ligt.

Moeders heeft een Zoe 40 met huuraccu, zomers bijna 300km op een lading, rijdt erg goed voor het soort auto.
Mijn moeder rijdt per nog geen 20 kilometer en laadt thuis overdag op icm met 34 zonnepanelen, dan is zo'n auto leuk.

Ampera model 2017 komt langzaamaan ook al richting dat budget. Bizar hoe weinig er nog van dit model en het model ervoor te koop staan trouwens, echt allemaal ge-exporteert. Eerst alles flink subsidiëren maar de 2e hands markt profiteert er een paar jaar later totaal niet van als alles naar het buitenland verdwijnt.

@MLL, de Zoë moeten we zeker nog proberen, al vindt mijn vrouw 'm gek genoeg niet erg mooi. Maar we hebben na vandaag wel zoiets van dat we alle gegadigden gaan proefrijden dus wie weet!

@Total Loss, de nieuwe Ampera ben ik hier voor dat geld nog niet tegengekomen, anders zou ik 'm wel overwegen (y)

Vandaag hebben we een proefrit gemaakt in een '18 BMW i3 94Ah en in een ' 21 Nissan Leaf 40 kWh. De Leaf had slechts 3 dkm op de teller en was logischerwijs als nieuw. Ik had er vrij hoge verwachtingen van maar ik denk dat het voor ons geen Leaf gaat worden, in elk geval niet van deze generatie. Voor iemand die gewoon een EV zoekt zonder te veel poespas lijkt me het een beregoede auto, maar voor iemand die iets meer zoekt dan simpelweg een goede manier om van A naar B te komen is het gewoon een wat zouteloos ding, zelfs in een mooie kleur zoals deze.

Dan de i3. Wat ouder en wat meer kilometers, maar ook absoluut meer auto. Lekker Funky van binnen, goede stoelen, mooi ruim en lag als een blok op de weg. Veel sneller dan de Leaf en stuurt een heel stuk strakker. Dit exemplaar was helaas niet zo strak van buiten, flink wat kleine schades rondom de auto en dat is toch zonde. Gelukkig kon mevrouw Zadelsnuiver overigens wel de deuren tolereren, dat scheelt toch weer ;)

Uit deze twee auto's was de i3 dus overduidelijk de winnaar, maar ik denk niet dat we dit exemplaar gaan kopen. De zoektocht gaat dus nog even verder, hopelijk kunnen we binnenkort nog de nieuwere 500e proefrijden, evenals de E-Up! en de Zoë.

In het weekend hebben we nog proefgereden in een '21 Fiat 500e en een '19 Renault Zoe 40. De Fiat was leuk! Eg tof ding om te zien, grappige details in en rond de auto en reedt best prettig. Toch is deze auto echt te klein voor ons. De Zoe was minder spannend maar wel veel meer auto. Toch was er geen klik dus kunnen we stellen dat deze auto's, samen met de Leaf het waarschijnlijk niet gaan worden.
Gisteren hebben we gereden met een '19 E-Up! en dat was best een verassing! De auto voelt erg solide en is net ruim genoeg om comfortabel in te zitten. Helaas was dit exemplaar net de oud en ben ik bang dat de kleinere accu net niet genoeg range geeft om comfortabel de winter door te komen.

De zoektoch gaat dus nog even verder! Op het lijstje om nog proef te rijden staat eigenlijk alleen nog de e-Golf, er staat een mooie '20 niet al te ver van hier dus misschien gaan we die nog proberen. We zijn er ondertussen wel achter dat het budget wat omhoog moet want rond de 20k is de keuze vrij karig.

Gisteren nog een proefrit gemaakt in de eerder genoemde '20 e-Golf en in een '17 Mercedes-Benz B250e. De Mercedes is eigenlijk een hele goed auto, lekker ruim, super mooi interieur en best vlotte prestaties daar de aandrijflijn van Tesla komt. Helaas kent de B250e twee grote problemen die 'm eigenlijk de doodsteek hebben gegeven; de range en de manier van opladen. De range is in optimale omstandigheden slechts 200 km, in werkelijkheid denk ik dat je in je handjes mag knijpen wanneer je er 150 km mee kunt halen. Ansich is dat geen probleem maar daar is probleem nummer twee; je kunt er niet mee snelladen, 11 kW is gewoon de max. Mocht je dus ooit een keer bij familie op bezoek willen moet je minimaal ergens een laadsessie van zo'n 3 uur inplannen om 'm weer vol te krijgen en dat is gewoon niet meer acceptabel anno 2022.

