x-trailrijder: Nissan Juke 1.6 DIG-T. In de verkoop :(

bengelke zei:
is die steun zo duur in hollland? In belgie kost hij 143.06 euro, wel zonder montage

Ja, hoe lang zijn ze er mee bezig,
een uurtje is zo voorbij,
dan kan daar t verschil wel inzitten ;)
Of Nederland is gewoon een duurder land, dat kan ook :p

Net even in een Juke gezeten bij de dealer. Van buiten is ie erg leuk alleen interieur is wel erg goedkoop. Overal keihard plastic en middenconsole ook te glimmend en goedkoop. Kofferbak tenslotte was ook niet geweldig. Natuurlijk is het ook geen hele dure auto maar vond het toch wel tegenvallen.

Grappig dat jij die ervaring hebt. Ik vind zelf de materialen er mooi uitzien en degelijk aanvoelen. Of het dashboard hard of zacht is boeit me geen drol, als ik iets wil aaien weet ik wel betere dingen:D:p Kofferbak niet geweldig in de zin van te krap? Daar kan ik bij inkomen als je de ruimte nodig hebt zoals jij. Het is een perfecte auto voor een stelletje maar het is geen gezinsauto waarmee je met 4 man + bagage mee op vakantie gaat...

Ja dashboard knuffelen slaat ook nergens op natuurlijk. Kwaliteit is vast perfect maar dat is vanzelfsprekend bij een Jap. En als ik kijk bij Honda dan is bij Jazz en Insight ook alles keihard plastic hoor.

Nee serieus, is een "zacht" dashboard echt belangrijk?? Ik vind het een stuk belangrijker dat het materiaal er mooi uitziet en degelijk in elkaar gezet is dan dat het een "aaibaar" dashboard moet zijn. Nou vind ik dat trouwens ook verre van tegenvallen in de Juke, de gefacelifte qashqai maakt gebruik van dezelfde materialen en ook dat voelt gewoon solide en kwalitatief goed aan.

Hai allemaal,

Hij is er hoor! Lekker lang getoerd in de motregen! Ik weet in iedergeval dat de wissers werken. :D Heerlijk verjaardagscadeautje!:D:D

Zondag neem ik het er weer van. Lekker op tussendoor weggetjes met mooie bochtjes. Heeeerlijk. Maar dan niet op de Eco stand. :LOL:

Weet iemand waar ik een draadloze achteruitrij camera kan kopen? :p
Heb ik nodig omdat het leggen van de bedrading ongeveer 5 uur duurt en een kapitaal kost in de garage. :p

Zal bij beter weer wat foto's maken.(y)

Gefeliciteerd met je aanwinst,
ben heel benieuwd naar je foto's.

Ik ga dit weekend ook weer lekker toeren, zondag schijnt het heel
mooi weer te worden, dat maakt het toch net wat leuker :cool:

@tigger333,

Hartstikke mooi en veel plezier. Ik ben erg jaloers. Gisteren kreeg ik bij de dealer te horen, dat de levering van mijn Juke all mode gepland is op 12 augustus. Ik heb hem besteld op 29 oktober, daarmee wordt de levertijd bijna 10 maanden. De dealer is nog bezig om de zaak te bespoedigen en krijgt daar nog een mail over. Voor hem is het natuurlijk ook niet prettig i.v.m. de inruil die hij op mijn huidige auto heeft geboden.

Hai ChacMan

ChacMan zei:
@tigger333,

Gisteren kreeg ik bij de dealer te horen, dat de levering van mijn Juke all mode gepland is op 12 augustus. Ik heb hem besteld op 29 oktober, daarmee wordt de levertijd bijna 10 maanden.

Geen wonder dat je jaloers bent. 10 Maanden!!! Dat je niet gillend gek wordt! Maar een bruine 190pk 4WD tekna CVT is ook erg mooi staaltje techniek. Heb je een automaat besteld?

