x-trailrijder: Nissan Juke 1.6 DIG-T. In de verkoop :(

Poe, ik denk bijna 2 weken geleden. Op een dinsdag*. Rond een uurtje of 10u.

* Kan ook woensdag geweest zijn.

Nou toen ben ik letterlijk elke dag over de A13 rond 10 uur gekomen. Plan altijd mijn afspraken rond half 11 in Rotterdam in dus kan dan bijna niet missen! Volgende keer even zwaaien of toeteren haha:D Hield ik me een beetje aan de verkeersregels:p

Dat kan dan bijna niet anders! Ik meende het kenteken al te herkennen. Volgende keer zal ik toeteren :)
Je hield je keurig aan de regels! ;) Op de middenbaan, naar ik mij meen te herinneren netjes 100 km/h.

@X-trailrijder,
Leuke auto, nou, vooral een leuke motor. Ik heb 'em overigens nog niet in het echt gezien.
Ik ben wel heel benieuwd, misschien dat ik hem bij mijn ouders moet pitchen. :D

Welke moderator heeft mijn on-topic-reactie meegeveegd met de Spam-opruimings-actie? :T

@X-T
Ik zag dit topic nu pas voor het eerst en heb meteen alle pagina's maar even globaal doorgenomen. Prachtige uitvoering heb je gekozen. Hoewel ik de Juke (naar ik mij kan herinneren) nog niet in het wild ben tegengekomen blijft het een zeer gewaagd model. Zal vast lekker pittig rijden met de 1.6DIGT onder de kap.

M.b.t. de uitlaat, absoluut doen (y) Echter is EPS niet meer wat het geweest is volgens mij. Ik hoor er vaker verhalen over dat de kwaliteit achteruit is gegaan de laatste jaren. Maargoed, niettemin, wel een must-have op dit model.

Ik vermoed Nic de Boer.
Heb bovenstaande reactie van mij voor de zekerheid ook ge-edit, zodat ie volledig on-topic is.
En onderstaande "gesaved" onder CTRL-C, CTRL-V.

###
Ik zag dit topic ook gisteravond pas voor het eerst. Dus maandenlang 'kats' overheen gekeken! :eek:
De Juke vind ik, op papier in ieder geval, een erg leuke auto.
Voor minder dan 25.000 euro een nieuwe auto met 190 pk en 8,0 0-100 sprint. Helemaal niet slecht.

x-trailrijder zei:
ahhh gelukkig! Ik zal de volgende keer ook eens beter rondkijken! ben je vaak op de A13 te vinden?

Ja, maar nog een aantal maal op dat tijdstip, voorlopig :)

Tnx Ton en Adinxs voor de complimenten!!! De motor is zeker een groot pluspunt, hij trekt er echt hard aan!

Van EPS weet ik niet of er kwaliteitsproblemen zijn moet ik eerlijk bekennen maar ga me er zeker over inlezen, bedankt voor de tip! Ondertussen is er al een dubbel systeem voor de Juke beschikbaar maar die vind ik niet mooi. Ook stillen heeft een hele mooie enkele uitlaat gemaakt met een mooi diep geluidje. Wel gaaf maar liever een dubbel systeem... Met EPS ben ik ook in contact getreden. Ze maken al een enkel systeem voor de Juke en zien wel mogelijkheden voor een dubbel systeem, ga hier binnenkort eens mee langs denk ik. Zijn meerdere Juke-eigenaren die ook graag zo'n dubbel systeem willen en hoe meer zielen hoe meer korting dus dit probeer ik nog uit te zoeken:D

Heb van de afgelopen tijd ook nog wat foto's gemaakt:

Sneeuw2010002.jpg

Sneeuw2010005.jpg

Sneeuw2010012.jpg

Sneeuw2010013.jpg

Sneeuw2010015.jpg

Sneeuw2010014.jpg

Sneeuw2010021.jpg

Sneeuw2010022.jpg

Sneeuw2010023.jpg

En vandaag kwam harm langs bij mij in de loods dus hebben we meteen maar even van de droge en relatief warme gelegenheid gebruik gemaakt om de auto's te voorzien van wat was & wax en een kleine fotoshoot:

