x-trailrijder: Nissan Juke 1.6 DIG-T. In de verkoop :(

@ heidikeee: op www.spritmonitor.de heb ik me geregistreerd, de site geeft een mooi overzicht van reëel verbruik. Helaas van de Juke Dig-T nog weinig resultaten, die er zijn zijn toch boven de 1 op 10.

Mijn eerste auto in 1994 was een nieuwe Swift 1.3 GS , technisch identiek aan die van m'n nichtje destijds (ook een nieuwe 1.3 GL). Ik haalde 1 op 11, zij 1 op 17, omdat de rijomstandigheden nogal verschilden van elkaar.

heidikeee zei:
@ x trailrijder Met verdubbelen bedoelde ik eigenlijk mn kosten, ik tankte eerst voor 100 euro in de maand en dat is nu dus al bijna 200, dat bedoelde ik met verdubbelen haha. Maarja als jij het ook niet weet, mss moet ik het dan maar gewoon accepteren en er maar van proberen te genieten en gewoon op mn normale manier rijden.

als je hem over 2 maanden nog steeds onzuinig vind, dan moet je pas conclusies trekken nu kan het gewoon liggen aan de staat van de motor.

als je trouwesn die duitse test site ziet, dan is het gemiddelde ongeveel 8.5 liter op 100 km dus dat is meer dan 1 op 10,;) dus denk dat het nog wel verandert..

Genieten moet je zowiezo!! Je hebt wel een heleboel meer auto dan je voorheen had en de benzinekosten zijn nu dan wel even slikken maar ik denk dus dat dat wel nog gaat afnemen!

heb vandaag nog even getest wat mijn boordcomputer zegt. Als ik 100 op de teller rij zegt de GPS rond de 95, zelfde afwijking bij 120. Heb een stuk zonder cruisecontrol met de voet in een vaste stant getest op 100 en 120 op de teller. Bij 100km per uur geeft de boordcomputer aan dat mijn verbruik ongeveer 6.5L op 100km is, bij 120 is dat verbruik ongeveer 8,0L op 100km. Ritgemiddelde vanaf amsterdam naar Castricum was ongeveer 7.2L, dit was inclusief een paar stoplichtsprintjes die overigens weer keurig zijn gewonnen en druk verkeer waarbij vaak de snelheid terug ging naar 60 en vervolgens weer naar 120:)

Rens zei:
Heb een stuk zonder cruisecontrol met de voet in een vaste stand getest op 100 en 120 op de teller.

Omdat het niet anders kan.. :). Vind ik wel jammer trouwens. Net als de bediening van de BC door het stuur heen o_O

Bedankt voor jullie reacties, ik ga dr maar vanuit dat het vanzelf wat minder wordt, en tja zo niet, dan maar de auto pakken als het echt nodig is en gewoon genieten als ik ermee rijd, want hij is gewoon geweldig!
Heb ik wel nog 1 vraag mbt de bluetooth, ik had mijn telefoon erop aangesloten, en ging een week goed, maar nu verbind hij hem niet meer, wel handmatig als ik dat zelf doe, maar niet meer automatisch, iemand enig idee hoe ik dat kan veranderen?

Goede vraag, kan hem in de telefoon zitten of in de bluetooth. Probeer hem eens te verwijderen uit je telefoon en je navigatie en dan gewoon opnieuw instellen en kijken of het dan weer goed gaat?

Dat heb ik dus al geprobeerd, gewist in de telefoon, en het systeem van de auto naar zn fabrieksinstellingen gezet, maar niks. Volgens de dealer ligt het aan mijn telefoon, maar hij deed het eerst toch ook? Mm raar, zal eens met een andere tel proberen zo kijken wat tie dan doet.

Eerst met mn man zn telefoon geprobeerd, en dat lukte daarna met mijn eigen tel, en lukte nu ook, alleen hij geeft wel elke keer melding op mn telefoon pbap activated en gevolgd door bpap deactivated, dus er zal wel iets met mn telefoon zijn denk, heb een samsung jet. Maar zal ook wel goedkomen!

Mijn vorige Nokia N82 vond het samenwerken met Nissan connect ook minder leuk, ondanks dat het al een wat oudere telefoon was. Heb nu een splinternieuwe Nokia N8-00 die pas net uit is en die pakt hij zonder problemen en het geluid is stukken beter! Grote kans dus dat het dan inderdaad aan de telefoon ligt!

ik wou jullie een paar vraagjes stellen voor mijn werk maar blijkbaar mag dat niet van de moderators.. oh nja toch bedankt heidikeee:)

Nou mn telefoon werkt weer perfect, dus ben weer helemaal blij!
@ Marco4000
1: 30
2: rtl4
3: Boer zoekt vrouw

Comedy central kijk ik nauwelijks...