De e-Golf was daarentegen op alle vlakken gewoon goed! We waren al erg onder de indruk van de e-Up!, de Golf doet daar nog een schepje bovenop. Vanmiddag gaan we dus terug om te kijken of we een deal kunnen maken (y)

Leuk om die vergelijken tussen de elektrische auto's zo te lezen!
Uiteindelijk gaat de voorkeur toch uit naar een E-Golf ipv de i3; heeft dat te maken met het totaalplaatje van de bezichtigde auto's zelf of heeft de Golf overall de voorkeur?

Budget gaat wel heel snel heel rap omhoog van ongeveer 20k naar een 2020 E-Golf.
Dan hadden er nog wel tig andere mogelijkheden geweest ook voor diezelfde centen ;)

@Sanoma, mijn karakter is dat ik altijd de beste deal probeer te maken, en op dit moment vind ik de i3 in de meeste gevallen wat overpriced zeg maar. De '20 e-Golf die vandaag hebben bekeken kost niet veel meer dan een '17 i3 met bijna het dubbele aan kilometers op de teller en minder range. De i3 heeft dan weer andere voordelen maar het blijft toch een auto voor m'n vrouw, dus in dit geval weegt praktische inzetbaarheid zwaarder dan de leuke dingen die een i3 zo uniek maken.

@Total Loss, ja klopt, 20k is al veel geld maar voor dat geld koop je hier in Finland niet veel wanneer het op EV's aan komt; oude Leafs, Oude i3 met de 60Ah accu of een oude e-Up! met een veel te kleine accu dus zijn we een beetje genoodzaakt om het budget wat op te hogen. Als je nog suggesties hebt zo rond de 27-28k dan hoor ik het graag (y)

Tot nu toe hebben we gereden met:
'18 i3
'21 Leaf
'21 500e
'19 Zoe
'19 e-Up!
'17 B250e
'20 e-Golf

De Golf die we vandaag voor de tweede keer bekeken hebben is eigenlijk heel fijn, en ik ging er dan ook van uit dat we een deal gingen maken vandaag maar op het laatste moment kreeg mijn vrouw toch wat twijfels.. tsja wat doe je er aan. Haar persoonlijke voorkeur is op dit moment toch nog steeds de e-Up! Maar dan minimaal '20 met de grotere accu en leuke opties. Helaas staan er niet erg veel in het land te koop die echt aan alle eisen voldoen en heb ik de komende weken geen tijd om even op en neer naar Duitsland te vliegen bijvoorbeeld. Dus we blijven rustig aan rondkijken maar zoals gezegd, mocht iemand nog iets leuks weten rond de 28k dan ga ik met alle plezier een proefrit maken.
Nettiauto punt com en dan omgeving Helsinki zeg maar ;)

zadelsnuiver zei:
Nettiauto punt com en dan omgeving Helsinki zeg maar

Is dat een beetje de Finse AutoScout, zeg maar?

Alternatief voor de up! zou een Seat Mii kunnen zijn, al zijn er daar ook niet echt veel van in Finland, zo te zien.

Een i3 lijkt me in Finland helemaal niet zo fijn. Het regeneratieve remmen op de achteras is niet uit te schakelen, waardoor je bij plots 'gas' los op gladde ondergrond voor verrassingen (achterstevoren) kan komen te staan.

@Nico haha ja stuur maar op! Een zwarte met panoramdak en leer alsjeblieft (als ze überhaupt bestaan) (y)

@Jay, ja klopt! Je hebt ook nog Tori.fi maar dat is echt meer als marktplaats.
De Mii electric is ook aardig schaars, evenals de Citigo iV. En ik weet niet of het interieur erg anders is dan de Up! want dat sprak mijn vrouw het meeste aan.

@elco, dank je voor je input, helemaal nog niet aan gedacht! Zeker iets om rekening mee te houden (y)

En een keer naar Nederland vliegen en dan terugrijden met een nieuwe auto? Want heb even gekeken op die Finse site die je gaf en inderdaad erg weinig aanbod daar. Hier heb je voor die 28k echt veel meer opties inmiddels, zeker in het B-segment.
Zag trouwens op die Finse site nog wel een paar Hyundai's Ionics staan, was die al ter sprake gekomen/afgevallen, zie ik zo snel niet staan hierboven.

En een keer naar Nederland vliegen en dan terugrijden met een nieuwe auto? Want heb even gekeken op die Finse site die je gaf en inderdaad erg weinig aanbod daar. Hier heb je voor die 28k echt veel meer opties inmiddels, zeker in het B-segment.
Zag trouwens op die Finse site nog wel een paar Hyundai Ioniqs staan, was die al ter sprake gekomen/afgevallen, zie ik zo snel niet staan hierboven.