Sneeuw2010024.jpg

Sneeuw2010025.jpg

Sneeuw2010027.jpg

Sneeuw2010031.jpg

Sneeuw2010032.jpg

En een stukje Juke met zijn voorganger op de achtergrond:

Sneeuw2010033.jpg

groetjes,

Rens

Ondertussen eindelijk eens een Juke langs de voorzijde gespot,
en toegegeven,
het valt me niet tegen (y)

Al ziet hij er hier bijvoorbeeld toch beter uit zonder die opvallende want gecamoufleerde extra-lichten ;)

@x-trailrijder:
Kunt ge de achterzetels platleggen, zodat mene rolstoel plat kan liggen, of zou hij misschien recht kunne staan i/d koffer:confused: Want ik vind het dan wel zo'n sjieke bak, ma ben ik der wel wa mee.....

@x-trail rijder: kunt ge de achterzetels platleggen zodat ik mene rolstoel plat derin kan leggen? Of zou ik hem staande in de koffer kunnen plaatsen (toegeplooid dan;))

Tnx mannen voor de reacties!

@4wielen, lolbroeken pik ik er meteen uit:p

@Sjaak, klopt helemaal! Sinds 1 december van 70M2 naar 110M2 gegaan! Nieuwe loods is ook 5 minuten autorijden ipv 20 van de vorige, scheelt nogal wat! met een beetje passen en meten kunnen er 12 auto's in!

@BRC, tnx! Ik heb mezelf weleens afgevraagd hoe het zal staan als de bovenste lampen zwart worden gecoat aan de binnenkant op de reflectoren na. Volgens mij best stoer!

@Bengelke, moet eerlijk bekennen dat de Juke niet de ruimste auto is. Een rolstoel erin leggen moet niet echt een probleem zijn als de banken plat liggen (platgooien is een makkie) maar het is een vrij hoge auto met een vrij hoge tildrempel wat dan niet echt ideaal is. Maar het moet vast lukken als je even je best doet!

Ziet er goed uit!(y)
Heb je hem nou op winterbandjes staan of rij je nog op zomerbanden?

Staat er weer strak bij, altijd goed! Maar begrijp ik dat de Primera nu echt werkeloos stilstaat in de stalling?! o_O

De bruine is vandaag trouwens ook afgeleverd! Ik ga sparen, want het ziet er niet alleen leuk uit maar rijdt ook zo :cool:

DSC_4174.jpg

DSC_4163.jpg

DSCF3076.jpg

Haha grappig. Ik heb nu de 76-nks-1 voor de deur staan. En buiten het aparte schakelen rijdt het inderdaad echt fantastisch!

Wat vind je apart aan het schakelen? Ik vond de handbak juist erg fijn met z'n korte slagen en de weerstand eigenlijk perfect.

Nou ik had Rens er ook al over gebeld. De bak maakt inderdaad korte slagen maar schakelt in de ECO versie zoals ik hem hier nu heb nogal stroef. De weerstand is net voor het inleggen van de versnelling te zwaar. Volgens Rens komt die vaker voor bij de normalere 1.6 en heeft de turbo dat minder.

Was benieuwd naar de prijs van de instap Juke alhier: $ 18.500!! met 180 pk en cvt. Vrouwlief vindt het ook een schatje. Denk dat ik kan gaan sparen en wachten op een goede aanbieding.

Vanaf gisteren ben ik ook de trotse bezitter van de Juke, en wat iessie geweldig!
Rijdt heerlijk, en wat ziet ie er mooi uit, zowel van buiten als van binnen,
gewoon met een grote smile achter het stuur gezeten de hele dag :D
Heb 2 snipperdagen genomen om lekker van mijn nieuwe speeltje te kunnen genieten.

Moet nog even wennen aan de 'grootte',
ga van een 10 jaar oude Daihatsu Sirion over op de Juke,
dus ik heb het gevoel dat ik in een giga grote auto rijdt.