Volgens mij is de Juke net zo'n succes als de QQ. Weet jij wat de langste wachttijd op een QQ is geweest? Ik heb gehoord 12 maanden voor de tekna uitvoering.

Veel sterkte met wachten.

@tigger333,

Ja ik heb inderdaad een cvt besteld, dat komt ook omdat deze versie alleen in een cvt uitvoering is te krijgen. Dat vind ik helemaal niet erg, want ik rijd al meer dan 10 jaar cvt en zou niet anders meer willen.

Jazeker weet ik, dat de wachttijden voor de QQ in 2007-2008 opliepen tot 12 soms 13 maanden. Ik heb wel een proefrit gemaakt in de Juk DIG-T met een schakelbak. Daarom ben ik wel erg nieuwsgierig naar de cvt uitvoering. Hopenlijk kan die toch iets eerder geleverd worden. Gelukkig ben ik nog heel tevreden met de QQ die ik nu rijd, maar ik moet eerlijk bekennen, dat ik toch wel een beetje ongeduldig begin te worden.

Wij -mijn vrouw en ik- hebben na zien van de Juke tijdens de introductie dagen dezelfde dag er een besteld bij onze dealer, na jaren hybride gereden te hebben is dit dus een compleet andere auto als we gewent zijn. we zochten een auto met een wat hogere instap en het uiterlijk van de Juke gaf de doorslag.

Vandaag een telefoontje van de dealer gehad dat de op 21-08-2010 bestelde Juke Tekna -machine brown- 1.6 DIG-T binnen is en a.s. vrijdag word afgeleverd.
Wat staat er nog op het verlanglijstje een trekhaak voor de fietsendrager en een kat vervanger en andere einddemper(s).

hieronder wat foto's gemaakt met mijn iphone

IMG_0077.JPG

IMG_0078.JPG

IMG_0079.JPG

Mooie kleur! Heb je de trekhaak trouwens niet direct meebesteld? Bij de Juke is deze namelijk verplicht afneembaar in verband met plaatsing mistlicht.

De afneembare is wel prachtig en 100% onzichtbaar weggewerkt. Bijzonder, maar in lijn met de auto is dat hij niet recht onder de auto vandaan steekt, maar schuin van rechts naar het midden toe.

Elco zei:
Mooie kleur! Heb je de trekhaak trouwens niet direct meebesteld? Bij de Juke is deze namelijk verplicht afneembaar in verband met plaatsing mistlicht.

De afneembare is wel prachtig en 100% onzichtbaar weggewerkt. Bijzonder, maar in lijn met de auto is dat hij niet recht onder de auto vandaan steekt, maar schuin van rechts naar het midden toe.

Omdat tijdens de bestelling van de Juke de prijs van de trekhaak nog niet bekent was en er later 600 euro voor werd gevraagd en na akkoord de prijs ineens naar 700 euro ging. Kreeg een raar gevoel van deze p.o.g. dus de trekhaak komt nog wel.

hier, in belgie, heb ik bij mene juke, een familie-pack genomen, voor 300euro, ipv 1300euro. Daar zit trekhaak, dorpellijsten enzo in. De trekhaak gebruik ik wel nie, ma zonder da pak, zouden de dorpellijsten me alleen al 600euro kosten

Hellaas kennen we dat in Nederland niet anders had ik graag een famile-pack gekocht

Vandaag de armsteun laten monteren, ziet er relaxed uit en voelt ook zo :cool:
Zit ook nog een opbergvak in, zodat ik ook nog wat rommeltjes kwijt kan.

Ook gelijk het eco embleem dat achterop zat eraf laten halen, dus heb nu ook een 'blote' achterkant zonder Juke en Eco embleem.

