x-trailrijder: Nissan Juke 1.6 DIG-T. In de verkoop :(

@icebrain, nog niet geprobeerd maar verder als 100-110 gaat niet lukken denk ik...

@Bmw-bolle, 2 vliegen in 1 klap! Af van de bijzondere naam op de achterkant en een strakker uiterlijk:D

@Tomolino, tnx! Is mij ook positief opgevallen! Verbaasde me toendertijd ook al over de x-trail, met 4wd en 2.5L motor slechts 1450KGo_O

Zo uit m'n hoofd is de Skoda Yeti 1.8TSI denk ik de enige echt vergelijkbare concurrent. Ik vind die best aardig, maar is als je het vergelijkt met deze Juke nog iets prijziger denk ik, en dan heb je een 'nette' auto, maar niet dit idiote/geweldige design, ook qua interieur trouwens (y)

Juke-rijder zei:
@icebrain, nog niet geprobeerd maar verder als 100-110 gaat niet lukken denk ik...

De 4-cil. red dat ook niet, mijn 6-cil heeft een iets groter toerenbereik........................;)

Een Citroen AX 1.1 haalt 120 km/h in z'n twee, vlak voordat het blok uit elkaar vliegt. o_O

Hallo Juke-fans,

Ik heb vandaag een proefrit gemaakt in een Nissan Juke (helemaal te gek),
en zit eraan te denken om een witte te kopen.
Jammer genoeg kon ik deze niet in het echt zien, alleen de rode, zwarte en grijze stonden er.

Weet iemand waar er in de buurt van Eindhoven een witte Juke staat die ik kan gaan bekijken?

Groetjes.

Gefeliciteerd met je nieuwe auto.

Als ik eerlijk mag zijn: ik heb zelden zo'n lelijke wagen gezien.

@sultan, mooi dat het goed bevallen is! Op youtube staan een aantal witte om een goed idee te krijgen van de auto, misschien een zoektocht waard?

Heb in ieder geval een verbruikstestje gedaan vanmorgen, was hondsvroeg opweg dus kon dan verder niemand hinderen. Lekker met een gangetje van 95 op de cruisecontrol in eco, na 50km gaf de verbruiksmeter een gemiddeld verbruik van 5.1L op 100km! Bizar! Heb verder ook nog thuis een aanpassing gedaan aan het luchtfilter, heb na goede ervaringen met mn andere auto's de resonantiebox afgesloten. Auto klinkt nu stukken beter en wilder, de turbo suist en je hoort hem mooi afblazen, genieten! Ook nog een 0-100 filmpje gemaakt voor de liefhebber:

Juke 0-100

Ik heb de auto nu ook in het echt gezien en ik moet zeggen dat het nog best een leuk ding is! Veel plezier ermee.

x-trailrijder zei:
@sultan, mooi dat het goed bevallen is! Op youtube staan een aantal witte om een goed idee te krijgen van de auto, misschien een zoektocht waard?

Heb in ieder geval een verbruikstestje gedaan vanmorgen, was hondsvroeg opweg dus kon dan verder niemand hinderen. Lekker met een gangetje van 95 op de cruisecontrol in eco, na 50km gaf de verbruiksmeter een gemiddeld verbruik van 5.1L op 100km! Bizar! Heb verder ook nog thuis een aanpassing gedaan aan het luchtfilter, heb na goede ervaringen met mn andere auto's de resonantiebox afgesloten. Auto klinkt nu stukken beter en wilder, de turbo suist en je hoort hem mooi afblazen, genieten! Ook nog een 0-100 filmpje gemaakt voor de liefhebber:

Juke 0-100

Hey x-trailrijder, bedankt voor de tip,
zal eens wat op gaan zoeken op youtube.

Hmm, zo te zien willen ze graag dat je lid wordt van het Juke-leger...

Lekker opvallende auto! Zelf vind ik 'm te lelijk, maar met die motor is hij lekker snel.
Overigens ben ik toch wel van het 'inrij-principe': de eerste 1000 km nauwelijks gas geven, en tot de 10.000 km niet boven de 3500 tpm...

