Wouter82’s Sierra’s ('83 1.3 Custom, 1.6 L, 2.0 V6 GL, 2.3 V6 Ghia, '84 XR4i, '85 XR8, '85 Van 2.3D, '86 VEGE Cup, '92 Combi CLX) en ’90 P100 TD

Gisteren (zaterdag) bij 2800i (mogen we Tom zeggen?) langsgeweest met de GL om wat dingen te laten nakijken. Het was een mooi ritje naar de Veluwe :) In het zonnetje de auto nagelopen en een ander afgesteld en bijgesteld. Al snel ontdekte Tom een simpel mankementje wat het soms slechte lopen ook wel verklaarde, een ingescheurd lunchtslangetje bij het filterhuis... Gelukkig had hij nog een stuk goede slang liggen dus dat was makkelijk opgelost (y) En verder is er de mooie, tijdscorrecte radio-cassettespeler ingebouwd die ik in Hoogeveen uit de sloper had gehaald. Klein detail, maar het interieur is er flink van opgeknapt! Ook het dakraam is gesmeerd, de antenne schuift weer fatsoenlijk uit en de deurschakelaar van de binnenverlichting werk weer. Check-paneeltje hebben we ook los gehad om na te kijken en dat kostte heel wat hoofdbrekens om weer netjes terug te krijgen. Het was al met al een zeer gezellige én nuttige middag! Tom, nogmaals veel dank
animaatjes-ja-en-nee-24104.gif

DZmmmJ4.jpg

0pKyyHg.jpg

cCubS1I.jpg

RneuGE1.jpg

Ja dat is wel duidelijk :rolleyes:

YgjKnFz.jpg

Helaas geen na-foto met de goede radio...

Alle vertrouwen dat deze wordt nagestuurd.:D

Fijn zo'n monteur "aan huis". (y)
heb je op de terugweg gemerkt of het problematische inhouden is verholpen?

Hierbij foto's van de "nieuwe" radio: een heuse Philips 860 Cassette Stereo met Turnolock :D Dat is een soort voorkeuzetoets voor de zenders met zes te programmeren posities.

jSojsC1.jpg

larB5SZ.jpg

ScfD0l6.jpg

En Rob nog bedankt voor dit detail ;)

upbRp0g.jpg

IpgZNAr.jpg

Ja ben er zeer content mee (met beide).

Die digitale klok is trouwens best komisch. Want die heeft ook wekker en een stopwatch maar wat heb je daar in een auto aan? :confused: Ik heb werkelijk geen idee wat de gedachte van Ford hierachter was...

Misschien zijn die stopwatch en wekker wel aan elkaar verbonden. Dan kun je meten hoe lang het duurt eer je 100 km/h rijdt. En als het te lang duurt dan gaat na een half uurtje de wekker. Handig!

Niet helemaal denk ik :) Enige relevante wat ik voor die wekker kan bedenken is dat je hem op twee uur na vertrek zet zodat je weet wanneer je moet rusten :)

Ik zou me lam schrikken als de wekker afging in de auto.

In de Honda zit ook een digitaal klokje, met wat knopjes. Ga eens kijken of die ook een wekkerfunctie heeft. De Crown heeft een wekkerfunctie door middel van een piepje als de tank bijna leeg is. Elk uur weer...

Ja doe maar niet dan, de economie schijnt net weer een beetje op te krabbelen.

Overigens binnenkort weer een update.

Ik zit onder de morfine, dus alle tips glijden van me af op dit moment. Ik wacht vol ongeduld af!

Fijn die nagekomen foto's. (y)
Nostalgische gevoelens al the way. Met het eerste autootje en vele vele km's met dat ene groene lampje en cassette bandjes afdraaien en vervolgens omdraaien in het donker.:LOL:

In mijn herinnering was er alleen een groen lampje van het spelen van de radio en kwam het rode lampje erbij of alleen een rood lampje bij het inschakelen van de cassettespeler? Hier laat mijn geheugen mij in de steek.

We hebben gisteren de cassettespeler geprobeerd maar die leek het niet te doen. Ik moet dat zelf nog een keer proberen. Ik houd je op de hoogte :)

Dat ligt eraan, hoe het apparaat is opgebouwd. Soms moet je erg veel demonteren, en autoradio's zijn niet gebouwd op makkelijk onderhoud.