Vandaag over een rit van ongeveer 400km waarvan veel snelweg en de helft zware tegenwind 7,6l/100km gereden. De auto stond op 550 km bij vertrek en nu dus rond de 950. Vond het gezien de omstandigheden een keurig verbruik. Dankzij de CVT draait het ding met wind in de rug of weinig wind slechts 2200 - 2400 toeren bij 120. Op de terugweg met die tegenwind steeg dat tot bijna 3000 (en wat steviger doorrijden - 135 ipv 120 op cc)

Al met al dus helemaal niet ontevreden over het verbruik!

Das inderdaad keurig! Heb dit weekend ook weer een tank er doorheen gejaagd, 33 liter ging erin na 420km met een stevige rijstijl want veel 140-150 en een paar leuke stoplichtsprintjes gehad. Onder andere tegen een volkswagen golf V GTI! Dat spelletje ging helemaal gelijk op, vanuit een stilstaande start en een rollende start! Eigenaar deed vervolgens z'n raampje open om te vragen wat "voor een tor" daar dan wel niet in ligt?!?!?! Fantastisch toch:D

Bij nader inzien is die neus van de Juke echt wel een meerwaarde voor het model ...

Mag er niet aan denken dat ze er zo'n duffe voorkant zouden opgezet hebben :

SVF zei:
NissanJukesentra.jpg

Het heeft even geduurd, maar ik apprecieer de wagen steeds meer ...

Maar weer eens een update!

Auto heeft nu bijna 10.000km gedraaid, geheel probleemloos! Gisteren kwam ik bij de bouwmarkt nieuwe lampjes van philips tegen, de zogenaamde philips extreme met 80% meer lichtopbrengst. Lampjes kon ik gemakkelijk zelf vervangen, erg fijn om te weten! De lichtopbrengst van de Juke was al goed maar nu is het toch wel heel erg fijn! Licht is ook veel witter en op de weg geeft het een xenonlook, klein tikje ijsblauw zegmaar, ben er erg tevreden mee! Verder maar weer eens m'n leer in het leervet gezet, doet altijd weer veel goed!

Verder binnenkort eens m'n speakers rondom vervangen door een setje kwaliteitsspeakers. Niet dat het geluid slecht is maar ik ben gewoon verwend met m'n primera :)

Verbruik blijft zo rondom de 1 op 14 hangen. Met snelle ritten richting 1 op 12 en als ik er wat meer voor ga zitten 1 op 16, heel netjes voor zoveel vermogen! Laatst ook nog wezen sprinten tegen een volkswagen golf V GTI en dat ging precies gelijk op, erg leuk Eigenaar kwam nog even verhaal halen... "Jesuz, wat voor een tor ligt daar in man!!??" :LOL: :D Ik heb weer genoten!:)

@BRC, je hebt helemaal gelijk! De neus is apart maar wel erg leuk op deze auto!

@ x trailrijder Leuk om te lezen van je sprint met die volkswagen!! Dat verwachten mensen ook niet denk ik dat er zon motor in ligt. Verbruik is idd erg netjes bij jou, ik moet vd week gaan tanken dan weet ik het ook weer. Moet alleen binnekort even op pad om slotbouten erop te laten zetten, heb jij dat ook laten doen? Bij de dealer kostte zon set 76 euro dus even verder kijken of het iets goedkoper kan :)

Tnx! En inderdaad, men verwacht het niet zo snel! Des te leuker om te spelen met dikke bakken(y)

Slotbouten doe ik niet aan, hier kan je zelfs je auto met sleutels nog in het contact 2 weken buiten laten staan en nog rijdt ie niet weg:D

[size=x-small]ja dat is me eens gebeurd... sleutel in het portier en 2 weken later erachter komen dat die sleutel er nog steeds inzit...[/size]

Hahaha ja mijn man laat nog al eens de sleutels op de voordeur zitten en ook de auto hebben we weleens een paar x niet goed afgesloten, dus dat kon hier ook altijd, tot we pas geleden de kerstspullen op gingen ruimen, en mijn krans gejat was die aan de voordeur hing, en toen we de auto gingen wassen afgelopen weekend ontdekte we dat onze tuinslag en aansluiting ook gejat was :( En oja bij onze vorige auto hebben ze een x de buitenspiegel omgeklapt , die was toen afgebroken, dus je ziet maar toch het zekere voor het onzekere nemen, onze buurt was altijd veilig, maar nu niet zo meer.