Wordt in het instructieboekje gezegd dat je de eerste 1000km niet langdurig boven de 4000tpm moet zitten en volgas moet proberen te vermijden, wat ik daarna doe zal ze een worst wezen. Overigens heb ik de Juke enkel in lange snelwegritten ingereden en daardoor rij je een auto zowiezo goed in, de eerste 1000km aan stadskilometers zijn een stuk slechter voor je blok dan snelwegkilometers waarbij je constant tussen de 2500 en 4000tpm zit:cool:

@Bentley, tsja vind het ook bijzonder!

Heb zaterdag de Juke voor het eerst gezien, echt een leuk ding in het echt! Tevens even een klein rondje mee gereden, was de normale -20% bijtelling- 1.6 motor. Was een te klein stukje om echt iets zinnigs te zeggen over de rijeigenschappen, maar je zit er echt fantastisch in! Lekker 'ingesloten', alles bij de hand en... ja gewoon fijn.

Die van jou ziet er ook dik uit en zo'n 1.6 met 190 pk lijkt me echt fantastisch. Veel veilige kilometers gewenst!

Leuk bakkie die Juke maar je moet (evenals bij de Cube) voor een beetje design/fun teveel betalen voor hetgeen je terugkrijgt.

De introductiemaand oktober voor de Juke is nog niet echt spectaculair verlopen, immers de echte fans staan dan aan de poorten om te kopen.
212 stuks in oktober verkocht, gaat de nieuwe VW Polo toch lekkerder met met 2.751 stuks verkocht in oktober (ofwel 2.500 stuks meer!!!)

Check de link: https://www.autozine.nl/overzicht/autoverkopen.php?mok=1657

De prijs zal naar beneden moeten, de kans is sowieso groot dat dat over een aantal maanden al gaat gebeuren (of wellicht dit najaar al)
Nederlanders kiezen liever voor de behouden VW Polo. Zelfde hoeveelheid ruimte, het zijn immers beide B-segment auto's, maar dan duizenden euro's goedkoper. En bij een VW weet je dat het wel goed zit met de inruilwaarde, de Juke is over 2 jaar alweer super gedateerd en uit de mode...

PS. weet iemand al wat er uit de crashtesten is gekomen vwb de Juke? Vreemd dat een auto verkocht wordt en zoiets dergelijks niet openbaar is...

Lolz, de hele Juke is voor meer dan 6 maanden al compleet uitverkocht. levering van mijn auto was ook al een maand uitgelopen en dat is dan nog niet eens de versie die veel wordt gevraagd. Daarbij worden de diesels pas in 2011 voor t eerst verkocht;) Die juke wordt gewoon uitermate goed verkocht en aangezien de meeste bestelde Juke's in de voorseries nog niet eens zijn geleverd. Verder ben ik het ook niet eens over inruilwaarde icm gedateerd of niet. De qashqai is ook zo'n trendsetter en is zo'n beetje de jap die je kan hebben voor de inruil. Kijk maar eens naar de standtijd van de qashqai als 2e hands, die staat op 1! Juke is in dat opzicht net een kleine qashqai, aan het begin waren er ook bergen liefhebbers die in de voorproductie bestelde, daarna een enorme levertijd en toen een superpopulaire auto.

juke moet je trouwens ook niet vergelijken met een Polo, eerder met DS3/Mini (countryman)/mito.

Een Juke vergelijken met een Polo? Ha-ha-ha. Ik meen het serieus; wederom een leuk geprobeerde actie om iedereen om de tuin te leiden omtrent de Juke. Maar je moet hem inderdaad vergelijken met DS3 / MINI. Daar past hij qua uitstraling, qua rij-eigenschappen en qua gevoel helemaal tussen. Sterker nog: de Juke is het énige verfrissende concept in die klasse. De enige échte anti retro auto. En is de MINI al uit de mode? Nou?

Een Polo daarentegen, die zit nergens. Geen gevoel, twaalf in een dozijn rij-eigenschappen en al helemaal geen uitstraling. Als je zegt dat "de Nederlander" meer interesse heeft in de Polo (Slowmotion) zeg je meer over "de Nederlander" dan over de Juke.

Jammer van je vlees/vis / kant/walreactie!

Waarschijnlijk jaloezie omdat hij had gehoopt dat de Juke 5K goedkoper uit zou komen... nu moet ie het doen met plaatjes:p:p

Elco zei:
Maar je moet hem inderdaad vergelijken met DS3 / MINI. Daar past hij qua uitstraling, qua rij-eigenschappen en qua gevoel helemaal tussen.