Dan denk ik dat het ik er maar bij laat zitten ;)

En even deze tekst naar de nieuwe pagina gekopieerd:
Wouter82 zei:
Gisteren (zaterdag) bij 2800i (mogen we Tom zeggen?) langsgeweest met de GL om wat dingen te laten nakijken. Het was een mooi ritje naar de Veluwe :) In het zonnetje de auto nagelopen en een ander afgesteld en bijgesteld. Al snel ontdekte Tom een simpel mankementje wat het soms slechte lopen ook wel verklaarde, een ingescheurd lunchtslangetje bij het filterhuis... Gelukkig had hij nog een stuk goede slang liggen dus dat was makkelijk opgelost (y) En verder is er de mooie, tijdscorrecte radio-cassettespeler ingebouwd die ik in Hoogeveen uit de sloper had gehaald. Klein detail, maar het interieur is er flink van opgeknapt! Ook het dakraam is gesmeerd, de antenne schuift weer fatsoenlijk uit en de deurschakelaar van de binnenverlichting werk weer. Check-paneeltje hebben we ook los gehad om na te kijken en dat kostte heel wat hoofdbrekens om weer netjes terug te krijgen. Het was al met al een zeer gezellige én nuttige middag! Tom, nogmaals veel dank

Goed bezig! Jammer dat de cassettespeler dan een miskoop blijkt, maar er ligt vast nog wel ergens een mooie op je te wachten. Ik moest even terugbladeren om te zien hoe de 2.0 V6 GL er een paar maanden terug uitzag, maar de auto is inderdaad getransformeerd in een snaarstrak ogend exemplaar!

Wouter, ik moet even checken voor d'r zekerheid, maar wellicht kan ik aan een radio komen voor je!

Sowieso één die werkt, maar wellicht te nieuw.. Of ik een oudere kan krijgen moet ik informeren, en als ie het doet (en het cassette deel ook natuurlijk )

Je Sierra ziet er puik uit zeg!!(y)

Die radio is zeker geen miskoop, ik vind het meest belangrijk dat het qua uitstraling klopt en dat doet het. Ding is namelijk ook afkomstig uit een 83er GL. Maar wellicht kan ik binnenkort nóg een oude radio gebruiken ;)

De GL is inderdaad enorm opgeknapt, ik kan vanavond wel even wat voor/na-foto's plaatsen.

Wouter82 zei:
Die radio is zeker geen miskoop, ik vind het meest belangrijk dat het qua uitstraling klopt en dat doet het. Ding is namelijk ook afkomstig uit een 83er GL. Maar wellicht kan ik binnenkort nóg een oude radio gebruiken ;)

Ach ja, het geluid van een V6 compenseert dan wellicht de afwezigheid van geluid die de radio maakt :) Het ziet er zeker goed uit, wat mij betreft dissoneren radio's vaak. Hier valt het gewoon niet op en dat bedoel ik positief.

Hey Wouter,

Stomme vraag misschien, maar welke van je Sierra's vind je nou de leukste?
Persoonlijk vind ik de groene GL het leukst trouwens

Gr Guus

D-C: die V6 maakt amper geluid :D En inderdaad, het valt zo eigenlijk niet op.
Overigens zit in de XR ook een iets te moderne radio dus ik zit al op Marktplaats te kijken. Deze lijkt fraai, maar is wellicht nieuwer dan 1983?

Edit - ik kom een oldtimerradio-site tegen en schrik van de prijzen. Mijn GL-radio wordt er aangeboden voor bijna 200 euro :eek: Goed, de cassette werkt dan wel, maar ik heb er misschien een of twee tientjes voor betaald o_O https://www.oldtimerautoradio.nl/a-37655842/philips/philips-turnolock-860-radio-voor-oldtimer/

Guus: geen stomme vraag hoor! Ik zit er ook wel eens over te piekeren. De leukste vind ik de kale 1300, maar dat is dan een fotofinish met de GL. Ik heb helaas al bijna vier maanden de 1300 niet meer gezien, omdat mijn kennis er zo lang mee bezig is :(

Wouter82 zei:
Overigens binnenkort weer een update.

Wouter82 zei:
Een tip heb ik al gegeven...

Wouter82 zei:
mijn best gedaan op het bericht van gisteravond

Wouter82 zei:

:cool:

Ja, ik ga m'n hoofd hier niet op breken. Ik zie de hint simpelweg niet. Dus zeg het gewoon!

Een Sierra 2.8i Ghia 4x4 Stationcar ?
Een Sierra 2.9i GL 5 deurs?

O nee, een 83er ....

Een Sierra 2.3 Ghia? Een 3 deurs 1.6 Laser? Een 2.3D? Een 2.0 4 cilinder? Een 1.8?

