x-trailrijder: Nissan Juke 1.6 DIG-T. In de verkoop :(

x-trailrijder zei:
Gisteravond dan ook even de velgen geschuurd, geprimered, gespoten en afgelakt. Agja, ook maar meteen gemonteerd. Een kleine 5 uur later reed ik rond met vet coole winterbanden.
Oh ja, 'even'... o_O Maar heel gaaf! (y)

Tnx allen voor de leuke en positieve reacties! Net nog even naar de Nissandealer gereden want de velgen trilden wat op snelheid, nu keurig opgelost :) Had de velgen niet meer laten balanceren dus had de gok een beetje genomen, helaas verkeerd gegokt dus:)

Deden ze nog als service ook terwijl ik die banden helemaal niet bij hun gekocht had, top!

Is het raar als ik de wintervelgen mooier vind dan de zomervelgen. Ze zijn beiden mooi...maar ik zou de banden wisselen....:rolleyes:

Hij oogt dikker met deze winterwielen, dus ik kan PascalD wel volgen. Klopt 't dat de auto ook echt net wat breder staat? Zag trouwens laatst een laatste model Primera op de originele 17" Juke-wielen. Stond prima!

De wintervelgen staan erg stoer, maar ik zou ze juist omwisselen, zoals hierboven al werd aangegeven: de donkere velgen voor de zomer houden en de andere velgen voor de winter. Of nog zo'n setje 5 spaaks, voor de zomer

Jaa jullie hebben gelijk, de winterwielen zijn een stuk dikker dan de zomerwielen/standaard wielen. Echter, deze velgen zijn 18" tov 17" van de zomerwielen, even uitwisselen lukt dus niet. Ik zal deze winterbanden eerst op moeten rijden voor ik de grote wisseltruc zal gaan uitvoeren. Misschien, als de winterbanden na dit seizoen versleten zijn, zal dit jaar nog deze set als zomerband door het leven gaan echter ik verwacht dat de grote wisseltruc pas in 2014 komt...

Klopt inderdaad dat deze velgen wat verder naar buiten komen, de ET waarde is van 45 naar 35 gegaan :)

Kijk en vanaf vandaag is de Juke nog meer te personaliseren voor de liefhebbers: https://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/nissan/21151018/__Nissan_Juke_beter_te_personaliseren__.html

Nu alleen nog ff wachten totdat ik de spoiler van de Juke Nismo kan bestellen want zie dat de tuningpakketten nog steeds die huidige lelijke omhoogstaande spoiler aanbieden...

waarom dan geen bodykit van de Juke-R?

en inderdaad heb de Juke altijd een leuke auto gevonden.
en met deze velgen (y)
echt prachtig, zou ze inderdaad gaan wisselen, of nog een setje opsnorren en je originele verkopen :D

Hee,

Phoeh, wel heel erg lang geleden dat ik hier wat heb geplaatst. De Juke maakt het nog steeds bijzonder goed. Ondertussen een kilometerstand van 90.000km en (afkloppen) nog steeds zonder problemen. De auto is net weer voor een beurtje geweest bij de dealer en ook daar zijn er geen punten naar voren gekomen. Nog steeds de originele uitlaat, originele remmen, geen olieverbruik, geen ratels of wat dan ook. Verbruik ligt meestal rond de 1 op 12.5 met uitschieters tussen de 1 op 6 in Duitsland bij een kruissnelheid van 180+ en 1 op 16 wanneer er veel 100 gereden moet worden.

Twee weken geleden een weekendje naar Winterberg geweest en daarom voor de gelegenheid de wintervelgen weer erbij gepakt. In december had ik al twee velgen laten richten ivm een trilling die er niet uit ging met balanceren en meteen ook twee nieuwe Continental TS850P winterbandjes erbij besteld. Nu na het opnieuw spuiten eindelijk weer gemonteerd onder de auto, ziet er wat mij betreft zeer vet uit :)

De vers gespoten velgjes:

Onder de auto:

En in actie:

Van het weekend het voorraam laten vervangen in verband met een vervelende steen die het nodig vond om een scheurtje te veroorzaken in mijn voorraam. Ik heb een zogenaamde akoestische ruit laten monteren die een extra laagje in de voorruit heeft waardoor er minder geluid naar binnen komt. Het werkt kan ik in ieder geval melden (y)

De nieuwe akoestische voorruit:

Juke zonder ruit:

Nieuw ruitje:

En de auto meteen waar even goed gewassen, voorbumper en motorkap gepolijst, de auto gepolished met poorboys blackhole en gewaxed met collinite marque délegance 915. Kunstof en bandjes uiteraard ook gedaan.