Zal vd week even foto's maken en plaatsen.

nu, der zijn mensen, die zijn nix, met een auto zonder armsteun :T. Hopelijk is ie, tegen as ik mijne heb, ook beschikbaar in belgie:D

x-trailrijder zei:
Ziet er heel netjes uit hoor!!(y) Ik laat het echter zoals het nu is, mis de armsteun helemaal niet;)
nu, der zijn mensen, die zijn nix, met een auto zonder armsteun . Hopelijk is ie, tegen as ik mijne heb, ook beschikbaar in belgie

@Sultan,

Zie ik dat goed, heb je in de armsteun een usb-aansluiting? In mijn QQ heb ik ook een armsteun en die wil ik in mijn Juke ook wel hebben.

ChacMan zei:
@Sultan,

Zie ik dat goed, heb je in de armsteun een usb-aansluiting? In mijn QQ heb ik ook een armsteun en die wil ik in mijn Juke ook wel hebben.

Nee, het is mijn Iphone-kabel die je ziet liggen, dus geen usb aansluiting in de armsteun, hoor ;)

Oh jammer, maar gelukkig zit er ook één op het dashboard. In de armsteun zit je usb-stick wat veiliger en beter beschermd.

@Sultan, ik ben even benieuwd: is dit een originele armsteun van de Nissan? Heb vandaag namelijk koopcontract getekend voor m'n Juke en tevens armsteun maar die is momenteel nog niet leverbaar vertelde men... Kan goed nog maanden duren. Hoor het graag van je!
Hij oogt overigens mooi die armsteun, evenals je witte Juke. Ik heb echter toch voor zilvergrijze Juke gekozen, die kleur heb ik namelijk nog altijd gehad.

Ohja vandaag getekend en de levertijd van m'n Juke bedraagde 4 maanden (begin juli) echter hebben ze navraag gedaan of er een zelfde soort en kleur Juke elders stond en dat was het geval (ongeregistreerd dus geen demo of model met kilometers op de klok), ofwel nu heb ik 'm al binnen enkele weken geleverd! Zal begin april hier wellicht enkele pheauteau's posten. Dus voor diegene die een Juke willen gaan kopen, neem m'n advies/tip mee!

Hee!

Laat het voorjaar beginnen!!! Van de week wezen poetsen aan de Juke met m'n nieuwe machine. Krasjes zitten er zo goed als niet op dus polijsten was niet nodig, ik heb blackhole (een polish) na het wassen machinaal verwerkt om de kleinste imperfecties te verwijderen/maskeren en de wagen in de concourswax gezet. Zondag nogmaals goed gewassen en nogmaals in de concourswax gezet. Heeeerlijk resultaat, zo diepzwart als Z11 kan zijn!!! In de zon kleurt de lak diep donkerbruin en verkleurt naar mate je er langs loopt naar zwart en goud-zwart! Maar eens wat fototjes van de glim:

poetsen009-2.jpg

poetsen010-2.jpg

poetsen011-2.jpg

poetsen012-2.jpg

poetsen013-2.jpg

poetsen014-2.jpg

poetsen015-2.jpg

Zal hem binnenkort nog wel een photoshoot geven die hij verdiend!

@gazana, gefeliciteerd met de aankoop!

Gr,

rens

qazana zei:
@Sultan, ik ben even benieuwd: is dit een originele armsteun van de Nissan? Heb vandaag namelijk koopcontract getekend voor m'n Juke en tevens armsteun maar die is momenteel nog niet leverbaar vertelde men... Kan goed nog maanden duren. Hoor het graag van je!
Hij oogt overigens mooi die armsteun, evenals je witte Juke. Ik heb echter toch voor zilvergrijze Juke gekozen, die kleur heb ik namelijk nog altijd gehad.
Hoi, ik heb idd de originele armsteun, besteld en ingebouwd bij de nissandealer, ik ga er dus vanuit dat hij origineel is. ;)
Heb er wel zo'n 2 maanden na bestelling op moeten wachten.
Prijs was iets van 199 euro incl inbouwen.