Kan iemand mij vertellen hoe ik foto's moet plaatsen, als morgen het weer een beetje mee zit,
wil ik er wat foto's van maken, dan kan ik hem hier ook even showen. :p

Afbeeldingen plaatsen
Om een afbeelding in een bericht te plaatsen, moet deze afbeelding al ergens beschikbaar zijn op het internet. Staat een afbeelding nog niet op internet, dan kun je gebruik maken van uploadsites, zoals Photobucket en Imageshack.
Om een afbeelding te kunnen plaatsen, heb je de adresregel nodig. Die kun je vinden door met de rechtermuisknop op de afbeelding te klikken en dan naar ‘Eigenschappen’ te gaan.
Kopieer deze adresregel en klik vervolgens in de knoppenbalk bij je bericht op de knop ‘URL van een afbeelding invoegen’.
Er verschijnt dan een opdrachtvenster waar je de adresregel in plakt. Klik op ‘OK’, en de afbeelding wordt ingevoegd: er staat in je bericht nu iets als
[ img ]https://www.naamvandewebsite.nl/naamvandeafbeelding.jpg [ /img ] (maar dan zonder spaties)
Met de knop ‘Bekijken’ kun je zien of de afbeelding goed in je bericht geplaatst is.
Denk er wel aan dat op sommige afbeeldingen auteursrechten rusten, en dat rechthebbenden niet altijd goedkeuring verlenen aan het plaatsen op websites.

thanks, ga morgen wat foto's maken,
als ik tenminste voor het donker terug ben van mijn rondritje ;)

wow hij ziet er echt anders uit in het echt.. ik denk dat je pas kan zeggen dat je em lelijk vind als je em zo hebt gezien,
hij ziet er echt fantastisch uit!! ik wil er een:)

als marketeer denk ik dat de nissan juke redelijk tot goed gaat voorkopen(ik heb natuurlijk geen marktonderzoek gedaan dus het is maar een voorspelling)
ik ben bang die aan het begin even moeizaam loopt, ik vond de reclame van de nissan wel erg goed bedacht dus daar zal het niet aan liggen!
de prijs is gemiddeld tot een beetje hoog, niet voor de kwaliteit dat je ervoor krijgt maar de doelgroep, ik denk dat ze deze auto willen verkopen aan 20 -30 jarigen, alhoewel er vast wat 40-50 jarigen met moderne auto smaak zijn;)

groetjes marco,

marco4000 zei:
ik denk dat ze deze auto willen verkopen aan 20 -30 jarigen, alhoewel er vast wat 40-50 jarigen met moderne auto smaak zijn;)

groetjes marco,

Ik ben een 46 jarige vrouw, met goede smaak dus :)
En een 52 jarige vrouwelijke kennis van me heeft hem in het zwart met rood interieur besteld,
alleen moet zij nog even w88 tot half februari ;)

@sultan

haha nja, zo zie je maar..;) ik weet ook niet aan welke leeftijdsgroep die het meest verkoopt, ik denk dat die het meest verkoopt aan 30-40 jarigen, vanwege de prijs.
ik wil er zowiezo een, moet maar ff kijken hoe ik em ga financieren.. in het begin vond ik de voorkant twijfelachtig maar toen ik em in het echt zag vond ik de voorkant eigenlijk wel mooi..

Van harte gefeliciteerd Sultan!! Ziet er erg dik uit zo op dat plaatje(y)

@Marco, en anders over een jaartje een jong tweedehands model waar de kop al vanaf is? Nissan heeft een mooie regeling om je tweedehands auto te financieren dus die mogelijkheid kan je eventueel nog bekijken?

Doelgroep is vrij breed wel. De 20-30 jarige die een auto van de zaak mogen kiezen zullen de Juke vast ook meenemen in de keuze. Sportief rijdend, opvallend en lekker luxe voor een prijs van een gemiddeld golfje, net zoiets als met de Ds3/Mito etc. Op Nissanclub rijdt er nog een 1.6 DIG-T rond en die is ook van een jonge ondernemer van 27. Ik vind het een typische juppen-bak ookal is dat misschien wat oneerbiedig.

ja ik denk dat ik em idd koop over een jaartje ofzo als er een paar duizend af is,

adinsx zei:
marco4000 zei:
ik wil er zowiezo een, moet maar ff kijken hoe ik em ga financieren..

Emotie vóór verstand?