Wouter maakt het weer eens spannend. Maar we wachten gewoon af waar hij naar het EMWeekend afreist. Allerlaatste in NL gekentekende Taunus zou ook wel grappig zijn.

Nee dat is het niet. Ben je bekend met het Wilhelmus? ;)

[size=x-small]Het juiste antwoord is trouwens wel genoemd in een van de laatste berichten.[/size]

Hoeveel Sierra's uitvoeringen zijn er eigenlijk? Anders heb je nog een hele hoop te gaan ;)

Ik zat te dubben, maar ik kan er even niet opkomen, een 3deurs heb je niet he? Ben benieuwd naar de update :)

Tja, lekker zoeken.
Kom je net uit een zoektocht van Rob0032: “ik zoek iets Italiaans met RONDE achterlichten” wordt het een Hyundai Pony (die heeft alles behalve ronde achterlichten). Is het geen blauwe wat dan wel??

Zou het een Sierra zijn die overwinningen behaald heeft? Of zit ik teveel op de Cw waarde -lees Sierra’s- en moet ik iets vierkanter zoeken…..in combinatie met het Wilhelmus:
Fiat%20Panda%20classic.jpg

Maar mocht het toch een zegevierende Sierra zijn:
Ford_Sierra_Cosworth_02.jpg

Ik zocht op: ford sierra wouter

Ik moet nog even verder zoeken of er ergens een afgeronde blauwe staat.
:D

Aha, een 'Ghia gekocht'. Vernuftig verstopte hint. (y)

Het is toch wel een Sierra? Er blijkt namelijk onlangs ook een ex-koninklijke stallen Scorpio Ghia Cosworth te zijn verkocht... ;)

Ik gok op de JN-16-DH...

Goed om te lezen dat hij in goede handen terecht is gekomen. Veel plezier ermee. Wat mij betreft de mooiste uitvoering uit het leveringsgamma van destijds.

Ik neem aan dat je nog wel iets aan de enthousiaste vraagprijs hebt kunnen sleutelen ;)

Iets ja, maar niet veel. Ik had het wellicht harder kunnen spelen maar de man had ook moeite om afstand te doen van de auto. Gelukkig was hij er wel volledig van overtuigd dat de auto bij een liefhebber terecht komt :) Ander puntje is dat ik zelf de gasinstallatie moet laten verwijderen.

Wouters goede voornemen voor 2015 was waarschijnlijk: "dit jaar alle origineel Nederlandse '83-ers' opkopen :D En dat lijkt aardig te lukken!

Rob, jij had hem notabene geplaatst in het bijzonder-te-koop-topic ;)

En ja, ik realiseerde mij laatst dat ik binnen een jaar drie auto's heb gekocht o_O

Ik doe morgen uitgebreider verslag van de nieuwe auto en van het totaalplaatje.

Wouter82 zei:
Rob, jij had hem notabene geplaatst in het bijzonder-te-koop-topic ;)

En ja, ik realiseerde mij laatst dat ik binnen een jaar drie auto's heb gekocht o_O

Ik doe morgen uitgebreider verslag van de nieuwe auto en van het totaalplaatje.

Oh die! Haha, wat een leuk ding! Hopelijk heb je er inderdaad van de prijs wat af kunnen praten.
Ennuh, hier vier stuks in 11 maanden. :D

En dan nog even de clou van het raadseltje:

Gisteren (zaterdag) bij 2800i (mogen we Tom zeggen?) langsgeweest met de GL om wat dingen te laten nakijken.
Het was een mooi ritje naar de Veluwe
In het zonnetje de auto nagelopen en een ander afgesteld en bijgesteld.
Al snel ontdekte Tom een simpel mankementje wat het soms slechte lopen ook wel verklaarde, een ingescheurd lunchtslangetje bij het filterhuis...

Gelukkig had hij nog een stuk goede slang liggen dus dat was makkelijk opgelost
En verder is er de mooie, tijdscorrecte radio-cassettespeler ingebouwd die ik in Hoogeveen uit de sloper had gehaald.
Klein detail, maar het interieur is er flink van opgeknapt!
Ook het dakraam is gesmeerd, de antenne schuift weer fatsoenlijk uit en de deurschakelaar van de binnenverlichting werk weer.
Check-paneeltje hebben we ook los gehad om na te kijken en dat kostte heel wat hoofdbrekens om weer netjes terug te krijgen.
Het was al met al een zeer gezellige én nuttige middag!
Tom, nogmaals veel dank

Terug
Bovenaan