Aha, meende ik al originele armsteun aangezien er een soort van Eco-logo opzat. Schijnbaar worden er op bijv. ook diverse universele armsteuntjes aangeboden vandaar m'n vraag. Aha duurde dus paar maanden voordat ie er was. Bij mij staat ie schijnbaar ook op 'backorder' ofwel dat men nog geen levertijd ervoor aan kan geven. (armsteun staat overigens ook nog niet bij de accessoires op de site van nissan)
Maar armsteun is wel fijn lijkt me en ook wel lachen, voel je je eigen toch een beetje de henk wijngaard op de weg (alsof zo mooi is... ;-)
Kon 'm voor 165,- euro erbij bestellen en laten inbouwen aangezien verkoper de prijs (nog) niet wist alleen richtprijs van belgie en dat was ± 150,-
(maar in België is alles goedkoper...)

Maar dank voor je reactie, ben ik weer helemaal op de hoogte. Voor mij nog paar weekjes wachten, dan komt m'n Juke binnen evenals de nieuwe 18inch fondmetal velgen, gaat leuk worden!

@Rens: thanks ja ben helemaal blij met m'n aankoop nu nog wachten tot begin april... Idd hij blinkt als een tierelier! Nieuw? ;-)

Nu weet ik weer waar ik de armsteun gevonden had o_O

Ik kreeg dit foldertje ( zie foto) opgestuurd van Nissan
Foto-8SCV6QY6.jpg

en daarin staan op de laatste pagina enkele accesoires (zie foto), waaronder dus de armsteun,
toen heb ik gelijk de dealer gebeld en de armsteun en verlichte instapstrips besteld ;)
Foto-YPTCZX4T.jpg

@Rens,

welke concours wax heb jij gebruikt?
Ik zie op internet dat er wel wat verschillende zijn in verschillende prijsklasses.

Ziet er zo goed uit, ga ik msschn ook es proberen :)

@sultan, dit is de Smartwax Concours pastwax, gekocht via Leko Car hifi. Linkjes mogen niet volgens mij dus google moet je zelf even opzoeken:p Kost wel een bak met geld hoor! Anders is er een wat goedkoper alternatief die óók heel erg goed is, dat is de collinite marque d'élegance:D

@Rens:
Oke, daar ga ik toch eens over nadenken om die aan te schaffen,
weet niet of het t op mijn wiite juke ook zo'n mooi effect zal hebben,
maar bij jou ziet het er super uit. (y)

Hoi,

Ik net ben pas nieuw op deze site gekomen en heb genoten van jullie verhalen.

ik krijg pas in aug.2011 mijn Juke. Ik heb een vraag over de nissan connect en de geluidskwaliteit van de standaard boxen?
Klinkt het geluid goed en werkt het navigatie ook naar behoren?
Op de USB aansluiting in de auto, kan je daar bv een USB stick 16G op aansluiten met mp3 muziek.

Alvast bedankt, Charley.

Hallo,

De Juke is een prima auto waar ik nu enkele maanden mat plezier in rij.
om terug te komen op je vragen, het geluid van het nissan connect systeem is matig ik heb er zelf een subwoofer (pioneer TS-WX 11 A) onder de stoel gemonteerd en dat maakt het een stuk voller
resource_48777.jpg

De navigatie werkt goed maar de kaarten zijn hopeloos verouderd.
Usb aansluiting ondersteund in ieder geval 8GB en werkt prima met MP3

Hoi Tiswa, bedankt voor de snelle reactie.

Weet er ook iemand waar ik een Nederlandse handleiding van de Juke kan downloaden?
Ik vind er nu alleen maar Engelstalige.
Dan kan ik alvast wat inlezen hoe alles werkt, als ik hem in Aug. krijg geleverd.

Gr. Charley.