Ik zag een paar dagen geleden, voor het eerst, in een flits (tegengestelde richting) een Juke rijden. Volgens mij was het een (donker)grijze (was schemerig). Zag er prima uit. (y)

https://www.mqsprl.com/nl/catalog/cobra/city-guard-nissan-juke~nis-1835.aspx

dit moet je halen, ziet er echt mooi uit;)

@xtrail rijder:
klopt het da de juke geen spiegelverwarming heeft? Zoja, mist ge hem dan niet? En heeft hij niet veel lawaai, door de slechte aerodynamica?

eerste week januari de bruine Juke besteld. de 190pk 4WD tekna CVT. Wordt pas JUNI!!!! geleverd. Is er iemand met de zelfde ervaring voor de 4wd CVT?

Ben wel blij met de bestelling. Bijzonder design en felle bak. Wegligging 4wd schijnt nog beter te zijn.

Wel nog twijfel of de kleur bruin (net zoals enkele foto´s binnen dit item) zal bevallen. Heb het van een staal namelijk.

Veel rijplezier en zie reacties met belangstelling tegemoet.

ferrarie zei:
eerste week januari de bruine Juke besteld. de 190pk 4WD tekna CVT. Wordt pas JUNI!!!! geleverd. Is er iemand met de zelfde ervaring voor de 4wd CVT?

Ik heb er ook 1 besteld. Eind oktober. Verwachte levering maart/april. Ik heb 2 weken geleden met de dealer gebeld, maar deze kon mij nog geen definitieve levering geven. Het is wel zo dat deze versie alleen in Japan wordt gemaakt en niet in Engeland. Ik heb ook de Machine Brown kleur besteld. Deze stond in de showroom van de dealer. Het is heel donker bruin en bij donker weer nagenoeg zwart.

Succes met wachten.

Ja, leuk hè.

Ik heb in sept 2010 ook een bruine (vanaf staal) besteld zal 11 feb geleverd worden, ik denk dat je geen spijt krijgt van de kleur

ferrarie zei:

Ben wel blij met de bestelling. Bijzonder design en felle bak. Wegligging 4wd schijnt nog beter te zijn.

Wel nog twijfel of de kleur bruin (net zoals enkele foto´s binnen dit item) zal bevallen. Heb het van een staal namelijk.

Veel rijplezier en zie reacties met belangstelling tegemoet.

Wat moeten jullie allemaal lang wachten op jullie Juke, ik had de mijne 1ste week van November besteld en
1ste week van Januari had ik hem al, eigenlijk al net voor de kerst, maar ik wou het kenteken op 2011 dus moest
nog ff geduld hebben :cool:

Ik heb de bruine mogen bewonderen bij een dealer in Nijmegen,
heel erg mooi (bijna net zo mooi als de witte :) ), hier ga je zeker geen spijt van krijgen (y)

Hallo heren,

Voor iedereen die de Juke geen vrouwenauto vindt kan ik alleen maar zeggen: Fout.

De Juke is een stoere auto met ballen!!

Bovendien weet ik als oud Nissan gebruiker dat een Nissan een betrouwbare auto is.

Starten... Lopen!!!

Een mooi design...Wat wil een vrouw of man nog meer?

Volgende week vrijdag krijg ik een witte. Tjonge wat rijdt hij lekker.

Weet iemand wanneer de armsteun in Nederland leverbaar is?

Iedereen veel plezier met zijn/haar Juke.

Een vrouw wil een stoere man met ballen en een betrouwbare kerel. Dus is de Juke door zijn eigenschappen ook een auto voor vrouwen.
Alhoewel wij ook kijken of er genoeg vakjes voor onze make-up ed. aanwezig is en of we via bleutooth handsfree kunnen bellen. Hi, hi.
Ben jij ook een stoere man met ballen, is de Juke juist voor jou. Wij dames kijken toch als de Juke voorbij rijdt. Hij is anders dan anders.

Ik hoop dat ik het nu goed uit heb gelegd.

Op een ander forum heb ik de vraag over de levertijd van dit model uitgezet bij iemand die bij een nissandealer werkt. Onderstaand het antwoord wat ik vandaag van hem heb gekregen.