Mwah, dat ben ik niet met je eens. Een Juke is om te beginnen een 'crossover' dus een heel ander type auto. Verder vind ik een Juke geen vrouwen auto; ik krijg er absoluut geen 'bloemetjes, bijtjes, handtasjes en popi-jopi-meterosexuele' associaties bij, i.t.t tot voorgenoemden. En gelukkig kun je je dak-kleur-motiefje ook niet customizen. Blijft over een vreselijk origineel gelijnde wagen die hoop ik nooit 'hip' of 'trendy' gaat worden (gelukkig staat er Nissan op), want dan zie ik mezelf nog wel in een 1.6T rijden.

En wat Qazana probeert te bereiken? Zou het misschien een 'hippe' Cross-Polo berijder zijn?? :)

En gelukkig kun je je dak-kleur-motiefje ook niet customizen.

Dat kun je met een MiTootje ook niet, terwijl 'ie toch in dezelfde vijver vist. Het spijt me, maar ik vind de Juke bepaald wel 'hip'. Alleen heeft hij, in tegenstelling tot eerder genoemden, inderdaad een ander concept. Wel een concept dat net als bij de DS3, MINI en MiTo de hogere prijs rechtvaardigt. En waardoor 'ie, of je nu wilt of niet, toch in dezelfde klasse valt.

@ X-trail-rijder en @ Elco:

Zoals ik zei: de Juke is een superleuk en verfrissend bakkie! En natuurlijk hoop ik dat die nog een paar duizend euro zakt, wie niet?!
Maar op korte termijn er komen doet ie er zeker, dont worry. Zilvergrijs (heb ik tot nu toe nog nergens kunnen spotten in de showroom)
met al uitgezochte antracietkleurige velgen 18inch!

Maar jullie verhaal klopt ook niet helemaal. Qua formaat is het gewoon een B-segmenter, hij oogt optisch enkel wat groter en heeft meer design.
Ik vergelijk 'm liever niet met een Mito of DS3 want dat zijn vrouwenauto's....

Weet iemand de resultaten van de crashtest? Eind dit jaar ga ik 'm bestellen en dan medio maart lekker cruisen verwacht ik!

Voor een DS3 mag je deze vrouw dan wel uit bed trekken hoor. Overigens was ik uit ontsteltenis je hele crashtestverhaal even uit het oog verloren. Het is héél gebruikelijk dat de crashtests pas (veel) later volgen dan de marktintroductie van een model!

En in welk segment wilde je de DS3 / MITO / MINI dan plaatsen?

Vandaag eindelijk de Juke in het echt gezien, een blauwe. Het ziet er toch wel heel stoer uit, mooie auto.

Om aan te sluiten bij de discussie over de prijs, net als bij de andere modellen die hier genoemd worden is de Juke zijn meerpijs ten opzichte van een Polo (hoe verzin je het?) meer dan waard. Je rijdt in iets anders dan anders. In principe zijn DS3 / Mito / MINI / Juke geen concurrenten, want het zijn totaal verschillende auto's. Maar wanneer je net iets anders wilt, dan ga je wel in deze vijver vissen. Dit zijn stuk voor stuk auto's die meer zijn dan een gebruiksvoorwerp.

Nou, de mijne verwacht ik de eerste week van januari.
Ik heb de witte uitvoering gekozen, heb deze nog niet in het echt mogen bewonderen,
dus vind het wel een beetje spannend :LOL:

@sultan, van harte gefeliciteerd met de aankoop!! Ben heel erg benieuwd hoe wit IRL staat! Heb je ook al accesoires uitgekozen?

Heb dit weekend de Juke over al op de 2100KM gezet en de wagen begint steeds leuker en prettiger te rijden. De motor loopt steeds mooier door en klinkt ook steeds beter (wat minder metalig en compressor-achtig). Op de afsluitdijk in de nacht nog een stukje het gas wat dieper ingetrapt, 220 is er in ieder geval met gemak op te zetten! Ook begint de auto steeds soepeler af te rollen op hobbels/drempels, eerst was hij echt goed stug maar nu voelt hij alweer een stuk comfortabeler aan, prettig! Ook maar eens wat harder wezen knallen in bochten en op- en afritten en dan valt toch wel op dat de Juke een heerlijke wegligging heeft en mooi communicatief is. De onderstuurgrens ligt ver, erg ver! Bij het opvangen van onderstuur moet je wel wat voorzichtig zijn met plotselinge lastwisselingen, hij wil op de grens maar wat graag z'n kont naar buiten gooien!

https://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=58070&cache=no

Vanaf 200 gaat het toch allemaal wel wat langzamer denk ik? ;)

Zeker, maar tot de 210 op de teller trok hij nog goed door! Daarna is er voelbaar meer moeite om harder te gaan. Het verschil tussen wind mee en wind tegen is trouwens ook groot!