Is de navigatie verouderd? Bij mij klopt alles nog steeds behalve de A2 maar die veranderd dan ook om de weeko_O

Het geluid van de boxen is niet slecht maar ik ga binnenkort wel een setje goede speakers erin hangen. Het geluid mist wat diepte zegmaar!

De USB gebruik ik elke keer als ik erin zit! Heb een harde schijf van 80G erop aangesloten en alles in mappen gestopt, de connect kan dit allemaal fantastisch lezen en speelt het erg mooi af, absoluut geen kwaliteitsverlies en het geluid blijft even sterk ivm radio en CD(y)

Sterkte met wachten!!!

Hoe zit het bij jullie met de automat aan de bestuurders kant.
De mijne was al kapot, en dat na 3 maanden (n)

Bij het ingestikte stuk zat een hele scheur.

Overigens wel netjes opgelost door de Nissan Dealer,
ben er naartoe gereden en de matten werden gelijk omgewisseld tegen nieuwe
luxere velours automatten. (y)

x-trailrijder zei:
Is de navigatie verouderd? Bij mij klopt alles nog steeds behalve de A2 maar die veranderd dan ook om de weeko_O

Knooppunt eindhoven, 's-hertogenbosch, afslagen op de rondweg Tilburg en de straat waar ik sinds 3 jaar woon om maar een paar voorbeelden te noemen staan er niet of niet juist op dus ja hopeloos verouderd

Inmiddels 10 dagen m'n Juke in bezit en zo'n 1200km gereden, veelal plezierritjes. Nog eens een weekje rijden (schijnbaar is ie na 2000-3000km pas echt ingereden en kun je het daadwerkelijk gemiddeld verbruik pas meten) en dan paas ik komend weekend m'n ervaringen tot nu toe hier wel neer, evenals wat foto's, tot nu toe in ieder geval erg blij met m'n blitse bakkie! (zilvergrijze kleur en dan met donkere 18inch velgen)

@tiswa, raar hoor! En je hebt de navigatiekaart uit 2010 met (groene?) stip? Ding kan je er zoals elk kaartje uitklikken en ook gewoon weer terugklikken. Wel even doen als de auto van het contact staat! Tot nu toe ben ik nergens straten tegen gekomen welke mijn navigatie niet kent op die A2 na dan.

@qazana, geniet ervan!!

heb zelf trouwens een gemiddeld verbruik wat meestal rond de 7-8L op 100km zit met normaal rijden en zo hier en daar eens de turbomotor tot 7000tpm laten janken! Binnenkort naar Duitsland voor zaken, dan zal het verbruik wel anders worden....

x-trailrijder zei:
@tiswa, raar hoor! En je hebt de navigatiekaart uit 2010 met (groene?) stip? Ding kan je er zoals elk kaartje uitklikken en ook gewoon weer terugklikken. Wel even doen als de auto van het contact staat! Tot nu toe ben ik nergens straten tegen gekomen welke mijn navigatie niet kent op die A2 na dan.
Ik heb geen groene stip op mijn kaartje,
er staat wel gewoon 2010 op het stickertje dat erop zit.

Maar weet iemand wanneer er een update komt met wel de nieuwe A2 erop.

@Sultan,

Volgens de info op onderstaande link dient er een stip te staan op de laatste versie. Zie pagina 11 de posting van Nissanwielmonteur van mei 19, 2011 12:48:15. Deze poster is werkzaam bij een Nissandealer.

QQ en Juke Forum

Oeps zie nu dat je vraag gaat over wanneer de versie komt met de nieuwe A2, dat weet ik helaas niet.

Ik moet dinsdag naar de dealer omdat ik een nieuwe instapstrip krijg,

zal dan meteen eens vragen hoe het precies zit met de nieuwste versie van de navigatie en
wanneer er een nieuwe kaart komt, als ik wat wijzer word laat ik me wel horen :)

Edit: Nog helemaal niets bekend bij de dealer over een navi-kaart met de nieuwe A2. :confused:

Terug
Bovenaan