Zojuist eenschrijven van Nissan gelezen waarin er aangegeven word dat de levertijd voor de Juke 4x4 8 maanden. Gerekend vanaf het moment van bestellen.

Als dat waar is, dan duurt het nog even dus

tigger333 zei:
Hallo heren,

Voor iedereen die de Juke geen vrouwenauto vindt kan ik alleen maar zeggen: Fout.

De Juke is een stoere auto met ballen!!

Bovendien weet ik als oud Nissan gebruiker dat een Nissan een betrouwbare auto is.

Starten... Lopen!!!

Een mooi design...Wat wil een vrouw of man nog meer?

Volgende week vrijdag krijg ik een witte. Tjonge wat rijdt hij lekker.

Weet iemand wanneer de armsteun in Nederland leverbaar is?

Iedereen veel plezier met zijn/haar Juke.

Ik rijd nu al een tijdje rond in mijn witte, als vrouw :)

De armsteun heb ik gewoon besteld bij de dealer waar ik hem gekocht heb,
volgende week is ie binnen en wordt ie erop gezet.

Waar rijdt jij rond, misschien kom ik je straks wel ergens tegen?

Hai Sultan,

Goed zeg meid. Hartstikke stoer. Ik crrruuuzzze vanaf vrijdag in de buurt van Hengelo Overijsel.
Kan haast niet wachten. Ik ben al 3 keer wezen kijken. Een filmje van de Juke gemaakt en hem als screensaver op mijn laptop staan.
Hi, hi. Hoezo obsessief gedrag. :LOL:

Hoeveel kost zo'n armsteun eigenlijk? Kon het niet vinden op de Nissan site en mijn dealer wist niet eens dat het besteld kon worden.

Hé ik bedenk ineens iets. Misschien kunnen we een Juke Ladies club beginnen.

The Jukes of Hazzerd!!!:D

Wat denk jij?(y)(n)

tigger333 zei:
The Jukes of Hazzerd!!!:D

Wat denk jij?(y)(n)

Hahaha, das lachen.
Ik woon in de buurt van De Bosch, das niet echt in de buurt :)

Wat de steun kost moet ik morgen even kijken op kantoor, daar heb ik de prijsopgaaf liggen,
maar je kan hem dus gewoon via de dealer bestellen en laten monteren.
Zal je morgen even de prijs doorgeven.

Ik heb ook een screensaver van de mijne opstaan :p

:):):)

Waar mijn topic al niet goed voor is! Nou deze man "met ballen" is wel in voor een jukeclub maar ik ga liever voor een clubje voor beide seksen;)

x-trailrijder zei:
:):):)

Waar mijn topic al niet goed voor is! Nou deze man "met ballen" is wel in voor een jukeclub maar ik ga liever voor een clubje voor beide seksen;)

Zo is het, een unisex auto, dus een unisex clubje :)

Voor mannen en vrouwen met ballen. Ha, ha, ha. Prima hoor.

Plaats je nog even een foto-tje van jou in Je Juke Jurk?o_O

Heeft iemand een tip hoe ik aan een niet al te dure inbouw navigatie systeem kom met dvd en radio etc?

In die van mij is hij niet ingebouwd. :cry:

Of kan ik beter een mobiele nemen?

tigger333 zei:
Heeft iemand een tip hoe ik aan een niet al te dure inbouw navigatie systeem kom met dvd en radio etc?

In die van mij is hij niet ingebouwd. :cry:

Of kan ik beter een mobiele nemen?

Misschien moet je hier eens kijken. Het is een forum voor de Qahqai en de Juke. Hier worden bestellingen georganiseerd van goedkope navigatiesystemen

Link

Gefeliciteerd Xtrailrijder, ik moet mijn eerste kilometer nog rijden.

Even een bloemetje voor je gehaald!!!

bloemen.jpg

Mooi,

Ik ben benieuwd hoe hij je zal bevallen in het zonnetje.
Laat me weten hoe hij in het echt is.

Veel plezier de 11e en veilige kilometers...

Tja, wat een drama.
Ik heb begrepen dat hij in Frankrijk al een tijdje rondrijd. Daar hadden ze hem eerder.

We wachten af. Wel te belachelijk voor woorden dat je 8 maanden!!!! op je auto moet wachten. Te zot voor woorden.

Maar ja, bij Volkswagen stonden de banden ook stil omdat de onderdelen op waren. 2 dagen later konden ze weer verder. Hoezo het gaat slecht in Nederland!

Terug
Bovenaan