Nee ik zeg nooit dat een product goed gaat verkopen omdat ik hem mooi vind.
anders zou ik mijn vak niet goed kunnen doen... ik denk alleen dat deze auto omdat die opvalt een markt aan gaat spreken die iets nieuws willen. en zonder dat ik er onderzoek naar heb gedaan, denk ik dat die best groot is.

ik denk het dus.. speculeren heet dat..;)

Het ging me om de combinatie 'ik wil er een, en 'hoe ga ik hem financieren'.
Die twee rijmen niet naar mijn idee :)

Lees nu dat het wachten wordt op 1 met de kop eraf. Dat klinkt wel weer verstandig :)

Het model is (daar ben ik het met je eens) wel lekker vernieuwd en zal vast mensen aanspreken. Er is markt voor.

Hoezo, je moet een auto toch sowieso financieren wil je er een kopen? Je kan hem alleen ook financieren met eigen geld. :p

ja zou kunnen, maar als ik em koop koop ik de acenta of de tekna uitvoering en daar heb ik nu geen geld voor;)

x-trailrijder zei:
Doelgroep is vrij breed wel. De 20-30 jarige die een auto van de zaak mogen kiezen zullen de Juke vast ook meenemen in de keuze. Sportief rijdend, opvallend en lekker luxe voor een prijs van een gemiddeld golfje, net zoiets als met de Ds3/Mito etc. Op Nissanclub rijdt er nog een 1.6 DIG-T rond en die is ook van een jonge ondernemer van 27. Ik vind het een typische juppen-bak ookal is dat misschien wat oneerbiedig.

Ik heb de 1.6 DIG-T CVT 4WD besteld. Volgens planning moet die rond maart/april geleverd gaan worden. Dan ben ik 57 en eerlijk gezegd heb ik nog nooit zo'n sportieve bak gehad.

x-trailrijder zei:
Kijk dan meteen naar de DIG-T versie:D

mwah, ik heb altijd liever een motor die wat langer al bestaat, in verband met eventueel fouten die erin zitten ofzo, en 117 pk vind ik ook wel aardig.

Nou, hier is ie dan, mijn Juke :LOL:

P1230280.jpg

P1230279.jpg

P1230273.jpg

P1230271-kopie.jpg

P1230269.jpg

P1230268.jpg

Oud versus Nieuw
P1230272.jpg

instapstrip voor
P1230275.jpg

instapstrip achter:
P1230276.jpg

P1230278.jpg

alhoewel er vast wat 40-50 jarigen met moderne auto smaak zijn

De door mij geposte bruine wordt gereden door 80! :D

@ Sultan,

Bij het ophalen van de bruine stond er ook een witte op 16" lelijke winterwielen. Ik vond het niks, maar met jouw set wielen staat 't wit hem goed! Superauto. Ik wil weer rijden! o_O

Om het af te leren:

DSC_4168.jpg

DSC_4156.jpg

Mooi zonder 'Juke' op het nogal rare hoekje afgeleverd!

ik zag em vandaag weer staan.. ik vond koplampen eerst nog ff wennen maar in het echt ziet het er goed uit!

Hoi Hoi
Wij hebben sinds vorige week een nissan juke tekna dig-t turbo. En volgens mij heb jij dezelfde? Mag ik vragen om de hoeveel km je moet tanken? En in welke stand rijd je dan? Het is namelijk zo, we hebben hem vorige week dinsdag gehaald met een volle tank, donderdags moest ik al tanken, 33 liter erin, maar volgens de gegevens heb ik een tank van 46 liter? Ok ik dacht het zou kunnen omdat we toch wel veel gereden hadden, maar nadat ik getankt had op de eco stand gezet, en nu vandaag moest ik weer tanken en hij gaf dus aan nadat ik getankt had dat ik er maar 368km mee kan rijden en er ging 35 liter in, Dat betekend een verbruik van 1 op 8?? Dus dit betekent dat we 3 volle tanken (km stand is nu 730) vereden hebben in 1 week, dat kan toch niet? Hoe zit dit bij jou? Ik heb het ook al bij de dealer voorgelegd hoor maar ik ben toch benieuwd hoe het bij jou is... Ik vind het zo'n fijne auto en ik wil hem niet meer kwijt, maar als dit zo blijft ben ik bang dat hij toch weg moet...
Ik hoor het graag even,
Groetjes

Elco zei:
alhoewel er vast wat 40-50 jarigen met moderne auto smaak zijn

De door mij geposte bruine wordt gereden door 80! :D

@ Sultan,

Bij het ophalen van de bruine stond er ook een witte op 16" lelijke winterwielen. Ik vond het niks, maar met jouw set wielen staat 't wit hem goed! Superauto. Ik wil weer rijden! o_O

Mooi zonder 'Juke' op het nogal rare hoekje afgeleverd!