@x-trailrijder: Dank je wel, vandaag koopcontract getekend en week 1 2011 kan ik lekker gaan rondscheuren.

Ik heb gekozen voor de Acenta met sportpack en nissan connect,
verder heb ik alleen als extra's een rubber mat in de achterbak en een chrome opzetstuk op de uitlaat
en uiteraard luxe kentekenplaten :p.
Heb nog wel even gedacht over de chrome afwerklijsten maar omdat ik een witte heb valt dat denk ik
toch niet echt op, dus toch maar niet gedaan.

Hoi Sultan , gefeliciteerd met de aankoop van je Juke .
De extra's waar je het over hebt , het chrome opzetstuk en de luxe kentekenplaten zaten er bij mij standaard op .
Verder heb ik precies dezelfde uitvoering als jou en ben er dik tevreden mee .

En ik heb er in België nog steeds geen irl gespot ... :(
Ben echt reuzenieuwsgierig hoe die lampen op de motorkap er in het echt uitzien.

British Racing Green zei:
En ik heb er in België nog steeds geen irl gespot ... :(
Ben echt reuzenieuwsgierig hoe die lampen op de motorkap er in het echt uitzien.

Intussen 2 witte gezien ... helaas enkel aan de achterzijde zodat ik de neus nu nog steeds niet heb kunnen beoordelen.

Vandaag boekje met accessoires binnengekregen en gelijk de chrome instaplijst met verlichting
en de armsteun erbij besteld.
Nog 6 weken wachten, wat duurt het toch lang o_O

Begin 2011 ben je dan in ieder geval de gelukkige eigenaar!! Gaaf hoor!!

Ook leuk nieuws mbt de motor van de auto. Vandaag is er bij Nissanclub een grote dyno-bankmeeting geweest bij DP-engineering in Nijmegen waar ook een juke met 1.6 DIG-T bij was. Vermogen standaard is 190PK en 240NM, op de rollerbank kwamen er 218PK en 270NM uit:eek::eek: Motor heeft dezelfde mods als de mijne, enkel de luchtinlaat aangepast op dezelfde manier als ik heb gedaan!

Een heel erg indrukwekkende prestatie voor een 1.6 welke ik bij de laatste tank met gemiddeld 1 op 16,9 rond heb gereden door Nederland!

Ik heb laatst met een Juke gereden en stond er versteld wat hoe dynamisch het onderstel is. Een lekker agiele auto met zeer weinig onderstuur.

Nou, de mijne is binnen, en wat issie mooi ! :LOL:
Nu wachten tot 5 januari voor de uitlevering ;)

Zou ge misschien wat fotoos op de site willen zetten? Zelf ben ik deraan aan't denken, om me ook een te halan. Wel nie de 1.6dig-T, maar de 1.5dci, tekna uitrusting. Ook in't zwart, maar hebt gij info over de standaard velgenn die die heeft? Ps ik ben wel van belgie

@sultan, van harte gefeliciteerd!!! Ben erg benieuwd naar foto's begin januari!!!

@bengelke, heb nog een aantal foto's gemaakt van m'n Juke in het winterweer. Zal morgen de foto's eens posten voor je!

@Grensrijder, tnx! Auto stuurt inderdaad fantastisch strak, valt heel lekker te zetten in bochten!

Auto heeft ondertussen 7700km gereden. Laatste weken veel onderweg geweest in het winterweer. Ondanks de vele file's steeds gemiddeld rond de 1 op 15,5 uitgekomen wat ik zeer netjes vind. Nog steeds elke dag weer instappen en uitstappen met een laglach, wat een heerlijke wagen is het toch!! Ook leuk om mensen rond te rijden, als je eens diep het gas intrapt krijg je altijd weer een aantal scheldwoorden vanaf de achterbank of de bijrijdersstoel haha:D:T Vandaag ook nog een beetje wezen spelen met een 370Z, bijhouden ging prima!

Terug
Bovenaan