Al met al nog steeds een zeer tevreden Juke rijder! Ik zit wel te speuren naar een nieuwe auto, een pulsar GT heeft tot nu toe de voorkeur. Maarja ik heb er geen haast mee, de Juke bevalt nog uitstekend.

Groetjes,

Rens

Velgen zijn netjes geworden en saan erg goed onder de zwarte auto. Leuk model toch die Juke. Blijf hem sympathiek vinden.

Ik had nog nooit van akoestische voorruiten gehoord. Kan ik bij de Disco ook wel gebruiken :p

Ik heb wel geholpen met het raam erin tillen. Drie keer kijken, 1 keer proefleggen en daarna 1 keer mikken. Alles wel samen met een pro, eentje die net zo nauwkeurig is als ik als het op auto's aankomt :T Was in ieder geval wel bij mij in de werkplaats idd;)

22 oktober 2020 had ik de Juke alweer 10 jaar in mijn bezit en de teller op 136.500 gezet. Eind september de auto voor zijn jaarlijkse onderhoud bij de Nissandealer gebracht en erachter gekomen dat dankzij corona ik slechts 6000km had gereden met m'n auto. De auto werd er niet veel slechter van, die stond fijn binnen te wachten. De accu was er echter minder blij mee, die heb ik maar vervangen door een nieuwe Bosch.

Door veranderende omstandigheden met werk maar ook kijkende naar mijn planning in de thuissituatie (lees: kinderwens) heb ik besloten dat de Juke eruit moet. De vervanger van m'n Juke staat ondertussen al bijna klaar; een X-Trail die ik als youngtimer bijtellingsvriendelijk ga rijden. Nog een tijd getwijfeld of ik niet moet investeren in een Pulsar GT met dezelfde heerlijke 1.6 turbo als in m'n Juke maar uiteindelijk toch besloten om werk en hobby te combineren met een youngtimer dus.

Even samenvattend over m'n Juke... Wat een geweldig fijne auto is/was dit. Ik heb letterlijk nooit problemen gehad op ooit een sensor en een koppelingsplaat in de garantieperiode na. De auto verbruikt nul olie en bij elke beurt kwam er niets geks uit. Een aantal setjes banden zijn er doorheen gegaan, 2 setjes ruitenwissers, een nieuw voorraam, een setje remblokken en een nieuwe uitlaat vanaf downpipe maar dat was enkel omdat ik een Juke Nismo RS systeem eronder wou hebben. Nergens roest, geen gekke rammeltjes of kraakjes, alle multimedia werkt als dag 1 en navigatieupdates voor een paar losse tientjes.

Om de Juke een bedankje te geven voor zijn fijne trouwe dienst heb ik hem voor de verkoop van top tot teen aangepakt, gepoetst etc. Nieuwe banden voor geplaatst, beurtje, remmen etc los en een heuse "fabrieksnieuw" behandeling. Of nouja... het komt in de buurt. De auto na vele uren poetsen voorzien van een 2K quartz coating met een standtijd van 24 maanden en vervolgens z'n laatste fotoshoot gegeven. En die wou ik jullie natuurlijk niet onthouden ;)

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

Vanaf vandaag in de verkoop... Zal hem flink gaan missen :(

Mooi exemplaar!! , jammer dat ie weg gaat , maar een nieuwe eigenaar gaat er ook veel plezier aan beleven , zijn erg fijne en leuke auto’s die Juke ‘s en zeker met een 1.6turbo.

En ben ook erg benieuwd naar het eind resultaat van je x-trail!

Terug
Bovenaan