@ Eelco, dank je.

Bij mij zat het Juke embleem er ook niet op,
waren ze kwijt/vergeten :confused:

Wel zat het eco-embleem aan de rechterkant erop,
en heb toch nog gevraagd om het Juke embleem.
zit nu te twijfelen of ik het Juke embleem erbij plak,
of het eco embleem er ook maar af laat halen :confused:

@ Heidikee:
Ik heb er nog niet op gelet wat hij verbruikt,
ik ben begonnen met een kwarttank, heb 1 keer zo'n 35 liter getankt en heb totaal
450 km gereden. Ik heb nu nog een kwarttank over, dus zeg maar op 1 volle tank zou ik 450 km gereden hebben.
Maar ik tank op kosten van mijn baas, dus heb er niet echt op gelet.

heidikeee zei:
Hoi Hoi
Wij hebben sinds vorige week een nissan juke tekna dig-t turbo. En volgens mij heb jij dezelfde? Mag ik vragen om de hoeveel km je moet tanken? En in welke stand rijd je dan? Het is namelijk zo, we hebben hem vorige week dinsdag gehaald met een volle tank, donderdags moest ik al tanken, 33 liter erin, maar volgens de gegevens heb ik een tank van 46 liter? Ok ik dacht het zou kunnen omdat we toch wel veel gereden hadden, maar nadat ik getankt had op de eco stand gezet, en nu vandaag moest ik weer tanken en hij gaf dus aan nadat ik getankt had dat ik er maar 368km mee kan rijden en er ging 35 liter in, Dat betekend een verbruik van 1 op 8?? Dus dit betekent dat we 3 volle tanken (km stand is nu 730) vereden hebben in 1 week, dat kan toch niet? Hoe zit dit bij jou? Ik heb het ook al bij de dealer voorgelegd hoor maar ik ben toch benieuwd hoe het bij jou is... Ik vind het zo'n fijne auto en ik wil hem niet meer kwijt, maar als dit zo blijft ben ik bang dat hij toch weg moet...
Ik hoor het graag even,
Groetjes

Hee!

Allereerst van harte gefeliciteerd met de auto! De benzinetank is inderdaad 46L groot echter hij geeft al vrij snel aan dat je geen meter meer kan rijden, precies na 35L geeft de boordcomputer enkel ------ weer. Je rijdt dus ongeveer 1 op 10-11 volgens jouw boordcomputer. Nou weet ik niet precies hoe de rijstijl is maar het is bij de turbo-motoren belangrijk dat je niet in zijn werkgebied komt bij constante snelheid voor een zo zuinig mogelijke rijstijl. In de praktijk betekend het dus dat je hem zoveel mogelijk onder de 2500tpm moet houden op constante snelheid. Probeer die 6r versnelling zoveel mogelijk te gebruiken, vanaf 60 is het al zinsvol om in z'n 6 te rijden. Als je dan wilt versnellen kan je het beste wel 2 versnellingen terug gaan, dat is beter voor de motor en de versnelling gaat sneller wat ook minder brandstof kost. Ikzelf rij veel snelwegkilometers en met een vlotte rijstijl doe ik dan 1 op 14.5. Eerder al eens 1 op 22 gescoord vanuit Duitsland met sneeuwval waardoor ik constant rond de 80-90 op de cruise control reed. 1 op 8 heb ik ook al eens gescoord, toen stond de cruise control een groot gedeelte op 180!

Ik begrijp ook dat je auto nog niet is ingereden, ik zou zeker wachten tot je een paar 1000km op de teller hebt staan voordat je een conclusie kan trekken over het verbruik! Tank je trouwens 95 of 98? Ik rijd overigens meestal in de normal-stand, op lange trajecten in de eco-stand.

Terug
Bovenaan