Total Loss zei:
Zag trouwens op die Finse site nog wel een paar Hyundai's Ionics staan, was die al ter sprake gekomen/afgevallen, zie ik zo snel niet staan hierboven.

De Ionic is op voorhand afgevallen vanwege z'n looks, alhoewel hij wat op een Prius lijkt vinden we het gewoon geen mooie auto. Ik zag wel een Niro Kona voor 30k, dat zou heel misschien nog een optie zijn wellicht.

We hebben er wel aan gedacht om naar NL of Duitsland te vliegen maar ik heb er gewoon geen tijd voor. Vooral een auto met een wat kleinere range en max. 40/50 kW oplaadsnelheid gaat gewoon erg lang duren vrees ik voordat je weer thuis bent.

Kom ik ook tegen op Finse site :
- Mazda MX-30 ( wellicht te kleine range )

Uhm, had gedacht hier nog even een lijstje te typen met alle andere mogelijkheden maar volgens mij had jij echt alles verder al genoemd ;)

Zat nog te denken aan een Kia Soul maar die zijn nog te duur.
Voor de rest is dat Fins abracadabra voor mij

Frits79 zei:
Zat nog te denken aan een Kia Soul maar die zijn nog te duur.
Voor de rest is dat Fins abracadabra voor mij

Als je op google zoekt op "nettiauto english" krijg je link naar Engelstalige versie. Mijn Fins is ook niet meer wat het geweest is :)

@Total Loss, bedoel je deze? Absoluut een mooie auto en wist eigenlijk niet dat 'ie al onder de 30k zat. Ik weet echter niet of m'n vrouw 'm leuk genoeg vind om het budget wéér te verhogen ;)

@Frits, de Kia Soul, het oudere model is er wel binnen budget zoals bijvoorbeeld deze. Ik vind 'm zelf niet mooi of net iets te apart zeg maar. Wel goed bedacht (y)

@Zadelsnuiver Kwam behalve deze ook nog ik geloof zilveren of witte exemplaren tegen, waren er in ieder geval een paar. Heb idd gezocht tot 30k.

Je maakt het meedenken best lastig want je hebt zelf alle kandidaten wel al bedacht zo'n beetje.
Een E-Golf zou niet verkeerd zijn maar je moet het wel leuk vinden natuurlijk. Een E-up of Citigo zijn met de grote accu ook niet verkeerd maar die waren nieuw in de verkoop al lastig te krijgen.

@Zadelsnuiver dat klopt, alleen heeft deze wel een klein accupakket en ging er daarom canuit dat het geen kandidaat zou zijn.

@Total loss, ja ik heb ze gezien inderdaad. Heb 'm nog eens voorgesteld bij m'n vrouw maar het model moet nog even op haar inwerken denk ik. Naar mijn mening is het de mooiste en leukste auto van alle mogelijke kandidaten maargoed ik maak de beslissing niet alleen natuurlijk. Het zwarte exemplaar is al gereserveerd, you snooze you lose zullen we maar zeggen.

@Engineer2, haha ja ik geloof dat we aardig grondig te werk zijn gegaan. Het grote voordeel van de Golf is dat ik denk dat 'ie tzt redelijk vlot weer te verkopen is, een Golf is immers een allemansvriend, hopelijk ook als EV. Ik weet dat veel forummers nog liever gaan fietsen dan een Golf rijden maar in de juiste kleur enzo kan ik er prima mee leven. De e-Up! is inderdaad erg schaars, continue de websites in de gaten houden dus en wanneer er iets naar onze wens online komt kunnen we snel schakelen.

@Frits, de Soul heeft inderdaad een vrij magere range, maar het uiterlijk is meer de reden waarom we 'm niet zouden overwegen. Het interieur vind ik ook niet erg fraai om eerlijk te zijn.

Dit weekend hebben we niets meer ondernomen om de simpele reden dat er geen nieuwe interessante opties online zijn gekomen, behalve een ' 17 e-Golf die nog binnen moet komen. Ik heb contact gezocht om een proefrit te reserveren maar dat kon nog niet, ze hebben wel beloofd mij terug te bellen wanneer de auto beschikbaar is. De '20 e-Golf die we hadden proefgereden had geen cruise control en had nog een ouderwetse sleutel en dat was wel een dingetje. Dit '17 exemplaar heeft wel cruise en keyless driving evenals het geupgrade dashboard met scherm ipv conventionele tellers, komt toch nét weer iets moderner over. Ben benieuwd wanneer ze bellen!

Terug
Bovenaan